abonnement Unibet Coolblue
pi_204855842
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 07:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Je bedoelt naast het verbod op reclames waarbij mensen met hetzelfde geslacht niet als stelletje in beeld mogen zijn en hetzelfde met scènes in films? Ja het was defacto een flink pakketje, ja.
Nou ik vind dat dat prima op beeld mag, snap wel dat als dat non stop is dat je er knettergek van wordt. Dat hoeft ook weer niet.

Je zou denken dat we verder zijn nu maareh onder Biden wordt abortus weer wat moeilijker gemaakt in de VS.

Heeft die echt geen invloed daarin denk je? Hoor weinig weerstand tegen Biden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 25 mei 2022 @ 07:57:48 #52
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204855845
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 07:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
Anti homo wetgeving?

Dat draaide er defacto om dat het er op de basisschool niet gedoceerd wordt over alle 151 genders en hoe die Seks met elkaar hebben?
Nee, je hebt er weinig van begrepen: het gaat de facto om het onderdrukken van homoseksualiteit in de samenleving. Het komt er namelijk op neer dat alles wat geen 'R' rating heeft geen homoseksualiteit mag bevatten. Je mag dus wel homo zijn (in theorie), maar alleen als je je heel goed verstopt en vooral geen boek, film, theaterstuk, etc produceert waarin homoseksualiteit fictief dan wel educatief voorkomt.

Even voor de goede orde: het in de taboesfeer brengen van homoseksualiteit vind jij dus wel een prima ontwikkeling?

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 25-05-2022 08:11:54 ]
Huilen dan.
pi_204855921
Victor Orban. De man van de uitkijktorens van 11 cm hoog.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_204856005
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 07:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je bent zo stellig, ik wacht op de feiten.

Klinkt mij allemaal disproportioneel en krankzinnig in de oren zo een noodtoestand, zoals die bij Canada ook zwaar illegaal was.

Maar bij Canada was ik nog op de hoogte wat er aan de hand was. Bij Orban zie ik iedereen oordelen maar heb ik echt geen idee wat nou het onderwerp is. Noch jullie.

Dus vandaar die onderbuik.

Nogmaals, defacto is jouw comment ook weer verdachtmaken, met je Joodse complotten verhaal.

Ik vraag naar de feiten ipv je linkse onderbuik.
Dat jij iets niet weet betekend niet dat het geen feit is. Enkel dat je maar weinig kennis hebt. Google eens Orban Soros.
pi_204856056
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 07:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nou ik vind dat dat prima op beeld mag, snap wel dat als dat non stop is dat je er knettergek van wordt. Dat hoeft ook weer niet.

Je zou denken dat we verder zijn nu maareh onder Biden wordt abortus weer wat moeilijker gemaakt in de VS.

Heeft die echt geen invloed daarin denk je? Hoor weinig weerstand tegen Biden.
Zoveel domme dingen in deze post. Abortus is nog niet moeilijker gemaakt. Het is uitgelekt dat het Hooggerechtshof dat waarschijnlijk gaat doen binnenkort. De rechters daar zitten er voor het leven en kunnen dus doen wat ze willen zonder politieke toestemming. De rechters die dit gaan doen zijn er voor een groot deel door Trump neergezet en nog geen een door Biden. Dus wat je hier eigenlijk doet is Biden verdacht maken omdat hij geen rechters doodschiet. GG
pi_204856464
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 08:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat jij iets niet weet betekend niet dat het geen feit is. Enkel dat je maar weinig kennis hebt. Google eens Orban Soros.
Soros is ook gewoon een engnek die nogal wat invloed heeft die niet democratisch is hè.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204856471
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 08:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zoveel domme dingen in deze post. Abortus is nog niet moeilijker gemaakt. Het is uitgelekt dat het Hooggerechtshof dat waarschijnlijk gaat doen binnenkort. De rechters daar zitten er voor het leven en kunnen dus doen wat ze willen zonder politieke toestemming. De rechters die dit gaan doen zijn er voor een groot deel door Trump neergezet en nog geen een door Biden. Dus wat je hier eigenlijk doet is Biden verdacht maken omdat hij geen rechters doodschiet. GG
Lol.

Al is het maar een telefoontje van Mr President, of een etentje in het witte huis. Om het ff op de agenda te zetten.
Maar jij denkt dat politiek een of ander computersysteem is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 25 mei 2022 @ 09:45:32 #58
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204856666
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lol.

Al is het maar een telefoontje van Mr President, of een etentje in het witte huis. Om het ff op de agenda te zetten.
Maar jij denkt dat politiek een of ander computersysteem is.
Lol.
Huilen dan.
  woensdag 25 mei 2022 @ 09:47:22 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204856679
Jij denkt dat die aartsconservatieve rechters de republikeinse natte droom laten schieten wanneer Biden ze uitnodigt voor een etentje? En besef je wel wat je zegt: een president die gezellig met het Hooggerechtshof gaat zitten babbelen om iets 'ff op de agenda te zetten'.
Huilen dan.
pi_204857003
Dit gelul weer. Toen er in Hongarije ivm corona een gewijzigde noodtoestandswet werd ingevoerd zou dat ook het einde van de democratie daar betekenen. Het bleek al snel een keurige wet en Hongarije deed het veel netter dan de schuimbekkende dictatoriale machtsfwellustingen in Nederland die geen keurige wet maakten, maar de rechtsstaat aan hun laars lapten.

Overigens hebben wij ivm de Oekraine-oorlog nu ook noodwetgeving van kracht zodat de veiligheidsregio's, niet democratisch gecontroleerd, ipv de gemeentes eigendommen kunnen vorderen om veilige landers onderdak te bieden nadat het eerst om Oekrainers zou gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 10:39:51 #61
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204857103
Kan iemand mij uitleggen waarom Orban nu een baas zou zijn vanwege deze noodtoestand, maar dat de noodwetten etc. in Nederland dan wel schandalig waren. Is toch allemaal een koekje uit dezelfde trommel ? Gewoon zelf een shortcut forceren op je beleid.
  woensdag 25 mei 2022 @ 10:43:31 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204857135
quote:
9s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:39 schreef Momo het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Orban nu een baas zou zijn vanwege deze noodtoestand, maar dat de noodwetten etc. in Nederland dan wel schandalig waren. Is toch allemaal een koekje uit dezelfde trommel ? Gewoon zelf een shortcut forceren op je beleid.
Oh dat is bijzonder simpel: Orban is een baas omdat hij zijn kont afveegt met allerlei woke shit zoals homoseksualiteit, vrijheid van meningsuiting, scheiding der machten, persvrijheid, democratie, etc, de boreale cultuur verdedigt tegen de allesverwoestende sneeuwvlokjes, en zich niet laat piepelen door de EUSSR en het WEF met hun omvolking.

Of zo.
Huilen dan.
pi_204857138
quote:
9s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:39 schreef Momo het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Orban nu een baas zou zijn vanwege deze noodtoestand, maar dat de noodwetten etc. in Nederland dan wel schandalig waren. Is toch allemaal een koekje uit dezelfde trommel ? Gewoon zelf een shortcut forceren op je beleid.
Maar Orban houdt enge bruine mensen buiten de deur, dan zijn mensen bereid om een hoop andere zaken te negeren..
pi_204857266
Meer dan 30 jaar geleden viel de muur en langzamerhand krabbelt heel Oost-Europa terug naar de dictatuur van toen.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:22:28 #65
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204857507
Het hilarische is dat al de woke gekkies hier op FOK! de Canadese Trudolf dictatoriale maatregelen zien invoeren om wat truckers en vlaggen dat het dan is het allemaal geoorloofd. Maar Orban die hetzelfde doet terwijl de EU dat land oprecht economisch omzeep wil helpen terwijl er zich en oorlog in een buurland afspeelt, is het ineens een dictator.

En natuurlijk moet het leed van die 4 transseksuelen die het land telt er weer bijgeteld worden en verheven worden tot het belangrijkste probleem van het continent. _O-

Sorry, maar dan ben je gewoon af. :Y
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:24:13 #66
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204857521
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:56 schreef -Sigaartje het volgende:
Meer dan 30 jaar geleden viel de muur en langzamerhand krabbelt heel Oost-Europa terug naar de dictatuur van toen.
Orban zei al eens, ooit kwamen de orders uit Moskou en vandaag uit Brussel. :Y
pi_204857530
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:24 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Orban zei al eens, ooit kwamen de orders uit Moskou en vandaag uit Brussel. :Y
Dan stapt ie er toch uit? Kan gewoon hoor, meer dan een brief sturen hoeft ie er niet voor te doen.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:29:35 #68
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204857563
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dan stapt ie eruit toch? Kan gewoon hoor, meer dan een brief sturen hoeft ie er niet voor te doen.
Waarom zou hij? De EU heeft maar hewoon te accepteren dat er op lokaal niveau beslissingen genomen worden. Dat is immers wat het Hongaarse volk wil. Hij is president van Hongarije en niet van Brussel. Als het aan de EU ligt doet Hongarije mee aan de collectieve economische zelfmoord m.b.t. die geforceerde energietransitie en het cold turkey afstappen van Russisch gas en olie. Alsof hij daar voor móet kiezen...

En dan als het land de afgrond in gaat zeker gaan wijzen naar Orban dat het allemaal zijn schuld is. _O-
pi_204857579
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:29 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Waarom zou hij? De EU heeft maar hewoon te accepteren dat er op lokaal niveau beslissingen genomen worden. Dat is immers wat het Hongaarse volk wil. Hij is president van Hongarije en niet van Brussel. Als het aan de EU ligt doet Hongarije mee aan de collectieve economische zelfmoord m.b.t. die geforceerde energietransitie en het cold turkey afstappen van Russisch gas en olie. Alsof hij daar voor móet kiezen...

En dan als het land de afgrond in gaat zeker gaan wijzen naar Orban dat het allemaal zijn schuld is. _O-
Dat risico loop je als je je als alleenheerser profileert.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:33:19 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204857590
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:22 schreef YoungDriller het volgende:
Het hilarische is dat al de woke gekkies hier op FOK! de Canadese Trudolf dictatoriale maatregelen zien invoeren om wat truckers en vlaggen dat het dan is het allemaal geoorloofd. Maar Orban die hetzelfde doet terwijl de EU dat land oprecht economisch omzeep wil helpen terwijl er zich en oorlog in een buurland afspeelt, is het ineens een dictator.

En natuurlijk moet het leed van die 4 transseksuelen die het land telt er weer bijgeteld worden en verheven worden tot het belangrijkste probleem van het continent. _O-

Sorry, maar dan ben je gewoon af. :Y
Je bent ook af wanneer je in een topic dat over de dictatoriale neigingen van Orban gaat Trudeau erbij moet halen om een (overigens niet heel erg geslaagd) punt te maken aangaande de vermeende hypocrisie van woke gekkies.

:R
Huilen dan.
pi_204857593
quote:
9s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:39 schreef Momo het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Orban nu een baas zou zijn vanwege deze noodtoestand, maar dat de noodwetten etc. in Nederland dan wel schandalig waren. Is toch allemaal een koekje uit dezelfde trommel ? Gewoon zelf een shortcut forceren op je beleid.
Zoals ik het begrijp kan Orban nu zelf en alleen beslissingen nemen, over vrijwel alles. Dat is bij Rutte nooit het geval geweest. En zelfs de noodwetten hadden betrekking, zei het soms in brede zin, op corona.
Lijkt me dus zeker niet dat Orban een baas is en de wetten in Nederland schandalig. Geen idee waarom mensen Orban als held zouden zien, maar als ze dat vinden, waarom dan niet lekker naar Hongarije emigreren? Lekker goedkoop, meer ruimte, weinig immigranten (oh, wacht :') , geen last van homo's en geslacht 3 tot 151 want daar heb je zoo veel last van.
pi_204857597
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:29 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Waarom zou hij? De EU heeft maar hewoon te accepteren dat er op lokaal niveau beslissingen genomen worden. Dat is immers wat het Hongaarse volk wil. Hij is president van Hongarije en niet van Brussel. Als het aan de EU ligt doet Hongarije mee aan de collectieve economische zelfmoord m.b.t. die geforceerde energietransitie en het cold turkey afstappen van Russisch gas en olie. Alsof hij daar voor móet kiezen...

En dan als het land de afgrond in gaat zeker gaan wijzen naar Orban dat het allemaal zijn schuld is. _O-
Omdat het schijnbaar allemaal maar een dictatoriale bende is, dan wil je je toch zo snel mogelijk er van los koppelen? Of is Orban toch zo'n pussy dat ie daar het lef niet voor heeft?
pi_204857746
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Zoals ik het begrijp kan Orban nu zelf en alleen beslissingen nemen, over vrijwel alles. Dat is bij Rutte nooit het geval geweest. En zelfs de noodwetten hadden betrekking, zei het soms in brede zin, op corona.
Lijkt me dus zeker niet dat Orban een baas is en de wetten in Nederland schandalig. Geen idee waarom mensen Orban als held zouden zien, maar als ze dat vinden, waarom dan niet lekker naar Hongarije emigreren? Lekker goedkoop, meer ruimte, weinig immigranten (oh, wacht :') , geen last van homo's en geslacht 3 tot 151 want daar heb je zoo veel last van.
Hey ik zag gisteren nog een uit Rusland gevlucht non binair stel op de NOS. Weet je wel hoe in de war ik daar over mijn eigen mannelijkheid door raakte! ;(
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lol.

Al is het maar een telefoontje van Mr President, of een etentje in het witte huis. Om het ff op de agenda te zetten.
Maar jij denkt dat politiek een of ander computersysteem is.
Jij zou zo enthousiast worden van Rutte die zich persoonlijk gaat bemoeien met rechters om forummers veroordeeld te krijgen.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:05:40 #74
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204857909
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Omdat het schijnbaar allemaal maar een dictatoriale bende is, dan wil je je toch zo snel mogelijk er van los koppelen? Of is Orban toch zo'n pussy dat ie daar het lef niet voor heeft?
Nee. Schop hem er maar uit. Mandaat ligt toch bij Brussel?

Oh kan dat niet? Hè, wat vervelend!
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:08:30 #75
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204857945
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je bent ook af wanneer je in een topic dat over de dictatoriale neigingen van Orban gaat Trudeau erbij moet halen om een (overigens niet heel erg geslaagd) punt te maken aangaande de vermeende hypocrisie van woke gekkies.

:R
Volgens mij begon jij zelf over homo/transseksuelen. ;)

Onderstreept mijn gelijk m.b.t. de hypocrisie van woke gekkies maar weer. :Y
pi_204857969
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:05 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Nee. Schop hem er maar uit. Mandaat ligt toch bij Brussel?

Oh kan dat niet? Hè, wat vervelend!
Kan nog niet, maar komt nog wel. Tot nu toe was steun van Polen het enige dat dat ze nog redde en die zijn niet wild onder de indruk van de nieuwe Poetinpijper koers van Orban. Eens kijken hoe lang die het nog volhoudt als hij het zonder Europees geld moet stellen en hij zijn stemrecht in de Europese raad verliest (en dus ook die sancties tegen Russische olie niet meer kan blokkeren) :W .
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:12:11 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204857995
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:08 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Volgens mij begon jij zelf over homo/transseksuelen. ;)
Waar dan?
quote:
Onderstreept mijn gelijk m.b.t. de hypocrisie van woke gekkies maar weer. :Y
Jouw gelijk... Ja, precies.
Huilen dan.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:34:18 #78
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204858197
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Kan nog niet, maar komt nog wel. Tot nu toe was steun van Polen het enige dat dat ze nog redde en die zijn niet wild onder de indruk van de nieuwe Poetinpijper koers van Orban. Eens kijken hoe lang die het nog volhoudt als hij het zonder Europees geld moet stellen en hij zijn stemrecht in de Europese raad verliest (en dus ook die sancties tegen Russische olie niet meer kan blokkeren) :W .
Dat wil ik wel eens zien gebeuren. :Y

Jij denkt dat Polen de houding van Brussel vergeten was toen half Syrië de grens over kwam wandelen vanuit Belarus? :D Ik zou 'm maar gaan knijpen als Oekraïne straks bij de EU komt. Enkel meer versterking voor de Viségrad groep. Of denk je dat het toeval is dat Polen Oekraïne heeeel graag bij de EU ziet komen?

Aan het einde van de dag wordt er (des noods via omwegen) gewoon betaald voor Russisch gas en olie. Want economische zelfmoord door chantage van Brussel is iets waar niemand gehoor aan gaat geven. Is ook geen goed argument voor te bedenken. Orban weet dit ook. En jij tegen de winter ook.
pi_204858540
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:34 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Dat wil ik wel eens zien gebeuren. :Y

Jij denkt dat Polen de houding van Brussel vergeten was toen half Syrië de grens over kwam wandelen vanuit Belarus? :D Ik zou 'm maar gaan knijpen als Oekraïne straks bij de EU komt. Enkel meer versterking voor de Viségrad groep. Of denk je dat het toeval is dat Polen Oekraïne heeeel graag bij de EU ziet komen?

Aan het einde van de dag wordt er (des noods via omwegen) gewoon betaald voor Russisch gas en olie. Want economische zelfmoord door chantage van Brussel is iets waar niemand gehoor aan gaat geven. Is ook geen goed argument voor te bedenken. Orban weet dit ook. En jij tegen de winter ook.
Wil je zeggen dat wij als Europa zo erg van Rusland afhankelijk zijn dat het economisch zelfmoord is als we geen gas en olie meer van ze krijgen? Mocht dat zo zijn (kan het moeilijk geloven, want we hebben immers ook meer leveranciers) dan moeten de politici die dat voor ons beslist hebben naar dat tribunaal gestuurd worden in Donbas. Onee, daar volgt dan vrijspraak. Doe maar eentje georganiseerd door het ICC.
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:30:48 #80
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204858758
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:05 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Wil je zeggen dat wij als Europa zo erg van Rusland afhankelijk zijn dat het economisch zelfmoord is als we geen gas en olie meer van ze krijgen? Mocht dat zo zijn (kan het moeilijk geloven, want we hebben immers ook meer leveranciers) dan moeten de politici die dat voor ons beslist hebben naar dat tribunaal gestuurd worden in Donbas. Onee, daar volgt dan vrijspraak. Doe maar eentje georganiseerd door het ICC.
Ja hoor. We hebben tegen de winter die vervanging wel op orde. Gewoon de verwarming een graadje lager en oma trekt wel een skipak aan. Toch?

Kom eens uit je bubbel.
pi_204858763
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:05 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Wil je zeggen dat wij als Europa zo erg van Rusland afhankelijk zijn dat het economisch zelfmoord is als we geen gas en olie meer van ze krijgen? Mocht dat zo zijn (kan het moeilijk geloven, want we hebben immers ook meer leveranciers) dan moeten de politici die dat voor ons beslist hebben naar dat tribunaal gestuurd worden in Donbas. Onee, daar volgt dan vrijspraak. Doe maar eentje georganiseerd door het ICC.
De prijsstijgingen zijn jouw ontgaan. Nee, de VS verdient zoals altijd aan deze oorlog. De Russen kost het geld. Europa kost het extreem veel geld.

Maar de EU bestaat uit een zooitje die alleen maar aan zichzelf denkt, dus de VS stopt hen wat toe en dan gaan ze overal mee akkoord.
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:33:17 #82
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204858788
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De prijsstijgingen zijn jouw ontgaan. Nee, de VS verdient zoals altijd aan deze oorlog. De Russen kost het geld. Europa kost het extreem veel geld.

Maar de EU bestaat uit een zooitje die alleen maar aan zichzelf denkt, dus de VS stopt hen wat toe en dan gaan ze overal mee akkoord.
Ach dat is er zo eentje die heeft zijn gasprijs net voor 3 jaar vastgelegd en denkt dat heel Europa dan nog 3 jaar de tijd heeft om een alternatief te vinden.

Bubbelbewoners. :Y
pi_204858929
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:33 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Ach dat is er zo eentje die heeft zijn gasprijs net voor 3 jaar vastgelegd en denkt dat heel Europa dan nog 3 jaar de tijd heeft om een alternatief te vinden.

Bubbelbewoners. :Y
Nou, vrijwel de meeste mensen hebben niet in de gaten wat voor gevaarlijk spel we spelen door de economische sancties.

Als men dat had begrepen, dan waren de protesten niet van de lucht geweest.

Maar als straks ineens de boel ineenstort, dan is het te laat. En dan is er weer een klein groepje dat nog rijker wordt en de rest kan de tering krijgen. De politici hebben wel voor zichzelf gezorgd.
pi_204858985
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, vrijwel de meeste mensen hebben niet in de gaten wat voor gevaarlijk spel we spelen door de economische sancties.

Als men dat had begrepen, dan waren de protesten niet van de lucht geweest.

Maar als straks ineens de boel ineenstort, dan is het te laat. En dan is er weer een klein groepje dat nog rijker wordt en de rest kan de tering krijgen. De politici hebben wel voor zichzelf gezorgd.
Dat we in deze situatie zitten heeft Europa puur en alleen aan zichzelf te danken. Zo'n afhankelijkheid creeren is niet zo slim. En wat moeten we dan doen volgens jou, die sancties opheffen? Het maar even door de vingers zien dat Rusland bij onze buren genocide aan het plegen is of wat?
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:00:28 #85
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204859011
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat risico loop je als je je als alleenheerser profileert.
Je moet gewoon beter nadenken voor je je ziekelijke drang nach östen werkelijkheid maakt. Je mag op de blaren zitten. :Y
pi_204859020
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:00 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Je moet gewoon beter nadenken voor je je ziekelijke drang nach östen werkelijkheid maakt. Je mag op de blaren zitten. :Y
Is het niet juist Rusland dat nu met een veroveringsoorlog westwaarts bezig is?
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:04:05 #87
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204859035
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:55 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat we in deze situatie zitten heeft Europa puur en alleen aan zichzelf te danken. Zo'n afhankelijkheid creeren is niet zo slim. En wat moeten we dan doen volgens jou, die sancties opheffen? Het maar even door de vingers zien dat Rusland bij onze buren genocide aan het plegen is of wat?
Onzin natuurlijk. Wij zitten in deze situatie omdat wij alle mogelijkheid tot zelfvoorziening door het raam gooien omwille van de EU. En op één of andere manier is het antwoord daarop nog meer Brussel en minder soevereiniteit voor individuele landen...
pi_204859047
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Jij zou zo enthousiast worden van Rutte die zich persoonlijk gaat bemoeien met rechters om forummers veroordeeld te krijgen.
Lijkt me inderdaad beter als dat onafhankelijk opereert maar dat lijkt me nooit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204859067
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Zoals ik het begrijp kan Orban nu zelf en alleen beslissingen nemen, over vrijwel alles. Dat is bij Rutte nooit het geval geweest. En zelfs de noodwetten hadden betrekking, zei het soms in brede zin, op corona.
Lijkt me dus zeker niet dat Orban een baas is en de wetten in Nederland schandalig. Geen idee waarom mensen Orban als held zouden zien, maar als ze dat vinden, waarom dan niet lekker naar Hongarije emigreren? Lekker goedkoop, meer ruimte, weinig immigranten (oh, wacht :') , geen last van homo's en geslacht 3 tot 151 want daar heb je zoo veel last van.
Er zijn al Nederlandse homo's naar Hongarije verkast omdat ze zich daar veiliger voelen dan in Amsterdam.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204859072
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:33 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Ach dat is er zo eentje die heeft zijn gasprijs net voor 3 jaar vastgelegd en denkt dat heel Europa dan nog 3 jaar de tijd heeft om een alternatief te vinden.

Bubbelbewoners. :Y
Mijn contract liep 1 januari af en betaal nu variabel tarief bij Vattenfall. De koude maanden kosten mij zo 200 per maand en nu zit ik op 100 euro per maand. Tussenwoning zonder panelen of wat dan ook. Ik lig er niet wakker van hoor.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:04 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Onzin natuurlijk. Wij zitten in deze situatie omdat wij alle mogelijkheid tot zelfvoorziening door het raam gooien omwille van de EU. En op één of andere manier is het antwoord daarop nog meer Brussel en minder soevereiniteit voor individuele landen...
Wat bedoel je nou te zeggen? Je hebt alle mogelijkheid tot zelfvoorziening. Je kunt met subsidie en een vrijwel renteloze lening zonnepanelen op je dak installeren en je huis isoleren. Misschien moet men niet zo zeiken maar de hand in eigen boezem steken. En als de nood echt aan de man is gaat de gaskraan in Groningen ook wel weer open. Voordeel van de hoge prijzen is ook dat je de bewoners onderhand een villa elders cadeau kan geven.
pi_204859120
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:48 schreef Enchanter het volgende:
[ twitter ]

Ook wat reacties van Hongaren zelf
Zo snel zijn ze anders niet met dat blokkeren van Russische bloedolie. :r
pi_204859147
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:55 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat we in deze situatie zitten heeft Europa puur en alleen aan zichzelf te danken. Zo'n afhankelijkheid creeren is niet zo slim. En wat moeten we dan doen volgens jou, die sancties opheffen? Het maar even door de vingers zien dat Rusland bij onze buren genocide aan het plegen is of wat?
Natuurlijk hadden we eerder aan alternatieven kunnen denken. We hadden al lang over moeten zijn op kernenergie bijvoorbeeld.

Maar de economische sancties maken niet uit. De wapens wel. Dus daar hadden we het gewoon bij moeten laten.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2022 @ 14:17:49 #93
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204859170
Wat een apenland is het toch ook.

Maar goed, zelf voor gestemd, het volk krijgt de leider die ze verdienen. De groeten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_204859176
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:30 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Ja hoor. We hebben tegen de winter die vervanging wel op orde. Gewoon de verwarming een graadje lager en oma trekt wel een skipak aan. Toch?

Kom eens uit je bubbel.
https://economie.rabobank(...)-flinke-uitdagingen/

https://www.volkskrant.nl(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Nederland is voor 20% afhankelijk van Russisch gas en de EU tot 40%, aldus volgens dat onderzoek door de Rabobank. Als EU zijn we tot 23% afhankelijk van Russische olie, volgens dat artikel van de Volkskrant. Komt bij mij niet over als economische zelfmoord als dat (op termijn) stopt. Ook met de nodige maatregelen kan daar best mee gewerkt worden, denk aan meer duurzame energie, gasafbouw bij particulieren, meer LNG enz enz enz. Maar sommige mensen flippen hem al helemaal als ze een tientje per maand meer voor de energierekening moeten betalen waardoor het lastig is een normale discussie te voeren hier.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2022 @ 14:19:01 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204859180
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:37 schreef Complotwappie het volgende:
Och ja, het ''democratische'' en ''vrije'' Canada roept de noodtoestand uit om een paar protesterende truckers die vrij hun eigen land in- en uit willen kunnen. Dan lijkt me dit nog iets beter verantwoord.
Daar kwam ook heel veel kritiek om, maar blijf lekker doorgaan met je stropoppen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_204859208
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:17 schreef Nattekat het volgende:
Wat een apenland is het toch ook.

Maar goed, zelf voor gestemd, het volk krijgt de leider die ze verdienen. De groeten.
Dat is net een van de grootste problemen. De mensen aan de knoppen bij de EU, daar heb je helemaal niet op gestemd.

Vergeleken bij de EU is Orban’s Hongarije een toonbeeld van democratie en vrijheid.
pi_204859248
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:18 schreef Joppiez het volgende:

[..]
https://economie.rabobank(...)-flinke-uitdagingen/

https://www.volkskrant.nl(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Nederland is voor 20% afhankelijk van Russisch gas en de EU tot 40%, aldus volgens dat onderzoek door de Rabobank. Als EU zijn we tot 23% afhankelijk van Russische olie, volgens dat artikel van de Volkskrant. Komt bij mij niet over als economische zelfmoord als dat (op termijn) stopt. Ook met de nodige maatregelen kan daar best mee gewerkt worden, denk aan meer duurzame energie, gasafbouw bij particulieren, meer LNG enz enz enz. Maar sommige mensen flippen hem al helemaal als ze een tientje per maand meer voor de energierekening moeten betalen waardoor het lastig is een normale discussie te voeren hier.
Ik sprak gisteren iemand die komende maand van 230 euro per maand naar ruim 800 euro per maand gaat voor gwl.

Wellicht dat je met je kop in het zand leeft, maar als je een tientje omhoog gaat, dan heb je een 0 op de meter woning.

En leuk als jij dat hebt. Ik heb ook alles verduurzaamd, dus mij raakt het ook nauwelijks, maar ik zie wel dat veel mensen nu al in de problemen komen.
pi_204859273
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik sprak gisteren iemand die komende maand van 230 euro per maand naar ruim 800 euro per maand gaat voor gwl.

Wellicht dat je met je kop in het zand leeft, maar als je een tientje omhoog gaat, dan heb je een 0 op de meter woning.

En leuk als jij dat hebt. Ik heb ook alles verduurzaamd, dus mij raakt het ook nauwelijks, maar ik zie wel dat veel mensen nu al in de problemen komen.
Weet je waar ze ook in de problemen komen? In Oekraïne. Je weet wel, dat land wat nu helemaal de tering in gebombardeerd wordt door Rusland.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2022 @ 14:34:35 #99
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204859300
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is net een van de grootste problemen. De mensen aan de knoppen bij de EU, daar heb je helemaal niet op gestemd.

Vergeleken bij de EU is Orban’s Hongarije een toonbeeld van democratie en vrijheid.
Soms mis ik echt het duimpje omlaag op dit forum.

Ik heb zo'n grafhekel aan whataboutism gekregen, niet normaal.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_204859334
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Weet je waar ze ook in de problemen komen? In Oekraïne. Je weet wel, dat land wat nu helemaal de tering in gebombardeerd wordt door Rusland.
Daar helpen de wapenleveranties tegen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')