abonnement Unibet Coolblue
pi_205172439
Ik kom uit een dorp waarin veel kinderen op Luzac of Blankesteijn zaten en het is niet gratis maar dit waren meestal middenklasse-gezinnen. Die hebben dan niet de nieuwste Volvo, maar hun kind was best wel verzekerd van een diploma. Veel van deze kinderen hadden die intensieve begeleiding wel nodig, denk ik, omdat ze anders de hele dag in het Griftpark gingen bier drinken en blowen (zoals ik!)
-nee-
pi_205172494
Ik vind als docent dit soort tweedeling in het onderwijs ook niet bepaald goed, maar aan de andere kant: waarom zou je wel meerdere tonnen aan een huis of een halve ton aan een auto uitgeven, en niet een halve ton aan goed onderwijs voor je kind?

Dit onderwerp komt trouwens ook in het programma Sander en de Kloof voorbij :)

https://www.vpro.nl/progr(...)elijk-onderwijs.html

quote:
16s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 18:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Je mag je nr in mijn dm sliden. :@
06-way out of your league :P
-
pi_205175355
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 18:26 schreef Haushofer het volgende:
Ik vind als docent dit soort tweedeling in het onderwijs ook niet bepaald goed, maar aan de andere kant: waarom zou je wel meerdere tonnen aan een huis of een halve ton aan een auto uitgeven, en niet een halve ton aan goed onderwijs voor je kind?

Dit onderwerp komt trouwens ook in het programma Sander en de Kloof voorbij :)

https://www.vpro.nl/progr(...)elijk-onderwijs.html
[..]
06-way out of your league :P
Nou dan kies ik wel een andere toyboy :(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205176712
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 03:22 schreef Alpha0 het volgende:
Ik heb nog op het Luzac les gegeven. Vond daar geen flikker aan. En idd merendeel verwende nesten. Niet allemaal echter.
Ik heb dat ook een tijdje gedaan. Ik had een groep die nog niet de klap te boven was dat ze van een reguliere middelbare school werden gestuurd. Zaten inderdaad verwende nestjes tussen die wel aangepakt werden.
pi_205185977
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 13:05 schreef Frenky893 het volgende:

[..]
Ik geloof dat dit topic meer met jaloezie en geld te maken heeft dan over nieuwsgierigheid naar zo'n type school. Mijn reactie met wat anecdotes over de school word compleet genegeerd maar als het over geld gaat reageerd TS wel. Er word denegerend gedaan over "rijksluikindjes" maar ik heb het idee dat TS er stiekem wel 1tje had willen zijn.
Als ik naar de reacties van TS (@roos94) kijk heb je gelijk. Leerlingen van een particuliere school moeten van haar blijkbaar worden weggezet als luie en verwende rijksluikindjes, omdat ze bepaalde mogelijkheden hebben die andere leerlingen niet hebben.

Dat is inderdaad pure afgunst ja, jammer wat dit topic had meer waarde gehad als ze oprecht geïnteresseerd zou zijn in het verhaal van/achter de leerling van een particuliere school en wat hun ouders ertoe bewoog om deze moeilijke en (voor sommige toch echt) financieel heftige keuze te maken.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 juli 2022 @ 15:06:34 #31
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205267047
Ja. Ik ken iemand die erop heeft gezeten.
Hij zat op de vrije school, maar trok dat niet. Toen het 4,5,6 VWO in anderhalf jaar gepropt.
Maar omdat hij toen wel gemotiveerd was ging het uiteindelijk heel goed.

Hij zat tussen kinderen van ouders met geld, maar ook andere types zoals hem.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')