abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_204855573
We waren een van de wereldmachten in de koloniale tijd. Hadden met Indië flink wat grondgebied.

Maar dat terzijde want er waren niet heel veel Nederlanders die wilden of konden verhuizen naar Nederlands Indië. We kijken dus naar Nederland, het land in Europa. Nu een van de meest dichtbevolkte landen ter wereld.

Was bijvoorbeeld dit onredelijk geweest?



Ik vind van niet.
pi_204855629
Nee.
  Tettenkoning woensdag 25 mei 2022 @ 07:07:17 #3
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_204855648
Je kan je overal wel aan ergeren. Ondanks dat Nederland niet perfect is blijft het wel een van de betere landen om in te wonen.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_204855656
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 07:07 schreef Nine. het volgende:
Je kan je overal wel aan ergeren. Ondanks dat Nederland niet perfect is blijft het wel een van de betere landen om in te wonen.
Het is te klein. Alleen Vlaanderen en het zuiden van Engeland (Londen) zijn zo dichtbevolkt in Europa.
pi_204855662
Achteraf gezien was het handiger geweest om wat extra land te hebben voor het verhuizen van bepaalde groepen mensen, maar toen dat allemaal in duigen viel is de Flevopolder maar verder afgemaakt en Almere aangelegd.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  woensdag 25 mei 2022 @ 07:20:45 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_204855680
Ik merk daar dus niks van in mijn dagelijkse leven, dus boeien.
  Tettenkoning woensdag 25 mei 2022 @ 07:23:34 #7
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_204855693
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 07:10 schreef FlauwKapsel het volgende:
Het is te klein. Alleen Vlaanderen en het zuiden van Engeland (Londen) zijn zo dichtbevolkt in Europa.
Toch merk ik er weinig van, buiten de achterlijke huizenmarkt, maar dat heeft weer andere oorzaken.

gr gr vanuit de Randstad
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_204855697
Gelukkig hoort België niet meer bij ons. :{
pi_204855699
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 07:07 schreef Nine. het volgende:
Je kan je overal wel aan ergeren. Ondanks dat Nederland niet perfect is blijft het wel een van de betere landen om in te wonen.
LOL. :')

Een van de betere landen om in te wonen? Het wonen an sich is al vrij lastig vermits en nauwelijks aan woningen te komen is.

Dan kan er wel volop bijgebouwd worden, maar als de infrastructuur niet meegroeit slibt alles dicht.
Dat zie je nu al met al die dagelijkse files.

Nederland is gewoon veel te dicht bevolkt.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  Tettenkoning woensdag 25 mei 2022 @ 07:28:35 #10
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_204855707
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 07:26 schreef Galvez het volgende:
LOL. :')

Een van de betere landen om in te wonen? Het wonen an sich is al vrij lastig vermits en nauwelijks aan woningen te komen is.

Dan kan er wel volop bijgebouwd worden, maar als de infrastructuur niet meegroeit slibt alles dicht.
Dat zie je nu al met al die dagelijkse files.

Nederland is gewoon veel te dicht bevolkt.
Bedank de EU maar dat er niet veel bijgebouwd mag worden. Die bepalen die achterlijke regeltjes.

Maar jij emigreert liever naar Somalië ofzo? Aan ruimte geen gebrek daar :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_204855709
Soms wel. Met name op een mooie zomeravond/dag ofzo mis ik soms wel eens een plek waar je gewoon buiten in de natuur kan zitten / chillen zonder constant allemaal fietsers/brommers/hardlopers/wielrenners/mountainbikers om je heen hebt.

Verder merk je dat voorzieningen, mede door de toegenomen welvaart, enorm onder druk staan. Bij zonnig weer moet je in menig NL stad echt enorm goed zoeken naar nog een plekje op een terras in de zon, omdat Nederlandse steden erg compact zijn en de vraag daardoor al snel groter dan het aanbod. In een stad als Parijs of Berlijn is altijd meer dan genoeg plek te vinden, omdat het aanbod zo groot is. Zelfde geldt bijv. voor een bioscoop op een regenachtige zaterdagavond. Dan hoef je niet te proberen een uur van tevoren nog een plekje te regelen.
  woensdag 25 mei 2022 @ 07:53:57 #12
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204855822
Ik heb er geen last van.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Leukste jonkie 2022 woensdag 25 mei 2022 @ 08:08:56 #13
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_204855922
Nee. Het irriteert me dat er zoveel mensen zijn
-XOXO- Je maintiendrai
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 25 mei 2022 @ 08:26:28 #14
319979 Fok-it
All is well
pi_204856008
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 07:28 schreef Kettlebell het volgende:
Soms wel. Met name op een mooie zomeravond/dag ofzo mis ik soms wel eens een plek waar je gewoon buiten in de natuur kan zitten / chillen zonder constant allemaal fietsers/brommers/hardlopers/wielrenners/mountainbikers om je heen hebt.

Verder merk je dat voorzieningen, mede door de toegenomen welvaart, enorm onder druk staan. Bij zonnig weer moet je in menig NL stad echt enorm goed zoeken naar nog een plekje op een terras in de zon, omdat Nederlandse steden erg compact zijn en de vraag daardoor al snel groter dan het aanbod. In een stad als Parijs of Berlijn is altijd meer dan genoeg plek te vinden, omdat het aanbod zo groot is. Zelfde geldt bijv. voor een bioscoop op een regenachtige zaterdagavond. Dan hoef je niet te proberen een uur van tevoren nog een plekje te regelen.
Precies dit.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 25 mei 2022 @ 08:33:00 #15
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_204856053
Dan ga je toch naar Duitsland als je minder dichtbevolkt gebied wilt bezoeken? De Eiffel ofzo. Maakt t uit dat dat dan geen Nederland meer is? De grens opschuiven maakt het huidige Nederland niet ineens minder dichtbevolkt
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_204856068
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 07:28 schreef Kettlebell het volgende:
Soms wel. Met name op een mooie zomeravond/dag ofzo mis ik soms wel eens een plek waar je gewoon buiten in de natuur kan zitten / chillen zonder constant allemaal fietsers/brommers/hardlopers/wielrenners/mountainbikers om je heen hebt.

Verder merk je dat voorzieningen, mede door de toegenomen welvaart, enorm onder druk staan. Bij zonnig weer moet je in menig NL stad echt enorm goed zoeken naar nog een plekje op een terras in de zon, omdat Nederlandse steden erg compact zijn en de vraag daardoor al snel groter dan het aanbod. In een stad als Parijs of Berlijn is altijd meer dan genoeg plek te vinden, omdat het aanbod zo groot is. Zelfde geldt bijv. voor een bioscoop op een regenachtige zaterdagavond. Dan hoef je niet te proberen een uur van tevoren nog een plekje te regelen.
Je kan ook op het franse platte land gaan wonen, daar heb je die drukte niet, moet je wel een half uur rijden met de auto om bij een supermarkt te komen, heb je het probleem dat er geen huisarts te vinden is in je regio en ben je een uur onderweg om bij een bioscoop te komen.

Wat heb je liever?

Overigens deel ik je mening niet, je moet alleen weten waar je moet zijn, hier in nederland kan ik een uur door een bepaald bos wandelen en dan kom ik slechts een handje vol mensen tegen, soms helemaal niemand.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2022 08:36:41 ]
pi_204856215
Ik ga weleens inkopen doen net over de grens, als het verder was geweest bijv. bij Luxemburg, dan was dat niet de moeite, nu is net een uurtje rijden en dan is het nog wel leuk om te doen.
N A P O L I
C A M P A N I A
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 25 mei 2022 @ 09:06:40 #18
414785 sirdanilot
pi_204856361
Ierland is volgens mij 3x zo groot als Nederland en heeft alles bij mekaar maar iets van 5 miljoen mensen dus als je plek wil kan je hierheen komen . Bovendien kan je kiezen tussen republiek Ierland en door het VK illegaal bezet noord Ierland . In Noord Ierland liggen de prijzen een stuk lager .
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204856370
Nederland is overbevolkt. Dat is het probleem nu. Niet hoe groot het is.
  woensdag 25 mei 2022 @ 09:24:52 #20
33189 RM-rf
1/998001
pi_204856530
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 07:07 schreef Nine. het volgende:
Je kan je overal wel aan ergeren. Ondanks dat Nederland niet perfect is blijft het wel een van de betere landen om in te wonen.
gaat zelfs eigenlijk prima in Nederland, behalve voor een groepje huilerts en loserts die net willen doen alsof alles zo slecht is hier;
ondertussen is nederland juist economisch gezien het snelst groeiende west-europese land in de laatste 7 jaar

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_204856553
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 07:28 schreef Kettlebell het volgende:
Soms wel. Met name op een mooie zomeravond/dag ofzo mis ik soms wel eens een plek waar je gewoon buiten in de natuur kan zitten / chillen zonder constant allemaal fietsers/brommers/hardlopers/wielrenners/mountainbikers om je heen hebt.

Verder merk je dat voorzieningen, mede door de toegenomen welvaart, enorm onder druk staan. Bij zonnig weer moet je in menig NL stad echt enorm goed zoeken naar nog een plekje op een terras in de zon, omdat Nederlandse steden erg compact zijn en de vraag daardoor al snel groter dan het aanbod. In een stad als Parijs of Berlijn is altijd meer dan genoeg plek te vinden, omdat het aanbod zo groot is. Zelfde geldt bijv. voor een bioscoop op een regenachtige zaterdagavond. Dan hoef je niet te proberen een uur van tevoren nog een plekje te regelen.
Dat dus. Hangt ook een beetje van de locatie af. Men roemt Amsterdam altijd om z'n uitgaansmogelijkheden. Echter, Arnhem en Nijmegen bij elkaar hebben ook heel veel op cultureel gebied. Plus de natuur eromheen, da's ook wat waard.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204856560
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 08:34 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Je kan ook op het franse platte land gaan wonen, daar heb je die drukte niet, moet je wel een half uur rijden met de auto om bij een supermarkt te komen, heb je het probleem dat er geen huisarts te vinden is in je regio en ben je een uur onderweg om bij een bioscoop te komen.

Wat heb je liever?

Overigens deel ik je mening niet, je moet alleen weten waar je moet zijn, hier in nederland kan ik een uur door een bepaald bos wandelen en dan kom ik slechts een handje vol mensen tegen, soms helemaal niemand.
Veel landen hebben ook gewoon een prima middenweg. Je kunt toch niet ontkennen dat vrijwel elke NL stad (behalve rotterdam misschien) gewoon enorm claustrofobisch is opgezet. Al die middeleeuwse binnenstadjes : het ziet er leuk uit, maar alles krioelt langs elkaar heen en er is amper ruimte.

Onlangs viel me in buitenlandse steden nog weer op dat er simpelweg veel meer ruimte is voor verkeer, maar ook bijvoorbeeld voor terrassen. Waar je in Amsterdam/Utrecht/Haarlem/zeg het maar op een zonnige zaterdagmiddag een stoelendans moet doen om ergens een plekje op een terras in de zon te bemachtigen, is dit in de meeste buitenlandse steden helemaal geen probleem omdat er altijd plek zat is.

Uiteraard zijn er in NL wel plekken waar je alleen kunt zijn, alleen moet je dan écht goed zoeken. Maar in een stad als Berlijn ofzo kun je prima midden in de stad nog plek/ruimte vinden om niet lastig gevallen te worden. Dat hoef je in Utrecht of Amsterdam echt niet te proberen.

Wat dat betreft ervaar ik Nederland wel als een land waar je altijd ''aan'' moet staan, zodra je de voordeur uit loopt. In het buitenland heb ik dat veel minder.
pi_204856570
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]
gaat zelfs eigenlijk prima in Nederland, behalve voor een groepje huilerts en loserts die net willen doen alsof alles zo slecht is hier;
ondertussen is nederland juist economisch gezien het snelst groeiende west-europese land in de laatste 7 jaar

[ afbeelding ]
Fraai, die groeigrafiek maar die cijfers hebben ook nadelen: aanslag om natuur en leefbaarheid, verkeersdrukte en mensen die geen huis meer kunnen vinden i.c. betalen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204856580
Klein? of vol
pi_204856586
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 08:33 schreef slaveloos het volgende:
Dan ga je toch naar Duitsland als je minder dichtbevolkt gebied wilt bezoeken? De Eiffel ofzo. Maakt t uit dat dat dan geen Nederland meer is? De grens opschuiven maakt het huidige Nederland niet ineens minder dichtbevolkt
Dat plaatje is dus van vlak na de oorlog. Dat snap je, hoop ik. En de bedoeling was de verhuizing van alle Duitsers daar naar andere plekken in Duitsland.
pi_204856603
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]
gaat zelfs eigenlijk prima in Nederland, behalve voor een groepje huilerts en loserts die net willen doen alsof alles zo slecht is hier;
ondertussen is nederland juist economisch gezien het snelst groeiende west-europese land in de laatste 7 jaar

[ afbeelding ]
Dat GDP komt natuurlijk wel met een keerzijde. Wat de Nederlandse overheid doet is altijd de voorkeur geven aan economisch belang, waardoor Nederland als land wordt uitgebuit en uitgehold tot het straks alleen nog maar smeult.

Ik bedoel : dit land ter grootte van een postzegel is de op één na grootste landbouw exporteur ter wereld. Dat is heel lang goed gegaan, maar we komen nu steeds meer in de knel omdat Nederland pijnlijk duidelijk wordt gemaakt dat het niet alleen nemen is, maar ook geven. Door de hoge stikstofuitstoot in NL kan er bijvoorbeeld minder worden gebouwd, waardoor de onvrede sluimenderwijs zal toenemen.

Ik kan een aap kopen en hem dagelijks in het circus allerlei kunstjes laten doen. Mijn aap levert dan veel geld op. Maar moet ik daar trots op zijn? Misschien is die aap wel beter af als hij gewoon een goed leven heeft en minder geld opbrengt. Maar de NL regering behandelt dit land als een aap die zo veel mogelijk kunstjes moet doen om zo veel mogelijk geld op te leveren.
pi_204856604
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
Klein? of vol
Ik vind t sowieso te klein. Vergelijk t maar met andere landen. Portugal is veel groter. Waarom moeten wij t doen met zo'n minilandje?
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 25 mei 2022 @ 09:40:40 #28
319979 Fok-it
All is well
pi_204856633
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]
gaat zelfs eigenlijk prima in Nederland, behalve voor een groepje huilerts en loserts die net willen doen alsof alles zo slecht is hier;
ondertussen is nederland juist economisch gezien het snelst groeiende west-europese land in de laatste 7 jaar

[ afbeelding ]
Ja de veronderstelling dat economisch belang automatisch gelijk staat aan het feit dat het goed gaat zal ons nekken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 25 mei 2022 @ 09:40:52 #29
33189 RM-rf
1/998001
pi_204856635
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:30 schreef blomke het volgende:

[..]
Fraai, die groeigrafiek maar die cijfers hebben ook nadelen: aanslag om natuur en leefbaarheid, verkeersdrukte en mensen die geen huis meer kunnen vinden i.c. betalen.
zo kun je overal wel over huilen...... ja, dat het zo goed gaat zorgt ook voor meer consumptie en duurdere huizenprijzen, maar dat kan enkel omdat mensen het kunnen betalen.

Al die idioten die janken over dat ze geen woning kunnen kopen realiseren niet dat ze dertig jaar terug al helemaal geen woning konden kopen, omdat de kosten een koopwoning te financieren toen hoger lagen dan nu, ook als de prijs in absolute prijs lager leek te liggen, was dat bedrag ook te betalen veel onhaalbaarder voor het overgrote deel der bevolking.

De belangrijkste grond dat die mensen er zo hard over huilen is vooral dat het kopen van een koopwoning nu bereikbaar lijkt te zijn voor een groot deel van de nederlandse bevolking: ruim 60% woont nu in een koophuis...
Een of hooguit twee generaties eerder was dat slechts 13% van de nederlandse bevolking die een koophuis kon betalen.

Overigens, het aantal huizen in nederland is vanaf de jaren zeventig met net zoveel woningen toegenomen als de bevolking met individuele burgers...
van iets van 4 miljoen naar 8 miljoen woningen nu, terwijl de bevolking van 13 miljoen naar 17 miljoen steeg.

Mensen klagen vooral dat iets bereikbaar lijkt te zijn, maar ze misschien nét nog te weinig verdienen ervoor, de rente net een half procentpunt te hoog zou liggen of ze nog een hoge consumptieschuld hebben die een hypotheek afsluiten lastig maakt....
en dan gaan ze anderen de schuld daarvan geven, omdat iets dat toch wel dichtbij lag nét niet lukt.
Vroeger was het eerder zo dat zulke mensen geen enkele kans hadden ooit een koopwoning te bezitten en dan maakten die zich ook niet druk daarom (althans, niet druk maken klopt ook niet, in vroeger tijden kwam het vaker voor dat er woonrellen waren, al ging dat vaak om goedkopere huurwoningen omdat iedereen onder dure huren te leiden had ipv zat te janken over de prijs van koopwoningen).
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_204856715
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:35 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ik vind t sowieso te klein. Vergelijk t maar met andere landen. Portugal is veel groter. Waarom moeten wij t doen met zo'n minilandje?
Omdat onze voorouders het een goed idee vonden om nieuw amsterdam te ruilen met suriname en een klein eilandje in indonesie
  woensdag 25 mei 2022 @ 09:57:43 #31
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_204856750
Nee, is chill juist. Alles is dichtbij en al onze plaatsen zijn alsnog klein. Dat extra grondgebied zou toch allang volgepleurd zijn met weiland en datacenters.
  woensdag 25 mei 2022 @ 10:03:10 #32
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_204856785
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]
gaat zelfs eigenlijk prima in Nederland, behalve voor een groepje huilerts en loserts die net willen doen alsof alles zo slecht is hier;
ondertussen is nederland juist economisch gezien het snelst groeiende west-europese land in de laatste 7 jaar

[ afbeelding ]
Jij vindt dit wel een goeie maatstaf voor hoe goed het met Nederland gaat? Maatschappelijke problemen maken geen ruk uit, zolang er maar groeigroeigroei is?
  woensdag 25 mei 2022 @ 10:06:40 #33
33189 RM-rf
1/998001
pi_204856818
quote:
5s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:03 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Jij vindt dit wel een goeie maatstaf voor hoe goed het met Nederland gaat? Maatschappelijke problemen maken geen ruk uit, zolang er maar groeigroeigroei is?
mensen hebben de kans hun problemen aan te pakken, als de middelen er zijn.
Ik hou niet zo van die mensen die enkel naar anderen kijken en dan net doen alsof ze zelf niks kunnen doen eraan om hun situatie te verbeteren.

En nee, zulke onoverwinbare 'maatschappelijke' problemen zijn er heus niet... hooguit een hoop mensen die wel graag de Calimero spelen.
en volgens mij ook vooral 'bang' ervan zijn dat de problemen openlijk aangesproken worden, wat nu juist essentieel is ze op te lossen.

Er zijn een hoop andere landen ter wereld waar niet zo openlijk bericht wordt in de media over alles wat er misgaat.... dat betekent niet dat het daar beter gaat.
Zoals ik al uitlegde is veel geklaag over het niet kunnen kopen van een koophuis grotendeels te verklaren doordat veel mensen steeds dichterbij de kans komen een koophuis te kunnen kopen...
een tijd terug kon een substantieel van de bevolking nooit en te nimmer een koopwoning bezitten, wat ook de belangrijkste reden was dat er niet zoveel over geklaagd was, maar de woningnood was toen een stuk schrijnender.
een simpele natuurwet is dat mensen waar het écht heel slecht mee gaat, eerder weinig klagen... klagen is vaak een teken dat mensen ook de 'hoop' op verbetering hebben en de ruimte bestaat je op te winden over wat er niet naar wens gaat.

[ Bericht 10% gewijzigd door RM-rf op 25-05-2022 10:13:25 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 25 mei 2022 @ 10:14:06 #34
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_204856866
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 07:10 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Het is te klein. Alleen Vlaanderen en het zuiden van Engeland (Londen) zijn zo dichtbevolkt in Europa.
Dan ga je toch lekker midden in Drenthe wonen.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_204857279
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:53 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Omdat onze voorouders het een goed idee vonden om nieuw amsterdam te ruilen met suriname en een klein eilandje in indonesie
Dat is onzinnig. Ik heb t over Nederland in Europa. Ik vind t belachelijk. Als wij de helft van Oekraïne erbij hadden, zouden we daar een gigantische economie kunnen opbouwen in landbouw en veeteelt. Nu wordt t zwaar inefficiënt gebruikt en is t de zwakste economie van Europa.
pi_204857287
Nee, wel dat er Nederlanders wonen.
pi_204857288
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:14 schreef corehype het volgende:

[..]
Dan ga je toch lekker midden in Drenthe wonen.
Was t maar zo'n feest. Liever Overijssel of Friesland, trouwens.
pi_204857295
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:59 schreef -Sigaartje het volgende:
Nee, wel dat er Nederlanders wonen.
Ga maar lekker naar Curaçao dan.
pi_204857309
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:59 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ga maar lekker naar Curaçao dan.
Kiezen tussen twee kwaden.
Curaçao = corrupt, drugseconomie
Nederland = Iemand eerst totaal verrot schoppen en dan praten
pi_204857369
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:01 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Kiezen tussen twee kwaden.
Curaçao = corrupt, drugseconomie
Nederland = Iemand eerst totaal verrot schoppen en dan praten
Nja, plus dat je in Curaçao in feite geen kant op kunt. Je bent hier misschien snel over de grens maar t is wel supermakkelijk en je kunt ieder Schengenland binnenrijden. Iets minder benauwend misschien.
pi_204857391
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:40 schreef RM-rf het volgende:
zo kun je overal wel over huilen...... ja, dat het zo goed gaat zorgt ook voor meer consumptie en duurdere huizenprijzen, maar dat kan enkel omdat mensen het kunnen betalen.

Al die idioten die janken over dat ze geen woning kunnen kopen realiseren niet dat ze dertig jaar terug al helemaal geen woning konden kopen, omdat de kosten een koopwoning te financieren toen hoger lagen dan nu, ook als de prijs in absolute prijs lager leek te liggen, was dat bedrag ook te betalen veel onhaalbaarder voor het overgrote deel der bevolking.
Dat is pertinent onjuist.

Dertig jaar geleden waren er veel en veel meer huizen te huur en te koop. Het was een kwestie van kiezen: ga je huren (met lage huren van 400 - 600 NLG/maand en excl. huursubsidie) of ga je kopen (lage prijzen 150.000 - 250.000 NLG voor een tussenwoning en hogere rente 5 - 6%, dus een aflossingsvrije hypotheek).
https://www.wegwijs.nl/ve(...)/images/grafiek2.png

Die tijd stonden er in bijna elke straat wel 1 of meerdere huizen te koop. Kon je nog flink afdingen ook.

[ Bericht 4% gewijzigd door blomke op 25-05-2022 11:19:08 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204857395
quote:
5s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:03 schreef PiyeReloaded het volgende:

Jij vindt dit wel een goeie maatstaf voor hoe goed het met Nederland gaat? Maatschappelijke problemen maken geen ruk uit, zolang er maar groeigroeigroei is?
Dat dus.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204857401
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:01 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Kiezen tussen twee kwaden.
Curaçao = corrupt, drugseconomie
Nederland = Iemand eerst totaal verrot schoppen en dan praten
Maar hoe is het om daar te wonen??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204857509
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:10 schreef blomke het volgende:

[..]
Maar hoe is het om daar te wonen??
Kut. Alles moet geïmporteerd worden. Hoge prijzen voor voedsel. De Amstelfabriek is dicht. In feite is Polar uit Venezuela nog de enige optie. Niggas met pistolen (vaak criminelen die in Nederland gezocht worden).

Maar wel strand, iedere dag lekker weer. Goedkoper en groter dan Aruba maar wel dorrer.
pi_204857707
Mij irriteert het niet; ik houd er wel van dat alles en altijd beschikbaar is; voedsel (supermarkten), uitgaan, buurlanden lekker dichtbij, gezelligheid, gruwelijk veel festivals in de zomer welke allemaal prima bereikbaar zijn, etc. etc.

Soms is het wel iets té druk, maar ach, niks onoverkomelijks.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:13:36 #46
33189 RM-rf
1/998001
pi_204858007
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:09 schreef blomke het volgende:

je grafiek gaat tot 2012 ... hartstikke leuk dat je daaruit haalt 'dat er zo ontzettend veel huizen te koop stonden (wat idd klopt, in 2012 was het aantal te koop gezette huizen enorm, bijna niemand kocht toen overigens, omdat jze dat niet konden, ook niet voor substantieel lagere prijzen, wat vooral bewijst dat de 'hoogte' van de prijs lang niet alles zegt), maar dat was dus het hoogtepunt van de Huizencrisis...
en nee, toen stond écht niet iedereen zo enorm te juichen erom...

met dertig jaar terug heeft dat geen zak te maken en, als je de statistieken via CBS opzoekt qua woningvoorraad en de bevolkingsontwikkeling zul je gewoon ook kunnen vaststellen wat ik aangegeven heb..
dat in de laatste 50 jaar voor iedere persoon die de bevolking gegroeid is, er een hele woning bijgekomen is...

woningvoorraad in 1973 rond de 4,2 miljoen en nu 8,2 miljoen, bevolking van 13 miljoen naar 17 miljoen
dat is gewoon een feit
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_204858229
Het heeft ook zijn voordelen.

Als ondernemer kun je hier de gehele markt bedienen. Afstanden zijn klein. Werkgebied kan prima het hele land beslaan en dan heb je toch mooi 17 miljoen + potentiële klanten.
Woon je bijvoorbeeld in noord Frankrijk, dan wil je geen klusjes aannemen in zuid Frankrijk...

En het allermooiste is: Vandaag besteld, morgen in huis! Dat kan ik me in veel andere landen ook niet bepaald voorstellen. Webshoppen is geweldig in dit land.

Daarnaast hoef je nooit ellenlange ritten te maken en ben je overal wel binnen 1-2 uur.

Het enige jammere is eigenlijk het gebrek aan échte, woeste natuur. En de drukte op de weg.
pi_204858295
Dat Nederland zo vol raakt vind ik niet zo vervelend, dat 90% van de bevolking vooral bezig is met materialistische zaken, consumeerdrift en autorijden, dat stoort me meer. De ecologische voetafdruk mag wat kleiner.
-nee-
pi_204858497
Ik vind Nederland wel steeds kleiner worden en ik merk dat ik me er steeds meer aan erger. De paar mooie plekjes zijn erg beperkt en klein. Een te groot deel van Nederland bestaat uit volgebouwd en aangeharkt stedelijk gebied, stinkende industrie, of doodsaaie en lelijke boerenlanden of kassen. Er is nergens nog ruimte, echte natuur of laat staan plekken waar je geen mensen tegenkomt.
pi_204858811
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:28 schreef Kettlebell het volgende:

[..]
Veel landen hebben ook gewoon een prima middenweg. Je kunt toch niet ontkennen dat vrijwel elke NL stad (behalve rotterdam misschien) gewoon enorm claustrofobisch is opgezet. Al die middeleeuwse binnenstadjes : het ziet er leuk uit, maar alles krioelt langs elkaar heen en er is amper ruimte.

Onlangs viel me in buitenlandse steden nog weer op dat er simpelweg veel meer ruimte is voor verkeer, maar ook bijvoorbeeld voor terrassen. Waar je in Amsterdam/Utrecht/Haarlem/zeg het maar op een zonnige zaterdagmiddag een stoelendans moet doen om ergens een plekje op een terras in de zon te bemachtigen, is dit in de meeste buitenlandse steden helemaal geen probleem omdat er altijd plek zat is.

Uiteraard zijn er in NL wel plekken waar je alleen kunt zijn, alleen moet je dan écht goed zoeken. Maar in een stad als Berlijn ofzo kun je prima midden in de stad nog plek/ruimte vinden om niet lastig gevallen te worden. Dat hoef je in Utrecht of Amsterdam echt niet te proberen.

Wat dat betreft ervaar ik Nederland wel als een land waar je altijd ''aan'' moet staan, zodra je de voordeur uit loopt. In het buitenland heb ik dat veel minder.
Waarom persé steden als maatstaf? Is dat de enige smaak? Je klaagt over drukke steden, maar alle voorzieningen (waaronder terrassen) moeten binnen handbereik zijn? Dat neigt wel naar meten met 2 maten.

Het gebrek aan ruimte IN de steden is m.i. inherent aan het stadsleven en kies je voor. Het dichtslibben van de gebieden er omheen en het drukke verkeer is vervelend, maar naar mijn ervaring echt een randstedelijk probleem en zeker niet landelijk.

Ik ervaar het 'altijd aan' juist totaal niet, maar ik ben dan ook geen yup die naar een stad moet om er te wonen, werken of recreëren. Die behoefte is er bij veel Nederlands klaarblijkelijk wel enorm, met focus op de randstad, waardoor die gigantisch uit z'n voegen barst. Dat hotspots in oude binnensteden veel te druk worden is een logisch gevolg daarvan, maar prima te mijden.

Klagen is een keuze, je ei kwijt willen in een grote stad ook.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')