Klik het linkje eens aan.quote:Op donderdag 26 mei 2022 20:32 schreef rosita1 het volgende:
Volgens mij is het niet 9 euro per maand maar per dag.
270 euro per maand? Dat lijkt me erg sterk. Nee dat is echt per maandquote:Op donderdag 26 mei 2022 20:32 schreef rosita1 het volgende:
Volgens mij is het niet 9 euro per maand maar per dag.
Volgens mij wonen wij op de dezelfde spoorlijn richting Weener. De boemel die zich 1x per uur over het gammele spoorlijntje naar Weener begeeft. Het begin van de Wunderline? Nou, echt niet!quote:Op zondag 5 juni 2022 14:20 schreef bianconeri het volgende:
Ik woon vlakbij de grens, dus zou prima moment zijn het eens te gaan gebruiken.
Kom alleen helemaal nooit in Duitsland.
Ben afgelopen woensdag voor het eerst in ik denk jaren weer eens in Duitsland geweest om te tanken. Was voor het eerst in tijden eens goedkoper dan in NL. Want ja in tegenstelling tot wat de meesten denken is het in Duitsland vaak genoeg duurder om te tanken, maar goed.
Alleen regionaal vervoer is ook geen enkel probleem. Duurt net even iets langer, maar voor zo'n lage prijs moet je dat maar accepteren. Voor 9 euro kom je hier nog maar net met een enkeltje in Groningen (nog geen uur met OV).
En met al die Interrail en Eurrail kaarten zit ook altijd wel een addertje onder het gras, dus dan is regionaal treinen voor 9 euro ook niet zo gek.
Ik woon niet aan het spoor, ook niet heel dichtbij. Maar de spoorlijn die je noemt is idd wel mijn route Duitsland in.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:34 schreef Nia het volgende:
[..]
Volgens mij wonen wij op de dezelfde spoorlijn richting Weener. De boemel die zich 1x per uur over het gammele spoorlijntje naar Weener begeeft. Het begin van de Wunderline? Nou, echt niet!
Daar moet je binnen 2 minuten uitchecken bij Arriva en als een malle hollen naar een gereedstaande Duitse treinvervangende streekbus, die vervolgens bij veel te veel bushaltes stopt en over de Jann-Berghaus-Brücke rijdt. Die hoge brug die toch gewoon open gaat om een binnenvaartschip door te laten. Dat duurt al met al zo vreselijk lang dat je als verder reizende passagier nauwelijks tot geen tijd meer over hebt om de trein in Leer te halen richting Oldenburg, Bremen en Hannover. Als je die trein mist moet je een uur wachten op de volgende. Met het 9 euro ticket zelfs 2 uren, omdat je niet in de luxere IC trein vanaf Norddeich-Mole mag reizen.
Ik hoop dat de nieuwe Friesenbrücke snel in gebruik zal worden genomen en we van die vervelende treinvervangende Weener-Leer streekbus verlost zijn. Dat kreng veroorzaakt onnodig veel stress aan het begin van een ontspannende stedentrip naar bijvoorbeeld Berlijn.
Waarschijnlijk pas vanaf het 1e Duitse station waar de trein stoptquote:Op maandag 27 juni 2022 17:52 schreef Leandra het volgende:
Hoe zit dat als ik zo'n ¤ 9 kaartje koop, is die dan geldig vanaf Arnhem?
Inmiddels een beetje bijgelezen maar dat lijkt het idd te zijn, wel mazzel dat je daar sinds 4 dagen ook kunt uitchecken omdat er een NS Arriva uitcheckpaal in Emmerich isquote:Op maandag 27 juni 2022 20:03 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk pas vanaf het 1e Duitse station waar de trein stopt
Zoiets ja. Zo'n paal staat er ook in Aken in de stationshal, naast de ingang van de McDonalds.quote:Op maandag 27 juni 2022 20:41 schreef Leandra het volgende:
Maar goed als ik een maandje dalvrij neem in de zomer en een Duits ¤ 9 kaartje, dan is dat vooral een kwestie van in en uit rennen in Emmerich neem ik aan, of daar wachten op de volgende trein Duitsland in.
Koop gewoon een enkeltje Zevenaar-Elten voor ¤3 en check gewoon in Zevenaar uit. De trein stopt zo kort in Elten en Praest dat het echt niet lukt om naar de chipkaart-paal te rennen om daar in of uit te checken en in Emmerich staan de twee chipkaart-palen bij de trappen. Als de trein richting Oberhausen precies op tijd is, lukt het nog om uit te checken. Bij de minste vertraging lukt het al niet meer. En richting Arnhem moet je ook nog de trappen af, tunnel door en trappen op om in te checken. Vervolgens weer trappen af, tunnel door en trappen op en dat lukt niet in twee minuten. Laat staan dat de trein vertraging heeft.quote:Op maandag 27 juni 2022 20:41 schreef Leandra het volgende:
Maar goed als ik een maandje dalvrij neem in de zomer en een Duits ¤ 9 kaartje, dan is dat vooral een kwestie van in en uit rennen in Emmerich neem ik aan, of daar wachten op de volgende trein Duitsland in.
Formeel gezien vanaf de grens. Behalve als je bij Hengelo de grens over gaat.quote:Op maandag 27 juni 2022 20:03 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk pas vanaf het 1e Duitse station waar de trein stopt
Ingewikkeld traject. Je checkt in Arnhem in bij een Arriva paal terwijl je met een Duitse VIAS trein reist. Het personeel aan boord is in dienst van die Duitse vervoerder. Ik lees ergens het advies om achterin te gaan zitten als je wilt uitchecken. Heel sneu als de deuren sluiten en de trein dan voor je neus vertrekt. Ik wil eerst wat nog ervaringen lezen voordat ik op dit traject ga reizen.quote:Op maandag 27 juni 2022 20:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Inmiddels een beetje bijgelezen maar dat lijkt het idd te zijn, wel mazzel dat je daar sinds 4 dagen ook kunt uitchecken omdat er een NS Arriva uitcheckpaal in Emmerich is
https://www.treinenweb.nl(...)icieel-mogelijk.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |