Kun je niks van zeggen. Het blijft een voorspelling en het kan best eerder of later gebeuren. Je moet er een beetje geluk mee hebben - zeker als je rondreist en je in elke plaats maar eventjes bent.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:58 schreef Vieuw het volgende:
Als ik deze 2 weken pas, ga ik het dan echt missen of kan ik nog wel wat sakura meepakken? Ik hoef niet het hoogtepunt te zien, maar als ik zo goed als niks zie is het ook zonde.
Ah ja goed punt. Bedankt voor je reactie en dan hoop ik er eind maart het beste vanquote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kun je niks van zeggen. Het blijft een voorspelling en het kan best eerder of later gebeuren. Je moet er een beetje geluk mee hebben - zeker als je rondreist en je in elke plaats maar eventjes bent.
Mijn vorige keer Japan was ook in het kersenbloesemseizoen, ook een rondreis. We waren eigenlijk op alle plekken óf net te vroeg, óf net te laat: de knoppen waren nog niet gesprongen of juist alweer grotendeels uitgebloeid. Dat ging zo door tot de allerlaatste stad waar we kwamen: Sapporo. Daar waren we gelukkig wel precies op het juiste moment. De bloesem is mooi, maar het leuke is vooral hoe de Japanners er op reageren: iedereen trekt naar de parken, met kleedjes, de bbq, etc. en ligt/zit onder de bomen.
Kun je zo lang vrij krijgen dan?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:18 schreef Aurelius het volgende:
Ik ga begin juni tot eind augustus.
Yep. Nog veel verlof staan. Vorig jaar 3 maanden gegaan, waarvan 2 maanden remote gewerkt, maar dat laatste mag niet meer (nieuwe beleid wegens privacygevoelige informatie). Nu iets minder lang, maar die hele periode wel "echt" vrij.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:21 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kun je zo lang vrij krijgen dan?
Lekker hoor. Wat doe je dan daar, als je er zo vaak en zo lang bent? De toeristische highlights zul je inmiddels wel gezien hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2023 10:35 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Yep. Nog veel verlof staan. Vorig jaar 3 maanden gegaan, waarvan 2 maanden remote gewerkt, maar dat laatste mag niet meer (nieuwe beleid wegens privacygevoelige informatie). Nu iets minder lang, maar die hele periode wel "echt" vrij.
Familiebezoek, mijn vrouw is Japanse. We hebben 2 jonge kinderen, en we willen ze beiden één semester basisschool geven. Oudste heeft het vorig jaar gedaan, jongste is dit jaar aan de beurt.quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:24 schreef Sodemieters het volgende:
Lekker hoor. Wat doe je dan daar, als je er zo vaak en zo lang bent? De toeristische highlights zul je inmiddels wel gezien hebben.
Ah, op die manier. Dus ook niet rondreizen dan, maar die maanden wonen op één plek. Voelt het dan nog wel als vakantie?quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:27 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Familiebezoek, mijn vrouw is Japanse. We hebben 2 jonge kinderen, en we willen ze beiden één semester basisschool geven. Oudste heeft het vorig jaar gedaan, jongste is dit jaar aan de beurt.
We plakken er meestal wel wat tripjes en een langere vakantie van 2-3 weken aan vast hoor. Vorig jaar o.a. door Shikoku rondgereisd, Dit jaar naar de Yaeyama eilanden in Okinawa.quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:39 schreef Sodemieters het volgende:
Ah, op die manier. Dus ook niet rondreizen dan, maar die maanden wonen op één plek. Voelt het dan nog wel als vakantie?
Ik ga zelf ook in September en van wat ik lees is het dan een aangename midden 20 graden, wel kans op wat regen af en toe uiteraard.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:22 schreef Drass het volgende:
September aardig om omgeving Tokyo te verblijven of echt een no go met het weer?
Het verlengt je stay aangezien je allemaal verborgen muntjes enzo kunt verzamelen. Er zijn maar 2 attracties voor de rest. En als je een Switch hebt, kun je die armband daarna ook nog gebruiken als Amiibo.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:18 schreef matthijst het volgende:
Oh handig, dat van die armbanden wist ik niet.
Schijnt wel leuk te zijn las ik online.
Nazomer, kan nog warm zijn maar niet zo extreem als in de zomer. Prima tijd om te gaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:22 schreef Drass het volgende:
September aardig om omgeving Tokyo te verblijven of echt een no go met het weer?
Heb je nog must do's voor Shikoku? Ben er in april een kleine week met een huurauto, vanuit Okayama naar de Iya Valley, via Kochi en Shimanto City naar Matsuyama en uiteindelijk Onomichi.quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:42 schreef Aurelius het volgende:
[..]
We plakken er meestal wel wat tripjes en een langere vakantie van 2-3 weken aan vast hoor. Vorig jaar o.a. door Shikoku rondgereisd, Dit jaar naar de Yaeyama eilanden in Okinawa.
Mooi op tijd voor het begin van de (vroege) kersenbloessem als ik de nieuwsberichten mag geloven.quote:Op zondag 12 maart 2023 22:28 schreef matthijst het volgende:
Terug in Japan![]()
Van sneeuw in Nederland naar 22 graden in Okayama.
Vanaf vandaag gaat de mondkapjes "plicht" (vooral sociale dwang?) eraf. Benieuwd hoeveel Japanners er dan zonder gaan lopen. Tot nu toe zie ik vrijwel iedereen er nog mee.
Super handig nu Apple Pay met suica. Kreeg het niet aan de praat met een bankpas of creditcard, maar via wallet gooi je simpel met cc wat saldo op Suica.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou aanraden van Okayama naar Naoshima gaan, en daar een nachtje overnachten. Vanaf daar naar Takamatsu en daar een auto huren. Japanse tuin in Takamatsu is de moeite waard. Tussen Kochi en Matsuyama is Uchiko ook erg mooi.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:45 schreef Stefanovich het volgende:
Heb je nog must do's voor Shikoku? Ben er in april een kleine week met een huurauto, vanuit Okayama naar de Iya Valley, via Kochi en Shimanto City naar Matsuyama en uiteindelijk Onomichi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |