abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_204825551
Ik ben hier heel benieuwd naar! Dit is een forum met veel verschillende smaken dus ik zie graag jullie pareltjes van de afgelopen jaren *O*

Moi:

2018: goh.. wie zou dit nou zijn… geen idee.


2019: Nog nooit zo blij geweest dat iemand doorging naar de finale O+


2020: Ik had dit zo graag live willen zien… zou beter zijn geweest dan Mata Hari


2021: Geweldig poplied. Gaga light O+


2022: Was dit live helemaal geweldig? Nee. Maar dit in studio vind ik nog steeds het beste wat Cyprus gestuurd heeft in jaren. Ik vibe hier zo erg mee

freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_204826102
Ik zit nog in de oude edities-vibe dus laat ik mijn favorieten ook eens opzoeken

2018:
Dit vind ik een moeilijke omdat het een sterk jaar was waar ik verschillende favorieten had. Ik denk dat ik toch voor Cyprus ga. Al vind ik ook dat Chanel van dit jaar een betere versie heeft neergezet.


2019:
Cliche maar dat is toch echt Arcade. Ook als het niet van Nederland was, was het mijn favoriet geweest


2020:
Vind ik ook een lastige omdat we de acts nooit op het podium hebben gezien. Tears Getting Sober van Bulgarije vind ik het allermooiste nummer uit heel 2020, maar ik denk dat het nummer op het podium minder was overgekomen. Ik ga, ook heel cliche, voor Think About Things. Maar het schilt maar een haar met Diodato.


2021:
Ja, dat is toch Barbara Pravi. Ik had echt het gevoel dat ik naar de winnaar zat te kijken.


2022:
I'm up in space maaaaaan. Dit is ook de runner-up voor mij. Net als bij Barbara had ik het gevoel dat ik naar de winnaar zat te kijken. Ik ben ook superblij dat de Nederlandse radio's (o.a. Qmusic) dit nu ook oppakken. De radio gaat hier keihard aan als Sam voorbij komt!


Conclusie: Mijn favorieten zijn allemaal hoog geeindigd :)
Maar ik wil er aan toevoegen dat Með hækkandi sól van Systur van dit jaar ook een plaatsje bemachtigd heeft in mijn top 50 van favoriete esf-inzendingen. Een top 50 lijkt heel veel, maar het is voor een überfan echt verdomd weinig :P

[ Bericht 0% gewijzigd door NailQueen op 22-05-2022 00:17:55 ]
  PR en moderator zondag 22 mei 2022 @ 11:19:50 #3
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_204827939
Oeh even terugdenken wat ik destijds had gehoopt als winnaar (of wat achteraf toch m'n favo nummer was).

2018:
Bijna 5 jaar later en dit nummer is nog steeds een vaste banger bij het afwassen. Werd uiteindelijk 6e.

2019:
Heb de NL inzending meestal niet in mijn top 3, maar dit jaar was Arcade toch echt wel echt de beste inzending.

2020:
Ik kan hier echt niet kiezen tussen Moskou 2021 of Reykjavik 2021. Het was sowieso één van beiden geweest.. ;(

2021:
Ik kwam vorig jaar tot dezelfde conclusie als de eindresultaten O+ Maar wel shout-out naar Voila (Frankrijk, 2e), 10 Years (IJsland, 4e), Shum (Oekraïne, 5e) en Øve Os På Hinanden (Denemarken, sneuvelde als 11e in de 2e semi ;( )

2022:
Ik ga toch voor Sam qua beste inzending (nummer/performance). Maar wel shout-out naar Stefania (Oekraïne, 1e), SloMo (Spanje, 3e), In Corpore Sano (Servië, 5e) en Trenulețul (Moldavië, 7e). Allemaal fijne afwas-bangers!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 22 mei 2022 @ 11:53:27 #4
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_204828141
Deze sprong er voor mij toch wel uit in 2018:


2019. Winnaar is een te groot woord, maar ook het volgende jaar van Hongarije vond ik erg goed, belachelijk dat dit niet kwalificeerde, dus even een shoutout: (mijn winnaar was natuurlijk Duncan)


Ik ken niet alle inzendingen van 2020, maar natuurlijk deze:



2021 vond ik een geweldig jaar met vele favorieten, maar mijn winnaar was toch echt Barbara Pravi. :)
Wel nog een honorable mention voor Gjon, terecht jurywinnaar en derde, erg goed totaalpakket:


Dit jaar was qua liedje Zweden mijn winnaar, qua gunfactor Sam Ryder. Vond ik verder niet het beste of leukste nummer.



[ Bericht 1% gewijzigd door Guanabana op 22-05-2022 12:01:48 ]
Koel en donker bewaren
pi_204828323
quote:
Hoe ze deze in de finale hebben gefilmd is echt perfectie _O_ meerdere keren dat je denkt, hoe kunnen ze nú overschakelen naar deze camera, terwijl ze net nog van veraf werd gefilmd. Gewoon alles perfect getimed :P
pi_204828678
vorig jaar ijsland.
dit jaar macedonie
pi_204829026
2018
Eervolle vermeldingen: Mercy, Viszlát nyár.

2019
Eervolle vermeldingen: Arcade, Sebi.

2020
Eervolle vermeldingen: On Fire, Tears Getting Sober.

2021
Eervolle vermeldingen: Shum, Voilà.

2022
Eervolle vermeldingen: Hold Me Closer, Fulenn.

[ Bericht 0% gewijzigd door koffieleuk op 22-05-2022 14:14:38 ]
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zondag 22 mei 2022 @ 19:16:11 #8
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204833497
Ik weet niet of het topic blij wordt van meermaals dezelfde filmpjes dus ik houd het even bij tekstjes, zeker gezien ik mijn favorieten niet onder stoelen of banken steek :P Hierbij neem ik het totaalplaatje in beschouwing, dus het liedje, live zang, staging, alles :D

2018: Eugent Bushpepa - Mall
Een favoriet die ik al jaar en dag koester. Ging bij mij helemaal leven dankzij zijn live vocals, die zijn goed _O_ Luister ik nog ontzettend vaak en heb ik laatst nog op Twitter benoemd als mijn favoriete ESF-inzending ooit. Ik ben benieuwd of iets anders hier in de komende jaren overheen gaat komen. Gokje: niet.
Honorable mentions: O Jardim en Viszlát Nyár

2019: Zala Kralj & Ga¨per ¦antl - Sebi
Dit nummer moest ooit heel erg bij mij groeien eerst. Ik vond het toen ik het voor het eerst hoorde echt een non-event zeg maar. Naarmate ik het wat vaker ben gaan luisteren is het bij mij gaan groeien, tot uiteindelijk toch wel mijn favoriet van 2019 (wat ik gemiddeld genomen gewoon niet zo'n goed jaar vind :@ )
Honorable mention: Hatrið Mun Sigra

2020: Diodato - Fai Rumore
Een ongelofelijke parel, heeft ook mij een beetje door begin coronapandemie heen gesleept. Die intervalact afgelopen week voelde dus wel een klein beetje als een afsluiting daarvan. Zo'n ontzettend binnendringend nummer, waarvan ik denk dat het de winst had gepakt, had 2020 doorgegaan.

2021: The Black Mamba - Love is on My Side
Festival da Canção is één van mijn favoriete voorrondes van de laatste jaren dus het was wel a matter of time voordat Portugal weer bovenaan mijn lijstje zou verschijnen (in 2017 kwam dat land ook met mijn favoriete nummer en ook daarna had het immer nummers in de hogere regionen). Het nummer die ik stiekem het mooist vond maar ik mijn hoop niet op had gezet omdat het 100% in het Engels was, won die Portugese voorronde. En toen onze Greys en Cee in de persruimte ons die waanzinnige nieuwe staging beschreven, mocht ik eindelijk opgelucht ademhalen: mijn favoriet ging naar de finale! Waar de Eurovisietwitterbubbel van te voren ontzettend sceptisch was, wist ik het vanaf maart: dit MOET kwalificeren. Gelukkig lukte dat. Ik heb nog een concert van deze fantastische band tegoed later dit jaar. Want mocht je er nog niet dieper ingedoken zijn: de rest van de discografie van The Black Mamba is minstens zo goed (en soms zelfs nog een tandje beter!).
Honorable mentions: Dark Side, Shum, Voilà, Zitti e buoni (en eigenlijk doe ik dit jaar hier in dit lijstje nog tekort, wat hadden we een genotjaar hier in Nederland _O_ )

2022: Konstrakta - In Corpore Sano
Nadat ik Slovenië, waarvan ik het nummer nog steeds het meest fantastisch van deze ESF-lichting vind, af had zien gaan met één van de meest amateuristische stagings van de afgelopen 5 jaar, kwam Konstrakta al snel naar boven als favoriet. De "performance art" was gelikt, absurdistisch, en klopte gewoon precies. Tot de uitstraling van Konstrakta toe. Het was geweldig en ik denk dat we nooit meer iets zullen krijgen wat ook maar een beetje lijkt op dit nummer op het ESF. En daar kan ik alleen maar mijn petje voor afnemen _O_
Honorable mentions: Disko minus staging, Lights Off, Lock Me In
pi_204833688
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 00:10 schreef NailQueen het volgende:
Ik zit nog in de oude edities-vibe dus laat ik mijn favorieten ook eens opzoeken

2018:
Dit vind ik een moeilijke omdat het een sterk jaar was waar ik verschillende favorieten had. Ik denk dat ik toch voor Cyprus ga. Al vind ik ook dat Chanel van dit jaar een betere versie heeft neergezet.

2019:
Cliche maar dat is toch echt Arcade. Ook als het niet van Nederland was, was het mijn favoriet geweest

2020:
Vind ik ook een lastige omdat we de acts nooit op het podium hebben gezien. Tears Getting Sober van Bulgarije vind ik het allermooiste nummer uit heel 2020, maar ik denk dat het nummer op het podium minder was overgekomen. Ik ga, ook heel cliche, voor Think About Things. Maar het schilt maar een haar met Diodato.

2021:
Ja, dat is toch Barbara Pravi. Ik had echt het gevoel dat ik naar de winnaar zat te kijken.

2022:
I'm up in space maaaaaan. Dit is ook de runner-up voor mij. Net als bij Barbara had ik het gevoel dat ik naar de winnaar zat te kijken. Ik ben ook superblij dat de Nederlandse radio's (o.a. Qmusic) dit nu ook oppakken. De radio gaat hier keihard aan als Sam voorbij komt!

Conclusie: Mijn favorieten zijn allemaal hoog geeindigd :)
Maar ik wil er aan toevoegen dat Með hækkandi sól van Systur van dit jaar ook een plaatsje bemachtigd heeft in mijn top 50 van favoriete esf-inzendingen. Een top 50 lijkt heel veel, maar het is voor een überfan echt verdomd weinig :P
Als ik ook wat honorable mentions mag noemen :)

2018: Mall, Higher Ground, Together, When We're Old
2019: Too Late For Love
2020: On Fire, Fai Rumore, Tears Getting Sober, Freaky! (Verklaar me voor gek (of freaky :P) maar ik geloof dat dit de dark horse van 2020 was geweest), Répondez-moi
2021: Discoteque, 10 Years, Love Is On My Side, Tout l'univers

Edit: 2022 vergeten! :o
Trenuletul, Hope (Haai Stefan :W ), In Corpore Sano, Hold Me Closer, Llámame

[ Bericht 3% gewijzigd door NailQueen op 23-05-2022 20:26:01 ]
pi_204836817
2018: Toy
2019: Arcade
2020: Think About Things O+
2021: Voila
2022: Hold me Closer
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204837012
2018: Lie To Me
2019: Arcade
2020: Fai Rumore
2021: Shum
2022: Trenulețul
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204841985
2018:

Snap oprecht niet hoe dit toen niet is doorgegaan.
Honorable mentions: Bones, Viszlát nyár, Mall, A Matter Of Time (de studioversie)

2019:

Geen originele keuze, maar bij de eerste keer luisteren dacht ik al "dit is de beste Nederlandse inzending ooit".
Honorable mentions: Soldi, Spirit In The Sky, Sebi, Too Late For Love

2020:
Het nummer is erg goed, de act maakt het helemaal fantastisch!
Honorable mentions: Move, Fai Rumore, Relase Me, Tears Getting Sober

2021:
Helemaal mijn ding dit qua muzieksmaak. Charisma spatte er ook vanaf.
Honorable mentions: Voila, Dark Side, Love Is On My Side, The Wrong Place

2022:
Heel close dit met het VK. Morgen kan mijn pet anders staan, maar nu kies ik toch voor de eigenzinnigheid van Servië.
Honorable mentions: SPACE MAN, Stefania, Hold Me Closer, Rockstars
  Redactie Sport donderdag 26 mei 2022 @ 20:03:09 #13
109131 crew  sportfreak
pi_204875680
Mijn persoonlijke winnaars de afgelopen 5 jaar:

2018 : Michael Schulte - You let me walk alone


2019: Duncan Laurence - Arcade

2020: Victoria - Tears getting sober

2021: Blind Channel - Dark side
Maar bij deze editie heb ik bij iedere inzending wel bijzondere inzendingen, omdat ik ze allemaal van dichtbij heb gezien bij de accreditatie, of delegatie bubbel, heb voor Go_A als stand-in in de green room gezeten etc. Alleen maar mooie herinneringen O+

2022: STEFAN - Hope
Ik word zo blij en vrolijk van het nummer en van hem, aanstekelijke vrolijke noot is hij, geweldig! :)
Hey, sing your heart out boy, for all the people great and small
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')