abonnement Unibet Coolblue
pi_204852359
Een meerderheid van de Tweede Kamer is bezorgd omdat publieke omroep Ongehoord Nederland "onweersproken" een extreemrechtse omvolkingstheorie uitzendt en vraagt het kabinet om actie. Het betreft een interview met de Belgische politicus Filip Dewinter in een uitzending van Ongehoord Nieuws op 10 mei.



D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma vindt dat Ongehoord Nederland "levensgevaarlijke complottheorien" uitzendt en gaat schriftelijke Kamervragen stellen. De Kamervragen worden mede-ingediend door VVD, PvdA, GroenLinks, Partij voor de Dieren, ChristenUnie, DENK, Volt en Lid Gndogan

"Dergelijke theorien inspireerden aanslagplegers eerder al tot vreselijke daden. Dit mag niet langer ongehinderd een platform krijgen, want het kan ronduit gevaarlijk zijn voor onze samenleving", zegt Sjoerdsma.

De omvolkingstheorie houdt in dat de Europese bevolking langzaam maar zeker wordt vervangen door niet-Europeanen.

Volgens de Kamerleden zorgt Ongehoord Nieuws voor "een podium om de omvolkingstheorie kritiekloos en zonder tegenspraak te verspreiden op de publieke omroep". Ze wijzen op het feit dat aanslagplegers in onder andere het Amerikaanse Buffalo (vorige week), het Nieuw-Zeelandse Christchurch (2019) en de Noorse hoofdstad Oslo (2011) deze omvolkingstheorie gebruikten als rechtvaardiging voor hun terreurdaden.

De AIVD waarschuwt in zijn recentste jaarverslag ook voor aanhangers van deze theorie. De politieke partijen zien het onweersproken uitzenden van deze omvolkingstheorie als een risico voor de Nederlandse veiligheid.

Ze willen weten of het kabinet in beeld kan brengen welke risico's er voor de Nederlandse maatschappij zijn en welke stappen het kabinet zal zetten om herhaling te voorkomen.

Ongehoord Nederland kwam al vaker in opspraak
Ongehoord Nederland maakt sinds dit jaar deel uit van het publieke bestel, maar kwam meteen in opspraak. Zo kwamen er in februari klachten over de eerste tv-uitzending binnen bij NPO-ombudsman Margo Smit. De klachten gingen vooral over onjuiste inhoud en desinformatie. Smit maakte daarop bekend dat er een onderzoek naar de klachten komt.

Smit laat NU.nl weten dat "het onderzoek nog loopt".

Een NPO-woordvoerder verwijst naar het onderzoek van de ombudsman. "Wij wachten haar eigen onafhankelijke oordeel hierover af, maar kunnen ons voorstellen dat er nu ook klachten zijn ingediend over de recente uitzending. Recent ingediende klachten kan ze nog in haar lopende onderzoek meenemen, dus mogelijk ook over de uitzending waar nu Kamervragen over zijn gesteld."

Volgens de NPO-zegsman wordt het oordeel van de ombudsman begin juni verwacht. "Als de bevindingen daartoe aanleiding geven, kan de NPO overwegen om binnen onze bevoegdheden een maatregel op te leggen."

Ongehoord Nederland is om een reactie op de Kamervragen gevraagd.

https://www.nu.nl/media/6(...)hoord-nederland.html

:T
pi_204852368
twitter
  dinsdag 24 mei 2022 @ 20:09:21 #3
117098 Hathor
Effe niet
pi_204852408
Nog nooit naar gekeken naar dat Ongehoord Nederland, ik denk ook niet dat ik veel mis.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_204852413
echt goed dat er een tweede deel komt van dit topic
  dinsdag 24 mei 2022 @ 20:16:41 #5
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204852508
quote:
"Dergelijke theorien inspireerden aanslagplegers eerder al tot vreselijke daden. Dit mag niet langer ongehinderd een platform krijgen, want het kan ronduit gevaarlijk zijn voor onze samenleving"
Dit vind ik altijd van die hilarische argumenten. Je ziet ook vaak dat dit dan van die mensen zijn die tevens vinden dat terrorisme door moslims (waar de Islam wordt gebruikt als vermeende inspiratie voor menig terrorisme aanslag) slechts in naam van de Islam wordt gepleegd, maar hier de Islam hier eigenlijk niets mee te maken heeft.

Misschien eens tijd om hier een neutrale standaard in te creren. Je hebt helaas terroristen, dat probleem ligt bij dergelijke individuen, waar van alles mis mee is. Niet bij een theorie of een religie.

En als mensen willen dat die hele 'replacement theory' minder serieus wordt genomen moet men dan misschien ook eens minder hard (in de media) diversiteit en multiculturaliteit toejuichen, migratie toejuichen, driftig universiteiten en kunst willen 'dekoloniseren' en klagen over 'te veel blanken' op bepaalde plekken. Want je zorgt er op dergelijke manier enkel voor dat de geloofwaardigheid van zo'n rare complottheorie vergroot wordt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204852673
Is deze dubbel of lijkt dat zo?

Ik had een redelijk normale reactie hier uitstaan, maar tenzij deze helemaal is “schoon geveegd” omdat men blijkbaar iets anders zei dan mods wilde horen, is deze dubbel?
pi_204852839
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is deze dubbel of lijkt dat zo?

Ik had een redelijk normale reactie hier uitstaan, maar tenzij deze helemaal is “schoon geveegd” omdat men blijkbaar iets anders zei dan mods wilde horen, is deze dubbel?
Deel twee. :)
pi_204852857
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:09 schreef Hathor het volgende:
Nog nooit naar gekeken naar dat Ongehoord Nederland, ik denk ook niet dat ik veel mis.
Ik ook niet, maar dat doet aan de relevantie van dit onderwerp niks af.
pi_204853722
  dinsdag 24 mei 2022 @ 21:46:47 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204853770
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:06 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
En wat doet Simone Juffermans mening ertoe?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 24 mei 2022 @ 21:49:57 #11
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204853819
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:06 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Ah, dus reageren in een column van een onafhankelijke krant op een gesprek dat gevoerd is bij met publiek geld betaalde tv, is reden voor ingrijpen?

Wat een uiterst domme manier van redeneren. Die zal wel van de FvD ofzo zijn.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:12:04 #12
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204854128
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 21:43 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
De 'replacement theory' komt uit een boek van Renaud Camus dat in november 2011 verscheen. En de verschrikkelijke aanslagen in Noorwegen vonden plaats in de zomer van 2011, kortom een half jaar voordien. Dus hoe heeft die theorie precies die aanslagen kunnen inspireren?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:21:34 #13
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204854257
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De 'replacement theory' komt uit een boek van Renaud Camus dat in november 2011 verscheen. En de verschrikkelijke aanslagen in Noorwegen vonden plaats in de zomer van 2011, kortom een half jaar voordien. Dus hoe heeft die theorie precies die aanslagen kunnen inspireren?
Het kwam al wat eerder voor.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:33:28 #14
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204854465
quote:
De daadwerkelijke 'replacement theory' is toch echt het werk van Camus. En als we op dit stuk van Wikipedia af moeten gaan, is er dus inderdaad geen link met de aanslagen in Noorwegen. Logisch ook, antisemitisme, xenofobie en racisme bestonden natuurlijk allang voordat deze theorie er was. Het is dus niet zo dat elke terreurdaad met een antisemitisch, racistisch of xenofoob karakter per definitie het resultaat is van deze theorie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:37:12 #15
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204854522
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De daadwerkelijke 'replacement theory' is toch echt het werk van Camus. En als we op dit stuk van Wikipedia af moeten gaan, is er dus inderdaad geen link met de aanslagen in Noorwegen. Logisch ook, antisemitisme, xenofobie en racisme bestonden natuurlijk allang voordat deze theorie er was. Het is dus niet zo dat elke terreurdaad met een antisemitisch, racistisch of xenofoob karakter per definitie het resultaat is van deze theorie.
Dat beweert dan ook niemand. Wel dat de genoemde terroristen refereren, of dat hebben gedaan, aan de omvolkingscomplottheorie. Als je gelooft dat de overheid er op uit is om jouw denkbeeldige groep met uitsterving te bedreigen dan komt daar wel eens geweld uit voort.
pi_204855277
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De daadwerkelijke 'replacement theory' is toch echt het werk van Camus. En als we op dit stuk van Wikipedia af moeten gaan, is er dus inderdaad geen link met de aanslagen in Noorwegen.
In denial ?
Breivik werd terrorist omdat hij vreesde dat zijn volk, land, cultuur en ras verdwijnend of zeer bedreigd zijn door toevloed van islamieten.
Dat is dezelfde angst/waanzin als waar het om gaat met die omvolkingzeurders.... Ik meende dat Breivik ook toevoegde dat er een plan was van 'machtigen'. Een complot dus
pi_204855285
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 21:43 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Ik mis in dit lijstje alle islamitische aanslagen zoals in New York, Londen, Madrid, Isral, Parijs, Belgi, Berlijn, etc.
pi_204855370
En nu dan iets heeeeeeeeeeeeel woooooooooooooks


  woensdag 25 mei 2022 @ 01:30:42 #19
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204855371
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 00:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ik mis in dit lijstje alle islamitische aanslagen zoals in New York, Londen, Madrid, Isral, Parijs, Belgi, Berlijn, etc.
Dit lijstje heeft betrekking op de figuren die in omvolking geloofden.
pi_204855373
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 00:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ik mis in dit lijstje alle islamitische aanslagen zoals in New York, Londen, Madrid, Isral, Parijs, Belgi, Berlijn, etc.
Jazeker..... maak zelf een lijstje.
Dan kun je blijven doorroddelen en etnische haat verspreiden....
De voedingsbodem van extreemrechtse moordenaars
pi_204855438
quote:
9s.gif Op woensdag 25 mei 2022 01:30 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dit lijstje heeft betrekking op de figuren die in omvolking geloofden.
Wat betekent "in de omvolking geloven"?
  woensdag 25 mei 2022 @ 08:04:11 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204855900
quote:
9s.gif Op woensdag 25 mei 2022 01:30 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dit lijstje heeft betrekking op de figuren die in omvolking geloofden.
Dan is Erdogan er ook eentje.

quote:
Erdogan roept Europese Turken op meer kinderen te maken: "Zo vergroten we onze invloed in Europa"
De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft zijn in Europa levende landgenoten opgeroepen meer kinderen te nemen om zo de invloed te vergroten. "Neem niet drie, maar vijf kinderen", zei hij tijdens een campagnebijeenkomst in Eskisehir, in het westen van Turkije.

Meer kinderen is volgens Erdogan een antwoord op het onrecht dat Turken in Europa wordt aangedaan doordat landen als Nederland en Duitsland Turkse ministers geen campagne laten voeren voor een referendum in april. Die volksraadpleging moet hem als president meer macht geven.

Het staatshoofd riep de Turken in Europa op hun leven over de hele linie op een hoger plan te brengen. "Daar waar u werkt en woont, daar is nu uw vaderland. Richt meer bedrijven op. Stuur uw kinderen naar betere scholen. Laat uw familie in betere wijken wonen. Stap in de beste auto's. Ga in de mooiste huizen wonen."

https://www.hln.be/buiten(...)-in-europa~ad8fb26d/

Hoe expliciet wil je het hebben?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 25 mei 2022 @ 09:27:44 #23
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204856552
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 00:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
In denial ?
Breivik werd terrorist omdat hij vreesde dat zijn volk, land, cultuur en ras verdwijnend of zeer bedreigd zijn door toevloed van islamieten.
Dat is dezelfde angst/waanzin als waar het om gaat met die omvolkingzeurders.... Ik meende dat Breivik ook toevoegde dat er een plan was van 'machtigen'. Een complot dus
De 'replacement theory' stoelt op het idee dat een zogenaamde 'machtige Joodse elite', blanke mensen willen 'vervangen'. Dit speelde toch geen rol bij de aanslagen in Noorwegen? Dat betrof simpelweg vreemdelingenhaat tegen migranten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 25 mei 2022 @ 10:20:36 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204856914
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:09 schreef Hathor het volgende:
Nog nooit naar gekeken naar dat Ongehoord Nederland, ik denk ook niet dat ik veel mis.
Precies. Ik heb geen probleem met ON. Want kijk er gewoon niet naar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204857159
Ongehoord Nederland krijgt bizar veel (negatieve) aandacht.

Een omroep Zwart krijgt 0 aandacht. Komen binnenkort pas met de eerste uitzending.

Typisch weer: rechtse blanke mensen krijgen alle aandacht, mensen van kleur worden doodgezwegen.
  woensdag 25 mei 2022 @ 10:49:29 #26
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204857190
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:46 schreef Homey het volgende:
Ongehoord Nederland krijgt bizar veel (negatieve) aandacht.

Een omroep Zwart krijgt 0 aandacht. Komen binnenkort pas met de eerste uitzending.

Typisch weer: rechtse blanke mensen krijgen alle aandacht, mensen van kleur worden doodgezwegen.
Had je gewild dat Omroep Zwart ook wat negatieve aandacht had gekregen dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204857263
Ik begrijp dat men liever niet wil dat men spreekt over de negatieve effecten van immigratie.
Maar in plaats van met steekhoudende argumenten te komen zie ik vooral veel emotie en ad hominems voorbij komen.
Erg jammer want de zorgen zijn zeer terecht en hebben enorme consequenties voor de cultuur in Nederland. Dit benoemen maakt iemand nog geen nazi/fascist etc etc.
Het word de hoog tijd dat er eens naar de wensen van het volk geluisterd word.
Het volk wilt al heel lang minder immigratie, betaalbare woningen, rust, meer natuur en lagere belastingen.
Met de huidige situatie en de krampachtige houding van de schreeuwende minderheid zullen we dit nooit krijgen met als gevolg dat er een voedingsbodem ontstaat voor complottheorien omtrent omvolking.
pi_204857343
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Had je gewild dat Omroep Zwart ook wat negatieve aandacht had gekregen dan?
Gewoon aandacht. Vind je het zelf niet vreemd dat een omroep van mensen van kleur totaal wordt doodgezwegen? En dat alle aandacht uitgaat naar toevallig een andere omroep gerund door witte mensen?

De focus van de media is ontzettend wit. Alleen landen waar witte mensen wonen, krijgen de volle aandacht. Landen waar mensen van kleur wonen komen ontzettend bekaaid van af. Ik noem een India, een Nigeria, etcetera. Grote landen waar veel gebeurt, maar in onze witte media bubbel hoor je honderd keer meer over Amerika of Rusland.

En dan die typische frame: "de internationale gemeenschap keert zich tegen Rusland". Complete flauwekul. De meeste landen in de wereld keren zich helemaal niet tegen Rusland. Opvallende observatie; dit betreffen bijna alleen maar landen waar mensen van kleur wonen. Krijgt geen aandacht van witte mensen. Het is die witte suprematie notie dat west-europese landen met witte mensen helemaal gelijk worden gesteld aan "de wereld".
pi_204857480
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:56 schreef Chivaz het volgende:
Het volk wilt al heel lang minder immigratie, betaalbare woningen, rust, meer natuur en lagere belastingen.
Helaas wil de elite iets anders. En het maakt in Nederland niet uit wat het volk wil, want de elite - een minderheid - regeert.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:21:40 #30
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204857498
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:05 schreef Homey het volgende:

[..]
Gewoon aandacht. Vind je het zelf niet vreemd dat een omroep van mensen van kleur totaal wordt doodgezwegen? En dat alle aandacht uitgaat naar toevallig een andere omroep gerund door witte mensen?

De focus van de media is ontzettend wit. Alleen landen waar witte mensen wonen, krijgen de volle aandacht. Landen waar mensen van kleur wonen komen ontzettend bekaaid van af. Ik noem een India, een Nigeria, etcetera. Grote landen waar veel gebeurt, maar in onze witte media bubbel hoor je honderd keer meer over Amerika of Rusland.

En dan die typische frame: "de internationale gemeenschap keert zich tegen Rusland". Complete flauwekul. De meeste landen in de wereld keren zich helemaal niet tegen Rusland. Opvallende observatie; dit betreffen bijna alleen maar landen waar mensen van kleur wonen. Krijgt geen aandacht van witte mensen. Het is die witte suprematie notie dat west-europese landen met witte mensen helemaal gelijk worden gesteld aan "de wereld".
Nou, ik heb vooral het idee dat mensen van kleur helemaal niet worden doodgezwegen. Sterker nog, kijk maar eens naar een gemiddelde commercial of ad tegenwoordig. Mensen van kleur zijn sterk oververtegenwoordigd. Ik vraag mij dus vooral af: wat je anders zou willen zien? Meer nieuwsberichten over de binnenlandse actualiteiten in Nigeria of India? Stuur een boze mail naar de NOS zou ik zeggen, die zijn behoorlijk woke dus wellicht geven ze gehoor aan je geklaag.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204859034
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:05 schreef Homey het volgende:

[..]
Gewoon aandacht. Vind je het zelf niet vreemd dat een omroep van mensen van kleur totaal wordt doodgezwegen?
Die is helemaal niet doodgezwegen, en terecht niet want een omroep voor mensen van kleur is een belachelijk idee.

quote:
En dat alle aandacht uitgaat naar toevallig een andere omroep gerund door witte mensen?
De laatste keer dat ik keek werd die omroep helemaal niet gerund door witte mensen. Je bedoelt dat de migratie-achtergrondier niet eindeloos zat te emmeren over waar hij vandaan komt. Sowieso is de afgelopen weken mooi weer geweest en is het aantal witte mensen sterk verminderd tov het aantal mensen met een gezond kleurtje.

quote:
De focus van de media is ontzettend wit. Alleen landen waar witte mensen wonen, krijgen de volle aandacht. Landen waar mensen van kleur wonen komen ontzettend bekaaid van af. Ik noem een India, een Nigeria, etcetera. Grote landen waar veel gebeurt, maar in onze witte media bubbel hoor je honderd keer meer over Amerika of Rusland.

En dan die typische frame: "de internationale gemeenschap keert zich tegen Rusland". Complete flauwekul. De meeste landen in de wereld keren zich helemaal niet tegen Rusland. Opvallende observatie; dit betreffen bijna alleen maar landen waar mensen van kleur wonen. Krijgt geen aandacht van witte mensen. Het is die witte suprematie notie dat west-europese landen met witte mensen helemaal gelijk worden gesteld aan "de wereld".
Daar zit wel wat in maar dat heeft niet zoveel met blank en zwart te maken. We zien belachelijk veel aandacht voor de VS en heel weinig voor Duitsland bijvoorbeeld. De Westerse wereld is ook belangrijk op het wereldtoneel, en is waar wij deel van uitmaken.

In het begin van de Oekraine oorlog waren Afrikaanse media ook aan het klagen waarom de Westerse media zo weinig aandacht besteden aan Afrika ipv Oekraine. Dat het Westerse media zijn was hen blijkbaar ontgaan. Het Westen moet zich blijkbaar druk maken over de hele wereld. Wie promoot hier dan de Westerse suprematie eigenlijk? Maar wat hebben wij met Nigeria te maken? Er is weer het zoveelste burgeroorlogje of staatsgreepje, in het zoveelste Afrikaanse land. Dat gaat mijn leven niet op de geringste manier beinvloeden zolang ze geen veilige landen doorkruisen om zich in Ter Apel als 'vluchteling' te melden.

Verder is er al zolang als ik tv kijk een oververtegenwoordiging van mensen van kleur, en dan reken ik het Sinterklaasjournaal niet mee. Je kunt nog niet een keer vergeten de TV uit te zetten of er zit er weer eentje over Marokko of Turkije of iets in die contreien te verhalen alsof we die landen en culturen allemaal hartstikke interessant vinden omdat de schoonmaker er vandaan komt. En alsof we dat niet al heel interessant vinden dan is de biculturele opvoeding een mateloos boeiend onderwerp voor de televisiekijkende belastingbetalers in de achterhoek. Soms denk ik weleens dat je niet mag vragen waar iemand vandaan komt omdat ze dat allemaal willen opsparen voor als ze een keer op TV mogen komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204859039
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Helaas wil de elite iets anders. En het maakt in Nederland niet uit wat het volk wil, want de elite - een minderheid - regeert.
We hebben toch verkiezingen gehad?
Incelfrikandel
pi_204859128
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
We hebben toch verkiezingen gehad?
Zeker. Merk je een verschil? Een meerderheid van de Nederlanders is tegen meer migratie. Toch blijft men stug migranten binnenhalen. En de EU lust er ook wel pap van.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204859188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:13 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Zeker. Merk je een verschil? Een meerderheid van de Nederlanders is tegen meer migratie. Toch blijft men stug migranten binnenhalen. En de EU lust er ook wel pap van.
Afgelopen verkiezing waren VVD en D66, de winnaars, er redelijk open over dat het wel goed ging met dit soort zaken. Blijkbaar is men dan niet genoeg tegen migratie om dat in het stemhokje te laten zien. De partijen die zeiden het allemaal wel even anders te gaan doen wonnen in elk geval niet of weinig.
Incelfrikandel
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:21:33 #35
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204859200
Toevallig dat precies dezelfde discussie, over de term replacement theory dus, in de VS speelt. Ook daar staan de grenzen wagenwijd open met alle problemen die dat met zich meebrengt.
En ook daar komen bepaalde partijen (zoals hier in de Telegraaf) als de democraten incl Biden zelf er openlijk voor uit dat de bevolking moet en zal veranderen en dat het een goed iets is. Maar als je daar dus geen voorstander van bent dan mag je die term niet gebruiken...

1984 was geen gebruiksaanwijzing, met je verboden termen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204859209
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:21 schreef HeatWave het volgende:
Toevallig dat precies dezelfde discussie, over de term replacement theory dus, in de VS speelt. Ook daar staan de grenzen wagenwijd open met alle problemen die dat met zich meebrengt.
En ook daar komen bepaalde partijen (zoals hier in de Telegraaf) als de democraten incl Biden zelf er openlijk voor uit dat de bevolking moet en zal veranderen en dat het een goed iets is. Maar als je daar dus geen voorstander van bent dan mag je die term niet gebruiken...

1984 was geen gebruiksaanwijzing, met je verboden termen :').
>>> BNW
Incelfrikandel
pi_204859219
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:21 schreef HeatWave het volgende:
Toevallig dat precies dezelfde discussie, over de term replacement theory dus, in de VS speelt.
Er is niks toevalligs aan hoor. Hysterische boosrechtse "nieuws"zenders in de VS nemen het over en de o-zo-onkhankelijke journalist Arnold K, neemt het samen met die blonde haatbarbie gewoon 1 op 1 over.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:27:20 #38
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204859236
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
>>> BNW
BNW is voor onbewezen theorieen. Dit is gewoon, woord voor woord, terug te vinden in de speeches van Biden bijv.

En ook hier kan je hetzelfde gedrag terug zien. Meer immigratie als iets positiefs zien, als een verrijking en je mag gewoon openlijk pleiten voor omvolking zoals in de telegraaf.

Zie je het als iets negatiefs dan opeens is precies het zelfde woord iets voor nazi's en racisten. En dat is gewoonweg onmogelijk he? Omvolking is omvolking :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204859252
Interessant zou zijn wie het woordje "omvolking" als eerste gebruikte.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:28:58 #40
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204859254
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er is niks toevalligs aan hoor. Hysterische boosrechtse "nieuws"zenders in de VS nemen het over en de o-zo-onkhankelijke journalist Arnold K, neemt het samen met die blonde haatbarbie gewoon 1 op 1 over.
Kap toch eens, hysterische Linkse zenders/mensen gebruiken de term, 1 op 1, net zo hard, maar alleen alsof het iets positiefs is.

Maar als een rechts iemand precies hetzelfde woord gebruikt is het opeens "holocaust!!!!"?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204859522
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:28 schreef xpompompomx het volgende:
Interessant zou zijn wie het woordje "omvolking" als eerste gebruikte.
Vast iemand die ook droomde van een groot verenigd Europees rijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 25 mei 2022 @ 15:02:36 #42
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204859525
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er is niks toevalligs aan hoor. Hysterische boosrechtse "nieuws"zenders in de VS nemen het over en de o-zo-onkhankelijke journalist Arnold K, neemt het samen met die blonde haatbarbie gewoon 1 op 1 over.
Boosrechts? Dat is nogal een rare term, welke 'boosheid' zou het dan precies over gaan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204859659
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
BNW is voor onbewezen theorieen. Dit is gewoon, woord voor woord, terug te vinden in de speeches van Biden bijv.

En ook hier kan je hetzelfde gedrag terug zien. Meer immigratie als iets positiefs zien, als een verrijking en je mag gewoon openlijk pleiten voor omvolking zoals in de telegraaf.

Zie je het als iets negatiefs dan opeens is precies het zelfde woord iets voor nazi's en racisten. En dat is gewoonweg onmogelijk he? Omvolking is omvolking :').
Je kunt prima een discussie voeren over het feit dat immigranten te veel de verkeerde normen en waarden meenemen en mede daarmee onze samenleving ondermijnen. Argumenteren dat het een vooropgezet plan is om de blanke bevolking te vervangen en weet ik veel wat voor wappieredenaties doe je wmb maar lekker in BNW.

quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er is niks toevalligs aan hoor. Hysterische boosrechtse "nieuws"zenders in de VS nemen het over en de o-zo-onkhankelijke journalist Arnold K, neemt het samen met die blonde haatbarbie gewoon 1 op 1 over.
De term boosrechts is iets te knuffelbaar voor haatzaaiers zoals Tucker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 25-05-2022 15:28:47 ]
Incelfrikandel
pi_204859749
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 15:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Je kunt prima een discussie voeren over het feit dat immigranten te veel de verkeerde normen en waarden meenemen en mede daarmee onze samenleving ondermijnen. Argumenteren dat het een vooropgezet plan is om de blanke bevolking te vervangen en weet ik veel wat voor wappieredenaties doe je wmb maar lekker in BNW.
[..]
De term boosrechts is iets te knuffelbaar voor haatzaaiers Tucker.
Maar mag "haatbarbie" wel?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204867564
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:28 schreef HeatWave het volgende:

Maar als een rechts iemand precies hetzelfde woord gebruikt is het opeens "holocaust!!!!"?
Zielig hoor voor die rechtse mensen... ze worden zo zwaar gediscrimineerd en hoe is die 'vervanging' gepland?
Worden ze in stappen de concentratiekampen ingestuurd ?
pi_204867658
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 00:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]hoe is die 'vervanging' gepland?
Vraagje, erken je dat er wel op zn minst onbewuste omvolking/vermindering vd inheemse nederlander plaatsvindt?
pi_204867677
Maar jullie snappen toch allemaal wel waarom de omvolking plaats vind. Die mensen die hier komen zijn goed gelovig en niet altijd even goed ontwikkeld.

Die D66’ers moeten wel n dienstmeid en n butler kunnen hebben tegen n prikkie. Die ze dan ook nog eens mogen gebruiken voor andere zaken waar D66’ers over het algemeen niet vies van zijn.

Maak gebruik van die gedachte zou ik zeggen.
  donderdag 26 mei 2022 @ 01:12:24 #48
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204867713
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:05 schreef Homey het volgende:

[..]
Gewoon aandacht. Vind je het zelf niet vreemd dat een omroep van mensen van kleur totaal wordt doodgezwegen? En dat alle aandacht uitgaat naar toevallig een andere omroep gerund door witte mensen?
Aandacht van wie? Dit gaat over de Tweede Kamer die bezorgd is over de inhoud van de programma's van ON en eerdere klachten die zijn ontvangen. Niet bepaald de 'aandacht' die je wilt krijgen. Bij mijn weten is die 'aandacht' er niet voor bijvoorbeeld BNN-VARA of KRO-NCRV. Aangezien je zelf ook al aangeeft dat OZ nog geen uitzendingen heeft gemaakt, is er ook nog weinig om aandacht aan te schenken of op te reageren.

quote:
De focus van de media is ontzettend wit. Alleen landen waar witte mensen wonen, krijgen de volle aandacht. Landen waar mensen van kleur wonen komen ontzettend bekaaid van af. Ik noem een India, een Nigeria, etcetera. Grote landen waar veel gebeurt, maar in onze witte media bubbel hoor je honderd keer meer over Amerika of Rusland.
Zijn wij dagelijks in het nieuws in India of Nigeria? Het is toch logisch dat landen waarbij de impact van hun reilen en zeilen een veel directere invloed op ons dagelijks leven heeft meer aandacht krijgen? Dat heeft niets met kleur te maken.

quote:
En dan die typische frame: "de internationale gemeenschap keert zich tegen Rusland". Complete flauwekul. De meeste landen in de wereld keren zich helemaal niet tegen Rusland. Opvallende observatie; dit betreffen bijna alleen maar landen waar mensen van kleur wonen. Krijgt geen aandacht van witte mensen. Het is die witte suprematie notie dat west-europese landen met witte mensen helemaal gelijk worden gesteld aan "de wereld".
Dit ben ik grotendeels wel met je eens, afgezien van de koppeling met kleur. Het gaat vooral om geografische locatie. Voor veel mensen in andere delen van de wereld is het gewoon een lokaal conflict ergens ver weg in Europa. Precies zoals wij omgekeerd ook omgaan met oorlogen/conflicten die ver van ons afstaan. Het is inderdaad bij lange na niet "de wereld" die zich tegen Rusland keert.
pi_204867851
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 21:43 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Imposant staatje. Zeker iets om in de gaten te houden.

Van de andere kant zijn niet Westerse immigranten meer dan drie keer zo crimineel dan autochtone Nederlanders.

In opdracht van de politieacademie is er onderzoek gedaan naar daders van misdrijven. Dat lijkt me in dit geval ook relevant. Het zal de gemiddelde Nederlander worst wezen wat er in Noorwegen of de VS gebeurt, als ie door een buitenlander in elkaar wordt gemept.

Uitgaansgeweld:

Marokkanen zijn, in vergelijking met autochtone Nederlanders, in bepaalde delen van het land relatief vaak betrokken bij uitgaansgeweld. Uit het onderzoek van Bervoets e.a. (2008) wordt duidelijk dat 1e generatie Marokkanen3 oververtegenwoordigd zijn in uitgaansgeweld op twee pleinen4 in Amsterdam. Dit geldt alleen voor de groep daders tot en met 21 jaar. In de oudere dadergroepen (vanaf 36 jaar) is hun aandeel kleiner dan dat van Nederlandse, autochtone daders. [/url]

Interessant om te lezen dat het voetbalgeweld volledig autochtoon is:

De meeste hooligans zijn autochtoon, tot wel 98% van deze mannen is van autochtone afkomst (Bogaerts e.a., 2003). 'Donkere jongens' in de groep hooligans zouden statusverhogend werken voor de groep (Ferwerda e.a., 2001).

Homogeweld:

Vanuit politiegegevens in Amsterdam blijken daders van homonegatief geweld even vaak van autochtone, als Marokkaanse afkomst te zijn; beide type daders maken daar 36% van de totale dadergroep uit (Buijs e.a., 2009). Dit houdt in dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn onder daders van homonegatief geweld in Amsterdam. Een verklaring voor de oververtegenwoordiging van allochtonen in homonegatief geweld, moet volgens onderzoekers gezocht worden in de culturele (sociale) achtergronden van de daders en niet in hun de religie (Van der Meer, 2003). De Politieacademie (2008) stelde vast dat het percentage allochtonen onder de daders van homonegatief geweld in Nederland op 14% ligt (21 van de 150 gevallen). Dit percentage is echter vertekend, aangezien onder de categorie autochtone daders ook de groep 'onbekende daders' werd opgenomen.

Geweld tegen mensen in publieke functies:

Bij geweld tegen de politie blijken Marokkaanse verdachten relatief oververtegenwoordigd te zijn (Schuppers e.a., 2006). De (genterviewde) politie in het onderzoek van Abraham, Hoek, Hulshof en Pach (2007) onderstreepte dit. Ze was van mening dat etniciteit een aanwijsbare rol speelt. De manier en cultuur van communiceren is van invloed op de kans op geweld.. ‘Gedragingen die in de ene cultuur als sociaal vaardig worden gezien, hoeven dat in een andere cultuur niet te zijn.’ (Vught en Bogaerts, 2007). Misinterpretatie door zowel de hulpverlener als de dader kan leiden tot escalatie van de situatie. Een verschil in cultuur en communicatie kan dus een oorzaak van geweld zijn.

Geweldadige vermogensdelicten:

Onder de daders van gewelddadige vermogensdelicten zijn vaak nietwesterse allochtonen. Er worden percentages gerapporteerd van 50% en 61% (Van der Vinne, 1999; Jennissen en Blom, 2007). De grootste groepen die hier binnen te onderscheiden zijn, zijn Surinaamse en Marokkaanse daders die beide 10 tot 20 % van de totale dadergroep uitmaken. Hoewel het aandeel van daders afkomstig van de Nederlandse Antillen en Aruba met DSP - groep van plegers van geweldsdelicten 9% niet het grootst is, plegen deze daders de meeste gewelddadige vermogensdelicten in absolute zin.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 26 mei 2022 @ 08:41:07 #50
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204868341
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:13 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Zeker. Merk je een verschil? Een meerderheid van de Nederlanders is tegen meer migratie. Toch blijft men stug migranten binnenhalen. En de EU lust er ook wel pap van.
Was jij zelf ook geen migrant?
We have always been at war with Eastasia.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')