Ik ga deze keer vanaf Arnhem. Ik ben vanaf Enschede met diezelfde treinen naar Berlijn gereisd. Althans, dus niet de internationale. Je bent het niet van plan maar ik raad t tevens af.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:07 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Even volgen dit topic voor goede ideeënWoon zelf praktisch aan de Duitse grens bij Enschede en dit is natuurlijk wel een leuk idee voor met de kinderen in de vakantie
Ja precies, ik ga niet met de kinderen op 1 dag heen en weer naar Berlijnquote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:11 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ik ga deze keer vanaf Arnhem. Ik ben vanaf Enschede met diezelfde treinen naar Berlijn gereisd. Althans, dus niet de internationale. Je bent het niet van plan maar ik raad t tevens af.
Heb verder niet veel tips.
Hoeft niet 1 dag, hè? Maar kinderen hebben daar ook weinig te zoeken.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja precies, ik ga niet met de kinderen op 1 dag heen en weer naar Berlijn
Er zijn genoeg mooie plekken in Duitsland, dus er is keuze genoeg
Münster is dicht bij en het is er echt wel een dag vol te houden.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:11 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ik ga deze keer vanaf Arnhem. Ik ben vanaf Enschede met diezelfde treinen naar Berlijn gereisd. Althans, dus niet de internationale. Je bent het niet van plan maar ik raad t tevens af.
Heb verder niet veel tips.
Nee klopt! Zie het vooral als een manier om van A naar B te komen natuurlijk. Dagje Munster/Köln ofzo vinden de kinderen vast leukquote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:18 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Hoeft niet 1 dag, hè? Maar kinderen hebben daar ook weinig te zoeken.
Daar ben ik idd al eens geweest. Wist niet dat daar een station in de buurt isquote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Münster is dicht bij en het is er echt wel een dag vol te houden.
Misschien is met kinderen - zonder kinderen ook overigens - Landschaftspark Duisburg ook leuk
¤9 ticket is ook geldig in bus, tram, metro etc. Er is een tramhalte Landschaftspark Nordquote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Daar ben ik idd al eens geweest. Wist niet dat daar een station in de buurt is
Oohhhh dat is handig!!quote:Op dinsdag 5 juli 2022 09:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
¤9 ticket is ook geldig in bus, tram, metro etc. Er is een tramhalte Landschaftspark Nord
quote:Op dinsdag 5 juli 2022 07:29 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Duitse media, fora en youtube-video’s. Ja, ik zou echt de Rijnroute mijden. Het is een schitterend traject, maar dat trekt ook een hoop mensen aan die met een Neuneuroticket die kant op gaan. Koblenz schijnt al helemaal een chaos te zijn. Zie hier: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?112,10129457
Dus wacht tot september en ga dan met een Quer-Durch-Land-Ticket van ¤42 naar Mainz. Of boek op bahn.de een Sparpreis voor de IC/EC die dezelfde route rijden. Je kunt een stoel reserveren en je hebt altijd plek. De EC9 van Hamburg via Köln naar Zürich heeft zelfs een panoramarijtuig aan boord (wel eerste klas).
Dank, beiden. Het prachtige traject langs de Rijn was inderdaad de reden om naar Koblenz en Mainz te willen reizen. Het moet echter wel een beetje leuk blijven. Als het echt zo'n drama is, dan weegt de besparing van een paar tientjes daar niet tegen op.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 07:54 schreef victorinox het volgende:
[..]
Vrijdag 24 juni gebruik gemaakt van het kaartje.
Trier - Koblenz was goed te doen.
Op het station van Koblenz was het een puinhoop. Daar moest ik overstappen naar Koblenz - Köln (Wesel). Als eerste in de trein kunnen stappen, maar die zat na een kwartier ram vol. Twee stops verder mochten mensen uit de achterste wagons uitstappen om naar de voorste wagons te lopen waar meer ruimte was. Weer een aantal stops verder bleven we stil staan omdat iemand 112 had gebeld in de trein, gelukkig kon ik toen overstappen op een andere trein naar Keulen.
Köln - Aachen was wel weer rustiger.
Nee, maar ik moet altijd lachen bij de naam. Op de een of andere manier klinkt Wuppertal voor mij gewoon grappig.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 01:40 schreef FlauwKapsel het volgende:
Is er wel eens iemand in Wuppertal geweest?
Weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar Playmobil funpark was indertijd een hitquote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja precies, ik ga niet met de kinderen op 1 dag heen en weer naar Berlijn
Er zijn genoeg mooie plekken in Duitsland, dus er is keuze genoeg
Dat is mij ook eens gevraagd toen ik reisde met een NDS ticket. Maar toen de conducteur zag dat ik al een stempel had, hoefde dat ineens niet meerquote:Op zondag 31 juli 2022 19:18 schreef exelletor het volgende:
De treinen waren zo leeg dat de Duitse conducteur zelfs om mijn ID vroeg bij het controleren van de vervoersbewijzen.
Zeche Zollverein is zeker een aanrader! Essen ligt overigens in het Ruhrgebiet/Ruhrgebied. De Roer is een andere rivier.quote:Op de terugweg besloot ik te stoppen bij Zollverein in Essen. De locatie vind ik een aanrader voor liefhebbers van industriële werken, maar op het moment dat ik het roergebied binnenreed, kreeg ik te maken met volle treinen, treinuitval en andere vertragingen.
Vorige week vrijdag Koblenz-Wesel-Elten (en verder fietsen) leek het wel of geheel 18- Duitsland op w2eg was naar Amsterdam. Staanplaatsen dus voor het laatste stuk. Echter, instappen aan het begin van het traject garandeert je nog steeds een zitplaats. Wel bij het instappen een conducteur die 80 jaar te laat geboren is gezien zijn luidruchtige bevelen om een mondkapje op te doen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 10:34 schreef Nia het volgende:
Toen de Duitse schoolvakanties nog niet begonnen waren viel het met de drukte in de treinen nog wel mee. Is het nu op werkdagen net zo druk als in de weekenden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |