quote:
Op maandag 30 mei 2022 22:17 schreef molloot200 het volgende:[..]
Ik weet dat soms dus gewoon niet zo goed

Omdat er elk jaar dus echt van die dingen tussen zitten dat ik me er enigszins een soort van voor schaam of zo (denk aan die I.M van Michael Ben David of dat vreselijke deuntje van Emma Muscat). Maar daar tegenover staan toch altijd weer bijzonder goede nummers die ik totaal niet guilty vind, en dat zijn er elk jaar toch weer een stuk minder. Liedjes als Sentimentai, Lights Off, Saudade, Med Haekkandi Sol, Hold Me Closer, Space Man, In Corpore Sano en Hope hoef ik me toch geenszins om te schamen om nu maar eens een aantal favorieten van mezelf te noemen. De afgelopen jaren groeit het gewoon steeds meer er naartoe dat in ieder geval de finaleavond wel (bijna) uitsluitend goede muziek heeft waar je je niet voor hoeft te schamen, maar soms denk ik wel dat als er een NF keuze wordt gemaakt "oh shit hier gaan we weer, hebben sommige mensen toch weer gelijk" zeg maar (zie bijvoorbeeld dus een Michael Ben David).
Sinds Duncan heeft gewonnnen merk ik dat er minder "schaamte" is. Het is ook niet zo dat het van de draken schreeuw ofzo. Maar ik durf best te zeggen dat ik naar Eurovision in Concert ga bijvoorbeeld.
Ja, er zijn nog steeds optredens die ik liever vermijd (Michael is daar een van maar ik ben eerlijk gezegd ook niet trots op Lordi of op Netta). En dat het politiek gericht is kan ik ook niet meer ontkennen.
Maar zoals ik bij een vriendin heb gedaan laat ik gewoon een lied horen waarvan ik weet dat ze dat wel leuk vinden. Nu doet Sam Ryder het erg goed op de radio. Vorig jaar waren Barbara Pravi en Maneskin overal te horen. Zo kan ik op een goede manier laten zien dat het songfestival best leuk kan zijn en dat het echt geen freakshow is zoals men wil geloven.
Misschien schaam ik me er ook minder voor omdat ik over de laatste jaren bijna geen slechte reacties heb gehad. Mensen om mij heen vonden het allemaal wel prima. En als men een cliché redenen gaf als "oostblok wint toch altijd" ging ik daar gewoon lekker tegenin. Uiteindelijk won ik altijd