abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 mei 2022 @ 18:58:01 #1
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_204892832
Heb jij wel eens bedrijven, producten, diensten etc. negatief gerecenseerd? (Positieve recensies zijn natuurlijk lang niet zo interessant, dus die laten we maar even buiten beschouwing). Ben je het achteraf gezien nog steeds eens met je recensie zoals hij was,of ben je misschien in de emotie van het moment iets te hard/kritisch geweest ten tijde van je recensie? Om wat voor product/dienst of soort bedrijf ging het? (Svp geen specifieke namen hier, maar bv. wel energiebedrijf, fietsenzaak, internetprovider etc.) En wat was de reden dat je er zo negatief over was?

Het leukst is natuurlijk om je recensie hier te plaatsen, zoals je hem destijds hebt opgesteld (dus graag ook hier zonder specifieke naam van het bedrijf.)

Wie durft?
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_204892891
Ja, een restaurant. Was in mijn eentje in het buitenland. Reservering gemaakt bij het betreffende restaurant - voor één persoon dus. Kom ik daar aan, zeggen ze: we doen niet aan tafeltjes voor mensen alleen.

Op zich snap ik dat wel: aan dat tafeltje kunnen ook twee betalende gasten zitten. Dan moet je echter geen reserveringen aannemen voor iemand alleen.
pi_204892896
Ja, vorig jaar nog. Flekszorg.

Groetjes van Patrick
pi_204892901
Natuurlijk, alleen worden die recensies nooit gelijk online gezegd zodat het bedrijf nog contact kan opnemen met je.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_204892912
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 19:04 schreef Chinless het volgende:
Natuurlijk, alleen worden die recensies nooit gelijk online gezegd zodat het bedrijf nog contact kan opnemen met je.
Volgens mij zet Google ze direct online?
  Spellchecker zaterdag 28 mei 2022 @ 19:37:50 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204893293
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 18:58 schreef Forumtijger het volgende:
Heb jij wel eens bedrijven, producten, diensten etc. negatief gerecenseerd? (Positieve recensies zijn natuurlijk lang niet zo interessant, dus die laten we maar even buiten beschouwing). Ben je het achteraf gezien nog steeds eens met je recensie zoals hij was,of ben je misschien in de emotie van het moment iets te hard/kritisch geweest ten tijde van je recensie? Om wat voor product/dienst of soort bedrijf ging het? (Svp geen specifieke namen hier, maar bv. wel energiebedrijf, fietsenzaak, internetprovider etc.) En wat was de reden dat je er zo negatief over was?

Het leukst is natuurlijk om je recensie hier te plaatsen, zoals je hem destijds hebt opgesteld (dus graag ook hier zonder specifieke naam van het bedrijf.)

Wie durft?
Ik heb zojuist de fok reviews er bij gepakt, die liegen er niet om :@

https://nl.trustpilot.com/review/www.fok.nl
  zaterdag 28 mei 2022 @ 20:24:20 #8
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_204893562
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 19:37 schreef maily het volgende:
TS begint.
Ik plaats zelf eigenlijk niet zo gauw negatieve recensies. Ik bel als ik ontevreden ben eerst met het bedrijf zelf, en kom er dan zo meestal wel uit met ze. Pas als ze dan nog steeds dwars liggen, zich arrogant en onverschillig opstellen en weigeren mee te werken en denken, kan ik die negatieve recensie altijd alsnog plaatsen, maar dat is dus meestal niet nodig. Als zij redelijk zijn en zich ook redelijk gedragen en opstellen, dan stel ik me ook redelijk op. Het doel moet niet zijn om een negatieve recensie te plaatsen lijkt me, maar om er met ze uit te komen en een oplossing te vinden die voor beide partijen acceptabel is...

[ Bericht 1% gewijzigd door Forumtijger op 28-05-2022 20:30:07 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
  Spellchecker zaterdag 28 mei 2022 @ 20:31:28 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204893626
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 19:58 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ik heb zojuist de fok reviews er bij gepakt, die liegen er niet om :@

https://nl.trustpilot.com/review/www.fok.nl
Stefaniexxx :')
pi_204893668
Alle recensies van hookers.nl zijn verwijderd.
pi_204893909
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 19:58 schreef SnodeSnuiter het volgende:

Ik heb zojuist de fok reviews er bij gepakt, die liegen er niet om :@

https://nl.trustpilot.com/review/www.fok.nl
Ik heb het gevoel dat de meeste van die reviews door dezelfde persoon zijn geschreven :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 28 mei 2022 @ 20:59:03 #12
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_204893965
Miscchien is het anders ook leuk om een paar links hier te delen naar een aantal van die recensie-sites. Altijd grappig/interessant om te lezen waar mensen zich al dan niet terecht druk om maken.
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_204894026
Jazeker! sterker nog m'n recensie staat er nog steeds! en kreeg toen gelijk antwoord, probleem was toen opeens wel snel verholpen en kreeg korting... dus soms heeft het nut... ook wel eens negatief geweest over een ander bedrijf en daar nooit wat van gehoord... trouwens over dat eerste bedrijf heb ik zowel een negatieve als een positieve review staan! *)
Just say hi!
pi_204894040
quote:
20 april iets besteld, zou met 1-3 dagen thuisbezorgd zijn. Nog steeds niks binnen, krijg ook geen enkele reactie op Twitter of Mail, zo zou je niet met je klanten om moeten gaan. Ik lees hier en op Tweakers dat er vele soortgelijke verhalen zijn, had ik die reviews maar eerder gelezen...

Update: Ondanks deze reactie op mijn review nog altijd geen enkele reactie per e-mail, ook niet op de mail n.a.v. deze review van 4 mei. Op de website staat nog wél dat mijn bestelde product op voorraad is...

Update2: Inmiddels al een week verder en op beide mails nog geen enkele reactie, de enige snelle reactie die je kan verwachten is op je review schijnbaar. Iets met prioriteiten...

Update3: nog steeds geen enkele respons, bestelling geannuleerd.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 28 mei 2022 @ 21:39:54 #15
414785 sirdanilot
pi_204894795
Ze vroegen mij om mijn QR code. Deze met tegenzin laten zien, bleek mijn maat wel zijn QR code maar niet zijn paspoort bij zich te hebben en werd ons dus de toegang geweigerd (ik had zelf wel mijn paspoort mee).

1 ster op google en ik ga ook niet meer naar die pub.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204896793
Ik heb nog nooit iets publiekelijk gerecenseerd en wil dat ook graag zo houden. Tenzij het over een film of boek gaat oid vind ik iets achteraf online recenseren altijd wat laffig/kneuzig.
pi_204897174
Eehmmmm nee niet echt eigenlijk. Ik heb juist eerder de neiging om een recensie te schrijven als ik iets GOED vind. Dan wil ik ze een compliment geven. Ik word eerder bewogen door zo'n positieve energie dan de energie van teleurstelling. Als iets tegenvalt ga ik gewoon op zoek naar iets wat me beter bevalt.
pi_204897332
Voor een Subway franchise die mij toegang weigerde voor afhaal zonder QR code.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204897352
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 18:58 schreef Forumtijger het volgende:
Heb jij wel eens bedrijven, producten, diensten etc. negatief gerecenseerd? (Positieve recensies zijn natuurlijk lang niet zo interessant, dus die laten we maar even buiten beschouwing). Ben je het achteraf gezien nog steeds eens met je recensie zoals hij was,of ben je misschien in de emotie van het moment iets te hard/kritisch geweest ten tijde van je recensie? Om wat voor product/dienst of soort bedrijf ging het? (Svp geen specifieke namen hier, maar bv. wel energiebedrijf, fietsenzaak, internetprovider etc.) En wat was de reden dat je er zo negatief over was?

Het leukst is natuurlijk om je recensie hier te plaatsen, zoals je hem destijds hebt opgesteld (dus graag ook hier zonder specifieke naam van het bedrijf.)

Wie durft?
Ja. Maar is op Google dus plaats ik liever niet hier. Ben t nog steeds eens met wat ik plaatste. Reden was prijs/kwaliteit en een apatische medewerker.
pi_204897383
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 20:59 schreef Forumtijger het volgende:
Miscchien is het anders ook leuk om een paar links hier te delen naar een aantal van die recensie-sites. Altijd grappig/interessant om te lezen waar mensen zich al dan niet terecht druk om maken.
Klopt.
pi_204897436
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 20:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel dat de meeste van die reviews door dezelfde persoon zijn geschreven :D
Kluun _O-
pi_204897454
Ik plaats vaak recensies op Google Maps (onder een anoniem account), maar zal daar niets van delen omdat ik niet wil dat het account gevonden wordt. (Overgrote deel van de reviews zijn overigens positief.)

Wel een aantal keren op FOK! gepost.

quote:
13s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 17:38 schreef zarGon het volgende:
Ik was positief over deze keten, totdat ik vandaag een klok terugbracht.

Het had velvet stof, en door de verpakking was de stof beschadigd.

Bracht het terug en wat krijg je dan te horen? Ja, we geven alleen een waardebon met de waarde van uw aankoop. :{. Je krijgt een papiertje waar een barcode op staat... Je krijgt je geld niet terug én wat je wel krijgt is een miezerig papiertje dat je snel vervaagt en kwijt kunt raken...

Meh, staat op mijn 'vermijden als het kan'-lijstje.
Sindsdien alleen de Casa binnengestapt wanneer een ander dat wilde, dan liep ik wel mee. Maar zelf dus sinds januari 2020 geen cent meer uitgegeven in de Casa.


Verder ooit in 2017 gedoe om niets gehad met Bol.com; WGR / Bol.com - Bestelling geannuleerd wegens "kennelijke vergissing". Dat zorgde er bij mij voor dat ik Bol.com zoveel mogelijk vermeed (behalve als het echt niet anders kon). Nu koop ik er na zo'n 5 jaar langzaam weer wat. En dat komt vooral omdat ik Amazon nu zoveel mogelijk wil vermijden.
  zondag 29 mei 2022 @ 09:20:06 #23
40566 Ericr
Livewrong
pi_204898483
Regelmatig. Op Marktplaats overigens nutteloos bij bedrijven met veel advertenties. Je review verdwijnt snel en het bedrijf houdt ten onrechte een hoge rating.

Iens bestaat al een tijdje niet meer maar had dezelfde praktijken. Ooit een rijsttafel gekocht waar maden in zaten (gelukkig geen levende). Mijn review van die smerige toko was binnen een week weg omdat het niet aan de voorwaarden zou voldoen. Review zelf was netjes met melding van maden in het eten. Gelukkig was die toko daarna snel failliet.
  zondag 29 mei 2022 @ 09:24:37 #24
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204898511
Ik hoop dat potentiële kopers van een of ander Vida XL-tafeltje dankzij m'n schrijfsel nog wat langer nagedacht hebben.

Scheelt een hoop ellende.

Er klopte echt helemaal nul komma niks van het ding.
pi_204898760
Ja hoor. Maar dat doe ik alleen wanneer duidelijk de wil om goede service te verlenen totaal niet aanwezig is. Dat was een keer bij een Belgisch hotel waar echt alles mis was, van de kamer (niet schoon) tot het eten (oud) en waar het personeel totaal niet geïnteresseerd was. Het viel me ook op hoe opvallend weinig gasten daar waren. Achteraf snapte ik waarom.

Hoe het wel kan: kreeg een keer bedorven voedsel in een restaurant. Bleken ze niet door hebben gehad. De mensen die me hielpen schaamden zich kapot en ik mocht gratis een ander gerecht uitzoeken, maakte niet uit wat.
Ik kreeg het vermoeden dat het keukenpersoneel daarna op het matje werd geroepen, want de eigenaar kwam er zich ook mee bemoeien.
pi_204899902
Oh ja, een Belgisch hotel. Daar heb ik ook een keer een hele negatieve recensie aan gewijd. Wat een drama was dat. 'Tweepersoonskamer voor alleengebruik' geboekt. Zag er op de site keurig netjes uit.

Kom je daar, blijk je een hele kleine, oude, stinkende en versleten eenpersoonskamer te hebben gekregen. Als ik m'n armen uit elkaar deed kon ik beide muren aanraken. Terug naar de receptie, waar het verhaal was dat ze niks anders meer beschikbaar hadden. Ik had verplichtingen, dus had ook geen tijd om nog op zoek te gaan naar een ander hotel. Dus wat doe je dan? Eisen dat je op z'n minst het prijsverschil terugkrijgt. Bleken die eenpersoonskamers helemaal nergens te vinden te zijn: niet op hun eigen site, niet op Booking, Expedia, gewoon nergens.

Dat is dus gewoon oplichting: lelijke, oude kamers die je zelf helemaal niet kunt boeken. Die gebruiken ze dus om mensen naar door te schuiven en te hopen dat er nog steeds betaald wordt.

Leonardo Hotel in Antwerpen mensen, blijf daar weg. Als je bij de recensies kijkt, zie je dit verhaal diverse keren terugkomen (jaja, eigen schuld dat ik vooraf niet goed naar de recensies gekeken had).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2022 12:34:12 ]
pi_204911473
Vanmorgen nog. En gisteren nog iemand persoonlijk de huid volgescholden omdat ie bagger leverde en bijdehand kwam doen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_204911797
Volgens mij niet, maar ik word dan ook niet zo snel slecht behandeld. En áls dat ooit wel het geval is geweest, ging ik in gesprek met ze om het probleem op te lossen.

Positieve recensies laat ik veel sneller achter, omdat dat veel minder vaak voorkomt en mensen veel te snel in de pen klimmen om hun gal te spuwen.
pi_204911983
Laten we zeggen: 90% positieve reviews op Google.

Enkele negatieve, uiteraard over hypotheekadviseurs.

Een andere, wel aardige, was over een verfwinkel: ik informeerde per email of ze een speciale pot Sikkens Rubbol hadden? "Ja" was de reactie. Kwamen we aan, hadden ze de prijs met 10 euro omhooggegooid. Alleen gingen ze scannen, bleek de oude, lage prijs er nog in te zitten...ha, ha!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204912475
Niet echt een review, maar toen ik op Twitter TransIP positief noemde als bedrijf wat goed met zijn klanten omgaat vonden ze dat zo leuk dat ik een t-shirt opgestuurt kreeg.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204912775
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:57 schreef raptorix het volgende:
Niet echt een review, maar toen ik op Twitter TransIP positief noemde als bedrijf wat goed met zijn klanten omgaat vonden ze dat zo leuk dat ik een t-shirt opgestuurt kreeg.
Van Sikkens kreeg ik een verfblikopener opgestuurd, toen ik hen de klacht over die verfwinkel doorstuurde.

Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 11:33:59 #32
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_204921280
Wel eens een negatieve review geschreven over een hotel. Was op vakantie in Slowakije, daar hadden we een hotel geboekt. De recensies waren goed, de prijs was netjes en de foto's zagen er prima uit. Uiteindelijk kwamen we er aan, het was een hele smerige kamer. Zaten nog vlekken in de handdoeken, er lagen gebruikte wattenstaafjes in de badkamer, alles was stuk, vlekken in de gordijnen etc.... Gaan klagen bij de receptie, maar die waren zeer onverschillig en zeiden helemaal niks :')

Uiteindelijk een ander hotel geboekt en de auto bij dit hotel laten staan, omdat ze een gratis parkeergarage hadden (het nieuwe hotel was betaald parkeren) maar wel midden in het centrum zaten. Die positieve punten ook netjes benoemd overigens :P
pi_204921310
Volgens mij heb ik nog nooit een negatieve recensie achtergelaten, ik neem daar de tijd niet voor, hoewel ik het natuurlijk wel nuttig vind dat anderen hier wel de tijd voor nemen. Positieve recensies doe ik wel eens, als ik denk dat het een ondernemer helpt ofzo.

90% van de online recensies zijn gefrustreerde gekkies.
-nee-
pi_204921732
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 11:37 schreef Marsenal het volgende:
90% van de online recensies zijn gefrustreerde gekkies.
Bron??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204921752
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:30 schreef blomke het volgende:

[..]
Bron??
Binnenkort te lezen in mijn paper.
-nee-
  dinsdag 31 mei 2022 @ 12:38:28 #36
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_204921793
Een keer, maar toen heeft de webshop die vervolgens niet online geplaatst, zo lullig vond ik dat.
Ik heb er ook nooit meer iets gekocht terwijl ik daarvoor redelijk trouwe klant was.
pi_204973892
quote:
81s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:38 schreef herverwijderd het volgende:
Een keer, maar toen heeft de webshop die vervolgens niet online geplaatst, zo lullig vond ik dat.
Ik heb er ook nooit meer iets gekocht terwijl ik daarvoor redelijk trouwe klant was.
Op Google kan de webshop 'm niet weghalen; alleen 1x erop reageren
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 6 juni 2022 @ 08:24:42 #38
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204973932
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 19:58 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ik heb zojuist de fok reviews er bij gepakt, die liegen er niet om :@

https://nl.trustpilot.com/review/www.fok.nl
Dat lijkt veel op een bewuste zwartmaak campagne. Ik begeef mij niet op een forum met louter pedo's en nazi's. Moeten we niet wat organiseren om die reacties te ontzenuwen?
pi_204973966
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:20 schreef Ericr het volgende:
Regelmatig. Op Marktplaats overigens nutteloos bij bedrijven met veel advertenties. Je review verdwijnt snel en het bedrijf houdt ten onrechte een hoge rating.

Iens bestaat al een tijdje niet meer maar had dezelfde praktijken. Ooit een rijsttafel gekocht waar maden in zaten (gelukkig geen levende). Mijn review van die smerige toko was binnen een week weg omdat het niet aan de voorwaarden zou voldoen. Review zelf was netjes met melding van maden in het eten. Gelukkig was die toko daarna snel failliet.
Ik heb dat met Iens ook eens gehad. M’n toenmalige vriendin en ik werden ontzettend hufterig behandeld in een restaurant, toen zij vroeg om een bepaald broodje maar dan zonder ham.

Ik was zo boos dat ik onze drankjes heb afgerekend en we zijn weer weggegaan zonder broodje te eten. De recensie voldeed niet aan de voorwaarden omdat we er niks gegeten hadden :')
pi_204975126
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 08:24 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dat lijkt veel op een bewuste zwartmaak campagne. Ik begeef mij niet op een forum met louter pedo's en nazi's. Moeten we niet wat organiseren om die reacties te ontzenuwen?
Dat is kluun die boos is, ggz materiaal, aan de schrijfstijl en onderwerpen weet je dat het 1 persoon is
pi_204975618
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 19:58 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ik heb zojuist de fok reviews er bij gepakt, die liegen er niet om :@

https://nl.trustpilot.com/review/www.fok.nl
Mijn god, wat zie ik daar allemaal _O-
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Miss 200.000.000! maandag 6 juni 2022 @ 12:01:24 #42
367000 roos94
pi_204975625
Vaak genoeg

Maar ik schrijf ook positieve recensies als ergens iets goed was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')