abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 20 januari 2023 @ 19:18:37 #51
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_207643881
Oh handig, dat van die armbanden wist ik niet.
Schijnt wel leuk te zijn las ik online.
Ben heel benieuwd, vooral naar dat Nintendoland :D
En hopelijk in maart nog steeds relatief rustig in Japan wegens missende Chinese toeristen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_207644758
Heeft iemand ervaring met het Sakura seizoen?

Ik ben van plan om van 18 maart tot 1 april wat een rondje Osaka-Hiroshima-Kanazawa-Kyoto te doen. Echter zie ik online dat de 'full bloom' voor bijvoorbeeld Kyoto pas rond 5 april is. De 'flowering' start al een week eerder, maar ik vraag me af hoe mooi dit al is?

Als ik deze 2 weken pas, ga ik het dan echt missen of kan ik nog wel wat sakura meepakken? Ik hoef niet het hoogtepunt te zien, maar als ik zo goed als niks zie is het ook zonde.

- Kanazawa Flowering: April 4 / Full bloom: April 10
- Kyoto Flowering: March 27 / Full bloom: April 5
- Osaka Flowering: March 28 / Full bloom: April 5
pi_207648021
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 19:58 schreef Vieuw het volgende:
Als ik deze 2 weken pas, ga ik het dan echt missen of kan ik nog wel wat sakura meepakken? Ik hoef niet het hoogtepunt te zien, maar als ik zo goed als niks zie is het ook zonde.
Kun je niks van zeggen. Het blijft een voorspelling en het kan best eerder of later gebeuren. Je moet er een beetje geluk mee hebben - zeker als je rondreist en je in elke plaats maar eventjes bent.

Mijn vorige keer Japan was ook in het kersenbloesemseizoen, ook een rondreis. We waren eigenlijk op alle plekken óf net te vroeg, óf net te laat: de knoppen waren nog niet gesprongen of juist alweer grotendeels uitgebloeid. Dat ging zo door tot de allerlaatste stad waar we kwamen: Sapporo. Daar waren we gelukkig wel precies op het juiste moment. De bloesem is mooi, maar het leuke is vooral hoe de Japanners er op reageren: iedereen trekt naar de parken, met kleedjes, de bbq, etc. en ligt/zit onder de bomen.
pi_207653283
Wij zijn aan het bespreken wanneer we gaan. Tickets deze zomer zijn echt duur geworden. Bijna dubbele van vorig jaar. :X
pi_207699693
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 22:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kun je niks van zeggen. Het blijft een voorspelling en het kan best eerder of later gebeuren. Je moet er een beetje geluk mee hebben - zeker als je rondreist en je in elke plaats maar eventjes bent.

Mijn vorige keer Japan was ook in het kersenbloesemseizoen, ook een rondreis. We waren eigenlijk op alle plekken óf net te vroeg, óf net te laat: de knoppen waren nog niet gesprongen of juist alweer grotendeels uitgebloeid. Dat ging zo door tot de allerlaatste stad waar we kwamen: Sapporo. Daar waren we gelukkig wel precies op het juiste moment. De bloesem is mooi, maar het leuke is vooral hoe de Japanners er op reageren: iedereen trekt naar de parken, met kleedjes, de bbq, etc. en ligt/zit onder de bomen.
Ah ja goed punt. Bedankt voor je reactie en dan hoop ik er eind maart het beste van :).
pi_207945957
Mondkapjes plicht/advies wordt een stuk soepeler. :)

https://www.japantimes.co(...)transport-peak-only/
  zaterdag 11 februari 2023 @ 15:54:40 #58
28167 matthijst
pi_207950998
*O*
Komen 11 maart aan
pi_207952557
Ik ga begin juni tot eind augustus. :@
pi_207952583
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:18 schreef Aurelius het volgende:
Ik ga begin juni tot eind augustus. :@
Kun je zo lang vrij krijgen dan?
pi_208003366
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kun je zo lang vrij krijgen dan?
Yep. Nog veel verlof staan. Vorig jaar 3 maanden gegaan, waarvan 2 maanden remote gewerkt, maar dat laatste mag niet meer (nieuwe beleid wegens privacygevoelige informatie). Nu iets minder lang, maar die hele periode wel "echt" vrij.
pi_208004827
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:35 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Yep. Nog veel verlof staan. Vorig jaar 3 maanden gegaan, waarvan 2 maanden remote gewerkt, maar dat laatste mag niet meer (nieuwe beleid wegens privacygevoelige informatie). Nu iets minder lang, maar die hele periode wel "echt" vrij.
Lekker hoor. Wat doe je dan daar, als je er zo vaak en zo lang bent? De toeristische highlights zul je inmiddels wel gezien hebben.
pi_208004870
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:24 schreef Sodemieters het volgende:
Lekker hoor. Wat doe je dan daar, als je er zo vaak en zo lang bent? De toeristische highlights zul je inmiddels wel gezien hebben.
Familiebezoek, mijn vrouw is Japanse. We hebben 2 jonge kinderen, en we willen ze beiden één semester basisschool geven. Oudste heeft het vorig jaar gedaan, jongste is dit jaar aan de beurt.
pi_208005011
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:27 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Familiebezoek, mijn vrouw is Japanse. We hebben 2 jonge kinderen, en we willen ze beiden één semester basisschool geven. Oudste heeft het vorig jaar gedaan, jongste is dit jaar aan de beurt.
Ah, op die manier. Dus ook niet rondreizen dan, maar die maanden wonen op één plek. Voelt het dan nog wel als vakantie?
pi_208005052
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:39 schreef Sodemieters het volgende:
Ah, op die manier. Dus ook niet rondreizen dan, maar die maanden wonen op één plek. Voelt het dan nog wel als vakantie?
We plakken er meestal wel wat tripjes en een langere vakantie van 2-3 weken aan vast hoor. Vorig jaar o.a. door Shikoku rondgereisd, Dit jaar naar de Yaeyama eilanden in Okinawa.
pi_208094203
September aardig om omgeving Tokyo te verblijven of echt een no go met het weer?
  donderdag 23 februari 2023 @ 09:23:07 #67
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_208108872
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:22 schreef Drass het volgende:
September aardig om omgeving Tokyo te verblijven of echt een no go met het weer?
Ik ga zelf ook in September en van wat ik lees is het dan een aangename midden 20 graden, wel kans op wat regen af en toe uiteraard.
The Admirals......1995-2007
pi_208110035
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 19:18 schreef matthijst het volgende:
Oh handig, dat van die armbanden wist ik niet.
Schijnt wel leuk te zijn las ik online.
Het verlengt je stay aangezien je allemaal verborgen muntjes enzo kunt verzamelen. Er zijn maar 2 attracties voor de rest. En als je een Switch hebt, kun je die armband daarna ook nog gebruiken als Amiibo.
pi_208110045
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:22 schreef Drass het volgende:
Nazomer, kan nog warm zijn maar niet zo extreem als in de zomer. Prima tijd om te gaan.
  zondag 12 maart 2023 @ 22:28:31 #70
28167 matthijst
pi_208351731
Terug in Japan *O*
Van sneeuw in Nederland naar 22 graden in Okayama.
Vanaf vandaag gaat de mondkapjes "plicht" (vooral sociale dwang?) eraf. Benieuwd hoeveel Japanners er dan zonder gaan lopen. Tot nu toe zie ik vrijwel iedereen er nog mee.

Super handig nu Apple Pay met suica. Kreeg het niet aan de praat met een bankpas of creditcard, maar via wallet gooi je simpel met cc wat saldo op Suica.

[ Bericht 10% gewijzigd door matthijst op 13-03-2023 00:23:43 ]
pi_208355245
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:42 schreef Aurelius het volgende:

[..]
We plakken er meestal wel wat tripjes en een langere vakantie van 2-3 weken aan vast hoor. Vorig jaar o.a. door Shikoku rondgereisd, Dit jaar naar de Yaeyama eilanden in Okinawa.
Heb je nog must do's voor Shikoku? Ben er in april een kleine week met een huurauto, vanuit Okayama naar de Iya Valley, via Kochi en Shimanto City naar Matsuyama en uiteindelijk Onomichi.
pi_208368308
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 22:28 schreef matthijst het volgende:
Terug in Japan *O*
Van sneeuw in Nederland naar 22 graden in Okayama.
Vanaf vandaag gaat de mondkapjes "plicht" (vooral sociale dwang?) eraf. Benieuwd hoeveel Japanners er dan zonder gaan lopen. Tot nu toe zie ik vrijwel iedereen er nog mee.

Super handig nu Apple Pay met suica. Kreeg het niet aan de praat met een bankpas of creditcard, maar via wallet gooi je simpel met cc wat saldo op Suica.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi op tijd voor het begin van de (vroege) kersenbloessem als ik de nieuwsberichten mag geloven. ^O^

https://japantoday.com/ca(...)tart-again-for-tokyo's-cherry-blossoms

Veel plezier! ^O^

[ Bericht 7% gewijzigd door Aurelius op 14-03-2023 08:53:52 ]
pi_208368343
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:45 schreef Stefanovich het volgende:
Heb je nog must do's voor Shikoku? Ben er in april een kleine week met een huurauto, vanuit Okayama naar de Iya Valley, via Kochi en Shimanto City naar Matsuyama en uiteindelijk Onomichi.
Ik zou aanraden van Okayama naar Naoshima gaan, en daar een nachtje overnachten. Vanaf daar naar Takamatsu en daar een auto huren. Japanse tuin in Takamatsu is de moeite waard. Tussen Kochi en Matsuyama is Uchiko ook erg mooi.

Onderschat / neem de tijd voor Iya Valley trouwens. Duurt langer dan je denkt. Is een eenbaansweg met stijle rotsen aan één kant, en diepe afgronden aan de andere. :X Oku-Iya Kazurabashi vine bridge is de mooiste en rustigste van de twee. Beste manier om de vallei te zien is middels een rafting tour.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aurelius op 14-03-2023 08:58:37 ]
pi_208368514
Aanrader op Netflix. Was enorme hit in Japan.

https://www.netflix.com/title/81410833
  dinsdag 14 maart 2023 @ 22:10:36 #75
28167 matthijst
pi_208378689
Blijft bijzonder, dat Japanners maar niet van die mondkapjes af lijken te willen. Sporadisch zie je een keer iemand zonder lopen.

Eergisteren in Miyajima en Hiroshima geweest:

Blijft indrukwekkend, Hiroshima:

En gisteren een dagje wezen fietsen op Naoshima, heel leuk eilandje, op 1,5 uur (trein+ferry) van Okayama. Zeer de moeite waard!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')