abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  One tough cookie zondag 29 mei 2022 @ 01:06:06 #276
169210 liesje1979
pi_204897808
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:02 schreef Recce het volgende:

[..]
Groeien de kinderen er harder van? *O* :+
[..]
_O- Dit klinkt ook weer grappig. :P
[..]
Leuk dat dat daar zo groeit. Misschien had een voorganger van je jaren geleden ook een beetje jouw soort ideeën?
Ik werk daar sinds 2005 en volgens mij heeft er niemand dingen geplant. En dit lijkt een boompje van een jaar of 5. Hoe gaat het met jouw appelboom?
Gier stinkt. En het is niet aan te raden na het gieten de gieter losjes in je hand te houden waardoor er nog wat druppels op je voet in slipper druppen en daarna nog naar de supermarkt gaan. Kan ik je uit ervaring zeggen.
  zondag 29 mei 2022 @ 01:08:07 #277
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_204897817
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:02 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Ik heb vanmiddag ook in de tuin gewerkt. Had ik 10 jaar geleden ook niet gedaan.

Uitgaanspubliek was niet helemaal mijn ding vandaag.
Mijn vrienden hielden er ook wat vroeg mee op op het bierfestival, dus nu zit ik op fok bier te drinken. :'(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  One tough cookie zondag 29 mei 2022 @ 01:09:43 #278
169210 liesje1979
pi_204897824
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:03 schreef Recce het volgende:

[..]
Oh, ik wist niet dat eetbare mais suikermais heette. Is diervoedermais ook suikermais?
Nee, dat is andere mais, weet het even niet maar die maken eigenlijk eerder geen dan wel maiskolven. Siermais kan je dan geloof ik weer wel gebruiken om meel van te maken, maar dat gaan we niet doen. Hoop ik. Je hebt ook speciale popcornmais. Maar ik denk dat de verschillen allemaal niet zo groot zijn.
pi_204897832
quote:
14s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:03 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Wat heb je in de tuin gedaan? :D
Ik moest een deel binnenplanten verpotten. Daarna wat achterstallig onderhoud qua onkruid. En even de pioenrozen op de foto gezet.
pi_204897835
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:06 schreef liesje1979 het volgende:
Ik werk daar sinds 2005 en volgens mij heeft er niemand dingen geplant. En dit lijkt een boompje van een jaar of 5.
Oh, maar dan is de kans toch vrij groot dat het boompje uit een weggegooid klokkenhuis is gegroeid? Of ziet het er aangelegd uit?

quote:
Hoe gaat het met jouw appelboom?
Best goed, maar er zijn wel wat blaadjes aangevroten door iets. Ik zag er geen beestjes op, dus het is een beetje een raadsel.

quote:
Gier stinkt. En het is niet aan te raden na het gieten de gieter losjes in je hand te houden waardoor er nog wat druppels op je voet in slipper druppen en daarna nog naar de supermarkt gaan. Kan ik je uit ervaring zeggen.
:D _O- Kreeg je pas in de supermarkt door wat er aan de hand was? Zag je mensen hun neus dichtknijpen? :P
pi_204897848
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:09 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Nee, dat is andere mais, weet het even niet maar die maken eigenlijk eerder geen dan wel maiskolven. Siermais kan je dan geloof ik weer wel gebruiken om meel van te maken, maar dat gaan we niet doen. Hoop ik. Je hebt ook speciale popcornmais. Maar ik denk dat de verschillen allemaal niet zo groot zijn.
Die mais van het land wordt ook nooit echt rijp, lijkt het. Vroeger waren de kolven wel groter als ik erover nadenk. Ze hakselen die maisplanten voor dieren ook compleet met kolven en al in kleine stukjes.
  One tough cookie zondag 29 mei 2022 @ 01:17:32 #282
169210 liesje1979
pi_204897857
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:11 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Ik moest een deel binnenplanten verpotten. Daarna wat achterstallig onderhoud qua onkruid. En even de pioenrozen op de foto gezet.
Foto van de pioenrozen want pioenrozen. O+
Onkruid is slechts een plantje waar je het nut nog niet van ontdekt hebt. Ze maken vaak juist de voedingstoffen waar specifiek jouw tuin behoefte aan heeft. Maar daarvoor is het wat te diep in de nacht. :+
pi_204897863
Ze gaan bij mij het beton van het balkon aanpakken de komende weken. Dat gaat waarschijnlijk prachtige geluiden maken. :{
pi_204897871
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:17 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Foto van de pioenrozen want pioenrozen. O+
Onkruid is slechts een plantje waar je het nut nog niet van ontdekt hebt. Ze maken vaak juist de voedingstoffen waar specifiek jouw tuin behoefte aan heeft. Maar daarvoor is het wat te diep in de nacht. :+
Volgens mij had ik dit wel eens verteld, maar mijn oma had vrijwillig zevenblad in haar tuin geplant omdat ze het zo'n leuk plantje met leuke bloemetjes vond. Die hele straat ondervindt daar nog de gevolgen van, geloof ik. :') Dat spul is vrij lastig uit te roeien.
pi_204897883
quote:
Maar daarvoor is het wat te diep in de nacht. :+
We zijn wel softies geworden eigenlijk. Het is nog niet eens half twee. :P
  One tough cookie zondag 29 mei 2022 @ 01:24:00 #286
169210 liesje1979
pi_204897884
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:11 schreef Recce het volgende:

[..]
Oh, maar dan is de kans toch vrij groot dat het boompje uit een weggegooid klokkenhuis is gegroeid? Of ziet het er aangelegd uit?
[..]
Best goed, maar er zijn wel wat blaadjes aangevroten door iets. Ik zag er geen beestjes op, dus het is een beetje een raadsel.
[..]
:D _O- Kreeg je pas in de supermarkt door wat er aan de hand was? Zag je mensen hun neus dichtknijpen? :P
Niet aangelegd weet ik niet. Nooit bijgehouden wel, veel opschot ook. Dat heb ik vandaag dus redelijk gesnoeid. Sowieso is die strook van misschien 1,5 meter breed nogal een puinhoop en vechten de planten en bomen om ruimte. En dat er dagelijks heel veel kinderen doorheen stampen helpt ook niet echt. Maar ik ga proberen de bodem te verbeteren. Het bodemleven vooral.

Ik zag mensen sniffen en toen rook ik het zelf ook. :') Gier stinkt. Enorm.

Aangevroten op een balkon? Wat zou dat kunnen zijn? :o Slakken lijkt me sterk? Heb je afgelopen tijd een soort spinnewebjes gezien met zwarte spikkeltjes (Spinselrups oid?)
  One tough cookie zondag 29 mei 2022 @ 01:27:59 #287
169210 liesje1979
pi_204897897
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:20 schreef Recce het volgende:

[..]
Volgens mij had ik dit wel eens verteld, maar mijn oma had vrijwillig zevenblad in haar tuin geplant omdat ze het zo'n leuk plantje met leuke bloemetjes vond. Die hele straat ondervindt daar nog de gevolgen van, geloof ik. :') Dat spul is vrij lastig uit te roeien.
Kan ik me niet herinneren maar zomaar kunnen. Zevenblad is een echte woekeraar. Maar eigenlijk is het moderne idee dat we het ook niet meer moeten willen uitroeien. Of naja dat geldt voor veel onkruiden, geen idee of dat voor zevenblad zo is. Onkruid schijnt ook weer te verdwijnen wanneer het zijn nut heeft gehad. Maar dat is allemaal nogal complex. In ieder geval zorgen we met ons allen slecht voor onze bodem en dat is jammer.
  One tough cookie zondag 29 mei 2022 @ 01:28:39 #288
169210 liesje1979
pi_204897900
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:23 schreef Recce het volgende:

[..]
We zijn wel softies geworden eigenlijk. Het is nog niet eens half twee. :P
Ja maar het is zomer he? Als de zon schijnt ben ik vroeg wakker. :')
pi_204897904
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:24 schreef liesje1979 het volgende:
Niet aangelegd weet ik niet. Nooit bijgehouden wel, veel opschot ook. Dat heb ik vandaag dus redelijk gesnoeid. Sowieso is die strook van misschien 1,5 meter breed nogal een puinhoop en vechten de planten en bomen om ruimte. En dat er dagelijks heel veel kinderen doorheen stampen helpt ook niet echt. Maar ik ga proberen de bodem te verbeteren. Het bodemleven vooral.
Ah, dus er staat van alles door elkaar heen, waardoor eigenlijk niets het echt goed doet?

Lange leven de wormen! *O*

quote:
Ik zag mensen sniffen en toen rook ik het zelf ook. :') Gier stinkt. Enorm.
Awkward! Heb je je verontschuldigd? :D Of ben je met een rood hoofd zo snel mogelijk de winkel uitgegaan? :P

quote:
Aangevroten op een balkon? Wat zou dat kunnen zijn? :o Slakken lijkt me sterk? Heb je afgelopen tijd een soort spinnewebjes gezien met zwarte spikkeltjes (Spinselrups oid?)
Nee, het waren allemaal kleine gaatjes. Ik zag geen spinsel en ook geen luizen. Ik zal morgen nog eens wat beter kijken. Het zijn ook maar een paar blaadjes.
pi_204897912
quote:
14s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:27 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Kan ik me niet herinneren maar zomaar kunnen. Zevenblad is een echte woekeraar. Maar eigenlijk is het moderne idee dat we het ook niet meer moeten willen uitroeien. Of naja dat geldt voor veel onkruiden, geen idee of dat voor zevenblad zo is. Onkruid schijnt ook weer te verdwijnen wanneer het zijn nut heeft gehad. Maar dat is allemaal nogal complex. In ieder geval zorgen we met ons allen slecht voor onze bodem en dat is jammer.
Je krijgt die woekeraars op te voedselrijke grond, dacht ik. Waarschijnlijk stopt het als ze dat hebben opgebruikt en dan komen er "interessantere" planten. Door het teveel aan stikstofuitstoot in Nederland raakt dat voedsel niet zo snel op en blijft je die woekeraars houden of nemen ze zelfs ecosystemen over. Zoiets.
pi_204897914
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:28 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Ja maar het is zomer he? Als de zon schijnt ben ik vroeg wakker. :')
Toch niet als de zon opkomt hè?
pi_204897924
Oh, ik post wel veel, zie ik.
  One tough cookie zondag 29 mei 2022 @ 01:36:12 #293
169210 liesje1979
pi_204897927
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:29 schreef Recce het volgende:

[..]
Ah, dus er staat van alles door elkaar heen, waardoor eigenlijk niets het echt goed doet?

Lange leven de wormen! *O*
[..]
Awkward! Heb je je verontschuldigd? :D Of ben je met een rood hoofd zo snel mogelijk de winkel uitgegaan? :P
[..]
Nee, het waren allemaal kleine gaatjes. Ik zag geen spinsel en ook geen luizen. Ik zal morgen nog eens wat beter kijken. Het zijn ook maar een paar blaadjes.
Yep maar in dat stuk leven denk ik geen wormen meer. Ik goot vandaag een gieter leeg om daar te testen maar het water rolde er net zo hard af. Ik denk niet dat wormen zich door die harde laag heen kunnen eten. Maar heb vandaag rond een paar bomen al wat compost gestrooid en geheel op gevoel want nergens kunnen vinden op internet, met mijn boormachine wat gaten geboord voor ik dat strooide en toen aangegieterd. Met het idee dat er dan een beetje compost de bodem in gaat want met een schep ofzo kan ik er niet meer in. Ik hoop maar dat ik niet 2 vruchtdragende pruimen heb vermoord. :D
  One tough cookie zondag 29 mei 2022 @ 01:40:24 #294
169210 liesje1979
pi_204897940
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:32 schreef Recce het volgende:

[..]
Je krijgt die woekeraars op te voedselrijke grond, dacht ik. Waarschijnlijk stopt het als ze dat hebben opgebruikt en dan komen er "interessantere" planten. Door het teveel aan stikstofuitstoot in Nederland raakt dat voedsel niet zo snel op en blijft je die woekeraars houden of nemen ze zelfs ecosystemen over. Zoiets.
Dat weet ik niet precies. Ik weet dat we veel bramen en brandnetels hebben vanwege de hoge stikstof. We hebben hebben meer koolstof nodig. Maar dat ruimen wij liever op in de GFT.
Ik vond deze (of een andere van deze man) heel interessant. Maar waarschijnlijk wat taai en saai als het niet je ding is. :D
  One tough cookie zondag 29 mei 2022 @ 01:41:25 #295
169210 liesje1979
pi_204897944
quote:
89s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:35 schreef Recce het volgende:
Oh, ik post wel veel, zie ik.
Ja. :D Maar ik zit in een antwoordflow ook.
Maar nu wel zo lekker slapen.
pi_204897951
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:36 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Yep maar in dat stuk leven denk ik geen wormen meer. Ik goot vandaag een gieter leeg om daar te testen maar het water rolde er net zo hard af. Ik denk niet dat wormen zich door die harde laag heen kunnen eten. Maar heb vandaag rond een paar bomen al wat compost gestrooid en geheel op gevoel want nergens kunnen vinden op internet, met mijn boormachine wat gaten geboord voor ik dat strooide en toen aangegieterd. Met het idee dat er dan een beetje compost de bodem in gaat want met een schep ofzo kan ik er niet meer in. Ik hoop maar dat ik niet 2 vruchtdragende pruimen heb vermoord. :D
:D Maar als die bomen allemaal flink groeien, is het dan echt nodig de grond te verbeteren? Is dat niet meer iets voor de moestuin? Het klinkt wel slecht vanuit vochtperspectief, zo'n harde laag. Als het flink regent, stroomt alles gewoon weg. -O-
pi_204897962
quote:
14s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:40 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Dat weet ik niet precies. Ik weet dat we veel bramen en brandnetels hebben vanwege de hoge stikstof. We hebben hebben meer koolstof nodig. Maar dat ruimen wij liever op in de GFT.
Ik vond deze (of een andere van deze man) heel interessant. Maar waarschijnlijk wat taai en saai als het niet je ding is. :D
Ik vind het op zich wel interessant. :P Ik doe het bij de bookmarks die ik nog moet kijken voor als ik ooit tijd over heb. Dat is waarschijnlijk nooit. :@
pi_204897964
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:41 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Ja. :D Maar ik zit in een antwoordflow ook.
Maar nu wel zo lekker slapen.
Ja, ik begin een beetje te crashen. :Y Slapen dan maar! *O* Welterusten! :*
  One tough cookie zondag 29 mei 2022 @ 01:51:11 #299
169210 liesje1979
pi_204897982
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:43 schreef Recce het volgende:

[..]
:D Maar als die bomen allemaal flink groeien, is het dan echt nodig de grond te verbeteren? Is dat niet meer iets voor de moestuin? Het klinkt wel slecht vanuit vochtperspectief, zo'n harde laag. Als het flink regent, stroomt alles gewoon weg. -O-
De bomen groeien raar. In kronkels. Licht krijgen ze ook niet echt En het heeft altijd nut de bodem te verbeteren. Voor alle planten! Maar dat is niet zo makkelijk even kort uit te leggen.
  One tough cookie zondag 29 mei 2022 @ 01:51:56 #300
169210 liesje1979
pi_204897985
quote:
14s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:46 schreef Recce het volgende:

[..]
Ik vind het op zich wel interessant. :P Ik doe het bij de bookmarks die ik nog moet kijken voor als ik ooit tijd over heb. Dat is waarschijnlijk nooit. :@
_O-
Gewoon niet kijken. Mooie dromen Recs. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')