abonnement Unibet Coolblue
pi_204859723
Ik ga over een paar maanden voor het eerst alleen met de auto kamperen in o.a. Frankrijk. Ik heb een klein tentje: 2/3-persoons. Verder heb ik een slaapzak.

Verder heb ik nog een brander die werkt op ethanol plus wat heel erg kleine pannetjes, maar die vind ik eigenlijk niet ideaal. Ik vind het gedoe met die ethanol niet zo fijn en de vlam niet heel stabiel als het waait.

Ik zit dus te denken om een gastoestel te kopen, maar heb nog geen idee welk toestel en wat handig is. Ik zie van die kleine gastoestellen van Campingaz met 1 pit die werken op kleine gasflesjes van 250 gram. Blijkbaar kan ik daar bijna 2 uur op koken. Ik kook redelijk veel en uitgebreid en ga ook op fietsvakantie, dus dan zal ik wel flink wat van die flesjes mee moeten nemen. Zijn die dingen eenvoudig te vinden in het buitenland en kan ik ze gewoon meenemen in een (hete) auto, of is dat gevaarlijk?

Verder zit ik te denken dat een klapstoeltje, een tafel en een luchtbedje wel handig zijn. Eventueel een klein hoofdkussen en een laken.

Moet ik nog iets hebben om gebruik te kunnen maken van elektriciteit? Een verlengstuk ofzo? Wat kan ik nog meer nodig hebben?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204859823
als je een trekkersveld gaat doen, daar zit meestal geen stroom bij, daarvoor moet je vaak een volledige campingplaats hebben
pi_204859910
quote:
17s.gif Op woensdag 25 mei 2022 15:25 schreef JohnDDD het volgende:
Moet ik nog iets hebben om gebruik te kunnen maken van elektriciteit? Een verlengstuk ofzo? Wat kan ik nog meer nodig hebben?
https://www.anhaenger-ers(...)o-schuko-socket.html (zou er eentje met een langer snoer aanraden als je in je tentje wilt kunnen laden)

[ Bericht 8% gewijzigd door RM-rf op 25-05-2022 15:51:34 (idd andere adapter) ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_204859937
quote:
als er al stroom is, is dit niet de plug die TS moet hebben
pi_204861140
Ik zou iets geschikt voor CV470 cartouches kopen. Meest courant en met ventiel.
.
  woensdag 25 mei 2022 @ 17:45:29 #6
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_204861644
Als je in je eentje in de auto gaat kun je toch een hoop zooi meenemen? Ik deed dat weleens en nam gewoon een 3 pits gasstel met zo'n grote 11? kilo gasfles. Een AH kratje met pannen en servies / bestek. En een lekker groot elektrisch luchtbed en gewoon dekens en kussens van thuis. En een setje opklapbare tuinstoelen en tafeltje.

Voor fietsvakanties wel allemaal kleine spullen en inderdaad zo'n brandertje op spiritus. Al zou ik liever gas gebruiken, veel makkelijker. Maar dat andere brandertje had ik al. En zelfs op de fiets is een klein klapstoeltje er fijn om bij te hebben, zeker als je wild kampeert.
pi_204861646
Als je voor gas gaat hou er dan rekening mee dat je 2 verschillende varianten hebt voor tankjes en branders: de "prik" variant (oa campinggaz) waar je de brander in het tankje prikt. Deze moet je eigenlijk meteen opmaken of de brander erin laten zitten (lastig/link met vervoer). Je hebt ook de "schroef" variant waar je de brander er dus in schroeft. Die kun je dan weer losschroeven zonder dat ie leegloopt en zijn dus eigenlijk veel praktischer. Ik gebruik die altijd op fietsvakanties. Ik doe makkelijk een week of langer met een klein blikje van 450 gram (echt fantastisch!). Maar de schroefvariant is in veel landen (waaronder Frankrijk) lastig te krijgen, daar hebben ze op campings vaak alleen van die campinggaz dingen. Voor de schroef-variant moet je vaak naar buitensport-winkels zoals decathlon of bouwmarkten/doehetzelfzaken.

Als brander gebruik ik zelf deze: https://www.bike4travel.nl/koken/4889-msr-pocketrocket-2.html, die is prima en uiterst compact, perfect voor fietskamperen. Met een auto wil je misschien wel iets groters hebben.
  woensdag 25 mei 2022 @ 17:51:02 #8
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_204861696
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 17:45 schreef Farenji het volgende:
Als je voor gas gaat hou er dan rekening mee dat je 2 verschillende varianten hebt voor tankjes en branders: de "prik" variant (oa campinggaz) waar je de brander in het tankje prikt. Deze moet je eigenlijk meteen opmaken of de brander erin laten zitten (lastig/link met vervoer).
Die prikflesjes liet ik het brandertje er gewoon op zitten. Iedere keer helemaal opmaken duurt ook wel een paar uur zou ik denken. Het voelt voor mij prima veilig en al krijg je een gaslek in je fietstas lijkt mij dat ook niet link. Hooguit stinkt het naar gas, voordat de boel kan ontploffen moet je echt een afgesloten ruimte hebben met véél meer gas dan er in zo'n flesje zit.
pi_204861840
Bedankt zover voor de tips. Hebben jullie voorbeelden van de prik- en schroefvarianten van de branders?

Overigens is het plan dus om de fiets mee te nemen in de auto en dan vanaf de camping te gaan fietsen. Ik neem niet de tent en kookspullen mee op de fiets.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204867468
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 17:45 schreef Farenji het volgende:
Als je voor gas gaat hou er dan rekening mee dat je 2 verschillende varianten hebt voor tankjes en branders: de "prik" variant (oa campinggaz) waar je de brander in het tankje prikt. Deze moet je eigenlijk meteen opmaken of de brander erin laten zitten (lastig/link met vervoer). Je hebt ook de "schroef" variant waar je de brander er dus in schroeft. Die kun je dan weer losschroeven zonder dat ie leegloopt en zijn dus eigenlijk veel praktischer. Ik gebruik die altijd op fietsvakanties. Ik doe makkelijk een week of langer met een klein blikje van 450 gram (echt fantastisch!). Maar de schroefvariant is in veel landen (waaronder Frankrijk) lastig te krijgen, daar hebben ze op campings vaak alleen van die campinggaz dingen. Voor de schroef-variant moet je vaak naar buitensport-winkels zoals decathlon of bouwmarkten/doehetzelfzaken.

Als brander gebruik ik zelf deze: https://www.bike4travel.nl/koken/4889-msr-pocketrocket-2.html, die is prima en uiterst compact, perfect voor fietskamperen. Met een auto wil je misschien wel iets groters hebben.
Campingaz heeft ook klik aansluitingen, die kun je (itt de prikblikjes) ook weer van de brander afhalen.

Campingaz is sowieso goed verkrijgbaar in Europa.
  Vis een optie? donderdag 26 mei 2022 @ 01:45:54 #11
70532 loveli
N
pi_204867759
Ik heb deze https://www.action.com/nl-nl/p/gaskooktoestel/ en gebruik er een gewone koekepan op. Dat lichtgewicht spul is leuk als je niet met de auto gaat en weinig gewicht mee wilt. Ik kampeer niet vaak, maar als ik dat doe, dan met een 3/4-persoonstent en een veldbed of 2-persoons luchtbed (pomp op 12 volt). 2.40m lengte op de grond is voor een wat hoger veldbed wel nodig. En geen zweterige slaapzak, maar een dekbed.
Er zijn koelboxen op 12v, ik had een stroomloze en deed er elke dag een nieuwe zak ijsblokjes (en een goede biefstuk) in. Hangt er een beetje vanaf of je de hele vakantie stilstaat, of af en toe met de auto rijdt. 2 weken je telefoon opladen redt je auto accu niet zonder bijladen.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')