abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Games maandag 24 april 2023 @ 09:23:12 #101
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_208882309
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:53 schreef JimmyJames het volgende:
Excuses als dit al meerdere keren behandeld is/gevraagd, maar wat is de beste optie om tegen de gunstigste wisselkoers geld te pinnen/uit te geven in Japan? De Yen is wel lekker laag op dit moment B:)B

Ik heb een kredietkaart van abn/ICS en een gewone bankpas. Ik zat te denken nog iets van een revolut kaart erbij te bestellen.
Gewoon pinnen met je pinpas bij een 7 Eleven of Japans Postkantoor. Bij andere ATM's kon ik op geen enkele manier geld tappen (kan misschien liggen aan ons verouderde Maestro systeem) en betalen met CC in restaurants/hotels waar mogelijk.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 24 april 2023 @ 15:46:32 #102
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_208887040
Creditcard is dacht ik echte koers +2%.
Ze accepteren die inmiddels ook overal (voor corona lastiger).
Als je toevallig Apple Pay hebt dan kan je ook een Suica OV Kaart toevoegen aan je telefoon en deze via wallet met CC opladen, hendig om mee te reizen.
Laatste keer nog wel geld gepind (7-Elevens hebben een pinautomaat) om wat cash te hebben, maar daar verder alles met CC en Suicapay betaald.

Creditcard Apple Pay had misschien ook gekund, twijfel ff of ik dat geprobeerd heb, normale Apple Pay met ING bankpas werkte niet).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_208922380
twitter
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 16:43:02 #104
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208934358
2 weken. Landen in Tokio en vertrekken in Osaka.
Man wil naar Disney
We willen bloesems zien, tempels en dingen.
Maar wat zit er nog voor moois tussen Tokio en Osaka in?

Het plan was initieel rond maart/april alleen Japan te doen maar ik wil ook een klein beetje een zonvakantie erbij. Dus ik dacht, ruim 2 weken Japan en dan nog 8 dagen singapore.

Goede tickets Ams > Sin > Tokio
Osaka > Sin > Ams

[ Bericht 42% gewijzigd door Rene op 28-04-2023 16:53:04 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 28 april 2023 @ 17:19:43 #105
28167 matthijst
pi_208934621
Kyoto.
Hakone.
pi_208934639
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 16:43 schreef Rene het volgende:
Man wil naar Disney

Het plan was initieel rond maart/april alleen Japan te doen maar ik wil ook een klein beetje een zonvakantie erbij. Dus ik dacht, ruim 2 weken Japan en dan nog 8 dagen singapore.

Osaka > Sin > Ams
Kobe _O_
Ligt er niet tussen maar wel naast Osaka
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
pi_208963540
quote:
Man wil naar Disney
Bloesems is altijd een gok. Zo waren ze erg vroeg dit jaar.
Als je geen kinderen heb zou ik naar Tokyo Disney Sea gaan. Uniek park. Wel altijd druk.
Matsumoto en Takayama als je via het noorden gaat. En uiteraard Kyoto. Tussen Takayama en Kyoto is Omi Hachiman de moeite van een stop waard. Via het zuiden (kortste route) heb je alleen Shizuoka en Nagoya waar niet zoveel aan is (standaard grote steden, net als Kobe overigens).

Is Singapore een zonbestemming? Nooit in verdiept. Wij maken dit jaar een tussenstop in Seoul.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aurelius op 01-05-2023 10:54:26 ]
  Redactie Games maandag 1 mei 2023 @ 11:28:36 #108
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_208965335
quote:
Man wil naar Disney

Osaka > Sin > Ams
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 08:05 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Bloesems is altijd een gok. Zo waren ze erg vroeg dit jaar.
Als je geen kinderen heb zou ik naar Tokyo Disney Sea gaan. Uniek park. Wel altijd druk.
Matsumoto en Takayama als je via het noorden gaat. En uiteraard Kyoto. Tussen Takayama en Kyoto is Omi Hachiman de moeite van een stop waard. Via het zuiden (kortste route) heb je alleen Shizuoka en Nagoya waar niet zoveel aan is (standaard grote steden, net als Kobe overigens).

Is Singapore een zonbestemming? Nooit in verdiept. Wij maken dit jaar een tussenstop in Seoul.
Overigens Kobe (half uurtje geloof ik met de Shinkansen vanaf Osaka) vond ik eigenlijk nog best leuk, Leuke parken om rond te wandelen, wat Kobe Wagyu beef proberen, rondslenteren in lokale China-town om een keer wat variatie op het standaard Japans eten te hebben. Prima voor 1 a 2 dagen als het aan mij lag. En Nara is heel goed te doen met de trein vanaf Kyoto voor een dagtrip. Ondanks de drukte toch wel leuk, zeker als je al de drukte van Kyoto gezien hebt.

En als je een auto hebt is de route rijden in het gebied (Gifu Prefacture geloof ik) tussen Kanagawa-> Shirakawa->Hakusan National Park ->Takayama best wel mooi.

En als je van Tokio richting Osaka gaat met de Shinkansen, zorg even dat je Windows-seats aan de goede kant reserveert, zodat je nog kans hebt op een uitzicht van Mount Fuji vanuit de trein.

Beetje off-topic:
Singapore is eigenlijk gewoon een zusje van Tokio en Hong Kong, altijd zonnig warm en benauwd, op een tropische bui hier en daar na. Vergelijkbaar met het klimaat in Augustus in Tokio, maar dan het hele jaar door. Mensen hebben een beetje dezelfde workaholic-mentaliteit, behalve dat ze een stuk beter Engels spreken dan de Japanners. En altijd packed, en net zo druk als Tokio behalve wat kleiner in omvang. Altijd schoon (je krijg letterlijk boetes voor meuk op de grond gooien) en het eten is daar ook fantastisch (en heel betaalbaar) omdat het daar één grote fusion van keukens is van de omringende Aziatische Landen. Alleen een stuk minder te beleven dan in Tokio/Osaka/Kyoto imho, maar prima voor een weekje als je er voor de eerste keer heen gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Noodle op 01-05-2023 11:47:24 ]
pi_208965537
Dit klinkt wel leuk. Nette prijs ook.

twitter
pi_208965673
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2023 11:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
En als je een auto hebt is de route rijden in het gebied (Gifu Prefacture geloof ik) tussen Kanagawa-> Shirakawa->Hakusan National Park ->Takayama best wel mooi.
Zeker, ooit in 2 weken van noord (Kanazawa) naar zuid (Nagoya) dwars door de Japanse Alpen gereden. Prachtige trip. Vooral Kiso Valley was magisch.

Maar van west naar oost (Tokyo - Matsumoto - Takayama - Kyoto - Osaka) is goed te doen met het openbaar vervoer. Combinatie van shinkansen en lokale treinen, of je kunt zelfs een goedkope highway bus nemen.
  Redactie Games maandag 1 mei 2023 @ 12:08:52 #111
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_208965772
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:01 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Zeker, ooit in 2 weken van noord (Kanazawa) naar zuid (Nagoya) dwars door de Japanse Alpen gereden. Prachtige trip. Vooral Kiso Valley was magisch.

Maar van west naar oost (Tokyo - Matsumoto - Takayama - Kyoto - Osaka) is goed te doen met het openbaar vervoer. Combinatie van shinkansen en lokale treinen, of je kunt zelfs een goedkope highway bus nemen.
Ik had geluk destijds, er was een Japanse local die me een lift gaf van Kanazawa naar Shirakawa->Takayama bracht omdat ie toch naar Gifu moest. Super gastvrij was die gast, hij liep zelf met me mee om de bustrip die ik geboekt had te cancellen.. :D
  maandag 1 mei 2023 @ 13:28:09 #112
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_208966710
quote:
Man wil naar Disney

Osaka > Sin > Ams
het hele gebied rond mt. Fujifilm is de moeite waard.
nagoya vind ik niks. lake biwa is wel mooi, bij kyoto.
en ik ben een keer van osaka via nagoya naar nagano gereisd, en toen naar tokyo. kleine trienlijntjes, door de japanse alpen. dat is echt weg van de tourist trails, erg leuk maar kost je wel een week.
  maandag 1 mei 2023 @ 18:08:43 #113
28167 matthijst
pi_208969841
Als je twee weken hebt neem ik aan dat je niet al te gek wilt doen?
Osaka 4/5 nachten oid, dagtrips Kyoto, Nara, evt Himeji / Hiroshima.
Tokyo nacht of 6, dagtrips Kamakura, evt. Nikko
3 nachten over, Kanazawa/Shiragawa bovenlangs, of Hakone onderlangs.

Japanguide heeft wel een hendig overzicht van bezienswaardigheden:
https://www.japan-guide.com/e/e623a.html

Ik vind Nagoya juist wel leuk, 2x 3 nachten geweest.
Kobe vond ik weinig aan, op dat parkje met kabelbaan na.
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 19:50:02 #114
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208971093
Neem alle tips mee. Mooi.
Singapore inderdaad voor de temperatuur vooral. En aangezien daar een overstap zit met voorlopig gunstige vliegtickets zie ik daar potentie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_208985960
Gisteren ook geboekt voor de eerste twee weken van september *O*

Wel beetje verdrietig over de vliegticket prijzen ;( waar zijn de tijden gebleven dat je direct met KLM kon voor 600-700 euro.
pi_208999277
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 09:50 schreef Simmertje het volgende:
Gisteren ook geboekt voor de eerste twee weken van september *O*

Wel beetje verdrietig over de vliegticket prijzen ;( waar zijn de tijden gebleven dat je direct met KLM kon voor 600-700 euro.
Waar vlieg je mee?

Mijn bankrekening wordt ook niet blij van die vliegprijzen. :'(
pi_209000807
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:34 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Waar vlieg je mee?

Mijn bankrekening wordt ook niet blij van die vliegprijzen. :'(
Korean Air, waren de enige in die periode met enigszins normale vliegtijden en prijzen. Het liefst vlieg ik gewoon met KLM, maar ga geen 400/500 euro meer betalen.
pi_209057144
Nou, net terug van een 3-weekse reis. Het was geweldig en ook heel vermoeiend haha. Elke dag op pad, vele stappen gezet en relatief weinig slaap. Had de 1e week echt last van de jetlag, de 2e week sliep ik de hele week op matjes (op Shikoku), dat viel ook tegen. Laatste week in Osaka ging het slapen wat beter. De terugvlucht met KLM was dramatisch. Opeens met tussenstop op Seoul, waar we weer door de hele controle molen moesten terwijl we gewoon hetzelfde vliegtuig in en uit gingen. Vervolgens moet je dan nog 13 uur vliegen. De kist had ook meer weg van een Ryan Air vliegtuig dan wat anders. De heenvlucht was wat dat betreft (ook met KLM) veel relaxter, veel ruimer vliegtuig. Voor mij geen KLM meer, schandalig dat ze zo'n hok inzetten voor zo'n lange vlucht. De terugvlucht was vanaf Osaka (heen was naar Tokyo), wellicht heeft dat er iets mee te maken?

Maar verder staat dit allemaal in het niet bij de indrukken en ervaringen die we hebben opgedaan. Geweldig om de Japanse cultuur, mensen en gebruiken te leren kennen. Kunnen we in Europa (NL dan met name) nog wat van leren. De orde, netheid, rust, vriendelijkheid en gastvrijheid van de mensen... ik vond het heerlijk. Zo typisch, nergens een prullenbak te vinden, maar alles was super schoon. Op elke hoek een public Toilet en een vending machine om je dorst te lessen met een drankaanbod waar je u tegen zegt.

Genoten van de georganiseerde chaos en drukte in de 24/7 entertainment zakelijke Skyscraper stad Tokyo, genoten van de overweldigende natuur en gastvrijheid op Shikoku en daarna genoten van de ongeorganiseerde en meer menselijke/sociale kermisachtige chaos van Osaka. Vanuit de steden hebben we natuurlijk ook dagtrips gedaan, naar Nara, Kamakura en Hakone.

We hebben ook een auto gehuurd voor de tocht op Shikoku. Rijden ging top. Aan het links rijden was ik vrij snel gewend. Het meest lastige vond ik de stoplichten, daar had ik wel even wat moeite mee in het begin. Paar keer door rood gereden. De snelheidslimiet is ook vaag. In de stad is het duidelijk (40km), op de snelweg is het vaak 80, maar rijden de locals gewoon 120. Dit deed ik dus ook maar, gewoon mee in de stroom van het verkeer. Hopelijk niet geflitst o.i.d.... op het einde toen ik de auto wilde inleveren (echt letterlijk, 10 meter voor de rental car organisatie) reed ik de auto nog bijna aan gort. Ik knalde over een muurtje heen, die ik helemaal over het hoofd zag. De knal deed ons vermoeden dat de hele zijkant aan gort lag. Snel uitgestapt en er was niets zichtbaar, wat een opluchting...Dus dat liep gelukkig met een sisser af :D Al kan het best zijn dat de onderkant helemaal geschuurd is, dat weet ik niet :')

Interessant ook om het wegverkeer te aanschouwen. Je ziet vrijwel alleen maar nieuwe en relatief stille auto's, veel elektrische auto's en goede wegdekken. Ook in de steden. Dit moet de luchtkwaliteit haast wel ten goede komen. Ik zou wel zo'n Japanse Kei-car willen hebben, doe maar een Suzuki Hustler :D

Op Shikoku zijn we o.a. verbleven in traditionele Japanse huizen (bij Shimanto). We zijn ook bij een soort home-stay geweest met de naam: experiencing traditional lifestyle. Shino-san woont daar en we moesten van hem hout hakken en zelf vuur maken om rijst te koken en het bad te verwarmen. Een geweldige dag / ervaring. Wat een grappige man.

Het eerste wat ik miste toen ik net thuis was zijn de verwarmde toiletbrillen _O_

Deze reis smaakt naar meer. Ik denk dat we een volgende keer Kyushu aan gaan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stefanovich op 08-05-2023 13:40:59 ]
  maandag 8 mei 2023 @ 17:50:51 #119
28167 matthijst
pi_209060780
Dubbel.
  maandag 8 mei 2023 @ 17:51:36 #120
28167 matthijst
pi_209060787
Wat kost autohuur in Japan ongeveer?
En had je dat vooraf in NL al geboekt, of ter plekke?
pi_209076669
Ik heb vooraf vanuit NL een auto via www.rentalcars.com geboekt, bij Avis Budget. Kosten vielen me erg mee. Alles verzekerd en onbeperkte kilometers. Had een Honda FIT. Mooi autotje. 5 dagen, 285 euro.
pi_209085955
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:29 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Korean Air, waren de enige in die periode met enigszins normale vliegtijden en prijzen. Het liefst vlieg ik gewoon met KLM, maar ga geen 400/500 euro meer betalen.
Gaan wij ook mee. Ik vind het nu al relaxer dan KLM. Het is een nachtvlucht, en je komt aan op Haneda in plaats van Narita. We hebben wel een vlucht genomen waar de overstap in Seoul op hetzelfde vliegveld is. En op de terugweg blijven we 5 dagen in Seoul.
pi_209086010
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 17:51 schreef matthijst het volgende:
Wat kost autohuur in Japan ongeveer?
En had je dat vooraf in NL al geboekt, of ter plekke?
Hangt er een beetje vanaf waar je huurt, welke auto en of je hem op dezelfde locatie terugbrengt,
Wij gebruiken meestal Toyota Rentacar https://rent.toyota.co.jp/eng/

Al willen we ook wel eens lokaal gaan, en dan zo'n klein vierkant autotje met gele nummerplaten huren.

Zorg wel dat je een Internationaal Rijbewijs meeneemt (kun je kopen bij de ANWB).
pi_209086040
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 13:01 schreef Stefanovich het volgende:
Deze reis smaakt naar meer. Ik denk dat we een volgende keer Kyushu aan gaan doen.
Als je Shikoku mooi vond, kan ik je Tohoku aanraden. Was mijn favoriete bestemming. :)
pi_209098500
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:04 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Gaan wij ook mee. Ik vind het nu al relaxer dan KLM. Het is een nachtvlucht, en je komt aan op Haneda in plaats van Narita. We hebben wel een vlucht genomen waar de overstap in Seoul op hetzelfde vliegveld is. En op de terugweg blijven we 5 dagen in Seoul.
Is een nachtvlucht fijner ja? Ik ben altijd zo bang dat ik niet in slaap val en daardoor nog een extra jetlag creëer. Wij vliegen op Narita, mijn voorkeur was ook Haneda maar dan moest je in Seoul overstappen op een ander vliegveld, dat ging mij iets te ver.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')