abonnement Unibet Coolblue
pi_204846203
quote:
Congestie op de weg, het spoor en in de lucht, veel te veel koeien, een hardnekkige woningcrisis die tot loodzware hypotheekschulden dwingt en ook nog ongeveer hekkensluiter duurzame energie: Nederland, aldus Brussel, zwelgt in de probleemdossiers.

De Europese Commissie licht jaarlijks de lidstaten door en dat leidt dit jaar tot forse kritiek op de situatie in Nederland. De ernstig scheefgegroeide woningmarkt leidt tot een explosie van huizenprijzen en torenhoge hypotheken die huishoudens kwetsbaar maken voor externe schokken, schrijft de Commissie, en niet voor het eerst. Met 15 procent hogere prijzen in 2021 en toenemende tekenen van overwaardering zijn de risico’s alleen nog maar toegenomen. Krapte op de huur- en koopmarkt en blijvende impulsen om te lenen drijven de prijzen alleen maar verder op, waardoor de overheid haar eigen beleid ondermijnt.

Ook op andere punten snijdt de regering zichzelf in de vingers, vindt Brussel. Geen land ter wereld heeft per vierkante kilometer zoveel koeien, met als gevolg een indrukwekkend stikstofprobleem. Omvangrijke investeringen in verduurzaming van de landbouw, maar ook de transportinfrastructuur, zijn dringend nodig. Het drukst gebruikte spoornet ter wereld slibt dicht, de problemen op Schiphol zijn bekend, alleen de files op de weg knabbelen al 4 procent van het Nederlands Bruto Nationaal Product af.

Verder zijn er té veel flexwerkers zonder WW-, ziekte en arbeidsongeschiktheidsverzekering en zonder pensioen, en is er een toenemend gebrek aan arbeidskrachten in onderwijs, zorg, ict en techniek. Zorg voor omscholing, meer banen voor migranten en meer uren voor deeltijdwerkers (vaak vrouwen), aldus het advies van Brussel.

Te hoog verbruik olie en gas
Het hoofdstuk over energie, dit jaar voor het eerst toegevoegd, is ook al uiterst kritisch. Nederland gebruikt bovengemiddeld veel olie en gas en is één van de slechtst presterende landen op duurzame energie. Brussel: zorg voor betere netwerken, snellere vergunningverlening, decentrale opwekking, warmtepompen en renovatie van bestaande gebouwen.

De jaarlijkse adviezen van de Europese Commissie aan lidstaten, ‘landenspecifieke aanbevelingen’ genaamd, zijn steeds minder vrijblijvend. Nog steeds heten het ‘aanbevelingen’, maar Brussel aarzelt niet om uitkeringen zoals uit het coronaherstelfonds afhankelijk te maken van naleving.

Commissie wil tempo
En zeker nu twee crisissituaties kort na elkaar de eerder zo mooi ogende groeicijfers ernstig bedreigen, wil de Commissie tempo. Alle nationale hoofdsteden moeten de komende twee jaar maximaal inzetten op energietransitie (schoner, goedkoper en zonder Rusland), vergroening van hun economieën en verdergaande digitalisering. Investeringen die daarvoor nodig zijn mogen niet in gevaar komen door te strakke tekortregels, en dus blijven die ook in 2023 nog opgeschort. Regeringen krijgen daardoor meer ruimte om af te rekenen met de economische gevolgen van zowel de coronapandemie als de Russische inval in Oekraïne.

,,We zitten economisch in een verre van normale situatie, dat rechtvaardigt uitstel. Maar zonder een terugkeer naar onbegrensd geld uitgeven”, aldus Eurocommissaris van Economische Zaken Paolo Gentiloni. Lidstaten met een extreem hoge schuld worden wel degelijk extra in de gaten gehouden, aldus ook vice-Commissievoorzitter Valdis Dombrovskis. Nederland hoort daar niet bij, want zijn tekorten en schulden houdt het altijd wel ruim bovengemiddeld in de hand.

Brussel zette de afgelopen twee jaar de schuld- en tekortregels even opzij om Europa door de coronapandemie te loodsen, eerst met ad hoc steun aan bedrijven, daarna met het optuigen van omvangrijke herstelplannen. In het kader daarvan is intussen 100 miljard ‘weggezet’, maar dat leidde er dan ook toe dat alle lidstaten alweer snel groei realiseerden. En toen kwam de oorlog.

Brussel blijft van groei uitgaan, maar de tweede externe schok in twee jaar hakt er wel degelijk hard in. ,,De oorlog leidt tot grootschalig menselijk lijden en dat is natuurlijk onze eerste zorg”, aldus Gentiloni. ,,Maar er zijn ook dramatische economische gevolgen: op het vlak van energie, voedselveiligheid, verstoring van bevoorradingsketens, inflatie zoals we deze eeuw nog niet hebben gekend en gebrek aan vertrouwen.”
Bron.

Als Brussel al kritiek gaat uiten op de problemen in Nederland dan doe je ook iets goed fout. :')

En Nederland maar een grote mond hebben over anderen landen.

- De ernstig scheefgegroeide woningmarkt leidt tot een explosie van huizenprijzen en torenhoge hypotheken die huishoudens kwetsbaar maken voor externe schokken
- Krapte op de huur- en koopmarkt en blijvende impulsen om te lenen drijven de prijzen alleen maar verder op, waardoor de overheid haar eigen beleid ondermijnt.
- Geen land ter wereld heeft per vierkante kilometer zoveel koeien, met als gevolg een indrukwekkend stikstofprobleem
- Het drukst gebruikte spoornet ter wereld slibt dicht, de problemen op Schiphol zijn bekend, alleen de files op de weg knabbelen al 4 procent van het Nederlands Bruto Nationaal Product af.
- Verder zijn er té veel flexwerkers zonder WW-, ziekte en arbeidsongeschiktheidsverzekering en zonder pensioen, en is er een toenemend gebrek aan arbeidskrachten in onderwijs, zorg, ict en techniek.
- Nederland gebruikt bovengemiddeld veel olie en gas en is één van de slechtst presterende landen op duurzame energie.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 10:45:58 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204846283
oh nee Brussel gaat weer eens zeiken over de HRA.

water is nat
  dinsdag 24 mei 2022 @ 10:46:35 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204846290
Klinkt voor mij als iemand die louter naar de cijfers kijkt en denkt daar allerhande conclusies uit te kunnen trekken

Nederland opereert op bepaalde vlakken heel anders dan andere Europese landen dus de cijfers zijn maar de helft van het verhaal.

Enkele voorbeelden

- Inkomst- en vermogensongelijkheid wordt bij ons stelselmatig verkeerd ingeschat
- Verkeer en weggebruik. Nederlandse wegeninfrastructuur en spoorweggebruik is dermate efficient ingericht dat het analyseren er van anders zou moeten
- Hypotheken worden in andere Europese landen gezien als "gewone schuld". Aangezien Nederlanders ver boven gemiddeld vaak hun eigen woning bezitten lijken de cijfers dus aan te tonen dat nederlanders diep in de schulden zitten.

Allemaal dingen waar blindelings de cijfertjes volgen je een compleet verkeerde kant op stuurt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_204846373
Weet je, her en der lijkt de Europese Commissie in haar uitspraken de situatie in Nederland niet zo goed te begrijpen.

quote:
Verder zijn er té veel flexwerkers zonder WW-, ziekte en arbeidsongeschiktheidsverzekering en zonder pensioen, en is er een toenemend gebrek aan arbeidskrachten in onderwijs, zorg, ict en techniek. Zorg voor omscholing, meer banen voor migranten en meer uren voor deeltijdwerkers (vaak vrouwen), aldus het advies van Brussel.
Parttimen is regelmatig meer een kwestie van niet fulltime willen/hoeven dan kunnen werken. En omscholing om meer werknemers in genoemde sectoren te krijgen? Wederom, ik heb de indruk dat het vooral een kwestie is van dat mensen daar niet willen werken, je kunt dan beter gunstiger arbeidsvoorwaarden adviseren.

[ Bericht 21% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 24-05-2022 11:01:57 ]
pi_204846390
We zijn dan ook het dichtstbevolkte land van Europa.
pi_204846398
quote:
Te hoog verbruik olie en gas
Het hoofdstuk over energie, dit jaar voor het eerst toegevoegd, is ook al uiterst kritisch. Nederland gebruikt bovengemiddeld veel olie en gas en is één van de slechtst presterende landen op duurzame energie.
Half Europa gaat juist aan het gas en van de stinkende kolen af, volgens mij lopen we hierin gewoon voor?
  dinsdag 24 mei 2022 @ 10:57:54 #7
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204846407
Wie is die commissie?

Soevereine staat ^p^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204846415
Gelukkig maar dat de partij van vroem-vroem en de nepgristenen al sinds jaar en dag de dienst uitmaken in Nederland. Anders was het nog veel erger geweest. :+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:03:07 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204846445
De EU mag in de handen knijpen met een netto-betaler als Nederland. Dit in tegenstelling tot failed states als Italie, griekenland etc die we al jaren de hand boven het hoofd houden en met geprint geld uit de shit houden.

Don't bite the hand that feeds you.
pi_204846472
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:03 schreef Gunner het volgende:
De EU mag in de handen knijpen met een netto-betaler als Nederland. Dit in tegenstelling tot failed states als Italie, griekenland etc die we al jaren de hand boven het hoofd houden en met geprint geld uit de shit houden.

Don't bite the hand that feeds you.
Neemt niet weg dat Buxelles gelijk heeft in haar klachten over Nederland.
pi_204846483
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:03 schreef Gunner het volgende:
De EU mag in de handen knijpen met een netto-betaler als Nederland. Dit in tegenstelling tot failed states als Italie, griekenland etc die we al jaren de hand boven het hoofd houden en met geprint geld uit de shit houden.

Don't bite the hand that feeds you.
Ik had in het artikel wel willen lezen hoe andere landen er in het "vrijblijvende advies" vanaf komen, want inderdaad: hoewel er natuurlijk momenteel zaken in Nederland niet bepaald goed lopen, zijn er in de EU zat andere landen die er (al dan niet op andere terreinen) net zo goed een puinhoop van maken. Ik denk niet dat je kunt stellen dat er zoveel kritiek op Nederland is als je niet erbij vertelt hoe zich dat evenaart tov het oordeel over anderen.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:08:36 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204846488
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:06 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat Buxelles gelijk heeft in haar klachten over Nederland.
Daar valt over te discussieren, maar wat mij betreft vallen ze in het niet bij de landen die ik zojuist noemde.
pi_204846503
Kaag moet nou eenmaal vergaderen in het buitenland. *O*

Nieuw leiderschap.
pi_204846505
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:08 schreef Gunner het volgende:

[..]
Daar valt over te discussieren, maar wat mij betreft vallen ze in het niet bij de landen die ik zojuist noemde.
Maar dat er andere landen zijn met problemen ontslaat ons toch niet van de verantwoordelijkheid om onze eigen te fiksen?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 mei 2022 @ 11:11:22 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204846518
Nederland bovenaan _O_
Rutte _O_

Bovenaan de slechte lijstjes welteverstaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_204846530
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:09 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar dat er andere landen zijn met problemen ontslaat ons toch niet van de verantwoordelijkheid om onze eigen te fiksen?
Precies. Vrij typerend om te gaan zeggen: 'Ja maar hunnie'.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:15:05 #17
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204846552
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:12 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Precies. Vrij typerend om te gaan zeggen: 'Ja maar hunnie'.
Waarom is dat typerend?
pi_204846566
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:15 schreef Gunner het volgende:

[..]
Waarom is dat typerend?
Veel nederlanders hebben die neiging en ik heb vergelijkingsmateriaal omdat ik in meerdere EU-landen heb gewoond en gewerkt. Een gebrek aan zelfreflectie.

Regel eerst je eigen shit, daarna mag men klagen over een ander.

Zoals een oud spreekwoord zegt: 'Verbeter de wereld en begin bij jezelf'.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:20:02 #19
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204846595
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:17 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Veel nederlanders hebben die neiging en ik heb vergelijkingsmateriaal omdat ik in meerdere EU-landen heb gewoond. Een gebrek aan zelfreflectie.

Regel eerst je eigen shit, daarna mag men klagen over een ander.

Zoals een oud spreekwoord zegt: 'Verbeter de wereld en begin bij jezelf'.
Zou ik het mee eens zijn, alleen ik als simpele burgerman kan niet veel veranderen aan Haags beleid. En nee, we weten dat een stem in een stemhokje dat ook niet doet veranderen.

Op persoonlijk vlak ben ik juist wel erg goed bezig als het gaat om verduurzaming. Iets wat ik wel kan doen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 24 mei 2022 @ 11:21:01 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204846603
Zolang ze zelf elke maand verhuizen naar Straatsburg moeten ze vooral hun mond houden. :W
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204846613
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Zolang ze zelf elke maand verhuizen naar Straatsburg moeten ze vooral hun mond houden. :W
Dat houdt Frankrijk in stand.
pi_204846622
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Zolang ze zelf elke maand verhuizen naar Straatsburg moeten ze vooral hun mond houden. :W
Want die verhuizing heeft grotere consequenties voor Nederlanders dan het feit dat het schier onmogelijk is om nog een beetje betaalbare huisvesting te vinden?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 24 mei 2022 @ 11:25:08 #23
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204846636
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Want die verhuizing heeft grotere consequenties voor Nederlanders dan het feit dat het schier onmogelijk is om nog een beetje betaalbare huisvesting te vinden?
Omdat het een hypocriete beslissing is geweest om die klote fransosen happy te houden.
Die verhuizing kost ons 200 miljoen op jaarbasis.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204846643
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Zolang ze zelf elke maand verhuizen naar Straatsburg moeten ze vooral hun mond houden. :W
Dit is dus wat ik bedoel. :O
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 24 mei 2022 @ 11:26:52 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204846655
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:25 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Dit is dus wat ik bedoel. :O
:?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204846656
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Omdat het een hypocriete beslissing is geweest om die klote fransosen happy te houden.
Die verhuizing kost ons 200 miljoen op jaarbasis.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. En die verhuizing kost trouwens de EU als geheel 200 miljoen op jaarbasis, niet alleen Nederland.
pi_204846694
quote:
Brussel zette de afgelopen twee jaar de schuld- en tekortregels even opzij om Europa door de coronapandemie te loodsen
Nepnieuws
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:31:40 #28
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204846708
@Makrelis geef er dan eens antwoord op hoe ik als individuele burger iets kan doen aan (krapte op) de woningmarkt, flexcontracten , de HRA en stikstofproblematiek? Dat is allemaal overheidsbeleid waar ik als persoon weinig tot geen invloed op heb. Dus vind ik het wat flauw om dat dan maar weg te zetten als 'typerend' en 'gebrek aan zelfreflectie'
pi_204846723
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:31 schreef Gunner het volgende:
@:Makrelis geef er dan eens antwoord op hoe ik als individuele burger iets kan doen aan (krapte op) de woningmarkt, flexcontracten , de HRA en stikstofproblematiek? Dat is allemaal overheidsbeleid waar ik als persoon weinig tot geen invloed op heb. Dus vind ik het wat flauw om dat dan maar weg te zetten als 'typerend' en 'gebrek aan zelfreflectie'
:?
Het is een aanbeveling aan de Nederlandse regering, niet aan individuele burgers.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 24 mei 2022 @ 11:33:34 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204846729
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. En die verhuizing kost trouwens de EU als geheel 200 miljoen op jaarbasis, niet alleen Nederland.
Gelukkig heeft Brussel altijd het juiste antwoord op die prangende kwesties.
Ow nee, dat hebben ze niet.
Gelukkig komen ze zelf wel altijd met de meest stupide ideeën op de proppen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:33:48 #31
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204846731
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
:?
Het is een aanbeveling aan de Nederlandse regering, niet aan individuele burgers.
Ja dat is me natuurlijk duidelijk. Alleen ik krijg hier gezeur als ik over de problemen in andere landen begin. Waarom mag dat dan niet. Ik ben de regering niet.
pi_204846772
Brussel, of all places, heeft wel gelijk.

Nederland kent een ernstig leiderschapsprobleem.

Rutte, Kaag, de Jong en die kliek zijn volledig visieloos, te corrupt, en te lui (wat vreet die Kaag eigenlijk de hele dag uit???).

Een minister van financien die meer tweet over de islam dan financien. Sterker nog, 1 schamele tweet over de economie, terwijl de inflatie de plan uit rijst en de schuldenberg toeneemt.

En naast dat leiderschapsprobleem hebben we een groot journalistiek probleem. De pers zit teveel op de schoot van de macht. Heeft een journalist van het NOS journaal ooit Kaag even goed aan de tand gevoeld?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 24 mei 2022 @ 11:41:43 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204846791
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:39 schreef Homey het volgende:
Brussel, of all places, heeft wel gelijk.

Nederland kent een ernstig leiderschapsprobleem.

Rutte, Kaag, de Jong en die kliek zijn volledig visieloos, te corrupt, en te lui (wat vreet die Kaag eigenlijk de hele dag uit???).

Een minister van financien die meer tweet over de islam dan financien. Sterker nog, 1 schamele tweet over de economie, terwijl de inflatie de plan uit rijst en de schuldenberg toeneemt.

En naast dat leiderschapsprobleem hebben we een groot journalistiek probleem. De pers zit teveel op de schoot van de macht. Heeft een journalist van het NOS journaal ooit Kaag even goed aan de tand gevoeld?
Heb je daar bewijs voor? Behalve je dikke duim?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator dinsdag 24 mei 2022 @ 11:47:31 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204846846
Geef maar subsidie dan en anders ^p^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204846888
Nog steeds als je vanuit Belgie of Duitsland Nederland inrijdt ziet alles er tien keer verzorgder, schoner en moderner uit. Zolang dat zo is, valt het denk ik allemaal nog wel mee met die ''problemen'' hier.
pi_204846906
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:47 schreef sp3c het volgende:
Geef maar subsidie dan en anders ^p^
Nederland verzuimt juist subsidies aan te vragen. Landen dienen met een plan te komen voordat men een subsidie krijgt toegekend
pi_204846942
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:50 schreef Kettlebell het volgende:
Nog steeds als je vanuit Belgie of Duitsland Nederland inrijdt ziet alles er tien keer verzorgder, schoner en moderner uit. Zolang dat zo is, valt het denk ik allemaal nog wel mee met die ''problemen'' hier.
Dat het er verzorgt uitziet is toch geen garantie dat er geen diepere problemen onder die verzorgdheid schuilen? Ierland zag er tot 2010 ook heel erg modern en schoon uit maar daar bleek uiteindelijk ook zo veel rot in te zitten dat andere landen met tientallen miljarden moesten bijspringen om het land overeind te houden, daar zijn wij niet uniek immuun voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tocadisco op 24-05-2022 12:15:11 ]
pi_204846990
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:46 schreef SpecialK het volgende:
Klinkt voor mij als iemand die louter naar de cijfers kijkt en denkt daar allerhande conclusies uit te kunnen trekken

Nederland opereert op bepaalde vlakken heel anders dan andere Europese landen dus de cijfers zijn maar de helft van het verhaal.

Enkele voorbeelden

- Inkomst- en vermogensongelijkheid wordt bij ons stelselmatig verkeerd ingeschat
- Verkeer en weggebruik. Nederlandse wegeninfrastructuur en spoorweggebruik is dermate efficient ingericht dat het analyseren er van anders zou moeten
- Hypotheken worden in andere Europese landen gezien als "gewone schuld". Aangezien Nederlanders ver boven gemiddeld vaak hun eigen woning bezitten lijken de cijfers dus aan te tonen dat nederlanders diep in de schulden zitten.

Allemaal dingen waar blindelings de cijfertjes volgen je een compleet verkeerde kant op stuurt.
Met die koeien vind ik ze wel een punt hebben. We kunnen die ruimte ook benutten voor een ander minder vervuilend handelsproduct. En buiten de winst voor de boeren kost het de rest enorm veel geld door de stikstofcrisis die het min of meer creeërt.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 24 mei 2022 @ 12:01:19 #39
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204847011
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:03 schreef Gunner het volgende:
De EU mag in de handen knijpen met een netto-betaler als Nederland. Dit in tegenstelling tot failed states als Italie, griekenland etc die we al jaren de hand boven het hoofd houden en met geprint geld uit de shit houden.

Don't bite the hand that feeds you.
Dit ja.

Voor mij goed hoor, laten we ons eens gaan richten op onze eigen problemen. Daar kunnen we ons geld ook heel goed voor gebruiken, dus :W met de steun aan andere landen en "ontwikkelingshulp" wat al 50 jaar geen oplossing bied. Dat is ook niet gewenst bij verdienenmodellen, dat weet ik.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 12:01:28 #40
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_204847015
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:50 schreef Kettlebell het volgende:
Nog steeds als je vanuit Belgie of Duitsland Nederland inrijdt ziet alles er tien keer verzorgder, schoner en moderner uit. Zolang dat zo is, valt het denk ik allemaal nog wel mee met die ''problemen'' hier.
Ga eens in Brussel zelf rondkijken. Verpauperde boel daar. Sowieso beetje vreemd dat Brussel kritiek gaat hebben op Nederland.

"Zevenhuizen uit forse kritiek op Duitsland." is ook niet nieuwswaardig.
pi_204847040
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Omdat het een hypocriete beslissing is geweest om die klote fransosen happy te houden.
Die verhuizing kost ons 200 miljoen op jaarbasis.
Peanuts dus op de jaarbegroting. Ik vind het zelf ook ronduit belachelijk maar op de EU begroting is het volstrekt peanuts.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_204847048
Waar kan ik mijn kritiek op Brussel kwijt?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204847051
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:45 schreef Gunner het volgende:
oh nee Brussel gaat weer eens zeiken over de HRA.

water is nat
En je hoort ze nooit iets zeggen over de pensioenreserves die in dezelfde orde van grootte zijn als de hypotheekschulden en waarme het gros van de nederlanders het grootste deel van zijn financien voor de oude dag zelf bij elkaar spaart i.p.v. te teren op een staatspensioen vanaf 60 jaar zoals in zuid europa het geval is.

Ook hoor ik die opvreters in Brussel nooit iets zeggen over het feit dat we al sinds jaar en dag netto betaler zijn. De engelsen waren dat samen met ons maar die zijn inmiddels vertrokken.

Ze snapen er geen reet van of willen het niet snappen.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  dinsdag 24 mei 2022 @ 12:05:15 #44
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_204847074
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:03 schreef dimmak het volgende:
Waar kan ik mijn kritiek op Brussel kwijt?
Gewestelijke Overheidsdienst Brussel
Brussel Synergie
Klachtendienst – Directie Kwaliteit en Performantie
Sint-Lazarusplein 2
1035 Brussel

https://overheidsdienst.brussels/klachtendienst/
pi_204847079
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:03 schreef dimmak het volgende:
Waar kan ik mijn kritiek op Brussel kwijt?
Kan in 2024 door weer thuis te blijven bij de verkiezingen.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_204847117
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:50 schreef Kettlebell het volgende:
Nog steeds als je vanuit Belgie of Duitsland Nederland inrijdt ziet alles er tien keer verzorgder, schoner en moderner uit. Zolang dat zo is, valt het denk ik allemaal nog wel mee met die ''problemen'' hier.
Rutte approves your message.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 12:10:19 #47
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204847141
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:01 schreef borbit het volgende:

[..]
Ga eens in Brussel zelf rondkijken. Verpauperde boel daar. Sowieso beetje vreemd dat Brussel kritiek gaat hebben op Nederland.

Niet dat de Europese regering (een soort enclave) veel te maken heeft met de plaats Brussel zélf.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 24 mei 2022 @ 12:22:07 #48
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204847253
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:02 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Peanuts dus op de jaarbegroting. Ik vind het zelf ook ronduit belachelijk maar op de EU begroting is het volstrekt peanuts.
Gaat niet om het geld, maar om het principe.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 12:38:54 #49
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_204847386
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Gaat niet om het geld, maar om het principe.
Waarom ook Brussel en Straatsburg? Beter bouwen ze gewoon een grote trein en dan reist "brussel" gewoon constant het continent rond.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 24 mei 2022 @ 12:41:30 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204847410
Brussel heeft gelijk.
Nederland is naar de klote geholpen door het kapitalisme.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204847425
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:50 schreef Kettlebell het volgende:
Nog steeds als je vanuit Belgie of Duitsland Nederland inrijdt ziet alles er tien keer verzorgder, schoner en moderner uit. Zolang dat zo is, valt het denk ik allemaal nog wel mee met die ''problemen'' hier.
Niet ziet maar zag alles tien keer verzorgder en schoner uit. Want de propere mensen zijn in de minderheid.
pi_204847499
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:06 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat Buxelles gelijk heeft in haar klachten over Nederland.
Ik vind ze nog extreem mild
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 13:35:56 #53
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204848009
Ik weet nog wel een dingetje om de krapte op de huizenmarkt wat te verminderen… daar zal de EC het dan vast wel mee eens zijn. Even een paar jaar een stop op het vrij vestigen van eu-burgers, vraag maar een werk en of woonvergunning aan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204848131
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 13:35 schreef nixxx het volgende:
Ik weet nog wel een dingetje om de krapte op de huizenmarkt wat te verminderen… daar zal de EC het dan vast wel mee eens zijn. Even een paar jaar een stop op het vrij vestigen van eu-burgers, vraag maar een werk en of woonvergunning aan.
Toch wel vreemd dat bij ons de situatie op de huizenmarkt er dan zo veel slechter voor staat als bij onze buurlanden die toch ook het nodige aantal migranten binnen krijgen. Zou het misschien toch een consequentie van ons eigen binnenlandse beleid zijn?
  dinsdag 24 mei 2022 @ 13:51:30 #55
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204848161
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:09 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar dat er andere landen zijn met problemen ontslaat ons toch niet van de verantwoordelijkheid om onze eigen te fiksen?
Klopt, maar het kan wel eea in perspectief zetten hoe ernstig de problemen nu wel of niet zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 13:58:53 #56
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204848246
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 13:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Toch wel vreemd dat bij ons de situatie op de huizenmarkt er dan zo veel slechter voor staat als bij onze buurlanden die toch ook het nodige aantal migranten binnen krijgen. Zou het misschien toch een consequentie van ons eigen binnenlandse beleid zijn?
Of zou het het gevolg zijn van opgeelegde quato die niet realistisch zijn?

NL is het dichstbevolkte land van de EU (de ministaatjes niet meegerekend) met iets van 425 inwoners per km2. Als je daar nieuwe inwoners aan toe blijft voegen zonder de ruimte te vergroten dan creeer je een probleem van overbevoling, iets waar de infrastructuur niet op berekend is maar ook de samenleving niet aan toe is.

Ter vergelijking; Spanje zit op nog geen 100 inwoners per km2 uit mijn hoofd.

[ Bericht 0% gewijzigd door sanger op 24-05-2022 15:28:22 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_204848261
12 jaar Ruttiaans visieloos aankutten en problemen ontkennen of voor je uitschuiven. Ja, dan komt er een moment dat je verzuipt in probleemdossiers.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_204848270
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 13:58 schreef sanger het volgende:

[..]
Of zou het het gevolg zijn van opgeelegde quato die niet realistisch zijn?

NL is het dichstbevolkte land van de EU (de ministaatjes niet meegerekend) met iets van 425 inwoners per m2. Als je daar nieuwe inwoners aan toe blijft voegen zonder de ruimte te vergroten dan creeer je een probleem van overbevoling, iets waar de infrastructuur niet op berekend is maar ook de samenleving niet aan toe is.

Ter vergelijking; Spanje zit op nog geen 100 inwoners per m2 uit mijn hoofd.
Wij zijn minder dichtbevolkt dan Vlaanderen en Noordrijn-Westfalen, en toch speelt die problematiek daar veel minder. Dit is toch echt een crisis die grotendeels van eigen makelij is.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 14:15:23 #59
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_204848333
Wel leuk om te zien dat wanneer Brussel beaamt waar Nederlanders en zeker ook FOK!ers al jaren over klagen, zoals de woningmarkt en de veestapel, Brussel toch gewoon zijn bek moet houden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_204848349
Ze hebben gelijk. De puinhopen van 12 jaar Rutte.
pi_204848845
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:56 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Half Europa gaat juist aan het gas en van de stinkende kolen af, volgens mij lopen we hierin gewoon voor?
Nederland wordt nu gestraft omdat het een paar decennia geleden al de overstap van steenkool naar aardgas gemaakt heeft.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204848891
Het allergrootste probleem van NL is natuurlijk nog altijd Brussel zelf.
pi_204848897
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 13:58 schreef sanger het volgende:

[..]
Of zou het het gevolg zijn van opgeelegde quato die niet realistisch zijn?

NL is het dichstbevolkte land van de EU (de ministaatjes niet meegerekend) met iets van 425 inwoners per m2. Als je daar nieuwe inwoners aan toe blijft voegen zonder de ruimte te vergroten dan creeer je een probleem van overbevoling, iets waar de infrastructuur niet op berekend is maar ook de samenleving niet aan toe is.

Ter vergelijking; Spanje zit op nog geen 100 inwoners per m2 uit mijn hoofd.
Bullshit die passen helemaal niet in een m2
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 15:26:16 #64
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204848999
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wij zijn minder dichtbevolkt dan Vlaanderen en Noordrijn-Westfalen, en toch speelt die problematiek daar veel minder. Dit is toch echt een crisis die grotendeels van eigen makelij is.
Dat zijn geen landen, dus is er wel degelijk ruimte voor relocatie of verstedelijking. Dat is in NL niet het geval.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 15:27:35 #65
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204849016
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Bullshit die passen helemaal niet in een m2
Moet km 2 zijn, typo.

https://www.indexmundi.com/map/?v=21000&r=eu&l=nl
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_204849178
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:26 schreef sanger het volgende:

[..]
Dat zijn geen landen, dus is er wel degelijk ruimte voor relocatie of verstedelijking. Dat is in NL niet het geval.
Welke relocatie? EU burgers zijn daar net zo vrij zich in die dichtbevolkte gebieden in Vlaanderen of NRW te vestigen als hier, die worden daar echt niet gedwongen verplaatst naar 'lege' regio's als Wallonië of Brandenburg.
pi_204849254
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wel leuk om te zien dat wanneer Brussel beaamt waar Nederlanders en zeker ook FOK!ers al jaren over klagen, zoals de woningmarkt en de veestapel, Brussel toch gewoon zijn bek moet houden.
EU bad weet je wel.

Ze komen ook niet verder tot ja maar whatabout?! op de terechte kritiek.
pi_204849328
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Omdat het een hypocriete beslissing is geweest om die klote fransosen happy te houden.
Die verhuizing kost ons 200 miljoen op jaarbasis.
Volgens een studie uit 2013 zou men 103 miljoen besparen als alle activiteiten van het EP in Brussel zouden gevestigd zijn.
Dan betwijfel ik sterk dat de maandelijkse meeting van de Europese commissie (27 leden) in Straatsburg 200 miljoen zou kosten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_204849497
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 13:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Toch wel vreemd dat bij ons de situatie op de huizenmarkt er dan zo veel slechter voor staat als bij onze buurlanden die toch ook het nodige aantal migranten binnen krijgen. Zou het misschien toch een consequentie van ons eigen binnenlandse beleid zijn?
Dat zeker, de deur voor migranten staat al veel te lang te ver open dankzij (gebrek aan) beleid van Nederland.

De bevolkingsdichtheid zou er heel misschien ook iets mee te maken kunnen hebben, denk je niet?
pi_204849579
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat zeker, de deur voor migranten staat al veel te lang te ver open dankzij (gebrek aan) beleid van Nederland.

De bevolkingsdichtheid zou er heel misschien ook iets mee te maken kunnen hebben, denk je niet?
Als het puur daar aan zou liggen zou het in regio's in de EU met vergelijkbare karakteristieken toch ook in gelijke mate moeten optreden. Maar dat doet het niet, de prijzen zijn hier veel hoger en stijger ook harder. Dan kan het toch niet anders dan dat er ook een paar specifieke beleidsmaatregelen zijn die wij hier hebben die dat veroorzaken?
pi_204849590
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als het puur daar aan zou liggen zou het in regio's in de EU met vergelijkbare karakteristieken toch ook in gelijke mate moeten optreden. Maar dat doet het niet, de prijzen zijn hier veel hoger en stijger ook harder. Dan kan het toch niet anders dan dat er ook een paar specifieke beleidsmaatregelen zijn die wij hier hebben die dat veroorzaken?
Het is, zoals altijd, een combinatie van factoren. Dat lijkt me geen bijzondere constatering.

In de EU zijn er geen regio's met vergelijkbare karakteristieken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 24 mei 2022 @ 16:57:09 #72
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204850136
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Volgens een studie uit 2013 zou men 103 miljoen besparen als alle activiteiten van het EP in Brussel zouden gevestigd zijn.
Dan betwijfel ik sterk dat de maandelijkse meeting van de Europese commissie (27 leden) in Straatsburg 200 miljoen zou kosten.
https://www.view.nl/nieuw(...)ent-kost-200-miljoen
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204850145
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wel leuk om te zien dat wanneer Brussel beaamt waar Nederlanders en zeker ook FOK!ers al jaren over klagen, zoals de woningmarkt en de veestapel, Brussel toch gewoon zijn bek moet houden.
Uiteraard, waarom zou Brussel iets over Nederland moeten zeggen dat Nederlanders zelf wel kunnen bedenken, beter kunnen bedenken, en ook kunnen bedenken dat Brussel onderdeel van het probleem is? Dat is toch als een beetje als een minister die volksvertegenwoordigers de maat neemt, dat zien we alleen bij totaal verkeerde machtsverhoudingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204850804
quote:
Ok, 200 miljoen. Voor het Europese Parlement. Dit topic gaat over een rapport van de Europese Commissie. De 27 leden van de commissie gaan ook één keer per maand naar Straatsburg, maar ik betwijfel dat hun verhuis evenveel kost als de verhuis van 705 parlementsleden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_204850840
Oei we krijgen kritiek, dat vinden we moeilijk en onterecht. Laten we snel Italië en Griekenland schofferen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 24 mei 2022 @ 18:44:34 #76
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204851242
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 17:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ok, 200 miljoen. Voor het Europese Parlement. Dit topic gaat over een rapport van de Europese Commissie. De 27 leden van de commissie gaan ook één keer per maand naar Straatsburg, maar ik betwijfel dat hun verhuis evenveel kost als de verhuis van 705 parlementsleden.
Een pot nat. Kost achterlijk veel geld, voor wat?
Om de stokbroodvreters happy te houden?
En nee, die maandelijkse verhuizing kost geen 200 miljoen op jaarbasis.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 18:48:22 #77
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204851270
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:46 schreef SpecialK het volgende:

- Hypotheken worden in andere Europese landen gezien als "gewone schuld". Aangezien Nederlanders ver boven gemiddeld vaak hun eigen woning bezitten lijken de cijfers dus aan te tonen dat nederlanders diep in de schulden zitten.
Huis eigendom in Nederland is ondergemiddeld in de EU.
https://www.statista.com/(...)ship-rate-in-europe/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 18:54:22 #78
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204851331
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Huis eigendom in Nederland is ondergemiddeld in de EU.
https://www.statista.com/(...)ship-rate-in-europe/
Hypothecair huisbezit.

Dat ze in Bulgarije allemaal een hutje bezitten wat al 100 jaar in de familie is... zegt vrij weinig over wat de betekenis is van de schuld die mensen hebben.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 24 mei 2022 @ 18:57:46 #79
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204851374
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Hypothecair huisbezit.

Dat ze in Bulgarije allemaal een hutje bezitten wat al 100 jaar in de familie is... zegt vrij weinig over wat de betekenis is van de schuld die mensen hebben.
Uiteraard, in landen met heel hoog huisbezit zijn de schulden gemiddeld echter stukken lager.

In Bulgarije heeft met 84 euro schuld per persoon gemiddeld, in Nederland 33.804
https://www.statista.com/(...)t-europe-by-country/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:02:30 #80
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204851426
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Uiteraard, in landen met heel hoog huisbezit zijn de schulden gemiddeld echter stukken lager.

In Bulgarije heeft met 84 euro schuld per persoon gemiddeld, in Nederland 33.804
https://www.statista.com/(...)t-europe-by-country/
Ja en waar ik dus juist voor waarschuw is dat als je naar die platte cijfers kijkt, zonder het echte verhaal. Dan lijkt het alsof Nederlanders massaal elke week door loan-sharks worden gemarkeld, accu-klemmen op de tepels.

Maar als je vervolgens naar Nederland gaat afreizen.. (flinke reis, ja) en je gaat de straat op dan bemerk je als snel dat er van die diepe schuld en armoede niks te merken is. Sterker nog. Verbazingwekkend genoeg lijkt het wel alsof mensen in Nederland... gewoon zich lijken te gedragen als mensen zonder schuld en met flink vermogen. En als je dan gaat graven dan kom je er achter dat wat de redenen zijn. Namelijk... Nederlanders gaan hypothecaire schuld aan en drijven daarmee de woningindustrie aan om moderne mooie huizen te bouwen die grotendeels waardevast zijn.

Allemaal arbeid die niet verricht wordt door iemand die naar de platte cijfertjes kijkt en tot de conclusie komt dat het leven in Bulgarije beter is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:05:19 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204851452
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:02 schreef SpecialK het volgende:
gewoon zich lijken te gedragen als mensen zonder schuld en met flink vermogen
Ik ken Zuid-Europese overheden die zich gedragen alsof ze geen schulden en een flink vermogen hebben. Kan niet fout gaan.
We have always been at war with Eastasia.
pi_204851470
jaja Brussel... maar ze signaleren alleen maar de problemen waar we door Rutte op getrakteerd worden.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:10:33 #83
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204851507
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ja en waar ik dus juist voor waarschuw is dat als je naar die platte cijfers kijkt, zonder het echte verhaal. Dan lijkt het alsof Nederlanders massaal elke week door loan-sharks worden gemarkeld, accu-klemmen op de tepels.

Maar als je vervolgens naar Nederland gaat afreizen.. (flinke reis, ja) en je gaat de straat op dan bemerk je als snel dat er van die diepe schuld en armoede niks te merken is. Sterker nog. Verbazingwekkend genoeg lijkt het wel alsof mensen in Nederland... gewoon zich lijken te gedragen als mensen zonder schuld en met flink vermogen. En als je dan gaat graven dan kom je er achter dat wat de redenen zijn. Namelijk... Nederlanders gaan hypothecaire schuld aan en drijven daarmee de woningindustrie aan om moderne mooie huizen te bouwen die grotendeels waardevast zijn.

Allemaal arbeid die niet verricht wordt door iemand die naar de platte cijfertjes kijkt en tot de conclusie komt dat het leven in Bulgarije beter is.
Uiteraard, blijf je echter met het probleem dat indien de rente gaat stijgen er een hoop mensen in de problemen komen.

Ik ben het wel degelijk met je eens dat hypotheekschulden á 1-3% per jaar utieraard niet te vergelijken zijn met creditcard schulden á 3% per maand, daar zou men zeker onderscheid tussen dienen te maken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204851510
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Namelijk... Nederlanders gaan hypothecaire schuld aan en drijven daarmee de woningindustrie aan om moderne mooie huizen te bouwen die grotendeels waardevast zijn....
De meeste huizen in NL zijn eerder tamelijk armoedig vgl met wat men in Duitsland of Belgie bouwt.
pi_204851525
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Uiteraard, blijf je echter met het probleem dat indien de rente gaat stijgen er een hoop mensen in de problemen komen.

Valt mee.

Daar hebben we nl de hypotheekrenteaftrek voor.

De belastingbetaler, dus ook de huurders, betalen een groot deel van die rekening. Dat zit leuk in elkaar ja.
pi_204851548


Kutclub van Neo communisten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204851635
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:17 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Veel nederlanders hebben die neiging en ik heb vergelijkingsmateriaal omdat ik in meerdere EU-landen heb gewoond en gewerkt. Een gebrek aan zelfreflectie.

Regel eerst je eigen shit, daarna mag men klagen over een ander.

Zoals een oud spreekwoord zegt: 'Verbeter de wereld en begin bij jezelf'.
Dat eerste in inderdaad typerend voor Nederland. Vooral op Tweakers is men ervan overtuigd dat NL altijd het beste jongetje van de klas is of moet zijn. Terwijl dat aantoonbare onzin is. Zelfs Brussel ziet dit nu. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:32:46 #88
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204851760
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:10 schreef riazop het volgende:

[..]
De meeste huizen in NL zijn eerder tamelijk armoedig vgl met wat men in Duitsland of Belgie bouwt.
Voorbeeld van wat je bedoelt? Want zowel in België als in Duitsland zie ik alleen maar oude, vervallen, zooi.
Protège moi de mes désirs.
pi_204851787
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ja en waar ik dus juist voor waarschuw is dat als je naar die platte cijfers kijkt, zonder het echte verhaal. Dan lijkt het alsof Nederlanders massaal elke week door loan-sharks worden gemarkeld, accu-klemmen op de tepels.

Maar als je vervolgens naar Nederland gaat afreizen.. (flinke reis, ja) en je gaat de straat op dan bemerk je als snel dat er van die diepe schuld en armoede niks te merken is. Sterker nog. Verbazingwekkend genoeg lijkt het wel alsof mensen in Nederland... gewoon zich lijken te gedragen als mensen zonder schuld en met flink vermogen. En als je dan gaat graven dan kom je er achter dat wat de redenen zijn. Namelijk... Nederlanders gaan hypothecaire schuld aan en drijven daarmee de woningindustrie aan om moderne mooie huizen te bouwen die grotendeels waardevast zijn.

Allemaal arbeid die niet verricht wordt door iemand die naar de platte cijfertjes kijkt en tot de conclusie komt dat het leven in Bulgarije beter is.
Er is een leuk eilandje ten westen van het Verenigd Koninkrijk waar men er precies op deze manier in stond.

Heeft uiteindelijk niet zo bijster goed uitgepakt.
pi_204851790
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:32 schreef arvensis het volgende:

[..]
Voorbeeld van wat je bedoelt? Want zowel in België als in Duitsland zie ik alleen maar oude, vervallen, zooi.
Misschien moet je van de rijtjeshuisjes op postzegelsin Breda of zo maar eens Belgie binnen rijden. Villa na villa na villa.
pi_204851900
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:17 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Veel nederlanders hebben die neiging en ik heb vergelijkingsmateriaal omdat ik in meerdere EU-landen heb gewoond en gewerkt. Een gebrek aan zelfreflectie.

Regel eerst je eigen shit, daarna mag men klagen over een ander.

Zoals een oud spreekwoord zegt: 'Verbeter de wereld en begin bij jezelf'.
Dat eerste in inderdaad typerend voor Nederland. Vooral op Tweakers is men ervan overtuigd dat NL altijd het beste jongetje van de klas is of moet zijn. Terwijl dat aantoonbare onzin is. Zelfs Brussel ziet dit nu. :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:02 schreef Knipoogje het volgende:
Peanuts dus op de jaarbegroting. I
Nee dat is een misverstand. 200 miljoen euro is gewoon wat het is. Echt geld. Geen peanuts. Voor dat geld kun je best nuttiger bestemmingen verzinnen dan een zinloze verhuizing.

Het is een bekende denkfout om echt geld (deze 200 miljoen) te vergelijken met iets anders en dan beweren dat het "weinig" is. Of peanuts.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_204852040
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 13:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Toch wel vreemd dat bij ons de situatie op de huizenmarkt er dan zo veel slechter voor staat als bij onze buurlanden die toch ook het nodige aantal migranten binnen krijgen. Zou het misschien toch een consequentie van ons eigen binnenlandse beleid zijn?
De woningsituatie is in (delen van) NRW nog dramatischer dan die in Nederland; ik woon op ongeveer een half uurtje rijden van Düsseldorf en onder de zes ton krijg je hier alleen ruïnes waar opa en oma sinds de jaren '70 van de vorige eeuw totdat ze onlangs gehimmeld zijn niets meer aan gerenoveerd hebben. Zeven à acht ton vraagprijs is hier de normaalste zaak van de wereld.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 20:19:30 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204852547
Het zijn grotendeels symptomen van economische overhitting. Dus dat dit economisch niet goed is dat is wellicht niet zo erg. Overigens zouden al die mensen met flex-pulpbaantjes nou juist hier van kunnen profiteren. En er zou ook meer thuisgewerkt kunnen worden door ee grote groep mensen.

Wel is die enorme veestapel problematisch. Maar dat willen enkelen hier niet horen natuurlijkl.
pi_204852757
Eerst moet Rutte verwijderd uit Toren. Pas daarna kunnen Nederland balans opmaken en herstellen.

Zolang hij nog steeds in de toren zit, zal er niets veranderen aan huidige Nederland.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 24 mei 2022 @ 20:43:11 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 24 mei 2022 @ 21:02:14 #96
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_204853245
Lang leve de VVD *O*



Het vaasje gaat zolang te water....
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 24 mei 2022 @ 21:18:51 #97
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204853424
Terechte opmerkingen.
pi_204853531
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:40 schreef Bart2002 het volgende:

Het is een bekende denkfout om echt geld (deze 200 miljoen) te vergelijken met iets anders en dan beweren dat het "weinig" is. Of peanuts.
Het is ook een bekende denkfout om dit bedrag te gebruiken als OMGkijkwatisdeEUkut ipv het principe van het optuigen van hele circus in Straatsburg en Brussel zelf. Daar viel ik over.

Als je bedragen wil gebruiken als voorbeeld van EU verspilling kun je beter focussen op de miljarden aan subsidies die overal worden rondgepompt voor gekste zaken.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_204854009
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 21:28 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Het is ook een bekende denkfout om dit bedrag te gebruiken als OMGkijkwatisdeEUkut ipv het principe van het optuigen van hele circus in Straatsburg en Brussel zelf. Daar viel ik over.

Als je bedragen wil gebruiken als voorbeeld van EU verspilling kun je beter focussen op de miljarden aan subsidies die overal worden rondgepompt voor gekste zaken.
Nee. We moeten ook op de kleintjes letten. Je maakt nog steeds dezelfde denkfout.
Het is allemaal echt geld 200 miljoen is dat en "de miljarden" ook.
Maar het is niet zo dat je een bedrag moet negeren omdat het als je het met iets vergelijkt wat veel meer is en wat er niks mee te maken heeft qua verband je het kleine bedrag moet afdoen als "peanuts"...
Dat is echt een foutieve denkwijze.

Dat je prioriteiten kunt hebben om de dingen op volgorde aan te pakken is goed. Maar dat is niet wat je beweerde.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_204854060
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nee. We moeten ook op de kleintjes letten. Je maakt nog steeds dezelfde denkfout.
Het is allemaal echt geld 200 miljoen is dat en "de miljarden" ook.
Maar het is niet zo dat je een bedrag moet negeren omdat het als je het met iets vergelijkt wat veel meer is en wat er niks mee te maken heeft qua verband je het kleine bedrag moet afdoen als "peanuts"...
Dat is echt een foutieve denkwijze.

Dat je prioriteiten kunt hebben om de dingen op volgorde aan te pakken is goed. Maar dat is niet wat je beweerde.
200 miljoen is niet bijster veel relatief gezien.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:41:32 #101
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204854578
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Welke relocatie? EU burgers zijn daar net zo vrij zich in die dichtbevolkte gebieden in Vlaanderen of NRW te vestigen als hier, die worden daar echt niet gedwongen verplaatst naar 'lege' regio's als Wallonië of Brandenburg.
Gedwongen is een interpretabel woord imo. Sommige zullen zich echt wel gedwongen voelen daarheen te verhuizen voor betaalbare huisvesting. Met als verschil dat het in Vlaanderen en NRW ook echt kan waar die ruimte in NL er minder is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:43:56 #102
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204854610
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Uiteraard, in landen met heel hoog huisbezit zijn de schulden gemiddeld echter stukken lager.

In Bulgarije heeft met 84 euro schuld per persoon gemiddeld, in Nederland 33.804
https://www.statista.com/(...)t-europe-by-country/
Dat is incl hypotheek mag ik toch hopen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:45:38 #103
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204854629
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Uiteraard, blijf je echter met het probleem dat indien de rente gaat stijgen er een hoop mensen in de problemen komen.

Ik ben het wel degelijk met je eens dat hypotheekschulden á 1-3% per jaar utieraard niet te vergelijken zijn met creditcard schulden á 3% per maand, daar zou men zeker onderscheid tussen dienen te maken.
Nog los van het verschil dat er bij een hypothecaire lening een onderpand bestaat en bij een creditcard niet (of niet meer vanwege het consumptieve karakter).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:48:11 #104
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204854656
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:34 schreef Captain_Ghost het volgende:
Eerst moet Rutte verwijderd uit Toren. Pas daarna kunnen Nederland balans opmaken en herstellen.

Zolang hij nog steeds in de toren zit, zal er niets veranderen aan huidige Nederland.
Dat is de mening van een minderheid, getuige de laatste verkiezingsuitslagen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_204854982
De EU kijkt er met een afstandje naar. Zit er niet bovenop en zijn niet gewend dat zoiets altijd zo ging, dus hun analyse is alleen vanuit dat oogpunt al interessant en moet serieus genomen worden.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 23:22:52 #106
13309 nostra
ask why
pi_204855040
Ah, de schaamlap voor de zelf gecreëerde problemen op het gebied van energie en inflatie is ook alweer gevonden lees ik. Die Vlad toch.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 24 mei 2022 @ 23:55:43 #107
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204855183
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:43 schreef sanger het volgende:

[..]
Dat is incl hypotheek mag ik toch hopen?
ja
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 23:56:13 #108
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204855185
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:45 schreef sanger het volgende:

[..]
Nog los van het verschil dat er bij een hypothecaire lening een onderpand bestaat en bij een creditcard niet (of niet meer vanwege het consumptieve karakter).
Het salaris wordt vaak gezien als onderpand, maar goed dat is natuurlijk wat anders dan eigendom.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204855254
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Uiteraard, in landen met heel hoog huisbezit zijn de schulden gemiddeld echter stukken lager.

In Bulgarije heeft met 84 euro schuld per persoon gemiddeld, in Nederland 33.804
https://www.statista.com/(...)t-europe-by-country/
Jammer dat je moet dokken maar Bulgarije heeft geen Euro en is een heel stuk armer. ¤84,- is misschien daar best veel.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 25 mei 2022 @ 00:44:27 #110
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204855308
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 00:15 schreef HSG het volgende:

[..]
Jammer dat je moet dokken maar Bulgarije heeft geen Euro en is een heel stuk armer. ¤84,- is misschien daar best veel.
$28,593 vs $68,572 per lid van de bevolking gecorrigeerd.

Dat zou dus overeenkomen met 201 euro schuld per Nederlander.
De gemiddelde Nederlander heeft 164x meer schuld.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204855328
Alle problemen in Nederland worden juist veroorzaakt door Brussel: stikstof, co2, klimaatgezeik, biomassa, en vooral de massa-immigratie.
  woensdag 25 mei 2022 @ 09:24:00 #112
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204856524
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Uiteraard, blijf je echter met het probleem dat indien de rente gaat stijgen er een hoop mensen in de problemen komen.

Ik ben het wel degelijk met je eens dat hypotheekschulden á 1-3% per jaar utieraard niet te vergelijken zijn met creditcard schulden á 3% per maand, daar zou men zeker onderscheid tussen dienen te maken.
Het gaat wederom niet over het ene cijfer. Die percentage. Ten eerste schommelen hypotheek leningen tussen de 1% en de 6%. Creditcard leningen schommelen tussen de 4% en de 15%. Afhankelijk van de tijden.

Alles boven de 7% rente is wat mij betreft een eindeloze put trouwens. Maargoed. Het verschil tussen die 2 leningen is deels ook de maatschappelijke en persoonlijke gevolgen van "niet kunnen betalen". Hypothecaire leningen hebben namelijk een borg. Jouw huis. En dat huis is in principe overmorgen even veel waard als wat het eergisteren waard was. Nou schommelen huizenprijzen maar de bank en jij hebben wel de volle verwachting dat de waarde van jouw huis minimaal een groot deel van de schuld kan afbetalen als jij dat niet meer kan.

Dus jouw hypotheek niet meer kunnen betalen is voor de maatschappij en voor jou persoonlijk minder schadelijk dan je creditcard schulden niet kunnen betalen.

Dus hypothecaire leningen hebben een volledig ander effect op de economie dan creditcard leningen. Waarom dat in de VS bijvoorbeeld niet zo goed ging in 2008 is wee reen ander verhaal waar ik een andere user mee ga verwennen. Nu.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 25 mei 2022 @ 09:28:18 #113
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204856554
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik ken Zuid-Europese overheden die zich gedragen alsof ze geen schulden en een flink vermogen hebben. Kan niet fout gaan.
Er is een groot verschil tussen

- een overheid die 10x GDP aan schuld aan gaat zonder borg
en
- een privepersoon die 10x jaarsalaris aan schuld aan gaat met het gekochte object als borg.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 25 mei 2022 @ 09:29:51 #114
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204856567
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:10 schreef riazop het volgende:

[..]
De meeste huizen in NL zijn eerder tamelijk armoedig vgl met wat men in Duitsland of Belgie bouwt.
Daar mag je een bron voor aandragen want mijn ervaring met bijvoorbeeld belgie is dat de nieuwbouw daar rampzalig slecht is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 25 mei 2022 @ 09:42:57 #115
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204856650
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Er is een leuk eilandje ten westen van het Verenigd Koninkrijk waar men er precies op deze manier in stond.

Heeft uiteindelijk niet zo bijster goed uitgepakt.
Er is een gigantisch verschil tussen de VS en Nederland waardoor het totaal niet te vergelijken is met elkaar.

- Een hoop suburban ontwikkeling in de VS is hout. Houten huizen dus. Letterlijk.
- De buitenwijken zitten qua infrastructuur bouw en onderhoud zwaar aan het subsidieinfuus van de productieve stadskernen
- Zoning laws zorgen voor armoede en inefficient infrastructuurgebruik. Er is een harde scheiding tussen residential en commercial areas. In Nederland mixen wij beter die 2 zodat elk stadsdeel aantrekkelijk is en blijft. In de VS moet je in je auto stappen om boodschappen te doen. In Nederland kan je lopen naar de winkels.
- De buitenwijken zijn dus financiele zeepbellen die zouden knappen als de aanvoer van nieuwe kopers stopt.
- Doordat het geen aantrekkelijke buurten zijn ontstaan er vaak situaties dat hele wijken "leeglopen" en daarmee zakken de huizenprijzen gigantisch.
- Daardoor ontstond de sub-prime crisis van 2008 omdat te veel van die buitenwijken leegliepen.

Amerikanen hebben gekozen om op grotere voetafdruk te wonen en de kosten te duwen naar "de volgende gek". In Nederland wonen we efficienter. Kleiner. Delen we meer infrastructuur per persoon en bouwen we redelijke huizen. (ook pas sinds de jaren 90)

Dit zijn allemaal factoren waar we in Nederland nauwelijks last van hadden. Het grootste probleem hier was de aflossingsvrije hypotheek waarmee sommige mensen (die dus nooit aflossen) dus eigenlijk de-facto huurders waren ipv kopers. En dat was nauwelijks echt een probleem gezien de huizenprijzen al weer snel omhoog gingen.

Voor Europa was de echte crisis dus ook die van 2010 mbt sommige (we noemen geen namen) landen die hun schulden uit de pan lieten rijzen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_204856833
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Daar mag je een bron voor aandragen want mijn ervaring met bijvoorbeeld belgie is dat de nieuwbouw daar rampzalig slecht is.
In Belgie woon je vrijstaand als je een baan hebt.

In NL in een rijtjeshuis.

Maar de Hollander hebben ze wijsgemaakt dat hij in een gaaf land woont.
  woensdag 25 mei 2022 @ 10:22:27 #117
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204856930
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:08 schreef riazop het volgende:

[..]
In Belgie woon je vrijstaand als je een baan hebt.

In NL in een rijtjeshuis.

Maar de Hollander hebben ze wijsgemaakt dat hij in een gaaf land woont.
Vrijstaande huizen zijn veel minder rendabel. Vooral als je eerlijke belastingen wil heffen.

Iemand heeft jou The American Dream verkocht en heeft het prijskaartje ervoor voor je verborgen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_204859169
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De woningsituatie is in (delen van) NRW nog dramatischer dan die in Nederland; ik woon op ongeveer een half uurtje rijden van Düsseldorf en onder de zes ton krijg je hier alleen ruïnes waar opa en oma sinds de jaren '70 van de vorige eeuw totdat ze onlangs gehimmeld zijn niets meer aan gerenoveerd hebben. Zeven à acht ton vraagprijs is hier de normaalste zaak van de wereld.
In delen van NRW ja, net als dat het in delen van Vlaanderen er ook dramatisch voorstaat en er ook in Nederland uitschieters zijn. Maar wat de Nederlandse situatie wel relatief uniek maakt is dat het hele land er door getroffen wordt. Wonen is zowel in Amsterdam als (waar ik nu aan het zoeken ben) Geleen ontzettend duur, er zijn niet meer echt alternatieven waar je nog terecht kunt.
pi_204859346
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Vrijstaande huizen zijn veel minder rendabel.
Vrijstaande huizen kunnen straks off grid. Zonnepanelen, geo pomp, waterput, thuisbatterij enz enzv

Rijtjeshuizen zijn veroordeeld tot nutsbedrijven, burenruzies en parkeertarieven.
  woensdag 25 mei 2022 @ 15:24:14 #120
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204859710
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:39 schreef HSG het volgende:

[..]
Bron.

Als Brussel al kritiek gaat uiten op de problemen in Nederland dan doe je ook iets goed fout. :')

En Nederland maar een grote mond hebben over anderen landen.

- De ernstig scheefgegroeide woningmarkt leidt tot een explosie van huizenprijzen en torenhoge hypotheken die huishoudens kwetsbaar maken voor externe schokken
- Krapte op de huur- en koopmarkt en blijvende impulsen om te lenen drijven de prijzen alleen maar verder op, waardoor de overheid haar eigen beleid ondermijnt.
- Geen land ter wereld heeft per vierkante kilometer zoveel koeien, met als gevolg een indrukwekkend stikstofprobleem
- Het drukst gebruikte spoornet ter wereld slibt dicht, de problemen op Schiphol zijn bekend, alleen de files op de weg knabbelen al 4 procent van het Nederlands Bruto Nationaal Product af.
- Verder zijn er té veel flexwerkers zonder WW-, ziekte en arbeidsongeschiktheidsverzekering en zonder pensioen, en is er een toenemend gebrek aan arbeidskrachten in onderwijs, zorg, ict en techniek.
- Nederland gebruikt bovengemiddeld veel olie en gas en is één van de slechtst presterende landen op duurzame energie.
Is dit datzelfde Brussel die de grenzen van de EU wagenwijd opengezet heeft? Datzelfde Brussel dat het handig vond om landen waar een modaal maandsalaris 300 euro is te laten werken in andere Europese landen zoals Nederland waar het minimumloon al 6 keer modaal is voor die mensen?
Door dat soort economische maatregelen zitten we nu met zoveel mensen op elkaar gepropt zitten dat we overal tegen grenzen aanlopen. Bijna alle problemen zijn terug te voeren op véél te veel mensen in ons land maar het enige dat de VVD en Brussel blijft uitkramen is: MAAR MIJN ECONOMIE.

Dat Brussel is totaal net serieus te nemen, eerst het probleem veroorzaken en daarna janken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 26 mei 2022 @ 01:41:26 #121
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_204867753
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wij zijn minder dichtbevolkt dan Vlaanderen en Noordrijn-Westfalen, en toch speelt die problematiek daar veel minder. Dit is toch echt een crisis die grotendeels van eigen makelij is.
Tja, Groningen is duidelijk minder dichtbevolkt dan een groot gedeelte van Vlaanderen. Maar de Randstad is als groot gebied dichtbevolkter dan welk gedeelte in België dan ook. Maar de huizenprijzen op het platteland in Groningen zullen ook ongetwijfeld lager zijn dan in Antwerpen stad.

Maar over de linie heb je gelijk, de huizenprijzen in NL zijn gemiddeld gezien allesbehalve normaal en het stikstofprobleem is er helaas.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_204867849
Stikstofprobleem zal niet verdwijnen ook al jagen ze de boeren weg. Ze blijven toch volop importeren en het kwartje valt niet in Den Haag met hun dwangwet of in de media waarom Oekrainers wel met open armen geholpen werden en al de gespuis uit de bekende landen niet.

Immigratie is gewoon 1 van de oorzaken van het huizenprobleem en niet andersom wat ze al te graag doen geloven.
pi_204867952
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 00:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Alle problemen in Nederland worden juist veroorzaakt door Brussel: stikstof, co2, klimaatgezeik, biomassa, en vooral de massa-immigratie.
War is peace.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204867957
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:39 schreef riazop het volgende:

[..]
Vrijstaande huizen kunnen straks off grid. Zonnepanelen, geo pomp, waterput, thuisbatterij enz enzv

Rijtjeshuizen zijn veroordeeld tot nutsbedrijven, burenruzies en parkeertarieven.
Nop.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204868662
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Weet je, her en der lijkt de Europese Commissie in haar uitspraken de situatie in Nederland niet zo goed te begrijpen.
[..]
Parttimen is regelmatig meer een kwestie van niet fulltime willen/hoeven dan kunnen werken. En omscholing om meer werknemers in genoemde sectoren te krijgen? Wederom, ik heb de indruk dat het vooral een kwestie is van dat mensen daar niet willen werken, je kunt dan beter gunstiger arbeidsvoorwaarden adviseren.

Het gaat hier om ZZP flexwerkers.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204868714
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 05:48 schreef hunterrnl het volgende:
Stikstofprobleem zal niet verdwijnen ook al jagen ze de boeren weg. Ze blijven toch volop importeren en het kwartje valt niet in Den Haag met hun dwangwet of in de media waarom Oekrainers wel met open armen geholpen werden en al de gespuis uit de bekende landen niet.

Immigratie is gewoon 1 van de oorzaken van het huizenprobleem en niet andersom wat ze al te graag doen geloven.
Nee, het huizenprobleem komt door een overheid die vond dat er geen sociale huurwoningen horen te zijn en het aantal daarvan drastisch heeft verminderd, plus een strafbelasting voor woningcorporaties met sociale huurwoningen.
Gevolg is woningtekort en overbelasting van de koopsector, met torenhoge prijs stijgingen tot gevolg.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 30 mei 2022 @ 11:30:46 #127
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204912763
quote:
84s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:41 schreef Starhopper het volgende:
Brussel heeft gelijk.
Nederland is naar de klote geholpen door het kapitalisme.
:')

Nederland is groot geworden door het kapitalisme, we zijn zelfs de grondleggers van het kapitalisme en de aandelenmarkt.
Nederland is naar de klote geholpen door de EU en de euro.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_204912810
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
:')

Nederland is groot geworden door het kapitalisme, we zijn zelfs de grondleggers van het kapitalisme en de aandelenmarkt.
Nederland is naar de klote geholpen door de EU en de euro.
Nederland is naar de klote geholpen door verwende weldoorvoede mensen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')