stokj | donderdag 26 mei 2022 @ 17:50 |
Jullie kennen mij ondertussen wel van de Peugeot 206. Ik heb besloten dat er een nieuwe auto moet worden aangeschaft. In eerste instantie een nieuwe vanuit de dealer en eventueel als dat niet bevalt qua kosten 2e hands. Maar eerst de oriëntatie voor welke auto. Ik denk aan: • Hoge instap • Navigatiescherm • Armsteun voor bestuurder • Moet enigszins zo zuinig mogelijk zijn met benzineverbruik • Automaat (eventueel handgeschakeld is goed) Ikzelf wel eerst kijken welke auto's er allemaal zijn die in bovenstaande categorie vallen en dan een inspectie bij de dealer doen en daarna een proefrit voordat ik een keuze maak. Ik kom tot nu toe uit op de Peugeot 3008 of een VW T-Roc. Zijn er nog andere auto's die jullie aanraden om eens te gaan onderzoeken? Merk maakt niet veel uit. De kosten laat ik even open voor wat het is maar 60k voor een auto is wel veel (is ook afhankelijk van de opties die je neemt). | |
SnodeSnuiter | donderdag 26 mei 2022 @ 17:51 |
Ford b of c max | |
SgtPorkbeans | donderdag 26 mei 2022 @ 18:10 |
Toyota CH-R Hybrid of een Mazda CX-5 | |
maily | donderdag 26 mei 2022 @ 18:11 |
Citroen C3 Picasso. Niet heel zuinig .... | |
Captain_Ghost | donderdag 26 mei 2022 @ 18:29 |
Peugot 2008 of 3008 of 5008 Citroen c4 Catus Mazda MX-30 | |
halfway | donderdag 26 mei 2022 @ 19:34 |
CX-5 lust wel een slokje want het ding is loeizwaar als caravan trekker. | |
SgtPorkbeans | donderdag 26 mei 2022 @ 19:40 |
Een snelle zoektocht op spritmonitor leert mij dat de CX-5 in de praktijk (op benzine) zo'n 1 op 12 rijdt. Misschien niet bijzonder zuinig, maar het moet een auto met hoge instap zijn, dat werkt ook niet mee. | |
Bzzzzt | donderdag 26 mei 2022 @ 20:06 |
Kia stonic Kia Nero | |
stokj | donderdag 26 mei 2022 @ 22:52 |
Bedankt allemaal, dit zijn suggesties waar ik nog niet naar had gekeken. Tegenwoordig heb je bij veel merken hetzelfde wat een keus ook moeilijk maakt Peugeot 5008 is al uitgesloten. Die heeft 7 zitplaatsen. Die 2 zitplaatsen aan de achterkant ga ik niet gebruiken (weet ik nu al). | |
Hyaenidae | donderdag 26 mei 2022 @ 23:06 |
Hoezo is mijn suggestie voor een BMW X2 weggehaald? WTF? Was serieus een goede optie, veruit de beste zelfs als ik de rest van de suggesties hier zie. 1000x liever een X2 als een Peugeot of Citroen people carrier | |
stokj | donderdag 26 mei 2022 @ 23:10 |
Geen idee, maar ik zet de X2 erbij om te onderzoeken. En wie weet kom ik zelf dankzij deze suggesties op andere mogelijkheden! | |
Captain_Ghost | donderdag 26 mei 2022 @ 23:49 |
Meeste wagens met hoge instap zijn vaak suv. Bij mazda hebben alle modellen die op benzine loopt zelfde blokken. Twee liters 120 of 160 pk.. naar keuze. Bij Peugeot en Citroen hebben ze exacte zelfde blokken met 1.2 benzine (3 cilinder) 80,110 pk meer niet. Beide auto zijn wel te doen, mits je een voeten uitstekend beheersing heeft. Ander optie: Ford puma Ford Kuga Opel Mokka Nissan Qashqai Mitsubhihi outlander Hyundai Kona (elektrische als je dat kan betalen) [ Bericht 2% gewijzigd door Captain_Ghost op 27-05-2022 18:54:12 ] | |
dick_laurent | vrijdag 27 mei 2022 @ 12:46 |
Je mag de denigrerende ondertoon en opmerkingen over dat het voor boomers is er voortaan uit laten. Komt nogal trollerig over richting TS | |
Hyaenidae | vrijdag 27 mei 2022 @ 12:53 |
Ik zou TS nooit trollen, is mijn namelijk mijn bff. Geef gewoon mijn eerlijke mening om @stokj te behoeden voor een miskoop. | |
stokj | vrijdag 27 mei 2022 @ 22:54 |
BFF is ook weer overdreven hoor. Maar goed, ik had vandaag twee dealers bezocht. Peugeot en Volkswagen (wel fijn als je een stuk of 6 dealers in dezelfde omgeving hebt, echter had ik gelimiteerde tijd en was ik in de buurt). Ik heb in de Peugeot 200/3008 en VW T-Roc gezeten. Bij de 2008 kwam de bovenkant van het stuur in het zicht van de onderkant van het scherm met de snelheid. De 2008 was lekker compact en zat ook lekker compact, alsof je in een echte cockpit zit. De 3008 was wat ruimer, wat eigenlijk een beetje tegenviel doordat ik niet had verwacht dat het zó ruim zo zijn in mijn beleving. Bovenstaand probleem had ik niet. Maar je merkte wel dat het qua zicht (naar voren en de zijkanten kijken) dat het wel even wennen was qua grootte van de auto. De VW T-Roc zat een beetje tussen de Peugeots 2008 en 3008 in. Een soort compacte middenmaat, ook qua bouw van de auto zelf. Al deze drie auto's hebben een soort glanzend lak verwerkt in het dashboard wat er voor zorgt dat stof snel wordt aangetrokken. Wel een stofdoekje in de auto houden. Van de Peugeots heb ik de specificaties meegekregen alsmede de prijzen bij verschillende packs. Bij VW moest ik het maar doen met wat er op internet stond Ik heb pas volgend weekend tijd om de andere dealers te bezoeken, dan hoop ik de suggesties die zijn gedaan tegen te komen! | |
Hyaenidae | zaterdag 28 mei 2022 @ 06:19 |
| |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 28 mei 2022 @ 12:30 |
Skoda en Seat hebben neem ik aan ook tegenhangers van de VW T-Roc, wellicht vind je die mooier en misschien is de prijs ook weer wat gunstiger. | |
Captain_Ghost | zaterdag 28 mei 2022 @ 12:38 |
VW, Seat, Skoda zijn 1 pot nat. idem Audi, alleen duurdere prijs. | |
SOG | zaterdag 28 mei 2022 @ 12:57 |
Toyota rav4 Lexus rx450h Lexus nx300h Lekker zuinig. Mega betrouwbaar. | |
Hyaenidae | donderdag 9 juni 2022 @ 23:06 |
Heb je die X2 nog getest? | |
Sounddragon | donderdag 9 juni 2022 @ 23:19 |
B-klasse? En geen doekje maar een kwastje.. doekjes maken krassen | |
Sapstengel | donderdag 9 juni 2022 @ 23:24 |
Als je T-Roc noemt is Skoda Kamiq ook een optie. | |
Adames | donderdag 9 juni 2022 @ 23:24 |
Skoda is net wat groter dan zijn soortgenoten. Kamiq is wat ruimer dan een T-Cross of Arona. Karoq ruimer (en lomper) dan een T-Roc. Kodiaq helemaal een bak, fijn als je ruimte wil. | |
Adames | donderdag 9 juni 2022 @ 23:30 |
T-Roc heeft een golf onderstel, Kamiq een polo geloof ik | |
stokj | donderdag 9 juni 2022 @ 23:40 |
Ik zou vandaag langsgaan bij een paar dealers weer maar het was er niet van gekomen. Morgen wel want pa wilt ook mee kijken. | |
stokj | donderdag 9 juni 2022 @ 23:41 |
Die ziet er wel leuk uit ja | |
Sapstengel | vrijdag 10 juni 2022 @ 00:40 |
Dat wist ik niet. Dus de Karoq is meer gelijk aan T-Roc? | |
NoComment | vrijdag 10 juni 2022 @ 13:01 |
Ik vind dat Ford lekker bezig is, iig met het design van de buitenkant. Die Puma vind ik echt een leuke verschijning. | |
Netsplitter | vrijdag 10 juni 2022 @ 13:09 |
Audi Q2. Dacia Duster Kia XCeed Mini Countryman Opel Crossland Renault Kadjar Subaru Forester Suzuki Vitara Toyota RAV4 Volvo XC40 | |
DrDarwin | vrijdag 10 juni 2022 @ 13:22 |
Zo simpel kan het zijn. | |
YoshiBignose | vrijdag 10 juni 2022 @ 13:23 |
Ouch... | |
RamboDirk | vrijdag 10 juni 2022 @ 18:13 |
Opel Agila | |
stokj | vrijdag 10 juni 2022 @ 23:40 |
Even een update van mijn kant. De vorige keer was ik in mijn eentje naar de Peugeot en Volkswagen dealer gegaan. Ik zat toen in de Peugeot 2008, 3008 en de T-Roc. Vandaag had ik mijn vader meegenomen als 'proefpersoon'. Kijken in welke modellen ook hij het meest makkelijkst in- en uit kan stappen aangezien hij daar bij een lage auto op zijn leeftijd moeite mee heeft. Ikzelf had mij voorgenomen om vandaag wat meer op te letten op hoe het waarnemingszicht is. Dus hoe ik in de dode hoek kan kijken, zowel links als rechts. Echter merkte ik dat ik daar bij de Peugeot 2008, 3008, T-Roc en Renault Capture moeite mee heb om in deze hoeken te kijken zoals ik gewend ben. Dat zal wel één van de items zijn waarop ik mijn kijk- en rijgedrag zal moeten aanpassen. Het zal ook wennen zijn om van een 'kleine' 206 naar een SUV te gaan. Ik ga nog bij Nissan en een paar andere merken kijken. In ieder geval was ik een beetje teleurgesteld in de T-Roc. Echter denk ik dat ik ook gewoon moet ervaren hoe het is om te rijden erin. | |
RamboDirk | zaterdag 11 juni 2022 @ 07:27 |
Opel Agila | |
DemonRage | zaterdag 11 juni 2022 @ 20:02 |
Met een Toyota C-HR kun je idd best zuinig rijden. De auto geeft bij het uitzetten wat gegevens van de rit weer. Dit was van een ritje Waalwijk-Eindhoven tussen 16:20u en 17:00u (van Vlijmen naar Vught is een stukje binnendoor) met de airco ingeschakeld: | |
TheFreshPrince | zaterdag 11 juni 2022 @ 20:04 |
Netjes. Met m'n Corolla Hybrid 2.0 TS deed ik 5,5 liter op 100km gemiddeld over een heel jaar. | |
blomke | zaterdag 11 juni 2022 @ 21:24 |
Waar staat in dat linker wijzerplaat, CHG voor? | |
TheFreshPrince | zaterdag 11 juni 2022 @ 22:10 |
Charge? Ofwel, laden door regeneratief remmen. | |
DemonRage | zaterdag 11 juni 2022 @ 23:08 |
Dit inderdaad. | |
stokj | vrijdag 15 juli 2022 @ 19:06 |
Ondertussen verschillende auto's bezocht (nog niet proefgereden): T-Roc T-Cross Dacia Jogger Wel een vraag over het aantal cilinders van de motor versus verbruik. Hoe meer cilinders hoe meer benzine er wordt verbruikt? En een automaat is minder zuinig dan een handgeschakelde versie? | |
oldford | vrijdag 15 juli 2022 @ 19:19 |
Een motor met meer pk's zal meer gebruiken dan een motor met minder pk's (zelfs als deze laatste een cylinder meer heeft) als de bestuurder die meerdere pk's regelmatig gebruikt. B.v. een 1.2 3-cylinder met turbo en 120 pk gebruikt in de praktijk meer als een 1.4 4-cylinder met 75 pk. De tegenwoordige moderne automaten of gerobotiseerde versnellingsbakken (DSG, Selespeed, etc.) komen heel dicht bij het verbruik van een handbak, soms zelfs is de fabrieksopgave een fractie beter. Wat meer ouderwetse automaten gebruiken inderdaaad wat meer als handgeschakelde bakken. | |
stokj | vrijdag 15 juli 2022 @ 19:48 |
Bij de nieuwe auto wil ik dat ie wel wat power heeft voor de lange afstanden die ik door het land soms moet rijden. Maar je wilt ook niet dat het veel benzine opslurpt dan normaal nodig zou zijn. Waar zou je dan bij de motor naar moeten kijken? Naar het aantal pk neem ik aan. Ik moet dan ook even uitzoeken of de huidige nieuwe generatie automaten wat minder verbruiken. Bij de Dacia weet ik (op papier) dat het zo is. Wat me verder opvalt is dat als ik zulke technische vragen aan de dealer stel ik altijd een commercieel/verkopend antwoord krijg in plaats van een praktisch antwoord waar ik wat aan heb | |
SOG | vrijdag 15 juli 2022 @ 19:57 |
Power je hebt het over een 998cc 3 cilinder Ik zou ng steeds gaan voor toyota/lexus | |
blomke | vrijdag 15 juli 2022 @ 19:57 |
Die mensen hebben een verkoopachtergrond, en (meestal) niet in de techniek. Wat verbruik betreft; die drie cilinders zijn lichter en goedkoper te fabriceren, of ze zuiniger zijn hangt van je rijstijl en soort afstand af. Veel schakelen en rijden in lage versnelling door stadsverkeer, geeft hoger verbruik. Gunstig is constant 80 in de hoogste versnelling. | |
SOG | vrijdag 15 juli 2022 @ 20:00 |
Maat van mij rijdt een 2021 polo 1.0 3 cilinder benzine. Zit gewoon boven de 10L/100km gemiddeld met zn zware rechtervoet. Als je lekker wil doorblazen kun je net zo goed een rav4 of een nx300h pakken. Zit je zuiniger qua verbruik en je hebt meer pk's en je hebt een fatsoenlijke motor. | |
Fer | zaterdag 16 juli 2022 @ 11:59 |
Persoonlijk vind ik alle auto’s van afgelopen 10 jaar in b-c segment redelijk inwisselbaar kwa rijervaring en techniek. Het is meer persoonlijke smaak. Kwa verbruikt scheelt een 1.0 handbal of en 1.6 automaat tegenwoordig ook weinig. Kunnen beide 1:10 of 1:20 afhankelijk van hoe je ermee omgaat. Zo’n 3 cilinder heeft ook 120pk, ruim voldoende voor als je normaal-sportief wil rijden. Verder heb je sensoren en camera’s voor als je niet goed kan kijken. | |
stokj | zondag 17 juli 2022 @ 11:36 |
Deze manier van rijden leerde ik inderdaad van mijn rijinstructeur. Ik ben niet iemand die gaat racen of iets dergelijks maar wel de maximumsnelheid rijdt en af en toe wat gas bijgeeft om iemand in te halen. De motor moet natuurlijk zo zuinig mogelijk zijn maar wel de power geven en het aan kunnen om bijvoorbeeld meerdere dagen achter elkaar behoorlijk wat km te maken (wel binnen NL). Bijvoorbeeld dat ik 150km naar het zuiden moet om vervolgens 200km naar het noorden o.i.d. te gaan en weer naar huis (wedstrijden). | |
stokj | zondag 17 juli 2022 @ 11:39 |
Als ik bij de dealers ben om naar het model te kijken dan merk ik inderdaad dat mijn zicht anders is. Dat zal wel wennen zijn. Je zit in een SUV best compact met kleine ramen vergeleken met de huidige 206. Ik zit ook te kijken naar andere auto's met een hoge instap maar die niet zo 'bol' aan de voorkant of achterkant zijn. | |
ArnosL | zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:32 |
Ik stond voor dezelfde keus zo ongeveer. Ook in de Peugeot 2008 gereden en naar andere auto's met hoge instap gekeken. Uiteindelijk op de nieuwe C4 uitgekomen. Een 1.2 benzine met 8 traps automaat in het wit. Mooi hoge instap en relatief scherp geprijsd voor de uitrusting. Bij mij is het lease en daarom heb ik de Shine Pack Business besteld met massagestoelen en trekhaak. 35k kost de mijne al met al. Wellicht is het wat voor je. | |
NoComment | maandag 15 augustus 2022 @ 09:43 |
Ligt ook maar aan de auto. In de hoogste vernsnelling maakt mijn auto net wat te weinig toeren om echt efficient te zijn, ik kan beter tegen de 100 rijden. Dan heb ik het over een 3-liter 6-cilinder diesel met 310pk, die dan vrolijk tegen de 1:25 loopt Dat verbruik haal je gemiddeld natuurlijk nooit, maar woon-werk met gemiddeld 1:20 heb ik wel een keer voor mekaar gekregen. Ding is echt idioot zuinig als je je best doet. Ik doe alleen niet bepaald m'n best over het algemeen, dus mijn verbruik zit gemiddeld rond de 1:15. Overigens is een moderne automaat tegenwoordig zuiniger dan een handbak. Sowieso al vanwege 8 versnellingen versus maximaal 6 voor een handbak en automaten waren vooral onzuiniger vanwege de toque convertor, maar die wordt in de moderne bakken gebruikt icm een lockup zodra mogelijk en daarmee ben je dat verlies zo goed als kwijt. | |
stokj | vrijdag 3 februari 2023 @ 00:37 |
Inmiddels meer dan een half jaar verder en het recentelijk weer opgepakt. Via een bevriende garagist de tip gekregen om voor VW of Nissan Qashqai te kiezen. Afgelopen woensdag naar deze twee dealers geweest. VW • VW T-Roc valt tegen, is best een lage instap voor mij. • VW T-Cross is iets beter. • VW Tiguan was prima, instap was goed. Wel een beetje saai interieur t.o.v. de Qashqai. Voordeel hier was dat de middenarmsteun in verschillende hoogten mee kan. Nissan Qashqai • Zat lekkerder, interieur is wat leuker. • Instap was goed. • Met de deur dicht kan je niet je stoelinstellingen aan de zijkant aanpassen. Dat komt omdat de deur een brede armsteun heeft en je met je vingers niet aan de knoppen kan komen om de stoelinstellingen anders te zetten. • Wat ik jammer vond was dat de middenarmsteun niet in hoogte verstelbaar is. Nadat ik mijn stoel goed had gezet kon ik mijn linkerarm goed laten steunen op de armsteun aan de deur maar als ik de rechterarm steunen dan zit de armsteun te laag. Qua ruimte is de VW groter dan de QQ. Qua verbruik is, wat ik tot nu toe hoor, de VW zuiniger dan de QQ. De VW is wel wat prijziger dan de QQ natuurlijk. Ik zie mijzelf eerder rijden in een QQ omdat ik het interieur er leuker vind uitzien dan die van de VW. Echter is comfort ook een ding en vind ik het jammer van de armsteun. De VW is dan een prima alternatief denk ik. | |
SOG | vrijdag 3 februari 2023 @ 05:16 |
Is dit echt!?!? Dus je kan tijdens het rijden je stoelpositie niet aanpassen? Lijkt me sterk | |
Accordtje | zaterdag 4 februari 2023 @ 12:36 |
Maar hoe vaak pas je überhaupt je stoelpositie aan tijdens het rijden? Ik doe dat zelf nooit, dus zou voor mij persoonlijk echt een non-issue zijn. Kan me niet voorstellen dat ik daar uniek in ben. Een te lage armsteun vind ik vervelender. | |
SOG | zaterdag 4 februari 2023 @ 13:20 |
Heb je gelijk in maar dan nog wil ik gewoon mijn stoel kunnen aanpassen tijdens het rijden of iig kunnen aanpassen met de deur dicht. Bv schoenen wisselen? Bv ff dutje doen? Hij zal het over de nieuwste qashqai moeten hebben want het model vóór de nieuwste kun je wel gewoon de stoel aanpassen elektrisch met de deur dicht. Of je past bv de bijrijderstoel toch ook vaak aan als er mensen achterin zitten om beenruimte te creëren? Moet je daar dan ook de deur voor openen. Iets zegt me dat dit gewoon kul is, of TS heeft dikke worstvingers. | |
stokj | maandag 13 februari 2023 @ 22:01 |
Nou, ik deed de deur dicht en wou de stoel verstellen en ik kon er op één of andere manier niet bij. Maar de grap is dat ik vorige week bij dezelfde dealer was maar dan in een andere Qashqai en daar lukte het wel. | |
stokj | maandag 13 februari 2023 @ 22:02 |
Mee eens, één keer je stoelpositie goed zetten en dan gaan. Maar die armsteun vond ik persoonlijk wel minder. De dealer zei ook dat de Nissan meer gemaakt is voor Aziatische mensen en dus voor wat kleinere mensen. Daar zat wel wat in al vind ik het niet kunnen dat zo een armsteun gewoon niet omhoog kan. | |
stokj | maandag 13 februari 2023 @ 22:03 |
Nee, ik heb geen dikke worstvingers, gewoon normale vingers. De ruimte tussen deur en stoel was er gewoon niet door de linkerarmleuning (die vastzit aan de deur). | |
stokj | maandag 13 februari 2023 @ 22:09 |
Best lastig om een keuze te maken. De VW Tiguan is perfect, ruim genoeg voor mij en de passagiers met als nadeel dat kofferbak te groot is. Zonde eigenlijk want gebruik dat niet. De VW T-Cross zou kunnen maar dan moet ik mijzelf wat meer opvouwen wil ik instappen. Gewezen op een Skoda Karoq die iets minder opvouwen is maar weet nog niet veel over de prestaties hiervan en of het zuinig is. De QQ moet ik ook wel opvouwen als ik wil instappen maar wat minder dan bij de Tiguan waar ik goed kan instappen. Ik moet denk ik maar een nader onderzoekje gaan doen... | |
Yozzz | maandag 13 februari 2023 @ 22:14 |
Of gewoon lekker een keer een auto kopen, mag best na 9 maanden oriënteren | |
ytram | maandag 13 februari 2023 @ 23:01 |
Liggen een Hyundai Tucson of een Toyota Corolla Cross ook in het budget? Vooral de laatste zou als Hybrid best nog wel aantrekkelijk kunnen zijn. Met beide niet gereden, maar als ik mij nu zou oriënteren voor een nieuwe auto in dat segment zou ik ze zeker meenemen (en de Franse merken links laten liggen, al spreken ze me qua design doorgaans aan). | |
stokj | dinsdag 21 februari 2023 @ 18:49 |
Die Tucson was bij de Hyundai dealer alleen maar in electrisch beschikbaar als ik het me kon herinneren. Die Toyota Corolla Cross ziet er wel leuk uit. Is misschien net iets té. Ik lees dat een middenklasse SUV een instaphoogte van 70 cm heeft. Dat zou voor mij goed genoeg zijn. | |
knoopie | woensdag 8 maart 2023 @ 11:35 |
Staar je niet blind op "SUV" er zijn veel normale auto's die bijna even hoog zijn als de suv-variant omdat het op hetzelfde model gebaseerd is, maar dan zitten er wat stoere plastic bumpers en spatbordverbreders op. Daarnaast zijn juist veel relatief kleine stadsauto's ook relatief hoog, omdat je door rechtop te zitten de auto veel korter kan maken. Bijvoorbeeld de oude A-klasse is extreem polulair bij ouderen, omdat je daarin ook lekker hoog zit. Bovendien zijn er voor een gemakkelijke instap voor ouderen/mensen met een lichamelijke beperking nog een paar punten die minstens zo belangrijk zijn. De hoogte van de deuropening zelf bijvoorbeeld. Want een hoge zitting heb je niks aan als je vervolgens moet bukken om in de auto te komen. Hoe ver de deur open kan. Driedeurs modellen vallen vaak daardoor af, omdat je de deur in veel situaties niet helemaal open kan doen, en dat het uitstappen moeilijker maakt. En hoe hoog de dorpel is waar je je voeten overheen moet tillen bij het instappen. Ga het dus vooral proberen als een makkelijke instap echt belangrijk is, en staar je niet blind op enkel de hoge zit van de suv's. Hier nog een lijstje met zithoogtes van verschillende modellen: [ Bericht 3% gewijzigd door knoopie op 08-03-2023 11:40:32 ] | |
stokj | maandag 13 maart 2023 @ 21:46 |
Maar bij een 70+ cm instap kom je toch gauw uit bij de SUV's of bij een auto die heel zwaar is/hogere wegenbelasting/verbruik heeft denk ik? | |
YoshiBignose | maandag 13 maart 2023 @ 22:17 |
De Tucson is er juist niet in elektrisch (bev), alleen in mhev, hev en phev. | |
knoopie | maandag 13 maart 2023 @ 22:43 |
70+ cm is ook helemaal niet meer comfortabel om in te stappen voor iemand van gemiddelde lengte. Dan moet je omhoog klimmen om te gaan zitten. | |
SOG | dinsdag 14 maart 2023 @ 00:36 |
Dus een rav4 is te oncomfortabel om in te stappen.... Rav4 1 op 20 | |
leolinedance | dinsdag 14 maart 2023 @ 01:08 |
Ik doe dit dagelijks omdat mijn vrouw ook in mijn auto rijdt. Dan pas ik dus meteen bij het instappen al wat aan maar tijdens het rijden vaak nog wat finetuning. Het niet kunnen aanpassen tijdens het rijden zou voor mij ook een dealbreaker zijn. | |
leolinedance | dinsdag 14 maart 2023 @ 01:15 |
En dan post je een lijstje met auto's van ruim 10 jaar geleden...TS zoekt een nieuwe auto hè | |
knoopie | dinsdag 14 maart 2023 @ 09:28 |
In de OP staat "nieuwe, of als dat niet bevalt een tweedehands" Maar het lijstje was vooral om aan te geven dat je helemaal niet per sé een SUV nodig hebt om een hogere zithoogte te hebben. Er zijn genoeg andere automodellen die ook hoog zijn zonder een SUV-uiterlijk te hebben. Dat leek mij relevant, omdat TS schreef dat hij voor de rest helemaal niet zo veel ruimte nodig heeft, dus dan ligt een kleine maar hoge auto eerder voor de hand. | |
YoshiBignose | dinsdag 14 maart 2023 @ 16:40 |
Hij heeft het dan ook over "tijdens" het rijden, niet voor het rijden. Als je er met je vrouw in rijdt dan stel je toch van te voren je stoel in, dan kan je dus ook nog bij de knopjes zoals in zijn geval. Het komt minder voor dat je al aan het rijden bent en dan je stoel iets meer naar achter doet, alhoewel het zeker weleens voorkomt vooral als er mensen achterin zitten die dan toch iets te krap zitten en lopen te janken. | |
leolinedance | dinsdag 14 maart 2023 @ 22:27 |
Nee, ik heb het ook over "tijdens" het rijden. Lees nog maar eens | |
YoshiBignose | woensdag 15 maart 2023 @ 08:53 |
Daarom auto nemen met geheugen stoel | |
leolinedance | woensdag 15 maart 2023 @ 10:58 |
Was bij mijn auto een optie van 3.5k, dat ging mij iets te ver. | |
YoshiBignose | woensdag 15 maart 2023 @ 11:08 |
Ah ja waarschijnlijk omdat je dan ook de elektrische stoelen moet nemen en vaak zijn dat ook weer betere stoelen. Bij mijn Kia is de bestuurder wel elektrisch met geheugen, maar de passagier is handmatig. Bij de Koreanen vallen de opties altijd wel mee qua prijs. | |
rival | woensdag 15 maart 2023 @ 11:12 |
Mazda. | |
stokj | dinsdag 25 april 2023 @ 06:24 |
Het heeft even geduurd maar de keuze is nu gefocust op de VW. En dan de VW Tiguan (voor mij comfortabeler instappen maar wel een (te) grote auto voor mij) versus VW T-Roc (voor mij wat minder comfortabeler maar qua grootte acceptabel). | |
Ninedarts | dinsdag 25 april 2023 @ 07:22 |
Succes, ben ook bezig een mooie VW Tiguan aan het zoeken.. Ik hou elke dag de dealers in de gaten tot ik de juiste auto vindt | |
stokj | dinsdag 25 april 2023 @ 23:10 |
Wat is jouw overweging voor de Tiguan en bijvoorbeeld niet voor de T-Roc? | |
Ninedarts | woensdag 26 april 2023 @ 07:26 |
Ik heb nu 3 jaar een Peugeot 308 en had daarvoor 12 jaar een VW Golf, vorig jaar is er een vrachtwagen tegen de auto aangebots, voorkant en achterkant in de kreukels maar je kan er nog mee rijden, heel veel geld ervoor gekregen, bijna net zoveel als toen ik de auto kocht .. Mijn vriendin had een Peugeot 3008, een SUV dus, daar zijn we vorig jaar op vakantie geweest in Frankrijk met de kinderen... Heerlijk was dat, maar de auto had de bekende motorische problemen dus de auto moest weg Mijn vriendin droomt al jaren van een cabriolet en hebben we dus ingeruild voor een VV Eos, een Cabriolet dus De volgende zomervakantie nadert en we hebben dus weer een gezinsauto nodig. De kinderen zijn nu 8 en 10... De T-roc achterbank is niet zo ruim als de Tiguan of de Peugeot 3008.. en een Tiguan vind ik ook veel mooier/strakker dan een T-Roc Ik ben er gewoon verliefd op, iedereen heeft zijn eigen smaak. | |
stokj | woensdag 26 april 2023 @ 16:17 |
Zeker, iedereen zijn eigen smaak. Ben ik het zeer mee eens. Vandaar dat ik geïnteresseerd was in jouw afweging voor de Tiguan. Maar kijk jij niet met een schuin oog naar bijvoorbeeld het benzineverbruik en wegenbelasting? Het liefst zou ik in de Peugeotlijn willen blijven en voor de 3008 gaan, maar inderdaad de motorische problemen... | |
Ninedarts | woensdag 26 april 2023 @ 18:49 |
De wegenbelasting blijft ong hetzelfde.. En het benzineverbruik zal ook niet minder zijn. Ten opzichte van de auto die ik nu hebt.. Ik ben zelf ook 1.90 meter... Dat is ook een ding wat meetelt voor mij.. | |
stokj | vrijdag 28 april 2023 @ 18:20 |
Ik ben 7 cm korter maar merk dat bij de Peugeot 206 ik toch te veel moet bukken om in de auto te komen. Bij de T-Roc en Tiguan is dat minder. Ik denk dat als ik puur naar de kosten zou kijken ik voor de T-Roc zou gaan. | |
APK | zaterdag 29 april 2023 @ 01:36 |
Nog 4 weken, dan ben je precies een jaar bezig met het uitzoeken van een nieuwe auto Gaat het binnen een jaar lukken denk je? 🚙 | |
YoshiBignose | zondag 30 april 2023 @ 11:15 |
Echt hoor ik had al 3 verschillende auto's gereden in de tussentijd. Doet me denken aan m'n buurman die 20 jaar lang een nieuwe auto wilde en alle autobladen als maar telkens weer zei over paar jaar komt die en die en dat is weer veel betere technologie. Nu heeft ie eindelijk een Kia Niro gehaald en is ie bijna 80. | |
NaarMensje | zondag 30 april 2023 @ 11:16 |
Heb je de Seat Ateca ook overwogen? | |
leolinedance | zondag 30 april 2023 @ 12:19 |
Ben je bijna 80 doe je jezelf zo'n hok kado | |
YoshiBignose | maandag 1 mei 2023 @ 09:50 |
Mooi hok voor een bejaarde toch... prima auto en waar voor je geld. Nu hopen dat hij nog niet onder de grond ligt voordat de 7 jaar garantie voorbij zijn Ik zou m'n laatste auto kopen als ik rond de 70 ben, dat is veel logischer. Boven de 80 moet je niet meer willen auto rijden. | |
piere | maandag 1 mei 2023 @ 11:31 |
Ik zou voor de Kodiaq gaan als je genoeg geld hebt. Ik rijd zelf de Superb. Heerlijke grote bak | |
Alloch87 | maandag 1 mei 2023 @ 11:38 |
Peugeot 2008... heel tevreden over! | |
NightFlight | dinsdag 2 mei 2023 @ 01:24 |
G63AMG? Schrijft weinig af dus kost relatief weinig. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 7 mei 2023 @ 14:12 |
Ik ben het niet met je eens. Cylinderinhoud heeft een grotere invloed dan de hoeveelheid pk's. Neem als voorbeeld 4 motorvarianten uit de Fiat 500 in volgorde van onzuinigheid: Een 1.4ltr atmosferisch met 100pk. Een 1.2ltr atmosferisch met 69pk. Een 875cc met turbo met 105pk. Een 875cc met turbo met 85pk. De zuinigste is de 4de, de 875cc met 85pk. De 875cc met 105pk gebruikt vrijwel hetzelfde. De 1.2ltr met 69pk verbruikt ongeveer 20% meer. De 1.4ltr met 100pk verbruikt weer 20% meer dan de 1.2ltr (dus 40% meer dan de twee turbo's). Niet pk's, maar cylinderinhoud bepaalt grotendeels je verbruik. | |
SOG | zondag 7 mei 2023 @ 17:07 |
| |
Yozzz | zondag 7 mei 2023 @ 17:27 |
Waterskikabelbaantrekmotor-topic | |
Molo | zondag 7 mei 2023 @ 17:33 |
Met ongeveer dit verhaal ben ik uitgekomen op de Skoda Kamiq, ga ook ngo een Suzuki Vitara proefrijden omdat goeienkopert. Maar zo gek veel ontlopen al die karretjes elkaar niet in die klasse. Behoorlijk zelfde meuk | |
arvensis | donderdag 11 mei 2023 @ 14:52 |
Wij willen ook voor de Kamiq gaan. | |
stokj | dinsdag 6 juni 2023 @ 23:00 |
Vandaag een proefrit gehad in een Tiguan Business uit 2017. 1,4 litermotor, 4 cilinders, alle opties eraan. Beviel wel goed qua rijden. Is wel even wennen van handgeschakeld naar automaat. In- en uitstappen ging goed. Achterbank ook voldoende ruimte. Kofferbak is loze ruimte, dat weet ik nu al: ik ga die niet volledig gebruiken. Heb niet zoveel nodig. Best wel prijzige auto (ongeveer 30.000,-). Auto is best groot maar dat is een kwestie van gewenning. Kan er nu niet meer makkelijk de stad mee in en even ergens parkeren als met de 206. Dan zou een T-Roc beter zijn qua formaat maar weer niet qua instaphoogte. | |
arvensis | woensdag 7 juni 2023 @ 14:03 |
Ben je nog steeds aan het zoeken? Wordt dit hem? Of ga je alsnog verder kijken? Wij gaan voor de Kodiaq ipv Kamiq. | |
stokj | woensdag 7 juni 2023 @ 18:12 |
Wat gaf bij jou de doorslag om voor de Kodiaq te gaan ipv de Kamiq? Ik twijfel, 30.000 voor een auto uit 2017 is wel veel. En nu ik erin heb gereden voor een proefrit twijfel ik of ik makkelijk parkeerplaats kan vinden als ik een keer met de auto boodschappen wil doen en niet in de garage kan parkeren maar op straat. | |
arvensis | woensdag 7 juni 2023 @ 18:28 |
Er is een derde kindje op komst, dus bij ons was het vooral de achterbank. Maar de Kodiaq is in alle opzichten inderdaad veel ruimer dan de Kamiq. Daarnaast was de Kodiaq waar we vandaag een proefrit in hebben gereden 7 persoons. Dat was voor ons achteraf ook een pré. 30.000 is veel geld inderdaad, maar we willen meteen een goede auto hebben. Een parkeerplaats zal je vast wel vinden, je zal alleen wat verder weg moeten parkeren. | |
blomke | zondag 23 juli 2023 @ 15:09 |
Doe eens de Toyota C-HR. Voor <25k¤heb je er een uit 2017 - 2018. Automatisch inparkeren (zowel haaks als parallel) kan ie zelf. | |
leolinedance | zondag 23 juli 2023 @ 15:22 |
Waarom zou je een 13 in een dozijn Tiguan niet kunnen parkeren? Wat een issues zeg.. | |
stokj | zondag 23 juli 2023 @ 15:23 |
Nouja, omdat het veel ruimte in beslag nam. | |
stokj | zondag 23 juli 2023 @ 15:24 |
Zal hier ook even naar kijken. | |
stokj | zondag 23 juli 2023 @ 15:24 |
Ik heb wel een proefrit in een Tiguan gedaan en dat beviel wel ondanks de (te) grote ruimte voor mijn gebruik. Ik wil binnenkort een proefrit in een T-Roc doen en aan de hand daarvan een keus maken. Ik neem dan ook bepaalde voorstellen die hier zijn gedaan er ook in mee. | |
leolinedance | zondag 23 juli 2023 @ 15:30 |
Stelt toch niks voor...Mijn auto is nog een stuk groter en parkeer ik nagenoeg overal probleemloos. En wat is het instapprobleem? En het issue met de automaat? Nog meer futiliteiten? Denk dat je maar voor een Golf moet gaan | |
Molo | zondag 23 juli 2023 @ 15:35 |
Je bent al 14+ maanden bezig, auto's worden alleen maar duurder, misschien moet je gewoon eens een knoop doorhakken en wat kopen | |
leolinedance | zondag 23 juli 2023 @ 16:12 |
Maar straks koop je iets en is het dashbordkastje te klein | |
stokj | zondag 23 juli 2023 @ 18:03 |
Dus in de normale straat kan jij je auto gewoon parkeren? En je accepteert bijvoorbeeld als er een paar straten verderop pas een voldoende grote plek is je daar parkeert en een stukje terugloopt? Ik heb dat er namelijk wel voor over. Bij de Tiguan zit ik vooral met de ruimte die 'overblijft'. De kofferbak is bijvoorbeeld groot en ik weet dat ik nu al weinig heb om de hele kofferbak te vullen en zo dus de ruimte optimaal te benutten. Automaat is een must. En de instaphoogte is denk ik hoe hoger hoe beter voor mij. In een Golf pas ik niet in | |
stokj | zondag 23 juli 2023 @ 18:04 |
Ja dat is waar. Sterker nog: voor september moet de huidige auto weer APK gekeurd zijn... | |
TheFreshPrince | zondag 23 juli 2023 @ 18:07 |
Dus je rijdt nu een 206 maar past niet in een Golf? | |
von_manstein | zondag 23 juli 2023 @ 21:44 |
Ik rij momenteel rond in een T roc. Dit is een verhoogde Golf, best wel een oké wagen maar is niet echt zuinig. 1:11 stad en 1:15 snelweg bij max toegestane snelheid. (190pk variant) Ga voor een Hybride als je zuinig wil rijden en korte stukjes (max 25-30km) in een stad en/of dorp aflegt. | |
leolinedance | maandag 24 juli 2023 @ 00:26 |
Ik kan nagenoeg overal gewoon parkeren. Het is geen Dodge RAM hè Parkeren is wel het laatste waar ik me met zo'n doorsnee auto zorgen om zou maken. Maar als je die ruimte niet nodig hebt koop je toch gewoon een kleinere auto? | |
stokj | maandag 24 juli 2023 @ 12:33 |
Nou, ik kon nog moeilijker in- en uitstappen uit de Golf dan uit de Peugeot | |
stokj | maandag 24 juli 2023 @ 12:35 |
Daar zit een deel van mijn twijfel: een Tiguan is heerlijk instappen maar heeft ruimte die ik niet (optimaal) ga gebruiken. Een T-Roc is qua instappen voor mij iets minder dan bij de Tiguan maar heeft wel ruimte die ik optimaal benut... | |
DjDaano | maandag 24 juli 2023 @ 12:36 |
Heb je de Lynk en Co 01 overwogen? Voldoet volgens mij aan al je eisen en is nog betaalbaar ook. | |
stokj | dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:02 |
Inderdaad overwogen maar dan de benzinevariant ervan (interieur is een beetje standaard zag ik). Hier in de buurt niet echt te vinden, wel verder weg. | |
DjDaano | dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:29 |
De hybride variant voldoet volgens mij aan al je eisen en ik vind hem van binnen ook wel prima hoor. Ik ben 2 meter en kan er goed in zitten. Via de lynk app kun je er een lenen in de buurt voor een betaalde proefrit. Als ik naar de auto’s op je lijst kijk dan zou ik dit wel proberen. | |
Molo | dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:32 |
Ik lees overal dramatische reviews over de service bij problemen enzo. Dat is voor mij sowieso echt een 'nope' dan | |
DjDaano | dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:46 |
Dat is als je hem huurt, koop je hem gewoon bij je lokale volvodealer dan krijg je daar ook je service en is er niet zoveel aan de hand. | |
Molo | dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:51 |
Ja ik had het over de lease | |
DjDaano | dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:04 |
Topic en advies gingen over de aanschaf dus dan is lease eigenlijk niet relevant. Is trouwens ook geen lease maar huur bij Lynk dus als je voor die optie gaat kun je hem maandelijks opzeggen. | |
Pisces29 | dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:10 |
| |
stokj | woensdag 2 augustus 2023 @ 13:03 |
De Nissan Qashqai was ook een leuke. Ik neigde eerder naar deze, ook omdat het meer knopjes heeft Maar de armsteun kan niet omhoog, bij de VW wel. Als ik in de Qashqai zat in een goede rijpositie dan viel mijn elleboog precies op de punt van de armsteun waardoor het er soms afgleed. | |
Centenbak | zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:41 |
Al een M5 overwogen? E60 uiteraard, met de heerlijke V10. | |
stokj | maandag 7 augustus 2023 @ 01:24 |
Deze heeft een lage instap terwijl ik een wat hogere instap wil | |
lipje | maandag 7 augustus 2023 @ 09:47 |
heb je al naar een Mercedes cla gekeken? | |
stokj | maandag 7 augustus 2023 @ 10:50 |
Je bedoelt denk ik Mercedes GLA? Ik ken iemand die zo eentje heeft, een GLA Coupé. Die instap is voor mij prima. Maar deze auto is wel prijzig. Geen slechte auto, ik heb er een paar keer in gereden als bijrijder voorin. | |
stokj | vrijdag 11 augustus 2023 @ 00:48 |
Vandaag de Toyota Yaris Cross en Toyota Corolla Cross aanschouwt. De Yaris was denk ik te klein. Onder het stuur steekt er een 'unit' uit waar mijn knie tegen aankomt bij het in- en uitstappen. De Corolla was oké. Echter in beide gevallen zou ik de armsteun willen vervangen voor eentje die in hoogte verstelbaar is aangezien mijn elleboog niet op de armsteun kon rusten. Dat kon helaas niet zei de Toyota vrouw... | |
Whiskers2009 | maandag 14 augustus 2023 @ 22:58 |
Hoeveel jaar nog voor je een keuze maakt? Duurt inmiddels wel erg lang.. | |
stokj | woensdag 16 augustus 2023 @ 01:38 |
Sterker nog: voor 20 september moet de huidige auto APK gekeurd worden met de nodige gevolgen van reparaties die waarschijnlijk moeten plaatsvinden. Ik opteer nu voor: • Een goede tweedehands T-Roc óf • Een nieuwe T-Roc met minimale eisen die ik stel óf • Een Toyota Yaris Cross of Corolla Cross Ik zag dat de Tiguan waar ik een proefrit in maakte nog beschikbaar is. In de T-Roc en beide Toyotas heb ik nog niet gereden maar wel aanschouwt. | |
Whiskers2009 | woensdag 16 augustus 2023 @ 09:51 |
Dus binnenkort hak je de knoop door? | |
stokj | woensdag 16 augustus 2023 @ 11:04 |
Ik hoop het! Er zit tijdsdruk achter | |
stokj | woensdag 16 augustus 2023 @ 18:30 |
Vandaag een proefrit gedaan in een T-Roc. Dat beviel me wel moet ik zeggen. Maar aan de andere kant heeft het me weer in twijfel gebracht om toch een Tiguan te overwegen vanwege de comfort. Wel zonde van de kofferbakruimte die ik niet volledig ga benutten. Van de week naar de Toyota dealer voor daar een proefrit. | |
Accordtje | woensdag 16 augustus 2023 @ 18:37 |
Of je die kofferbakruimte nou wel of niet benut, het zit toch niet in de weg? | |
#ANONIEM | woensdag 16 augustus 2023 @ 20:21 |
Ik zou het toch zeker eens overwegen, als je dan toch +- 30k wilt uitgeven en kwaliteit wil. Al vind ik de gla wel lage instap hebben nog, kwam zelf op gle uit qua hoogte instap. Maar er zijn ook goede glc’s voor dat geld vanaf 2017 ong. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2023 20:21:38 ] | |
stokj | donderdag 17 augustus 2023 @ 00:12 |
Ik zal even wat zoeken ook voor dit merk. | |
stokj | donderdag 17 augustus 2023 @ 00:12 |
Naja, is denk ik meer het gevoel denk ik. Nu van de Peugeot 206 is de grootte van de kofferbak voldoende. Als ik de spulletjes van de Peugeot in de Tiguan zet dan hou ik nog een zee van ruimte over. 'loze ruimte' zegmaar qua gevoel. | |
stokj | vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:55 |
Vandaag twee proefritten gedaan. Eentje in de Yaris Cross en eentje in de Corolla Cros. Beide auto's waren op zicht in orde. Lichte voorkeur voor de Corolla Cross. Instaphoogte redelijk, bij de Tiguan was dat beter. Ik denk dat ik het mijzelf nog moeilijker hebt gemaakt om een keuze te maken. | |
stokj | donderdag 31 augustus 2023 @ 15:39 |
Het is een Nissan Qashqai geworden. Overigens is het even zoeken om de navigatie van mijn werktelefoon (samsung) of privetelefoon (iphone) op het dashboardscherm te krijgen... wilt nog niet lukken. | |
arvensis | donderdag 31 augustus 2023 @ 17:04 |
Ik heb met de Kodiaq nog niet gehad dat ik ergens niet kon parkeren en we hebben er tijdens de vakantie 10.000 km mee gereden. Geen moment spijt gehad van deze auto! Maar jij bent voor een andere auto gegaan. Gefeliciteerd met je aankoop! | |
Yozzz | donderdag 31 augustus 2023 @ 19:02 |
Ho eens even! Gefeliciteerd! | |
PzKpfw | donderdag 31 augustus 2023 @ 19:06 |
Lol, met die fkng lelijke logo's op de C-stijl? | |
Accordtje | vrijdag 1 september 2023 @ 00:42 |
Prima keuze! Issue met de armsteun voor lief genomen? Voor die navigatie zou je even op Youtube kunnen zoeken naar wat uitleg daarover. Vaak kom je wel een filmpje tegen hoe zoiets ingesteld moet worden. | |
leolinedance | vrijdag 1 september 2023 @ 00:59 |
Gefeliciteerd, lijkt mij een prima wagen Dat met die telefoon op het scherm krijgen (mirrorlink) heb ik opgegeven bij mijn VW Arteon. Gewoon Android Auto werkt ook prima. Maar misschien lukt het jou wel. | |
stokj | vrijdag 1 september 2023 @ 12:55 |
Issue met de armsteun voor lief genomen, als ik mijn zithouding wat lager zet (wat wel even wennen is) dan komt het goed. Ik ben er ondertussen achter gekomen dat als ik de telefoons via de USB-kabel aansluit ik gebruik kan maken van Carplay of Android Auto. Volgende stap is om te zien hoe ik de navigatie van mijn telefoon via het infotainmentsysteem op mijn dashboard kan krijgen. En ik ben er nog niet helemaal uit wanneer ik nou welke rijmodus (eco-standaard-sport) moet gebruiken. En het viel me al op dat het aantal km dat je nog kon rijden met de benzinetank soms eerst omlaag gaat en daarna weer omhoog kruipt. Zal wel met de hybride o.i.d. te maken hebben. Hoe dat zuinig rijden precies in elkaar zit moet ik nog ontdekken. | |
stokj | vrijdag 8 september 2023 @ 11:53 |
Ik probeer uit te vogelen wat 'zuinig rijden' bij de QQ nou inhoudt maar kom er niet verder mee. De ECO modus op snelweg zou zuinig moeten zijn maar merk er niet veel van (of het ligt aan mij) | |
Nobu | vrijdag 8 september 2023 @ 13:24 |
Bij een constante snelheid is er natuurlijk geen enkel verschil. Gewoon op sport laten staan en niet als een dwaas op het gaspedaal stampen. | |
arvensis | vrijdag 8 september 2023 @ 13:35 |
Als ik m’n telefoon aansluit via m’n usb-kabel, dan opent automatisch Apple CarPlay. Als ik op m’n telefoon de navigatie aanzet, dan gaat dat automatisch over op m’n autoscherm. Gebeurd dat bij jou niet? | |
stokj | vrijdag 8 september 2023 @ 23:40 |
Bij mij start het na het aansluiten automatisch ja (Android Auto of Apple CarPlay). Als ik de navigatie aanzet dan zie ik het alleen op het infotainmentsystem, niet recht voor me in de virtuele cockpit. | |
Accordtje | zaterdag 9 september 2023 @ 01:38 |
Koude motor vooral. Dan ligt het verbruik hoger en loopt de actieradius vaak in een rap tempo naar beneden (lijkt soms bijna wel of er benzine weglekt uit de tank), maar naarmate de motor warm is loopt de actieradius weer langzaam op. | |
Accordtje | zaterdag 9 september 2023 @ 01:39 |
Ik vraag me af of dat überhaupt kan hoor. Vaak kan alleen zo'n ingebouwde navigatie in de virtuele cockpit getoond worden. | |
sturmpie | maandag 11 september 2023 @ 22:19 |
toyota urban cruiser suzuki ignis | |
arvensis | maandag 11 september 2023 @ 22:33 |
Bij mij kan ik dat instellen met de knopjes op m’n stuur. Weet niet of de QQ dat ook heeft. | |
stokj | dinsdag 12 september 2023 @ 16:30 |
Volgens mij niet, nog niet gevonden in ieder geval | |
stokj | dinsdag 12 september 2023 @ 16:30 |
Nu op zoek naar een geschikte kabeltje dat 3 aansluitingen heeft: één usb, één voor de Samsung en één voor de iPhone. Afhankelijk van waar ik naar toe moet doe ik de Samsung werktelefoon (navigatie) erop of de iPhone (voor audio). | |
Fer | woensdag 13 september 2023 @ 17:35 |
Zo’n E-Power? Rijdt als een EV, loopt op benzine. | |
SgtPorkbeans | donderdag 14 september 2023 @ 11:14 |
Gefeliciteerd met je nieuwe bolide! Veel veilige km's gewenst. Ga je nu ook periodieke updates plaatsen hoe de auto je bevalt en de eventuele makementen die je tegen gaat komen? Is het niet veel eenvoudiger om ook gewoon te navigeren m.b.v. de iPhone in plaats van de werk samsung in te zetten? | |
stokj | vrijdag 15 september 2023 @ 13:02 |
Dankjewel! Dat wil ik wel doen, weet niet of de TT dan nog gepast is De auto heeft alweer een schoonmaakbeurt nodig aan de buitenkant (en aan de bestuuderskant even de stofzuiger er doorheen). Maar ik ga het niet in de wasstraat gooien (nog). Eerst maar een keer de wasbox en dan handmatig wassen. Dat kan ook, maar ik merkte al dat op de iPhone ik de gedownloade muziekapp niet kan gebruiken, met Apple CarPlay kan je alleen de standaard iPhone apps gebruiken . Ook ben ik nog aan het uitvogelen hoe bepaalde functies werken. Als je ECO rijdt en je blijft binnen de ECO grens dan zou dat ECO lampje op je dashboard groen moeten branden maar dat doet het niet. En van dat zuinige rijden merk ik nog niet echt veel: het aantal km benzine neemt af en loopt soms weer toe maar aan de benzinemeter zie je dat niet | |
lipje | vrijdag 15 september 2023 @ 20:17 |
nu in de aanbieding bij de Lidl | |
stokj | zaterdag 16 september 2023 @ 00:03 |
Ik zie het ja, ik zal morgenochtend kijken of ze dat hier hebben (deze Lidl hier heeft bijna nooit wat ). | |
stokj | donderdag 28 september 2023 @ 10:34 |
Deze Lidl had ze overigens niet (was ook te verwachten). Heb een Samsung kabel gevonden die ik over heb, gebruik die nu in de auto voor de werktelefoon. | |
stokj | donderdag 28 september 2023 @ 10:41 |
Nu loop ik wel tegen het volgende aan: Je ziet hieronder een blauwe balk in het linkerdeel. Dat is hoe zuinig je gas geeft. Op deze foto had ik het rempedaal ingedrukt en was de blauwe balk vol terwijl ik geen gas geef. Hier zie je dat ik in P-stand sta, dus geen gas geven en geen rempedaal ingedrukt. Ook daar is de blauwe balk vol alsof ik gas geef. In beide gevallen geef ik geen gas/gaspedaal wordt niet ingedrukt. Dit fenomeen kwam ik eergisteren voor het eerst tegen. Voor die tijd werkte dit naar behoren (gaspedaal indrukken is blauwe balk beweegt, gaspedaal loslaten is blauwe balk wordt minder en gaat weg, vooral als je afremt en stilstaat). Komt dit bekend voor? | |
Mano_ | donderdag 28 september 2023 @ 12:59 |
Zoals ik het zie geeft dat balkje niet je gas-stand aan maar het verbruik. Komt namelijk overeen met de 5,6 erboven. | |
stokj | donderdag 28 september 2023 @ 22:34 |
Hm, dat is ook een gedachte. Ik leidde het voor mijzelf af dat als ik gas geef ik een bepaalde verbruik heb. Maar sinds die dag is het dus ook als ik stil sta dat er een verbruik is, terwijl met lopende motor ik dat daarvoor niet had als ik stil stond. Ook merk ik dat bij het aanzetten van de koude motor de balk gelijk blauw wordt en de toerenteller iets hoger dan normaal gaat staan. | |
Mano_ | donderdag 28 september 2023 @ 22:55 |
Er staat bij "Sinds reset", dus dit is gemiddeld verbruik. Misschien had je 'm eerst op huidig verbruik staan. | |
stokj | donderdag 28 september 2023 @ 23:50 |
Hm. Ik heb recentelijk wel even geswitched van liter/km naar km/liter. Misschien dat het daarmee te maken heeft. Ik zal denk ik een reset doen en nog een fabrieksreset denk ik. Want ik dacht dat het een softwarefout was. Sinds de aanschaf geen van beide resets gedaan dus misschien wel goed. | |
Halcon | dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:25 |
Wat is eigenlijk jullie ervaring hoeveel procent je er ongeveer af kunt pingelen als je (zonder inruil) een (dure) auto koopt bij een dealer? | |
angels_on_the_sideline | dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:48 |
Boeiend, die stealer pakt je centen sowieso en lacht je achteraf vierkant uit. | |
DjDaano | dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:52 |
Bijna niets meer aangezien ze ook zo goedkoop mogelijk adverteren op de verschillende websites. Wat winterbanden en velgen en onderhoud etc is nog wel te doen. | |
stokj | woensdag 11 oktober 2023 @ 18:34 |
@Halcon wat Daano zegt. Voor de Peugeot (22 jaar oud, 350k) kreeg ik een (te verwachten) habbekrats mee. De Nissan was al scherp geprijsd maar de dealer deed er nog een habbekrats er vanaf + een aantal accessoires (maten, complete thuiskom kit etc) bij om de auto compleet te maken. Veel verschil maakte die twee habbekratsen in getallen niet uit maar het was wel mooi meegenomen. |