abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 mei 2022 @ 13:06:08 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204888653
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 12:21 schreef Maharski het volgende:
Waarom doen mensen daar altijd weer verbaast over? Iedereen kan toch inmiddels wel weten dat de abrahamitische religies nu eenmaal onverenigbaar zijn met de huidige tijdsgeest?
Tja, sommigen vinden dat progressief gedachtegoed ook bij religieuze mensen in het Westen door de strot moet worden gedouwd. Maar er zitten natuurlijk grenzen aan, vanaf aankomende week heb je bijvoorbeeld ook weer Pride Month, en ondanks dat dan menig bekend bedrijf hun vermeende virtuositeit mbt diversiteit en inclusiviteit gaat prediken, denk maar niet dat ze dit doen bij hun vestigingen in Azië of het Midden-Oosten. Wél regenboogvlaggetjes voor Nederland, Frankrijk en de VS en we moeten het opdringen bij landen als Polen en Hongarije, maar VEA, Saoedi-Arabië en Indonesië? Dat kan echt niet hoor.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Beste debater 2022 zaterdag 28 mei 2022 @ 13:07:11 #52
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204888663
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 13:01 schreef Ixnay het volgende:
Wij hebben het recht niet om die scholen inclusief docenten te vertellen waarmee zij hun kinderen mogen indoctrineren.

Zelf zat ik in de jaren 90 op een D66 school waar mij dingen verteld werden die ik geloofde:
- Immigratie is vooral goed
- De aarde warmt op en dat komt door de mens.
- De EU is een geslaagd project
- De multiculturele samenleving is een succes.
- "Wie in deze klas gaat hier op Fortuyn stemmen?" Jullie zijn dom en snappen het niet.
r/ that happened
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 28 mei 2022 @ 13:09:02 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204888676
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 13:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, sommigen vinden dat progressief gedachtegoed ook bij religieuze mensen in het Westen door de strot moet worden gedouwd. Maar er zitten natuurlijk grenzen aan, vanaf aankomende week heb je bijvoorbeeld ook weer Pride Month, en ondanks dat dan menig bekend bedrijf hun vermeende virtuositeit mbt diversiteit en inclusiviteit gaat prediken, denk maar niet dat ze dit doen bij hun vestigingen in Azië of het Midden-Oosten. Wél regenboogvlaggetjes voor Nederland, Frankrijk en de VS en we moeten het opdringen bij landen als Polen en Hongarije, maar VEA, Saoedi-Arabië en Indonesië? Dat kan echt niet hoor.

[ twitter ]
Het is nu eenmaal qua lijfbehoud wat veiliger om met regenboogvlaggen in een SGP-dorp te gaan wapperen dan bij een moskee.

Het is anno 2022 natuurlijk sowieso achterlijk om 'tegen' homoseksualiteit te zijn (dat is net zoiets als 'tegen' het weer te zijn), al helemaal wanneer het gebaseerd is op gemutileerde heilige teksten, maar de Nederlandse sjw'er vergeet steeds om bij die veel grotere groep tegenstanders, m.n. conservatieve moslims, te prediken. Nou ja, 'vergeet'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 mei 2022 @ 13:21:15 #54
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204888801
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 13:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is nu eenmaal qua lijfbehoud wat veiliger om met regenboogvlaggen in een SGP-dorp te gaan wapperen dan bij een moskee.
Wat natuurlijk ook aangeeft waar de grootste mate van homofobie daadwerkelijk zit.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 13:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het is anno 2022 natuurlijk sowieso achterlijk om 'tegen' homoseksualiteit te zijn (dat is net zoiets als 'tegen' het weer te zijn), al helemaal wanneer het gebaseerd is op gemutileerde heilige teksten, maar de Nederlandse sjw'er vergeet steeds om bij die veel grotere groep tegenstanders, m.n. conservatieve moslims, te prediken. Nou ja, 'vergeet'.
Het conflict ontstaat volgens mij voornamelijk omdat in de wereld van deze mensen, zowel homo's als moslims vermeend onderdrukte groepen zijn. En dan kun je dus niet bij moslims, progressieve normen en waarden gaan opdringen zoals je dat bij witte blanke christenen wel kunt doen. Blanke christenen kennen verscheidene "privileges", moslims niet, die zijn zielig.

Deze manier van redeneren ligt ook ten grondslag bij bepaalde media als er bijvoorbeeld een 'hate crime' jegens een Aziatische persoon door een blank persoon breeduit wordt gemeten, maar als de dader zwart is, blijft het angstvallig stil.

Het blijft fascinerend om te aanschouwen hoe die dubbele standaarden werken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204888974
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 13:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is nu eenmaal qua lijfbehoud wat veiliger om met regenboogvlaggen in een SGP-dorp te gaan wapperen dan bij een moskee.

Het is anno 2022 natuurlijk sowieso achterlijk om 'tegen' homoseksualiteit te zijn (dat is net zoiets als 'tegen' het weer te zijn), al helemaal wanneer het gebaseerd is op gemutileerde heilige teksten, maar de Nederlandse sjw'er vergeet steeds om bij die veel grotere groep tegenstanders, m.n. conservatieve moslims, te prediken. Nou ja, 'vergeet'.
De homoseksuelen zijn voor het merendeel niet monogaam en als daarvan in een land teveel zijn is dat een ramp voor een land.

Dit betekend echter niet dat ik een aanhanger ben van de een of andere religie.
  Beste debater 2022 zaterdag 28 mei 2022 @ 13:35:33 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204888988
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 13:34 schreef torentje het volgende:

[..]
De homoseksuelen zijn voor het merendeel niet monogaam en als daarvan in een land teveel zijn is dat een ramp voor een land.

Dit betekend echter niet dat ik een aanhanger ben van de een of andere religie.
Monogamie doet het bij hetero's ook niet denderend hoor. Schijnt steeds 'moeilijker' te zijn om gewoon bij elkaar te blijven tegenwoordig. Zie scheidingspercentage.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 mei 2022 @ 13:56:48 #57
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204889296
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 17:12 schreef Enchanter het volgende:
Religieus onderwijs :')

Wanneer stoppen we met die onzin ?
Klinkt als zangles van Dries Roelvink. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 14:01:52 #58
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204889359
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 11:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Joden, zwarte mensen, en gehandicapten gaan niet naar afgelegen rustplaatsen langs snelwegen om seks te hebben met onbekende andere personen die daar toevallig zijn.
Want deze mensen zijn nooit homoseksueel?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204889380
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 13:34 schreef torentje het volgende:

[..]
De homoseksuelen zijn voor het merendeel niet monogaam en als daarvan in een land teveel zijn is dat een ramp voor een land.

Dit betekend echter niet dat ik een aanhanger ben van de een of andere religie.
Zeg schatje, heb jij je medicatie vandaag al genomen?
pi_204889409
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 17:12 schreef Enchanter het volgende:
Religieus onderwijs :')

Wanneer stoppen we met die onzin ?
Zodra de grondwet wordt gewijzigd, dan kunnen we stoppen met overheidsfinanciering.
Maar dan zou men gewoon over kunnen gaan op privé onderwijs. Waardoor het kwaliteitsverschil tussen openbaar (door de staat betaald) en katholiek en protestants-christelijk (dan privé) nog groter zal worden. Bovendien kan je nu nog voorwaarden stellen aan scholen als overheid en die voorwaarden afdwingen door middel van de onderwijsinspectie.

Zoals Kerndoel 38 in het primair onderwijs;
"De leerlingen leren hoofdzaken over geestelijke stromingen die in de Nederlandse
multiculturele samenleving een belangrijke rol spelen, en ze leren respectvol om te
gaan met seksualiteit en met diversiteit binnen de samenleving, waaronder seksuele
diversiteit."

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2022 14:07:45 ]
pi_204889438
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 14:06 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zodra de grondwet wordt gewijzigd, dan kunnen we stoppen met overheidsfinanciering.
Maar dan zou men gewoon over kunnen gaan op privé onderwijs. Waardoor het kwaliteitsverschil tussen openbaar (door de staat betaald) en katholiek en protestants-christelijk (dan privé) nog groter zal worden. Bovendien kan je nu nog voorwaarden stellen aan scholen) als overheid en die voorwaarden afdwingen door middel van de onderwijsinspectie.

Zoals Kerndoel 38 in het primair onderwijs;
"De leerlingen leren hoofdzaken over geestelijke stromingen die in de Nederlandse
multiculturele samenleving een belangrijke rol spelen, en ze leren respectvol om te
gaan met seksualiteit en met diversiteit binnen de samenleving, waaronder seksuele
diversiteit."
Wie heeft Nederland gebouwd en waarom bestaat ons land, of ueberhaupt de hele Westerse wereld?

´Leuke´ ideeen voor Nederland van D66-ers, zullen dat echt niet veranderen.
pi_204889563
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 13:34 schreef torentje het volgende:

[..]
De homoseksuelen zijn voor het merendeel niet monogaam en als daarvan in een land teveel zijn is dat een ramp voor een land.

Dit betekend echter niet dat ik een aanhanger ben van de een of andere religie.
Zullen we bij gebrek aan bronvermelding dan maar de d/t regels blijven aanhangen?
-
pi_204889574
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 13:01 schreef Ixnay het volgende:
Wij hebben het recht niet om die scholen inclusief docenten te vertellen waarmee zij hun kinderen mogen indoctrineren.

Zelf zat ik in de jaren 90 op een D66 school waar mij dingen verteld werden die ik geloofde:
- De aarde warmt op en dat komt door de mens.
Dat is nog niks. Ik zat in de jaren 90 op een CDA-SCHOOL!!!! Dat was pas HEFTIG!!!!! DAAR LEERDEN WE DAT DE AARDE ROND IS!!!!!
-
pi_204889658
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 14:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Want deze mensen zijn nooit homoseksueel?
Zelden.
pi_204889659
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 14:24 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Dat is nog niks. Ik zat in de jaren 90 op een CDA-SCHOOL!!!! Dat was pas HEFTIG!!!!! DAAR LEERDEN WE DAT DE AARDE ROND IS!!!!!
Je zou denken dat gezien de grotendeels mythologische inhoud van de Bijbel en de ´moderne´ opleiding van D66-ers, de tegenwoordige D66-ers rationeler zouden zijn dan de meeste Christenen (en andere religieuzen), maar verreweg de meeste Christenen hebben een veel realistischer mens- en maatschappijbeeld dan D66-ers.

Als je een kerk bezoekt kun je mensen ontmoeten uit alle lagen van de samenleving. Hoeveel stucadoors stemmen D66?
  zaterdag 28 mei 2022 @ 14:36:23 #66
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204889667
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 14:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Zelden.
Wel knap dat je een kind kan "genezen" vanaf de geboorte door het Joods te noemen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204889857
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 14:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Wel knap dat je een kind kan "genezen" vanaf de geboorte door het Joods te noemen :').
Dat beweert niemand.
pi_204889939
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 14:23 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Zullen we bij gebrek aan bronvermelding dan maar de d/t regels blijven aanhangen?
https://www.tijdschriftvo(...)eteroseksuele-mannen
pi_204889993
quote:
"Gepubliceerd in 1996, jaargang 20, Nummer 3"
pi_204890041
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 15:12 schreef Horzula het volgende:

[..]
"Gepubliceerd in 1996, jaargang 20, Nummer 3"
De onderzoekers hoeven toch niet ieder jaar hetzelfde onderzoek te doen? Eenmaal per eeuw is wel voldoende lijkt mij. Maar schijnbaar niet voor jou, lijkt het wel.
pi_204890051
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 15:17 schreef torentje het volgende:

[..]
De onderzoekers hoeven toch niet ieder jaar hetzelfde onderzoek te doen? Eenmaal per eeuw is wel voldoende lijkt mij. Maar schijnbaar niet voor jou, lijkt het wel.
26 jaar is een generatie. Vraag je even af wat dat betekent voor seksuologisch onderzoek.
pi_204890232
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 14:35 schreef Horzula het volgende:

[..]
Je zou denken dat gezien de grotendeels mythologische inhoud van de Bijbel en de ´moderne´ opleiding van D66-ers, de tegenwoordige D66-ers rationeler zouden zijn dan de meeste Christenen.
Nonsens. Mensen zijn niet geëvolueerd tot rationeel denken. Of je nou christen bent of niet, wetenschappelijk en rationeel denken is een vaardigheid die jaren van training kost en altijd lastig blijft. Zo blijft b.v. confirmation bias altijd op de loer liggen.

Het idee dat "moderne, goed opgeleide mensen" rationeler zouden zijn dan "de meeste christenen" is volkomen uit de lucht gegrepen.
-
pi_204890241
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 15:40 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Nonsens. Mensen zijn niet geëvolueerd tot rationeel denken. Of je nou christen bent of niet, wetenschappelijk en rationeel denken is een vaardigheid die jaren van training kost en altijd lastig blijft. Zo blijft b.v. confirmation bias altijd op de loer liggen.

Het idee dat "moderne, goed opgeleide mensen" rationeler zouden zijn dan "de meeste christenen" is volkomen uit de lucht gegrepen.
Laat dit nu precies de aanname zijn van D66-ers.
pi_204890244
quote:
Jij beweert "voor het merendeel". Waar kan ik dat terugvinden in dat onderzoek?
-
pi_204890255
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 15:41 schreef Horzula het volgende:
Laat dit nu precies de aanname zijn van D66-ers.
:')

Ik mis de gebruikelijke hokjes "links" en "rechts" nog :Y :D
-
pi_204890503
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom moet het onder de aandacht blijven? Vind jij jezelf zo bijzonder vanwege je seksuele oriëntatie dan? Ik niet namelijk. We zijn een enorm klein deel van de bevolking. Waarom moet er constant zo'n nadruk op ons liggen?
Omdat er altijd groepen zijn die aan de stoelpoten van je verworven rechten zagen.

Daarom zul je ze moeten blijven verdedigen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204890646
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 11:37 schreef torentje het volgende:

[..]
Neen, is niet hetzelfde. Niemand is er mee gediend dat er in een land een meerderheid is die niet monogaam is.
Of iemand monogaam is of niet is aan die persoon. Van nature zijn mensen niet monogaam. Dat is opgedrongen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204890728
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 11:08 schreef tong80 het volgende:

[..]
De jaren 70 zijn 50 jaar geleden. Her en der staan we stil.

:T
50 jaar geleden begonnen inderdaad.
Maar toen stond men nog aan het begin van de emancipatie, alles stiekem in donkere hoekjes terwijl je getrouwd was met kinderen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 28 mei 2022 @ 16:21:04 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204890753
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 16:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat er altijd groepen zijn die aan de stoelpoten van je verworven rechten zagen.

Daarom zul je ze moeten blijven verdedigen.
Niemand zaagt aan de stoelpoten van onze rechten. Als er mensen zijn die homoseksualiteit zondig vinden of homoseksuele relaties afwijzen, betreft dat slechts een persoonlijke mening.
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 16:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Of iemand monogaam is of niet is aan die persoon. Van nature zijn mensen niet monogaam. Dat is opgedrongen.
Opgedrongen? Monogamie was en is onderdeel van veel (historische) samenlevingen. Dus dat het niet natuurlijk zou zijn is een vreemd argument.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204890883
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 15:41 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Jij beweert "voor het merendeel". Waar kan ik dat terugvinden in dat onderzoek?
De homoseksuele mannen hebben minder vaak een vaste relatie dan de heteroseksuele mannen, en wanneer zij een vaste relatie hebben is die minder vaak monogaam;
pi_204891002
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 16:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand zaagt aan de stoelpoten van onze rechten.
Jawel.


quote:
Als er mensen zijn die homoseksualiteit zondig vinden of homoseksuele relaties afwijzen, betreft dat slechts een persoonlijke mening.
[..]
Yup, en in een andere discussie hebben we gezien wat er gebeurt als die mening de meerderheid vormt.
Dan geen Modern Family meer en geen Zapp...


quote:
Opgedrongen? Monogamie was en is onderdeel van veel (historische) samenlevingen. Dus dat het niet natuurlijk zou zijn is een vreemd argument.

Mensen offeren was ook onderdeel van veel historische samenlevingen...

Een natuurlijk verschijnsel?

Vanuit de natuur bekeken, evolutionair gezien is het beter om je kans op gezonde nakomelingen te spreiden.
En dat zit nog steeds in ons.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 28 mei 2022 @ 16:55:13 #82
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204891323
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 16:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jawel.
Dat is interessant. Waar in Nederland liggen er concrete wetsvoorstellen op tafel om homorechten ongedaan te maken?
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 16:37 schreef Wantie het volgende:
Mensen offeren was ook onderdeel van veel historische samenlevingen...
Offerrituelen vergelijken met een relatievorm, dat is een opmerkelijke moet ik zeggen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 16:37 schreef Wantie het volgende:
Een natuurlijk verschijnsel?

Vanuit de natuur bekeken, evolutionair gezien is het beter om je kans op gezonde nakomelingen te spreiden.
En dat zit nog steeds in ons.
Als dat vanuit evolutionair perspectief het geval zou zijn, dan zou dat de norm moeten zijn onder alle organismen om hun overlevingskansen te vergroten? Maar dat is niet het geval, er zijn zat diersoorten die monogaam zijn. Mensen hebben samenlevingen en culturen gekend die zowel monogame als niet-monogame relatievormen kenden. Dus om dan te claimen dat monogamie per definitie niet natuurlijk is voor mensen, is vreemd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204891633
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 16:30 schreef torentje het volgende:

[..]
De homoseksuele mannen hebben minder vaak een vaste relatie dan de heteroseksuele mannen, en wanneer zij een vaste relatie hebben is die minder vaak monogaam;
Maar er staat dus niet in je bron dat dat een ramp is voor het land. Dat is iets wat jijzelf vindt.
Is een gebrek aan monogamie onder homo's een ramp voor het land? Dat zou ik wel eens beargumenteerd willen zien.
Een gebrek aan monogamie onder hetero's, daar kan ik me iets bij voorstellen: scheidingen, ongelukkige kinderen, hechtingsproblemen. Dat is misschien wel minder goed voor de gemeenschap als geheel.
Meer losse en wisselende contacten onder homo's lijkt me nauwelijks een probleem, behalve voor de individuen zelf. En dat is dan hun eigen keuze.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204891769
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 16:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Of iemand monogaam is of niet is aan die persoon. Van nature zijn mensen niet monogaam. Dat is opgedrongen.
De meeste heteroseksuele mensen zijn vrijwillig (serieel) monogaam. Dat is niet opgedrongen, maar onderdeel van de beschaving.
pi_204891794
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 17:08 schreef OllieA het volgende:

[..]
Maar er staat dus niet in je bron dat dat een ramp is voor het land. Dat is iets wat jijzelf vindt.
Is een gebrek aan monogamie onder homo's een ramp voor het land? Dat zou ik wel eens beargumenteerd willen zien.
Een gebrek aan monogamie onder hetero's, daar kan ik me iets bij voorstellen: scheidingen, ongelukkige kinderen, hechtingsproblemen. Dat is misschien wel minder goed voor de gemeenschap als geheel.
Meer losse en wisselende contacten onder homo's lijkt me nauwelijks een probleem, behalve voor de individuen zelf. En dat is dan hun eigen keuze.
Behalve dan dus het verspreiden van virussen door homo's, daar heeft iedereen last van.
pi_204891809
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 17:08 schreef OllieA het volgende:

[..]
Maar er staat dus niet in je bron dat dat een ramp is voor het land. Dat is iets wat jijzelf vindt.
Is een gebrek aan monogamie onder homo's een ramp voor het land? Dat zou ik wel eens beargumenteerd willen zien.
Een gebrek aan monogamie onder hetero's, daar kan ik me iets bij voorstellen: scheidingen, ongelukkige kinderen, hechtingsproblemen. Dat is misschien wel minder goed voor de gemeenschap als geheel.
Meer losse en wisselende contacten onder homo's lijkt me nauwelijks een probleem, behalve voor de individuen zelf. En dat is dan hun eigen keuze.
Zij blijven hun hele leven toch storend zoeken naar een tijdelijke partner? Dat is zeer zeker een ramp voor ons land.
pi_204891906
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 17:18 schreef torentje het volgende:

[..]
Zij blijven hun hele leven toch storend zoeken naar een tijdelijke partner? Dat is zeer zeker een ramp voor ons land.
Dat iemand regelmatig zoekt naar een tijdelijke partner, wat is daar storend aan? Laat staan een ramp?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204891916
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 16:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is interessant. Waar in Nederland liggen er concrete wetsvoorstellen op tafel om homorechten ongedaan te maken?
[..]
Want daar wil je op wachten kennelijk?


quote:
Offerrituelen vergelijken met een relatievorm, dat is een opmerkelijke moet ik zeggen.
[..]
Als dat vanuit evolutionair perspectief het geval zou zijn, dan zou dat de norm moeten zijn onder alle organismen om hun overlevingskansen te vergroten? Maar dat is niet het geval, er zijn zat diersoorten die monogaam zijn. Mensen hebben samenlevingen en culturen gekend die zowel monogame als niet-monogame relatievormen kenden. Dus om dan te claimen dat monogamie per definitie niet natuurlijk is voor mensen, is vreemd.
Tja, heeft geen zin om hierover een discussie te voeren.
Mensen zijn van nature niet monogaam.
Dat jij daar een probleem mee hebt is aan jou verder...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204891924
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 17:25 schreef OllieA het volgende:

[..]
Dat iemand regelmatig zoekt naar een tijdelijke partner, wat is daar storend aan? Laat staan een ramp?
Tja, dat levert de toorn van God op,
In de vorm van apenpokken en Aids..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204891973
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 17:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want daar wil je op wachten kennelijk?
[..]
Tja, heeft geen zin om hierover een discussie te voeren.
Mensen zijn van nature niet monogaam.
Dat jij daar een probleem mee hebt is aan jou verder...
Of mensen monogaam zijn of niet wordt niet bepaald door de natuur maar door de cultuur. In Arabische landen is de cultuur dat een (rijke) man meerdere vrouwen heeft. In sommige culturen in hoge bergstreken is het andersom: een vrouw heeft daar meerdere mannen. In de ontwikkelde westerse cultuur zijn monogame relaties de norm.
pi_204891975
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 17:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Behalve dan dus het verspreiden van virussen door sommige homo's, daar heeft iedereen last van.
Aangepast. Een beetje nuancering zou je sieren.
pi_204892015
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 17:32 schreef Prego het volgende:

[..]
Aangepast. Een beetje nuancering zou je sieren.
Akkoord. Door sommige homo's. En ook door sommige hetero's.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 17:36:32 #93
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204892018
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 17:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want daar wil je op wachten kennelijk?
Nee, dit is een claim die jij zelf maakt. Jij zegt dat er aan de stoelpoten van homorechten wordt gezaagd.
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 17:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, heeft geen zin om hierover een discussie te voeren.
Mensen zijn van nature niet monogaam.
Dat jij daar een probleem mee hebt is aan jou verder...
Ik denk dat je voornamelijk bedoelt dat deze discussie tot op heden niet zo lekker loopt voor jou. En dat is ook logisch aangezien je ook hier (mbt monogamie) wederom een ongegronde claim had gemaakt, die je vervolgens niet verder kunt onderbouwen. Maar dat probleem ligt bij jouzelf, niet bij mij of andere users.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204892366
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 17:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dit is een claim die jij zelf maakt. Jij zegt dat er aan de stoelpoten van homorechten wordt gezaagd.
[..]

Klopt, en in plaats van te vragen wat ik bedoel begin je over wetsvoorstellen...

quote:
Ik denk dat je voornamelijk bedoelt dat deze discussie tot op heden niet zo lekker loopt voor jou. En dat is ook logisch aangezien je ook hier (mbt monogamie) wederom een ongegronde claim had gemaakt, die je vervolgens niet verder kunt onderbouwen. Maar dat probleem ligt bij jouzelf, niet bij mij of andere users.
Nee, ik ken je inmiddels, je bent er enkel op uit de discussie te laten ontsporen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 28 mei 2022 @ 18:14:54 #95
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204892407
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 18:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, en in plaats van te vragen wat ik bedoel begin je over wetsvoorstellen...
Homorechten liggen vast in wetgeving. Dus dat ik daar dan over begin is logisch.
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 18:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, ik ken je inmiddels, je bent er enkel op uit de discussie te laten ontsporen...
Je projecteert. Jij bent hier degene die allerlei wilde claims maakt, niet ik.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204892433
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 17:25 schreef OllieA het volgende:

[..]
Dat iemand regelmatig zoekt naar een tijdelijke partner, wat is daar storend aan? Laat staan een ramp?
Omdat de monogame mensen dan minder kans hebben om iemand te vinden waarmee zij het leven zouden willen delen.
pi_204892649
Moeten zij weten want vrijheid van godsdienst.

Bovendien zijn er ook Islamitische en joodse scholen die dit doen maar daar hoor je niemand over.

[ Bericht 1% gewijzigd door HSG op 28-05-2022 21:51:00 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_204892764
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 18:39 schreef HSG het volgende:

Bovendien zijn er ook Islamitische en joodse scholen die dit doen maar daar je niemand over.
Oh daar hoor je mij ook wel over hoor. Net als de christenen zijn het allemaal tuig.
Conscience do cost.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 19:22:54 #99
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204893017
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 16:37 schreef Wantie het volgende:
Yup, en in een andere discussie hebben we gezien wat er gebeurt als die mening de meerderheid vormt.
Dan geen Modern Family meer en geen Zapp...
Jij wil gewoon te veel en te snel. We hadden het over een zwaar katholoek land waar men nog heel anders tegen zaken aankijkt dan hier. Om dan met alle geweld, geforceerd dingen proberen te bewerkstelligen werkt niet en heeft eerder het omgekeerde effect. Wat daar nu gebeurt is daar een goed voorbeeld van
pi_204893134
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 18:49 schreef ems. het volgende:

[..]
Oh daar hoor je mij ook wel over hoor. Net als de christenen zijn het allemaal tuig.
Daar ben ik het mee eens.
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')