CX-5 lust wel een slokje want het ding is loeizwaar als caravan trekker.quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:10 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Toyota CH-R Hybrid of een Mazda CX-5
Een snelle zoektocht op spritmonitor leert mij dat de CX-5 in de praktijk (op benzine) zo'n 1 op 12 rijdt. Misschien niet bijzonder zuinig, maar het moet een auto met hoge instap zijn, dat werkt ook niet mee.quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:34 schreef halfway het volgende:
[..]
CX-5 lust wel een slokje want het ding is loeizwaar als caravan trekker.
Geen idee, maar ik zet de X2 erbij om te onderzoeken.quote:Op donderdag 26 mei 2022 23:06 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoezo is mijn suggestie voor een BMW X2 weggehaald? WTF?
Was serieus een goede optie, veruit de beste zelfs als ik de rest van de suggesties hier zie.
1000x liever een X2 als een Peugeot of Citroen people carrier
Je mag de denigrerende ondertoon en opmerkingen over dat het voor boomers is er voortaan uit laten. Komt nogal trollerig over richting TSquote:Op donderdag 26 mei 2022 23:06 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoezo is mijn suggestie voor een BMW X2 weggehaald? WTF?
Was serieus een goede optie, veruit de beste zelfs als ik de rest van de suggesties hier zie.
1000x liever een X2 als een Peugeot of Citroen people carrier
Ik zou TS nooit trollen, is mijn namelijk mijn bff. Geef gewoon mijn eerlijke mening om @stokj te behoeden voor een miskoop.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je mag de denigrerende ondertoon en opmerkingen over dat het voor boomers is er voortaan uit laten. Komt nogal trollerig over richting TS
BFF is ook weer overdreven hoor.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 12:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik zou TS nooit trollen, is mijn namelijk mijn bff. Geef gewoon mijn eerlijke mening om @:stokj te behoeden voor een miskoop.
VW, Seat, Skoda zijn 1 pot nat. idem Audi, alleen duurdere prijs.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:30 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Skoda en Seat hebben neem ik aan ook tegenhangers van de VW T-Roc, wellicht vind je die mooier en misschien is de prijs ook weer wat gunstiger.
Heb je die X2 nog getest?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:54 schreef stokj het volgende:
[..]
Ik heb pas volgend weekend tijd om de andere dealers te bezoeken, dan hoop ik de suggesties die zijn gedaan tegen te komen!
Skoda is net wat groter dan zijn soortgenoten.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
VW, Seat, Skoda zijn 1 pot nat. idem Audi, alleen duurdere prijs.
T-Roc heeft een golf onderstel, Kamiq een polo geloof ikquote:Op donderdag 9 juni 2022 23:24 schreef Sapstengel het volgende:
Als je T-Roc noemt is Skoda Kamiq ook een optie.
Ik zou vandaag langsgaan bij een paar dealers weer maar het was er niet van gekomen. Morgen wel want pa wilt ook mee kijken.quote:
Die ziet er wel leuk uit jaquote:Op donderdag 9 juni 2022 23:24 schreef Sapstengel het volgende:
Als je T-Roc noemt is Skoda Kamiq ook een optie.
Dat wist ik niet. Dus de Karoq is meer gelijk aan T-Roc?quote:Op donderdag 9 juni 2022 23:30 schreef Adames het volgende:
[..]
T-Roc heeft een golf onderstel, Kamiq een polo geloof ik
Ik vind dat Ford lekker bezig is, iig met het design van de buitenkant. Die Puma vind ik echt een leuke verschijning.quote:Op donderdag 26 mei 2022 23:49 schreef Captain_Ghost het volgende:
Meeste wagens met hoge instap zijn vaak suv.
Bij mazda hebben alle modellen die op benzine loopt zelfde blokken. Twee liters 120 of 160 pk.. naar keuze.
Bij Peugeot en Citroen hebben ze exacte zelfde blokken met 1.2 benzine (3 cilinder) 80,110 pk meer niet.
Beide auto zijn wel te doen, mits je een voeten uitstekend beheersing heeft.
Ander optie:
Ford puma
Ford Kuga
Opel Mokka
Nissan Qashqai
Mitsubhihi outlander
Hyundai Kona (elektrische als je dat kan betalen)
Zo simpel kan het zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:57 schreef SOG het volgende:
Toyota rav4
Lexus rx450h
Lexus nx300h
Lekker zuinig. Mega betrouwbaar.
Met een Toyota C-HR kun je idd best zuinig rijden. De auto geeft bij het uitzetten wat gegevens van de rit weer.quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:10 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Toyota CH-R Hybrid of een Mazda CX-5
Netjes.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 20:02 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Met een Toyota CH-R kun je idd best zuinig rijden. De auto geeft bij het uitzetten wat gegevens van de rit weer.
Dit was een ritje Waalwijk-Eindhoven tussen 16:20u en 17:00u (van Vlijmen naar Vught is een stukje binnendoor) met de airco ingeschakeld:
[ afbeelding ]
Waar staat in dat linker wijzerplaat, CHG voor?quote:
Charge? Ofwel, laden door regeneratief remmen.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 21:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Waar staat in dat linker wijzerplaat, CHG voor?
quote:Op zaterdag 11 juni 2022 21:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Waar staat in dat linker wijzerplaat, CHG voor?
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 22:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Charge? Ofwel, laden door regeneratief remmen.
Een motor met meer pk's zal meer gebruiken dan een motor met minder pk's (zelfs als deze laatste een cylinder meer heeft) als de bestuurder die meerdere pk's regelmatig gebruikt. B.v. een 1.2 3-cylinder met turbo en 120 pk gebruikt in de praktijk meer als een 1.4 4-cylinder met 75 pk.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:06 schreef stokj het volgende:
Wel een vraag over het aantal cilinders van de motor versus verbruik. Hoe meer cilinders hoe meer benzine er wordt verbruikt? En een automaat is minder zuinig dan een handgeschakelde versie?
Bij de nieuwe auto wil ik dat ie wel wat power heeft voor de lange afstanden die ik door het land soms moet rijden. Maar je wilt ook niet dat het veel benzine opslurpt dan normaal nodig zou zijn. Waar zou je dan bij de motor naar moeten kijken? Naar het aantal pk neem ik aan.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:19 schreef oldford het volgende:
[..]
Een motor met meer pk's zal meer gebruiken dan een motor met minder pk's (zelfs als deze laatste een cylinder meer heeft) als de bestuurder die meerdere pk's regelmatig gebruikt. B.v. een 1.2 3-cylinder met turbo en 120 pk gebruikt in de praktijk meer als een 1.4 4-cylinder met 75 pk.
De tegenwoordige moderne automaten of gerobotiseerde versnellingsbakken (DSG, Selespeed, etc.) komen heel dicht bij het verbruik van een handbak, soms zelfs is de fabrieksopgave een fractie beter.
Wat meer ouderwetse automaten gebruiken inderdaaad wat meer als handgeschakelde bakken.
Die mensen hebben een verkoopachtergrond, en (meestal) niet in de techniek. Wat verbruik betreft; die drie cilinders zijn lichter en goedkoper te fabriceren, of ze zuiniger zijn hangt van je rijstijl en soort afstand af. Veel schakelen en rijden in lage versnelling door stadsverkeer, geeft hoger verbruik.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:48 schreef stokj het volgende:
Wat me verder opvalt is dat als ik zulke technische vragen aan de dealer stel ik altijd een commercieel/verkopend antwoord krijg in plaats van een praktisch antwoord waar ik wat aan heb
Deze manier van rijden leerde ik inderdaad van mijn rijinstructeur.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Die mensen hebben een verkoopachtergrond, en (meestal) niet in de techniek. Wat verbruik betreft; die drie cilinders zijn lichter en goedkoper te fabriceren, of ze zuiniger zijn hangt van je rijstijl en soort afstand af. Veel schakelen en rijden in lage versnelling door stadsverkeer, geeft hoger verbruik.
Gunstig is constant 80 in de hoogste versnelling.
Als ik bij de dealers ben om naar het model te kijken dan merk ik inderdaad dat mijn zicht anders is. Dat zal wel wennen zijn. Je zit in een SUV best compact met kleine ramen vergeleken met de huidige 206.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 11:59 schreef Fer het volgende:
Persoonlijk vind ik alle auto’s van afgelopen 10 jaar in b-c segment redelijk inwisselbaar kwa rijervaring en techniek.
Het is meer persoonlijke smaak.
Kwa verbruikt scheelt een 1.0 handbal of en 1.6 automaat tegenwoordig ook weinig. Kunnen beide 1:10 of 1:20 afhankelijk van hoe je ermee omgaat. Zo’n 3 cilinder heeft ook 120pk, ruim voldoende voor als je normaal-sportief wil rijden.
Verder heb je sensoren en camera’s voor als je niet goed kan kijken.
Ik stond voor dezelfde keus zo ongeveer. Ook in de Peugeot 2008 gereden en naar andere auto's met hoge instap gekeken. Uiteindelijk op de nieuwe C4 uitgekomen. Een 1.2 benzine met 8 traps automaat in het wit. Mooi hoge instap en relatief scherp geprijsd voor de uitrusting. Bij mij is het lease en daarom heb ik de Shine Pack Business besteld met massagestoelen en trekhaak. 35k kost de mijne al met al.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:54 schreef stokj het volgende:
[..]
BFF is ook weer overdreven hoor.
Maar goed, ik had vandaag twee dealers bezocht. Peugeot en Volkswagen (wel fijn als je een stuk of 6 dealers in dezelfde omgeving hebt, echter had ik gelimiteerde tijd en was ik in de buurt).
Ik heb in de Peugeot 200/3008 en VW T-Roc gezeten.
Bij de 2008 kwam de bovenkant van het stuur in het zicht van de onderkant van het scherm met de snelheid. De 2008 was lekker compact en zat ook lekker compact, alsof je in een echte cockpit zit.
De 3008 was wat ruimer, wat eigenlijk een beetje tegenviel doordat ik niet had verwacht dat het zó ruim zo zijn in mijn beleving. Bovenstaand probleem had ik niet. Maar je merkte wel dat het qua zicht (naar voren en de zijkanten kijken) dat het wel even wennen was qua grootte van de auto.
De VW T-Roc zat een beetje tussen de Peugeots 2008 en 3008 in. Een soort compacte middenmaat, ook qua bouw van de auto zelf.
Al deze drie auto's hebben een soort glanzend lak verwerkt in het dashboard wat er voor zorgt dat stof snel wordt aangetrokken. Wel een stofdoekje in de auto houden.
Van de Peugeots heb ik de specificaties meegekregen alsmede de prijzen bij verschillende packs. Bij VW moest ik het maar doen met wat er op internet stond
Ik heb pas volgend weekend tijd om de andere dealers te bezoeken, dan hoop ik de suggesties die zijn gedaan tegen te komen!
Ligt ook maar aan de auto. In de hoogste vernsnelling maakt mijn auto net wat te weinig toeren om echt efficient te zijn, ik kan beter tegen de 100 rijden. Dan heb ik het over een 3-liter 6-cilinder diesel met 310pk, die dan vrolijk tegen de 1:25 loopt Dat verbruik haal je gemiddeld natuurlijk nooit, maar woon-werk met gemiddeld 1:20 heb ik wel een keer voor mekaar gekregen. Ding is echt idioot zuinig als je je best doet. Ik doe alleen niet bepaald m'n best over het algemeen, dus mijn verbruik zit gemiddeld rond de 1:15.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Die mensen hebben een verkoopachtergrond, en (meestal) niet in de techniek. Wat verbruik betreft; die drie cilinders zijn lichter en goedkoper te fabriceren, of ze zuiniger zijn hangt van je rijstijl en soort afstand af. Veel schakelen en rijden in lage versnelling door stadsverkeer, geeft hoger verbruik.
Gunstig is constant 80 in de hoogste versnelling.
Is dit echt!?!? Dus je kan tijdens het rijden je stoelpositie niet aanpassen? Lijkt me sterkquote:Met de deur dicht kan je niet je stoelinstellingen aan de zijkant aanpassen. Dat komt omdat de deur een brede armsteun heeft en je met je vingers niet aan de knoppen kan komen om de stoelinstellingen anders te zetten.
Maar hoe vaak pas je überhaupt je stoelpositie aan tijdens het rijden? Ik doe dat zelf nooit, dus zou voor mij persoonlijk echt een non-issue zijn. Kan me niet voorstellen dat ik daar uniek in ben.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 05:16 schreef SOG het volgende:
Is dit echt!?!? Dus je kan tijdens het rijden je stoelpositie niet aanpassen? Lijkt me sterk
Nou, ik deed de deur dicht en wou de stoel verstellen en ik kon er op één of andere manier niet bij. Maar de grap is dat ik vorige week bij dezelfde dealer was maar dan in een andere Qashqai en daar lukte het wel.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 05:16 schreef SOG het volgende:
[..]
Is dit echt!?!? Dus je kan tijdens het rijden je stoelpositie niet aanpassen? Lijkt me sterk
Mee eens, één keer je stoelpositie goed zetten en dan gaan. Maar die armsteun vond ik persoonlijk wel minder. De dealer zei ook dat de Nissan meer gemaakt is voor Aziatische mensen en dus voor wat kleinere mensen. Daar zat wel wat in al vind ik het niet kunnen dat zo een armsteun gewoon niet omhoog kan.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:36 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Maar hoe vaak pas je überhaupt je stoelpositie aan tijdens het rijden? Ik doe dat zelf nooit, dus zou voor mij persoonlijk echt een non-issue zijn. Kan me niet voorstellen dat ik daar uniek in ben.
Een te lage armsteun vind ik vervelender.
Nee, ik heb geen dikke worstvingers, gewoon normale vingers. De ruimte tussen deur en stoel was er gewoon niet door de linkerarmleuning (die vastzit aan de deur).quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:20 schreef SOG het volgende:
Heb je gelijk in maar dan nog wil ik gewoon mijn stoel kunnen aanpassen tijdens het rijden of iig kunnen aanpassen met de deur dicht. Bv schoenen wisselen? Bv ff dutje doen? Hij zal het over de nieuwste qashqai moeten hebben want het model vóór de nieuwste kun je wel gewoon de stoel aanpassen elektrisch met de deur dicht.
Of je past bv de bijrijderstoel toch ook vaak aan als er mensen achterin zitten om beenruimte te creëren? Moet je daar dan ook de deur voor openen. Iets zegt me dat dit gewoon kul is, of TS heeft dikke worstvingers.
Die Tucson was bij de Hyundai dealer alleen maar in electrisch beschikbaar als ik het me kon herinneren. Die Toyota Corolla Cross ziet er wel leuk uit. Is misschien net iets té.quote:Op maandag 13 februari 2023 23:01 schreef ytram het volgende:
Liggen een Hyundai Tucson of een Toyota Corolla Cross ook in het budget? Vooral de laatste zou als Hybrid best nog wel aantrekkelijk kunnen zijn. Met beide niet gereden, maar als ik mij nu zou oriënteren voor een nieuwe auto in dat segment zou ik ze zeker meenemen (en de Franse merken links laten liggen, al spreken ze me qua design doorgaans aan).
Staar je niet blind op "SUV" er zijn veel normale auto's die bijna even hoog zijn als de suv-variant omdat het op hetzelfde model gebaseerd is, maar dan zitten er wat stoere plastic bumpers en spatbordverbreders op. Daarnaast zijn juist veel relatief kleine stadsauto's ook relatief hoog, omdat je door rechtop te zitten de auto veel korter kan maken. Bijvoorbeeld de oude A-klasse is extreem polulair bij ouderen, omdat je daarin ook lekker hoog zit.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 18:49 schreef stokj het volgende:
[..]
Die Tucson was bij de Hyundai dealer alleen maar in electrisch beschikbaar als ik het me kon herinneren. Die Toyota Corolla Cross ziet er wel leuk uit. Is misschien net iets té.
Ik lees dat een middenklasse SUV een instaphoogte van 70 cm heeft. Dat zou voor mij goed genoeg zijn.
Maar bij een 70+ cm instap kom je toch gauw uit bij de SUV's of bij een auto die heel zwaar is/hogere wegenbelasting/verbruik heeft denk ik?quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:35 schreef knoopie het volgende:
[..]
Staar je niet blind op "SUV" er zijn veel normale auto's die bijna even hoog zijn als de suv-variant omdat het op hetzelfde model gebaseerd is, maar dan zitten er wat stoere plastic bumpers en spatbordverbreders op. Daarnaast zijn juist veel relatief kleine stadsauto's ook relatief hoog, omdat je door rechtop te zitten de auto veel korter kan maken. Bijvoorbeeld de oude A-klasse is extreem polulair bij ouderen, omdat je daarin ook lekker hoog zit.
Bovendien zijn er voor een gemakkelijke instap voor ouderen/mensen met een lichamelijke beperking nog een paar punten die minstens zo belangrijk zijn. De hoogte van de deuropening zelf bijvoorbeeld. Want een hoge zitting heb je niks aan als je vervolgens moet bukken om in de auto te komen. Hoe ver de deur open kan. Driedeurs modellen vallen vaak daardoor af, omdat je de deur in veel situaties niet helemaal open kan doen, en dat het uitstappen moeilijker maakt. En hoe hoog de dorpel is waar je je voeten overheen moet tillen bij het instappen.
Ga het dus vooral proberen als een makkelijke instap echt belangrijk is, en staar je niet blind op enkel de hoge zit van de suv's.
Hier nog een lijstje met zithoogtes van verschillende modellen:
[ afbeelding ]
De Tucson is er juist niet in elektrisch (bev), alleen in mhev, hev en phev.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 18:49 schreef stokj het volgende:
[..]
Die Tucson was bij de Hyundai dealer alleen maar in electrisch beschikbaar als ik het me kon herinneren. Die Toyota Corolla Cross ziet er wel leuk uit. Is misschien net iets té.
Ik lees dat een middenklasse SUV een instaphoogte van 70 cm heeft. Dat zou voor mij goed genoeg zijn.
70+ cm is ook helemaal niet meer comfortabel om in te stappen voor iemand van gemiddelde lengte. Dan moet je omhoog klimmen om te gaan zitten.quote:Op maandag 13 maart 2023 21:46 schreef stokj het volgende:
[..]
Maar bij een 70+ cm instap kom je toch gauw uit bij de SUV's of bij een auto die heel zwaar is/hogere wegenbelasting/verbruik heeft denk ik?
Ik doe dit dagelijks omdat mijn vrouw ook in mijn auto rijdt. Dan pas ik dus meteen bij het instappen al wat aan maar tijdens het rijden vaak nog wat finetuning. Het niet kunnen aanpassen tijdens het rijden zou voor mij ook een dealbreaker zijn.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:36 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Maar hoe vaak pas je überhaupt je stoelpositie aan tijdens het rijden? Ik doe dat zelf nooit, dus zou voor mij persoonlijk echt een non-issue zijn. Kan me niet voorstellen dat ik daar uniek in ben.
Een te lage armsteun vind ik vervelender.
En dan post je een lijstje met auto's van ruim 10 jaar geleden...TS zoekt een nieuwe auto hčquote:Op woensdag 8 maart 2023 11:35 schreef knoopie het volgende:
[..]
Staar je niet blind op "SUV" er zijn veel normale auto's die bijna even hoog zijn als de suv-variant omdat het op hetzelfde model gebaseerd is, maar dan zitten er wat stoere plastic bumpers en spatbordverbreders op. Daarnaast zijn juist veel relatief kleine stadsauto's ook relatief hoog, omdat je door rechtop te zitten de auto veel korter kan maken. Bijvoorbeeld de oude A-klasse is extreem polulair bij ouderen, omdat je daarin ook lekker hoog zit.
Bovendien zijn er voor een gemakkelijke instap voor ouderen/mensen met een lichamelijke beperking nog een paar punten die minstens zo belangrijk zijn. De hoogte van de deuropening zelf bijvoorbeeld. Want een hoge zitting heb je niks aan als je vervolgens moet bukken om in de auto te komen. Hoe ver de deur open kan. Driedeurs modellen vallen vaak daardoor af, omdat je de deur in veel situaties niet helemaal open kan doen, en dat het uitstappen moeilijker maakt. En hoe hoog de dorpel is waar je je voeten overheen moet tillen bij het instappen.
Ga het dus vooral proberen als een makkelijke instap echt belangrijk is, en staar je niet blind op enkel de hoge zit van de suv's.
Hier nog een lijstje met zithoogtes van verschillende modellen:
[ afbeelding ]
In de OP staat "nieuwe, of als dat niet bevalt een tweedehands"quote:Op dinsdag 14 maart 2023 01:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En dan post je een lijstje met auto's van ruim 10 jaar geleden...TS zoekt een nieuwe auto hč
Hij heeft het dan ook over "tijdens" het rijden, niet voor het rijden. Als je er met je vrouw in rijdt dan stel je toch van te voren je stoel in, dan kan je dus ook nog bij de knopjes zoals in zijn geval. Het komt minder voor dat je al aan het rijden bent en dan je stoel iets meer naar achter doet, alhoewel het zeker weleens voorkomt vooral als er mensen achterin zitten die dan toch iets te krap zitten en lopen te janken.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 01:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik doe dit dagelijks omdat mijn vrouw ook in mijn auto rijdt. Dan pas ik dus meteen bij het instappen al wat aan maar tijdens het rijden vaak nog wat finetuning. Het niet kunnen aanpassen tijdens het rijden zou voor mij ook een dealbreaker zijn.
Nee, ik heb het ook over "tijdens" het rijden. Lees nog maar eensquote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hij heeft het dan ook over "tijdens" het rijden, niet voor het rijden. Als je er met je vrouw in rijdt dan stel je toch van te voren je stoel in, dan kan je dus ook nog bij de knopjes zoals in zijn geval. Het komt minder voor dat je al aan het rijden bent en dan je stoel iets meer naar achter doet, alhoewel het zeker weleens voorkomt vooral als er mensen achterin zitten die dan toch iets te krap zitten en lopen te janken.
Daarom auto nemen met geheugen stoelquote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, ik heb het ook over "tijdens" het rijden. Lees nog maar eens
Was bij mijn auto een optie van 3.5k, dat ging mij iets te ver.quote:Op woensdag 15 maart 2023 08:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Daarom auto nemen met geheugen stoel
Ah ja waarschijnlijk omdat je dan ook de elektrische stoelen moet nemen en vaak zijn dat ook weer betere stoelen. Bij mijn Kia is de bestuurder wel elektrisch met geheugen, maar de passagier is handmatig. Bij de Koreanen vallen de opties altijd wel mee qua prijs.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Was bij mijn auto een optie van 3.5k, dat ging mij iets te ver.
Wat is jouw overweging voor de Tiguan en bijvoorbeeld niet voor de T-Roc?quote:Op dinsdag 25 april 2023 07:22 schreef Ninedarts het volgende:
Succes, ben ook bezig een mooie VW Tiguan aan het zoeken..
Ik hou elke dag de dealers in de gaten tot ik de juiste auto vindt
Zeker, iedereen zijn eigen smaak. Ben ik het zeer mee eens. Vandaar dat ik geďnteresseerd was in jouw afweging voor de Tiguan.quote:Op woensdag 26 april 2023 07:26 schreef Ninedarts het volgende:
Ik heb nu 3 jaar een Peugeot 308 en had daarvoor 12 jaar een VW Golf, vorig jaar is er een vrachtwagen tegen de auto aangebots, voorkant en achterkant in de kreukels maar je kan er nog mee rijden, heel veel geld ervoor gekregen, bijna net zoveel als toen ik de auto kocht ..
Mijn vriendin had een Peugeot 3008, een SUV dus, daar zijn we vorig jaar op vakantie geweest in Frankrijk met de kinderen... Heerlijk was dat, maar de auto had de bekende motorische problemen dus de auto moest weg
Mijn vriendin droomt al jaren van een cabriolet en hebben we dus ingeruild voor een VV Eos, een Cabriolet dus
De volgende zomervakantie nadert en we hebben dus weer een gezinsauto nodig.
De kinderen zijn nu 8 en 10...
De T-roc achterbank is niet zo ruim als de Tiguan of de Peugeot 3008..
en een Tiguan vind ik ook veel mooier/strakker dan een T-Roc
Ik ben er gewoon verliefd op, iedereen heeft zijn eigen smaak.
Ik ben 7 cm korter maar merk dat bij de Peugeot 206 ik toch te veel moet bukken om in de auto te komen.quote:Op woensdag 26 april 2023 18:49 schreef Ninedarts het volgende:
De wegenbelasting blijft ong hetzelfde..
En het benzineverbruik zal ook niet minder zijn.
Ten opzichte van de auto die ik nu hebt..
Ik ben zelf ook 1.90 meter... Dat is ook een ding wat meetelt voor mij..
Ben je bijna 80 doe je jezelf zo'n hok kadoquote:Op zondag 30 april 2023 11:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Echt hoor ik had al 3 verschillende auto's gereden in de tussentijd. Doet me denken aan m'n buurman die 20 jaar lang een nieuwe auto wilde en alle autobladen als maar telkens weer zei over paar jaar komt die en die en dat is weer veel betere technologie. Nu heeft ie eindelijk een Kia Niro gehaald en is ie bijna 80.
Mooi hok voor een bejaarde toch... prima auto en waar voor je geld. Nu hopen dat hij nog niet onder de grond ligt voordat de 7 jaar garantie voorbij zijn Ik zou m'n laatste auto kopen als ik rond de 70 ben, dat is veel logischer. Boven de 80 moet je niet meer willen auto rijden.quote:Op zondag 30 april 2023 12:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ben je bijna 80 doe je jezelf zo'n hok kado
Ik ben het niet met je eens. Cylinderinhoud heeft een grotere invloed dan de hoeveelheid pk's. Neem als voorbeeld 4 motorvarianten uit de Fiat 500 in volgorde van onzuinigheid:quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:19 schreef oldford het volgende:
Een motor met meer pk's zal meer gebruiken dan een motor met minder pk's (zelfs als deze laatste een cylinder meer heeft) als de bestuurder die meerdere pk's regelmatig gebruikt. B.v. een 1.2 3-cylinder met turbo en 120 pk gebruikt in de praktijk meer als een 1.4 4-cylinder met 75 pk.
quote:Op zondag 30 april 2023 11:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Echt hoor ik had al 3 verschillende auto's gereden in de tussentijd. Doet me denken aan m'n buurman die 20 jaar lang een nieuwe auto wilde en alle autobladen als maar telkens weer zei over paar jaar komt die en die en dat is weer veel betere technologie. Nu heeft ie eindelijk een Kia Niro gehaald en is ie bijna 80.
Wij willen ook voor de Kamiq gaan.quote:Op zondag 7 mei 2023 17:33 schreef Molo het volgende:
Met ongeveer dit verhaal ben ik uitgekomen op de Skoda Kamiq, ga ook ngo een Suzuki Vitara proefrijden omdat goeienkopert. Maar zo gek veel ontlopen al die karretjes elkaar niet in die klasse. Behoorlijk zelfde meuk
Ben je nog steeds aan het zoeken? Wordt dit hem? Of ga je alsnog verder kijken?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 23:00 schreef stokj het volgende:
Vandaag een proefrit gehad in een Tiguan Business uit 2017. 1,4 litermotor, 4 cilinders, alle opties eraan. Beviel wel goed qua rijden. Is wel even wennen van handgeschakeld naar automaat. In- en uitstappen ging goed. Achterbank ook voldoende ruimte. Kofferbak is loze ruimte, dat weet ik nu al: ik ga die niet volledig gebruiken. Heb niet zoveel nodig. Best wel prijzige auto (ongeveer 30.000,-).
Auto is best groot maar dat is een kwestie van gewenning. Kan er nu niet meer makkelijk de stad mee in en even ergens parkeren als met de 206. Dan zou een T-Roc beter zijn qua formaat maar weer niet qua instaphoogte.
Wat gaf bij jou de doorslag om voor de Kodiaq te gaan ipv de Kamiq?quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:03 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ben je nog steeds aan het zoeken? Wordt dit hem? Of ga je alsnog verder kijken?
Wij gaan voor de Kodiaq ipv Kamiq.
Er is een derde kindje op komst, dus bij ons was het vooral de achterbank.quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:12 schreef stokj het volgende:
[..]
Wat gaf bij jou de doorslag om voor de Kodiaq te gaan ipv de Kamiq?
Ik twijfel, 30.000 voor een auto uit 2017 is wel veel. En nu ik erin heb gereden voor een proefrit twijfel ik of ik makkelijk parkeerplaats kan vinden als ik een keer met de auto boodschappen wil doen en niet in de garage kan parkeren maar op straat.
Doe eens de Toyota C-HR. Voor <25k¤heb je er een uit 2017 - 2018.quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:12 schreef stokj het volgende:
Ik twijfel, 30.000 voor een auto uit 2017 is wel veel. En nu ik erin heb gereden voor een proefrit twijfel ik of ik makkelijk parkeerplaats kan vinden als ik een keer met de auto boodschappen wil doen en niet in de garage kan parkeren maar op straat.
Waarom zou je een 13 in een dozijn Tiguan niet kunnen parkeren? Wat een issues zeg..quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:12 schreef stokj het volgende:
[..]
Wat gaf bij jou de doorslag om voor de Kodiaq te gaan ipv de Kamiq?
Ik twijfel, 30.000 voor een auto uit 2017 is wel veel. En nu ik erin heb gereden voor een proefrit twijfel ik of ik makkelijk parkeerplaats kan vinden als ik een keer met de auto boodschappen wil doen en niet in de garage kan parkeren maar op straat.
Nouja, omdat het veel ruimte in beslag nam.quote:Op zondag 23 juli 2023 15:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom zou je een 13 in een dozijn Tiguan niet kunnen parkeren? Wat een issues zeg..
Zal hier ook even naar kijken.quote:Op zondag 23 juli 2023 15:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Doe eens de Toyota C-HR. Voor <25k¤heb je er een uit 2017 - 2018.
Automatisch inparkeren (zowel haaks als parallel) kan ie zelf.
Stelt toch niks voor...Mijn auto is nog een stuk groter en parkeer ik nagenoeg overal probleemloos.quote:Op zondag 23 juli 2023 15:23 schreef stokj het volgende:
[..]
Nouja, omdat het veel ruimte in beslag nam.
Maar straks koop je iets en is het dashbordkastje te kleinquote:Op zondag 23 juli 2023 15:35 schreef Molo het volgende:
Je bent al 14+ maanden bezig, auto's worden alleen maar duurder, misschien moet je gewoon eens een knoop doorhakken en wat kopen
Dus in de normale straat kan jij je auto gewoon parkeren? En je accepteert bijvoorbeeld als er een paar straten verderop pas een voldoende grote plek is je daar parkeert en een stukje terugloopt? Ik heb dat er namelijk wel voor over.quote:Op zondag 23 juli 2023 15:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Stelt toch niks voor...Mijn auto is nog een stuk groter en parkeer ik nagenoeg overal probleemloos.
En wat is het instapprobleem?
En het issue met de automaat?
Nog meer futiliteiten?
Denk dat je maar voor een Golf moet gaan
Ja dat is waar. Sterker nog: voor september moet de huidige auto weer APK gekeurd zijn...quote:Op zondag 23 juli 2023 15:35 schreef Molo het volgende:
Je bent al 14+ maanden bezig, auto's worden alleen maar duurder, misschien moet je gewoon eens een knoop doorhakken en wat kopen
Ik kan nagenoeg overal gewoon parkeren. Het is geen Dodge RAM hč Parkeren is wel het laatste waar ik me met zo'n doorsnee auto zorgen om zou maken.quote:Op zondag 23 juli 2023 18:03 schreef stokj het volgende:
[..]
Dus in de normale straat kan jij je auto gewoon parkeren? En je accepteert bijvoorbeeld als er een paar straten verderop pas een voldoende grote plek is je daar parkeert en een stukje terugloopt? Ik heb dat er namelijk wel voor over.
Nou, ik kon nog moeilijker in- en uitstappen uit de Golf dan uit de Peugeotquote:Op zondag 23 juli 2023 18:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dus je rijdt nu een 206 maar past niet in een Golf?
Daar zit een deel van mijn twijfel: een Tiguan is heerlijk instappen maar heeft ruimte die ik niet (optimaal) ga gebruiken. Een T-Roc is qua instappen voor mij iets minder dan bij de Tiguan maar heeft wel ruimte die ik optimaal benut...quote:Op maandag 24 juli 2023 00:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik kan nagenoeg overal gewoon parkeren. Het is geen Dodge RAM hč Parkeren is wel het laatste waar ik me met zo'n doorsnee auto zorgen om zou maken.
Maar als je die ruimte niet nodig hebt koop je toch gewoon een kleinere auto?
Inderdaad overwogen maar dan de benzinevariant ervan (interieur is een beetje standaard zag ik). Hier in de buurt niet echt te vinden, wel verder weg.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:36 schreef DjDaano het volgende:
Heb je de Lynk en Co 01 overwogen? Voldoet volgens mij aan al je eisen en is nog betaalbaar ook.
De hybride variant voldoet volgens mij aan al je eisen en ik vind hem van binnen ook wel prima hoor. Ik ben 2 meter en kan er goed in zitten. Via de lynk app kun je er een lenen in de buurt voor een betaalde proefrit. Als ik naar de auto’s op je lijst kijk dan zou ik dit wel proberen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:02 schreef stokj het volgende:
[..]
Inderdaad overwogen maar dan de benzinevariant ervan (interieur is een beetje standaard zag ik). Hier in de buurt niet echt te vinden, wel verder weg.
Ik lees overal dramatische reviews over de service bij problemen enzo. Dat is voor mij sowieso echt een 'nope' danquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:29 schreef DjDaano het volgende:
[..]
De hybride variant voldoet volgens mij aan al je eisen en ik vind hem van binnen ook wel prima hoor. Ik ben 2 meter en kan er goed in zitten. Via de lynk app kun je er een lenen in de buurt voor een betaalde proefrit. Als ik naar de auto’s op je lijst kijk dan zou ik dit wel proberen.
Dat is als je hem huurt, koop je hem gewoon bij je lokale volvodealer dan krijg je daar ook je service en is er niet zoveel aan de hand.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik lees overal dramatische reviews over de service bij problemen enzo. Dat is voor mij sowieso echt een 'nope' dan
Ja ik had het over de leasequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:46 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dat is als je hem huurt, koop je hem gewoon bij je lokale volvodealer dan krijg je daar ook je service en is er niet zoveel aan de hand.
Topic en advies gingen over de aanschaf dus dan is lease eigenlijk niet relevant. Is trouwens ook geen lease maar huur bij Lynk dus als je voor die optie gaat kun je hem maandelijks opzeggen.quote:
quote:Op zaterdag 16 juli 2022 11:59 schreef Fer het volgende:
Persoonlijk vind ik alle auto’s van afgelopen 10 jaar in b-c segment redelijk inwisselbaar kwa rijervaring en techniek.
Het is meer persoonlijke smaak.
Kwa verbruikt scheelt een 1.0 handbal of en 1.6 automaat tegenwoordig ook weinig. Kunnen beide 1:10 of 1:20 afhankelijk van hoe je ermee omgaat. Zo’n 3 cilinder heeft ook 120pk, ruim voldoende voor als je normaal-sportief wil rijden.
Verder heb je sensoren en camera’s voor als je niet goed kan kijken.
De Nissan Qashqai was ook een leuke. Ik neigde eerder naar deze, ook omdat het meer knopjes heeftquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:29 schreef DjDaano het volgende:
[..]
De hybride variant voldoet volgens mij aan al je eisen en ik vind hem van binnen ook wel prima hoor. Ik ben 2 meter en kan er goed in zitten. Via de lynk app kun je er een lenen in de buurt voor een betaalde proefrit. Als ik naar de auto’s op je lijst kijk dan zou ik dit wel proberen.
Deze heeft een lage instap terwijl ik een wat hogere instap wilquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:41 schreef Centenbak het volgende:
Al een M5 overwogen? E60 uiteraard, met de heerlijke V10.
heb je al naar een Mercedes cla gekeken?quote:Op maandag 7 augustus 2023 01:24 schreef stokj het volgende:
[..]
Deze heeft een lage instap terwijl ik een wat hogere instap wil
Je bedoelt denk ik Mercedes GLA?quote:Op maandag 7 augustus 2023 09:47 schreef lipje het volgende:
[..]
heb je al naar een Mercedes cla gekeken?
Sterker nog: voor 20 september moet de huidige auto APK gekeurd worden met de nodige gevolgen van reparaties die waarschijnlijk moeten plaatsvinden.quote:Op maandag 14 augustus 2023 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoeveel jaar nog voor je een keuze maakt? Duurt inmiddels wel erg lang..
Dus binnenkort hak je de knoop door?quote:Op woensdag 16 augustus 2023 01:38 schreef stokj het volgende:
[..]
Sterker nog: voor 20 september moet de huidige auto APK gekeurd worden met de nodige gevolgen van reparaties die waarschijnlijk moeten plaatsvinden.
Ik opteer nu voor:
• Een goede tweedehands T-Roc óf
• Een nieuwe T-Roc met minimale eisen die ik stel óf
• Een Toyota Yaris Cross of Corolla Cross
Ik zag dat de Tiguan waar ik een proefrit in maakte nog beschikbaar is. In de T-Roc en beide Toyotas heb ik nog niet gereden maar wel aanschouwt.
Ik hoop het! Er zit tijdsdruk achterquote:Op woensdag 16 augustus 2023 09:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus binnenkort hak je de knoop door?
Of je die kofferbakruimte nou wel of niet benut, het zit toch niet in de weg?quote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:30 schreef stokj het volgende:
Vandaag een proefrit gedaan in een T-Roc. Dat beviel me wel moet ik zeggen. Maar aan de andere kant heeft het me weer in twijfel gebracht om toch een Tiguan te overwegen vanwege de comfort. Wel zonde van de kofferbakruimte die ik niet volledig ga benutten.
Ik zou het toch zeker eens overwegen, als je dan toch +- 30k wilt uitgeven en kwaliteit wil. Al vind ik de gla wel lage instap hebben nog, kwam zelf op gle uit qua hoogte instap.quote:Op maandag 7 augustus 2023 10:50 schreef stokj het volgende:
[..]
Je bedoelt denk ik Mercedes GLA?
Ik ken iemand die zo eentje heeft, een GLA Coupé. Die instap is voor mij prima. Maar deze auto is wel prijzig.
Geen slechte auto, ik heb er een paar keer in gereden als bijrijder voorin.
Ik zal even wat zoeken ook voor dit merk.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:21 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Ik zou het toch zeker eens overwegen, als je dan toch +- 30k wilt uitgeven en kwaliteit wil. Al vind ik de gla wel lage instap hebben nog, kwam zelf op gle uit qua hoogte instap.
Maar er zijn ook goede glc’s voor dat geld vanaf 2017 ong.
Naja, is denk ik meer het gevoel denk ik. Nu van de Peugeot 206 is de grootte van de kofferbak voldoende. Als ik de spulletjes van de Peugeot in de Tiguan zet dan hou ik nog een zee van ruimte over. 'loze ruimte' zegmaar qua gevoel.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:37 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Of je die kofferbakruimte nou wel of niet benut, het zit toch niet in de weg?
Ik heb met de Kodiaq nog niet gehad dat ik ergens niet kon parkeren en we hebben er tijdens de vakantie 10.000 km mee gereden. Geen moment spijt gehad van deze auto!quote:Op zondag 23 juli 2023 18:03 schreef stokj het volgende:
[..]
Dus in de normale straat kan jij je auto gewoon parkeren? En je accepteert bijvoorbeeld als er een paar straten verderop pas een voldoende grote plek is je daar parkeert en een stukje terugloopt? Ik heb dat er namelijk wel voor over.
Bij de Tiguan zit ik vooral met de ruimte die 'overblijft'. De kofferbak is bijvoorbeeld groot en ik weet dat ik nu al weinig heb om de hele kofferbak te vullen en zo dus de ruimte optimaal te benutten.
Automaat is een must. En de instaphoogte is denk ik hoe hoger hoe beter voor mij.
In een Golf pas ik niet in
Ho eens even! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 31 augustus 2023 15:39 schreef stokj het volgende:
Het is een Nissan Qashqai geworden.
Overigens is het even zoeken om de navigatie van mijn werktelefoon (samsung) of privetelefoon (iphone) op het dashboardscherm te krijgen... wilt nog niet lukken.
Lol, met die fkng lelijke logo's op de C-stijl?quote:Op donderdag 26 mei 2022 23:06 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoezo is mijn suggestie voor een BMW X2 weggehaald? WTF?
Was serieus een goede optie, veruit de beste zelfs als ik de rest van de suggesties hier zie.
1000x liever een X2 als een Peugeot of Citroen people carrier
Prima keuze!quote:Op donderdag 31 augustus 2023 15:39 schreef stokj het volgende:
Het is een Nissan Qashqai geworden.
Overigens is het even zoeken om de navigatie van mijn werktelefoon (samsung) of privetelefoon (iphone) op het dashboardscherm te krijgen... wilt nog niet lukken.
Issue met de armsteun voor lief genomen, als ik mijn zithouding wat lager zet (wat wel even wennen is) dan komt het goed.quote:Op vrijdag 1 september 2023 00:42 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Prima keuze!
Issue met de armsteun voor lief genomen?
Voor die navigatie zou je even op Youtube kunnen zoeken naar wat uitleg daarover. Vaak kom je wel een filmpje tegen hoe zoiets ingesteld moet worden.
Bij een constante snelheid is er natuurlijk geen enkel verschil. Gewoon op sport laten staan en niet als een dwaas op het gaspedaal stampen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:53 schreef stokj het volgende:
Ik probeer uit te vogelen wat 'zuinig rijden' bij de QQ nou inhoudt maar kom er niet verder mee.
De ECO modus op snelweg zou zuinig moeten zijn maar merk er niet veel van (of het ligt aan mij)
Als ik m’n telefoon aansluit via m’n usb-kabel, dan opent automatisch Apple CarPlay. Als ik op m’n telefoon de navigatie aanzet, dan gaat dat automatisch over op m’n autoscherm. Gebeurd dat bij jou niet?quote:Op vrijdag 1 september 2023 12:55 schreef stokj het volgende:
[..]
Issue met de armsteun voor lief genomen, als ik mijn zithouding wat lager zet (wat wel even wennen is) dan komt het goed.
Ik ben er ondertussen achter gekomen dat als ik de telefoons via de USB-kabel aansluit ik gebruik kan maken van Carplay of Android Auto. Volgende stap is om te zien hoe ik de navigatie van mijn telefoon via het infotainmentsysteem op mijn dashboard kan krijgen. En ik ben er nog niet helemaal uit wanneer ik nou welke rijmodus (eco-standaard-sport) moet gebruiken. En het viel me al op dat het aantal km dat je nog kon rijden met de benzinetank soms eerst omlaag gaat en daarna weer omhoog kruipt. Zal wel met de hybride o.i.d. te maken hebben. Hoe dat zuinig rijden precies in elkaar zit moet ik nog ontdekken.
Bij mij start het na het aansluiten automatisch ja (Android Auto of Apple CarPlay). Als ik de navigatie aanzet dan zie ik het alleen op het infotainmentsystem, niet recht voor me in de virtuele cockpit.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:35 schreef arvensis het volgende:
[..]
Als ik m’n telefoon aansluit via m’n usb-kabel, dan opent automatisch Apple CarPlay. Als ik op m’n telefoon de navigatie aanzet, dan gaat dat automatisch over op m’n autoscherm. Gebeurd dat bij jou niet?
Koude motor vooral. Dan ligt het verbruik hoger en loopt de actieradius vaak in een rap tempo naar beneden (lijkt soms bijna wel of er benzine weglekt uit de tank), maar naarmate de motor warm is loopt de actieradius weer langzaam op.quote:Op vrijdag 1 september 2023 12:55 schreef stokj het volgende:
En het viel me al op dat het aantal km dat je nog kon rijden met de benzinetank soms eerst omlaag gaat en daarna weer omhoog kruipt. Zal wel met de hybride o.i.d. te maken hebben. Hoe dat zuinig rijden precies in elkaar zit moet ik nog ontdekken.
Ik vraag me af of dat überhaupt kan hoor. Vaak kan alleen zo'n ingebouwde navigatie in de virtuele cockpit getoond worden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:40 schreef stokj het volgende:
Bij mij start het na het aansluiten automatisch ja (Android Auto of Apple CarPlay). Als ik de navigatie aanzet dan zie ik het alleen op het infotainmentsystem, niet recht voor me in de virtuele cockpit.
Volgens mij niet, nog niet gevonden in ieder gevalquote:Op maandag 11 september 2023 22:33 schreef arvensis het volgende:
Bij mij kan ik dat instellen met de knopjes op m’n stuur. Weet niet of de QQ dat ook heeft.
Gefeliciteerd met je nieuwe bolide! Veel veilige km's gewenst.quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:30 schreef stokj het volgende:
Nu op zoek naar een geschikte kabeltje dat 3 aansluitingen heeft: één usb, één voor de Samsung en één voor de iPhone. Afhankelijk van waar ik naar toe moet doe ik de Samsung werktelefoon (navigatie) erop of de iPhone (voor audio).
Dankjewel!quote:Op donderdag 14 september 2023 11:14 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je nieuwe bolide! Veel veilige km's gewenst.
Dat wil ik wel doen, weet niet of de TT dan nog gepast isquote:Op donderdag 14 september 2023 11:14 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ga je nu ook periodieke updates plaatsen hoe de auto je bevalt en de eventuele makementen die je tegen gaat komen?
Dat kan ook, maar ik merkte al dat op de iPhone ik de gedownloade muziekapp niet kan gebruiken, met Apple CarPlay kan je alleen de standaard iPhone apps gebruiken .quote:Op donderdag 14 september 2023 11:14 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Is het niet veel eenvoudiger om ook gewoon te navigeren m.b.v. de iPhone in plaats van de werk samsung in te zetten?
nu in de aanbieding bij de Lidlquote:Op dinsdag 12 september 2023 16:30 schreef stokj het volgende:
Nu op zoek naar een geschikte kabeltje dat 3 aansluitingen heeft: één usb, één voor de Samsung en één voor de iPhone. Afhankelijk van waar ik naar toe moet doe ik de Samsung werktelefoon (navigatie) erop of de iPhone (voor audio).
Ik zie het ja, ik zal morgenochtend kijken of ze dat hier hebben (deze Lidl hier heeft bijna nooit wat ).quote:
Deze Lidl had ze overigens niet (was ook te verwachten). Heb een Samsung kabel gevonden die ik over heb, gebruik die nu in de auto voor de werktelefoon.quote:
Hm, dat is ook een gedachte. Ik leidde het voor mijzelf af dat als ik gas geef ik een bepaalde verbruik heb. Maar sinds die dag is het dus ook als ik stil sta dat er een verbruik is, terwijl met lopende motor ik dat daarvoor niet had als ik stil stond. Ook merk ik dat bij het aanzetten van de koude motor de balk gelijk blauw wordt en de toerenteller iets hoger dan normaal gaat staan.quote:Op donderdag 28 september 2023 12:59 schreef Mano_ het volgende:
Zoals ik het zie geeft dat balkje niet je gas-stand aan maar het verbruik. Komt namelijk overeen met de 5,6 erboven.
Er staat bij "Sinds reset", dus dit is gemiddeld verbruik. Misschien had je 'm eerst op huidig verbruik staan.quote:Op donderdag 28 september 2023 22:34 schreef stokj het volgende:
[..]
Hm, dat is ook een gedachte. Ik leidde het voor mijzelf af dat als ik gas geef ik een bepaalde verbruik heb. Maar sinds die dag is het dus ook als ik stil sta dat er een verbruik is, terwijl met lopende motor ik dat daarvoor niet had als ik stil stond. Ook merk ik dat bij het aanzetten van de koude motor de balk gelijk blauw wordt en de toerenteller iets hoger dan normaal gaat staan.
Hm. Ik heb recentelijk wel even geswitched van liter/km naar km/liter. Misschien dat het daarmee te maken heeft.quote:Op donderdag 28 september 2023 22:55 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Er staat bij "Sinds reset", dus dit is gemiddeld verbruik. Misschien had je 'm eerst op huidig verbruik staan.
Boeiend, die stealer pakt je centen sowieso en lacht je achteraf vierkant uit.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:25 schreef Halcon het volgende:
Wat is eigenlijk jullie ervaring hoeveel procent je er ongeveer af kunt pingelen als je (zonder inruil) een (dure) auto koopt bij een dealer?
Bijna niets meer aangezien ze ook zo goedkoop mogelijk adverteren op de verschillende websites. Wat winterbanden en velgen en onderhoud etc is nog wel te doen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:25 schreef Halcon het volgende:
Wat is eigenlijk jullie ervaring hoeveel procent je er ongeveer af kunt pingelen als je (zonder inruil) een (dure) auto koopt bij een dealer?
@Halcon wat Daano zegt. Voor de Peugeot (22 jaar oud, 350k) kreeg ik een (te verwachten) habbekrats mee. De Nissan was al scherp geprijsd maar de dealer deed er nog een habbekrats er vanaf + een aantal accessoires (maten, complete thuiskom kit etc) bij om de auto compleet te maken. Veel verschil maakte die twee habbekratsen in getallen niet uit maar het was wel mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:52 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Bijna niets meer aangezien ze ook zo goedkoop mogelijk adverteren op de verschillende websites. Wat winterbanden en velgen en onderhoud etc is nog wel te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |