abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 29 mei 2022 @ 09:02:06 #1
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204898404
quote:
Volgens het CBS zijn 1675 kinderen van toeslagenouders in de periode van 2015 tot en met 2021 uit huis geplaatst. Agnes Plaatje is één van die ouders. Ze heeft geen idee waar haar dochter is en is de wanhoop nabij.

Aan LINDA.nl vertelt Agnes dat ze blijft strijden tot ze haar dochter terug heeft én volledig is gecompenseerd.



De ellende begon in 2005. “Er viel een aanslag van de Belastingdienst op de mat van 28.000 euro, omdat ik zou hebben gefraudeerd met de toeslagen”, vertelt Agnes. “Ik moest het bedrag in één keer betalen, er was geen coulance. Dat kon ik niet, dus werd overal beslag op gelegd. Het was verschrikkelijk. Ik was verdrietig en voelde zo veel onmacht. Alles raakte ik kwijt: mijn spullen, mijn huis en mijn baan.”

Het lukte haar om nieuw werk en een huurappartement te vinden, maar toen sloef zes jaar geleden het noodlot opnieuw toe. “Ik woonde met mijn jongste dochter – ze was net acht – in Arnhem. De Belastingdienst legde opnieuw overal beslag op en we kwamen op straat te staan. Een verschrikkelijk drama. Dat wilde ik haar niet aandoen. Daarom besloot ik haar aan mijn moeder mee te geven. Zij zou tijdelijk voor haar zorgen.”

UIT HUIS GEPLAATST

Zelf vluchtte Agnes naar België. “Alles wat ik in de tussentijd had opgebouwd, werd me afgenomen. Het vierde huis in een paar jaar moest ik achterlaten. Het was eng en vernederend. Ik ging weg, omdat ik bang was dat ze me zouden opsluiten. Een oud-collega van mij woonde in België. Ik vond een appartement in Hasselt en kon daar bij de Persgroep aan de slag. Ik werkte veel, anders zat ik alleen maar thuis te huilen.”

Haar dochter woonde bij Agnes’ moeder, maar dat bleek van korte duur. “Al snel begreep ik dat ze naar haar vader was gegaan. Mijn hart brak: ze stuurde me een berichtje dat ze bij mij wilde zijn en niet bij hem. Hij kreeg een drankprobleem en zij ging naar een pleeggezin. Mijn broer hield me op de hoogte. Het zou geweldig met haar gaan. Ze had paardrijles en deed aan tennis. Ook op school ging het goed.
Allemaal sprookjesverhalen om mij rustig te houden. Niemand kon me vertellen waar ze was. Contact met mijn moeder en broer heb ik niet meer. Zij hebben mij voorgelogen. De kinderbescherming zegt dat dit niet had mogen gebeuren, maar ze kunnen me geen informatie geven. Ik weet niks van mijn dochter. Niet eens of ze nog leeft.”

CATSHUISREGELING KINDEROPVANGTOESLAG

Eind mei heeft Anges een afspraak met de pleegmoeder van haar dochter. “Maar ik vertrouw helemaal niemand meer. Je kan iedereen tegenover me zetten, maar ik wil mijn dochter zien. Zolang ik haar niet gezien en gesproken heb, geloof ik niemand. Ik wil weten hoe het met haar gaat. Ook mijn oudste dochter van 24 wil haar zusje zien en spreken.” Toch houdt ze hoop. “Ik geloof dat ik haar terug krijg. Dat móet gebeuren.”

Regelmatig is Agnes in Den Haag te vinden bij debatten over de toeslagenaffaire en gaat ze het gesprek aan met verschillende politici. “Ik maak me ernstig zorgen. Ik strijd, maar moet niet te gek doen en rekening houden met mijn gezondheid.” Agnes kreeg 30.000 euro middels de Catshuisregeling Kinderopvangtoeslag. “Het is schandalig. Ze hebben me alles afgenomen. Ik heb zeker 1,2 miljoen euro schade geleden en dan moet ik blij zijn met 30.000 euro? Een grote schande. Ik blijf strijden tot ik mijn dochter terug heb en ik gecompenseerd ben. Ik rust niet tot dat gebeurd is.”

KINDERBESCHERMING EN JEUGDZORG

We hebben de Raad voor de Kinderbescherming gevraagd om een reactie, maar de organisatie doet geen uitspraken over individuele zaken en wilde niet op dit specifieke verhaal reageren.

Jeugdzorg Nederland laat weten: “De verhalen die wij horen van ouders die gedupeerd zijn door de toeslagenaffaire zijn stuk voor stuk schrijnend. Een onterechte financiële schuld kan met een geldbedrag worden afgelost. Maar de effecten van de toeslagenaffaire zijn veel breder en ernstiger dan de schulden alleen. Gezinnen zijn ontwricht, en in sommige gezinnen zijn kinderen uit huis geplaatst.

Het liefste zou iedereen willen dat al het onrecht dat door de toeslagenaffaire is aangericht onmiddellijk en in één keer wordt teruggedraaid. Die wens delen wij. De pijnlijke praktijk is echter een stuk ingewikkelder. Er is een onafhankelijk ondersteuningsteam opgericht om deze ouders en kinderen te helpen. We roepen ouders die gedupeerd zijn door de toeslagenaffaire en met een uithuisplaatsing te maken kregen op om contact op te nemen met dit ondersteuningsteam via www.hetondersteuningsteam.nl.”


Bron:

https://www.linda.nl/nieu(...)-uit-huis-geplaatst/

Ligt het aan mij of is dit een zeer apart verhaal? Erg eenzijdig geschreven.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  Moderator zondag 29 mei 2022 @ 09:05:28 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204898414
Ja, Agnes is van alles het slachtoffer, zo leest het. Maar een verhaal heeft altijd 2 kanten, hoe klein de andere kant ook is. Ik lees die andere kant echter helemaal niet.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 29 mei 2022 @ 09:06:38 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204898420
Plaatje van Agnes

pindazakje
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 29 mei 2022 @ 09:07:15 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204898423
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 29 mei 2022 @ 09:08:17 #5
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_204898427
Heeft Agnes niet gewoon gefraudeerd met onze toeslagen en is het daarom niet gewoon volkomen terecht?
  zondag 29 mei 2022 @ 09:08:25 #6
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204898428
En dit is ze ook. Huh?

pindazakje
  zondag 29 mei 2022 @ 09:09:22 #7
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204898432
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:06 schreef Hyaenidae het volgende:
Plaatje van Agnes

[ afbeelding ]
quote:
9s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:08 schreef Hyaenidae het volgende:
En dit is ze ook. Huh?

[ afbeelding ]
Foto's op twitter (en andere social media) zijn altijd van 'eerder'. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 29 mei 2022 @ 09:11:41 #8
80382 manny
30 is best veel
pi_204898438
Lastig oordelen, maar papa aan de drank en 1,2 miljoen schade claimen doet me al iets vermoeden over hoe dit gezin (niet) functioneert. Dat neemt niet weg dat ze hard getroffen kunnen zijn door die affaire natuurlijk.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_204898443
Gelukkig gaan we allerlei onderzoekscommissie s instellen die over 5 jaar nog niks hebben opgelost.
pi_204898446
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:05 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, Agnes is van alles het slachtoffer, zo leest het. Maar een verhaal heeft altijd 2 kanten, hoe klein de andere kant ook is. Ik lees die andere kant echter helemaal niet.
Nee, we krijgen niet het complete plaatje.
pi_204898450
Zal ergens wel terecht zijn. We horen het verhaal van haar kant en niet vanuit Jeugdzorg. Aandacht trekken kan ze goed.
U MAD?
pi_204898455
Wat een verrot politiek systeem heeft Nederland.

Je schaamt je gewoon dood en ondertussen moet dit land nodig zijn vingertje naar andere landen wijzen.

Rutte: "oooh moet je kijken wat Polen en Hongarije doen".

Heb je al naar jezelf gekeken Rutte?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_204898467
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:08 schreef T-zooi het volgende:
Heeft Agnes niet gewoon gefraudeerd met onze toeslagen en is het daarom niet gewoon volkomen terecht?
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:13 schreef de_boswachter het volgende:
Zal ergens wel terecht zijn. We horen het verhaal van haar kant en niet vanuit Jeugdzorg. Aandacht trekken kan ze goed.
Dit dus.
pi_204898475
quote:
2s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:17 schreef Socios het volgende:

[..]
[..]
Dit dus.
Agnes is ziedend. Agnes als je dit leest:

U MAD?
pi_204898519
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:13 schreef de_boswachter het volgende:
Zal ergens wel terecht zijn. We horen het verhaal van haar kant en niet vanuit Jeugdzorg. Aandacht trekken kan ze goed.
Van jeugdzorg heeft niemand dan ook een hoge pet op.
Waardeloze club die veel te veel macht heeft en dit weet en vaak misbruikt bij het minste geringste.

Nou is niets perfect natuurlijk, maar uithuisplaatsing gebeurt veel te snel.

In dit geval zijn er meer partijen geweest die flinke fouten hebben gemaakt.

De verantwoordelijke ontlopen de dans toch wel, “naar eer en geweten”, blijkbaar is dit afdoende.
pi_204898533
Ik ben vooral benieuwd waar die 1,2 miljoen schade vandaan komt
No bitch to me
pi_204898562
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Van jeugdzorg heeft niemand dan ook een hoge pet op.
Waardeloze club die veel te veel macht heeft en dit weet en vaak misbruikt bij het minste geringste.

Onzin. Dat zijn de verhalen van de mensen die hun kinderen om de een of andere manier verwaarlozen. Dat is nooit subjectief. Die doen er alles aan om de kinderen bij hun te houden, ook al kunnen ze dat eigenlijk niet.
U MAD?
  zondag 29 mei 2022 @ 09:30:38 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204898563
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:27 schreef TornadoDK het volgende:
Ik ben vooral benieuwd waar die 1,2 miljoen schade vandaan komt
Huis kwijt en baan kwijt dus dat kan wel oplopen, zeker als je doorrekent.
We have always been at war with Eastasia.
pi_204898608
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Huis kwijt en baan kwijt dus dat kan wel oplopen, zeker als je doorrekent.
Lijkt me alsnog erg veel. 1,2 miljoen verdienen de meeste mensen nog niet in hun hele leven. En de huizen, we weten niet eens of ze een koophuis had, stijgen ook weer niet zo hard

Ik vind het ook maar een eenzijdig verhaal. Je laat zelf je kind achter bij een verslaafde vader en geeft verder alles en iedereen de schuld kijk ook eens naar jezelf zou ik zeggen.
No bitch to me
  zondag 29 mei 2022 @ 09:37:49 #20
40566 Ericr
Livewrong
pi_204898613
quote:
Na mijn inboedel raakte ik ook mijn huis en, door alle stress, mijn baan kwijt. Mijn dochter mocht ik slechts eens in de paar weken zien. In die periode kreeg ik een nieuwe vriend en raakte ik zwanger van een meisje: Angelique. Mijn relatie met haar vader liep kort na haar geboorte stuk, dus ik besloot zelf opnieuw te beginnen. Via via vond ik een goedkoop huurappartement en een nieuwe baan. Maar ook dat was hopeloos. Met alle schulden op mijn naam kreeg ik geen toeslagen meer en nu ik mijn kind niet naar de opvang mocht brengen, kon ik amper werken.
https://www.libelle.nl/le(...)n-gebeuren~beba0fde/

Raar verhaal, alles kwijt en al te maken met uithuisplaatsing voor haar oudste dochter. Dan kan je toch bedenken dat een tweede kind de problemen alleen maar groter gaan maken. Creëer eerst stabiliteit i.p.v. nieuwe risico's nemen.
  Moderator zondag 29 mei 2022 @ 09:39:33 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204898620
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:37 schreef Ericr het volgende:

[..]
https://www.libelle.nl/le(...)n-gebeuren~beba0fde/

Raar verhaal, alles kwijt en al te maken met uithuisplaatsing voor haar oudste dochter. Dan kan je toch bedenken dat een tweede kind de problemen alleen maar groter gaan maken. Creëer eerst stabiliteit i.p.v. nieuwe risico's nemen.
Ah de oudste dochter is ook al uit huis geplaatst? Dan is dit gewoon een heel eenzijdig gekleurd verhaal. Stemmingmakerij dus.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 29 mei 2022 @ 09:39:41 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204898621
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:37 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Lijkt me alsnog erg veel. 1,2 miljoen verdienen de meeste mensen nog niet in hun hele leven. En de huizen, we weten niet eens of ze een koophuis had, stijgen ook weer niet zo hard

Ik vind het ook maar een eenzijdig verhaal. Je laat zelf je kind achter bij een verslaafde vader en geeft verder alles en iedereen de schuld kijk ook eens naar jezelf zou ik zeggen.
1,2 miljoen zal wat overdreven zijn maar zo je huis kwijtraken en je carriere geknakt zien kan zeker een enorm verschil maken aan het eind van je carriere en in je pensioen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_204898672
Raar verhaal. Ben ook wel benieuwd naar de andere kant ervan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 29 mei 2022 @ 09:46:49 #24
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204898683
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:08 schreef T-zooi het volgende:
Heeft Agnes niet gewoon gefraudeerd met onze toeslagen en is het daarom niet gewoon volkomen terecht?
Ik krijg ook sterk die indruk. Ik vind het erg frappant dat zij in België ging werken en haar kind achterliet bij haar moeder. Ze kwam dus ook niet in de weekenden terug om haar dochter te zien?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_204898696
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:37 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Lijkt me alsnog erg veel. 1,2 miljoen verdienen de meeste mensen nog niet in hun hele leven.

De meeste mensen verdienen modaal dat is 38.000 per jaar, iets minder dan 32 jaar werken en je zit er al aan.
  Moderator zondag 29 mei 2022 @ 09:50:02 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204898700
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:46 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik krijg ook sterk die indruk. Ik vind het erg frappant dat zij in België ging werken en haar kind achterliet bij haar moeder. Ze kwam dus ook niet in de weekenden terug om haar dochter te zien?
dat vluchten sowieso is al geen normale reactie. Dat zij dat als serieuze optie ziet vind ik dus ook wel het een en ander zeggen.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 29 mei 2022 @ 09:50:54 #27
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204898710
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:13 schreef de_boswachter het volgende:
Zal ergens wel terecht zijn. We horen het verhaal van haar kant en niet vanuit Jeugdzorg. Aandacht trekken kan ze goed.



Gevolgd door Willem Engel :')

Kon ook niet anders :')
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_204898742
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:50 schreef britneycheers het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]


Gevolgd door Willem Engel :')

Kon ook niet anders :')
En Bryan Roy. Wappied all-over.
U MAD?
pi_204898767
Weer zo'n kansloos eenzijdig verhaal in de media waarom de overheid kwaadaardig is.

Enige censuur van de media lijjkt niet ongerechtvaardigd. Derderangs journalisten doen er alles aan om het vuurtje op te stoken in plaats van gedegen onderzoek naar de feiten.
pi_204898770
Lekker prijsschieten van die vrouw. Ze weet dat er nooit een reactie op zal komen vanwege de wet op de privacy.
Of de belastingdienst en de overheid werkelijk de grondslag zijn van al haar problemen? Ik betwijfel het.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 29 mei 2022 @ 10:00:08 #31
40566 Ericr
Livewrong
pi_204898774
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:50 schreef britneycheers het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]


Gevolgd door Willem Engel :')

Kon ook niet anders :')
En Bryan Roy of all people.

Blijft een triest verhaal maar ze heeft ze ook invloed gehad op de afloop. Nieuwe en snel geklapte relatie (met kind) , vluchten, kind uit oog verliezen. Het maakt haar verhaal niet sterker.
pi_204898804
Ik stopte na 1,2 miljoen. Toen was het voor mij al duidelijk.

Eigenlijk wist ik het al want de media kiest bijna altijd zulke pareltjes eruit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 mei 2022 @ 10:05:13 #33
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204898812
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lekker prijsschieten van die vrouw. Ze weet dat er nooit een reactie op zal komen vanwege de wet op de privacy.
Of de belastingdienst en de overheid werkelijk de grondslag zijn van al haar problemen? Ik betwijfel het.
Toch leven er genoeg gezinnen in armoede die geen problemen met jeugdzorg hebben. Ik geloof niet dat armoede een reden is om een kind uit huis te plaatsen. Je hebt namelijk altijd recht op de beslagvrije voet en de gemeente is in het geval met kinderen altijd bereid om te helpen. Als je je kinderen verwaarloosd is het een ander verhaal.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_204898853
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 10:05 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Toch leven er genoeg gezinnen in armoede die geen problemen met jeugdzorg hebben. Ik geloof niet dat armoede een reden is om een kind uit huis te plaatsen. Je hebt namelijk altijd recht op de beslagvrije voet en de gemeente is in het geval met kinderen altijd bereid om te helpen. Als je je kinderen verwaarloosd is het een ander verhaal.
in het algemeen hebben mensen in armoede andere problemen, waardoor ze in armoede leven. Die andere problemen zijn vaak de oorzaak waar jeugdzorg zich over buigt.
Die andere problemen kunnen zelf veroorzaakt zijn of door andere zijn veroorzaakt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204898856
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 10:05 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Toch leven er genoeg gezinnen in armoede die geen problemen met jeugdzorg hebben. Ik geloof niet dat armoede een reden is om een kind uit huis te plaatsen. Je hebt namelijk altijd recht op de beslagvrije voet en de gemeente is in het geval met kinderen altijd bereid om te helpen. Als je je kinderen verwaarloosd is het een ander verhaal.
Schulden zijn dan ook nooit de reden om een kind uit huis te zetten.
Er is recent een rechter die gereageerd heeft in de krant op al dit soort verwijten.
Het gaat puur om de veiligheid en gezondheid van het kind. Maar dat verhaal gaat er niet in bij al die zogenaamde slachtoffers -je raad het al- deze rechter krijgt al die figuren achter zich aan.
Ik heb geen reden om te twijfelen aan het verhaal van deze rechter. Ze is immers rechter die zelf uitspraken doet die kinderen uit huis plaatsen. En ze heeft nog nooit een kind uit huis gezet vanwege een financieele situatie.

dan kom je al snel uit bij figuren als Moeder van Lisa en Huig Plug..... Zag dat deze vrouw al een volger is van Willem Engel.... tja.... mag niet generaliseren..... maar toch
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_204898869
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 10:11 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Schulden zijn dan ook nooit de reden om een kind uit huis te zetten.
Er is recent een rechter die gereageerd heeft in de krant op al dit soort verwijten.
Het gaat puur om de veiligheid en gezondheid van het kind. Maar dat verhaal gaat er niet in bij al die zogenaamde slachtoffers -je raad het al- deze rechter krijgt al die figuren achter zich aan.
Ik heb geen reden om te twijfelen aan het verhaal van deze rechter. Ze is immers rechter die zelf uitspraken doet die kinderen uit huis plaatsen. En ze heeft nog nooit een kind uit huis gezet vanwege een financieele situatie.

dan kom je al snel uit bij figuren als Moeder van Lisa en Huig Plug..... Zag dat deze vrouw al een volger is van Willem Engel.... tja.... mag niet generaliseren..... maar toch
als je met slachtoffers niet in hun straatje meegaat dan gebeurt dat nu met social media.
"Alleen wat ik vind klopt"
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 mei 2022 @ 10:13:09 #37
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204898874
Agnes haar dochter werd uit huis geplaatst omdat haar moeder in een ander land ging onderduiken en haar vader een drankprobleem had.

Lijkt mij een goeie reden tot uithuisplaatsing
Laffe huichelaar
  zondag 29 mei 2022 @ 10:13:21 #38
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204898878
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:13 schreef de_boswachter het volgende:
Zal ergens wel terecht zijn. We horen het verhaal van haar kant en niet vanuit Jeugdzorg. Aandacht trekken kan ze goed.
8)7
Protège moi de mes désirs.
pi_204898886
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:06 schreef Hyaenidae het volgende:
Plaatje van Agnes

[ afbeelding ]
Stuur maar door

Maarja wat ik even mis, waarom plaatsen ze één van haar kinderen uit huis en niet allebei? Die andere mag dan wel gewoon opgroeien in die verkeerde situatie?
  zondag 29 mei 2022 @ 10:17:47 #40
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204898925
quote:
Ik weet niks van mijn dochter. Niet eens of ze nog leeft.”

Eind mei heeft Anges een afspraak met de pleegmoeder van haar dochter.
Dit kan ook niet allebei waar zijn lijkt me
Laffe huichelaar
pi_204898929
Vroeg mij even af wie er zo naïef is om dit stuk zo te plaatsen.
De LINDA. Niet het Algemeen Dagblad, niet het NRC, nee de LINDA.

Je hebt een kritisch interview en je hebt LINDA.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_204898943
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:30 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Onzin. Dat zijn de verhalen van de mensen die hun kinderen om de een of andere manier verwaarlozen. Dat is nooit subjectief. Die doen er alles aan om de kinderen bij hun te houden, ook al kunnen ze dat eigenlijk niet.
Verdiep je anders in documentaires/artikelen over de misstanden in de jeugdzorg, waar niet de ouders hun woordje doen, maar de kinderen zelf en deskundigen, je schrikt je eigen kapot van wat er allemaal gebeurt.
pi_204898950
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:30 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Onzin. Dat zijn de verhalen van de mensen die hun kinderen om de een of andere manier verwaarlozen. Dat is nooit subjectief. Die doen er alles aan om de kinderen bij hun te houden, ook al kunnen ze dat eigenlijk niet.
Klinkt verzonnen.

Heb er zelf ook jaren mee te maken gehad als kind en later meer ervaring vanuit andere met soort gelijke ervaringen.
Ouders worden slecht begeleid en geen keuzes gegeven, vaak kom je of in een kindertehuis, internaat of pleeggezinnen waar misbruik echt als een plaag rondgaat.

Ken echt niemand uit die wereld die niet misbruikt werd, letterlijk niemand. (Dat of er was sprake van geweld)

Jeugdzorg moet volledig op de schop, maar ik zie dat niet gebeuren voorlopig.
  zondag 29 mei 2022 @ 10:25:21 #44
391904 dexamfetamine
Om te studeren
pi_204898970
Fuck rutte
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 mei 2022 @ 10:27:11 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204898980
Dit is gewoon iemand die misbruik maakt van de situatie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_204898981
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 10:25 schreef dexamfetamine het volgende:
Fuck rutte
Want? Zonder Rutte had deze vrouw exact dezelfde problemen.
Zonder toeslagenaffaire ook.

Ze noemt een boel problemen en wijst telkens iemand anders aan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 29 mei 2022 @ 10:29:56 #47
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204898998
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:13 schreef de_boswachter het volgende:
Zal ergens wel terecht zijn. We horen het verhaal van haar kant en niet vanuit Jeugdzorg. Aandacht trekken kan ze goed.
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:05 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, Agnes is van alles het slachtoffer, zo leest het. Maar een verhaal heeft altijd 2 kanten, hoe klein de andere kant ook is. Ik lees die andere kant echter helemaal niet.
Alsof faalinstantie Jeugdzorg ook maar 1 woord commentaar gaat geven over hun zaken. :')

Gewoon negeren en niets zeggen, dan kunnen mensen zoals Coolguy de moeder de schuld geven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204899003
Mevrouw Agnes Plaatje is overigens compleetwappie, de ene na de andere complottheorie op haar Twitter.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_204899016
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2022 10:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
[..]
Alsof faalinstantie Jeugdzorg ook maar 1 woord commentaar gaat geven over hun zaken. :')

Gewoon negeren en niets zeggen, dan kunnen mensen zoals Coolguy de moeder de schuld geven.
en terecht dat ze niks hierover zeggen in de media.
Het zou pas schokkend zijn als ze dit wel deden! :o
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 mei 2022 @ 10:35:45 #50
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204899043
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
dat vluchten sowieso is al geen normale reactie. Dat zij dat als serieuze optie ziet vind ik dus ook wel het een en ander zeggen.
Wat is een normale reactie?
Als een overheidsinstantie je aanvalt, lijkt verhuizen naar een ander land nog eens niet zo'n gek idee.

Jij moet eens een cursus empathie gaan doen kerel. Je ziet alles maar door je eigen bril, niet alleen in dit topic maar in bijna elk topic waarin je hebt gereageerd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')