Die ziet er wel leuk uit jaquote:Op donderdag 9 juni 2022 23:24 schreef Sapstengel het volgende:
Als je T-Roc noemt is Skoda Kamiq ook een optie.
Dat wist ik niet. Dus de Karoq is meer gelijk aan T-Roc?quote:Op donderdag 9 juni 2022 23:30 schreef Adames het volgende:
[..]
T-Roc heeft een golf onderstel, Kamiq een polo geloof ik
Ik vind dat Ford lekker bezig is, iig met het design van de buitenkant. Die Puma vind ik echt een leuke verschijning.quote:Op donderdag 26 mei 2022 23:49 schreef Captain_Ghost het volgende:
Meeste wagens met hoge instap zijn vaak suv.
Bij mazda hebben alle modellen die op benzine loopt zelfde blokken. Twee liters 120 of 160 pk.. naar keuze.
Bij Peugeot en Citroen hebben ze exacte zelfde blokken met 1.2 benzine (3 cilinder) 80,110 pk meer niet.
Beide auto zijn wel te doen, mits je een voeten uitstekend beheersing heeft.
Ander optie:
Ford puma
Ford Kuga
Opel Mokka
Nissan Qashqai
Mitsubhihi outlander
Hyundai Kona (elektrische als je dat kan betalen)
Zo simpel kan het zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:57 schreef SOG het volgende:
Toyota rav4
Lexus rx450h
Lexus nx300h
Lekker zuinig. Mega betrouwbaar.
Met een Toyota C-HR kun je idd best zuinig rijden. De auto geeft bij het uitzetten wat gegevens van de rit weer.quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:10 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Toyota CH-R Hybrid of een Mazda CX-5
Netjes.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 20:02 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Met een Toyota CH-R kun je idd best zuinig rijden. De auto geeft bij het uitzetten wat gegevens van de rit weer.
Dit was een ritje Waalwijk-Eindhoven tussen 16:20u en 17:00u (van Vlijmen naar Vught is een stukje binnendoor) met de airco ingeschakeld:
[ afbeelding ]
Waar staat in dat linker wijzerplaat, CHG voor?quote:
Charge? Ofwel, laden door regeneratief remmen.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 21:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Waar staat in dat linker wijzerplaat, CHG voor?
quote:Op zaterdag 11 juni 2022 21:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Waar staat in dat linker wijzerplaat, CHG voor?
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 22:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Charge? Ofwel, laden door regeneratief remmen.
Een motor met meer pk's zal meer gebruiken dan een motor met minder pk's (zelfs als deze laatste een cylinder meer heeft) als de bestuurder die meerdere pk's regelmatig gebruikt. B.v. een 1.2 3-cylinder met turbo en 120 pk gebruikt in de praktijk meer als een 1.4 4-cylinder met 75 pk.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:06 schreef stokj het volgende:
Wel een vraag over het aantal cilinders van de motor versus verbruik. Hoe meer cilinders hoe meer benzine er wordt verbruikt? En een automaat is minder zuinig dan een handgeschakelde versie?
Bij de nieuwe auto wil ik dat ie wel wat power heeft voor de lange afstanden die ik door het land soms moet rijden. Maar je wilt ook niet dat het veel benzine opslurpt dan normaal nodig zou zijn. Waar zou je dan bij de motor naar moeten kijken? Naar het aantal pk neem ik aan.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:19 schreef oldford het volgende:
[..]
Een motor met meer pk's zal meer gebruiken dan een motor met minder pk's (zelfs als deze laatste een cylinder meer heeft) als de bestuurder die meerdere pk's regelmatig gebruikt. B.v. een 1.2 3-cylinder met turbo en 120 pk gebruikt in de praktijk meer als een 1.4 4-cylinder met 75 pk.
De tegenwoordige moderne automaten of gerobotiseerde versnellingsbakken (DSG, Selespeed, etc.) komen heel dicht bij het verbruik van een handbak, soms zelfs is de fabrieksopgave een fractie beter.
Wat meer ouderwetse automaten gebruiken inderdaaad wat meer als handgeschakelde bakken.
Die mensen hebben een verkoopachtergrond, en (meestal) niet in de techniek. Wat verbruik betreft; die drie cilinders zijn lichter en goedkoper te fabriceren, of ze zuiniger zijn hangt van je rijstijl en soort afstand af. Veel schakelen en rijden in lage versnelling door stadsverkeer, geeft hoger verbruik.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:48 schreef stokj het volgende:
Wat me verder opvalt is dat als ik zulke technische vragen aan de dealer stel ik altijd een commercieel/verkopend antwoord krijg in plaats van een praktisch antwoord waar ik wat aan heb
Deze manier van rijden leerde ik inderdaad van mijn rijinstructeur.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Die mensen hebben een verkoopachtergrond, en (meestal) niet in de techniek. Wat verbruik betreft; die drie cilinders zijn lichter en goedkoper te fabriceren, of ze zuiniger zijn hangt van je rijstijl en soort afstand af. Veel schakelen en rijden in lage versnelling door stadsverkeer, geeft hoger verbruik.
Gunstig is constant 80 in de hoogste versnelling.
Als ik bij de dealers ben om naar het model te kijken dan merk ik inderdaad dat mijn zicht anders is. Dat zal wel wennen zijn. Je zit in een SUV best compact met kleine ramen vergeleken met de huidige 206.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 11:59 schreef Fer het volgende:
Persoonlijk vind ik alle auto’s van afgelopen 10 jaar in b-c segment redelijk inwisselbaar kwa rijervaring en techniek.
Het is meer persoonlijke smaak.
Kwa verbruikt scheelt een 1.0 handbal of en 1.6 automaat tegenwoordig ook weinig. Kunnen beide 1:10 of 1:20 afhankelijk van hoe je ermee omgaat. Zo’n 3 cilinder heeft ook 120pk, ruim voldoende voor als je normaal-sportief wil rijden.
Verder heb je sensoren en camera’s voor als je niet goed kan kijken.
Ik stond voor dezelfde keus zo ongeveer. Ook in de Peugeot 2008 gereden en naar andere auto's met hoge instap gekeken. Uiteindelijk op de nieuwe C4 uitgekomen. Een 1.2 benzine met 8 traps automaat in het wit. Mooi hoge instap en relatief scherp geprijsd voor de uitrusting. Bij mij is het lease en daarom heb ik de Shine Pack Business besteld met massagestoelen en trekhaak. 35k kost de mijne al met al.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:54 schreef stokj het volgende:
[..]
BFF is ook weer overdreven hoor.
Maar goed, ik had vandaag twee dealers bezocht. Peugeot en Volkswagen (wel fijn als je een stuk of 6 dealers in dezelfde omgeving hebt, echter had ik gelimiteerde tijd en was ik in de buurt).
Ik heb in de Peugeot 200/3008 en VW T-Roc gezeten.
Bij de 2008 kwam de bovenkant van het stuur in het zicht van de onderkant van het scherm met de snelheid. De 2008 was lekker compact en zat ook lekker compact, alsof je in een echte cockpit zit.
De 3008 was wat ruimer, wat eigenlijk een beetje tegenviel doordat ik niet had verwacht dat het zó ruim zo zijn in mijn beleving. Bovenstaand probleem had ik niet. Maar je merkte wel dat het qua zicht (naar voren en de zijkanten kijken) dat het wel even wennen was qua grootte van de auto.
De VW T-Roc zat een beetje tussen de Peugeots 2008 en 3008 in. Een soort compacte middenmaat, ook qua bouw van de auto zelf.
Al deze drie auto's hebben een soort glanzend lak verwerkt in het dashboard wat er voor zorgt dat stof snel wordt aangetrokken. Wel een stofdoekje in de auto houden.
Van de Peugeots heb ik de specificaties meegekregen alsmede de prijzen bij verschillende packs. Bij VW moest ik het maar doen met wat er op internet stond
Ik heb pas volgend weekend tijd om de andere dealers te bezoeken, dan hoop ik de suggesties die zijn gedaan tegen te komen!
Ligt ook maar aan de auto. In de hoogste vernsnelling maakt mijn auto net wat te weinig toeren om echt efficient te zijn, ik kan beter tegen de 100 rijden. Dan heb ik het over een 3-liter 6-cilinder diesel met 310pk, die dan vrolijk tegen de 1:25 loopt Dat verbruik haal je gemiddeld natuurlijk nooit, maar woon-werk met gemiddeld 1:20 heb ik wel een keer voor mekaar gekregen. Ding is echt idioot zuinig als je je best doet. Ik doe alleen niet bepaald m'n best over het algemeen, dus mijn verbruik zit gemiddeld rond de 1:15.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Die mensen hebben een verkoopachtergrond, en (meestal) niet in de techniek. Wat verbruik betreft; die drie cilinders zijn lichter en goedkoper te fabriceren, of ze zuiniger zijn hangt van je rijstijl en soort afstand af. Veel schakelen en rijden in lage versnelling door stadsverkeer, geeft hoger verbruik.
Gunstig is constant 80 in de hoogste versnelling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |