Met je vingers spelen is handiger als je veel tokkelt enzo.
Electrisch is makkerlijk met plectrum. Er zijn wat technieken voor electrische gitaar waar je niet zonder plectrum kunt spelen...
De keuze is aan jouw ^_^
En je kunt natuurlijk tussen je elementen spelen he. Magoed, dan nog zou je ze niet moeten raken. Dan zit je te er te dicht op. Je hoeft niet met je plectrum door die snaren heen he, aanraken is genoeg.
Tis eigenlijk gewoon een kwestie van wennen.
quote:Je moet gewoon veel oefenen, als je gewend bent rechtshandig te spelen, maar bepaalde dingen gaan nog lastig, dan moet je gewoon oefenen. Oefenen, oefenen, oefenen.
Op dinsdag 4 februari 2003 22:57 schreef Sneakie het volgende:
het is ook zo normaal ben ik linkshandig maar gitaar speel ik sinds het begin rechtshandig omdat ik dit toch lekkerder vond aanvoelen, maar ik heb wel een beetje moeite met upstrokes spelen, kan dit te maken hebben dat ik normaal linkshandig ben ? of valt dit ook te doen door meer te oefenen?
quote:Elke dag een paar uur spelen zodat je het onnatuurlijke gevoel kwijtraakt en gitaar speelt zoals je ook schrijft of je muis hanteert.
Op dinsdag 4 februari 2003 23:00 schreef Sneakie het volgende:
ik speel nou circa 5 maanden gitaar en sinds 1 maand elektrisch. dat downstrokes gaat tot zekere hoogte wel maar hoe krijg ik die upstrokes een beetje onder de knie?
quote:Oefenen, les, oefenen, kijken hoe anderen het doen, oefenen, vragen hoe anderen het doen, oefenen, over technieken lezen en tot slot oefenen.
Op dinsdag 4 februari 2003 23:00 schreef Sneakie het volgende:
ik speel nou circa 5 maanden gitaar en sinds 1 maand elektrisch. dat downstrokes gaat tot zekere hoogte wel maar hoe krijg ik die upstrokes een beetje onder de knie?
Zelf wissel ik het af.
Beste is toch proberen bij je plectrum te blijven...
Probeer ook eens andere soorten plectra (plectrums?)
Ik speel bijv. met Dunlop "stubby"'s van 3 mm dik (normale plectrums zijn minder dan 1 mm... dus ut ligt er maar geheel aan wat jij fijn vindt spelen.
Ga gewoon eens (als je nieuwe snaren gaat halen of zow) een heel zooi plectrums kopen... dikke en dunne, grote en kleine. En probeer ze allemaal eens uit...
Oh! Ik vergat ut belangrijkste!! Dat je lol hebt met spelen, ut maakt niet uit hoe je speelt! Zolang het maar leuk is... right??
=edit, ben wel erg veel typefouten aan ut maken ^_^=
[Dit bericht is gewijzigd door neliz123 op 04-02-2003 23:26]
quote:Mark schijnt op de laatste paar albums weer uitgebreid met plectrum te spelen, maar zeker in zijn Dire Straits periode was het vrijwel alleen maar vingers. Mijn persoonlijke favoriet Jeff Beck speelt ook alleen maar met vingers (muv Crazy Legs waar hij met fingerpicks speelt).
Op dinsdag 4 februari 2003 23:10 schreef Sjaakman het volgende:
Mark Knopfler (jeweetwel Dire Straits) speelt altijd zonder plectrum.Zelf wissel ik het af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |