abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 24 mei 2022 @ 14:43:33 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204848562
video bij de link:

https://www.hln.be/binnen(...)n-de-grond~afb0af32/
Harde beelden tonen mesaanval op ambulancier nabij Charleroi: “Fysiek en mentaal zit ik aan de grond”
Een ambulancier is vorige week aangevallen met een mes in een dorp nabij Charleroi. De daders zijn een man en zijn minderjarige zoon, meldt RTL Info. De nieuwssite kreeg beelden van het incident in handen. Het slachtoffer liep geen steekwonden op, maar is nog steeds in shock.


Vincent is drie weken werkonbekwaam, vertelt zijn baas. “Hij is in shock. Zijn echtgenote, die de ziekenwagen bestuurde, is ook erg aangedaan”, zegt het hoofd van R-Medic. Vorige week donderdag omstreeks 14.30 uur sloegen de stoppen door bij een bestuurder en diens minderjarige zoon in het dorpje Roux, meldt RTL Info.

Ongeduldige bestuurder
Het slachtoffer geeft in de Franstalige krant zijn versie van de feiten. “Ik parkeerde in het midden van de straat omdat er links of rechts geen plaats was”, begint Vincent zijn verhaal. De ambulancier zette zijn blauwe zwaailichten aan en ondertussen was een wagen na hem gearriveerd. “De chauffeur liet duidelijk merken dat ik hem stoorde.”

De ambulancemedewerker laadde een patiënt in en vertrok opnieuw. Maar nog geen drie meter verder werd Vincent door de ongeduldige bestuurder de pas afgesneden. Een man stapte uit de wagen en snelde richting de ziekenwagen. Vincent werd naar eigen zeggen uit het voertuig gesleurd en tegen de grond gewerkt. “Ik werd over het hele lichaam geslagen”, vertelt hij. “Ik ben in foetushouding gaan liggen om te voorkomen dat vitale organen zouden geraakt worden.” Het geval van agressie werd gefilmd, maar door wie is niet duidelijk.

Vader en zoon
In de video is te zien dat een van de daders herhaaldelijk met een mes uithaalt. De ambulancier liep geen steekwonden op, maar kreeg wel verscheidene rake klappen. “Fysiek en mentaal ben ik gebroken", vertelt Vincent. “Ze stonden met een mes voor mij. Dit is duidelijk poging tot moord. Het voelt alsof ik veel geluk heb gehad.”

De daders werden van hun vrijheid beroofd, weet RTL Info. Volgens de politie van Charleroi gaat het om een vader en diens minderjarige zoon. Ze worden verdacht van mishandeling en belemmering van het verkeer. “Het parket is op de hoogte gebracht van de feiten”, aldus nog de lokale politie.

Komt vaak voor
Belgische hulpverleners krijgen vaak te maken met geweld en agressie. Een online bevraging van Vias Institute bij 836 personen bracht in maart nog aan het licht dat de helft van de hulpverleners (zoals brandweer en ambulanciers) vorig jaar het slachtoffer van fysieke agressie is geworden. Het ging dan over duwen, slaan of schoppen, gooien met/vernielen van voorwerpen en het fysiek hinderen van iemand. In de meeste gevallen ging het om de patiënt die agressief werd.
  Spellchecker dinsdag 24 mei 2022 @ 14:53:38 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204848691
Filmpje doet het niet.
blablablabla
pi_204848694
Dit blijft toch wel één van de meest domme, trieste en tegelijkertijd de meest onbegrijpelijke ontwikkeling van de laatste jaren: het aanvallen van ambulancepersoneel.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204848722
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:56 schreef Elan het volgende:
Filmpje doet het niet.
Bij mij wel, je ziet die man steken, maar hij is wel geblurred. De man die steekt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_204848734
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:59 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Bij mij wel, je ziet die man steken, maar hij is wel geblurred. De man die steekt.
Volgens de tekst is er niet gestoken.
pi_204848744
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dit blijft toch wel één van de meest domme, trieste en tegelijkertijd de meest onbegrijpelijke ontwikkeling van de laatste jaren: het aanvallen van ambulancepersoneel.
Dit.
pi_204848746
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:00 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Volgens de tekst is er niet gestoken.
Okee, ik zie hem wel een stekende beweging maken, dan.

Die ene man zit op de ambulancier, zodat hij niet meer kan bewegen, en de andere man maakt een stekende beweging.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Spellchecker dinsdag 24 mei 2022 @ 15:01:41 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204848755
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:59 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Bij mij wel, je ziet die man steken, maar hij is wel geblurred. De man die steekt.
Maar wel zijn gore reet in beeld :r
pi_204848780
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:01 schreef maily het volgende:

[..]
Maar wel zijn gore reet in beeld :r
Vader en zoon :N
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_204849176
Tijd om een database bij te gaan houden waarbij iedereen die ambulancepersoneel, brandweer of politie aanvalt, nooit meer een beroep daarop kan doen. Staat je huis in de fik? Jammer, loop maar met je emmer naar een plas water. Wordt er ingebroken? Vraag maar lief of de inbreker weg wil gaan. En krijg je een hartaanval? De groeten aan Petrus.

Zo verschrikkelijk klaar met dit achterlijke gore kutvolk.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 16:12:50 #12
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_204849471
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:42 schreef Saekerhett het volgende:
Tijd om een database bij te gaan houden waarbij iedereen die ambulancepersoneel, brandweer of politie aanvalt, nooit meer een beroep daarop kan doen. Staat je huis in de fik? Jammer, loop maar met je emmer naar een plas water. Wordt er ingebroken? Vraag maar lief of de inbreker weg wil gaan. En krijg je een hartaanval? De groeten aan Petrus.

Zo verschrikkelijk klaar met dit achterlijke gore kutvolk.
Klinkt op zich logisch,

alleen, ik wil niet dat het huis van mijn buren afbrand omdat het goor kutvolk is, dan gaat mijn huis er ook aan. En zo nog wel een paar ;)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_204849588
'Ambulancier' dat woord kende ik niet :)

Hij noemt het zelf een poging tot moord, maar daarvoor moet er wel gestoken zijn, lijkt me. Ik hoop dat ze die gekken vinden en hulpdiensten ontzeggen :)
-nee-
pi_204849652
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:12 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Klinkt op zich logisch,

alleen, ik wil niet dat het huis van mijn buren afbrand omdat het goor kutvolk is, dan gaat mijn huis er ook aan. En zo nog wel een paar ;)
Idd. Haha. "Ja, daar gaan we niet heen. Dat kankerzoontje heeft vorig jaar Kees aangevallen tijdens een reanimatie. Maakt verder niet uit dat dat in een flat was."
pi_204849686
Vuurwapens voor ambulancepersoneel een optie?
pi_204849752
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:31 schreef Nober het volgende:
Vuurwapens voor ambulancepersoneel een optie?
Lijkt me een goed idee, als ze dan bij een hopeloze zaak worden opgeroepen kunnen ze de gewonde meteen uit zijn lijden verlossen.
pi_204850093
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:42 schreef Saekerhett het volgende:
Tijd om een database bij te gaan houden waarbij iedereen die ambulancepersoneel, brandweer of politie aanvalt, nooit meer een beroep daarop kan doen. Staat je huis in de fik? Jammer, loop maar met je emmer naar een plas water. Wordt er ingebroken? Vraag maar lief of de inbreker weg wil gaan. En krijg je een hartaanval? De groeten aan Petrus.

Zo verschrikkelijk klaar met dit achterlijke gore kutvolk.
Gooi ze meteen ook uit de zorgverzekering. Been gebroken? Jammer joh, dat wordt ¤50.000 dokken O+
afspraak tandarts verzetten
  dinsdag 24 mei 2022 @ 17:24:56 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204850457
Echt waarom inderdaad. Ik zou dat opzich wel eens willen horen van die lui tijdens een gesprek met een psycholoog oid.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204851924
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:42 schreef Saekerhett het volgende:
Tijd om een database bij te gaan houden waarbij iedereen die ambulancepersoneel, brandweer of politie aanvalt, nooit meer een beroep daarop kan doen. Staat je huis in de fik? Jammer, loop maar met je emmer naar een plas water. Wordt er ingebroken? Vraag maar lief of de inbreker weg wil gaan. En krijg je een hartaanval? De groeten aan Petrus.

Zo verschrikkelijk klaar met dit achterlijke gore kutvolk.
veel te moeilijk.

gewoon gedwongen met grote letters op het voorhoofd tatoeëren.
pi_204852573
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:31 schreef Nober het volgende:
Vuurwapens voor ambulancepersoneel een optie?
Geen goed idee. Straks komen tegenstander met nog grotere vuurwapen.
Of moeten de ambulance de neergeschoten slachtoffer/ dader.. verzorgen..

Het is meer een maatschappij probleem. Want te veel mensen hebben tegenwoordig weinig begrip en geduld voor de ander. Ze denken eerder "Ikke, ikke, de rest mag zich stikken." Dat begint het bij opvoeding. Maar ook moeten we meer voor elkaar zijn. Elkaar aanspreken moet kunnen.

De straffen is in Nederland dubbel wanneer je een hulpverlener aanvalt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_204852614
Stel dit smerige ongedierte als voorbeeld; genadeloos zo hard mogelijk straffen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 24 mei 2022 @ 20:25:23 #22
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204852632
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:31 schreef Nober het volgende:
Vuurwapens voor ambulancepersoneel een optie?
Dragen al steekwerende vesten in sommige gevallen heb ik begrepen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_204852648
Blijf het vooral massaal importeren in Europa.

Je zou haast denken dat de politici dit expres doen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')