abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 juli 2022 @ 01:12:57 #151
469185 DJ11
Radio 49
pi_205365153
quote:
Wat een onzin. Een publieke jongerenzender hoeft het debat helemaal geen plek te vinden. Zowel Radio 2, 3FM als Radio 5 zijn primair muziekzenders. Volwassenen die nieuws willen horen, kunnen naar Radio 1 of BNR en naar tal van andere platforms. Zo ook jongeren. Er is een Jeugdjournaal, er is NOS Stories, er zijn YouTube-kanalen zoals BOOS, noem maar op.

En de lui die nu moord en brand schreeuwen, doen dat alleen maar omdat de genoemde thema's in hun straatje passen. Want we moeten het natuurlijk roerend eens zijn met hun stellingname omtrent zaken als racisme, klimaatverandering, etc. En elk geluid dat daar tegenin gaat, deugt per definitie niet.

Maar bovenal: er luistert geen hond meer naar 3FM, dus hoe veel aandacht je ook vraagt voor allerlei maatschappelijke thema's, de doelgroep wordt niet of nauwelijks bereikt.
  zondag 17 juli 2022 @ 01:15:39 #152
469185 DJ11
Radio 49
pi_205365159
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 16:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Tsja, deze zendermanager maakt er een commerciële zender van op deze manier. Lijkt me niet de bedoeling
Je kunt best een tussenweg vinden tussen het huidige soepzooitje zonder samenhang en een über-commerciële zender als Q Music. Er moet gewoon veel meer samenhang in de playlist komen; een herkenbaar geluid, in plaats van de ondoorgrondelijke hak-op-de-tak-muziekkeuze die je nu ziet.

De NPO moet eens duidelijk keuzes gaan maken. Minder pubermuziek (Flemming, Snelle, etc.) op Radio 2; knikker dat maar fijn op 3FM. En doe al die hiphop- en urban-ooraids fijn op FunX. Durf eens te kiezen en focus eens écht op het goed bedienen van doelgroepen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 17 juli 2022 @ 03:11:59 #153
269689 crew  Viv
pi_205365348
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 23:46 schreef DJ11 het volgende:
[ twitter ]

Serie janktweets van een oud-DJ die onderdeel was van de faal-generatie op 3FM.
Dit. Zij was werkelijk tenenkrommend slecht bij Serious Request 2017. :'( Ze werd toen als aanstormend talent naar voren geschoven, maar maakte het absoluut niet waar.
  Redactie Sport zondag 17 juli 2022 @ 08:39:51 #154
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205365648
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 01:15 schreef DJ11 het volgende:

[..]
Je kunt best een tussenweg vinden tussen het huidige soepzooitje zonder samenhang en een über-commerciële zender als Q Music. Er moet gewoon veel meer samenhang in de playlist komen; een herkenbaar geluid, in plaats van de ondoorgrondelijke hak-op-de-tak-muziekkeuze die je nu ziet.

De NPO moet eens duidelijk keuzes gaan maken. Minder pubermuziek (Flemming, Snelle, etc.) op Radio 2; knikker dat maar fijn op 3FM. En doe al die hiphop- en urban-ooraids fijn op FunX. Durf eens te kiezen en focus eens écht op het goed bedienen van doelgroepen.
Het is natuurlijk totale onzin dat hiphop niet onder alternative kan vallen. Een Kendrick Lamar is op alle vooraanstaande muziekwebsites ontzettend populair.

3FM heeft bovendien nu een profiel (en niet 2/3 jaar geleden, toen was het niks) waarmee de beste optredens op Pinkpop zowaar bijna allemaal van eigen bodem konden zijn. Son Mieux, Froukje, Eefje de Visser.. en dat bevat eigenlijk maar heel weinig gitaar.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205365874
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 03:11 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit. Zij was werkelijk tenenkrommend slecht bij Serious Request 2017. :'( Ze werd toen als aanstormend talent naar voren geschoven, maar maakte het absoluut niet waar.
Nou dit. De triestheid.
Zit dr wel hoog zeg

Ik heb 3FM opgegeven, Kink bevalt meer dan prima
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator zondag 17 juli 2022 @ 10:17:24 #156
332671 crew  indiaantje89
pi_205365992
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 08:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het is natuurlijk totale onzin dat hiphop niet onder alternative kan vallen. Een Kendrick Lamar is op alle vooraanstaande muziekwebsites ontzettend populair.

3FM heeft bovendien nu een profiel (en niet 2/3 jaar geleden, toen was het niks) waarmee de beste optredens op Pinkpop zowaar bijna allemaal van eigen bodem konden zijn. Son Mieux, Froukje, Eefje de Visser.. en dat bevat eigenlijk maar heel weinig gitaar.
Eefje de Visser was volgens 3voor12 het beste optreden. Bij festileaks kreeg ze slechts een 19e plaats.

Maar ook dat is tekenend hoe het daar aan toeging. Pure vriendjes politiek. En sommige mensen volgen ze maar blind en denken vervolgens dat Froukje en Merol een toevoeging zijn voor het alternatieve muziek landschap. Wat gewoon niet zo is.
  zondag 17 juli 2022 @ 10:21:51 #157
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205366022
Gehype heb je in de (semi-)alternatieve muziekwereld ook gewoon, alleen zijn het andere namen dan in de mainstream-muziekwereld.

Dat ze met z'n allen op dezelfde artiest duiken; momenteel hoor je via de wat alternatievere kanalen steeds ene Rosalia. En aan dat groepje Weg Leg is ook moeilijk te ontkomen.
  Redactie Sport zondag 17 juli 2022 @ 10:48:05 #158
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205366167
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:17 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]
Eefje de Visser was volgens 3voor12 het beste optreden. Bij festileaks kreeg ze slechts een 19e plaats.

Maar ook dat is tekenend hoe het daar aan toeging. Pure vriendjes politiek. En sommige mensen volgen ze maar blind en denken vervolgens dat Froukje en Merol een toevoeging zijn voor het alternatieve muziek landschap. Wat gewoon niet zo is.
Froukje en Merol zijn wel gewoon Eefje-kloons ja, niet per se slechte toevoegingen overigens, ik vond de show van Froukje erg goed.

Ik heb Eefje zelf gezien en vond het zelf het beste optreden wat ik heb gezien. Bij festileaks was het ook op basis van stemmen toch? Nogal logisch dat Eefje dan niet wint - daar stond niemand want iedereen stond bij Volbeat, want die zijn vooral in de provincie nu eenmaal immens populair. Die stonden dan ook op 1 in die lijst.

Dat er op het recenseren van 3voor12 wat aan te merken is, is van alle jaren. Ik vertel nu mijn beleving en niet per se die van 3voor12 en naast de headliners waren wat mij betreft de beste shows van Nederlandse artiesten. En dat is jaren niet geweest.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 17 juli 2022 @ 15:21:22 #159
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_205368435
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 23:46 schreef DJ11 het volgende:
[ twitter ]

Serie janktweets van een oud-DJ die onderdeel was van de faal-generatie op 3FM. Alsof hitlijsten (van toen) leidend moeten zijn voor wat je nu draait. :N

Waar het werkelijk om gaat, is dat je een zender maakt die voor grote groepen mensen goed luisterbaar is. Al die hiphop- en urban-ooraids heeft in FunX al een eigen zender. En getuige al die berichten van die irritante spammer die steeds in MUZ komt, zijn de streaming luistercijfers van die shitzooi ook fantastisch. Mooi; laat die mensen dáár lekker naar die bagger gaan luisteren.
echt wat een onzin van haar, als je nu de top40 luistert dan merk je al dat veel daarvan niet veel meer voorbij komt op 3fm, het is gewoon een logische keuze
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 17 juli 2022 @ 18:13:47 #160
469185 DJ11
Radio 49
pi_205370375
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2022 15:21 schreef rubbereend het volgende:

[..]
echt wat een onzin van haar, als je nu de top40 luistert dan merk je al dat veel daarvan niet veel meer voorbij komt op 3fm, het is gewoon een logische keuze
Daar staat dan weer tegenover dat de Top 40 het vehikel van Q Music is geworden. De lijst staat bomvol met het soort generieke formulepop dat ze op die zender grijsdraaien.
  maandag 18 juli 2022 @ 08:42:42 #161
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_205375704
Om positiever te zijn...ik vind de huidige ochtendshow wel goed te verteren met Mark en Mai (tov Sander)...snap niet dat dit niet wordt voortgezet
pi_205375784
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:42 schreef iggyinthehouse het volgende:
Om positiever te zijn...ik vind de huidige ochtendshow wel goed te verteren met Mark en Mai (tov Sander)...snap niet dat dit niet wordt voortgezet
Ik heb het idee dat Mark zich ergert aan Mai. Merk nog niet echt een klik tussen die twee.
  maandag 18 juli 2022 @ 08:54:38 #163
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_205375802
oh ik vind het wel leuk, luistert goed weg...en tenminste wat meer muziek in de morgen (bij Sander was dat vrij weinig)
pi_205375957
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:49 schreef Poppejans het volgende:

[..]
Nou dit. De triestheid.
Zit dr wel hoog zeg

Ik heb 3FM opgegeven, Kink bevalt meer dan prima
Laat Veenstra maar met kink de 3fm spot vullen. _O_
pi_205398636
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 09:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Laat Veenstra maar met kink de 3fm spot vullen. _O_
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 11:54 schreef noodgang het volgende:
KINK heeft een bodemprocedure rond de verlenging van FM-frequenties gewonnen. Daardoor volgt er voor 1 september een veiling van de radiofrequenties voor de komende jaren. Dat kan grote gevolgen hebben voor het huidige radiolandschap.

https://www.nu.nl/media/6(...)ofrequenties-af.html
*O*
Wordt dit een uitzwaai-topic? :7

Nee, gaat om commerciële zenders. Maar stel dat Kink in de ether komt, dan kan 3FM het licht écht uitdoen.
pi_205398869
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2022 11:56 schreef Piles het volgende:

[..]
[..]
Wordt dit een uitzwaai-topic? :7

Nee, gaat om commerciële zenders. Maar stel dat Kink in de ether komt, dan kan 3FM het licht écht uitdoen.
en terecht dat 3 FM het licht dan mag uitdoen na zoveel jaar door omroepen gesponsord te mogen blijven klooien en geen verbetering te laten zien. Naieve bestuurders met utopische vergezichten die dromen dat 3fm met hun van hot naar her slingerende muziekkeuze en ouwehoer dj's ooit in de oude glorie herstelt wordt. :D
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:26:57 #167
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_205530486
twitter
pi_205530626
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 17:26 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Wel apart dat beide heren eerst instemden met de nieuwe plannen om dan na de bekendmaking alsnog te vertrekken. Klinkt als een tikkeltje wraak nemen 2.0

Maar goed, snap het ergens wel als je wordt gedegradeerd van uithangbord tot veldvulling.

Geeft weer kansen aan anderen, verwacht Andres en/of Luc nu wel in de dagprogrammering
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_205530680
Oke doei.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:04:57 #170
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205530801
Bij Veronica is het wel afwachten wat er a) met de frequentieveilingen gaat gebeuren, en b) wat de invloed van John de Mol gaat zijn. Zeker bij een net iets minder standaard draaiend station met een relatief oud publiek (houdt 'de adverteerder' niet van).

Wat dat betreft blijft het een onzekere loopbaan, en was Radio 2 misschien een meer 'steady' optie geweest. Maar daar zit het al zo vol.

Ik kan me iig voorstellen dat ze zich bij het nieuwe 3fm niet erg welkom voelen.
pi_205530969
Kan ze geen ongelijk geven. Misschien wel goed voor zowel Frank en Sander als 3FM. Een verse start.
De eerste maanden zullen wel pijn gaan doen in de luistercijfers, vermoed ik.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:26:14 #172
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205531014
Ach, heel veel kan er niet meer af.
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:27:36 #173
7889 tong80
Spleenheup
pi_205531021
Sander Hoogendoorn en Frank van der Lende vertrekken allebei bij 3FM. Ze hadden eerder intern toegezegd mee te gaan in de nieuwe plannen van de zender, maar nu kiezen beide dj’s toch voor een overstap naar Radio Veronica.

Slechts drie weken geleden kondigde 3FM de nieuwe plannen aan voor na de zomer. Sander Hoogendoorn kreeg een plekje tussen 13.00 en 16.00 uur en Frank van der Lende mocht tussen 19.00 en 21.00 uur de ether in. Beide dj’s zaten eerder nog op prominentere plekken. Zo deed Hoogendoorn de ochtendshow en presenteerde Van der Lende samen met Eva Koreman de middagshow.

Ingewijden meldden nu dat de twee de overstap gaan maken naar Radio Veronica en stellen tegen deze site dat er intern bij 3FM met verbazing wordt gereageerd op de overstap van de twee mannen, die tot voor kort nog prominente gezichten waren van de zender. De publieke zender zou zich platgezegd ‘genaaid voelen’ door Hoogendoorn en Van der Lende, die de afspraken rond de nieuwe programmering die in september in zou gaan niet nakomen.

3FM-baas Menno de Boer: 'We moeten toch een keer de nieuwe Coen Swijnenberg vinden’
Zendermanager Menno de Boer van 3FM bevestigt op vragen van deze site het vertrek van de twee. ,,De nieuwe programmering is in zorgvuldig overleg met omroepen en presentatoren tot stand gekomen. Ondanks hun eerdere toezeggingen kiezen Sander en Frank nu toch een andere weg. Dat is jammer, maar de blik bij NPO 3FM blijft vooruit gericht. We gaan vol vertrouwen door op de ingeslagen weg en zullen binnenkort meer bekendmaken over de programmering”, zegt De Boer. Een verklaring voor de plotselinge switch heeft hij niet: ,,We hebben hier echt heel lang en goed met elkaar over gesproken.”

Eerder had de 3FM-baas nog alle vertrouwen in een succesvolle samenwerking, vertelde hij in een interview rond de nieuwe programmering met deze site. ,,Er was een gesprek van: wil je het? De weg omhoog met 3FM gaat niet vanzelf. Dat lukt alleen maar met mensen die tot het bot toe gemotiveerd zijn. Ik heb bij beiden het gevoel dat ze er echt voor gaan.”

Talpa bevestigt in een statement dat Hoogendoorn vanaf maandag 3 oktober begint bij Radio Veronica, de zender van dj Rob Stenders. Hij zal van maandag tot en met donderdag te horen zijn in de vroege avond. Frank van der Lende zal elke vrijdagavond een show maken op het station en gaat daarnaast freelancen.

BNNVara laat weten het aangekondigde vertrek van de twee dj's ‘heel jammer’ te vinden. ,,Het zijn eigenzinnige radiomakers, die ons en NPO 3FM verder hebben geholpen en op de kaart hebben gezet. Wij waren graag met Sander en met Frank doorgegaan, maar we gunnen beiden uiteraard alle goeds voor de toekomst. BNNVARA is bezig met de invulling van de 3FM-programma’s op de tijdstippen van Sander en van Frank. Zodra daarover meer duidelijk is, maken we dat bekend.”

https://www.ad.nl/show/3f(...)o-veronica~a7065103/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:52:01 #174
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205531732
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 18:27 schreef tong80 het volgende:
Sander Hoogendoorn en Frank van der Lende vertrekken allebei bij 3FM. Ze hadden eerder intern toegezegd mee te gaan in de nieuwe plannen van de zender, maar nu kiezen beide dj’s toch voor een overstap naar Radio Veronica.

Slechts drie weken geleden kondigde 3FM de nieuwe plannen aan voor na de zomer. Sander Hoogendoorn kreeg een plekje tussen 13.00 en 16.00 uur en Frank van der Lende mocht tussen 19.00 en 21.00 uur de ether in. Beide dj’s zaten eerder nog op prominentere plekken. Zo deed Hoogendoorn de ochtendshow en presenteerde Van der Lende samen met Eva Koreman de middagshow.

Ingewijden meldden nu dat de twee de overstap gaan maken naar Radio Veronica en stellen tegen deze site dat er intern bij 3FM met verbazing wordt gereageerd op de overstap van de twee mannen, die tot voor kort nog prominente gezichten waren van de zender. De publieke zender zou zich platgezegd ‘genaaid voelen’ door Hoogendoorn en Van der Lende, die de afspraken rond de nieuwe programmering die in september in zou gaan niet nakomen.

3FM-baas Menno de Boer: 'We moeten toch een keer de nieuwe Coen Swijnenberg vinden’
Zendermanager Menno de Boer van 3FM bevestigt op vragen van deze site het vertrek van de twee. ,,De nieuwe programmering is in zorgvuldig overleg met omroepen en presentatoren tot stand gekomen. Ondanks hun eerdere toezeggingen kiezen Sander en Frank nu toch een andere weg. Dat is jammer, maar de blik bij NPO 3FM blijft vooruit gericht. We gaan vol vertrouwen door op de ingeslagen weg en zullen binnenkort meer bekendmaken over de programmering”, zegt De Boer. Een verklaring voor de plotselinge switch heeft hij niet: ,,We hebben hier echt heel lang en goed met elkaar over gesproken.”

Eerder had de 3FM-baas nog alle vertrouwen in een succesvolle samenwerking, vertelde hij in een interview rond de nieuwe programmering met deze site. ,,Er was een gesprek van: wil je het? De weg omhoog met 3FM gaat niet vanzelf. Dat lukt alleen maar met mensen die tot het bot toe gemotiveerd zijn. Ik heb bij beiden het gevoel dat ze er echt voor gaan.”

Talpa bevestigt in een statement dat Hoogendoorn vanaf maandag 3 oktober begint bij Radio Veronica, de zender van dj Rob Stenders. Hij zal van maandag tot en met donderdag te horen zijn in de vroege avond. Frank van der Lende zal elke vrijdagavond een show maken op het station en gaat daarnaast freelancen.

BNNVara laat weten het aangekondigde vertrek van de twee dj's ‘heel jammer’ te vinden. ,,Het zijn eigenzinnige radiomakers, die ons en NPO 3FM verder hebben geholpen en op de kaart hebben gezet. Wij waren graag met Sander en met Frank doorgegaan, maar we gunnen beiden uiteraard alle goeds voor de toekomst. BNNVARA is bezig met de invulling van de 3FM-programma’s op de tijdstippen van Sander en van Frank. Zodra daarover meer duidelijk is, maken we dat bekend.”

https://www.ad.nl/show/3f(...)o-veronica~a7065103/

:T
Ik geef ze groot gelijk. Ik had het idee dat Menno de Boer vooral eerst bezig was het beleid van zijn voorganger volledig af te breken. Een soort nieuw mannetje dat eerst de pups van zijn voorganger vermoordt. En dat je niet op die manier met je laat sollen snap ik heel goed.

Sharid Alles gaf in haar afscheidsinterview aan dat ze juist trots was dat ze Sander en Frank en Eva op die plek had gezet:
https://www.ad.nl/show/ze(...)-niet-slim~ab536149/

quote:
De luistercijfers van 3FM dalen al jaren. U zei bij uw aantreden: ‘We bouwen een huis, terwijl we erin wonen. Maar het wordt mooi’. Is het al af?
,,Ik heb dat onderschat. Je moet zeker gaan bouwen, maar ook af en toe iets afbreken. Er was al veel afgebroken, maar ik heb ook puin moeten ruimen. Maar nu ligt er een fundament waarop doorgebouwd kan worden.”

Concreet: welk puin hebt u geruimd?
,,Poppetjes op andere plekken. Afscheid genomen van bepaalde mensen, teams anders ingedeeld. Voor een andere programmering gezorgd. Ik heb Sander Hoogendoorn naar de ochtend gehaald. Frank van der Lende en Eva Koreman zijn naar de middag gekomen. Ze zaten in Expeditie Robinson. Ik heb ze samen bij 3FM Serious Request gezet. Die chemie, dat zag je, dat ging werken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:46:06 #175
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205532640
Zou Herman nu mogen blijven? O+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')