abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 21 mei 2022 @ 18:24:21 #1
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allaah
pi_204822346
Beste,

Ik vroeg me af wat de beste wijze is om geld van verschillende Nederlandse rekeningen naar één rekening of één ophaalpunt te krijgen in Mauritanië? Denk dan aan gem. 10 euro per week per rekening.

Dit bij afwezigheid van een centrale Nederlandse rekening waar alles eerst naartoe kan worden overgeboekt waarna het vanaf daar wordt doorgeboekt naar Mauritanië.
En Allaah weet het het beste
pi_204822436
Gewoon overboeken via internetbankieren. Ik zou wel even de kosten hiervan eerst opzoeken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204822505
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 18:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Gewoon overboeken via internetbankieren. Ik zou wel even de kosten hiervan eerst opzoeken.
Van 10euro blijft dan weinig over hoor.
pi_204822520
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 18:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Gewoon overboeken via internetbankieren. Ik zou wel even de kosten hiervan eerst opzoeken.
Mauretanie? Zal snel meer als 10 euro per overboeking kosten (zowel door de NL bank, als door de ontvangende bank zullen kosten berekend worden.

TS: waarom niet gewoon bedragen verzamelen op 1 NL rekening, iedereen een fatsoenlijke omschrijving erbij laten zetten, en jij zet het totaal dan weer door naar Mauretanie. Heb je niet echt iets voor nodig wat kwalificeert als rekening van een stichting ofzo. Kan heus wel gewoon via je normale betaalrekening.

(Zit een beetje op hetzelfde niveau als wanneer jij afrekent bij een restaurant, en daarna tikkies verstuurd).
pi_204822525
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 18:45 schreef exelletor het volgende:

[..]
Van 10euro blijft dan weinig over hoor.
Als dat zo is dan kan je ook nog dit geld pinnen tot je 10k hebt. Dan erheen vliegen en het geld storten op die bankrekening.
Meer dan 10k kan ook als je de reden hiervan aangeeft als je het opgeeft.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 18:54:25 #6
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allaah
pi_204822586
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 18:48 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Mauretanie? Zal snel meer als 10 euro per overboeking kosten (zowel door de NL bank, als door de ontvangende bank zullen kosten berekend worden.

TS: waarom niet gewoon bedragen verzamelen op 1 NL rekening, iedereen een fatsoenlijke omschrijving erbij laten zetten, en jij zet het totaal dan weer door naar Mauretanie. Heb je niet echt iets voor nodig wat kwalificeert als rekening van een stichting ofzo. Kan heus wel gewoon via je normale betaalrekening.

(Zit een beetje op hetzelfde niveau als wanneer jij afrekent bij een restaurant, en daarna tikkies verstuurd).
Zat ik ook aan te denken, maar krijgt die rekeninghouder daar geen lastige vragen/ moeilijkheden mee? Kan ook niet te vaak van dezelfde rekening lijkt me.
En Allaah weet het het beste
pi_204822599
Geld overmaken naar buitenland zou via wise kunnen. Is altijd goedkoper dan NL banken.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 19:36:02 #8
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204822958
Sus
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204823021
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 18:54 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Zat ik ook aan te denken, maar krijgt die rekeninghouder daar geen lastige vragen/ moeilijkheden mee? Kan ook niet te vaak van dezelfde rekening lijkt me.
Dit ruikt naar illegale activiteiten.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 19:50:44 #10
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allaah
pi_204823073
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 19:43 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dit ruikt naar illegale activiteiten.
Niet willen dat mensen die me helpen (voor korte tijd) hun rekening geblokkeerd wordt oid is illegaal?

Ooit een bedrag van +- 2000 euro overgeboekt voor als het goed was een waterput en bouw van een moskee, als ik me niet vergis werd mijn rekening toen ook geblokkeerd.
En Allaah weet het het beste
pi_204823151
Bitcoin rekening openen o.i.d. in beide landen zodat je kan uitcashen?

Zou het even vragen aan de crypto geilers op dit forum of dat kan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204823172
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:00 schreef ludovico het volgende:
Bitcoin rekening openen o.i.d. in beide landen zodat je kan uitcashen?

Zou het even vragen aan de crypto geilers op dit forum of dat kan.
Dat kost aan "wisselkoers" op sommige dagen meer dan een normale overboeking.
Voorlopig is het blockchain experiment alleen geslaagd op het punt "speculatieve investering"
pi_204823196
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:03 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Dat kost aan "wisselkoers" op sommige dagen meer dan een normale overboeking.
Voorlopig is het blockchain experiment alleen geslaagd op het punt "speculatieve investering"
Ja zit daar zo een hoge spread in die bitcoins? Of andere crypto?

Maar dat moet altijd een percentage zijn toch of rekent de broker dan ook nog wat voor de transactie........
In theorie zou het zelfs peer to peer moeten kunnen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204823227
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 19:50 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Niet willen dat mensen die me helpen (voor korte tijd) hun rekening geblokkeerd wordt oid is illegaal?

Ooit een bedrag van +- 2000 euro overgeboekt voor als het goed was een waterput en bouw van een moskee, als ik me niet vergis werd mijn rekening toen ook geblokkeerd.
Als ik je verschillende posts aan elkaar knoop lijkt het er op dat je dus zelf in Mauretanie zit, daar goeddoener wil zijn door geld in te zamelen bij FFF (Friends Fools and Family), en hiermee aan lokaal ontwikkelingen werk wil doen?
Gebruik dan je eigen NL rekening: als je al langer uit NL bent ben je sowieso niet meer belastingplichtig in Nederland, en je bank zal het ook niet gek vinden dat je geld overboekt van je eigen rekening naar het land waar je op het moment woon.
pi_204823251
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja zit daar zo een hoge spread in die bitcoins? Of andere crypto?

Maar dat moet altijd een percentage zijn toch of rekent de broker dan ook nog wat voor de transactie........
In theorie zou het zelfs peer to peer moeten kunnen.
De spread valt wel mee, de volatiliteit niet, maar dat is vrij ver off topic verder. Ik vind het gewoon geen geschikte oplossing voor het "probleem" van TS. Terwijl dit toch een van de peilers van het concept block chain was.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 20:14:32 #16
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204823278
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:00 schreef ludovico het volgende:
Bitcoin rekening openen o.i.d. in beide landen zodat je kan uitcashen?

Zou het even vragen aan de crypto geilers op dit forum of dat kan.
In dit soort gevallen is dat denk ik nog best reeel.

Als je de ontvangers kunt vertrouwen, 1 rekening delen is dan ook een optie?
Dum de dum
  zaterdag 21 mei 2022 @ 20:36:59 #17
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allaah
pi_204823500
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:07 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Als ik je verschillende posts aan elkaar knoop lijkt het er op dat je dus zelf in Mauretanie zit, daar goeddoener wil zijn door geld in te zamelen bij FFF (Friends Fools and Family), en hiermee aan lokaal ontwikkelingen werk wil doen?
Gebruik dan je eigen NL rekening: als je al langer uit NL bent ben je sowieso niet meer belastingplichtig in Nederland, en je bank zal het ook niet gek vinden dat je geld overboekt van je eigen rekening naar het land waar je op het moment woon.
Ik begreep dat een bank het niet zo leuk vindt als je niet in het land van die bank woont en dat dat een reden kan zijn om haar te sluiten.
En Allaah weet het het beste
pi_204823582
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:36 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Ik begreep dat een bank het niet zo leuk vindt als je niet in het land van die bank woont en dat dat een reden kan zijn om haar te sluiten.
Ik ken meerdere NL mensen die in het buitenland wonen of langdurig gewoond hebben en er ook nog een nl bankrekening op na houden.

edit: naast een lokale bankrekening, alsmaar pinnen in buitenland heeft een bank wel moeite mee en werkgevers willen alleen betalen op voor hun binnenlandse rekeningen.

[ Bericht 6% gewijzigd door qajariaq op 21-05-2022 21:03:29 ]
  zaterdag 21 mei 2022 @ 21:09:30 #19
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allaah
pi_204823792
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:46 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik ken meerdere NL mensen die in het buitenland wonen of langdurig gewoond hebben en er ook nog een nl bankrekening op na houden.

edit: naast een lokale bankrekening, alsmaar pinnen in buitenland heeft een bank wel moeite mee en werkgevers willen alleen betalen op voor hun binnenlandse rekeningen.
Bedoel je in tegenstelling tot een bankrekening? Opdat ik je goed begrijp.

Waarom hebben ze moeite met continu opnemen? En hebben ze liever dat ik overboek naar een rekening hier?
En Allaah weet het het beste
pi_204823893
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 21:09 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Bedoel je in tegenstelling tot een bankrekening? Opdat ik je goed begrijp.

Waarom hebben ze moeite met continu opnemen? En hebben ze liever dat ik overboek naar een rekening hier?
Wat ik weet hebben die diverse vrienden van me bij vertrek naar buitenland gewoon de nl rekening aangehouden voor als ze in NL zijn en voor pensioen.

Daarnaast lokaal een rekening openen voor inkomsten en uitgaven. Een maatje van me had dus een NL rekening voor hier, een Indonesische voor dagdagelijkse zaken en een Amerikaanse voor zijn inkomen. Dat gaat om een gezin wat inmiddels weer in NL leeft en hier ook blijft.

Een ander maatje woont en werkt in UK en die laat in het midden of hij daar oud wordt of ooit weer hier gaat wonen. Dis is ook nog ff jonger. Maar ook hij heeft gewoon een ING rekening voor betalen en pinnen in NL naast een UK rekening voor dagelijks gebruik.

Details weet ik niet maar ik kan me zo voorstellen dat een bank niet blij is om langdurig meer dan dagelijks pinbetalingen uit het buitenland af te moeten handelen.
pi_204824882
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:10 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
De spread valt wel mee, de volatiliteit niet, maar dat is vrij ver off topic verder. Ik vind het gewoon geen geschikte oplossing voor het "probleem" van TS. Terwijl dit toch een van de peilers van het concept block chain was.
Vola werkt twee kanten op en intraday valt dat lijkt me toch mee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204825291
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:36 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Ik begreep dat een bank het niet zo leuk vindt als je niet in het land van die bank woont en dat dat een reden kan zijn om haar te sluiten.
In Nederland kan je sowieso nog bij de ING terecht als je buiten de EU woont, en toch een NL rekening wil hebben (zoals in mijn geval). Ze raden "om praktische redenen" aan om een NL (post)adres op te geven, en waren verder niet echt geïnteresseerd waar ik werkelijk woon.
Verder zijn er een aantal "online banken" waar je met een NL paspoort zonder enige moeite een rekening opent in SEPA gebied (o.a. Openbank en Revolut).
Dus zolang je een NL paspoort hebt, en een NL adres op kan geven zijn er mogelijkheden genoeg om naast je lokale bank in het land waar je woont ook nog een NL rekening te hebben, en zoals anderen al schreven, dat is altijd handig.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 23:59:23 #23
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allaah
pi_204826009
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:57 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
In Nederland kan je sowieso nog bij de ING terecht als je buiten de EU woont, en toch een NL rekening wil hebben (zoals in mijn geval). Ze raden "om praktische redenen" aan om een NL (post)adres op te geven, en waren verder niet echt geïnteresseerd waar ik werkelijk woon.
Verder zijn er een aantal "online banken" waar je met een NL paspoort zonder enige moeite een rekening opent in SEPA gebied (o.a. Openbank en Revolut).
Dus zolang je een NL paspoort hebt, en een NL adres op kan geven zijn er mogelijkheden genoeg om naast je lokale bank in het land waar je woont ook nog een NL rekening te hebben, en zoals anderen al schreven, dat is altijd handig.
Goeie tips, bedankt!

Wat bedoel je met SEPA gebied? Is het een eis dat ik in een sepa gebied woon?
En Allaah weet het het beste
pi_204826343
Paypal?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 22 mei 2022 @ 02:15:19 #25
269689 crew  Viv
pi_204826534
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 21:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Wat ik weet hebben die diverse vrienden van me bij vertrek naar buitenland gewoon de nl rekening aangehouden voor als ze in NL zijn en voor pensioen.
Hebben wij ook gedaan, mijn salaris komt inmiddels binnen op een Zweedse rekening, maar mijn Nederlandse ING-rekening heb ik ook nog.

Zowel geld versturen vanaf mijn ING naar een Zweedse rekening als geld ontvangen vanuit Zweden op mijn ING kost mij 6 euro per transactie. Geen idee hoe de kosten liggen bij een andere bank of een ander land, maar ik denk dat het altijd wel loont om kleine bedragen op te sparen en dan in één keer over te boeken.
pi_204826626
Open account op crypto exchange met Nederlandse identiteit. Stort euro's vanaf een NL bank. Koop crypto. Open account op crypto exchange met Mauritaanse identiteit, stuur crypto van ene exchange wallet naar de andere, wissel crypto voor Mauritaanse valuta en laat het storten op je Mauritaanse rekening.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjemmert op 22-05-2022 05:03:03 ]
pi_204826630
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:03 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Dat kost aan "wisselkoers" op sommige dagen meer dan een normale overboeking.
Voorlopig is het blockchain experiment alleen geslaagd op het punt "speculatieve investering"
Ligt eraan wat je verstuurd sommige crypto kost geen drol om te versturen andere zijn belachelijk duur.
pi_204826635
Mauritanië en dan zo weinig? Bwehehe. Voor zover Western Union geld naar dat land stuurt zullen ze er niet een 5% fee voor vragen. Mauritanië _O-
pi_204826637
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 18:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Gewoon overboeken via internetbankieren. Ik zou wel even de kosten hiervan eerst opzoeken.
Lol.
  zondag 22 mei 2022 @ 06:14:27 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204826659
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 18:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Gewoon overboeken via internetbankieren. Ik zou wel even de kosten hiervan eerst opzoeken.
Toppost weer ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204826663
@GewoonUitNL

Check ook even de mogelijkheden van Smallworldfs money transfer. Ik heb dat altijd gebruikt in Afrika en super tevreden over. Ontvanger krijgt (van jou) een code en kan het geld met die code bij een pick-up point cash ophalen.
  zondag 22 mei 2022 @ 08:44:25 #32
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allaah
pi_204826890
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 05:19 schreef FlauwKapsel het volgende:
Mauritanië en dan zo weinig? Bwehehe. Voor zover Western Union geld naar dat land stuurt zullen ze er niet een 5% fee voor vragen. Mauritanië _O-
Deze post snap ik niet
En Allaah weet het het beste
pi_204827286
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 04:49 schreef Sjemmert het volgende:
Open account op crypto exchange met Nederlandse identiteit. Stort euro's vanaf een NL bank. Koop crypto. Open account op crypto exchange met Mauritaanse identiteit, stuur crypto van ene exchange wallet naar de andere, wissel crypto voor Mauritaanse valuta en laat het storten op je Mauritaanse rekening.
En wat zijn de kosten?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204827291
Ik ben benieuwd want ik wil zelf een 10k overboeken naar USD.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204827305
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 18:55 schreef KrekelJapie het volgende:
Geld overmaken naar buitenland zou via wise kunnen. Is altijd goedkoper dan NL banken.
Transferwise heb ik de vorige keer ook gebruikt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204827392
Crypto is inderdaad het goedkoopste zoals sommigen hier al aangaven. Ik heb dat regelmatig gedaan. Een andere optie is Xoom (van Paypal). De kosten zijn daar ook in elk geval een stuk lager dan bij een bank. Daar heb ik ook goede ervaringen mee.
  zondag 22 mei 2022 @ 10:51:13 #37
189961 ex
aperture science
pi_204827758
Kunnen de mensen daar niet een Wise account openen? En jij dan ook? En dan via die manier geld overmaken (https://wise.com)

Ik gebruik altijd (Transfer)Wise voor m'n internationale overboekingen.
The cake is a lie!
  Redactie Frontpage zondag 22 mei 2022 @ 11:41:02 #38
38148 crew  Innisdemon
pi_204828052
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 19:50 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Niet willen dat mensen die me helpen (voor korte tijd) hun rekening geblokkeerd wordt oid is illegaal?

Ooit een bedrag van +- 2000 euro overgeboekt voor als het goed was een waterput en bouw van een moskee, als ik me niet vergis werd mijn rekening toen ook geblokkeerd.
Als je je niet vergist


Dat weet je niet meer?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zondag 22 mei 2022 @ 14:01:38 #39
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allaah
pi_204828972
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:41 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Als je je niet vergist


Dat weet je niet meer?
Lange tijd geleden; ik weet dat er een probleem was, vrij zeker dat mijn rekening geblokkeerd werd totdat ik hen belde. Maar omdat ik niet wil liegen schrijf ik uit voorzorg ' als ik me niet vergis' erbij, mocht ik me dus vergissen, heb ik niet gelogen. Maar 99% zeker dat dat t was.

Dit was trouwens vanaf mn rekening naar western union
En Allaah weet het het beste
  zondag 22 mei 2022 @ 14:02:35 #40
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allaah
pi_204828978
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 10:51 schreef ex het volgende:
Kunnen de mensen daar niet een Wise account openen? En jij dan ook? En dan via die manier geld overmaken (https://wise.com)

Ik gebruik altijd (Transfer)Wise voor m'n internationale overboekingen.
Mauritanië staat er niet tussen
En Allaah weet het het beste
  Redactie Frontpage zondag 22 mei 2022 @ 15:23:24 #41
38148 crew  Innisdemon
pi_204830079
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:01 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Lange tijd geleden; ik weet dat er een probleem was, vrij zeker dat mijn rekening geblokkeerd werd totdat ik hen belde. Maar omdat ik niet wil liegen schrijf ik uit voorzorg ' als ik me niet vergis' erbij, mocht ik me dus vergissen, heb ik niet gelogen. Maar 99% zeker dat dat t was.

Dit was trouwens vanaf mn rekening naar western union
ok
Lijkt me niet echt een bijzondere boeking eerlijk gezegd
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 8 juni 2022 @ 21:18:36 #42
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allaah
pi_204999274
Ik heb een wise account geopend maar daar heb ik een Belgische rekening bij gekregen.

Weet iemand of er een Belgische variant van tikkie is waarbij men ook van Nederlandse rekeningen kan overmaken?
En Allaah weet het het beste
pi_205001366
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:18 schreef GewoonUitNL het volgende:
Ik heb een wise account geopend maar daar heb ik een Belgische rekening bij gekregen.

Weet iemand of er een Belgische variant van tikkie is waarbij men ook van Nederlandse rekeningen kan overmaken?
Een tikkie is een erg hollands iets. Ik heb nooit van een verglijkbaare app gehoord in Belgie, of in en ander land. In Beglie komt payconiq het dichtsbij, maar dat is gewoon mobiel betalen dmv een qr code.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  donderdag 9 juni 2022 @ 17:17:42 #44
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allaah
pi_205006071
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 23:35 schreef miro86 het volgende:

[..]
Een tikkie is een erg hollands iets. Ik heb nooit van een verglijkbaare app gehoord in Belgie, of in en ander land. In Beglie komt payconiq het dichtsbij, maar dat is gewoon mobiel betalen dmv een qr code.
Je de insteek is het vooral voor degenen die overmaken het makkelijk te maken.

Kan ik met payconiq dan zo'n qr sturen via whatsapp bijv. welke zij kunnen scannen zonder app en waarna ze betalen?
En kan dit ook als ze een NL rek. hebben?
En Allaah weet het het beste
pi_205006290
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 17:17 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Je de insteek is het vooral voor degenen die overmaken het makkelijk te maken.

Kan ik met payconiq dan zo'n qr sturen via whatsapp bijv. welke zij kunnen scannen zonder app en waarna ze betalen?
En kan dit ook als ze een NL rek. hebben?
Je kan ook zelf een QR code maken met een koppeling naar je Belgische bankrekening:
https://aartjan.nl/blog/qr-code-factuur/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')