Ik was ook spieren kwijt. Ik had echt moeite met een stukje lopen daarna.quote:Op zondag 29 mei 2022 00:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja maar als je aan een infuus in het ziekenhuis ligt dan weet je dat het meeste gewoon vocht is wat je kwijt bent.
Dat is een lange en confronterende reis die je met jezelf aan zal moeten gaan zuster.quote:
quote:Op zondag 29 mei 2022 00:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja dat is het ras. Ik weet het ook niet want te lui om te lezen. Iets met een mol ofzo.Rainbow inca heet het.
Awww, RIP hut! Lief dat ze 'm nog wel met zorg ontmanteld hebben, maar zo te horen ben je een beetje over de wilgen heen?quote:Op zondag 29 mei 2022 00:45 schreef liesje1979 het volgende:
Ohja Recs, de wilgenhut is sinds woensdag weg. Ze zijn begonnen aan dat oude stuk boomgaard om daar speelplaats van te maken. Daarom was de hut er ook. En ik had hem gezet waar de architect zei. Maar daar kwam nu kunstgras ofzo en dat kon niet ivm met de wortels. Maar wel heel lief, werd speciaal gebeld door de uitvoerder en ze hebben de takken er voorzichtig uitgegraven en op mijn aanwijzingen in een bak water gezet. Zodat ik het nog een keer kon proberen. Maar weet niet of dat zin heeft, sowieso begonnen de takken net pas aan te slaan en nu weer in het water zal ze geen goed doen. En ik zag dat ook een best groot deel nog niet aangeslagen was en ik weet ook niet zo goed of dat nog lukt. De tunnel mag geloof ik wel blijven. En ik heb mijn best gedaan.
Ik bedoelde ook niet zozeer het rennen, maar meer het effect, dat het door je broek loopt en zo.quote:Op zondag 29 mei 2022 00:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ren geen marathons, sterker nog, ik ren niet eens als ik de trein moet halen, ook niet als het de laatste is, want ik zorg altijd dat ik nog een trein speling heb.
quote:Op zondag 29 mei 2022 00:41 schreef Recce het volgende:
[..]Wat leuk! Ook te lui om erover te lezen nu.
Ja, dat is dus één van de redenen dat ik niet ren .:Tquote:Op zondag 29 mei 2022 00:49 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet zozeer het rennen, maar meer het effect, dat het door je broek loopt en zo.
Goed spul! Ik lees ook dat het een suikermais is. Nu hebben we de belangstelling van CherryLips, denk ik.quote:Op zondag 29 mei 2022 00:49 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ok, ok.
[ [url=We citeren (vertaald) kweekster Carol Deppe, die het ontstaan van deze soort heeft meegemaakt:
“Het begon als een spirituele handeling, een ceremonie. Alan had verschillende soorten maïs geteeld en uit die van het vorige jaar had zijn twaalf favorieten gekozen. De kolven hadden allemaal verschillend en hadden verschillende kleuren – maïs voor meel, oude Indiaanse soorten, et cetera. Het haalde de korrels los van de kolven en zaaide ze, soort bij soort, een voor een in rijen. En als het zaad (de maïskorrels) van een soort op was, ging hij in die rij verder met een andere soort. Alle maïs stond op een akker. En omdat er een mol tekeer ging, herplantte Alan de kleine maïsplanten her en der op de akker. Door elkaar. Dit betekende dat allerlei soorten kruisingen konden ontstaan. Ook tussen vroege en late variëteiten. Alan dacht er toentertijd nog niet zo over na. Het gebeurde gewoon. Één van de maïssoorten die Alan had gezaaid was een soort voor meel, van de Inca’s. Kolven met grote witte zaden en wel drie-en-een-halve meter hoog.
Toen Alan deze kolven oogstte waren ze bijzonder fraai en er waren een of twee gekleurde korrels in elke kolf. Dat gaf aan dat er sprake was van kruising met een andere soort in de akker. Er waren gele, rode, paarse, blauwe, gestreepte, gespikkelde korrels op de diverse kolven. Alan selecteerde deze kleurige maïskorrels en zaaide ze het volgende jaar.
Bij de daarop volgende oogst hadden sommige kolven gerimpelde korrels. Dat wijst op zoete(re) soorten. De genen die geassocieerd worden met zoete soorten zijn recessief, dus in de originele kruising waren ze niet te zien in de kolven van de moederplanten die van de Inca meelsoort waren.
Er waren ongeveer veertig rimpelige korrels dat tweede jaar. Allemaal zoet en gekleurd.
Alan selecteerde grote rimpelige platte korrels en plantte ze. In de volgende jaren bleef hij de oogst selecteren voor grote platte veelkleurige korrels. En hij lette ook op de hoogte van de plant, liever 2,40 meter dan 3,60 meter. En hij selecteerde op kolven die lager op de plant zaten. Die zijn niet alleen makkelijker te plukken, maar vaak ook groter.]afbeelding[/url] ]
Wat is dit voor waanzin???quote:Op zondag 29 mei 2022 00:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
Extreem vroeg thuis van een avondje uit. Kan ik morgenvroeg gaan sporten zullen we maar zeggen.
Ik was ook van plan morgenochtend de fiets te pakken zodat ik 's middags Formule 1 kan kijken.quote:Op zondag 29 mei 2022 00:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
Extreem vroeg thuis van een avondje uit. Kan ik morgenvroeg gaan sporten zullen we maar zeggen.
Ik denk dat zij jouw belangstellening heeft.quote:Op zondag 29 mei 2022 00:53 schreef Recce het volgende:
[..]
Goed spul! Ik lees ook dat het een suikermais is. Nu hebben we de belangstelling van CherryLips, denk ik.
Nou echt ff kappen hoor, anders ga ik me verplicht voelen om morgen nog naar de gym te gaan ook.quote:Op zondag 29 mei 2022 00:55 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik was ook van plan morgenochtend de fiets te pakken zodat ik 's middags Formule 1 kan kijken.
Niet helemaal over de wilgen heen. Of misschien toch wel. Maar je kan wel een soort natuurlijk groeihormoon maken van wortelende wilgen. En ik ben momenteel helemaal in to de gieren enzo. Maar ik heb nog wel voor ik de resterende wilg had weggegooid nog takken gepland ergens. Die zou ik misschien ook nog wel kunnen gebruiken voor de hut, ik zie wel.quote:Op zondag 29 mei 2022 00:48 schreef Recce het volgende:
[..]
Awww, RIP hut! Lief dat ze 'm nog wel met zorg ontmanteld hebben, maar zo te horen ben je een beetje over de wilgen heen?Misschien is z'n project doen leuker dan jaren wachten op het resultaat ook? En je hebt zeker je best gedaan.
Ik vind dat een moeilijk begrip, een belangstel-lening.quote:Op zondag 29 mei 2022 00:55 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Ik denk dat zij jouw belangstellening heeft.
Ja ik ga natuurlijk geen siermais planten.quote:Op zondag 29 mei 2022 00:53 schreef Recce het volgende:
[..]
Goed spul! Ik lees ook dat het een suikermais is. Nu hebben we de belangstelling van CherryLips, denk ik.
Geen zin om het aan te passenquote:Op zondag 29 mei 2022 00:58 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik vind dat een moeilijk begrip, een belangstel-lening.
Ik heb vanmiddag ook in de tuin gewerkt. Had ik 10 jaar geleden ook niet gedaan.quote:
Groeien de kinderen er harder van?quote:Op zondag 29 mei 2022 00:58 schreef liesje1979 het volgende:
Maar je kan wel een soort natuurlijk groeihormoon maken van wortelende wilgen.
quote:En ik ben momenteel helemaal in to de gieren enzo.
Leuk dat dat daar zo groeit. Misschien had een voorganger van je jaren geleden ook een beetje jouw soort ideeën?quote:Ik gok helaas een sierappel maar heb heel kleine hoop op een wilde appel en nog minder hoop op een handappel. Maar hoop is hoop.![]()
Wat heb je in de tuin gedaan?quote:Op zondag 29 mei 2022 01:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag ook in de tuin gewerkt. Had ik 10 jaar geleden ook niet gedaan.
Uitgaanspubliek was niet helemaal mijn ding vandaag.
Oh, ik wist niet dat eetbare mais suikermais heette. Is diervoedermais ook suikermais?quote:Op zondag 29 mei 2022 00:58 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja ik ga natuurlijk geen siermais planten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |