Hier ook een matige drinker van 8+. Grote zus dronk elke fles op en die hebben we elke keer actief moeten afbouwen. Deze baby (0 tanden overigens) drinkt bijna nooit een fles leeg. Is ook heel snel afgeleid...quote:Op maandag 20 juni 2022 22:53 schreef Rebubbled het volgende:
Voor de 8+ maanden babies hier, hoeveel melk wordt er bij jullie nog gedronken?
Elvie eet echt heel goed, maar drinkt echt mega slecht. In de ochtend aan de borst, maar daar heeft ze de laatste tijd maar kort zin in. Na haar eerste slaapje trachten we een flesje kunstvoeding, die weigert ze nu. Na haar tweede slaapje ook, en die weigert ze ook. Voor het slapen doen we nog een poging, maar dan drinkt ze tussen de 40 en de 100 cc. Heel soms wordt ze nog wakker voor een nachtvoeding en dat is dan ca. 120cc. Zijn twee halve voedingen wel genoeg?
We hebben wel al een mond vol tanden. Vier boven en drie onder. Dus dat loopt gelijk met haar eetlust.
J is 8,5 maand en drinkt s ochtends aan de borst en dan overdag 2x 200cc en 1x 130ccquote:Op maandag 20 juni 2022 22:53 schreef Rebubbled het volgende:
Voor de 8+ maanden babies hier, hoeveel melk wordt er bij jullie nog gedronken?
Elvie eet echt heel goed, maar drinkt echt mega slecht. In de ochtend aan de borst, maar daar heeft ze de laatste tijd maar kort zin in. Na haar eerste slaapje trachten we een flesje kunstvoeding, die weigert ze nu. Na haar tweede slaapje ook, en die weigert ze ook. Voor het slapen doen we nog een poging, maar dan drinkt ze tussen de 40 en de 100 cc. Heel soms wordt ze nog wakker voor een nachtvoeding en dat is dan ca. 120cc. Zijn twee halve voedingen wel genoeg?
We hebben wel al een mond vol tanden. Vier boven en drie onder. Dus dat loopt gelijk met haar eetlust.
Och beterschap meid. Kan je vriend thuisblijven in voor Bambi te zorgen?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 06:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, sinds zondagavond coronagerelateerde klachten, en ja hoor, gisterochtend voor het eerst een positieve coronatest. Sinds gisteravond 39,5 graden koorts en hoofdpijn die bijna niet meer te handelen is. Gisteren ook de hele dag voor Bambi moeten zorgen omdat ik haar niet naar de opvang mocht brengen en vriend geen rijbewijs heeft. Voel me echt zo ontzettend beroerd. Ik zie echt op tegen vandaag
Hij is thuis aan het werk, maar zijn werk doet meestal heel moeilijk met dit soort dingen, dus hij wil die strijd niet elke keer aangaan. We weten wel wat zijn rechten zijn, maar toch. Hij is al op zoek naar ander werk, hopelijk zijn ze daar coulanter met dit soort situaties.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 08:12 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Och beterschap meid. Kan je vriend thuisblijven in voor Bambi te zorgen?
Ik vind deze ook wel goed https://www.oudersvannu.nl/baby/babykalender/baby-7-maanden-oud/quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:18 schreef DjVero het volgende:
Volgen jullie nog bepaalde sites om de ontwikkeling van je baby te checken dan wel af te meten? Ik check zelf 1x per week 24baby.nl en dan met name die babykalender. Sommige dingen komen aardig overeen.
Hier begint dochter nu met vriendjes maken met de knuffelkonijntjes die boven haar hangen in de box; glimlachen en af en toe zo'n heel schel geluid
Nee. Bij mijn oudste deed ik dat wel heel fanatiek. Ik merk dat ik daar nu niet echt de behoefte aan heb. Bij het CB checken ze met de gecorrigeerde termijn voor Anna en ik hoor het wel als iets niet goed gaatquote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:18 schreef DjVero het volgende:
Volgen jullie nog bepaalde sites om de ontwikkeling van je baby te checken dan wel af te meten? Ik check zelf 1x per week 24baby.nl en dan met name die babykalender. Sommige dingen komen aardig overeen.
Hier begint dochter nu met vriendjes maken met de knuffelkonijntjes die boven haar hangen in de box; glimlachen en af en toe zo'n heel schel geluid
Ik heb 24Baby ook op m’n telefoon staan en lees er af en toe wat op. Maar ik ben gestopt met het bijhouden van de ontwikkeling. J doet dat wat trager (is gecorrigeerd ook bijv 8 maanden ipv 8,5) en ik werd onrustig van dingen lezen die hij bijv bij 6 maanden zou moeten kunnen en dan kon hij dat nog niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:18 schreef DjVero het volgende:
Oei ik groei was nog frustrerenderquote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:49 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb 24Baby ook op m’n telefoon staan en lees er af en toe wat op. Maar ik ben gestopt met het bijhouden van de ontwikkeling. J doet dat wat trager (is gecorrigeerd ook bijv 8 maanden ipv 8,5) en ik werd onrustig van dingen lezen die hij bijv bij 6 maanden zou moeten kunnen en dan kon hij dat nog niet.
Terwijl J zich volgens mij prima ontwikkelt dus dat is dan onrust voor niets.
Een aantal dingen klopt ook bij ons niet, hoor. Mij boeit het niet zoveel als ze wat langzamer is of juist sneller gaat in haar ontwikkeling. Volwassenen zijn ook niet hetzelfde, dat zal bij baby's niet anders zijnquote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:49 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb 24Baby ook op m’n telefoon staan en lees er af en toe wat op. Maar ik ben gestopt met het bijhouden van de ontwikkeling. J doet dat wat trager (is gecorrigeerd ook bijv 8 maanden ipv 8,5) en ik werd onrustig van dingen lezen die hij bijv bij 6 maanden zou moeten kunnen en dan kon hij dat nog niet.
Terwijl J zich volgens mij prima ontwikkelt dus dat is dan onrust voor niets.
Dat is ratio die niet altijd in het hoofd van een net bevallen moeder zit haha. Ik was als de dood dat hij “afwijkend” zou zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:45 schreef DjVero het volgende:
[..]
Een aantal dingen klopt ook bij ons niet, hoor. Mij boeit het niet zoveel als ze wat langzamer is of juist sneller gaat in haar ontwikkeling. Volwassenen zijn ook niet hetzelfde, dat zal bij baby's niet anders zijn
Nahwquote:Op woensdag 22 juni 2022 13:17 schreef Keroppi het volgende:
(Laatst was ze naar de opvang terwijl peuterzus thuis was, en die miste haar. "Waar is -naam baby-? Ik vind het niet leuk dat ze er niet is")
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |