abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 juni 2022 @ 12:46:37 #26
194695 franklop
Fran knock
pi_205109895
Hopelijk dat ze nog een normaal leven van lijden. Wielrennen zal het niet meer worden, maar dat is bijzaak
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_205112806
Nu bij het sportjournaal

Blijft triest om haar zo te zien, ondanks dat het positief is dat er vooruitgang is.
pi_205112814
Hopen dat er nog vooruitgang in zit ja, op deze manier is het vooral heel treurig
pi_205113543
:{
  dinsdag 21 juni 2022 @ 23:26:22 #30
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_205115838
Werd er vooral heel triest van. Wat heb je nog als je zo uit je coma komt? Moet je dan vieren dat je wakker bent, of treuren omdat je niet meer lééft?
  dinsdag 21 juni 2022 @ 23:57:35 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205116012
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 23:26 schreef Coelho het volgende:
Werd er vooral heel triest van. Wat heb je nog als je zo uit je coma komt? Moet je dan vieren dat je wakker bent, of treuren omdat je niet meer lééft?
Of genieten en blij zijn met wat je nog wel (steeds meer) kunt?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_205117990
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 23:57 schreef golfer het volgende:

[..]
Of genieten en blij zijn met wat je nog wel (steeds meer) kunt?
Ja, zie bijvoorbeeld Stig Broeckx.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 juni 2022 @ 10:58:51 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205118057
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:53 schreef Marcoss het volgende:
Hopen dat er nog vooruitgang in zit ja, op deze manier is het vooral heel treurig
Doet me een beetje aan skicrosster Anna Holmlund denken ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205118072
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:50 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, zie bijvoorbeeld Stig Broeckx.
Maar dat is wel een groot verschil met Pieters (op dit moment)
pi_205118304
Mouris wint met 2 tellen voorsprong dus. Fraai gemiddelde van 46,1 km/h voor 'n nieuweling.
pi_205118309
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 11:00 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Maar dat is wel een groot verschil met Pieters (op dit moment)
Klopt.

Daar heeft hij keihard voor geknokt.
pi_205118392
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 11:00 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Maar dat is wel een groot verschil met Pieters (op dit moment)
Zoals Pieters zou ik moeilijk kunnen leven denk ik. Zoals Broeckx zou ik na een tijd kunnen accepteren. Hopelijk maakt Pieters ook nog wat vooruitgang, al vrees ik dat het marginaal gaat zijn.
pi_205118428
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 11:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Klopt.

Daar heeft hij keihard voor geknokt.
Waarbij in zo'n situatie hard knokken ook niet heel veel helpt, denk ik, je bent toch afhankelijk van wat je lichaam kan en wil en of het herstel nog vooruit gaat.
pi_205118444
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 11:33 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Waarbij in zo'n situatie hard knokken ook niet heel veel helpt, denk ik, je bent toch afhankelijk van wat je lichaam kan en wil en of het herstel nog vooruit gaat.
Het is wel 'n voorwaarde, net zoals je lichaam. Als je zelf niet hard wilt werken aan je herstel, dan wordt het niks. En als je lichaam het niet wil, dan kun je inderdaad zelf zoveel willen, maar dan gebeurt het ook niet.

Ik denk niet dat het Stig allemaal is aan komen waaien.
  woensdag 22 juni 2022 @ 11:47:52 #40
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_205118571
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 11:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het is wel 'n voorwaarde, net zoals je lichaam. Als je zelf niet hard wilt werken aan je herstel, dan wordt het niks. En als je lichaam het niet wil, dan kun je inderdaad zelf zoveel willen, maar dan gebeurt het ook niet.

Ik denk niet dat het Stig allemaal is aan komen waaien.
Het begint bij voldoende hersenfunctie om opdrachten te begrijpen en uit te voeren, en daarbij is het hebben van motivatie ook een pré. Als die basale zaken er al niet zijn, dan kom je niet verder dan wat fysio oefeningen om je gewrichten en spieren niet steeds vaster te laten groeien.
pi_205118618
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 11:33 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Waarbij in zo'n situatie hard knokken ook niet heel veel helpt, denk ik, je bent toch afhankelijk van wat je lichaam kan en wil en of het herstel nog vooruit gaat.
Ik vind het altijd moeilijk inschatten hoeveel nou echt aan het doorzettingsvermogen/inzet van iemand ligt en hoeveel aan puur geluk over hoe je lichaam herstelt (vooral omdat ik er 0 verstand van heb).

Bij kanker is het vooral mazzel, maar ik kan me voorstellen dat het bij situaties zoals Pieters ietsje anders ligt.
pi_205118900
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 11:54 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Ik vind het altijd moeilijk inschatten hoeveel nou echt aan het doorzettingsvermogen/inzet van iemand ligt en hoeveel aan puur geluk over hoe je lichaam herstelt (vooral omdat ik er 0 verstand van heb).

Bij kanker is het vooral mazzel, maar ik kan me voorstellen dat het bij situaties zoals Pieters ietsje anders ligt.
Ik geloof dat ook in dit soort situaties geluk de grootste rol speelt eigenlijk (maar ik heb er ook 0 verstand van). En ik weet zeker dat Stig er alles aan heeft gedaan om op de manier te leven zoals hij nu doet, maar er zullen vast genoeg anderen zijn die er net zoveel aan hebben gedaan, maar waar nog steeds amper vooruitgang in zit.
pi_205120333
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:15 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Ik geloof dat ook in dit soort situaties geluk de grootste rol speelt eigenlijk (maar ik heb er ook 0 verstand van). En ik weet zeker dat Stig er alles aan heeft gedaan om op de manier te leven zoals hij nu doet, maar er zullen vast genoeg anderen zijn die er net zoveel aan hebben gedaan, maar waar nog steeds amper vooruitgang in zit.
Van de hersenen weten we ten opzichte van andere organen relatief heel veel niet. Er zijn ook veel variabelen, waar de schade precies in hersenen is ontstaan, de oorzaak van de schade (bijvoorbeeld trauma of zuurstoftekort), genetische aspecten en ga zo maar door. Wat ik wel eens op tv gehoord heb van Erik Scherder is dat de hersenen in sommige gevallen ook in staat zijn nieuwe verbindingen rondom een getroffen gebied heen te maken. En dat activiteit (beweging, geluid) en rol kan spelen in het stimuleren van herstel. Het blijft lastig te voorspellen hoe ver het herstel door zet.
pi_205124988
quote:
Wie is Kristen Faulkner, de durfkapitalist die haar job op Wall Street opgaf om profrenster te worden?

Omdat ze na haar verhuis naar New York niet meer kon roeien, besloot Kristen Faulkner op haar 23e haar koersfiets eens een kans te geven. Gisteren greep de tweedejaarsprof net naast de eindzege in de Ronde van Zwitserland. "Zo'n sprookje geeft aan dat het vrouwenwielrennen nog in zijn kinderschoenen staat", vertelt Tomas Van Den Spiegel, CEO van Flanders Classics.

Tot de allerlaatste bocht had ze uitzicht op haar eerste eindzege in een rittenkoers, maar de druk werd haar te veel. Een slippertje in de slotkilometer kostte Kristen Faulkner (29) gisteren de bekroning van alweer een sterke week.

Dat ze zich op een foutje liet betrappen in duel met de ervaren Lucinda Brand, mag niet verwonderen. De Amerikaanse is nog maar twee jaar profrenster.

Twee jaar geleden was fietsen nog een "uit de hand gelopen" hobby voor Faulkner, die haar brood verdiende als durfkapitalist op Wall Street.

Tijdens haar studies op Harvard was ze al gebeten door de sportmicrobe: zoals de universitaire traditie betaamt, bracht ze veel tijd door in een roeiboot op de rivier de Charles in Boston.

Maar na haar verhuis naar New York moest de Varsity roeister een andere uitlaatklep zoeken. Roeien is in The Big Apple namelijk niet meteen een optie.

Faulkner probeerde het op twee wielen en bleek ook daar talent voor te hebben. Zoveel talent dat ze in 2017 de aandacht trok tijdens een fietsevent in Central Park.

10e in Ronde van Vlaanderen, 7e in Gent-Wevelgem
Omdat een veeleisende job op Wall Street en het strikte leven van een topsporter niet te combineren viel, besloot Faulkner twee jaar geleden een sprong in het onbekende te wagen.

De renster uit Alaska gaf haar job op Wall Street op om een fractie van haar loon als durfkapitalist te verdienen als profrenster. Ze verhuisde naar Ninove om een appartement te delen met drie andere meisjes.

Had ze wel de juiste keuze gemaakt? Die vraag bleef niet te lang door haar hoofd spoken. Minder dan een jaar na haar profdebuut in de Tour de l'Ardèche boekte ze in de Ronde van Noorwegen haar eerste WorldTour-zege.

Amper drie weken na haar verhuis naar Girona, naar een appartement aan de overzijde van een sterrenrestaurant, mocht ze zichzelf zo al trakteren op een sterrendiner. Dat had ze zichzelf beloofd bij haar eerste WorldTour-zege.

En dat het geen gelukstreffer was, bewees ze met een 7e plek in Gent-Wevelgem en een 10e plek in de Ronde van Vlaanderen. In de Ronde van Zwitserland won ze deze week wel de tijdrit, maar greep ze naast de eindzege.

Van den Spiegel: "Vrouwenwielrennen nog bezig aan groeiproces"
Tomas Van den Spiegel, CEO van Flanders Classics, leerde Faulkner vorig jaar al kennen met haar knappe prestatie in Vlaanderens Mooiste. "Dat zulke verhalen - bijna een sprookje - nog bestaan, geeft aan dat het vrouwenwielrennen nog in zijn kinderschoenen staat", vertelt hij in onze podcast De Tribune.

"Dat je op die manier op latere leeftijd nog in het vrouwenwielrennen kan terechtkomen, geeft aan dat we nog bezig zijn met een groeiproces."

"Je ziet bij de teams en de organisatie in koers dat het nog helemaal anders in elkaar zit dat het mannenwielrennen. Maar de sport groeit. En ik ben trots dat Flanders Classics toch mee de knuppel in het hoenderhok heeft gegooid."
pi_205149812
Wat van m'n foto's van het NK Wielrennen 2022 !

Lekker weertje op de VAM-berg ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 21:42:18 #46
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205149830
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 21:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wat van m'n foto's van het NK Wielrennen 2022 !

Lekker weertje op de VAM-berg ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjans gehad? :D
pi_205149885
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 21:42 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Sjans gehad? :D
Nee valt mee, ken Noes al vanaf het moment dat ze net zonder zijwieltjes kon fietsen :+
  zondag 26 juni 2022 @ 08:39:21 #48
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_205151678
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 12:13 schreef Ericr het volgende:
https://nos.nl/l/2433481

Amy Pieters gaat vooruit. Lange weg te gaan maar goed om te zien dat het geen uitzichtloze situatie is.
Heftig om te zien dit.
Wat ik niet snap is dat ze zelf geld in moeten zamelen voor delen van het revalidatietraject. Zou gaan om 1300 euro/maand volgens haar vader in dat filmpje. Waarom kan haar ploeg dat niet gewoon betalen?
pindazakje
pi_205151837
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 08:39 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Heftig om te zien dit.
Wat ik niet snap is dat ze zelf geld in moeten zamelen voor delen van het revalidatietraject. Zou gaan om 1300 euro/maand volgens haar vader in dat filmpje. Waarom kan haar ploeg dat niet gewoon betalen?
Johnny Hoogerland kreeg ook niks toch?
  zondag 26 juni 2022 @ 11:56:22 #50
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205152798
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 08:39 schreef Hyaenidae het volgende:

Heftig om te zien dit.
Wat ik niet snap is dat ze zelf geld in moeten zamelen voor delen van het revalidatietraject. Zou gaan om 1300 euro/maand volgens haar vader in dat filmpje. Waarom kan haar ploeg dat niet gewoon betalen?
Snap ook niet dat een wielerploeg daar geen verzekering voor heeft afgesloten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')