abonnement Unibet Coolblue
pi_204861635
quote:
De UEFA heeft een akkoord bereikt met alle partijen over een nieuwe opzet van de Champions League vanaf 2024/2025. De UEFA ontvouwde vorig jaar al zijn plannen, maar deed na overleg met de betrokkenen een aantal concessies.

Wat overeind blijft, is dat de groepsfase plaatsmaakt voor één stand met 36 teams (nu 32). De eerste acht plaatsen zich voor een knock-outfase. De nummer negen tot en met 24 spelen een tussenronde.

Het aantal duels per club in die eerste fase wordt teruggebracht van tien naar acht (nu zes). De UEFA wilde ook CL-tickets geven aan de twee teams met het hoogste coëfficiënt die zich niet geplaatst hadden voor de CL. Die tickets gaan nu naar de twee best presterende landen in Europa van het voorgaande seizoen.

De voorzitter van de UEFA, Aleksander Ceferin, zei naar aanleiding van het besluit het volgende: "De UEFA heeft vandaag duidelijk laten zien dat we ons volledig inzetten voor het respecteren van de fundamentele waarden van sport en voor het verdedigen van het kernbeginsel van open competities, met kwalificatie op basis van sportieve verdienste, volledig in overeenstemming met het op waarden en solidariteit gebaseerde Europese sportmodel."

'Twee kwaden'
Na de razendsnelle neergang van de afgeschoten Super League, kwam ook op de alternatieve plannen van de UEFA veel kritiek. Nog steeds zouden de grootste clubs in het voordeel zijn.
https://nos.nl/artikel/24(...)et-aantal-concessies

Wat vinden we hiervan?

Ik zie wat nadelen, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de nieuwe opzet omdat ik een bloedhekel heb aan de vele David vs Goliath onzin wedstrijden in de huidige poulefase. De kampioen van Polen hoef ik niet te zien tegen de grote jongens.
pi_204861681
Alle wedstrijden na de poulefase spelen in de zandbak lijkt me een daverend succes.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  Trouwste user 2022 woensdag 25 mei 2022 @ 18:39:17 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_204862113
Geld blijft regeren. Meer dan ooit.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 mei 2022 @ 19:22:12 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_204862580
Krijg je nu niet gewoon nog meer honderdduizend keer per seizoen al die uitgekauwde 'topwedstrijden'? Grote wedstrijden worden steeds minder groot en boeiend naarmate ze vaker gespeeld worden (zie NBA/MLB/NHL waar geen enkele losse wedstrijd echt van belang is in het grote plaatje).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport donderdag 26 mei 2022 @ 00:09:37 #5
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204867520
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 19:22 schreef heywoodu het volgende:
Krijg je nu niet gewoon nog meer honderdduizend keer per seizoen al die uitgekauwde 'topwedstrijden'? Grote wedstrijden worden steeds minder groot en boeiend naarmate ze vaker gespeeld worden (zie NBA/MLB/NHL waar geen enkele losse wedstrijd echt van belang is in het grote plaatje).
Tsja, lobbyist Bookfreak is als enige ook groot fan van de Super League (lol)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204867616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 00:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Tsja, lobbyist Bookfreak is als enige ook groot fan van de Super League (lol)
Ik ben inderdaad fan van strijd tussen twee kampen die hetzelfde niveau/kwaliteit hebben (best dicht bij elkaar staan).

Ik ben niet fan van deze precieze opzet, maar het is veel beter dan de huidige.
pi_204867696
quote:
De eerste acht plaatsen zich voor een knock-outfase. De nummer negen tot en met 24 spelen een tussenronde.
De nummer 24 in de stand na acht wedstrijden kan het toernooi dus nog winnen. Lachwekkend.

Sowieso zal de spanning tijdens de groepsfase ver te zoeken zijn. De topclubs kunnen rustig cruisen naar een top-8 positie (al zal een hogere positie een beter vervolgschema opleveren). En val je daarbuiten, dan is er ook nog kans genoeg.

Echte spanning zal er alleen aan de onderkant zijn. Het is wel heel duidelijk gericht op het laten overleven van de grote teams. De groepsfase zal denk ik vooral heel saai zijn. En daarna wordt het ook erg voorspelbaar. Met vaste paden waarbij het hoogst geplaatste team tegen het laagst geplaatste team uitkomt enz. Verrassingen zullen schaarser worden.

quote:
De UEFA wilde ook CL-tickets geven aan de twee teams met het hoogste coëfficiënt die zich niet geplaatst hadden voor de CL. Die tickets gaan nu naar de twee best presterende landen in Europa van het voorgaande seizoen.
Dat zullen meestal Engeland en Spanje zijn (Nederland is dit jaar een heel zeldzame uitzondering). Die krijgen er dan dus nóg een CL-plek bij. Dan leek die andere optie (twee teams met hoogste coëfficiënt die niet geplaatst zijn) mij een beter idee. Maar ja, het grote geld regeert uiteraard.
pi_204867910
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 19:22 schreef heywoodu het volgende:
Krijg je nu niet gewoon nog meer honderdduizend keer per seizoen al die uitgekauwde 'topwedstrijden'? Grote wedstrijden worden steeds minder groot en boeiend naarmate ze vaker gespeeld worden (zie NBA/MLB/NHL waar geen enkele losse wedstrijd echt van belang is in het grote plaatje).
Nog altijd beter dan David vs Goliath wedstrijden.

En uiteindelijk krijgen we toch wedstrijden van belang in de knock out fase.
pi_204868124
Wat een kansloze opzet. Een poule/league waarin niet iedereen tegen elkaar speelt?

Dit ruikt naar een opzet waar manipulatie door de UEFA nog makkelijker wordt gemaakt.

Dag voetbal.
pi_204869331
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 07:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wat een kansloze opzet. Een poule/league waarin niet iedereen tegen elkaar speelt?

Dit ruikt naar een opzet waar manipulatie door de UEFA nog makkelijker wordt gemaakt.

Dag voetbal.
In de huidige opzet spelen ook niet alle clubs in de CL tegen elkaar.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_204869679
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 07:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Een poule/league waarin niet iedereen tegen elkaar speelt?
Das niet eens problematisch.
pi_204869879
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 06:59 schreef BookFreak het volgende:

[..]

En uiteindelijk krijgen we toch wedstrijden van belang in de knock out fase.
Dat wordt toch ook saai met vaste vervolgpaden.

Nr. 1 tegen 16 (of 17 als die de tussenronde doorkomt)
2 tegen 15 (of 18)
3 tegen 14 (of 19)
4 tegen 13 (of 20)
5 tegen 12 (of 21)
6 tegen 11 (of 22)
7 tegen 10 (of 23)
8 tegen 9 (of 24)

Daarna 1 tegen 8
2 tegen 7
3 tegen 6
4 tegen 5

Daarna 1 tegen 4
2 tegen 3

Daarna finale.

Natuurlijk zal niet bij elke knock-out wedstrijd het hoogst geplaatste team altijd doorgaan. Maar het wordt allemaal wel heel voorspelbaar. Loting is waarschijnlijk alleen nog nodig om je tegenstanders in de groepsfase en het speelschema te bepalen. Verrassingen zullen er niet veel meer zijn. Gunstige lotingen bestaan niet meer. Alles om de grootste clubs zo lang mogelijk te laten overleven.

Een saaie groepsfase en een voorspelbare knock-out fase. Voor mij haalt het een groot deel van de charme van de Champions League weg.
pi_204870241
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:34 schreef Shreyas het volgende:

[..]
In de huidige opzet spelen ook niet alle clubs in de CL tegen elkaar.
Nee, maar ze zitten ook niet in dezelfde poule. In deze opzet krijgt een wedstrijd tegen Bayern dezelfde status als een wedstrijd tegen bij wijze van spreken Salzburg.

En het feit dat je in die League 18e kunt eindigen en dan toch nog kampioen kunt worden is waanzin.
pi_204870404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nee, maar ze zitten ook niet in dezelfde poule. In deze opzet krijgt een wedstrijd tegen Bayern dezelfde status als een wedstrijd tegen bij wijze van spreken Salzburg.

En het feit dat je in die League 18e kunt eindigen en dan toch nog kampioen kunt worden is waanzin.
Nu zal er bij het samenstellen van het speelschema waarschijnlijk nog steeds wel sprake zijn van een aantal potten. Daardoor kun je in ieder geval een schema krijgen waarin elke deelnemer teams van elk niveau gaat treffen. Bijvoorbeeld twee tegenstanders uit pot 1, twee uit pot 2, twee uit pot 3 en twee uit pot 4. Zo kun je op zich voor iedereen een redelijk evenwichtig speelschema krijgen. Maar daar zullen alsnog veel veredelde oefenwedstrijden tussen zitten, omdat zeker de topteams zich gemakkelijk voor de volgende ronde zullen kwalificeren.
pi_204870503
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 19:22 schreef heywoodu het volgende:
Krijg je nu niet gewoon nog meer honderdduizend keer per seizoen al die uitgekauwde 'topwedstrijden'? Grote wedstrijden worden steeds minder groot en boeiend naarmate ze vaker gespeeld worden (zie NBA/MLB/NHL waar geen enkele losse wedstrijd echt van belang is in het grote plaatje).
Klopt. Zelf zit ik al een verzadigingspunt in die zin dat ik al zoveel wedstrijden heb gezien dat weer een wedstrijd op zich niet zoveel toevoegt. Ik zat de afgelopen jaren een keer naar City tegen PSG te kijken en het interesseerde me werkelijk geen ene reet welke van de twee speeltjes van oliesjeiks als winnaar uit de bus zou komen. Er was ook zo'n overdaad aan kwaliteit op het veld dat het saai werd.

Nou ben ik sowieso te oud voor reclame, die richt zich op jongere mensen omdat die nog beinvloedbaar zijn. Maar voor reclame maakt het niet uit of je mateloos geboeid naar een wedstrijd kijkt of dat het net leuk genoeg is om de tv niet uit te zetten. Dus commercie zal altijd proberen om het uit te smeren over zoveel mogelijk reclameblokken, die wil helemaal geen hoge pieken, fantastische wedstrijden, fantastische beleving, die streeft naar middelmaat. De marketingtechnisch interessante groep, 15-30 grofweg, kijkt toch wel want die zijn nog niet verzadigd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204870547
Ik vind het niks. In een poule zou iedereen tegen elkaar moeten spelen. Oude opzet was prima wat mij betreft.
pi_204870556
Ik vind een ranglijst op basis van het FIDE-schaken wel verfrissend.
Dit is een betere opzet dan het huidige CL-systeem .
Maar dan ga ga ik er wel vanuit dat de afvallers tussentijds in de winter niet meer doorstromen naar de Europa League.

quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 01:02 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
De nummer 24 in de stand na acht wedstrijden kan het toernooi dus nog winnen. Lachwekkend.

Sowieso zal de spanning tijdens de groepsfase ver te zoeken zijn. De topclubs kunnen rustig cruisen naar een top-8 positie (al zal een hogere positie een beter vervolgschema opleveren). En val je daarbuiten, dan is er ook nog kans genoeg.

Echte spanning zal er alleen aan de onderkant zijn. Het is wel heel duidelijk gericht op het laten overleven van de grote teams. De groepsfase zal denk ik vooral heel saai zijn. En daarna wordt het ook erg voorspelbaar. Met vaste paden waarbij het hoogst geplaatste team tegen het laagst geplaatste team uitkomt enz. Verrassingen zullen schaarser worden.
[.. knip....]
.
Ik heb liever dat de nummer 24 nog een kleine kans maakt op de CL, dan dat zo'n club doorzakt naar het vervolg van de Europa League. Ik denk wel dat de groepsfase spannend is, want je moet maximaal bijna acht wedstrijden presteren om bij de eerste acht te eindigen. Bovendien houden vele clubs nog uitzicht op de 24-ste plek. Nu zijn vaak naar vier van de zes wedstrijden in de groepsfase al clubs uitgeschakeld.
pi_204870706
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:25 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Dat wordt toch ook saai met vaste vervolgpaden.

Nr. 1 tegen 16 (of 17 als die de tussenronde doorkomt)
2 tegen 15 (of 18)
3 tegen 14 (of 19)
4 tegen 13 (of 20)
5 tegen 12 (of 21)
6 tegen 11 (of 22)
7 tegen 10 (of 23)
8 tegen 9 (of 24)
Hoezo moet die knock out fase saai zijn? Ja de nummer 1 tegen de nummer 16, so? Laten we uitgaan dat het meestal deze bovenste clubs zullen zijn:

https://www.uefa.com/nati(...)kings/club/#/yr/2022

Allemaal prachtige clubs toch? Heb je liever een grote club tegen een onbekende die via het systeem (geluk) bij de grote jongens terecht is gekomen dan? Krasnodar, Sheriff, Mydthlland,
Ferencevaros, Basaksehir......

quote:
Natuurlijk zal niet bij elke knock-out wedstrijd het hoogst geplaatste team altijd doorgaan. Maar het wordt allemaal wel heel voorspelbaar.
Ja de bovenste 24 clubs na de competitie fase wordt meer voorspeelbaar, omdat er minder geleund kan worden op geluksmomenten maar daadwerkelijk de ware aard/kwaliteit naar boven komt.

En wie bij de knock out kwartfinales eindigen wordt juist minder voorspelbaar aangezien het niveau verschil juist kleiner is geworden tussen de clubs.

quote:
Een saaie groepsfase en een voorspelbare knock-out fase. Voor mij haalt het een groot deel van de charme van de Champions League weg.
Saaie groepsfase mee eens in de zin van er staat niet veel op het spel nog. Maar nog altijd liever deze grote clubs tegen elkaar dan het huidige systeem.

Voorspelbare KO fase niet mee eens want het niveau verschil is juist kleiner tussen de clubs die in de KO fase zijn.
pi_204870722
Waar is de tijd gebleven dat alleen landskampioenen mochten deelnemen aan de Champion's League?

Noem het nu geen Champion's League meer...
pi_204870794
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:08 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Hoezo moet die knock out fase saai zijn? Ja de nummer 1 tegen de nummer 16, so? Laten we uitgaan dat het meestal deze bovenste clubs zullen zijn:

Met voorspelbaar/saai bedoel ik meer dat het pad van tevoren volledig bekend is, niet de clubs/wedstrijden an sich.

Ik zou er na de groepsfase in ieder geval een loting in blijven houden. Dus niet standaard nr. 1 tegen 16, 2 tegen 15 en 3 tegen 14. Maar gewoon twee potten: de nummers 1 t/m 8 enerzijds en de winnaars van de tussenronde anderzijds. Waarbij élke nr. 1 t/m 8 tegen élke tussenronde-winnaar kan uitkomen (misschien met uitzondering van teams uit hetzelfde land als de UEFA dat graag wil). Puur op basis van loting. Dat komt dan eigenlijk weer overeen met de huidige knock-out fase.

Je hebt dan nog wel het voordeel van eindigen bij de eerste acht (waardoor je in de knock-out een minder team zult treffen), maar het is allemaal wat minder gestuurd. Dan houd je in ieder geval iets van een verrassingselement en een kans op een gunstige loting. Dat is ook een groot deel van de charme van de Europese toernooien.

[ Bericht 0% gewijzigd door NY_Giant op 26-05-2022 13:34:44 ]
pi_204870812
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:21 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
maar het is allemaal wat minder gestuurd.
Da's een beetje het tegenovergestelde van wat de UEFA lijkt te willen.
pi_204870832
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:10 schreef -Sigaartje het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat alleen landskampioenen mochten deelnemen aan de Champion's League?

Noem het nu geen Champion's League meer...
Inderdaad. Dit kun je beter gewoon heel generiek de Euro League gaan noemen ofzo. Champions League dekt de lading niet echt meer.

Edit. Oh nee, de Europa League is er natuurlijk al. :')
pi_204870897
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:10 schreef -Sigaartje het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat alleen landskampioenen mochten deelnemen aan de Champion's League?

Noem het nu geen Champion's League meer...
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:25 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Inderdaad. Dit kun je beter gewoon heel generiek de Euro League gaan noemen ofzo. Champions League dekt de lading niet echt meer.

Edit. Oh nee, de Europa League is er natuurlijk al. :')
https://www.uefa.com/nati(...)gs/country/#/yr/2022

Dus jullie willen de 36 kampioenen van de bovenste 36 landen tegen elkaar zien? Geloof mij nou maar, dat wil je écht niet zien.

Ik zie liever de nummer 5 van de Premier League dan de kampioen van Azerbaijan of Moldavië.
pi_204870915
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:34 schreef BookFreak het volgende:

[..]
[..]
https://www.uefa.com/nati(...)gs/country/#/yr/2022

Dus jullie willen de 36 kampioenen van de bovenste 36 landen tegen elkaar zien? Geloof mij nou maar, dat wil je écht niet zien.

Ik zie liever de nummer 5 van de Premier League dan de kampioen van Azerbaijan of Moldavië.
Oh, nee hoor. Ik heb het puur over de naam die niet echt meer correspondeert. ;)
pi_204870973
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:36 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Oh, nee hoor. Ik heb het puur over de naam die niet echt meer correspondeert. ;)
Elke kampioen plaatst zich voor de voorronde van de Champions League, zelfs die van San Marino of Andorra
pi_204870992
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:42 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]
Elke kampioen plaatst zich voor de voorronde van de Champions League, zelfs die van San Marino of Andorra
En uiteindelijk is in het eindtoernooi iets minder dan de helft van de deelnemers landskampioen.
pi_204871014
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
En uiteindelijk is in het eindtoernooi iets minder dan de helft van de deelnemers landskampioen.
Dus jij wil liever de kampioen van Moldavië tegen Litouwen zien?
pi_204871018
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:42 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]
Elke kampioen plaatst zich voor de voorronde van de Champions League, zelfs die van San Marino of Andorra
Uiteraard, maar er spelen ook vele niet-kampioenen mee. Dus Champions League dekt de lading niet echt. Maar goed, de naam doet er verder ook niet al te veel toe.
pi_204871050
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:34 schreef BookFreak het volgende:

[..]
[..]
https://www.uefa.com/nati(...)gs/country/#/yr/2022

Dus jullie willen de 36 kampioenen van de bovenste 36 landen tegen elkaar zien? Geloof mij nou maar, dat wil je écht niet zien.

Ja. Het moet een privilege zijn voor de clubs. Vier Engelse clubs en maar een Nederlandse, word ik niet blij van.
En puur kampioenen geeft voor de supporter een soort EK-gevoel.
pi_204871051
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:47 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]
Dus jij wil liever de kampioen van Moldavië tegen Litouwen zien?
Dat is dan weer overdrijven. Die landen zitten niet eens bij de eerste 32 op de coëfficientenlijst. Van mij zouden er wel iets meer kampioenen mee mogen doen ja.
pi_204871065
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:47 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Uiteraard, maar er spelen ook vele niet-kampioenen mee. Dus Champions League dekt de lading niet echt. Maar goed, de naam doet er verder ook niet al te veel toe.
Dat laatste ben ik met je eens. Vind het vooral debiel dat de uefa na de CL en EL dan met een toernooi komt wat ook afgekort CL is :')
pi_204871071
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:50 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is dan weer overdrijven. Die landen zitten niet eens bij de eerste 32 op de coëfficientenlijst. Van mij zouden er wel iets meer kampioenen mee mogen doen ja.
Ik vind wel dat de top 4 landen debiel veel clubs (16) mogen inschrijven
pi_204871098
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:52 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]
Ik vind wel dat de top 4 landen debiel veel clubs (16) mogen inschrijven
En die top 4 landen scoren via de EL-plek ook nog geregeld 'n extra deelnemer, zoals nu met Frankfurt.

Bijvoorbeeld 18 a 20 kampioenen zou ik prima vinden.
pi_204871129
Ik vind de oude opzet niks mis mee.
-nee-
pi_204871143
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:55 schreef Halcon het volgende:

[..]
En die top 4 landen scoren via de EL-plek ook nog geregeld 'n extra deelnemer, zoals nu met Frankfurt.

Bijvoorbeeld 18 a 20 kampioenen zou ik prima vinden.
Plus met het nieuwe format nóg twee extra plekken voor de twee best presterende landen van het afgelopen seizoen. Dat zullen meestal ook top-4 landen zijn.

Maar goed, uiteindelijk zal dit sowieso wel de opmaat zijn naar een 'echte' Super League. Waarbij de enige vraag zal zijn of de UEFA erin slaagt die te mogen organiseren of dat de topclubs uiteindelijk toch eens op eigen houtje verder gaan.
pi_204871602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:50 schreef -Sigaartje het volgende:
Vier Engelse clubs en maar een Nederlandse, word ik niet blij van
Ik word er juist wel blij van aangezien meestal de nummer 4 meer kwaliteit brengt dan de kampioen van NL. Laat staan de kampioenen van Moldavië
Slovenie, enz.....

quote:
En puur kampioenen geeft voor de supporter een soort EK-gevoel.
Je krijgt geen EK gevoel als je allerlei baggerclubs voor je kiezen krijgt.
pi_204871629
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:52 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]
Ik vind wel dat de top 4 landen debiel veel clubs (16) mogen inschrijven
Is ook terecht. Ze hebben gewoon kwaliteit in huis, goede elftallen, niks mis mee. Je wil toch echt niet 32 'kampioenen' van al die landjes met hun mickey mouse competities zien in de CL.....
pi_204873088
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:21 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Is ook terecht. Ze hebben gewoon kwaliteit in huis, goede elftallen, niks mis mee. Je wil toch echt niet 32 'kampioenen' van al die landjes met hun mickey mouse competities zien in de CL.....
want het is kiezen twee uitersten?
pi_204873637
Zeer matige opzet. We gaan steeds meer richting een kansloze Amerikaanse opzet.
pi_204874955
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 18:08 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]
want het is kiezen twee uitersten?
Hoe bedoel je?
pi_204875202
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:36 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Hoe bedoel je?
Ik geef aan dat ik 16 clubs uit 4 landen (soms zelfs 5 zoals Duitsland nu) te veel vind.

Jij komt met een antwoord over 32 kampioenen uit poeplanden.

Dat zijn toch twee uitersten?
pi_204875471
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:59 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]
Ik geef aan dat ik 16 clubs uit 4 landen (soms zelfs 5 zoals Duitsland nu) te veel vind.

Jij komt met een antwoord over 32 kampioenen uit poeplanden.

Dat zijn toch twee uitersten?
Ja, maar blijkbaar zijn er hier lui die graag dat willen.
pi_204875605
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 21:21 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Ja, maar blijkbaar zijn er hier lui die graag dat willen.
Dat heeft niets met mijn post te maken
pi_204875676
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 21:32 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]
Dat heeft niets met mijn post te maken
Dat de toplanden meer clubs mogen leveren aan de CL is gewoon terecht aangezien het ook de sterkste teams zijn in sterke competities. Het is nog altijd merit based.
pi_204875970
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 21:39 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Dat de toplanden meer clubs mogen leveren aan de CL is gewoon terecht aangezien het ook de sterkste teams zijn in sterke competities. Het is nog altijd merit based.
Dan nog is de verhouding scheef
pi_204876029
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 21:39 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Dat de toplanden meer clubs mogen leveren aan de CL is gewoon terecht aangezien het ook de sterkste teams zijn in sterke competities. Het is nog altijd merit based.
Dat betwist toch ook niemand? :')

Het ging er in eerste instantie slechts om dat de naam Champions League wat gek is aangezien er ook vele niet-kampioenen deelnemen. Daarna waren er wat mensen die een iets evenwichtiger verdeling van de tickets tussen de landen zouden steunen. Ik heb niemand hier zien zeggen dat het onterecht is dat de sterkste competities meer clubs mogen leveren.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 21:21 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Ja, maar blijkbaar zijn er hier lui die graag dat willen.
En behalve jij heeft ook niemand het gehad over een league met alleen 32 of 36 kampioenen waaronder die van paupercompetities. :?

[ Bericht 6% gewijzigd door NY_Giant op 26-05-2022 22:30:49 ]
  donderdag 26 mei 2022 @ 22:26:21 #47
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_204876092
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:21 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Is ook terecht. Ze hebben gewoon kwaliteit in huis, goede elftallen, niks mis mee. Je wil toch echt niet 32 'kampioenen' van al die landjes met hun mickey mouse competities zien in de CL.....
Dat wil je wel. Alleen niet in competitie vorm, maar in een knock-out toernooi zonder geplaatste ploegen.
  Redactie Sport donderdag 26 mei 2022 @ 23:41:45 #48
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204876747
Er zijn ook minder toplanden gekomen door de CL
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204876833
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 22:18 schreef NY_Giant het volgende:
Ik heb niemand hier zien zeggen dat het onterecht is dat de sterkste competities meer clubs mogen leveren.
[..]
En behalve jij heeft ook niemand het gehad over een league met alleen 32 of 36 kampioenen waaronder die van paupercompetities. :?
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 22:26 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]
Dat wil je wel. Alleen niet in competitie vorm, maar in een knock-out toernooi zonder geplaatste ploegen.
Blijkbaar is er nog animo voor meer zwakkere teams (of het nou 32 kampioenen of minder plaatsen voor sterke landen is). Dat begrijp ik dus niet. Het saaiste vd huidige CL voor iedereen is overduidelijk de poulfase waar er nog David vs Goliath wedstrijden bestaan. Een wedstrijd waar het niveauverschil tussen twee teams te groot is. Das niks aan. Ja leuk af en toe een verassende afwijking vd verwachting maar dat was t dan ook.
  Redactie Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 00:35:55 #50
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204876922
Het geschetste probleem van een saaie poulefase kan ik in komen, maar als de enige “spanning” bij Real - City is wie zich als eerste of als vijfde voor de KO-fase kwalificeert, dan vind ik daar ook weinig aan.

Tel daarbij op dat de kans op upsets in dit systeem groter is en ik ben geen voorstander van de verandering
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')