abonnement Unibet Coolblue
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 7 juni 2022 @ 20:40:45 #51
491163 Viesdik
pi_204988250
Sodemieter op met deze BS oorlogspropaganda man.
Laten we ons lekker zorgen maken om die duizenden uit huis geplaatste kinderen in Nederland
  Moderator dinsdag 7 juni 2022 @ 21:16:20 #52
5428 crew  miss_sly
pi_204988617
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 20:40 schreef Viesdik het volgende:
Sodemieter op met deze BS oorlogspropaganda man.
Laten we ons lekker zorgen maken om die duizenden uit huis geplaatste kinderen in Nederland
Zeker is dat iets om ons druk over te maken. Echter is dit het subforum OOR waar het gaat over de Oorlog Oekraïne Rusland. Dus laten we het on topic houden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204990070
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 20:15 schreef Federer-fan het volgende:
Ik zie nauwelijks nieuws over wandaden door Oekraïense soldaten. Zijn die er ook?
Waarschijnlijk niet, want ze behoren tot hun eigen clan. De Russen komen een gebied in waar ze niemand kennen en ze zullen eerder geneigd zijn om de bevolking als ondergeschikt te zien. Vervolgens vinden oorlogsmisdaden plaats omdat Russische soldaten hun Oekraïense medemens niet als mens beschouwen, in ieder geval niet als gelijkwaardig mens. Een bron van ellende.
pi_205041136
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 00:31 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet, want ze behoren tot hun eigen clan.
:')

Toen in Kiev de overheid wapens aan de burgers gaf om zich later tegen de Russen te beschermen, moesten ze 2 of 3 dagen later een avondklok instellen. Want heel veel van die burgers gingen 's avonds en 's nachts de straat op om hun 'clan'genoten waar ze ruzie mee hadden overhoop te schieten.

Je bent te positief over mensen. Nederlanders keerden zich tijdens WOII ook tegen andere Nederlanders.
pi_205041325
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 14:45 schreef RetepV het volgende:

[..]
:')

Toen in Kiev de overheid wapens aan de burgers gaf om zich later tegen de Russen te beschermen, moesten ze 2 of 3 dagen later een avondklok instellen. Want heel veel van die burgers gingen 's avonds en 's nachts de straat op om hun 'clan'genoten waar ze ruzie mee hadden overhoop te schieten.

Je bent te positief over mensen. Nederlanders keerden zich tijdens WOII ook tegen andere Nederlanders.
Bron?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:14:13 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205046540
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 10:34 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ondanks dat de Russen zich soms als beesten gedragen kan ik mij niet onttrekken aan de gedachte dat dit een verzonnen verhaal kan zijn
Dit is gewoon propaganda om de haat in de harten van de mensen aan te wakkeren. Dat weet ik voor 99% zeker.

En het gros trapt er telkens ook weer in. En tegelijkertijd bijvoorbeeld dan heel schijnheilig op een herdenking van WOI staan. "Hoe konden mensen toen elkaar zo naar het leven staan? Dit nooit weer!". Het antwoord is ook hier propaganda, die Fransen en Duitsers tegen elkaar opzette.

Toen kwam het de elite uit dat een Fransman en een Duitser, die elkaar helemaal niet kenden en elkaar nooit iets misdaan hadden, elkaar de hersenen insloegen. Tegenwoordig moet er 1 EU zijn, dus moeten dit vrienden zjin en moeten ze samen de hersenen van die Rus inslaan.

Mogelijk worden de mensen over 50 jaar wijsgemaakt dat Fransen, Duitsers en Russen de beste vrienden zijn en dat hun gemeenschappelijke vijand de Chinees is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205056728
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 20:40 schreef Viesdik het volgende:
Sodemieter op met deze BS oorlogspropaganda man.
Dit

Deze dame is trouwens ontslagen wegens haar BS propaganda dacht ik

Dus @miss_sly sluiten dit topic :P "fake news"

quote:
Why Ukraine's human rights chief Lyudmila Denisova was dismissed

He also accuses her of having focused too much on media work, and on describing sexually motivated crimes in gratuitous detail as well as the raping of children in occupied territories. However, some of these accounts, he said, had not been verified, which had harmed Ukraine's reputation and distracted media attention from other, proven crimes and problems.
https://www.dw.com/en/why(...)dismissed/a-62017920


[ Bericht 17% gewijzigd door UncleScorp op 15-06-2022 14:10:19 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 15 juni 2022 @ 14:33:22 #58
269689 crew  Viv
pi_205057317
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dit

Deze dame is trouwens ontslagen wegens haar BS propaganda dacht ik

Dus @:miss_sly sluiten dit topic :P "fake news"
[..]

De kritiek was vooral dat niet alle gevallen geverifieerd waren voordat zij erover rapporteerde aan de media, die het vervolgens als feiten overnamen:

quote:
The letter from the journalists indicated how reports from Denisova went into great detail about the alleged rape of children, some as young as 6 months old, by Russians.

The letter also criticized Denisova for including details of cases that the journalists said were unverified and asked her to "check the facts before publication" and "disclose only information for which there is sufficient evidence."

The letter went on to say that the information put out by Denisova's office is regarded as factual by the media, and is then used in articles and in speeches by public figures.
https://www.newsweek.com/(...)sault-claims-1711680

Dat wil dus niet per se zeggen dat het niet gebeurd (en dus fake news) is. Wel dat je terughoudend moet zijn met zulke beschuldigingen.
pi_205057543
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 14:33 schreef Viv het volgende:

[..]
De kritiek was vooral dat niet alle gevallen geverifieerd waren voordat zij erover rapporteerde aan de media, die het vervolgens als feiten overnamen:
[..]
https://www.newsweek.com/(...)sault-claims-1711680

Dat wil dus niet per se zeggen dat het niet gebeurd (en dus fake news) is. Wel dat je terughoudend moet zijn met zulke beschuldigingen.
ok ik had enkel de indruk dat men hier in OOR nogal gesteld was op correcte info daarmee :)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205057567
Dit zomaar aannemen als waarheid is achterlijk.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 15 juni 2022 @ 15:13:14 #61
269689 crew  Viv
pi_205057585
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 15:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
ok ik had enkel de indruk dat men hier in OOR nogal gesteld was op correcte info daarmee :)
In deze oorlog wordt zo'n beetje iedere uitspraak vanuit Oekraïne betwist door Rusland en andersom. Bovendien heeft de pers geen vrije toegang tot beide landen. Als we alleen geverifieerde gebeurtenissen zouden bespreken, wordt het dus nogal stil hier. :+
pi_205067170
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 11:23 schreef miss_sly het volgende:
Zullen we er geen wedstrijdje van maken wie nou het eerste of ergste slachtoffer is, maar gezamenlijk concluderen dat ieder slachtoffer er een te veel is?

Dank.
Ja, nee. Laten we vooral gradaties blijven maken. Een kind doodverkrachten is erger dan iemand direct executeren. En een onschuldig iemand executeren, is weer erger dan een soldaat van de vijand doodschieten.

Ze zijn alle drie slachtoffer. Maar niet gelijk.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 2 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')