CX-5 lust wel een slokje want het ding is loeizwaar als caravan trekker.quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:10 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Toyota CH-R Hybrid of een Mazda CX-5
Een snelle zoektocht op spritmonitor leert mij dat de CX-5 in de praktijk (op benzine) zo'n 1 op 12 rijdt. Misschien niet bijzonder zuinig, maar het moet een auto met hoge instap zijn, dat werkt ook niet mee.quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:34 schreef halfway het volgende:
[..]
CX-5 lust wel een slokje want het ding is loeizwaar als caravan trekker.
Geen idee, maar ik zet de X2 erbij om te onderzoeken.quote:Op donderdag 26 mei 2022 23:06 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoezo is mijn suggestie voor een BMW X2 weggehaald? WTF?
Was serieus een goede optie, veruit de beste zelfs als ik de rest van de suggesties hier zie.
1000x liever een X2 als een Peugeot of Citroen people carrier
Je mag de denigrerende ondertoon en opmerkingen over dat het voor boomers is er voortaan uit laten. Komt nogal trollerig over richting TSquote:Op donderdag 26 mei 2022 23:06 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoezo is mijn suggestie voor een BMW X2 weggehaald? WTF?
Was serieus een goede optie, veruit de beste zelfs als ik de rest van de suggesties hier zie.
1000x liever een X2 als een Peugeot of Citroen people carrier
Ik zou TS nooit trollen, is mijn namelijk mijn bff. Geef gewoon mijn eerlijke mening om @stokj te behoeden voor een miskoop.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je mag de denigrerende ondertoon en opmerkingen over dat het voor boomers is er voortaan uit laten. Komt nogal trollerig over richting TS
BFF is ook weer overdreven hoor.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 12:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik zou TS nooit trollen, is mijn namelijk mijn bff. Geef gewoon mijn eerlijke mening om @:stokj te behoeden voor een miskoop.
VW, Seat, Skoda zijn 1 pot nat. idem Audi, alleen duurdere prijs.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:30 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Skoda en Seat hebben neem ik aan ook tegenhangers van de VW T-Roc, wellicht vind je die mooier en misschien is de prijs ook weer wat gunstiger.
Heb je die X2 nog getest?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:54 schreef stokj het volgende:
[..]
Ik heb pas volgend weekend tijd om de andere dealers te bezoeken, dan hoop ik de suggesties die zijn gedaan tegen te komen!
Skoda is net wat groter dan zijn soortgenoten.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
VW, Seat, Skoda zijn 1 pot nat. idem Audi, alleen duurdere prijs.
T-Roc heeft een golf onderstel, Kamiq een polo geloof ikquote:Op donderdag 9 juni 2022 23:24 schreef Sapstengel het volgende:
Als je T-Roc noemt is Skoda Kamiq ook een optie.
Ik zou vandaag langsgaan bij een paar dealers weer maar het was er niet van gekomen. Morgen wel want pa wilt ook mee kijken.quote:
Die ziet er wel leuk uit jaquote:Op donderdag 9 juni 2022 23:24 schreef Sapstengel het volgende:
Als je T-Roc noemt is Skoda Kamiq ook een optie.
Dat wist ik niet. Dus de Karoq is meer gelijk aan T-Roc?quote:Op donderdag 9 juni 2022 23:30 schreef Adames het volgende:
[..]
T-Roc heeft een golf onderstel, Kamiq een polo geloof ik
Ik vind dat Ford lekker bezig is, iig met het design van de buitenkant. Die Puma vind ik echt een leuke verschijning.quote:Op donderdag 26 mei 2022 23:49 schreef Captain_Ghost het volgende:
Meeste wagens met hoge instap zijn vaak suv.
Bij mazda hebben alle modellen die op benzine loopt zelfde blokken. Twee liters 120 of 160 pk.. naar keuze.
Bij Peugeot en Citroen hebben ze exacte zelfde blokken met 1.2 benzine (3 cilinder) 80,110 pk meer niet.
Beide auto zijn wel te doen, mits je een voeten uitstekend beheersing heeft.
Ander optie:
Ford puma
Ford Kuga
Opel Mokka
Nissan Qashqai
Mitsubhihi outlander
Hyundai Kona (elektrische als je dat kan betalen)
Zo simpel kan het zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:57 schreef SOG het volgende:
Toyota rav4
Lexus rx450h
Lexus nx300h
Lekker zuinig. Mega betrouwbaar.
Met een Toyota C-HR kun je idd best zuinig rijden. De auto geeft bij het uitzetten wat gegevens van de rit weer.quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:10 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Toyota CH-R Hybrid of een Mazda CX-5
Netjes.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 20:02 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Met een Toyota CH-R kun je idd best zuinig rijden. De auto geeft bij het uitzetten wat gegevens van de rit weer.
Dit was een ritje Waalwijk-Eindhoven tussen 16:20u en 17:00u (van Vlijmen naar Vught is een stukje binnendoor) met de airco ingeschakeld:
[ afbeelding ]
Waar staat in dat linker wijzerplaat, CHG voor?quote:
Charge? Ofwel, laden door regeneratief remmen.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 21:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Waar staat in dat linker wijzerplaat, CHG voor?
quote:Op zaterdag 11 juni 2022 21:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Waar staat in dat linker wijzerplaat, CHG voor?
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 22:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Charge? Ofwel, laden door regeneratief remmen.
Een motor met meer pk's zal meer gebruiken dan een motor met minder pk's (zelfs als deze laatste een cylinder meer heeft) als de bestuurder die meerdere pk's regelmatig gebruikt. B.v. een 1.2 3-cylinder met turbo en 120 pk gebruikt in de praktijk meer als een 1.4 4-cylinder met 75 pk.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:06 schreef stokj het volgende:
Wel een vraag over het aantal cilinders van de motor versus verbruik. Hoe meer cilinders hoe meer benzine er wordt verbruikt? En een automaat is minder zuinig dan een handgeschakelde versie?
Bij de nieuwe auto wil ik dat ie wel wat power heeft voor de lange afstanden die ik door het land soms moet rijden. Maar je wilt ook niet dat het veel benzine opslurpt dan normaal nodig zou zijn. Waar zou je dan bij de motor naar moeten kijken? Naar het aantal pk neem ik aan.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:19 schreef oldford het volgende:
[..]
Een motor met meer pk's zal meer gebruiken dan een motor met minder pk's (zelfs als deze laatste een cylinder meer heeft) als de bestuurder die meerdere pk's regelmatig gebruikt. B.v. een 1.2 3-cylinder met turbo en 120 pk gebruikt in de praktijk meer als een 1.4 4-cylinder met 75 pk.
De tegenwoordige moderne automaten of gerobotiseerde versnellingsbakken (DSG, Selespeed, etc.) komen heel dicht bij het verbruik van een handbak, soms zelfs is de fabrieksopgave een fractie beter.
Wat meer ouderwetse automaten gebruiken inderdaaad wat meer als handgeschakelde bakken.
Die mensen hebben een verkoopachtergrond, en (meestal) niet in de techniek. Wat verbruik betreft; die drie cilinders zijn lichter en goedkoper te fabriceren, of ze zuiniger zijn hangt van je rijstijl en soort afstand af. Veel schakelen en rijden in lage versnelling door stadsverkeer, geeft hoger verbruik.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:48 schreef stokj het volgende:
Wat me verder opvalt is dat als ik zulke technische vragen aan de dealer stel ik altijd een commercieel/verkopend antwoord krijg in plaats van een praktisch antwoord waar ik wat aan heb
Deze manier van rijden leerde ik inderdaad van mijn rijinstructeur.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Die mensen hebben een verkoopachtergrond, en (meestal) niet in de techniek. Wat verbruik betreft; die drie cilinders zijn lichter en goedkoper te fabriceren, of ze zuiniger zijn hangt van je rijstijl en soort afstand af. Veel schakelen en rijden in lage versnelling door stadsverkeer, geeft hoger verbruik.
Gunstig is constant 80 in de hoogste versnelling.
Als ik bij de dealers ben om naar het model te kijken dan merk ik inderdaad dat mijn zicht anders is. Dat zal wel wennen zijn. Je zit in een SUV best compact met kleine ramen vergeleken met de huidige 206.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 11:59 schreef Fer het volgende:
Persoonlijk vind ik alle auto’s van afgelopen 10 jaar in b-c segment redelijk inwisselbaar kwa rijervaring en techniek.
Het is meer persoonlijke smaak.
Kwa verbruikt scheelt een 1.0 handbal of en 1.6 automaat tegenwoordig ook weinig. Kunnen beide 1:10 of 1:20 afhankelijk van hoe je ermee omgaat. Zo’n 3 cilinder heeft ook 120pk, ruim voldoende voor als je normaal-sportief wil rijden.
Verder heb je sensoren en camera’s voor als je niet goed kan kijken.
Ik stond voor dezelfde keus zo ongeveer. Ook in de Peugeot 2008 gereden en naar andere auto's met hoge instap gekeken. Uiteindelijk op de nieuwe C4 uitgekomen. Een 1.2 benzine met 8 traps automaat in het wit. Mooi hoge instap en relatief scherp geprijsd voor de uitrusting. Bij mij is het lease en daarom heb ik de Shine Pack Business besteld met massagestoelen en trekhaak. 35k kost de mijne al met al.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:54 schreef stokj het volgende:
[..]
BFF is ook weer overdreven hoor.
Maar goed, ik had vandaag twee dealers bezocht. Peugeot en Volkswagen (wel fijn als je een stuk of 6 dealers in dezelfde omgeving hebt, echter had ik gelimiteerde tijd en was ik in de buurt).
Ik heb in de Peugeot 200/3008 en VW T-Roc gezeten.
Bij de 2008 kwam de bovenkant van het stuur in het zicht van de onderkant van het scherm met de snelheid. De 2008 was lekker compact en zat ook lekker compact, alsof je in een echte cockpit zit.
De 3008 was wat ruimer, wat eigenlijk een beetje tegenviel doordat ik niet had verwacht dat het zó ruim zo zijn in mijn beleving. Bovenstaand probleem had ik niet. Maar je merkte wel dat het qua zicht (naar voren en de zijkanten kijken) dat het wel even wennen was qua grootte van de auto.
De VW T-Roc zat een beetje tussen de Peugeots 2008 en 3008 in. Een soort compacte middenmaat, ook qua bouw van de auto zelf.
Al deze drie auto's hebben een soort glanzend lak verwerkt in het dashboard wat er voor zorgt dat stof snel wordt aangetrokken. Wel een stofdoekje in de auto houden.
Van de Peugeots heb ik de specificaties meegekregen alsmede de prijzen bij verschillende packs. Bij VW moest ik het maar doen met wat er op internet stond
Ik heb pas volgend weekend tijd om de andere dealers te bezoeken, dan hoop ik de suggesties die zijn gedaan tegen te komen!
Ligt ook maar aan de auto. In de hoogste vernsnelling maakt mijn auto net wat te weinig toeren om echt efficient te zijn, ik kan beter tegen de 100 rijden. Dan heb ik het over een 3-liter 6-cilinder diesel met 310pk, die dan vrolijk tegen de 1:25 loopt Dat verbruik haal je gemiddeld natuurlijk nooit, maar woon-werk met gemiddeld 1:20 heb ik wel een keer voor mekaar gekregen. Ding is echt idioot zuinig als je je best doet. Ik doe alleen niet bepaald m'n best over het algemeen, dus mijn verbruik zit gemiddeld rond de 1:15.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 19:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Die mensen hebben een verkoopachtergrond, en (meestal) niet in de techniek. Wat verbruik betreft; die drie cilinders zijn lichter en goedkoper te fabriceren, of ze zuiniger zijn hangt van je rijstijl en soort afstand af. Veel schakelen en rijden in lage versnelling door stadsverkeer, geeft hoger verbruik.
Gunstig is constant 80 in de hoogste versnelling.
Is dit echt!?!? Dus je kan tijdens het rijden je stoelpositie niet aanpassen? Lijkt me sterkquote:Met de deur dicht kan je niet je stoelinstellingen aan de zijkant aanpassen. Dat komt omdat de deur een brede armsteun heeft en je met je vingers niet aan de knoppen kan komen om de stoelinstellingen anders te zetten.
Maar hoe vaak pas je überhaupt je stoelpositie aan tijdens het rijden? Ik doe dat zelf nooit, dus zou voor mij persoonlijk echt een non-issue zijn. Kan me niet voorstellen dat ik daar uniek in ben.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 05:16 schreef SOG het volgende:
Is dit echt!?!? Dus je kan tijdens het rijden je stoelpositie niet aanpassen? Lijkt me sterk
Nou, ik deed de deur dicht en wou de stoel verstellen en ik kon er op één of andere manier niet bij. Maar de grap is dat ik vorige week bij dezelfde dealer was maar dan in een andere Qashqai en daar lukte het wel.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 05:16 schreef SOG het volgende:
[..]
Is dit echt!?!? Dus je kan tijdens het rijden je stoelpositie niet aanpassen? Lijkt me sterk
Mee eens, één keer je stoelpositie goed zetten en dan gaan. Maar die armsteun vond ik persoonlijk wel minder. De dealer zei ook dat de Nissan meer gemaakt is voor Aziatische mensen en dus voor wat kleinere mensen. Daar zat wel wat in al vind ik het niet kunnen dat zo een armsteun gewoon niet omhoog kan.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:36 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Maar hoe vaak pas je überhaupt je stoelpositie aan tijdens het rijden? Ik doe dat zelf nooit, dus zou voor mij persoonlijk echt een non-issue zijn. Kan me niet voorstellen dat ik daar uniek in ben.
Een te lage armsteun vind ik vervelender.
Nee, ik heb geen dikke worstvingers, gewoon normale vingers. De ruimte tussen deur en stoel was er gewoon niet door de linkerarmleuning (die vastzit aan de deur).quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:20 schreef SOG het volgende:
Heb je gelijk in maar dan nog wil ik gewoon mijn stoel kunnen aanpassen tijdens het rijden of iig kunnen aanpassen met de deur dicht. Bv schoenen wisselen? Bv ff dutje doen? Hij zal het over de nieuwste qashqai moeten hebben want het model vóór de nieuwste kun je wel gewoon de stoel aanpassen elektrisch met de deur dicht.
Of je past bv de bijrijderstoel toch ook vaak aan als er mensen achterin zitten om beenruimte te creëren? Moet je daar dan ook de deur voor openen. Iets zegt me dat dit gewoon kul is, of TS heeft dikke worstvingers.
Die Tucson was bij de Hyundai dealer alleen maar in electrisch beschikbaar als ik het me kon herinneren. Die Toyota Corolla Cross ziet er wel leuk uit. Is misschien net iets té.quote:Op maandag 13 februari 2023 23:01 schreef ytram het volgende:
Liggen een Hyundai Tucson of een Toyota Corolla Cross ook in het budget? Vooral de laatste zou als Hybrid best nog wel aantrekkelijk kunnen zijn. Met beide niet gereden, maar als ik mij nu zou oriënteren voor een nieuwe auto in dat segment zou ik ze zeker meenemen (en de Franse merken links laten liggen, al spreken ze me qua design doorgaans aan).
Staar je niet blind op "SUV" er zijn veel normale auto's die bijna even hoog zijn als de suv-variant omdat het op hetzelfde model gebaseerd is, maar dan zitten er wat stoere plastic bumpers en spatbordverbreders op. Daarnaast zijn juist veel relatief kleine stadsauto's ook relatief hoog, omdat je door rechtop te zitten de auto veel korter kan maken. Bijvoorbeeld de oude A-klasse is extreem polulair bij ouderen, omdat je daarin ook lekker hoog zit.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 18:49 schreef stokj het volgende:
[..]
Die Tucson was bij de Hyundai dealer alleen maar in electrisch beschikbaar als ik het me kon herinneren. Die Toyota Corolla Cross ziet er wel leuk uit. Is misschien net iets té.
Ik lees dat een middenklasse SUV een instaphoogte van 70 cm heeft. Dat zou voor mij goed genoeg zijn.
Maar bij een 70+ cm instap kom je toch gauw uit bij de SUV's of bij een auto die heel zwaar is/hogere wegenbelasting/verbruik heeft denk ik?quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:35 schreef knoopie het volgende:
[..]
Staar je niet blind op "SUV" er zijn veel normale auto's die bijna even hoog zijn als de suv-variant omdat het op hetzelfde model gebaseerd is, maar dan zitten er wat stoere plastic bumpers en spatbordverbreders op. Daarnaast zijn juist veel relatief kleine stadsauto's ook relatief hoog, omdat je door rechtop te zitten de auto veel korter kan maken. Bijvoorbeeld de oude A-klasse is extreem polulair bij ouderen, omdat je daarin ook lekker hoog zit.
Bovendien zijn er voor een gemakkelijke instap voor ouderen/mensen met een lichamelijke beperking nog een paar punten die minstens zo belangrijk zijn. De hoogte van de deuropening zelf bijvoorbeeld. Want een hoge zitting heb je niks aan als je vervolgens moet bukken om in de auto te komen. Hoe ver de deur open kan. Driedeurs modellen vallen vaak daardoor af, omdat je de deur in veel situaties niet helemaal open kan doen, en dat het uitstappen moeilijker maakt. En hoe hoog de dorpel is waar je je voeten overheen moet tillen bij het instappen.
Ga het dus vooral proberen als een makkelijke instap echt belangrijk is, en staar je niet blind op enkel de hoge zit van de suv's.
Hier nog een lijstje met zithoogtes van verschillende modellen:
[ afbeelding ]
De Tucson is er juist niet in elektrisch (bev), alleen in mhev, hev en phev.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 18:49 schreef stokj het volgende:
[..]
Die Tucson was bij de Hyundai dealer alleen maar in electrisch beschikbaar als ik het me kon herinneren. Die Toyota Corolla Cross ziet er wel leuk uit. Is misschien net iets té.
Ik lees dat een middenklasse SUV een instaphoogte van 70 cm heeft. Dat zou voor mij goed genoeg zijn.
70+ cm is ook helemaal niet meer comfortabel om in te stappen voor iemand van gemiddelde lengte. Dan moet je omhoog klimmen om te gaan zitten.quote:Op maandag 13 maart 2023 21:46 schreef stokj het volgende:
[..]
Maar bij een 70+ cm instap kom je toch gauw uit bij de SUV's of bij een auto die heel zwaar is/hogere wegenbelasting/verbruik heeft denk ik?
Ik doe dit dagelijks omdat mijn vrouw ook in mijn auto rijdt. Dan pas ik dus meteen bij het instappen al wat aan maar tijdens het rijden vaak nog wat finetuning. Het niet kunnen aanpassen tijdens het rijden zou voor mij ook een dealbreaker zijn.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:36 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Maar hoe vaak pas je überhaupt je stoelpositie aan tijdens het rijden? Ik doe dat zelf nooit, dus zou voor mij persoonlijk echt een non-issue zijn. Kan me niet voorstellen dat ik daar uniek in ben.
Een te lage armsteun vind ik vervelender.
En dan post je een lijstje met auto's van ruim 10 jaar geleden...TS zoekt een nieuwe auto hèquote:Op woensdag 8 maart 2023 11:35 schreef knoopie het volgende:
[..]
Staar je niet blind op "SUV" er zijn veel normale auto's die bijna even hoog zijn als de suv-variant omdat het op hetzelfde model gebaseerd is, maar dan zitten er wat stoere plastic bumpers en spatbordverbreders op. Daarnaast zijn juist veel relatief kleine stadsauto's ook relatief hoog, omdat je door rechtop te zitten de auto veel korter kan maken. Bijvoorbeeld de oude A-klasse is extreem polulair bij ouderen, omdat je daarin ook lekker hoog zit.
Bovendien zijn er voor een gemakkelijke instap voor ouderen/mensen met een lichamelijke beperking nog een paar punten die minstens zo belangrijk zijn. De hoogte van de deuropening zelf bijvoorbeeld. Want een hoge zitting heb je niks aan als je vervolgens moet bukken om in de auto te komen. Hoe ver de deur open kan. Driedeurs modellen vallen vaak daardoor af, omdat je de deur in veel situaties niet helemaal open kan doen, en dat het uitstappen moeilijker maakt. En hoe hoog de dorpel is waar je je voeten overheen moet tillen bij het instappen.
Ga het dus vooral proberen als een makkelijke instap echt belangrijk is, en staar je niet blind op enkel de hoge zit van de suv's.
Hier nog een lijstje met zithoogtes van verschillende modellen:
[ afbeelding ]
In de OP staat "nieuwe, of als dat niet bevalt een tweedehands"quote:Op dinsdag 14 maart 2023 01:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En dan post je een lijstje met auto's van ruim 10 jaar geleden...TS zoekt een nieuwe auto hè
Hij heeft het dan ook over "tijdens" het rijden, niet voor het rijden. Als je er met je vrouw in rijdt dan stel je toch van te voren je stoel in, dan kan je dus ook nog bij de knopjes zoals in zijn geval. Het komt minder voor dat je al aan het rijden bent en dan je stoel iets meer naar achter doet, alhoewel het zeker weleens voorkomt vooral als er mensen achterin zitten die dan toch iets te krap zitten en lopen te janken.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 01:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik doe dit dagelijks omdat mijn vrouw ook in mijn auto rijdt. Dan pas ik dus meteen bij het instappen al wat aan maar tijdens het rijden vaak nog wat finetuning. Het niet kunnen aanpassen tijdens het rijden zou voor mij ook een dealbreaker zijn.
Nee, ik heb het ook over "tijdens" het rijden. Lees nog maar eensquote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hij heeft het dan ook over "tijdens" het rijden, niet voor het rijden. Als je er met je vrouw in rijdt dan stel je toch van te voren je stoel in, dan kan je dus ook nog bij de knopjes zoals in zijn geval. Het komt minder voor dat je al aan het rijden bent en dan je stoel iets meer naar achter doet, alhoewel het zeker weleens voorkomt vooral als er mensen achterin zitten die dan toch iets te krap zitten en lopen te janken.
Daarom auto nemen met geheugen stoelquote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, ik heb het ook over "tijdens" het rijden. Lees nog maar eens
Was bij mijn auto een optie van 3.5k, dat ging mij iets te ver.quote:Op woensdag 15 maart 2023 08:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Daarom auto nemen met geheugen stoel
Ah ja waarschijnlijk omdat je dan ook de elektrische stoelen moet nemen en vaak zijn dat ook weer betere stoelen. Bij mijn Kia is de bestuurder wel elektrisch met geheugen, maar de passagier is handmatig. Bij de Koreanen vallen de opties altijd wel mee qua prijs.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Was bij mijn auto een optie van 3.5k, dat ging mij iets te ver.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |