abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209512441
Ik heb goede ervaring met pocket wifi's. Inderdaad makkelijk om met meerdere te connecten.

Verder niet echt ervaring buiten de steden, enkel op trein trajecten er tussen. Was altijd goed en snel.

Enige is wel dat je een powerbank mee moet nemen (wordt vaak meegeleverd) want zo'n ding redt het geen volle dag op 1 lading.
pi_209520480
Zojuist in ieder geval de treinpas voor een week gekocht. Wel extreem goedkoop momenteel door de goedkope Yen, 199 euro betaald.

Overigens is het binnenkort over met de pret, gaat een stuk duurder worden.
pi_209605298
Kiezen jullie voor Haneda of Narita?
  donderdag 22 juni 2023 @ 15:20:44 #154
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209605333
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:46 schreef Vieuw het volgende:
Ik heb goede ervaring met pocket wifi's. Inderdaad makkelijk om met meerdere te connecten.

Verder niet echt ervaring buiten de steden, enkel op trein trajecten er tussen. Was altijd goed en snel.

Enige is wel dat je een powerbank mee moet nemen (wordt vaak meegeleverd) want zo'n ding redt het geen volle dag op 1 lading.
Meestal krijg je die er gewoon bij.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 22 juni 2023 @ 15:21:12 #155
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209605342
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 15:17 schreef ph-buf het volgende:
Vluchten naar Narita zijn volgens mij goedkoper, Haneda is meer voor zakelijke vluchten.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_209605869
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juni 2023 15:21 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Vluchten naar Narita zijn volgens mij goedkoper, Haneda is meer voor zakelijke vluchten.
Toen Aeroflot nog naar NRT vloog waren de tickets een stuk goedkoper. Zag jaren geleden regelmatig prijzen van rond de 500 euro voorbij komen.
pi_209606300
Wat zijn rechtstreekse tickets duur geworden.. onder de 1000 euro kan ik geen tickets vinden incl ruimbagage :o
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
pi_209608949
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 15:17 schreef ph-buf het volgende:
Ik heb tot nu toe enkel op Narita gevlogen doordat KLM enkel naar dat vliegveld vliegt. Maar Haneda ligt dichterbij de stad dus je hebt minder reistijd naar het centrum. Dus als je tickets voor dezelfde prijs voor beide luchthavens ziet zou ik Haneda nemen.
pi_209609298
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:40 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Wat zijn rechtstreekse tickets duur geworden.. onder de 1000 euro kan ik geen tickets vinden incl ruimbagage :o
Met 1000 euro doe je het momenteel nog goed. Ik heb tijdje terug voor 1050 gekocht bij Korean Air, inmiddels is dat zelfde ticket 1250.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 09:29:31 #160
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209614401
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 20:09 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Met 1000 euro doe je het momenteel nog goed. Ik heb tijdje terug voor 1050 gekocht bij Korean Air, inmiddels is dat zelfde ticket 1250.
Die vluchten moeten misschien ook meer brandstoffen meenemen nu. Ik vloog in september naar Korea en met de afgesloten luchtruimen boven de Oekraine en Rusland is dat nu een enorm eind om geworden wat ook de vluchtduur verlengt.
pi_209615124
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 09:29 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Die vluchten moeten misschien ook meer brandstoffen meenemen nu. Ik vloog in september naar Korea en met de afgesloten luchtruimen boven de Oekraine en Rusland is dat nu een enorm eind om geworden wat ook de vluchtduur verlengt.
Dit zal meespelen ja. Gestegen brandstofprijzen, inflatie en daarnaast de populariteit van Japan nadat het land 2 jaar lang praktisch gesloten is geweest.
pi_209622620
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 10:47 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dit zal meespelen ja. Gestegen brandstofprijzen, inflatie en daarnaast de populariteit van Japan nadat het land 2 jaar lang praktisch gesloten is geweest.
Ik hoor juist dat vanwege de Yen, Japan nu een stuk goedkoper is voor buitenlanders en dat qua kosten het nu vergelijkbaar is met een EU land.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 21:42:31 #163
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209622809
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 21:30 schreef ph-buf het volgende:

[..]
Ik hoor juist dat vanwege de Yen, Japan nu een stuk goedkoper is voor buitenlanders en dat qua kosten het nu vergelijkbaar is met een EU land.
Als je er eenmaal bent was Japan altijd al goedkoper dan hier.
De vlucht erheen is nu een stuk duurder geworden.
En hotels in Tokio lijken ook wat duurder dan voorheen.
Railpass gaat nergens meer over, kan beter losse kaartjes kopen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209662850
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 21:42 schreef matthijst het volgende:

[..]
Als je er eenmaal bent was Japan altijd al goedkoper dan hier.
De vlucht erheen is nu een stuk duurder geworden.
En hotels in Tokio lijken ook wat duurder dan voorheen.
Railpass gaat nergens meer over, kan beter losse kaartjes kopen.
Is wel veranderd de afgelopen 10 jaar. Ik weet nog dat ik in 2012 voor het eerst ging, toen je had net die Euro crisis hier. 1 euro was toen 100 yen, die voelde je wel in de kroeg. Ondertussen betaal je nu 7,50 voor een pint in Amsterdam en 5 euro in Tokyo. Durf dus wel te zeggen dat Tokyo nu goedkoper is geworden dan veel west Europese steden.
pi_209663582
Toen ik voor het eerst naar Japan ging, in 2000, was Japan circa anderhalf keer zo duur als Nederland. De laatste keer, in 2017, was het prijsniveau in Japan zo ongeveer gelijk aan dat in Nederland. Met de Nederlandse inflatie van de afgelopen tijd lijkt het inderdaad waarschijnlijk dat Japan nu zelfs iets goedkoper is dan Nederland.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:35:25 #166
28167 matthijst
pi_209664084
Ah, zal aan mij liggen dan, of aan wat we daar eten, maar ik verbaas me altijd over de (goedkope) prijzen.
Al is het maar om een flesje drinken en bier bij een 7-11, vergeleken met Amsterdam.
Maar ook Okonomiyaki, Tonkatsu bv, niet duur.
Kom er sinds 2009, dus eigenlijk alleen die euro-dip in 2012 meegemaakt, maar heeft schijnbaar geen grote indruk achtergelaten :)
pi_209668620
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:35 schreef matthijst het volgende:
Ah, zal aan mij liggen dan, of aan wat we daar eten, maar ik verbaas me altijd over de (goedkope) prijzen.
Al is het maar om een flesje drinken en bier bij een 7-11, vergeleken met Amsterdam.
Maar ook Okonomiyaki, Tonkatsu bv, niet duur.
Kom er sinds 2009, dus eigenlijk alleen die euro-dip in 2012 meegemaakt, maar heeft schijnbaar geen grote indruk achtergelaten :)
Verschil zit vooral in het feit dat de prijzen in Nederland zo enorm zijn gestegen en in Japan nagenoeg gelijk zijn gebleven (praat dan over 10 jaar, daarvoor geen ervaring mee). Flesje drinken bij de AH to go betaal je tegenwoordig al bijna 3 euro voor, vergeleken met de 7-11 is dat echt extreem duur.
  maandag 3 juli 2023 @ 12:16:06 #168
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_209745251
Hallo japan reizigers,

Ik heb een korte vraag waar ik online geen antwoord op kan vinden.
Ik ga in september naar Japan en heb een vraag over geld opnemen.
Momenteel heb ik een ING Pas met Vpay logo erop.
Nu lees ik her en der dat deze in europa overal gebruikt kan worden, maar buiten europa nog niet overal.
Met name in Japan schijnen de meeste pin automaten alleen passen met maestro logo te accepteren.

Zijn er hier mensen met een Vpay bankpas die in Japan zijn geweest en geld hebben gepint?
Of kunnen melden dat dit inderdaad niet mogelijk is?

Ik heb wel een CC met maestro, echter zijn de kosten voor pinnen op CC mij iets te hoog.

Dank alvast!
The Admirals......1995-2007
  maandag 3 juli 2023 @ 13:35:52 #169
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209746269
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:16 schreef RodenCity het volgende:
Hallo japan reizigers,

Ik heb een korte vraag waar ik online geen antwoord op kan vinden.
Ik ga in september naar Japan en heb een vraag over geld opnemen.
Momenteel heb ik een ING Pas met Vpay logo erop.
Nu lees ik her en der dat deze in europa overal gebruikt kan worden, maar buiten europa nog niet overal.
Met name in Japan schijnen de meeste pin automaten alleen passen met maestro logo te accepteren.

Zijn er hier mensen met een Vpay bankpas die in Japan zijn geweest en geld hebben gepint?
Of kunnen melden dat dit inderdaad niet mogelijk is?

Ik heb wel een CC met maestro, echter zijn de kosten voor pinnen op CC mij iets te hoog.

Dank alvast!
Nee, ten tijde van onze reis was er nog geen Vpay. Gelukkig heb je ook een CC en is Japan ook nog redelijk cash georiënteerd, je hebt altijd een backup.
  maandag 3 juli 2023 @ 19:25:00 #170
28167 matthijst
pi_209750683
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:16 schreef RodenCity het volgende:
Ja ik, in maart, ING, VPAY. Kon gewoon pinnen bij 7-Eleven.
Edit: ik bedoel dan: geld pinnen uit een automaat.

Voor pinbetalingen heb ik zelf steeds Suicapay gebruikt (die kan je op je mobiel bijladen vanaf creditcard). M'n vrouw heeft vrijwel in elke winkel met creditcard betaald, die was blij dat dat eindelijk, lang leve corona, overal geaccepteerd werd. Pinpas eigenlijk niet geprobeerd bij pinterminals, omdat suica handig werkte.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 07:35:54 #171
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_209754388
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:25 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ja ik, in maart, ING, VPAY. Kon gewoon pinnen bij 7-Eleven.
Edit: ik bedoel dan: geld pinnen uit een automaat.

Voor pinbetalingen heb ik zelf steeds Suicapay gebruikt (die kan je op je mobiel bijladen vanaf creditcard). M'n vrouw heeft vrijwel in elke winkel met creditcard betaald, die was blij dat dat eindelijk, lang leve corona, overal geaccepteerd werd. Pinpas eigenlijk niet geprobeerd bij pinterminals, omdat suica handig werkte.
Top, dat is het antwoord waar ik naar op zoek was!
Dank je!
  dinsdag 4 juli 2023 @ 07:36:48 #172
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_209754394
quote:
2s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:35 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Nee, ten tijde van onze reis was er nog geen Vpay. Gelukkig heb je ook een CC en is Japan ook nog redelijk cash georiënteerd, je hebt altijd een backup.
Dank, ik moet dan wel kunnen pinnen om cash te kunnen hebben, maar ik heb een aanvullend antwoord gekregen!
pi_209772775
Overigens kun je je Suica kaart (OV kaart) ook enigszins als pinpas gebruiken (voor de kleine aankopen, denk aan vending machines en de convenience stores).
  woensdag 5 juli 2023 @ 19:02:31 #174
28167 matthijst
pi_209775884
Suica werkt vrijwel overal tegenwoordig. Ook warenhuizen etc.
pi_209781340
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 19:02 schreef matthijst het volgende:
Suica werkt vrijwel overal tegenwoordig. Ook warenhuizen etc.
Ah top, dat scheelt alweer wat cash! Ik ga speciaal voor mijn trip weer eens een portemonnee kopen aangezien ik die in Nederland niet meer gebruik :')

Planning van deze trip is ook bekend Tokyo - Osaka - Kyoto - Kanazawa - Nagano - Tokyo *O*

Hotels zijn op dit moment buiten Tokyo wel echt enorm cheap vanwege de goedkope Yen, maakt het dure vliegticket wel weer een beetje goed.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')