Nou dat is 1… maar laat Nederland ook stoppen met al die gasten naar NL toe te halen… blijkbaar duurt het terug zetten op vliegtuig ook te lang.quote:Op maandag 23 mei 2022 20:16 schreef Haags het volgende:
Ga het gewoon eens regelen stelletje prutsers. In plaats van de welverdiende vakanties van duizenden mensen te verkloten.
Een vakantie hoeft niet per se via Schiphol en ook niet per se met een vliegtuig. Het is de ziekte van deze tijd dat Jan en Alleman maar meent ieder jaar, of vaker, een vliegreis te moeten maken.quote:Op maandag 23 mei 2022 20:16 schreef Haags het volgende:
Ga het gewoon eens regelen stelletje prutsers. In plaats van de welverdiende vakanties van duizenden mensen te verkloten.
Het beleid (neoliberaal) is de laatste 40 jaar enorm gericht op voordelen voor de "ondernemer". Dit ten koste van de werknemer. Dat mag wel eens anders inderdaad. Ik denk dat die omslag er noodgedwongen wel gaat komen.quote:Op maandag 23 mei 2022 20:16 schreef NgInE het volgende:
Moeten ze maar eens normale werkomstandigheden aanbieden en degelijk arbeidsvoorwaarden. Nederland is echt een gekkies land op dat vlak. Ik heb een pensioengat, omdat werkgevers in Nederland niet verplicht zijn om een pensioenregeling voor hun werknemers te hebben. Om nog maar te zwijgen over ZZP constructies en dat soort dingen. Echt te bizar voor woorden.
Dat is de domste retoriek ooit.quote:Op maandag 23 mei 2022 22:21 schreef Sapstengel het volgende:
Oh nee! Laten we snel vliegveld Lelystad openen!
- de VVD
Toch wel benieuwd waar al die mensen naar toe zijn gegaan.quote:Op maandag 23 mei 2022 21:40 schreef Fer het volgende:
Ze hebben jarenlang op uitzendkrachten gedraaid. Randstad heeft er een giga-kantoor.
Maar die mensen zijn tijdens Corona allemaal weggestuurd. En nu komen ze niet meer terug.
Ja inderdaad, alsof het probleem een tekort aan banen is Maar ik heb Koerhuis al meedere keren hierover zien tweeten.quote:Op maandag 23 mei 2022 22:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is de domste retoriek ooit.
https://www.parool.nl/ned(...)dscontrole~b83550c6/quote:Zondagavond ontstond bij de veiligheidscontrole in hal 1 een handgemeen toen, ondanks de lange rijen, de beveiligers een aantal rolluiken van beveiligingsrijen sloten omdat hun dienst erop zat.
+100% wat mij betreft ja.quote:Op maandag 23 mei 2022 21:50 schreef GerryDV het volgende:
Vliegtickets moeten inderdaad minimaal +100 duurder. Het is wel weer eens tijd voor een stukje waarde toevoeging. Ook op andere dingen trouwens. Uit eten gaan en evenementen mogen ook een stuk duurder. Het slaat helemaal nergens op dat iedereen en zijn moeder nu maar alles kan betalen.
Nee, je hebt een pensioengat omdat je dat niet hebt afgedekt.quote:Op maandag 23 mei 2022 20:16 schreef NgInE het volgende:
Ik heb een pensioengat, omdat werkgevers in Nederland niet verplicht zijn om een pensioenregeling voor hun werknemers te hebben.
Niet hun probleem. Tijd is tijd. De vakantiegangers blijven komen. Wat moet zo'n medewerker doen? Doorgaan tot hij dood neervalt?quote:Op maandag 23 mei 2022 22:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)dscontrole~b83550c6/
Je moet maar durven 5 uur is 5 uur Fijne vakantie
Eh ja, zoals deze medewerkerquote:Op maandag 23 mei 2022 22:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Niet hun probleem. Tijd is tijd. De vakantiegangers blijven komen. Wat moet zo'n medewerker doen? Doorgaan tot hij dood neervalt?
Maar het personeelsgebrek is overal in NL een probleem. En heel gek zijn het allemaal de sectoren waar je minimum loon krijgt. Schoonmaak. Bagage. Kassa. Etc. Hoe zou dat komen.
Het escaleert uit de pan. Tijd voor een revolutie.
Schiphol nóg duurder maken?quote:Op maandag 23 mei 2022 20:41 schreef ACT-F het volgende:
Hanteer een minimumprijs van ¤100 ex. luchthavenbelasting om het paupervolk te weren. De personeelstekorten ga je niet op korte termijn oplossen nadat men massaal ander werk is gaan doen toen het luchtruim op slot zat tijdens corona. Dit speelt niet alleen hier maar ook bij andere vliegvelden:
https://app.handelsblatt.(...)ellen-/28345172.html
Ja die was op een bijspijkercursus, hoe zuig ik een samenleving uit bij dr Schwab.quote:Op maandag 23 mei 2022 22:28 schreef trein2000 het volgende:
Je weet vandaag ook al dat je morgen personeelstekort hebt. Schrap dan gewoon vluchten. Dit gekloot met onwelwordingen en een dreigend ‘massaal doorlopen’ is in niemand z’n belang.
En de directeur die de prijzen met 30 procent verhoogde en toch dit presteert is niet op post als het heet wordt…
Schiphol, schaam je kapot.
Vliegen moet gewoon verboten worden. Als het de bedoeling was dat we gingen vliegen dan hadden we wel vleugels gehad.quote:Op maandag 23 mei 2022 23:58 schreef Wereldgozer het volgende:
Vliegen moet weer voor de elite worden
Nou, wanneer ga jij aan de slag op Schiphol?quote:Op maandag 23 mei 2022 20:16 schreef Haags het volgende:
Ga het gewoon eens regelen stelletje prutsers. In plaats van de welverdiende vakanties van duizenden mensen te verkloten.
Ok, morgen een nieuwe directie. En dan zijn de problemen ongetwijfeld opgelost. Staken is ook prima wmb, hoor, maar ik denk niet dat mensen die nu agressief worden omdat ze moeten wachten daar dan minder agressief van worden.quote:Op maandag 23 mei 2022 23:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Eh ja, zoals deze medewerker
https://www.at5.nl/artike(...)-wachtrijen-schiphol
Maar het is beter om helemaal te staken om een duidelijk signaal af te geven. Directie eruit of Schiphol plat.
Dat heet marktwerking. Zolang de kudde Schiphol verkiest mogen ze in de buidel tasten om het personeel fatsoenlijk te betalen. Ik vermijd grote vliegvelden als de pest, maar als een regionaal vliegveld een bepaalde vlucht niet heeft of met flinke overstaptijden dan ben je al snel veroordeeld tot Schiphol. Ik geef zelf de voorkeur aan FMO. Vanaf het betreden van de vertrekhal tot aan het passeren van de douane zit c.a. 30 minuten. Daar kunnen de grote vliegvelden een puntje aan zuigen.quote:Op maandag 23 mei 2022 23:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Schiphol nóg duurder maken?
Wij vliegen al jaren vanuit Duitsland.. Dusseldorf, Keulen.. scheelt echt honderden euro's.
Jij bent er niet doorheen gekomen dus?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:18 schreef Tijger_m het volgende:
Even voor degenen die dat niet weten, om op Schiphol te kunnen werken moet je ook door een screening heenkomen van de AIVD en dat kan tot 8 weken duren dus zelfs als je morgen een stapel mensen zou hebben die aan de slag kunnen dan gaat dat niet meteen effect hebben.
Waarom moet jij vliegen?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat heet marktwerking. Zolang de kudde Schiphol verkiest mogen ze in de buidel tasten om het personeel fatsoenlijk te betalen. Ik vermijd grote vliegvelden als de pest, maar als een regionaal vliegveld een bepaalde vlucht niet heeft of met flinke overstaptijden dan ben je al snel veroordeeld tot Schiphol. Ik geef zelf de voorkeur aan FMO. Vanaf het betreden van de vertrekhal tot aan het passeren van de douane zit c.a. 30 minuten. Daar kunnen de grote vliegvelden een puntje aan zuigen.
Dat is wat optimistisch, maar in elk geval een begin. Zoals het nu gaat zou ik als medewerker weigeren om de klappen op te vangen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:07 schreef Tijger_m het volgende:
Ok, morgen een nieuwe directie. En dan zijn de problemen ongetwijfeld opgelost. Staken is ook prima wmb, hoor, maar ik denk niet dat mensen die nu agressief worden omdat ze moeten wachten daar dan minder agressief van worden.
Het hoeft niet eens tot een revolutie te komen, een goedlopend bedrijf runnen met leefbare lonen (en trouwens ook nog eens een veel hogere belastingdruk) was vroeger gewoon routine in Nederland en de rest van de Westerse wereld. Er is niet echt een reden waarom dat nu niet meer zou kunnen.quote:Op maandag 23 mei 2022 22:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Niet hun probleem. Tijd is tijd. De vakantiegangers blijven komen. Wat moet zo'n medewerker doen? Doorgaan tot hij dood neervalt?
Maar het personeelsgebrek is overal in NL een probleem. En heel gek zijn het allemaal de sectoren waar je minimum loon krijgt. Schoonmaak. Bagage. Kassa. Etc. Hoe zou dat komen.
Het escaleert uit de pan. Tijd voor een revolutie.
Het is geen moeten, maar kunnenquote:
Nou, dat kan echt niet, mensenquote:
Ik spreek uit ervaring dat het prima kanquote:
Dat ben ik met je eens. Maar ik weet niet hoe je ineens veel meer medewerkers op Schiphol gaat krijgen stel op sprong, het is niet alsof Schiphol de enige werkgever is die om mensen zit te springen en daarbij komt nog eens het punt wat ik aanroerde over de AIVD screening.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is wat optimistisch, maar in elk geval een begin. Zoals het nu gaat zou ik als medewerker weigeren om de klappen op te vangen.
Ga zelf danquote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar ik weet niet hoe je ineens veel meer medewerkers op Schiphol gaat krijgen stel op sprong, het is niet alsof Schiphol de enige werkgever is die om mensen zit te springen en daarbij komt nog eens het punt wat ik aanroerde over de AIVD screening.
In geval van capaciteitstekorten moeten ze toch echt minder slots uitdelen en/of beprijzen. Zonder accijns en btw is vliegen veel te goedkoop. Een treinreis naar Schiphol kost al meer dan een vliegreis naar Milaan. Dus wat doet het paupervolk? Een bakje koffie doen in Milaan, omdat het kan. Hanteer minimumprijzen zoals ik eerder aangaf zodat je dit soort uitwassen voorkomt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar ik weet niet hoe je ineens veel meer medewerkers op Schiphol gaat krijgen stel op sprong, het is niet alsof Schiphol de enige werkgever is die om mensen zit te springen en daarbij komt nog eens het punt wat ik aanroerde over de AIVD screening.
Oja, zo denkt iedereen. Bek vol maar niks veranderen, hophopquote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom. Not my monkeys, not my circus
Ik ben het volledig met je eens. Beprijzen zal lastig zijn omdat je daarmee niet per se wel ineens personeel hebt, je zal de vluchten moeten beperken en dat gaat ook gegarandeerd agressie en gelazer opleveren. Ik hoor de 2e Kamer nu al huilen over hardwerkende Nederlanders die niet op vakantie mogen etc.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
In geval van capaciteitstekorten moeten ze toch echt minder slots uitdelen en/of beprijzen. Zonder accijns en btw is vliegen veel te goedkoop. Een treinreis naar Schiphol kost al meer dan een vliegreis naar Milaan. Dus wat doet het paupervolk? Een bakje koffie doen in Milaan, omdat het kan. Hanteer minimumprijzen zoals ik eerder aangaf zodat je dit soort uitwassen voorkomt.
Minder lullen, meer doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens. Beprijzen zal lastig zijn omdat je daarmee niet per se wel ineens personeel hebt, je zal de vluchten moeten beperken en dat gaat ook gegarandeerd agressie en gelazer opleveren. Ik hoor de 2e Kamer nu al huilen over hardwerkende Nederlanders die niet op vakantie mogen etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |