SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lees je welquote:Op donderdag 26 mei 2022 14:42 schreef maxi-mus het volgende:
Natuurlijk.
Ik heb zelf ook geen mannelijke vrienden en zou dat ook niet toelaten (ik ben gehuwd)
Alsof gehuwd een reden is om geen vrienden te hebben, wat een onzin zeg.
Ik begrijp dit stukje echt niet. Wat heeft gehuwd zijn te maken met wel of geen vrienden hebben?quote:Ik heb zelf ook geen mannelijke vrienden en zou dat ook niet toelaten (ik ben gehuwd).
Ach, straks kunnen we weer bedenken of we voor 10 miljoen euro een levenlang zonder oogbal en een afgehakte piemel willen levenquote:Op donderdag 26 mei 2022 14:48 schreef schommelstoel het volgende:
TS laat wel steeds vaker "haar" eigen beperkingen zien in "haar" topics.
Iedereen moet dat voor zichzelf weten. Bij sommigen blijkt het te kunnen, zoals hierboven is te lezen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:18 schreef roos94 het volgende:
Hoe kijken jullie hiernaar?
Een vriendschap tussen een hetero man en hetero vrouw.
Imo heb ik iets te vaak gezien dat er vroeg of laat bij 1 van de 2 wat gevoel komt kijken en ik ben van mening dat het meestal niet kan. Ik heb zelf ook geen mannelijke vrienden en zou dat ook niet toelaten (ik ben gehuwd). Mijn man heeft ook geen vrouwelijke vrienden, dit is overigens iets wat we al op de 3e date ofzo besproken hebben. Overigens kan ik gewoon goed met zijn vrienden opschieten en hij met mijn vriendinnen maar we gaan niet dan los afspreken of appcontact zoeken e.d. we zien elkaar alleen tijdens gezamelijke ontmoetingen.
Haha wat volslagen achterlijk. Je gaat scheiden als je partner een mannelijke vriend heeft?quote:Op donderdag 26 mei 2022 14:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Iedereen moet dat voor zichzelf weten. Bij sommigen blijkt het te kunnen, zoals hierboven is te lezen.
Voor mij is het een onmiddellijke afknapper. Ik heb zelf geen vrouwelijke vriendinnen, en mijn echtgenote heeft geen mannelijke vrienden.
Zou ze die wel hebben, dan is dat uiteraard haar goed recht. Maar dan is het op mijn beurt mijn goed recht om nog de volgende dag de procedure voor echtscheiding in werking te stellen.
Je krijgt ook steeds discussie over waar precies de grens ligt. Een lunchdate? Samen gaan wandelen? Samen naar de bioscoop? Samen naar de sauna? Samen op vakantie?
Ik heb op dat terrein alles al meegemaakt, en ik heb daar gewoon geen zin meer in. Dus prima als mijn vrouw een vriend wil, maar dan ga ik vervolgens mijn eigen weg. Zij kent uiteraard mijn standpunt.
Omgekeerd is het precies hetzelfde. Stel dat ik zou zeggen dat ik komend weekend even gezellig een paar dagen naar Berlijn ga met een goede vriendin, dan kan ik meteen wegblijven.
Zeker.quote:Op donderdag 26 mei 2022 14:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Haha wat volslagen achterlijk. Je gaat scheiden als je partner een mannelijke vriend heeft?
Dat meestal een recept voor ellende aangezien een groot deel vd vreemdgangpraktijken plaatst vindt met een collegaquote:Op donderdag 26 mei 2022 15:02 schreef Raw85 het volgende:
[..]
En als ze nou een mannelijke collega heeft waar ze het heel goed mee kan vinden?
Precies. Dus wat zou je dan doen? Je vriend dumpen omdat hij vrouwelijke collega's heeft? Zoiets is toch gewoon onwerkbaar? Vertrouw je partner gewoon, ongeacht met wie de ander om gaat.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat meestal een recept voor ellende aangezien een groot deel vd vreemdgangpraktijken plaatst vindt met een collega
Er is een verschil tussen het goed kunnen vinden met de klégaatje of ermee gaan prive appen, afspreken etc of niet?quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:05 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Precies. Dus wat zou je dan doen? Je vriend dumpen omdat hij vrouwelijke collega's heeft? Zoiets is toch gewoon onwerkbaar? Vertrouw je partner gewoon, ongeacht met wie de ander om gaat.
Nee, dat hoeft niet.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:02 schreef Raw85 het volgende:
Voor m'n gevoel zijn mensen die beweren die zoiets niet kan of het hun partner zelfs verbieden vrijwel altijd onzekere mensen. Alles valt of staat gewoon met vertrouwen.
Je vriend gaat, als hij dat wil, toch wel vreemd. Of jij hem nou bepaalde contacten verbiedt of niet.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:07 schreef roos94 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen het goed kunnen vinden met de klégaatje of ermee gaan prive appen, afspreken etc of niet?
Ja, wat dan? Ik heb ook vrouwelijke collega's waar ik het goed mee kan vinden. Maar dat zijn geen vriendinnen waar ik mee afspreek.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:02 schreef Raw85 het volgende:
[..]
En als ze nou een mannelijke collega heeft waar ze het heel goed mee kan vinden?
Daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:09 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je vriend gaat, als hij dat wil, toch wel vreemd. Of jij hem nou bepaalde contacten verbiedt of niet.
Als je vrouw en jij dat beiden graag op die manier willen afspreken dan gun ik jullie dat van harte uiteraard.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet.
Het kan ook zo zijn, zoals in mijn geval, dat je er gewoon geen zin in hebt. Alles wat hierboven is genoemd, inclusief de voorbeelden die ik zelf gaf (sauna, vakantie, etc.) heb ik in de praktijk meegemaakt. Ik ben daar gewoon klaar mee.
Het is gewoon een huwelijkse voorwaarde. De enige voorwaarde in ons geval.
Wat andere mensen doen, moeten ze zelf weten. Er zijn ook mannen die parenclubs bezoeken en hun vrouw door Jan en Alleman laten afraggen. Prima, moeten zij weten.
Wij verschillen van mening wat "vreemdgaan" is. Voor mij is dat niet alleen seks met een ander. Als je in het geheim afspreekt met iemand van het andere geslacht, met welk doel dan ook, is dat voor mij ook vreemdgaan. Ik heb daar, zoals gezegd, geen zin meer in. Teveel meegemaakt, zelf, maar ook teveel ellende gezien bij anderen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:14 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Als je vrouw en jij dat beiden graag op die manier willen afspreken dan gun ik jullie dat van harte uiteraard.
Ik zou zulke verboden van mijn vriendin dan weer een ongelooflijke afknapper vinden. Ze vertrouwt me maar gewoon. Waar ik ook ben, met wie ook ben. M'n grootste punt van kritiek is dan ook eigenlijk met name dat het verbieden van vrienden van het andere geslacht echt 0,0 garantie biedt op een monogame relatie. Iemand die de behoefte heeft om vreemd te gaan gaat toch wel vreemd. Is het niet met een goede vriend(in), dan is het wel met een collega, een random contact bij het uitgaan, een andere single vader/moeder die zijn of haar kind naar dezelfde crèche brengt. Desnoods de schoonmaakster of oppas. Het is echt een totaal niet waterdichte, maar nogal vergaande, manier van controle.
Het hoeft toch niet in het geheim? Juist niet bij een vriendschap.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:18 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Wij verschillen van mening wat "vreemdgaan" is. Voor mij is dat niet alleen seks met een ander. Als je in het geheim afspreekt met iemand van het andere geslacht, met welk doel dan ook, is dat voor mij ook vreemdgaan. Ik heb daar, zoals gezegd, geen zin meer in. Teveel meegemaakt, zelf, maar ook teveel ellende gezien bij anderen.
Ietwat verdekt opgeschreven maar daarom heb ik het maar even dikgedrukt gemaakt. Natuurlijk is in het geheim afspreken een afknapper. Überhaupt iets geheim doen is in de meeste gevallen een minpunt. Het punt is juist dat als je gewoon eerlijk bent over met wie je afspreekt, dat je je partner ook het vertrouwen kunt geven in jou en dat er verder niets achter zit.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:18 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Wij verschillen van mening wat "vreemdgaan" is. Voor mij is dat niet alleen seks met een ander. Als je in het geheim afspreekt met iemand van het andere geslacht, met welk doel dan ook, is dat voor mij ook vreemdgaan. Ik heb daar, zoals gezegd, geen zin meer in. Teveel meegemaakt, zelf, maar ook teveel ellende gezien bij anderen.
Nee. Je begrijpt het niet. Het is geen angst, het is pure weerzin. Een vrouw die behoefte heeft om met een andere man af te spreken, roept bij mij grote gevoelens van walging en afkeer op.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:14 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Natuurlijk welVreemdgaan is toch juist waar je zo bang voor bent?
Zoals gezegd: je mist het punt.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:20 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ietwat verdekt opgeschreven maar daarom heb ik het maar even dikgedrukt gemaakt. Natuurlijk is in het geheim afspreken een afknapper. Überhaupt iets geheim doen is in de meeste gevallen een minpunt. Het punt is juist dat als je gewoon eerlijk bent over met wie je afspreekt, dat je je partner ook het vertrouwen kunt geven in jou en dat er verder niets achter zit.
Dergelijke types? Hoe definieer jij vrouwen die mannelijke vrienden hebben dan?quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee. Je begrijpt het niet. Het is geen angst, het is pure weerzin. Een vrouw die behoefte heeft om met een andere man af te spreken, roept bij mij grote gevoelens van walging en afkeer op.
Ik weet dat zulke vrouwen bestaan en dat is helemaal prima. Maar niet voor mij. Het leven is kort, ik heb geen zin om mijn tijd te verdoen met dergelijke types.
Maar als dezelfde man waar je vrouw het supergoed mee kan vinden een 'collega' ipv 'vriend' is kan het volgens jou wel? Als ze even een koffietje drinken om het een ander te bespreken bijvoorbeeldquote:Op donderdag 26 mei 2022 15:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee. Je begrijpt het niet. Het is geen angst, het is pure weerzin. Een vrouw die behoefte heeft om met een andere man af te spreken, roept bij mij grote gevoelens van walging en afkeer op.
Ik weet dat zulke vrouwen bestaan en dat is helemaal prima. Maar niet voor mij. Het leven is kort, ik heb geen zin om mijn tijd te verdoen met dergelijke types.
Dat zijn types waar ik niet op val.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dergelijke types? Hoe definieer jij vrouwen die mannelijke vrienden hebben dan?
Nee, dat is onzin Sjoukje. Je benoemt heel bewust ineens even 'geheim' in je argumentatie. Ook iedereen hier die vindt dat zijn of haar partner best vriendschappen met het andere geslacht mag aangaan heeft een afkeer tegen dingen die geheim gebeuren. Het gaat er juist om, dat als je eerlijk en open bent tegen elkaar, dat je zoiets niet in het geheim hoeft te doen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:23 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Zoals gezegd: je mist het punt.
Als het een zakelijk gesprek is over het werk - geen probleem.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:24 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Maar als dezelfde man waar je vrouw het supergoed mee kan vinden een 'collega' ipv 'vriend' is kan het volgens jou wel? Als ze even een koffietje drinken om het een ander te bespreken bijvoorbeeld
Als dit echt waar is, dan zit er toch iets goed fout bij jou en je vrouw wat betreft vertrouwen.quote:
En hoe weet je dat dan? Sta je ernaast om mee te luisteren? of vertrouw je je vriendin gewoon in zulke situaties? en als je haar in zulke situaties wel volledig vertrouwt, waarom zou je haar in privé-situaties dan niet kunnen vertrouwen?quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Als het een zakelijk gesprek is over het werk - geen probleem.
Het "geheime" zit al besloten in het begrip "vriendschap". Ik heb uiteraard ook vrienden en alles wat ik met hen bespreek is in principe vertrouwelijk, dus "geheim".quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:27 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin Sjoukje. Je benoemt heel bewust ineens even 'geheim' in je argumentatie. Ook iedereen hier die vindt dat zijn of haar partner best vriendschappen met het andere geslacht mag aangaan heeft een afkeer tegen dingen die geheim gebeuren. Het gaat er juist om, dat als je eerlijk en open bent tegen elkaar, dat je zoiets niet in het geheim hoeft te doen.
dus eigenlijk ga je vreemd?quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Het "geheime" zit al besloten in het begrip "vriendschap". Ik heb uiteraard ook vrienden en alles wat ik met hen bespreek is in principe vertrouwelijk, dus "geheim".
Nogmaals je mist het punt, maar ik heb geen zin om mezelf te herhalen. Lees even terug wat ik hierover heb geschreven.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:28 schreef Raw85 het volgende:
[..]
En hoe weet je dat dan? Sta je ernaast om mee te luisteren? of vertrouw je je vriendin gewoon in zulke situaties? en als je haar in zulke situaties wel volledig vertrouwt, waarom zou je haar in privé-situaties dan niet kunnen vertrouwen?
Maar waarom roept dat dan walging op? Die man vind je niet walgelijk, want jij zou er prima vrienden mee kunnen worden. Je vrouw vind je ook niet walgelijk, maar die twee samen wel? Wat jammer dat je zo’n groot deel van de bevolking uitsluit, terwijl het gewoon mensen zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Je hebt gewoon geen antwoord.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nogmaals je mist het punt, maar ik heb geen zin om mezelf te herhalen. Lees even terug wat ik hierover heb geschreven.
Omdat de OP heel goed begrijpt dat echte hetero mannen geen zin hebben in vrouwelijke vrienden.quote:Op donderdag 26 mei 2022 14:44 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp dit stukje echt niet. Wat heeft gehuwd zijn te maken met wel of geen vrienden hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |