abonnement Unibet Coolblue
pi_204807353
Een meerderheid van de Tweede Kamer is bezorgd omdat publieke omroep Ongehoord Nederland "onweersproken" een extreemrechtse omvolkingstheorie uitzendt en vraagt het kabinet om actie. Het betreft een interview met de Belgische politicus Filip Dewinter in een uitzending van Ongehoord Nieuws op 10 mei.



D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma vindt dat Ongehoord Nederland "levensgevaarlijke complottheorien" uitzendt en gaat schriftelijke Kamervragen stellen. De Kamervragen worden mede-ingediend door VVD, PvdA, GroenLinks, Partij voor de Dieren, ChristenUnie, DENK, Volt en Lid Gndogan

"Dergelijke theorien inspireerden aanslagplegers eerder al tot vreselijke daden. Dit mag niet langer ongehinderd een platform krijgen, want het kan ronduit gevaarlijk zijn voor onze samenleving", zegt Sjoerdsma.

De omvolkingstheorie houdt in dat de Europese bevolking langzaam maar zeker wordt vervangen door niet-Europeanen.

Volgens de Kamerleden zorgt Ongehoord Nieuws voor "een podium om de omvolkingstheorie kritiekloos en zonder tegenspraak te verspreiden op de publieke omroep". Ze wijzen op het feit dat aanslagplegers in onder andere het Amerikaanse Buffalo (vorige week), het Nieuw-Zeelandse Christchurch (2019) en de Noorse hoofdstad Oslo (2011) deze omvolkingstheorie gebruikten als rechtvaardiging voor hun terreurdaden.

De AIVD waarschuwt in zijn recentste jaarverslag ook voor aanhangers van deze theorie. De politieke partijen zien het onweersproken uitzenden van deze omvolkingstheorie als een risico voor de Nederlandse veiligheid.

Ze willen weten of het kabinet in beeld kan brengen welke risico's er voor de Nederlandse maatschappij zijn en welke stappen het kabinet zal zetten om herhaling te voorkomen.

Ongehoord Nederland kwam al vaker in opspraak
Ongehoord Nederland maakt sinds dit jaar deel uit van het publieke bestel, maar kwam meteen in opspraak. Zo kwamen er in februari klachten over de eerste tv-uitzending binnen bij NPO-ombudsman Margo Smit. De klachten gingen vooral over onjuiste inhoud en desinformatie. Smit maakte daarop bekend dat er een onderzoek naar de klachten komt.

Smit laat NU.nl weten dat "het onderzoek nog loopt".

Een NPO-woordvoerder verwijst naar het onderzoek van de ombudsman. "Wij wachten haar eigen onafhankelijke oordeel hierover af, maar kunnen ons voorstellen dat er nu ook klachten zijn ingediend over de recente uitzending. Recent ingediende klachten kan ze nog in haar lopende onderzoek meenemen, dus mogelijk ook over de uitzending waar nu Kamervragen over zijn gesteld."

Volgens de NPO-zegsman wordt het oordeel van de ombudsman begin juni verwacht. "Als de bevindingen daartoe aanleiding geven, kan de NPO overwegen om binnen onze bevoegdheden een maatregel op te leggen."

Ongehoord Nederland is om een reactie op de Kamervragen gevraagd.

https://www.nu.nl/media/6(...)hoord-nederland.html

:T
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204807356
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 00:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De VVD is links?

o my sweet summer child... :*
Dat hoor ik best vaak van mensen die onder het spectrum van ON vallen.
Als je maar rechts genoeg bent wordt vanzelf alles links...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 20 mei 2022 @ 09:16:37 #3
240618 Micson
The lonely stoner
pi_204807380
Het staat buiten kijf dat er heel wat zou veranderen als moslims dit land naar hun eigen smaak in mochten richten. Feitelijk gezien groeit het percentage moslims t.o.v. niet-moslims in Nederland. Ergo: niet echt een controversiele theorie.
pi_204807394
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:16 schreef Micson het volgende:
Het staat buiten kijf dat er heel wat zou veranderen als moslims dit land naar hun eigen smaak in mochten richten. Feitelijk gezien groeit het percentage moslims t.o.v. niet-moslims in Nederland. Ergo: niet echt een controversiele theorie.
Maar, hoe groot is dat percentage en hoe groot is die invloed echt. En hoe meet je die invloed?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 20 mei 2022 @ 09:20:57 #5
240618 Micson
The lonely stoner
pi_204807414
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar, hoe groot is dat percentage en hoe groot is die invloed echt. En hoe meet je die invloed?
Momenteel niet zo groot, maar er zit ergens een tipping point en ik denk niet dat het gek is om dat te willen vermijden.

De lesboekjes op Koranscholen met anti-homoteksten, het anti-joodse sentiment, etc. Het is vrij breed gedragen binnen de moslimgemeenschap. Ze kunnen het via democratische kanalen of via een grassroots campaign door al onze homo's in elkaar te slaan en Kristallnachten te organiseren. Beiden gebeurt al in Amsterdam.
pi_204807440
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:20 schreef Micson het volgende:

[..]
Momenteel niet zo groot, maar er zit ergens een tipping point en ik denk niet dat het gek is om dat te willen vermijden.

De lesboekjes op Koranscholen met anti-homoteksten, het anti-joodse sentiment, etc. Het is vrij breed gedragen binnen de moslimgemeenschap. Ze kunnen het via democratische kanalen of via een grassroots campaign door al onze homo's in elkaar te slaan en Kristallnachten te organiseren. Beiden gebeurt al in Amsterdam.
Interessant dit. Wanneer zijn alle homo's in Amsterdam in elkaar geslagen en wanneer zijn daar kristalnachten georganiseerd? Want ik heb het idee dat ik dat totaal gemist heb.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204807447
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:16 schreef Micson het volgende:
Het staat buiten kijf dat er heel wat zou veranderen als moslims dit land naar hun eigen smaak in mochten richten. Feitelijk gezien groeit het percentage moslims t.o.v. niet-moslims in Nederland. Ergo: niet echt een controversiele theorie.
Dat hangt van de moslim af, bijvoorbeeld als we de SGP carte Blanche geven gaat er ook veel veranderen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204807566
Het staat zowel in de Islam als in de Bijbel, dat een tegenhangende religie (de Islam) op den duur de wereld overspoeld doormiddel van in andere woorden omvolking.

Tegenwoordig wordt alles direct geschaard onder “complottheorien” of “wappietaal”, maar dit is simpelweg een reel scenario dat ons in de toekomst staat te wachten, en zich voor onze ogen ontvouwt.

En maar cancelen weer met z’n allen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2022 09:40:22 ]
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 20 mei 2022 @ 09:41:23 #9
414785 sirdanilot
pi_204807600
Er komen steeds meer buitenlanders naar Europa dus het percentage neemt wel degelijk af. Ik zou zeggen laat de aivd die club goed in de gaten houden maar niet gaan lopen censureren het is hier geen China.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204807645
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:37 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Het staat zowel in de Islam als in de Bijbel, dat een tegenhangende religie (de Islam) op den duur de wereld overspoeld doormiddel van in andere woorden omvolking.

Tegenwoordig wordt alles direct geschaard onder “complottheorien” of “wappietaal”, maar dit is simpelweg een reel scenario dat ons in de toekomst staat te wachten, en zich voor onze ogen ontvouwt.

En maar cancelen weer met z’n allen.
'het staat in de bijbel, dus het is waar '
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204807651
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:16 schreef Micson het volgende:
Het staat buiten kijf dat er heel wat zou veranderen als moslims dit land naar hun eigen smaak in mochten richten. Feitelijk gezien groeit het percentage moslims t.o.v. niet-moslims in Nederland. Ergo: niet echt een controversiele theorie.
Alleen wordt het gebracht als een complot, een verkapte genocide op de boreale europeaan.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 09:50:23 #12
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204807680
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:47 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Alleen wordt het gebracht als een complot, een verkapte genocide op de boreale europeaan.
Dat vind ik ook onzinnig, aan de andere kant, de politiek doet alsof het een natuurlijk verschijnsel is waar niets aan de oorzaak te doen is, maar waar alleen maatregelen genomen kunnen worden om de gevolgen op te vangen. Dat is wmb ook onzinnig.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 20 mei 2022 @ 09:58:33 #13
491163 Viesdik
pi_204807729
Nederland is ook aan het omvolken.
Kan je leuk vinden, kan je niet leuk vinden... IS zooooooooooooowww
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 20 mei 2022 @ 10:01:20 #14
491163 Viesdik
pi_204807754
Het is simpel, het zijn geen complot theorien maar op waarheid gebaseerde feiten.
Als je de mening niet uitstaat, dan doe je de TV uit. Zoals ik dat 2 jaar geleden voor het laatst gedaan heb
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:04:39 #15
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_204807776
Arnold Karskens :') die kerel is een karikatuur van zichzelf geworden. Dom alt right wappie nieuwszendertje, dat we daar belasting voor betalen :r
pi_204807781
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:47 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Alleen wordt het gebracht als een complot, een verkapte genocide op de boreale europeaan.
De enigen die het een complot noemen, zijn de lui aan linkerzijde.
  Redactie Sport vrijdag 20 mei 2022 @ 10:06:47 #17
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204807792
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:16 schreef Micson het volgende:
Het staat buiten kijf dat er heel wat zou veranderen als moslims dit land naar hun eigen smaak in mochten richten. Feitelijk gezien groeit het percentage moslims t.o.v. niet-moslims in Nederland. Ergo: niet echt een controversiele theorie.
Maar het gaat hier niet om of er meer moslims zijn dan 100 jaar geleden hier in Nederland, het gaat erom dat men dat doelbewust doet om 'de blanke man' weg te krijgen, en dat lijkt me onzin.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 20 mei 2022 @ 10:07:28 #18
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204807799
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
De enigen die het een complot noemen, zijn de lui aan linkerzijde.
De uiterst linkse VVD-stemmers ook altijd!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204807825
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:01 schreef Viesdik het volgende:
Het is simpel, het zijn geen complot theorien maar op waarheid gebaseerde feiten.
Als je de mening niet uitstaat, dan doe je de TV uit. Zoals ik dat 2 jaar geleden voor het laatst gedaan heb
Elk complottheorie heeft altijd soort van feitelijke observaties.

bijv. we worden geregeerd door een regering met een schaduw overheid van elite wat eigenlijk slangen zijn.

In dit complot zitten meerdere feiten echter zijn al deze feiten heel makkelijk te bewijzen zoals: er is een regeging, er bestaan elites en er bestaan slangen. Echter is de schaduw overheid niet te bewijzen en het regeren door slangen ook niet (dit laatste zou een beeldspraak kunnen zijn). Dus hierom klopt het complot niet.

Maar hoe vaker dit complot herhaald wordt, hoe meer mensen herinnerd worden aan een mogelijke schaduw overheid en slangen zien, hoe sneller mensen het gaan geloven.

Dus nee, complotten zijn onzin en blijven onzin.
  Redactie Sport vrijdag 20 mei 2022 @ 10:13:32 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204807842
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:01 schreef Viesdik het volgende:
Het is simpel, het zijn geen complot theorien maar op waarheid gebaseerde feiten.
Als je de mening niet uitstaat, dan doe je de TV uit. Zoals ik dat 2 jaar geleden voor het laatst gedaan heb
Maar kritisch zijn over het mogelijke gevaar van een mening is opnieuw een mening. Het is niet dat ze direct overgaan tot een verbod op het hebben van die mening.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 20 mei 2022 @ 10:15:13 #21
491163 Viesdik
pi_204807861
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:11 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Elk complottheorie heeft altijd soort van feitelijke observaties.

bijv. we worden geregeerd door een regering met een schaduw overheid van elite wat eigenlijk slangen zijn.

In dit complot zitten meerdere feiten echter zijn al deze feiten heel makkelijk te bewijzen zoals: er is een regeging, er bestaan elites en er bestaan slangen. Echter is de schaduw overheid niet te bewijzen en het regeren door slangen ook niet (dit laatste zou een beeldspraak kunnen zijn). Dus hierom klopt het complot niet.

Maar hoe vaker dit complot herhaald wordt, hoe meer mensen herinnerd worden aan een mogelijke schaduw overheid en slangen zien, hoe sneller mensen het gaan geloven.

Dus nee, complotten zijn onzin en blijven onzin.
zullen we ons eerst eens zorgen maken over de constante regenval aan leugens van de gevestigde orde, dan dat we ons zorgen zouden moeten maken over 1 gast in een programma was om 10 voor half 1 in de middag wordt uitgezonden door een omroep die maar op 2 dagen mag uitzenden?

Zolang Rutte er nog zit met zijn leugens, is voor mij niks ergers.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 20 mei 2022 @ 10:18:23 #22
491163 Viesdik
pi_204807879
"Dergelijke theorien inspireerden aanslagplegers eerder al tot vreselijke daden"

Walgelijke deugwoorden van mensen die zelf de meeste schuld hebben als het gaat om aanslagen in Europa.
Links klootzakken die de zwakkeren in de maatschappij nog steeds weten te overtuigen van hun goede bedoelingen.
pi_204807892
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:18 schreef Viesdik het volgende:
"Dergelijke theorien inspireerden aanslagplegers eerder al tot vreselijke daden"

Walgelijke deugwoorden van mensen die zelf de meeste schuld hebben als het gaat om aanslagen in Europa.
Links klootzakken die de zwakkeren in de maatschappij nog steeds weten te overtuigen van hun goede bedoelingen.
Ze hebben dus goede bedoelingen, maar je vindt het wel klootzakken...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204807932
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:15 schreef Viesdik het volgende:

[..]
zullen we ons eerst eens zorgen maken over de constante regenval aan leugens van de gevestigde orde, dan dat we ons zorgen zouden moeten maken over 1 gast in een programma was om 10 voor half 1 in de middag wordt uitgezonden door een omroep die maar op 2 dagen mag uitzenden?

Zolang Rutte er nog zit met zijn leugens, is voor mij niks ergers.
Je kan je prima met meerdere zaken tegelijk bezighouden hoor.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204807943
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:15 schreef Viesdik het volgende:

[..]
zullen we ons eerst eens zorgen maken over de constante regenval aan leugens van de gevestigde orde, dan dat we ons zorgen zouden moeten maken over 1 gast in een programma was om 10 voor half 1 in de middag wordt uitgezonden door een omroep die maar op 2 dagen mag uitzenden?

Zolang Rutte er nog zit met zijn leugens, is voor mij niks ergers.
Ok, welke leugens zijn voor jou zo ernstig dat je hiervoor een complottheorie minder schadelijk vind? Een complottheorie wie in de basis onze +300jaar open liberale cultuur kapot wil maken?
pi_204807949
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:18 schreef Viesdik het volgende:
"Dergelijke theorien inspireerden aanslagplegers eerder al tot vreselijke daden"

Walgelijke deugwoorden van mensen die zelf de meeste schuld hebben als het gaat om aanslagen in Europa.
Links klootzakken die de zwakkeren in de maatschappij nog steeds weten te overtuigen van hun goede bedoelingen.
Eindelijk weer eens een echt ouderwetse haatpost. Alles goed met je verder? _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 20 mei 2022 @ 10:27:07 #27
491163 Viesdik
pi_204807968
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Eindelijk weer eens een echt ouderwetse haatpost. Alles goed met je verder? _O-
jahoor :)
pi_204807979
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
'het staat in de bijbel, dus het is waar '
Vind ik een beetje een rare uitspraak, maargoed als jij dat wil geloven, dan mag dat.

Waar het mij om gaat is dat je zulke “complottheorien” niet moet kunnen verbieden, zonder dat door te trekken in een veel bredere zin, de geschriften van de Bijbel en Koran bijvoorbeeld, waar hetzelfde beschreven wordt. Want anders is het discriminatie:

“Wappies mogen het niet zeggen, maar gelovigen wel!”

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2022 10:30:19 ]
pi_204808031
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:28 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Vind ik een beetje een rare uitspraak, maargoed als jij dat wil geloven, dan mag dat.
Je hebt kennelijk de aanhalingstekens gemist.


quote:
Waar het mij om gaat is dat je zulke “complottheorien” niet moet kunnen verbieden, zonder dat door te trekken in een veel bredere zin, de geschriften van de Bijbel en Koran bijvoorbeeld, waar hetzelfde beschreven wordt. Want anders is het discriminatie:

“Wappies mogen het niet zeggen, maar gelovigen wel!”

Er staat heel veel in de bijbel dat we niet meer zeggen, bijvoorbeeld dat je homo's moet stenigen oid...

Beetje raar dat de bijbel of de koran wordt gebruikt om te voorkomen dat bepaalde uitingen worden verboden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:36:22 #30
240618 Micson
The lonely stoner
pi_204808055
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Interessant dit. Wanneer zijn alle homo's in Amsterdam in elkaar geslagen en wanneer zijn daar kristalnachten georganiseerd? Want ik heb het idee dat ik dat totaal gemist heb.
1. Zie rapport uit de la van Rutger Groot-Wasssink
2. Restaurants met een Joodse vlag buiten kunnen ieder weekend scherven rapen en een nieuwe vlag kopen; dat is algemeen bekend.

Je weet het wel, maar om een of andere reden doe je alsof het totaal nieuwe inzichten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Micson op 20-05-2022 11:55:50 ]
pi_204808104
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hebt kennelijk de aanhalingstekens gemist.
[..]
Er staat heel veel in de bijbel dat we niet meer zeggen, bijvoorbeeld dat je homo's moet stenigen oid...

Beetje raar dat de bijbel of de koran wordt gebruikt om te voorkomen dat bepaalde uitingen worden verboden.
Je begint nu te lullen in zoals ik dat noem “U-bochten”, omdat je het argument al verloren hebt.

Nogmaals: de een mag wel spreken over omvolking, de ander mag dat niet, omdat hij “wappie”, rechts, populist, whatever is. Dat is de reinste vorm van discriminatie. Punt, feit.

Het is wederom weer een voorbeeld van hoe hypocriet de cancelculture is.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:41:52 #32
240618 Micson
The lonely stoner
pi_204808114
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar het gaat hier niet om of er meer moslims zijn dan 100 jaar geleden hier in Nederland, het gaat erom dat men dat doelbewust doet om 'de blanke man' weg te krijgen, en dat lijkt me onzin.
Hier heb je wel een punt ja. Er wordt gesuggereerd dat links hierachter zit, maar hun belang bij omvolking ontgaat me.

Nu ik erover nadenk: ik zag laatst op zijn twitter dat juist Thierry tegen moslims aan aan het schurken was, in een 'conservatieve alliantie' :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Micson op 20-05-2022 11:56:17 ]
  Redactie Sport vrijdag 20 mei 2022 @ 10:46:18 #33
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204808152
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:41 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Je begint nu te lullen in zoals ik dat noem “U-bochten”, omdat je het argument al verloren hebt.

Nogmaals: de een mag wel spreken over omvolking, de ander mag dat niet, omdat hij “wappie”, rechts, populist, whatever is. Dat is de reinste vorm van discriminatie. Punt, feit.

Het is wederom weer een voorbeeld van hoe hypocriet de cancelculture is.
Ik vind "omvolking" anders sowieso een hele rare term
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204808204
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vind "omvolking" anders sowieso een hele rare term
Eens. Ik ook, maar zo wordt het genoemd als ik me niet vergis, toch?

Het is feitelijk een demografische verschuiving die (in tegenstelling tot wat sommigen zeggen), wel degelijk plaatsvindt. En welke mening je daarover dan ook bent toebedeeld, die mag je gewoon uitspreken.

Dat sommigen ervan maken dat het intentioneel plaatsvindt ben ik het niet mee eens, maar ieder z’n mening toch?

En daar worden dan kamervragen over gesteld. Alsof we geen belangrijkere zaken op de agenda hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2022 10:55:43 ]
pi_204808338
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:41 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Je begint nu te lullen in zoals ik dat noem “U-bochten”, omdat je het argument al verloren hebt.
Het is mijn argument niet.
Jij komt met de bijbel en koran aangelopen.


quote:
Nogmaals: de een mag wel spreken over omvolking, de ander mag dat niet, omdat hij “wappie”, rechts, populist, whatever is. Dat is de reinste vorm van discriminatie. Punt, feit.
Wie mag dan wel over omvolking spreken?
Dat wordt nergens in deze discussie beweerd.


quote:
Het is wederom weer een voorbeeld van hoe hypocriet de cancelculture is.
Slaat ook nergens op...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204810097
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:50 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat vind ik ook onzinnig, aan de andere kant, de politiek doet alsof het een natuurlijk verschijnsel is waar niets aan de oorzaak te doen is, maar waar alleen maatregelen genomen kunnen worden om de gevolgen op te vangen. Dat is wmb ook onzinnig.
Waarom zou het geen natuurlijk verschijnsel zijn?
Hier is rijkdom, daar niet. Dat trekt mensen aan.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 14:04:41 #37
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204810118
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:02 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Waarom zou het geen natuurlijk verschijnsel zijn?
Hier is rijkdom, daar niet. Dat trekt mensen aan.
Ja, en dat betekent ook dat je dat toe moet laten? Wat is je adres? Kom ik ook even gebruik maken van jouw rijkdom!

Grenzen zijn er niet voor niets.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204810256
Omvolking is niet hetzelfde als islamisering.

Omvolking is ook geen complot, theorie, of complottheorie.

Omvolking is verschijnsel dat je kunt waarnemen en meten.

En dit staat weer los van de vraag of omvolking een goede, neutrale, of slechte ontwikkeling is.
pi_204810269
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Omvolking is niet hetzelfde als islamisering.

Omvolking is ook geen complot, theorie, of complottheorie.

Omvolking is verschijnsel dat je kunt waarnemen en meten.

En dit staat weer los van de vraag of omvolking een goede, neutrale, of slechte ontwikkeling is.
Het gaat er dan ook om het complotgedeelte dat er een groter plan achter zit.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_204810310
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Omvolking is niet hetzelfde als islamisering.

Omvolking is ook geen complot, theorie, of complottheorie.

Omvolking is verschijnsel dat je kunt waarnemen en meten.

En dit staat weer los van de vraag of omvolking een goede, neutrale, of slechte ontwikkeling is.
Omvolken = Omvolking is een aanduiding voor de vermeende vervanging van de Westerse inheemse bevolking door immigranten met een niet-Westerse cultuur.

Dit is dus gewoon extreem rechtse bullshit en niet te meten.

Immigratie is te meten, maar hoe meet je omvolken, alle fvd-ers die Russische onzin spuien mee tellen, alle nationalisten die onze eeuwen oude cultuur van vrijheid van godsdienst willen kapot maken. Onze eeuwen oude traditie van open grenzen? Dat bedoel je met omvolken?
pi_204810336
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Het gaat er dan ook om het complotgedeelte dat er een groter plan achter zit.
de hele definitie van omvolken is al een complot opzixh zelf. Nu proberen de rechtse extremisten om de term omvolken te neutraliseren.

Maar omvolken is dus direct al hebben over een complot.
pi_204810360
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Het gaat er dan ook om het complotgedeelte dat er een groter plan achter zit.
Ja, nogmaals: alleen linkse politici en linkse media roepen dit steeds.

Schematisch:

1. Een rechtse politicus zegt: "Wij zien dat er in Europa een omvolking plaatsvindt. Is dat wel een goede ontwikkeling? Zouden we deze ontwikkeling niet beter kunnen stoppen?"

2. Reactie van de linkse media: "Wat vreselijk, die complottheorie over omvolking!"
pi_204810405
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:26 schreef Korenfok het volgende:

[..]
de hele definitie van omvolken is al een complot opzixh zelf. Nu proberen de rechtse extremisten om de term omvolken te neutraliseren.

Maar omvolken is dus direct al hebben over een complot.
Ben ik niet helemaal met je eens. Door de eeuwen heen heeft bijvoorbeeld Homo Sapiens de Neanderthaler verdrongen en later is het blonde Kaukasische "ras" dominant geworden in Europa. |
USA is de inheemse bevolking ook door het Kaukasische ras min of meer verdrongen.

Het fenomeen bestaat.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_204810434
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ja, nogmaals: alleen linkse politici en linkse media roepen dit steeds.

Schematisch:

1. Een rechtse politicus zegt: "Wij zien dat er in Europa een omvolking plaatsvindt. Is dat wel een goede ontwikkeling? Zouden we deze ontwikkeling niet beter kunnen stoppen?"

2. Reactie van de linkse media: "Wat vreselijk, die complottheorie over omvolking!"
omvolken is extreem rechtse bullshit net als alle joden de wereld zouden regeren en alle Europeanen zouden uitmoorden. Zelfde mechanisme het is extreem rechtse racistische bullshit.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 14:35:11 #45
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204810473
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Het gaat er dan ook om het complotgedeelte dat er een groter plan achter zit.
Dat heb ik ze niet horen zeggen maar misschien dat jij me dat kan laten horen?
  vrijdag 20 mei 2022 @ 14:35:57 #46
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204810483
Vooralsnog is er geen enkele indicatie dat migratiestromen zullen afnemen, laat staan stoppen. Autochtone bevolking krijgt minder kinderen. Als je dit dus allemaal extrapoleert naar een aantal jaren, dan heb je je antwoord.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 mei 2022 @ 14:37:29 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204810511
Ik heb eens op een niet nader te noemen links gedomineerde plek gevraagd wat nou in godsnaam het grote probleem is.

Ik denk dat ik nog net geen terrorist was voor het niet meedoen in de parade der blinde haat. Goed, weten we nog niks :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_204810524
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ben ik niet helemaal met je eens. Door de eeuwen heen heeft bijvoorbeeld Homo Sapiens de Neanderthaler verdrongen en later is het blonde Kaukasische "ras" dominant geworden in Europa. |
USA is de inheemse bevolking ook door het Kaukasische ras min of meer verdrongen.

Het fenomeen bestaat.
Omvolking is een aanduiding voor de vermeende vervanging van de Westerse inheemse bevolking door immigranten met een niet-Westerse cultuur. Volgens diverse extreem-rechtse theorien wordt in Westerse landen de oorspronkelijke bevolking via massa-immigratie geleidelijk geheel of voor het grootste gedeelte vervangen door vreemdelingen, met name moslim.

Dit is korte introdutie beschreven op wiki.

Er is geen sprake van omvolking in Europa. Nooit geweest. de dominantie van van een haar kleur komt door inteelt rood haar was altijd meest voorkomende in deze gebieden (germanen) het blonde gen is pas met de vikingen hier vermengt maar nooit dominant geweest.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 14:40:59 #49
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204810561
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze hebben dus goede bedoelingen, maar je vindt het wel klootzakken...
Je kunt in je eigen optiek goed handelen, doch pure wreedheden plegen. Gewoon een kwestie van perspectief en persoonlijke overtuiging.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 14:45:07 #50
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204810619
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Het gaat er dan ook om het complotgedeelte dat er een groter plan achter zit.
Nou, daar moet toch gewoon over gediscussieerd kunnen worden?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 14:47:02 #51
5428 crew  miss_sly
pi_204810644
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:35 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dat heb ik ze niet horen zeggen maar misschien dat jij me dat kan laten horen?
twitter
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204810694
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:32 schreef Korenfok het volgende:

[..]
omvolken is extreem rechtse bullshit net als alle joden de wereld zouden regeren en alle Europeanen zouden uitmoorden. Zelfde mechanisme het is extreem rechtse racistische bullshit.
Nee.
pi_204810726
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:35 schreef thedeedster het volgende:
Vooralsnog is er geen enkele indicatie dat migratiestromen zullen afnemen, laat staan stoppen. Autochtone bevolking krijgt minder kinderen. Als je dit dus allemaal extrapoleert naar een aantal jaren, dan heb je je antwoord.
Exact. Dit komt ook door de autochtonen zelf, die slechts 1,4 kind per vrouw produceren. Om de omvolking tegen te gaan, moeten autochtonen meer kinderen krijgen. En tegelijkertijd moet immigratie worden ontmoedigd / gestopt, en remigratie gestimuleerd.

Maar dat zal niet gebeuren, denk ik. De autochtone Europeaan is te vergelijken met de spreekwoordelijke kikker die rustig blijft zitten in de pan terwijl hij langzaam wordt gekookt.
pi_204810752
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Exact. Dit komt ook door de autochtonen zelf, die slechts 1,4 kind per vrouw produceren. Om de omvolking tegen te gaan, moeten autochtonen meer kinderen krijgen. En tegelijkertijd moet immigratie worden ontmoedigd / gestopt, en remigratie gestimuleerd.

Maar dat zal niet gebeuren, denk ik. De autochtone Europeaan is te vergelijken met de spreekwoordelijke kikker die rustig blijft zitten in de pan terwijl hij langzaam wordt gekookt.
Hoeveel kinderen heb je zelf al? 10?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 20 mei 2022 @ 15:01:23 #55
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204810781
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Exact. Dit komt ook door de autochtonen zelf, die slechts 1,4 kind per vrouw produceren. Om de omvolking tegen te gaan, moeten autochtonen meer kinderen krijgen. En tegelijkertijd moet immigratie worden ontmoedigd / gestopt, en remigratie gestimuleerd.

Maar dat zal niet gebeuren, denk ik. De autochtone Europeaan is te vergelijken met de spreekwoordelijke kikker die rustig blijft zitten in de pan terwijl hij langzaam wordt gekookt.
Het enige waarover valt te discussiren is of er een daadwerkelijke intentie van de Overheid achter zit.

Ik zie niet in waarom je hier geen inhoudelijke discussie over kunt hebben. En dan eventueel zonder mekaar direct voor rotte vis uit te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door thedeedster op 20-05-2022 15:06:52 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204810827
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:35 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dat heb ik ze niet horen zeggen maar misschien dat jij me dat kan laten horen?
Baudet met zijn Homeopatische verdunning en verering van Camus en "le grand remplacement". Nog nooit gehoord?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_204810828
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoeveel kinderen heb je zelf al? 10?
5
pi_204810832
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
5
Netjes, netjes.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204810853
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Exact. Dit komt ook door de autochtonen zelf, die slechts 1,4 kind per vrouw produceren. Om de omvolking tegen te gaan, moeten autochtonen meer kinderen krijgen. En tegelijkertijd moet immigratie worden ontmoedigd / gestopt, en remigratie gestimuleerd.
En hoeveel kinderen krijgen allochtonen?
quote:
Maar dat zal niet gebeuren, denk ik. De autochtone Europeaan is te vergelijken met de spreekwoordelijke kikker die rustig blijft zitten in de pan terwijl hij langzaam wordt gekookt.
Hiermee impliceer je dat "omvolking" slecht zou zijn. Is dat wat je bedoeld? zo ja, waarom?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 15:08:40 #60
33189 RM-rf
1/998001
pi_204810855
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:37 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Het staat zowel in de Islam als in de Bijbel, dat een tegenhangende religie (de Islam) op den duur de wereld overspoeld doormiddel van in andere woorden omvolking.

Tegenwoordig wordt alles direct geschaard onder “complottheorien” of “wappietaal”, maar dit is simpelweg een reel scenario dat ons in de toekomst staat te wachten, en zich voor onze ogen ontvouwt.

En maar cancelen weer met z’n allen.
ikzelf schaal dan ook grote delen van de inhoud van de bijbel en de Koran onder best gevaarlijke 'wappie' (ik prefereer een irrationele en antiwetenschapppelijke tegendenk-richting als betiteling) complottheorieen... en niet voor niks is een groot aantal extreem fundamentalistische gevaarlijke geweldplegers geinpsireerd door dat soort van boeken.

ik heb verder een stronthekel aan 'cancellen', omdat ik voor individuele vrijheid ben en niemand wil verbieden in aanraking met gevaarlijke ideeen te komen, juist omdat ik liever heb dat dat in de openbaarheid gebeurt en het openlijk ook tegengesproken kan worden...
Ik geloof ook dat de wetenschap altijd iedere op feiten en redelijkheid gebaseerde arument kan winnen van 'alternatief denkenden' die geen rationaliteit kennen en hun fantasiewereld op onzinverhaaltjes bouwen.

maar duidelijk maken dat zulke fundamentalistische religieuze ideeen erg gevaarlijk zijn lijkt me erg belangrijk en een gemenschap moet zeker oppassen door een kleine minderheid die vanuit zulke religieuze sektes over kan gaan tot geweld tegen de samenleving.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 15:12:12 #61
5428 crew  miss_sly
pi_204810884
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Exact. Dit komt ook door de autochtonen zelf, die slechts 1,4 kind per vrouw produceren. Om de omvolking tegen te gaan, moeten autochtonen meer kinderen krijgen. En tegelijkertijd moet immigratie worden ontmoedigd / gestopt, en remigratie gestimuleerd.

Maar dat zal niet gebeuren, denk ik. De autochtone Europeaan is te vergelijken met de spreekwoordelijke kikker die rustig blijft zitten in de pan terwijl hij langzaam wordt gekookt.
Dat sprookje van de kikker is ook erg hardnekkig hier op Fok.

De omvolkingstheorie gaat vooral om de intentie: dat door overheden bewust migranten worden binnengehaald om te vermengen en het zogenaamde Europese blanke volk weg te werken. Dat er door globalisatie en meer contacten tussen werelddelen steeds meer mensen in gemengde relaties terechtkomen is niets op tegen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204810916
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat sprookje van de kikker is ook erg hardnekkig hier op Fok.

De omvolkingstheorie gaat vooral om de intentie: dat door overheden bewust migranten worden binnengehaald om te vermengen en het zogenaamde Europese blanke volk weg te werken. Dat er door globalisatie en meer contacten tussen werelddelen steeds meer mensen in gemengde relaties terechtkomen is niets op tegen.
Grappige is dat pakmbeet 70 jaar geleden de Protestanten in Nederland doodsbang waren dat de Katholieken snel de overhand zouden krijgen omdat die veel meer kinderen kregen in opdracht van de paus.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 20 mei 2022 @ 15:19:08 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204810932
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Exact. Dit komt ook door de autochtonen zelf, die slechts 1,4 kind per vrouw produceren. Om de omvolking tegen te gaan, moeten autochtonen meer kinderen krijgen. En tegelijkertijd moet immigratie worden ontmoedigd / gestopt, en remigratie gestimuleerd.

Maar dat zal niet gebeuren, denk ik. De autochtone Europeaan is te vergelijken met de spreekwoordelijke kikker die rustig blijft zitten in de pan terwijl hij langzaam wordt gekookt.
Als ik een relatie en kinderen krijg met iemand die in Nederland geboren is, haar ouders in Nederland geboren zijn maar zij en haar ouders hebben een donkere huidskleur.

Dan heb ik toch autochtone kinderen? :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204810958
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Grappige is dat pakmbeet 70 jaar geleden de Protestanten in Nederland doodsbang waren dat de Katholieken snel de overhand zouden krijgen omdat die veel meer kinderen kregen in opdracht van de paus.
Waarom denk je dat religies zich zo intensief met seksualiteit bemoeien? Tot aan genitale verminking aan toe om seksualiteit zoveel mogelijk te reduceren tot reproductieve handelingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204810972
quote:
84s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als ik een relatie en kinderen krijg met iemand die in Nederland geboren is, haar ouders in Nederland geboren zijn maar zij en haar ouders hebben een donkere huidskleur.

Dan heb ik toch autochtone kinderen? :)
Ik ben zo allochtoon als het maar zijn kan. Duitse moeder en een vader die in Indonesi is geboren (als blanke hollander though)
Maar goed, ik ben wit en blond dus dat vind men geen probleem
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_204810988
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Waarom denk je dat religies zich zo intensief met seksualiteit bemoeien? Tot aan genitale verminking aan toe om seksualiteit zoveel mogelijk te reduceren tot reproductieve handelingen.
Welk christelijk geloof doet precies aan genitale verminkingen
In mijn voorbeeld gaat het om de Paus die voorbehoedsmiddelen verbood. Net zoals bij de zwarte kousen kerk

Geen enkel geloof wil het reduceren tot puur reproductief. Reproductie is inderdaad het doel, en zoveel mogelijk, maar voor de man geldt dat het gewoon leuk moet blijven, anders gebeurd er niks.
Vrouwen hebben natuurlijk niks in te brengen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 15:26:27 #67
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_204810994
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:01 schreef thedeedster het volgende:
Ik zie niet in waarom je hier geen inhoudelijke discussie over kunt hebben. En dan eventueel zonder mekaar direct voor rotte vis uit te maken.
In principe is het geen probleem om een inhoudelijke discussie te hebben over demografische ontwikkelingen en volksverhuizingen. De hele geschiedenis staat er vol van, en de hele huidige westerse samenleving is zelf tot stand gekomen door migraties en volksverhuizingen door de geschiedenis heen.

Het probleem is met name dat de term "omvolking" een beetje gekaapt is door lieden die van mening zijn dat er een vooropgezet plan is van "de elite" die om "redenen" de huidige westerse samenleving wil vervangen door een niet-westerse samenleving, en daarom doelbewust immigratie aanwakkert om zo op termijn de blanke blonde Europeaan uit te roeien om zelf meer macht te verwerven (ofzo). Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een simpel economisch motief op basis van het hierheen halen van goedkope arbeidskrachten door werkgevers.

Dus zodra je de term "omvolking" begint te hanteren, dan begin je eigenlijk al direct tegen die groep mensen aan te schurken die geen interesse hebben in een discussie over demografische ontwikkelingen, maar die enkel tegen "de elite" en (niet-westerse) buitenlanders zijn. De kans op enig serieus debat is dan al snel verkeken.
pi_204811008
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Welk christelijk geloof doet precies aan genitale verminkingen
In mijn voorbeeld gaat het om de Paus die voorbehoedsmiddelen verbood. Net zoals bij de zwarte kousen kerk
Mijn punt is dat daaraan dezelfde logica ten grondslag ligt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 20 mei 2022 @ 15:28:22 #69
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204811010
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ik ben zo allochtoon als het maar zijn kan. Duitse moeder en een vader die in Indonesi is geboren (als blanke hollander though)
Maar goed, ik ben wit en blond dus dat vind men geen probleem
Jij mag dus geen kinderen krijgen van Sjoukje :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204811017
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Mijn punt is dat daaraan dezelfde logica ten grondslag ligt.
nee.

Het wegenemen van de lol van sex (bij mannen) zou averechts werken als het gaat om reproductie
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_204811029
quote:
84s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Jij mag dus geen kinderen krijgen van Sjoukje :P
te laat. 2x een kwart duitsers in Nederland ter wereld gebracht. Weer een bijdrage aan de omvolking gedaan
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_204811051
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:26 schreef Leshy het volgende:

[..]
In principe is het geen probleem om een inhoudelijke discussie te hebben over demografische ontwikkelingen en volksverhuizingen. De hele geschiedenis staat er vol van, en de hele huidige westerse samenleving is zelf tot stand gekomen door migraties en volksverhuizingen door de geschiedenis heen.

Het probleem is met name dat de term "omvolking" een beetje gekaapt is door lieden die van mening zijn dat er een vooropgezet plan is van "de elite" die om "redenen" de huidige westerse samenleving wil vervangen door een niet-westerse samenleving, en daarom doelbewust immigratie aanwakkert om zo op termijn de blanke blonde Europeaan uit te roeien om zelf meer macht te verwerven (ofzo). Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een simpel economisch motief op basis van het hierheen halen van goedkope arbeidskrachten door werkgevers.

Dus zodra je de term "omvolking" begint te hanteren, dan begin je eigenlijk al direct tegen die groep mensen aan te schurken die geen interesse hebben in een discussie over demografische ontwikkelingen, maar die enkel tegen "de elite" en (niet-westerse) buitenlanders zijn. De kans op enig serieus debat is dan al snel verkeken.
^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204811092
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:26 schreef Leshy het volgende:

[..]
In principe is het geen probleem om een inhoudelijke discussie te hebben over demografische ontwikkelingen en volksverhuizingen. De hele geschiedenis staat er vol van, en de hele huidige westerse samenleving is zelf tot stand gekomen door migraties en volksverhuizingen door de geschiedenis heen.

Het probleem is met name dat de term "omvolking" een beetje gekaapt is door lieden die van mening zijn dat er een vooropgezet plan is van "de elite" die om "redenen" de huidige westerse samenleving wil vervangen door een niet-westerse samenleving, en daarom doelbewust immigratie aanwakkert om zo op termijn de blanke blonde Europeaan uit te roeien om zelf meer macht te verwerven (ofzo). Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een simpel economisch motief op basis van het hierheen halen van goedkope arbeidskrachten door werkgevers.
Je kunt het omvolking noemen of vervangingsmigratie, maar dat is wel waarop aangestuurd is en wordt en daar zit meer achter dan goedkope arbeidskrachten want een groot deel van de immigranten werkt niet.

quote:
Dus zodra je de term "omvolking" begint te hanteren, dan begin je eigenlijk al direct tegen die groep mensen aan te schurken die geen interesse hebben in een discussie over demografische ontwikkelingen, maar die enkel tegen "de elite" en (niet-westerse) buitenlanders zijn. De kans op enig serieus debat is dan al snel verkeken.
Er is altijd wel een stok om de hond te slaan, een woord dat gebruikt wordt zodat men het er niet over kan hebben. Want als je het erover gaat hebben dan wordt het pijnlijk.

Het zijn geen demografische ontwikkelingen maar het demografisch beleid. Dat is op zich al iets heel vreemds voor een democratisch land. De bevolking stelt de volksvertegenwoordiging samen, niet andersom. Je wordt verkozen en dan ga je het volk dienen, en dus niet er een ander volk van maken door demografische 'ontwikkelingen'. De misvatting is dat onze overheid het land in eigendom zou hebben en kan beslissen wie dat wingewest mag bevolken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204811102
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]
nee.

Het wegenemen van de lol van sex (bij mannen) zou averechts werken als het gaat om reproductie
Nee hoor. De lol beperkt zich veel meer tot neuken. Vraag maar aan de schapen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 16:23:14 #75
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204811490
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:26 schreef Leshy het volgende:

[..]
In principe is het geen probleem om een inhoudelijke discussie te hebben over demografische ontwikkelingen en volksverhuizingen. De hele geschiedenis staat er vol van, en de hele huidige westerse samenleving is zelf tot stand gekomen door migraties en volksverhuizingen door de geschiedenis heen.

Het probleem is met name dat de term "omvolking" een beetje gekaapt is door lieden die van mening zijn dat er een vooropgezet plan is van "de elite" die om "redenen" de huidige westerse samenleving wil vervangen door een niet-westerse samenleving, en daarom doelbewust immigratie aanwakkert om zo op termijn de blanke blonde Europeaan uit te roeien om zelf meer macht te verwerven (ofzo). Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een simpel economisch motief op basis van het hierheen halen van goedkope arbeidskrachten door werkgevers.

Dus zodra je de term "omvolking" begint te hanteren, dan begin je eigenlijk al direct tegen die groep mensen aan te schurken die geen interesse hebben in een discussie over demografische ontwikkelingen, maar die enkel tegen "de elite" en (niet-westerse) buitenlanders zijn. De kans op enig serieus debat is dan al snel verkeken.
Tja, en dan ga je dus klagen in de Kamer. Lekker makkelijk.

Edit; dit doet me denken aan de een-tweetjes tussen Pechthold en Wilders, waarin ze aandacht kregen door zich continu tegen mekaar af te zetten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 16:23:53 #76
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204811497
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Grappige is dat pakmbeet 70 jaar geleden de Protestanten in Nederland doodsbang waren dat de Katholieken snel de overhand zouden krijgen omdat die veel meer kinderen kregen in opdracht van de paus.
En toen kwam de grote ontkerkelijking van de jaren 60 en begon de gezinsgrootte ook bij de nog overgebleven katholieken te dalen. Maar dat was min of meer een gesloten systeem, terwijl hier een voortdurende instroom plaatsvindt vanuit de schier oneindige reservoirs van Azi en Afrika.
pi_204811511
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Interessant dit. Wanneer zijn alle homo's in Amsterdam in elkaar geslagen en wanneer zijn daar kristalnachten georganiseerd? Want ik heb het idee dat ik dat totaal gemist heb.
Heb ook het idee dat dit soort incidenten zeer breed in de media komen. Net zoals het klimaat en al die andere lgbht en wokeness onderwerpen die zich vooral in Amsterdam afspelen.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 16:29:53 #78
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204811561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:26 schreef Leshy het volgende:

[..]
Dus zodra je de term "omvolking" begint te hanteren, dan begin je eigenlijk al direct tegen die groep mensen aan te schurken die geen interesse hebben in een discussie over demografische ontwikkelingen, maar die enkel tegen "de elite" en (niet-westerse) buitenlanders zijn. De kans op enig serieus debat is dan al snel verkeken.
Goed, dus de term "omvolking" is een no-go omdat hij gekaapt zou zijn door boeven. Welke alternatieve term zou je willen voorstellen om er toch een discussie over te kunnen openen? Bestaat er zo'n term?
pi_204811703
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 16:29 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Goed, dus de term "omvolking" is een no-go omdat hij gekaapt zou zijn door boeven. Welke alternatieve term zou je willen voorstellen om er toch een discussie over te kunnen openen? Bestaat er zo'n term?
Boomervervanging?
  vrijdag 20 mei 2022 @ 16:40:04 #80
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204811713
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[ twitter ]
:?
quote:
Het betreft een interview met de Belgische politicus Filip Dewinter in een uitzending van Ongehoord Nieuws op 10 mei.
pi_204811724
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Het gaat er dan ook om het complotgedeelte dat er een groter plan achter zit.
Wat een onzin. Vrijwel niemand spreekt dat uit, omvolking wordt vooral gebruikt in discussies als begrip voor de demografische verschuiving. Dat het om een foute term en complot zou gaan wordt er maar al te graag bijgehaald om het maar niet over de inhoud en gevolgen te hoeven hebben, dan is het niet leuk meer en zijn de argumenten op. Want zeg nou zelf, wat gaat zo'n meltingpot van culturen ons nou werkelijk brengen? Het zo gemoedelijke Nederland zal dan niet meer zijn en daar zijn legio argumenten voor om dat kracht bij te kunnen zetten: zie plaatsen waar de omvolking al in een vergevorderd stadium is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204811838
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat sprookje van de kikker is ook erg hardnekkig hier op Fok.

De omvolkingstheorie gaat vooral om de intentie: dat door overheden bewust migranten worden binnengehaald om te vermengen en het zogenaamde Europese blanke volk weg te werken. Dat er door globalisatie en meer contacten tussen werelddelen steeds meer mensen in gemengde relaties terechtkomen is niets op tegen.
Klopt, deze omvolkingstheorie is bedacht door links, slechts met het doel om deze rechts aan te wrijven.
pi_204811863
quote:
84s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als ik een relatie en kinderen krijg met iemand die in Nederland geboren is, haar ouders in Nederland geboren zijn maar zij en haar ouders hebben een donkere huidskleur.

Dan heb ik toch autochtone kinderen? :)
Hangt af van de cultuur die jullie hebben en de taal die jullie spreken. Dit staat los van huidskleur.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 20 mei 2022 @ 17:01:58 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204811964
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 16:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Hangt af van de cultuur die jullie hebben en de taal die jullie spreken. Dit staat los van huidskleur.
Wat maakt de cultuur en taal uit? We zijn toch autochtoon.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204812013
Het is opmerkelijk dat de partijen die om het hardst roepen dat het afgelopen moet zijn met die 'massa-immigratie' zelf verantwoordelijk zijn voor de sterke stijging van het migratiesaldo in de afgelopen tien jaar. De toename van 30.000 in 2010 naar meer dan 100.000 in 2019 komt namelijk voor een belangrijk deel op het konto van (Oost-)Europese arbeidsmigranten. Met als belangrijkste reden de extreme flexibilisering van de arbeidsmarkt, met name aan de onderkant.

Waar de VVD, PVV en FvD moord en brand schreeuwen over massamigratie, blijken zij tegelijkertijd de grootste aanjagers en voorstanders van flexcontracten en vrijheid voor internationale arbeidsbemiddelaars.

Als Wilder,Baudet en Rutte zich echt zorgen maken over 'massa-immigratie' en de immigratie substantieel willen afremmen, dan zullen ze moeten accepteren dat dit serieuze economische consequenties heeft.


Tuinders, bolleboeren, distributiecentra en slachterijen zullen onmiddellijk in problemen komen en hun activiteiten mogelijk verplaatsen. Dat hoeft overigens niet erg te zijn, maar ik heb nog geen enkele rechtse politicus hiervoor horen pleiten.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)pese-migranten-islam

[ Bericht 11% gewijzigd door Wirwarz op 20-05-2022 17:11:46 ]
pi_204812066
Interessante tweet van PVV Kamerlid Martin Bosma;

twitter
pi_204812287
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 17:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
Interessante tweet van PVV Kamerlid Martin Bosma;

[ twitter ]
Apart ook dat die van Strien het constant heeft over 'onweersproken'. Ik zie de laatste jaren niets anders dan 'onweersproken' meningen binnen bubbels in de MSM.

Het wordt tijd dat iets als Het Lagerhuis weer terugkomt, zodat niet meer in bubbels meningen geuit worden maar rechtstreeks naar elkaar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_204812344
Wanneer je de plannen van de EU in beschouwing neemt om nog meer Marokkanen, Tunesirs en Egyptenaren deze kant op te halen dan kun je toch ook gewoon niets anders meer concluderen?
Old Tyme Hardcore!
pi_204812605
quote:
84s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 17:01 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat maakt de cultuur en taal uit? We zijn toch autochtoon.
Dat is een definitiekwestie.
pi_204812611
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 17:33 schreef Slapshot het volgende:
Wanneer je de plannen van de EU in beschouwing neemt om nog meer Marokkanen, Tunesirs en Egyptenaren deze kant op te halen dan kun je toch ook gewoon niets anders meer concluderen?
Ja precies, men negeert het pact dat gemene plannen heeft en waar de normale jongeren niet in kunnen infiltreren.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 20 mei 2022 @ 18:03:46 #91
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204812617
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 18:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Dat is een definitiekwestie.
En wat als ik als witte autochtoon besluit moslim te worden en mijn baard te laten staan. Ben ik dan een allochtoon?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204812642
quote:
84s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 18:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En wat als ik als autochtoon besluit moslim te worden en mijn baard te laten staan. Ben ik dan een allochtoon?
De termen autochtoon en allochtoon zijn niet erg bruikbaar voor deze discussie. Zoals bekend zijn alle mensen in biologisch opzicht autochtoon op alle continenten behalve Antarctica.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 20 mei 2022 @ 18:09:24 #93
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204812660
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 18:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
De termen autochtoon en allochtoon zijn niet erg bruikbaar voor deze discussie. Zoals bekend zijn alle mensen in biologisch opzicht autochtoon op alle continenten behalve Antarctica.
Dus we zijn allemaal hetzelfde en het land is van ons allemaal. Er kan dus geen sprake zijn van omvolking O+ O+ Ik wist wel dat we het eens zouden worden O+ O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204812886
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 18:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dus we zijn allemaal hetzelfde en het land is van ons allemaal. Er kan dus geen sprake zijn van omvolking O+ O+ Ik wist wel dat we het eens zouden worden O+ O+
In biologisch opzicht zijn alle mensen vrijwel hetzelfde ja. Maar etniciteit wordt door andere aspecten bepaald, zoals taal en religie. Zo spreekt men bijvoorbeeld over het "Joodse volk".

In Nederland werd in de afgelopen eeuwen vooral Nederlands gesproken en was het christendom de belangrijkste religie. Als die etnisch-culturele aspecten in hoog tempo veranderen door immigratie, dan zou je toch kunnen zeggen dat het oud-Nederlandse "volk" langzamerhand plaats maakt voor een nieuw "volk".

Dit kn eventueel als een probleem worden opgevat indien de nieuwe cultuur botst met de oude cultuur. Als voorbeeld: ik neem aan dat de huidige Nederlanders het wat ongemakkelijk zouden vinden als er volgend jaar een miljoen kanibalen naar Nederland zouden migreren. Of zeg je dan ook: geen probleem joh, je bent welkom, welkom in ons land!?
  vrijdag 20 mei 2022 @ 18:50:51 #95
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204813041
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 17:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
Interessante tweet van PVV Kamerlid Martin Bosma;

[ twitter ]
Bosma is lichtelijk hypocriet.
We have always been at war with Eastasia.
pi_204813049
quote:
Kan best, maar hier heeft hij gewoon keihard een punt.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 18:53:11 #97
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204813075
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 18:51 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Kan best, maar hier heeft hij gewoon keihard een punt.
Welk punt heeft hij dan?
We have always been at war with Eastasia.
pi_204813148
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 18:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Welk punt heeft hij dan?
Dat de VVD anno nu een haal ander standpunt inneemt dan de VVD van weleer. Dat er niets liberaals is aan het standpunt van de VVD anno nu. En ikzelf haal eruit dat de VVD tamelijk hypocriet is dat het valt over deze omroep maar andere omroepen die ook met maffe theorien komen negeren.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 19:05:13 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204813181
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 19:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat de VVD anno nu een haal ander standpunt inneemt dan de VVD van weleer. Dat er niets liberaals is aan het standpunt van de VVD anno nu. En ikzelf haal eruit dat de VVD tamelijk hypocriet is dat het valt over deze omroep maar andere omroepen die ook met maffe theorien komen negeren.
Hij zegt dat de VVD radicaliseert omdat ze veel op de PVV gaat lijken, dat is wat ik eruit haal.
We have always been at war with Eastasia.
pi_204813283
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 19:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij zegt dat de VVD radicaliseert omdat ze veel op de PVV gaat lijken, dat is wat ik eruit haal.
Dan halen we er allebei wat anders uit.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 19:32:36 #101
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204813489
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 15:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee hoor. De lol beperkt zich veel meer tot neuken. Vraag maar aan de schapen.
Je weet dat je van schapen neuquen antrax kunt krijgen? Zou er mee oppassen als ik jou was
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 19:39:28 #102
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204813580
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 18:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
In biologisch opzicht zijn alle mensen vrijwel hetzelfde ja. Maar etniciteit wordt door andere aspecten bepaald, zoals taal en religie. Zo spreekt men bijvoorbeeld over het "Joodse volk".

In Nederland werd in de afgelopen eeuwen vooral Nederlands gesproken
en Nedersaksisch, Diets, Fries en nog vele andere talen. Nederlands kwam later
quote:
en was het christendom de belangrijkste religie.

na een flinke dosis druk vanuit Rome
quote:
Als die etnisch-culturele aspecten in hoog tempo veranderen door immigratie, dan zou je toch kunnen zeggen dat het oud-Nederlandse "volk" langzamerhand plaats maakt voor een nieuw "volk".
definieer "hoog tempo"
quote:
Dit kn eventueel als een probleem worden opgevat indien de nieuwe cultuur botst met de oude cultuur. Als voorbeeld: ik neem aan dat de huidige Nederlanders het wat ongemakkelijk zouden vinden als er volgend jaar een miljoen kanibalen naar Nederland zouden migreren. Of zeg je dan ook: geen probleem joh, je bent welkom, welkom in ons land!?
Zolang ze zich aan de wet houden.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 20:02:52 #103
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204813892
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 19:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]
en Nedersaksisch, Diets, Fries en nog vele andere talen. Nederlands kwam later
Diets is gewoon een ander woord voor Nederlands, dat in de gehele Republiek werd gebruikt op de scholen, bij de overheid, in de kerk en in gedrukte publicaties. Ook in Friesland. Ik vind overigens wel dat de streektalen meer waardering verdienen, en een hogere status dan ze eeuwenlang gehad hebben. Anderzijds moeten we de verschillen ook niet overdrijven: het gaat om nauw verwante talen (of dialecten) die allemaal tot het West-Germaans behoren. Zeker de verschillen tussen zowel het oudste als het hedendaagse Nederfrankisch en Nedersaksisch zijn vrij klein.

En dat leidt dus (met dank aan https://www.wordproject.o(...)n_many_languages.htm) binnen Nederland tot variaties als:
Onze Vader in de hemel, laat Uw Naam geheiligd worden (Standaardtaal)
Unzen Vader in de hemelen, laot dienen name eheilegd worden (Achterhoeks, Nedersaksisch)
Us Heit dy't yn de himelen is, jins namme wurde hillige (Fries).

En om de onderlinge continuteit nog wat meer relif te geven ook een paar voorbeelden uit de huidige immigrantentalen:
'aba-na alladhi fi as-samawat-i, li-ya-ta-qaddas-i asm-u-ka! (Arabisch)
Gklerdeki Babam?z, ad?n kutsal k?l?ns?n. Egemenligin gelsin. (Turks).

De redenering "Dit is van alle tijden" is in mijn ogen bedrieglijk. Dergelijke grote immigratiestromen van mensen met een zo compleet andere culturele achtergrond in combinatie met zo weinig assimilatiedruk zijn in onze geschreven geschiedenis voor zover mij bekend niet eerder voorgekomen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Iblardi op 20-05-2022 20:24:17 ]
  Beste debater 2022 vrijdag 20 mei 2022 @ 20:18:58 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204814123
Omvolkingstheorie is ook gewoon bagger, extreem-rechtse rommel.

Wat thans gebeurt is een natuurlijk en sociaal, politiek en economisch proces waarbij vooral dat laatste, en hoop op rendement, de hoofdrol inneemt. Ordinaire centenkwestie, zoals altijd. Gekoppeld, misschien, aan autochtone decadentie waarbij carriere en geld verdienen het levensdoel is geworden en zaken als huis, haard, traditie in de mottenballen zijn gelegd.

Dat vervolgens een hoop andere Nederlanders wat moeite beginnen te krijgen met winkelstraten vol niet-Nederlandse winkels, hele wijken waar geen woord Nederlands wordt gesproken en je in de steden over de ex-pats struikelt, maakt ze nog geen racisten. Vaak wordt die term dan ook gebezigd door lieden die zelf ergens in een gegoede buurt hun optrekje hebben en woke ideologie als hobby hebben aangenomen, en wier multiculturele ervaringen vooral bestaan uit verre exotische reizen waar natuurlijk alles 'geweldig' is, soms zelfs 'beter' ("we kunnen zoveel van die culturen leren!").

Laatstgenoemde groep is ook het meest gebaat bij een instroom van goedkope arbeidskrachten, natuurlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 20 mei 2022 @ 20:23:11 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204814171
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[ twitter ]
Baudet is een flop-patriot die nauwelijks kennis van de Nederlandse geschiedenis heeft, zoals meerdere malen is gebleken, en vooral met vlaggetjes loopt te wapperen om een heel andere agenda te pushen.

Daarbij neem ik types die lopen te mekkeren over 'het volk' en de gevaren waaraan het blootgesteld wordt - waaronder een of andere verdunning - maar verder libertarisme (individu boven alles!!!!) omarmen sowieso niet serieus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204814727
quote:
Ze willen weten of het kabinet in beeld kan brengen welke risico's er voor de Nederlandse maatschappij zijn en welke stappen het kabinet zal zetten om herhaling te voorkomen.
Ik ben nog steeds benieuwd wat de oppositie denkt wat deze stappen zouden kunnen zijn.
pi_204815930
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Omvolkingstheorie is ook gewoon bagger, extreem-rechtse rommel.

Wat thans gebeurt is een natuurlijk en sociaal, politiek en economisch proces waarbij vooral dat laatste, en hoop op rendement, de hoofdrol inneemt. Ordinaire centenkwestie, zoals altijd. Gekoppeld, misschien, aan autochtone decadentie waarbij carriere en geld verdienen het levensdoel is geworden en zaken als huis, haard, traditie in de mottenballen zijn gelegd.

Dat vervolgens een hoop andere Nederlanders wat moeite beginnen te krijgen met winkelstraten vol niet-Nederlandse winkels, hele wijken waar geen woord Nederlands wordt gesproken en je in de steden over de ex-pats struikelt, maakt ze nog geen racisten. Vaak wordt die term dan ook gebezigd door lieden die zelf ergens in een gegoede buurt hun optrekje hebben en woke ideologie als hobby hebben aangenomen, en wier multiculturele ervaringen vooral bestaan uit verre exotische reizen waar natuurlijk alles 'geweldig' is, soms zelfs 'beter' ("we kunnen zoveel van die culturen leren!").

Laatstgenoemde groep is ook het meest gebaat bij een instroom van goedkope arbeidskrachten, natuurlijk.
Of ze er op termijn ook nog gebaat mee zijn valt nog te bezien.

#seizetheopportunityfuckeveryonelse
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_204815943
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Interessant dit. Wanneer zijn alle homo's in Amsterdam in elkaar geslagen en wanneer zijn daar kristalnachten georganiseerd? Want ik heb het idee dat ik dat totaal gemist heb.
Moeten eerst alle homo's in elkaar geslagen worden voor we maatregelen nemen?
pi_204816108
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Omvolkingstheorie is ook gewoon bagger, extreem-rechtse rommel.

Wat thans gebeurt is een natuurlijk en sociaal, politiek en economisch proces waarbij vooral dat laatste, en hoop op rendement, de hoofdrol inneemt. Ordinaire centenkwestie, zoals altijd. Gekoppeld, misschien, aan autochtone decadentie waarbij carriere en geld verdienen het levensdoel is geworden en zaken als huis, haard, traditie in de mottenballen zijn gelegd.

Dat vervolgens een hoop andere Nederlanders wat moeite beginnen te krijgen met winkelstraten vol niet-Nederlandse winkels, hele wijken waar geen woord Nederlands wordt gesproken en je in de steden over de ex-pats struikelt, maakt ze nog geen racisten. Vaak wordt die term dan ook gebezigd door lieden die zelf ergens in een gegoede buurt hun optrekje hebben en woke ideologie als hobby hebben aangenomen, en wier multiculturele ervaringen vooral bestaan uit verre exotische reizen waar natuurlijk alles 'geweldig' is, soms zelfs 'beter' ("we kunnen zoveel van die culturen leren!").

Laatstgenoemde groep is ook het meest gebaat bij een instroom van goedkope arbeidskrachten, natuurlijk.
Op zich mee eens maar waarom halen ze dan zo veel islamitische mensen binnen?
Qua cultuur gezien passen ze hier niet echt.
Er zijn zat mensen in zuid Amerika die hier willen komen werken.
Hang advertenties op bij de ambassades en zoek mensen uit op hun kwaliteiten en vang niet iedere dwaas op die hier binnen komt dobberen.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 23:47:53 #110
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204816468
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 16:23 schreef Iblardi het volgende:

[..]
En toen kwam de grote ontkerkelijking van de jaren 60 en begon de gezinsgrootte ook bij de nog overgebleven katholieken te dalen. Maar dat was min of meer een gesloten systeem, terwijl hier een voortdurende instroom plaatsvindt vanuit de schier oneindige reservoirs van Azi en Afrika.
:O
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_204816679
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 23:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Op zich mee eens maar waarom halen ze dan zo veel islamitische mensen binnen?
Ik denk serieus dat NL daar nauwelijks iets over te zeggen heeft.
Dat moet gewoon van de internationale gemeenschap zoals iedereen zijn steentje bijdraagt, politici wagen zich niet aan de geopolitieke problemen die dit oplevert mocht je gaan sluiten met grenzen.
Dus gaan ze maar wat opvang regelen en hopen dat de bevolking niet te veel begint te wauwelen.
Vakman pur sang
pi_204816754
Denemarken voert veel strakker beleid sind enorme problemen met opvang en immigratie.
https://www.thenewhumanit(...)roup-ethical-dilemma
Maar worden zwaar tegengewerkt door de EU (vnl)
en ook clubs als Human Right Watch.

De angst bij de EU is zoals altijd de angst dat we moeten vechten in andere landen.
Met ons belabberende defensie en oorlogsschuwe jeugd zoeken we dan maar softe oplossingen zoals maar weer veel mensen opvangen.
Vakman pur sang
pi_204817015
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 19:39 schreef devlinmr het volgende:

Zolang ze zich aan de wet houden.
De wet biedt geen bescherming tegen omvolking, integendeel. Zodra hier ander volk de meerderheid vormt, dan wordt de wet eenvoudig aangepast, geheel democratisch.

Deze aanpassing vindt nu stapsgewijs al plaats. Een eenvoudig voorbeeld is het volgende:

Een islamitische man mag een vrouw geen hand geven van zijn geloof.

Dit conflicteert met twee Nederlandse gebruiken:

1. Geen onderscheid tussen man en vrouw.

2. Een uitgestoken hand weigeren is zeer onbeleefd.

Een duidelijk conflict tussen twee culturen. Wat gebeurt er in Nederland? De Nederlander schikt zich naar het religieuze gebruik van de vreemdeling. De islamitisch cultuur is hier vaak al dominant en gaat boven de eeuwenoude Nederlandse cultuur, terwijl moslims getalsmatig nog een minderheid vormen.

Je hebt niet veel fantasie nodig om te begrijpen wat er gebeurt als moslims eenmaal een demografische meerderheid hebben: alle wetten die in strijd zijn met de islam worden aangepast of ingetrokken.

Belangrijke verworvenheden staan onder druk. Gelijkheid van man en vrouw. Rechten van kinderen. Acceptatie van homoseksualiteit. Enzovoorts.
pi_204817348
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 00:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik denk serieus dat NL daar nauwelijks iets over te zeggen heeft.
Dat moet gewoon van de internationale gemeenschap zoals iedereen zijn steentje bijdraagt, politici wagen zich niet aan de geopolitieke problemen die dit oplevert mocht je gaan sluiten met grenzen.
Dus gaan ze maar wat opvang regelen en hopen dat de bevolking niet te veel begint te wauwelen.
Maar wie of wat is dan die internationale gemeenschap?
Is dat de elite waar ze het steeds over hebben?
pi_204817557
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar wie of wat is dan die internationale gemeenschap?
Is dat de elite waar ze het steeds over hebben?
Nee, gewoon landen.
Kijk als je echt zelf wil bepalen moet je een grootmacht als de VS zijn met groot leger.
Die gooien een muur op de grens en niemand kan er wat van zeggen.
Vakman pur sang
pi_204817581
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 02:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
De wet biedt geen bescherming tegen omvolking, integendeel. Zodra hier ander volk de meerderheid vormt, dan wordt de wet eenvoudig aangepast, geheel democratisch.

Deze aanpassing vindt nu stapsgewijs al plaats. Een eenvoudig voorbeeld is het volgende:

Een islamitische man mag een vrouw geen hand geven van zijn geloof.

Dit conflicteert met twee Nederlandse gebruiken:

1. Geen onderscheid tussen man en vrouw.

2. Een uitgestoken hand weigeren is zeer onbeleefd.

Een duidelijk conflict tussen twee culturen. Wat gebeurt er in Nederland? De Nederlander schikt zich naar het religieuze gebruik van de vreemdeling. De islamitisch cultuur is hier vaak al dominant en gaat boven de eeuwenoude Nederlandse cultuur, terwijl moslims getalsmatig nog een minderheid vormen.

Je hebt niet veel fantasie nodig om te begrijpen wat er gebeurt als moslims eenmaal een demografische meerderheid hebben: alle wetten die in strijd zijn met de islam worden aangepast of ingetrokken.

Belangrijke verworvenheden staan onder druk. Gelijkheid van man en vrouw. Rechten van kinderen. Acceptatie van homoseksualiteit. Enzovoorts.
Weigeren een hand te geven is om hyginische redenen aan te raden.
pi_204817650
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 09:16 schreef torentje het volgende:

[..]
Weigeren een hand te geven is om hyginische redenen aan te raden.
Zeker, maar dat staat hier los van. En dan zou je nog steeds geen onderscheid moeten maken tussen mannen en vrouwen. Althans, in nze cultuur.
pi_204817869
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 22:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Moeten eerst alle homo's in elkaar geslagen worden voor we maatregelen nemen?
Extreem-rechts is helemaal niet zo begaan met homo's, zie hoe ze massaal vergast werden in de gaskamers in de Tweede Wereldoorlog.

Echt erg dat dit soort Nazistische propaganda op de Nederlandse tv te zien is.
pi_204817957
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 09:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee, gewoon landen.
Kijk als je echt zelf wil bepalen moet je een grootmacht als de VS zijn met groot leger.
Die gooien een muur op de grens en niemand kan er wat van zeggen.
Maar ze veroorzaken wel een hoop ellende in andere landen waar wij de vluchtelingen van krijgen.
Syri, Libi, Irak en Afghanistan als voorbeeld.
Terwijl we bijzonder weinig doen voor de vluchtelingen uit bijvoorbeeld Venezuela.
Er worden er wel wat opgevangen op de Nederlandse eilanden daar maar niet hier heen gebracht.
Ik kan wel begrijpen dat mensen dat verdacht vinden en er een complot in gaan zien.
pi_204817964
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 09:58 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Extreem-rechts is helemaal niet zo begaan met homo's, zie hoe ze massaal vergast werden in de gaskamers in de Tweede Wereldoorlog.

Echt erg dat dit soort Nazistische propaganda op de Nederlandse tv te zien is.
Dat zal best maar het geweld tegen homo's komt momenteel uit de islamitische hoek en niet uit de extreem rechtse.
pi_204818256
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 09:58 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Extreem-rechts is helemaal niet zo begaan met homo's, zie hoe ze massaal vergast werden in de gaskamers in de Tweede Wereldoorlog.
Fijn dat je 75+ jaar de geschiedenis moet ingaan voor een voorbeeld. En fijn dat je inziet hoe intens slecht de nazi's waren. Dan kan je wel begrijpen hoe zorgwekkend sommige mensen het decennia lang heulen van links met de conservatieve islam vinden. Zeg maar de nazaten van deze lui;



https://en.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Husseini
quote:
Echt erg dat dit soort Nazistische propaganda op de Nederlandse tv te zien is.
Bijzonder dat jij de omvolkingstheorie met nazisme weet te verbinden. Grappig feitje; een van de 2 presentatoren van Ongehoord Nederland is een Marokkaanse Nederlander. Daarmee is de 'extreem-rechtse' omroep diverser dan 95% van de andere publieke omroepen.

En nee, het is niet mijn omroep, ik vind het een verspilling van belastinggeld. Net zoals het hele omroepenbestel eigenlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2022 10:55:52 ]
pi_204818438
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 09:25 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Zeker, maar dat staat hier los van. En dan zou je nog steeds geen onderscheid moeten maken tussen mannen en vrouwen. Althans, in nze cultuur.
Nou nee, staat er niet los van, want zoals jij het stelt, lijkt iedereen die om hyginische redenen een uitgestoken hand weigert een streng gelovige.
pi_204818452
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar het gaat hier niet om of er meer moslims zijn dan 100 jaar geleden hier in Nederland, het gaat erom dat men dat doelbewust doet om 'de blanke man' weg te krijgen, en dat lijkt me onzin.
Eigenlijk is de oorzaak nog veel cynischer dan dat; er is geen complot om blanken uit te roeien, wat er wel is is een systeem dat op eeuwige economische groei gebaseerd is en waarin mensen niets meer dan producerende en consumerende wegwerpartikelen zijn. Zijn multinationals, aandeelhouders en hun politieke marionetten niet tevreden over de economische groei in land A omdat daar niet voldoende van die wegwerpartikelen aanwezig zijn dan haal je het productie- en consumptiemensenvee toch gewoon uit land B?

Het mensenvee moet ook niet zo zeuren dat geglobaliseerde multinationals politici voor hun karretje gespannen hebben om meer meer meer mensenvee te importeren met als gevolg dat etnische samenstelling en cultuur van de samenleving de nek omgedraaid wordt. Ze hebben in ruil daarvoor toch iphones en waterige starbucks koffie gekregen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 11:19:47 #124
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204818525
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 10:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Fijn dat je 75+ jaar de geschiedenis moet ingaan voor een voorbeeld. En fijn dat je inziet hoe intens slecht de nazi's waren. Dan kan je wel begrijpen hoe zorgwekkend sommige mensen het decennia lang heulen van links met de conservatieve islam vinden. Zeg maar de nazaten van deze lui;

[ afbeelding ]

https://en.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Husseini
[..]
Bijzonder dat jij de omvolkingstheorie met nazisme weet te verbinden. Grappig feitje; een van de 2 presentatoren van Ongehoord Nederland is een Marokkaanse Nederlander. Daarmee is de 'extreem-rechtse' omroep diverser dan 95% van de andere publieke omroepen.

En nee, het is niet mijn omroep, ik vind het een verspilling van belastinggeld. Net zoals het hele omroepenbestel eigenlijk.
Zijn de VVD'ers in Nederland nazaten van deze man rechts?

We have always been at war with Eastasia.
pi_204818623
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 11:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zijn de VVD'ers in Nederland nazaten van deze man rechts?

[ afbeelding ]
Rutte zeker.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 11:34:35 #126
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204818695
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 02:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
De wet biedt geen bescherming tegen omvolking, integendeel. Zodra hier ander volk de meerderheid vormt, dan wordt de wet eenvoudig aangepast, geheel democratisch.
nee
quote:
Deze aanpassing vindt nu stapsgewijs al plaats. Een eenvoudig voorbeeld is het volgende:

Een islamitische man mag een vrouw geen hand geven van zijn geloof.
joden ook niet
quote:
Dit conflicteert met twee Nederlandse gebruiken:

1. Geen onderscheid tussen man en vrouw.

2. Een uitgestoken hand weigeren is zeer onbeleefd.

Een duidelijk conflict tussen twee culturen. Wat gebeurt er in Nederland? De Nederlander schikt zich naar het religieuze gebruik van de vreemdeling.
is dat zo? Stopt "de nederlander" compleet met handen geven?
quote:
De islamitisch cultuur is hier vaak al dominant en gaat boven de eeuwenoude Nederlandse cultuur, terwijl moslims getalsmatig nog een minderheid vormen.
onzin
quote:
Je hebt niet veel fantasie nodig om te begrijpen wat er gebeurt als moslims eenmaal een demografische meerderheid hebben: alle wetten die in strijd zijn met de islam worden aangepast of ingetrokken.
ah een glijdende schaal argument. Per definitie onzin
quote:
Belangrijke verworvenheden staan onder druk. Gelijkheid van man en vrouw. Rechten van kinderen. Acceptatie van homoseksualiteit. Enzovoorts.
Rechten staan altijd onder druk. Abortus bijvoorbeeld
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_204818736
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 10:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat zal best maar het geweld tegen homo's komt momenteel uit de islamitische hoek en niet uit de extreem rechtse.
Dat beweer jij, iig kwam het 75 jaar geleden uit extreem-rechtse hoek en ik heb niet het idee dat het verbeterd is. Ik geloof zeker niet dat extreem-rechts homo-rechten wil verdedigen. Het idee alleen al is beledigend.
  Redactie Sport zaterdag 21 mei 2022 @ 11:41:11 #128
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204818750
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 11:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Eigenlijk is de oorzaak nog veel cynischer dan dat; er is geen complot om blanken uit te roeien, wat er wel is is een systeem dat op eeuwige economische groei gebaseerd is en waarin mensen niets meer dan producerende en consumerende wegwerpartikelen zijn. Zijn multinationals, aandeelhouders en hun politieke marionetten niet tevreden over de economische groei in land A omdat daar niet voldoende van die wegwerpartikelen aanwezig zijn dan haal je het productie- en consumptiemensenvee toch gewoon uit land B?

Het mensenvee moet ook niet zo zeuren dat geglobaliseerde multinationals politici voor hun karretje gespannen hebben om meer meer meer mensenvee te importeren met als gevolg dat etnische samenstelling en cultuur van de samenleving de nek omgedraaid wordt. Ze hebben in ruil daarvoor toch iphones en waterige starbucks koffie gekregen?
Omvolking is dan in de eerste basis ook gewoon een debiele term voor de algehele globalisatie van de neoliberalistische maatschappij en gaat vaak gepaard met daaraan hangende incorrecte theorien en extra waanideeen die van de basis afleiden en inderdaad wel als gevaarlijk opgevat kunnen worden.

De globalisatie van de neoliberalistische maatschappij is weldegelijk een probleem voor het individu, waarin het bedrijfsleven alle macht heeft en bepaalt. Maar dat heeft niets te maken met het uitroeien van “de blanke man” of dat er doelbewust wordt geprobeerd de islam hier voet aan de grond te krijgen. De Islam (zoals deze bijvoorbeeld in Afghanistan hardhandig wordt gehandhaafd als “staatsreligie” is bovendien juist een gevaar voor de globalisatie van de neoliberale maatschappij, dus daar zit echt geen agenda achter.

Neemt niet weg dat wat ik noem een probleem is, en dat weten sommige complotdenkers handig om te praten naar iets wat er niet is, en dat laatste wordt voornamelijk besproken bij ON, in dit geval in ieder geval. Er zijn dagen dat ik het verder niet kijk dus verder heb ik geen mening over ON.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204818776
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 11:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Omvolking is dan in de eerste basis ook gewoon een debiele term voor de algehele globalisatie van de neoliberalistische maatschappij en gaat vaak gepaard met daaraan hangende incorrecte theorien en extra waanideeen die van de basis afleiden en inderdaad wel als gevaarlijk opgevat kunnen worden.

De globalisatie van de neoliberalistische maatschappij is weldegelijk een probleem voor het individu, waarin het bedrijfsleven alle macht heeft en bepaalt. Maar dat heeft niets te maken met het uitroeien van “de blanke man” of dat er doelbewust wordt geprobeerd de islam hier voet aan de grond te krijgen. De Islam (zoals deze bijvoorbeeld in Afghanistan hardhandig wordt gehandhaafd als “staatsreligie” is bovendien juist een gevaar voor de globalisatie van de neoliberale maatschappij, dus daar zit echt geen agenda achter.

Neemt niet weg dat wat ik noem een probleem is, en dat weten sommige complotdenkers handig om te praten naar iets wat er niet is, en dat laatste wordt voornamelijk besproken bij ON, in dit geval in ieder geval. Er zijn dagen dat ik het verder niet kijk dus verder heb ik geen mening over ON.
Zo kan het ook natuurlijk, de ene complottheorie vervangen door de andere :D
pi_204818789
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 10:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Fijn dat je 75+ jaar de geschiedenis moet ingaan voor een voorbeeld. En fijn dat je inziet hoe intens slecht de nazi's waren. Dan kan je wel begrijpen hoe zorgwekkend sommige mensen het decennia lang heulen van links met de conservatieve islam vinden. Zeg maar de nazaten van deze lui;

[ afbeelding ]

https://en.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Husseini
[..]
Bijzonder dat jij de omvolkingstheorie met nazisme weet te verbinden. Grappig feitje; een van de 2 presentatoren van Ongehoord Nederland is een Marokkaanse Nederlander. Daarmee is de 'extreem-rechtse' omroep diverser dan 95% van de andere publieke omroepen.

En nee, het is niet mijn omroep, ik vind het een verspilling van belastinggeld. Net zoals het hele omroepenbestel eigenlijk.
Het is zeker geen verspilling van belastinggeld. Maar dit is gewoon gevaarlijk. Straks praten ze over kakkerlakken die uitgeroeid moeten worden.
Fijn voor die Nederlander met Marokkaanse achtergrond dat hij een baantje heeft gevonden, maar slecht om bij zo'n NSB-omroep te werken.
  Redactie Sport zaterdag 21 mei 2022 @ 11:48:56 #131
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204818813
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 11:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zo kan het ook natuurlijk, de ene complottheorie vervangen door de andere :D
Mwah, het bedrijfsleven is gewoon belangrijker dan het individu in de politiek. Wie geld heeft, kan meer bepalen. Of wat denk je dat al die lobbygroepen doen?

Natuurlijk zijn er ook sociale lobbygroepen zoals vakbonden om voor nog wat evenwicht te zorgen. Maar volgens mij is dit wel een algemeen geaccepteerde mening. Zie bijvoorbeeld het feit dat de werkgeverslobby nu weer extra mensen binnen wil halen om ervoor te zorgen dat arbeid goedkoop blijft, ipv mensen meer te willen betalen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204818955
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 11:39 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat beweer jij,
Dat is gewoon feitelijk aantoonbaar.
pi_204819202
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 11:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Mwah, het bedrijfsleven is gewoon belangrijker dan het individu in de politiek. Wie geld heeft, kan meer bepalen. Of wat denk je dat al die lobbygroepen doen?

Natuurlijk zijn er ook sociale lobbygroepen zoals vakbonden om voor nog wat evenwicht te zorgen. Maar volgens mij is dit wel een algemeen geaccepteerde mening. Zie bijvoorbeeld het feit dat de werkgeverslobby nu weer extra mensen binnen wil halen om ervoor te zorgen dat arbeid goedkoop blijft, ipv mensen meer te willen betalen.
Je hebt zeker gemist dat zelfs de VVD daar tegen is?
pi_204819246
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 12:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is gewoon feitelijk aantoonbaar.
Feitelijk aantoonbaar dat de Nazis duizenden homo's in vernietigingskampen hebben vermoord, ja. Wanneer gaat extreem-rechts daar eens excuus voor aanbieden?
pi_204819270
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 10:50 schreef DarkwingDuck het volgende:
Grappig feitje; een van de 2 presentatoren van Ongehoord Nederland is een Marokkaanse Nederlander. Daarmee is de 'extreem-rechtse' omroep diverser dan 95% van de andere publieke omroepen.
Niet overdrijven met 95%. Ik zie al vele jaren bij allerlei omroepen mensen met een buitenlandse afkomst.
Deze Marokkaan tussen die buitenlanderhaters is een soort excuus-truus.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 21-05-2022 13:50:38 ]
  Redactie Sport zaterdag 21 mei 2022 @ 15:43:11 #136
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204820760
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 12:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je hebt zeker gemist dat zelfs de VVD daar tegen is?
Nee hoor, zowaar een verstandige beslissing.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204820817
Fijn om te zien dat Ongehoord Nederland het blijkbaar een goed idee vindt om dit soort complotdiarree te kopiren van Fox News en OANN. Dat vergif heeft in blijkbaar nog niet genoeg ellende voortgebracht.
Incelfrikandel
pi_204820997
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 12:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Niet overdrijven met 95%. Ik zie al vele jaren bij allerlei omroepen mensen met een buitenlandse afkomst.
Deze Marokkaan tussen die buitenlanderhaters is een soort excuus-truus.
50% van de presentatoren van Ongehoord Nederland heeft een migratie achtergrond. Noem me 2 publieke omroepen met een hogere score.
pi_204821051
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 11:39 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat beweer jij, iig kwam het 75 jaar geleden uit extreem-rechtse hoek en ik heb niet het idee dat het verbeterd is. Ik geloof zeker niet dat extreem-rechts homo-rechten wil verdedigen. Het idee alleen al is beledigend.
Het kwam 75 jaar geleden ook uit extreem-linkse hoek zo blijkt; https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Homoseksualiteit_in_Rusland
pi_204821142


Als vieze linkse gekkies zulke dingen lopen te roepen, snap ik Ongehoord Nederland wel. En vluchtelingenkraan staat hier vol open.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_204821205
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 16:23 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

Als vieze linkse gekkies zulke dingen lopen te roepen, snap ik Ongehoord Nederland wel. En vluchtelingenkraan staat hier vol open.
>>>BNW
Incelfrikandel
pi_204823055
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 16:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het kwam 75 jaar geleden ook uit extreem-linkse hoek zo blijkt; https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Homoseksualiteit_in_Rusland
Dat is dus ook extreemrechts
pi_204823111
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 19:47 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat is dus ook extreemrechts
Sure, de communistische Sovjet-Unie was extreem rechts. _O- _O-
  zaterdag 21 mei 2022 @ 19:59:42 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204823143
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 19:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Sure, de communistische Sovjet-Unie was extreem rechts. _O- _O-
"Extreem rechts" is gewoon de zoveelste term die alle waarde heeft verloren net als racisme.

Alles waar men het niet mee eens is wordt gewoon "extreem rechts" genoemd. En klaar is de discussie denken ze.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204824757
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 19:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Sure, de communistische Sovjet-Unie was extreem rechts. _O- _O-
Afkeer van homofilie is van alle culturen en alle tijden.
De zittende stalinistische macht indertijd was uiteraard ook anti-homofilie, net zo als de zittende macht in Nederland in die jaren.
Zoals het zich ontwikkelde in de westerse wereld was/werd links minder anti-homo dan rechts.
En dus zie je daar bij politieke mensen met een grote bek eerder vanuit grotebekrechtse hoek antihomo-geluiden.

Overigens is ON opgericht door figuren zoals Niemoller en Karskens en die kun je extreemrechts noemen, in meer of mindere mate.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 22:18:48 #147
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204824800
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 19:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]
"Extreem rechts" is gewoon de zoveelste term die alle waarde heeft verloren net als racisme.

Alles waar men het niet mee eens is wordt gewoon "extreem rechts" genoemd. En klaar is de discussie denken hopen ze.
Het is gewoon een poging om de inhoudelijke discussie direct te smoren. Gebeurt vaak door mensen met een nogal zwart-wit beeld van de wereld.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204824852
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Het is gewoon een poging om de inhoudelijke discussie direct te smoren. Gebeurt vaak door mensen met een nogal zwart-wit beeld van de wereld.
Ik ken die figuren niet die "alles" waar men het niet mee eens is extreemrechts noemen.
Bestaan ze wel ?
  zaterdag 21 mei 2022 @ 22:24:50 #149
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204824902
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ik ken die figuren niet die "alles" waar men het niet mee eens is extreemrechts noemen.
Bestaan ze wel ?
Je kunt het zien bij mensen die zich identificeren als Antifa.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 22:27:39 #150
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204824930
Wat is nou het uiteindelijke doel van deze omvolking georkestreerd door de elite? Dat snap ik nog niet helemaal..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204824954
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:24 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je kunt het zien bij mensen die zich identificeren als Antifa.
Noem eens namen wie dat zijn ? Organisatienamen ?
En het idee is dat alles waar ze - wie dat ook zijn - het niet mee eens zijn extreemrechts noemen ?
Dat lijkt me overdreven.
pi_204824965
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Afkeer van homofilie is van alle culturen en alle tijden.
De zittende stalinistische macht indertijd was uiteraard ook anti-homofilie, net zo als de zittende macht in Nederland in die jaren.
Zoals het zich ontwikkelde in de westerse wereld was/werd links minder anti-homo dan rechts.
En dus zie je daar bij politieke mensen met een grote bek eerder vanuit grotebekrechtse hoek antihomo-geluiden.

Overigens is ON opgericht door figuren zoals Niemoller en Karskens en die kun je extreemrechts noemen, in meer of mindere mate.

Kijk, dat is een stukje achtergrond. Maar om het communistische Sovjet-Unie extreem-rechts te noemen, dat is gewoon lachwekkend.

PS; Kan je inmiddels al 2 publieke omroepen noemen die diverser zijn dan Ongehoord Nederland?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2022 22:31:43 ]
pi_204824968
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 19:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]
"Extreem rechts" is gewoon de zoveelste term die alle waarde heeft verloren net als racisme.

Alles waar men het niet mee eens is wordt gewoon "extreem rechts" genoemd. En klaar is de discussie denken ze.
Extreem-rechts heeft helemaal niet haar waarde verloren. Algemeen bekend dat extreem-rechtse figuren vaak homofoob zijn.
Communisme zegt niets over homoseksualiteit. De Sovjet-Unie had een communistische economie, maar was in veel opzichten extreem-rechts.
pi_204824984
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 19:47 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat is dus ook extreemrechts
Misschien heb je vroeger niet zo goed opgelet bij het vak geschiedenis, hier wat artikelen om je geheugen wat op te frissen:

Nationaalsocialistische Duitse Arbeiderspartij
Nationaal-Socialistische Beweging

Socialisme was, en is, nog steeds een links fenomeen. Fascisme is ook nog steeds links. Bepaalde politieke partijen willen weer een ministerie van Volksvoorlichting en Propaganda oprichten om de inhoud van TV programma's te laten censureren op onwelgevallige inhoud.
pi_204825007
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:30 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Extreem-rechts heeft helemaal niet haar waarde verloren. Algemeen bekend dat extreem-rechtse figuren vaak homofoob zijn.
Communisme zegt niets over homoseksualiteit. De Sovjet-Unie had een communistische economie, maar was in veel opzichten extreem-rechts.
Lol. Wie probeer je hier nu eigenlijk voor het lapje te houden? Enkel jezelf mag ik hopen.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 22:34:17 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204825009
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:30 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Extreem-rechts heeft helemaal niet haar waarde verloren. Algemeen bekend dat extreem-rechtse figuren vaak homofoob zijn.
Communisme zegt niets over homoseksualiteit. De Sovjet-Unie had een communistische economie, maar was in veel opzichten extreem-rechts.
Sowieso is homoseksualiteit in Nederland pas sinds 1971 niet meer strafbaar, dankzij de PvdA en D66. De VVD ging toen pas schoorvoetend akkoord met het schrappen van die strafbaarheid.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 22:34:36 #157
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204825014
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Noem eens namen wie dat zijn ? Organisatienamen ?
En het idee is dat alles waar ze - wie dat ook zijn - het niet mee eens zijn extreemrechts noemen ?
Dat lijkt me overdreven.
Oh god, gaan we die kant op… :{w

Dan krijgen we weer dat eeuwige gejeremieer dat antifa eigenlijk geen organisatie is blablabla.

Nee dank je, ik pas en je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Antifa is gewoon een pure hoax en die rellen in Hamburg zijn gewoon een manifeste leugen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204825029
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:32 schreef hb64 het volgende:

Fascisme is ook nog steeds links.
Fascisme is altijd al rechts geweest.
Rechtse mensen die het nu ontkennen zijn zelf niet meer zo weldenkend.
Maar het onderwerp is extreemrechts en niet fascisme, wat wel een stroming is in de categorie extreemrechts.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 22:36:29 #159
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204825036
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:32 schreef hb64 het volgende:

[..]
Misschien heb je vroeger niet zo goed opgelet bij het vak geschiedenis, hier wat artikelen om je geheugen wat op te frissen:

Nationaalsocialistische Duitse Arbeiderspartij
Nationaal-Socialistische Beweging

Socialisme was, en is, nog steeds een links fenomeen. Fascisme is ook nog steeds links. Bepaalde politieke partijen willen weer een ministerie van Volksvoorlichting en Propaganda oprichten om de inhoud van TV programma's te laten censureren op onwelgevallige inhoud.
Het waren anders de rechtsen die maar wat graag inhaakten bij de Jodenvervolging, waar de linksen in verzet gingen. Het was de rechtse AVRO die hun Joodse medewerkers op transport stuurde, het was de rechtse Telegraaf die fout was, het was de rechtse Universiteit Leiden die de Joodse medewerkers eruit schopte, het was de rechtse Edward Voute die als burgemeester van Amsterdam met de nazi's collaboreerde.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 22:38:19 #160
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204825056
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het waren anders de rechtsen die maar wat graag inhaakten bij de Jodenvervolging, waar de linksen in verzet gingen. Het was de rechtse AVRO die hun medewerkers op transport stuurde, het was de rechtse Telegraaf die fout was, het was de rechtse Universiteit Leiden die de Joodse medewerkers eruit schopte, het was de rechtse Edward Voute die als burgemeester van Amsterdam met de nazi's collaboreerde.
Jammer genoeg houdt het zogenaamde Links laf zijn bakkes als het over islam gaat…
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204825058
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:34 schreef thedeedster het volgende:

Dan krijgen we weer dat eeuwige gejeremieer dat antifa eigenlijk geen organisatie is blablabla.
Ik vraag je om namen.
Ik denk dat die personen niet bestaan ( die alles waar ze het niet mee eens zijn extreemrechts noemen)
Vandaar dat je die niet kan noemen.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 22:41:31 #162
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204825084
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ik vraag je om namen.
Ik denk dat die personen niet bestaan ( die alles waar ze het niet mee eens zijn extreemrechts noemen)
Vandaar dat je die niet kan noemen.
Omdat ze zich laf verschuilen achter maskers en valse namen. Maar als jij denkt dat ze niet bestaan, prima. Blijf ook vooral rondhangen op JOOP, daar is bijvoorbeeld een poster met een antifa-logo als avatar. Lees zijn bijdragen eens.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204825088
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het waren anders de rechtsen die maar wat graag inhaakten bij de Jodenvervolging, waar de linksen in verzet gingen. Het was de rechtse AVRO die hun Joodse medewerkers op transport stuurde, het was de rechtse Telegraaf die fout was, het was de rechtse Universiteit Leiden die de Joodse medewerkers eruit schopte, het was de rechtse Edward Voute die als burgemeester van Amsterdam met de nazi's collaboreerde.
Ja... Nederlandse nazi's in Nederland waren rechts.... maar sommige mensen willen dat liever niet weten, ontkennen het zelfs. Ze willlen vooral nazisme dumpen bij links, dan voelen zij zich minder bezwaard te sympathiseren met extreemrechts. = Straatje schoonvegen, gewetensconflicten ontwijken
pi_204825109
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:41 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Omdat ze zich laf verschuilen achter maskers en valse namen.
Oh noem eens die valse namen... Die ken je dus wel ? Of is dat ook weer zo'n fantasie van je .
Let wel..... ik vroeg naar namen van mensen die alles waar ze het niet mee eens zijn extreemrechts noemen.
Jij bevestigt met je antwoorden het vermoeden dat ze niet bestaan.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 22:48:27 #165
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204825183
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Oh noem eens die valse namen... Die ken je dus wel ? Of is dat ook weer zo'n fantasie van je .
Let wel..... ik vroeg naar namen van mensen die alles waar ze het niet mee eens zijn extreemrechts noemen.
Jij bevestigt met je antwoorden het vermoeden dat ze niet bestaan.
Gast, ik ben er klaar mee. Je vraagt iets wat ik je niet kan geven. (En dat wist je natuurlijk al lang)
Het gaat goed met je. Blijf lekker die oogkleppen ophouden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204825319
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:48 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Gast, ik ben er klaar mee. Je vraagt iets wat ik je niet kan geven. (En dat wist je natuurlijk al lang)
Het gaat goed met je. Blijf lekker die oogkleppen ophouden.
Als jij nou gewoon erkent dat die mensen niet bestaan ( die alles waar ze het niet mee eens zijn, extreemrechts noemen) dan zijn we verder.
En kunnen we praten hoe mensen overdrijven in hun politieke standpunten en vijanden demoniseren.
Beweringen dat er mensen zijn die alles waar men het niet mee eens is extreemrechts, dan wel extreemlinks noemen zijn demoniseringen

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 21-05-2022 23:20:57 ]
pi_204826073
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ja... Nederlandse nazi's in Nederland waren rechts.... maar sommige mensen willen dat liever niet weten, ontkennen het zelfs. Ze willlen vooral nazisme dumpen bij links, dan voelen zij zich minder bezwaard te sympathiseren met extreemrechts. = Straatje schoonvegen, gewetensconflicten ontwijken
Dit dus. Een totale ontkenning dat extreem-rechts verantwoordelijk was voor de holocaust en nu weer vrolijk over omvolkingstheorieen praten. Walgelijk!
pi_204826092
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Lol. Wie probeer je hier nu eigenlijk voor het lapje te houden? Enkel jezelf mag ik hopen.
Serieus? Beter opletten op school!
pi_204826106
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 00:09 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Serieus? Beter opletten op school!
Ja, serieus. Ga jezelf voor het lapje houden met je maffe theorien. Blijkt dat je van hetzelfde laken een pak bent als die mafklappers bij Ongehoord Nederland.
pi_204826692
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 00:10 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ja, serieus. Ga jezelf voor het lapje houden met je maffe theorien. Blijkt dat je van hetzelfde laken een pak bent als die mafklappers bij Ongehoord Nederland.
Hitler was extreem-rechts. Niks maffe theorien. Hou op met het vergoelijken van dit gevaarlijke gedachtengoed.
pi_204826701
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:34 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Oh god, gaan we die kant op… :{w

Dan krijgen we weer dat eeuwige gejeremieer dat antifa eigenlijk geen organisatie is blablabla.

Nee dank je, ik pas en je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Antifa is gewoon een pure hoax en die rellen in Hamburg zijn gewoon een manifeste leugen.
Saai h? Maar ze zijn makkelijk overal aan te wijzen want ze zijn niet bepaald schuw en zijn erbij bij alle extreemlinkse demonstraties, tevens bij demonstraties van moslims :')
pi_204826710
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Oh noem eens die valse namen... Die ken je dus wel ? Of is dat ook weer zo'n fantasie van je .
Let wel..... ik vroeg naar namen van mensen die alles waar ze het niet mee eens zijn extreemrechts noemen.
Jij bevestigt met je antwoorden het vermoeden dat ze niet bestaan.
Och laat ik eens de echte naam van zo'n persoon noemen.

Na de aanslag op de vergadering van de Centrumpartij in Kedichem toonde Jack van Lieshout (een kraker) geen berouw tegenover Fons de Poel in het tv-programma "De kennis van nu". "Nee, ik heb geen spijt. Geweld is een gerechtvaardigd actiemiddel". Dus donder op, joh.
pi_204826787
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 07:26 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Och laat ik eens de echte naam van zo'n persoon noemen.

Na de aanslag op de vergadering van de Centrumpartij in Kedichem toonde Jack van Lieshout (een kraker) geen berouw tegenover Fons de Poel in het tv-programma "De kennis van nu". "Nee, ik heb geen spijt. Geweld is een gerechtvaardigd actiemiddel". Dus donder op, joh.
Je weet dat de Centrumpartij een extreem-rechtse partij was? Een voorloper van de PVV.
Ik zit niet te wachten op dezelfde situatie als tijdens Nazi-Duitsland.
pi_204826798
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 08:06 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Je weet dat de Centrumpartij een extreem-rechtse partij was? Een voorloper van de PVV.
Ik zit niet te wachten op dezelfde situatie als tijdens Nazi-Duitsland.
Dat was een aanslag, mafkees. Hetzelfde als moslimterroristen uitvoeren met als gevolg dat de vrouw van Hans Janmaat gehandicapt is geraakt. Nogmaals, wat een gigantische mafkees ben jij. Clown.

Tevens: voorloper van de PVV :') Je hebt echt geen idee, joh. Flikker op.
pi_204826920
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 07:10 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Hitler was extreem-rechts. Niks maffe theorien. Hou op met het vergoelijken van dit gevaarlijke gedachtengoed.
Hitler was idd extreem rechts. Dat is het punt niet. We hadden het over de extreemlinkse Sovjet-Unie en de behandeling van homo’s aldaar toen. Hou op met deze sneue pogingen.
pi_204827128
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 08:06 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Je weet dat de Centrumpartij een extreem-rechtse partij was? Een voorloper van de PVV.
Ik zit niet te wachten op dezelfde situatie als tijdens Nazi-Duitsland.
Kunnen we een keer ophouden om alles waar je het niet mee eens bent extreem-rechts te noemen? Op het moment dat we de term echt een keer nodig hebben heeft de term door te pas en te onpas misbruikt te zijn zijn lading totaal verloren (the boy who cried wolf).
pi_204827483
quote:
1. Wat staat er in het manifest van de schutter in Buffalo?
De schutter Payton Gendron schrijft in het manifest dat hij zich tijdens de pandemie verveelde op zijn tienerkamer en op de website 8chan ging kijken. Hij ontdekte daar allerlei verhalen over hoe witte mensen zich niet goed genoeg zouden voortplanten, en hoe andere bevolkingsgroepen sneller groeien. Hij radicaliseerde, en ging geloven in de theorie van 'omvolking': dat witte burgers bewust vervangen zouden worden burgers van kleur.
quote:
2. Waar komt dit extreemrechtse, racistische gedachtegoed vandaan?
Het gaat al decennia rond in de neonazi gemeenschap, maar wordt sinds de jaren 2000 herhaaldelijk aangehaald door massamoordenaars. In de verhaallijn op internet, zou de verandering in de bevolkingssamenstelling bewust georkestreerd zijn door 'linkse elites' die aangestuurd zouden worden door machtige joodse mannen.
Het doel zou zijn om meer linkse kiezers te importeren, zodat 'klassieke Amerikanen' of de 'traditionele inwoners' (lees: witte inwoners) minder macht hebben. Hier is geen bewijs voor, het is een complottheorie op basis van racisme.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aan-5-payton-gendron
pi_204827538
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 09:36 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Kunnen we een keer ophouden om alles waar je het niet mee eens bent extreem-rechts te noemen?
Daar is iedereen al lang mee opgehouden.... Sterker nog ... Het is nooit zo geweest.

Ik ben het regelmatig niet eens met Rutte en Jort Kelder...en die noem ik 'rechts' . Zij noemen zichzelf ook zo.
Ik ben het vaker niet eens met Eerdmans en die noem ik radicaalrechts, niet extreem.
Een grote meerderheid van rechtse mensen noem ik gewoon rechts, zij zichzelf vaak ook.

Wilders noem ik extreemrechts. Dit omdat hij een godsdienstonderdrukker is en wel die van een bepaalde etnische afkomst. . Baudet is een extreemrechtse wappie.
  zondag 22 mei 2022 @ 10:31:34 #179
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204827570
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 10:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wilders noem ik extreemrechts. Dit omdat hij een godsdienstonderdrukker is en wel die van een bepaalde etnische afkomst. . Baudet is een extreemrechtse wappie.
Dat mag jij vinden uiteraard. Ik vind het tegen dat bepaalde geloof zijn totaal niets extreems. Sterker nog, ik vind heulen ermee een stuk extremer en bewezen gevaarlijker dan er een hekel aan hebben.

Doden door Wilders 0
Doden door "dat geloof" niet meer te tellen.

Dus als je zo gaat redeneren en Wilders extreem rechts noemt, dan is extreem rechts blijkbaar iets goeds :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204827613
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 10:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Daar is iedereen al lang mee opgehouden.... Sterker nog ... Het is nooit zo geweest.

Ik ben het regelmatig niet eens met Rutte en Jort Kelder...en die noem ik 'rechts' . Zij noemen zichzelf ook zo.
Ik ben het vaker niet eens met Eerdmans en die noem ik radicaalrechts, niet extreem.
Een grote meerderheid van rechtse mensen noem ik gewoon rechts, zij zichzelf vaak ook.

Wilders noem ik extreemrechts. Dit omdat hij een godsdienstonderdrukker is en wel die van een bepaalde etnische afkomst. . Baudet is een extreemrechtse wappie.
Dus omdat men geen hogepriesters, geestelijk leiders enz. en priesters, imams enz. nodig heeft is men extreemrechts? Terwijl Wilders en zijn aanhangers zich moeten verbergen wegens bedreigingen.
pi_204827686
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2022 10:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden uiteraard. Ik vind het tegen dat bepaalde geloof zijn totaal niets extreems.
Wilders wil de koran, moskeeen en islamitische bijeenkomsten verbieden.
Hoe meer mensen hij mee krijgt , hoe meer discriminatie.
In een totalitaire staat als Duitsland 33-45 kon die etnische haat uitgroeien tot een genocide.
Dat kan nu niet meer gebeuren in een democratie waar mensen wel geleerd hebben van 33-45.
Maar ja ... sommigen hebben dus niet zo veel geleerd

quote:
Dus als je zo gaat redeneren en Wilders extreem rechts noemt, dan is extreem rechts blijkbaar iets goeds :').
Wie zo redeneert is een sympathisant van extreemrechts
pi_204827712
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 10:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Dus omdat men geen hogepriesters, geestelijk leiders enz. en priesters, imams enz. nodig heeft is men extreemrechts?
Nee. ik heb die flauwekul ook niet nodig.

Maar jij wil perse niet weten dat Wilders etnische onderdrukking wil.
Of je weet het wel, maar wil een gordijn van onschuld ophangen
  zondag 22 mei 2022 @ 10:45:36 #183
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204827715
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 10:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Wilders wil de koran, moskeeen en islamitische bijeenkomsten verbieden.
Hoe meer mensen hij mee krijgt , hoe meer discriminatie.
In een totalitaire staat als Duitsland 33-45 kon die etnische haat uitgroeien tot een genocide.
Dat kan nu niet meer gebeuren in een democratie waar mensen wel geleerd hebben van 33-45.
Maar ja ... sommigen hebben dus niet zo veel geleerd
[..]
Wie zo redeneert is een sympathisant van extreemrechts
Neuh, wie zo redeneert is in jouw ogen een sympatisant van extreem rechts. En daar kan ik dan prima mee leven hoor :).

Als er 1 stroming een totalitaire staat wil is het dat fijne geloof. En ja, dat gaat gepaard met alles waar jij zo bang voor lijkt te zijn, zie de Taliban in afghanistan.

Dus weerstand daartegen, als we er toch de oorlog bij betrekken, is het verzet tegen de Nazi's.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204827747
Wat ik raar vind is dat mensen wel die aanslagen in christchurch en zo haarfijn op het netvlies hebben, met tekst en uitleg over de dader en achterliggende ideologie, maar dat dit niet zo is bij al die aanslagen van IS in Europa. Geen woord over de daders en waarom ze dat deden.
  zondag 22 mei 2022 @ 11:01:46 #185
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204827839
Als Wilders zijn zin zou krijgen, een Nederland zonder islam, dan hou je over : Nederland.

Als de islam zijn zin zou krijgen zou je een kalifaat krijgen of Afghanistan 2.0.

Welke uitkomst zou nou het beste te vergelijken zijn met "Hitler"? :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 22 mei 2022 @ 11:47:24 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204828104
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 10:49 schreef Homey het volgende:
Wat ik raar vind is dat mensen wel die aanslagen in christchurch en zo haarfijn op het netvlies hebben, met tekst en uitleg over de dader en achterliggende ideologie, maar dat dit niet zo is bij al die aanslagen van IS in Europa. Geen woord over de daders en waarom ze dat deden.
O jawel hoor, dat dat radicale islamieten waren die aanslagen pleegden uit naam van de politieke islam en dat dat nog altijd een sluimerend gevaar is ontkent echt niemand.

Nota bene PvdA'ers Achmed Marcouch en Lodewijk Asscher riepen de islamitische gemeenschap op om openbaar hard afstand te nemen van radicale elementen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_204828109
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 10:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nee. ik heb die flauwekul ook niet nodig.

Maar jij wil perse niet weten dat Wilders etnische onderdrukking wil.
Of je weet het wel, maar wil een gordijn van onschuld ophangen
Het enige dat ik weet is, dat Wilders zich moet laten beveiligen wegens doodsbedreigingen uit de religieuze hoek.
pi_204828157
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:47 schreef torentje het volgende:

[..]
Het enige dat ik weet is, dat Wilders zich moet laten beveiligen wegens doodsbedreigingen uit de religieuze hoek.
En je weet dus niet waarom dat is?

Hij wil bepaalde mensen discrimineren, minder rechten geven.. Uiteraad worden die mensen boos.
pi_204828184
quote:
4s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:01 schreef HeatWave het volgende:
Als Wilders zijn zin zou krijgen, een Nederland zonder islam, dan hou je over : Nederland.
Zijn zin ? ... in de betekenis dat volk en politiek zijn haat overnemen ?
Dan houd je over een discriminerend Nederland. Zware inperking van vrije meningsuiting en godsdiensvrijheid
Moslims al dan niet met geweld het land uitjagen, of uitzetten. Terreuraanslagen op islamieten
Natuurlijk accepteren de heethoofden dat niet en dat schept tegengeweld.
  zondag 22 mei 2022 @ 12:13:38 #190
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204828277
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 12:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zijn zin ? ... in de betekenis dat volk en politiek zijn haat overnemen ?
Dan houd je over een discriminerend Nederland. Zware inperking van vrije meningsuiting en godsdiensvrijheid
Moslims al dan niet met geweld het land uitjagen, of uitzetten. Terreuraanslagen op islamieten
Natuurlijk accepteren de heethoofden dat niet en dat schept tegengeweld.
Nee hoor, ik schreef wat ik bedoelde. Zijn zin krijgen is de islam weg uit Nederland. Ik zeg niet dat dat haalbaar is, of zelfs wenselijk, ik herhaal wat zijn doel is.

En als dat doel uit zou komen zouden we helemaal geen land met discriminerende mensen overhouden, want de enige reden om te "discrimineren" is er niet meer.

De grootste leugen op dit gebied is beweren dat mensen ageren ipv reageren met "racisme". je zal uiteraard altijd een kleine groep mensen houden die alles wat anders is haat. Maar 99% van de mensen die constant racist genoemd worden zou 0,0 problemen hebben met mensen als die zich gewoon normaal zouden gedragen.

Niemand wil een ander "haten" om het haten. Aversie wordt uitgelokt en de reactie erop is geen racisme. Klaar.

Zie tolerant Zweden, die mensen haalden alles en iedereen binnen alsof het naaste familie was, en nu wordt dat terugbetaald met geweldadige rellen, handgranaten en onbewoonbare wijken. En als je daar dan iets op tegen hebt zou je een racist zijn? Puh-lease.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204828303
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
En je weet dus niet waarom dat is?

Hij wil bepaalde mensen discrimineren, minder rechten geven.. Uiteraad worden die mensen boos.
Ik ben ook wel eens boos, maar dan loop ik niet gelijk in een bomvest naar een politiek leider, trouwens deze mensen lijken altijd wel boos, en vooral op dingen die hier gewoon volkomen normaal zijn, wat een logica, je woon in een land waar je veel voordelen hebt, waar je volledig je zelf kunt zijn, en dan word je "boos" op dingen in het land die je zelf niet leuk vind, man man man.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204828353
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 08:06 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Je weet dat de Centrumpartij een extreem-rechtse partij was? Een voorloper van de PVV.
Ik zit niet te wachten op dezelfde situatie als tijdens Nazi-Duitsland.
De PVV is niet extreem rechts en zeker niet antisemitisch.
Een ieder die kritiek heeft op de massamigratie of islam wordt maar gemakshalve onder extreem rechts geschaard.
NVU dat is extreem rechts. Dat is gelukkig maar een marginaal clubje.
  zondag 22 mei 2022 @ 12:30:25 #193
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204828377
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 12:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben ook wel eens boos, maar dan loop ik niet gelijk in een bomvest naar een politiek leider, trouwens deze mensen lijken altijd wel boos, en vooral op dingen die hier gewoon volkomen normaal zijn, wat een logica, je woon in een land waar je veel voordelen hebt, waar je volledig je zelf kunt zijn, en dan word je "boos" op dingen in het land die je zelf niet leuk vind, man man man.
Dat dus ook. Als je nou boos wordt omdat je constant aangevallen zou worden, of omdat je ergens geen rechten zou hebben, hey dan heb je een punt.

Nu worden halve wijken met de grond gelijk gemaakt omdat iemand DREIGT een koran te verbranden. Als dat zo veel met je doet dat je er geweld en evt doden voor overhebt, dan is er geen universum te vinden waarin je aan de juiste kant staat. Gewoon niet.

En ook dat heeft weer 0,0, niks nakkes nada met discriminatie, racisme te maken. Mensen dood willen maken om een boekje/tekening is totaal geschift gedrag.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204828587
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
O jawel hoor, dat dat radicale islamieten waren die aanslagen pleegden uit naam van de politieke islam en dat dat nog altijd een sluimerend gevaar is ontkent echt niemand.

Nota bene PvdA'ers Achmed Marcouch en Lodewijk Asscher riepen de islamitische gemeenschap op om openbaar hard afstand te nemen van radicale elementen.
De ideologie wordt nooit benoemd. Daders evenmin. Noem jij eens 3 namen uit je hoofd van al die IS aanslagen en waarom ze dat exact deden. Kan je niet, je zult moeten googelen. Maar bij die aanslagen van extreem-rechts hoef je dat niet. Je noemt meteen Breivik en wat hij wilde. Dat is het opmerkelijke verschil.

Kan me nog een groot artikel herinneren in het Parool over die aanslagen in Manchester bij een concert. Geen woord over de daders, de ideologie en zelfs de groep (IS). Echt geen enkel woord.
  zondag 22 mei 2022 @ 13:51:09 #195
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204828892
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 13:09 schreef Homey het volgende:

[..]
De ideologie wordt nooit benoemd. Daders evenmin. Noem jij eens 3 namen uit je hoofd van al die IS aanslagen en waarom ze dat exact deden. Kan je niet, je zult moeten googelen. Maar bij die aanslagen van extreem-rechts hoef je dat niet. Je noemt meteen Breivik en wat hij wilde. Dat is het opmerkelijke verschil.

Kan me nog een groot artikel herinneren in het Parool over die aanslagen in Manchester bij een concert. Geen woord over de daders, de ideologie en zelfs de groep (IS). Echt geen enkel woord.
https://www.volkskrant.nl(...)-mancunian~bc7d67ee/

Hier een uitgebreide analyse van de dader en zijn beweegredenen, vlak na zijn aanslag.
We have always been at war with Eastasia.
pi_204828996
quote:
4s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:01 schreef HeatWave het volgende:
Als Wilders zijn zin zou krijgen, een Nederland zonder islam, dan hou je over : Nederland.
Is dat zo, lijkt me sterk namelijk.
Incelfrikandel
  zondag 22 mei 2022 @ 14:19:11 #197
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204829138
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 12:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat dus ook. Als je nou boos wordt omdat je constant aangevallen zou worden, of omdat je ergens geen rechten zou hebben, hey dan heb je een punt.

Nu worden halve wijken met de grond gelijk gemaakt omdat iemand DREIGT een koran te verbranden. Als dat zo veel met je doet dat je er geweld en evt doden voor overhebt, dan is er geen universum te vinden waarin je aan de juiste kant staat. Gewoon niet.

En ook dat heeft weer 0,0, niks nakkes nada met discriminatie, racisme te maken. Mensen dood willen maken om een boekje/tekening is totaal geschift gedrag.
Die mensen nemen hun geloof vl te serieus. Geen enkel relativeringsvermogen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204830403
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
En je weet dus niet waarom dat is?

Hij wil bepaalde mensen discrimineren, minder rechten geven.. Uiteraad worden die mensen boos.
Hij bestrijd slechts intolerantie met intolerantie en dat is geen reden om hem te bedreigen met de dood.
  zondag 22 mei 2022 @ 15:51:53 #199
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204830671
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 12:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee hoor, ik schreef wat ik bedoelde. Zijn zin krijgen is de islam weg uit Nederland. Ik zeg niet dat dat haalbaar is, of zelfs wenselijk, ik herhaal wat zijn doel is.
Dat niet alleen, hij wil de koran en bezoeken van de moskee criminaliseren. Als er iets anti-democratisch is, is dat het wel.

En als dat doel uit zou komen zouden we helemaal geen land met discriminerende mensen overhouden, want de enige reden om te "discrimineren" is er niet meer. [/quote]
Hilarisch. Alsof er geen discriminatie van minderheden plaatsvindt en enkel moslims worden gediscrimineerd. :D

quote:
De grootste leugen op dit gebied is beweren dat mensen ageren ipv reageren met "racisme". je zal uiteraard altijd een kleine groep mensen houden die alles wat anders is haat. Maar 99% van de mensen die constant racist genoemd worden zou 0,0 problemen hebben met mensen als die zich gewoon normaal zouden gedragen.
Neuh, dat is nu juist het probleem: dat ook mensen die zich normaal gedragen worden aangezien voor fout omdat hun grootouders in hetzelfde land zijn geboren van de mensen die zich fout gedragen.
pi_204831121
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 12:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zijn zin ? ... in de betekenis dat volk en politiek zijn haat overnemen ?
Dan houd je over een discriminerend Nederland. Zware inperking van vrije meningsuiting en godsdiensvrijheid
Moslims al dan niet met geweld het land uitjagen, of uitzetten. Terreuraanslagen op islamieten
Natuurlijk accepteren de heethoofden dat niet en dat schept tegengeweld.
De vrijheid om imaginaire wezens te aanbidden mag ook wel een beetje beperkt worden, normale mensen wonen namelijk niet zo groot.
pi_204832820
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 16:18 schreef torentje het volgende:

[..]
De vrijheid om imaginaire wezens te aanbidden mag ook wel een beetje beperkt worden
In welke zin bedoel je dat?
Zoals extreemrechtse Wilders dat wil ...koran, moskeen, religieuze bijeenkomsten verbieden ?
Dat is mensen pushen zich te verzetten en juist de islam te omarmen.
pi_204833132
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 18:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
In welke zin bedoel je dat?
Zoals extreemrechtse Wilders dat wil ...koran, moskeen, religieuze bijeenkomsten verbieden ?
Dat is mensen pushen zich te verzetten en juist de islam te omarmen.
Alle religieuze tekens verwijderen uit het straatbeeld van ons land, zou een enorme vooruitgang zijn voor de inwoners van ons land.
  zondag 22 mei 2022 @ 19:05:48 #203
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204833372
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 18:49 schreef torentje het volgende:

[..]
Alle religieuze tekens verwijderen uit het straatbeeld van ons land, zou een enorme vooruitgang zijn voor de inwoners van ons land.
Ik zou serieus niet weten waarom een religie meer waard moet zijn, dan gewoon een willekeurige mening.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204833620
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 18:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dat is mensen pushen zich te verzetten en juist de islam te omarmen.
Klopt. Zo was ik nooit per se van de drugs maar nu herone verboden is maak ik wel even mooi weekendplannen.
Conscience do cost.
pi_204833854
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_204834539
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 19:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik zou serieus niet weten waarom een religie meer waard moet zijn, dan gewoon een willekeurige mening.
Was ooit een standpunt van floppartij VNL, om het artikel van de vrijheid van godsdienst te schrappen, want dat wordt al gedekt door de vrijheid van meningsuiting.

Nu nog krijgen religieuzen voorrang.
pi_204835219
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 19:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik zou serieus niet weten waarom een religie meer waard moet zijn, dan gewoon een willekeurige mening.
En daarom weg de grondwettelijke bevoordeling van religie en alle voordeeltjes voor organisaties die iets met religie te maken hebben. Het geloof om in het even welk opperwezen maakt meer kapot dan je lief is.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_204835342
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 18:49 schreef torentje het volgende:

Alle religieuze tekens verwijderen uit het straatbeeld van ons land, zou een enorme vooruitgang zijn voor de inwoners van ons land.
Kerken afbreken? Jezusbeelden op straat verbieden. Wie als Sint Nicolaas op straat loopt arresteren ?
Is dat een enorme vooruitgang ?
pi_204836567
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 22:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Kerken afbreken? Jezusbeelden op straat verbieden. Wie als Sint Nicolaas op straat loopt arresteren ?
Is dat een enorme vooruitgang ?
Ja, want het zijn de overwinningstekens van waanzinnigen.
pi_204836624
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 22:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Kerken afbreken? Jezusbeelden op straat verbieden. Wie als Sint Nicolaas op straat loopt arresteren ?
Is dat een enorme vooruitgang ?
Hier in het zuiden doen we aan Mariabeelden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204836631
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
O jawel hoor, dat dat radicale islamieten waren die aanslagen pleegden uit naam van de politieke islam en dat dat nog altijd een sluimerend gevaar is ontkent echt niemand.

Nota bene PvdA'ers Achmed Marcouch en Lodewijk Asscher riepen de islamitische gemeenschap op om openbaar hard afstand te nemen van radicale elementen.
"Politieke islam" is natuurlijk ook een wijze van downplayen daar islam inherent politiek is. Het beslaat letterlijk de helft van de Koran.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204838065
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 08:38 schreef torentje het volgende:

[..]
Ja, want het zijn de overwinningstekens van waanzinnigen.
Kijk eens in de spiegel
  maandag 23 mei 2022 @ 12:36:31 #213
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204838298
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 08:53 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
"Politieke islam" is natuurlijk ook een wijze van downplayen daar islam inherent politiek is. Het beslaat letterlijk de helft van de Koran.
Laten we zeggen dat wij in het westen of als seculieren dat het speelterrein van de politiek vinden. Fervente moslims zien dat misschien als religie en geven politiek en kleinere reikwijdte.

Best wel lastig om zo’n vrij fundamenteel verschil in inzicht te overbruggen….
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 23 mei 2022 @ 13:01:05 #214
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_204838469
Wat is er gebeurt met de vrijheid van meningsuiting?
  maandag 23 mei 2022 @ 14:22:23 #215
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204839059
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 13:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat is er gebeurt met de vrijheid van meningsuiting?
Niks die staat nog steeds als een huis
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_204839184
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Kijk eens in de spiegel
Dan zie ik niets verdachts dit in tegenstelling tot de personen die de religieuze tekens produceren en overal neerzetten, en ervoor zorgden/zorgen dat die religieuze tekens niet verwijderd worden uit de openbare ruimtes.
pi_204839420
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:49 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan zie ik niets verdachts dit in tegenstelling tot de personen die de religieuze tekens produceren en overal neerzetten, en ervoor zorgden/zorgen dat die religieuze tekens niet verwijderd worden uit de openbare ruimtes.
je ziet niet een gelovige atheist die tot anti-democratische ideen komt ?
Ik ben ook een atheist, maar niet zo overdreven als jij.
pi_204839673
Wat wordt er precies bedoeld met 'Europese bevolking'?
pi_204840771
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
je ziet niet een gelovige atheist die tot anti-democratische ideen komt ?
Ik ben ook een atheist, maar niet zo overdreven als jij.
Jij snapt dan ook niet, dat de makers en gebruikers van die religieuze tekens geen vrede geven aan kleinere mensen die dunnere benen hebben.
pi_204840854
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:51 schreef Bananenpap het volgende:
Wat wordt er precies bedoeld met 'Europese bevolking'?
De bevolking van Europa.
pi_204841505
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 18:05 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij snapt dan ook niet, dat de makers en gebruikers van die religieuze tekens geen vrede geven aan kleinere mensen die dunnere benen hebben.
Dat is jouw fantasie.
Bekeert u ! Gij heiden en aanbidder van Satan
pi_204841513
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 18:05 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij snapt dan ook niet, dat de makers en gebruikers van die religieuze tekens geen vrede geven aan kleinere mensen die dunnere benen hebben.
Dat is jouw fantasie.
Bekeert u ! Gij, heiden en aanbidder van Satan
pi_204842358
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 18:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dat is jouw fantasie.
Bekeert u ! Gij, heiden en aanbidder van Satan
Jij bent nog gekker dan een deurklink.
  maandag 23 mei 2022 @ 20:34:07 #224
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_204843064
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 22:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ja... Nederlandse nazi's in Nederland waren rechts.... maar sommige mensen willen dat liever niet weten, ontkennen het zelfs. Ze willlen vooral nazisme dumpen bij links, dan voelen zij zich minder bezwaard te sympathiseren met extreemrechts. = Straatje schoonvegen, gewetensconflicten ontwijken
Jij zou inmiddels toch beter moeten weten dan dit soort onzin te verkondigen. We hebben dit heel uitgebreid bediscussieerd in een POL topic. Nog steeds in ontkenning van de veel genuanceerdere werkelijkheid? Ik quote mezelf graag nog eens:

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:04 schreef AgLarrr het volgende:
Waar het mij om gaat is dat die mythe dat het fascisme en haar loten extreem-rechts zijn maar eens uit de wereld geholpen moet worden. Het is een retorische truc om het fascisme onder rechts weg te drukken en daarmee meer liberale, libertaire en ook conservatieve partijen in het verdachtenhoekje te kunnen plaatsen. Het fascisme, en als mutatie daarvan het Nationaal Socialisme, was de zogenaamde derde weg, een ranzig huwelijk tussen linkse syndicalisten en autoritair nationalisten. Ik diep met liefde volgende post nog even voor je op:

"De voorheen regelmatig verkondigde bewering dat fascisten het begrip 'socialistisch' slechts misbruikten als uithangbord om de massa's te winnen, is onhoudbaar. [..] de socialistische aspecten van het fascisme werden bij voorkeur genegeerd. Dit gebeurde omdat ze niet overeenkwamen met de toenmalige communis opinio dat het fascisme een rechtse beweging was. Tegenwoordig erkennen tal van wetenschappers dat fascisten de antikapitalistische en sociale onderdelen van hun ideologie serieus namen. Met het oog op de linkse karaktertrekken van het fascisme is het [..] een veel te simplistische voorstelling van zaken om het fascisme als rechts te bestempelen".

"In navolging van de facsisten zelf beschouwen verschillende gerenomeerde wetenschappers het fascisme inmiddels als een oprechte poging tot een eigen nationale vorm van antimarxistisch socialisme te komen. Gelet op de politieke antecedenten van menig fascistenleider is dit overigens weinig verwonderlijk. De Fransman Marcel Dat en de Engelse Aristocraat sir Oswald Mosley waren vooraanstaande socialisten geweest. [..] Een aantal fascistenleiders had een nog radicalere achtergrond. Jacques Doriot behoorde oorspronkelijk tot de leidende figuren van de communistische partij in Frankrijk. De Noorse Nazileider Vidkun Quisling koesterde in de jaren 20 bolsjewistische sympathien [..] de revolutionair Mussolini maakte deel uit van het bestuur van de Partitto Socialista Italiano en was beinvloed door de het revolutionaire syndicalisme van communist Blanqui. [...] Ook Hitler had een links, zij het nogal schimmig verleden. Met succes trachtte hij dit later te verhullen.


Robin te Slaa, Wat is het Fascisme, pp.195-196.

Maar ik realiseer me dat bovenstaande een zeer hard gelach is voor menig links-radicaal. Krijg je naast de goelag ook het lager nog half in je canon geschoven.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_204843563
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 20:34 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Jij zou inmiddels toch beter moeten weten dan dit soort onzin te verkondigen. We hebben dit heel uitgebreid bediscussieerd in een POL topic.
Jij bent nog steeds bezig fascisme bij links te dumpen.
Je eigen straatje schoonvegen en links demoniseren.
  maandag 23 mei 2022 @ 21:24:39 #226
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204843591
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:41 schreef sirdanilot het volgende:
Er komen steeds meer buitenlanders naar Europa dus het percentage neemt wel degelijk af. Ik zou zeggen laat de aivd die club goed in de gaten houden maar niet gaan lopen censureren het is hier geen China.
Sterker nog, er wonen in Europa veel meer buitenlanders dan Nederlanders. Over de hele wereld krioelt het er van!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 23 mei 2022 @ 21:25:56 #227
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204843602
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:58 schreef Viesdik het volgende:
Nederland is ook aan het omvolken.
Kan je leuk vinden, kan je niet leuk vinden... IS zooooooooooooowww
Kun je dat vergelijken met een hoop zagen en een garage?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 23 mei 2022 @ 21:28:18 #228
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204843620
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 21:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Jij bent nog steeds bezig fascisme bij links te dumpen.
Je eigen straatje schoonvegen en links demoniseren.
De wereld is niet zo binair dat alles maar "rechts" of "links" is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 23 mei 2022 @ 21:30:20 #229
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204843638
quote:
84s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 17:01 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat maakt de cultuur en taal uit? We zijn toch autochtoon.
Precies, maar dan is het nog niet genoeg, want je moet precies zo doen als degene die het zegt. Dat die niet eens hetzelfde doet als zijn familie of buurman, dat maakt niet uit want 'het is onze cultuur'.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 23 mei 2022 @ 21:36:36 #230
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204843689
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 21:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Precies, maar dan is het nog niet genoeg, want je moet precies zo doen als degene die het zegt. Dat die niet eens hetzelfde doet als zijn familie of buurman, dat maakt niet uit want 'het is onze cultuur'.
De meeste antropologen zullen beamen dat mensen voor zover bekend altijd de tendens hebben vertoond zich te organiseren in relatief homogene etno-culturele groepen. Niet zo karikaturaal als jij het voorstelt natuurlijk, maar dat zal wel bedoeld zijn om de discussie gaande te houden, neem ik aan.
pi_204843852
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 21:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De wereld is niet zo binair dat alles maar "rechts" of "links" is.
Juist...
Dat beweer ik ook nooit.
Fascisme en haar exces nazisme was overwegend rechts.
Niet links of in het politieke midden te situeren.
Overwegend, globaal , in het algemeen dus
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 23 mei 2022 @ 21:57:35 #232
491163 Viesdik
pi_204843894
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 21:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kun je dat vergelijken met een hoop zagen en een garage?
denk het
  maandag 23 mei 2022 @ 22:07:48 #233
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204843969
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 21:36 schreef Iblardi het volgende:

[..]
De meeste antropologen zullen beamen dat mensen voor zover bekend altijd de tendens hebben vertoond zich te organiseren in relatief homogene etno-culturele groepen. Niet zo karikaturaal als jij het voorstelt natuurlijk, maar dat zal wel bedoeld zijn om de discussie gaande te houden, neem ik aan.
Uiteindelijk is cultuur gewoon een opsomming van de bestaande stromingen, maar op de een of andere manier stellen sommige mensen onterecht dat een cultuur moet behouden worden, terwijl die dagelijks veranderd, met of zonder buitenlanders. In je gezin kan een bepaalde cultuur gaande zijn, die totaal anders is dan die van je buurman, ongeacht afkomst. En zo kun je op alles in en uitzoomen en stellen dat het een cultuur is. Als we ooit worden aangevallen door buitenaardse wezens is ineens de mensheid een cultuur.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 23 mei 2022 @ 22:08:49 #234
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204843979
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 21:57 schreef Viesdik het volgende:

[..]
denk het
Ho, ho jij komt met een Hans Teeuwen referentie, ik denk ik maak hem even af. ;)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 23 mei 2022 @ 22:21:50 #235
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204844080
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 22:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Uiteindelijk is cultuur gewoon een opsomming van de bestaande stromingen, maar op de een of andere manier stellen sommige mensen onterecht dat een cultuur moet behouden worden, terwijl die dagelijks veranderd, met of zonder buitenlanders. In je gezin kan een bepaalde cultuur gaande zijn, die totaal anders is dan die van je buurman, ongeacht afkomst. En zo kun je op alles in en uitzoomen en stellen dat het een cultuur is. Als we ooit worden aangevallen door buitenaardse wezens is ineens de mensheid een cultuur.
Tsja, je kunt elk "gevoel" wel op uiterst rationele wijze stuk analyseren. Waarom maken we ons druk om liefde? Dat is toch maar een optelsom van hormonale functies en psychische processen die leidt tot het aangaan van -in de ogen van een buitenstaander- schijnbaar willekeurige bindingen met willekeurige mensen. Als buitenaardse wezens ons zouden zien zouden ze niets begrijpen van het individuele onderscheid dat wij op dat gebied maken. We lijken toch allemaal op elkaar? Maar we zijn nu eenmaal mensen en we gedragen ons ook naar onze menselijke instincten, ook op het gebied van de vorming en de instandhouding van gemeenschappen. En daar hoort een gevoel van culturele identiteit bij, dat voor ons reel is.
pi_204844415
Heeft er iemand kei harde cijfers die ook goed is onderzocht waarin je ziet dat moslims bijv snel groeien? Want de totaal aantal stemmen die DENK krijgt is zeer laag. En ik zie ook geen verschil tussen de eerdere stemmingen en van de laatste stemming. Er is geen vooruitgang. Bijv van 3 zetels naar 6 zetels ofzo.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 01:26:48 #237
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204844768
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 20:34 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Jij zou inmiddels toch beter moeten weten dan dit soort onzin te verkondigen. We hebben dit heel uitgebreid bediscussieerd in een POL topic. Nog steeds in ontkenning van de veel genuanceerdere werkelijkheid? Ik quote mezelf graag nog eens:
[..]

LOL, erg matige conclusie.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 24-05-2022 01:58:22 ]
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 01:38:25 #238
117098 Hathor
Effe niet
pi_204844777
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 23:10 schreef Problemsgeld het volgende:
Heeft er iemand kei harde cijfers die ook goed is onderzocht waarin je ziet dat moslims bijv snel groeien? Want de totaal aantal stemmen die DENK krijgt is zeer laag. En ik zie ook geen verschil tussen de eerdere stemmingen en van de laatste stemming. Er is geen vooruitgang. Bijv van 3 zetels naar 6 zetels ofzo.
Alsof je dat kan afmeten via het stemgedrag van moslims. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_204845007
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 01:38 schreef Hathor het volgende:

[..]
Alsof je dat kan afmeten via het stemgedrag van moslims. :')
Ja stemgedrag is een bewijs. DENK spreekt moslims aan en dan zou DENK dus moeten groeien. Alleen ik zie dat niet terug tijdens verkiezingen. Er is ongeveer 0% vooruitgang.

In Turkije wint DENK / AKP omdat daar veel moslims wonen. Mja met die 3 zetels van DENK komen ze nergens en al helemaal niet als er geen vooruitgang geboekt wordt.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 07:26:21 #240
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204845078
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:11 schreef Problemsgeld het volgende:

[..]
Ja stemgedrag is een bewijs. DENK spreekt moslims aan en dan zou DENK dus moeten groeien. Alleen ik zie dat niet terug tijdens verkiezingen. Er is ongeveer 0% vooruitgang.

In Turkije wint DENK / AKP omdat daar veel moslims wonen. Mja met die 3 zetels van DENK komen ze nergens en al helemaal niet als er geen vooruitgang geboekt wordt.
Nogal willekeurige maatstaf. Je zou ook bijvoorbeeld naar de hoeveelheid gezeik kunnen kijken.

Ja ik weet het. Dat is niet goed, maar dat is het aantal Denk-stemmers als maatstaf ook niet. Je hebt ook nog zoiets als Nida en je moet natuurlijk ook het percentage stemmers onder de moslims weten. En dan is het natuurlijk nog maar de vraag of ze berhaupt op een van deze partijen stemmen.

Zoek eens op de site van het CBS, zou ik zeggen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204845100
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:26 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nogal willekeurige maatstaf. Je zou ook bijvoorbeeld naar de hoeveelheid gezeik kunnen kijken.

Ja ik weet het. Dat is niet goed, maar dat is het aantal Denk-stemmers als maatstaf ook niet. Je hebt ook nog zoiets als Nida en je moet natuurlijk ook het percentage stemmers onder de moslims weten. En dan is het natuurlijk nog maar de vraag of ze berhaupt op een van deze partijen stemmen.

Zoek eens op de site van het CBS, zou ik zeggen.
Zolang DENK zetels niet meer wordt is het 1 groot leugen. Laatste 5 jaar is er geen verschil. Telkens weer 3 zetels.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 09:39:18 #242
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204845794
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 23:10 schreef Problemsgeld het volgende:
Heeft er iemand kei harde cijfers die ook goed is onderzocht waarin je ziet dat moslims bijv snel groeien? Want de totaal aantal stemmen die DENK krijgt is zeer laag. En ik zie ook geen verschil tussen de eerdere stemmingen en van de laatste stemming. Er is geen vooruitgang. Bijv van 3 zetels naar 6 zetels ofzo.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)religie-in-nederland

quote:
De religieuze betrokkenheid in Nederland is tussen 2017 en 2019 verder afgenomen. In 2017 rekende voor het eerst iets minder dan de helft (49 procent) van de Nederlanders van 15 jaar of ouder zich tot een kerkelijke gezindte of levensbeschouwelijke groepering, in 2019 was dat 46 procent. De katholieken vormen de grootste groep met 20 procent van de bevolking, gevolgd door de protestanten (15 procent) en de moslims (5 procent). Bijna 6 procent rekent zich tot een overige gezindte. Ook het aandeel dat regelmatig een religieuze dienst bijwoont, is geslonken: van 16 procent in 2017 naar 14 procent in 2019. Over het bestaan van God zijn de meningen verdeeld. Zo zegt een op de drie niet in God te geloven, terwijl een kwart dat wel doet. De rest weet niet of God bestaat, twijfelt hierover of gelooft wel in een hogere macht.


Schiet niet op met die geplande "omvolking"
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_204845827
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 22:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Uiteindelijk is cultuur gewoon een opsomming van de bestaande stromingen, maar op de een of andere manier stellen sommige mensen onterecht dat een cultuur moet behouden worden, terwijl die dagelijks veranderd, met of zonder buitenlanders. In je gezin kan een bepaalde cultuur gaande zijn, die totaal anders is dan die van je buurman, ongeacht afkomst. En zo kun je op alles in en uitzoomen en stellen dat het een cultuur is. Als we ooit worden aangevallen door buitenaardse wezens is ineens de mensheid een cultuur.
Selectief relativisme. Als cultuur niet relevant is, dan zijn haar waarden niet relevant en het zijn waarden waarmee jij de ongebreidelde migratie tracht goed te praten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 24 mei 2022 @ 10:07:52 #244
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204845984
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:44 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Selectief relativisme. Als cultuur niet relevant is, dan zijn haar waarden niet relevant en het zijn waarden waarmee jij de ongebreidelde migratie tracht goed te praten.
Die cultuur waar jij zo aan hecht die gevormd is door eeuwen van migratie?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_204846022
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Die cultuur waar jij zo aan hecht die gevormd is door eeuwen van migratie
Migratie is uiteraard een deel de geschiedenis en waardoor ideen van de ene op de andere plek kwamen. Ik ben ook niet tegen migratie in alle vormen. Maar de culturele aspecten die ik wens te behouden zijn niet gevormd door (massa)migratie uit Afrika en het M-O en zullen daar ook niet door in stand gehouden worden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204846037
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Die cultuur waar jij zo aan hecht die gevormd is door eeuwen van migratie?
Tijden van grote volksverhuizingen zijn evenwel vrijwel altijd ontwrichtend en niet erg aangenaam om in te moeten leven. Mocht de samenleving zich kunnen herstellen en mocht er zich opnieuw een waardevolle eenheid vormen, dan zal dat pas gebeuren wanneer wij allemaal al dood zijn.
pi_204846320
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)religie-in-nederland
[..]
[ afbeelding ]

Schiet niet op met die geplande "omvolking"
Stel dat er om 5 jaar 0,5% van het volk moslim wordt , dan zou het dus 50 jaar duren dat er 5% moslims erbij komen.

Dus voor de moslims, om uberhaupt meer dan 50% van het volk te zijn moet deze trend doorzetten en dan wel 500 jaar lang. Dus na 500 jaar kan het gebeuren dat 50% van NL moslim is.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 10:50:13 #248
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204846334
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Die cultuur waar jij zo aan hecht die gevormd is door eeuwen van migratie?
Nee, zo werkt dat niet. Grootschalige immigratie is niet de enige of zelfs de belangrijkste factor in culturele diffusie. Dat we in Nederland aardappels eten, dat molens onderdeel zijn van ons cultuurlandschap en dat we Arabische cijfers gebruiken is niet het gevolg van grote immigratiestromen uit Amerika en Azi. Bij verspreiding d.m.v. handels- en andere lange-afstandscontacten is het mogelijk selectief technologie of (eventueel) cultuurelementen over te nemen om in een behoefte te voorzien. Bij immigratie ben je gedwongen het "totaalpakket" te accepteren, inclusief alle negatieve zaken.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 10:52:16 #249
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204846350
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:48 schreef Problemsgeld het volgende:

[..]
Stel dat er om 5 jaar 0,5% van het volk moslim wordt , dan zou het dus 50 jaar duren dat er 5% moslims erbij komen.

Dus voor de moslims, om uberhaupt meer dan 50% van het volk te zijn moet deze trend doorzetten en dan wel 500 jaar lang. Dus na 500 jaar kan het gebeuren dat 50% van NL moslim is.
Ik denk dat je al een ander beeld krijgt als je rekening houdt met een dalend reproductiecijfer bij de autochtone bevolking en een hogere huwelijksvruchtbaarheid bij nieuwkomers. Bovendien ligt het voor de hand dat we in de toekomst meer vluchtelingencrisissen kunnen verwachten.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 10:52:45 #250
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204846357
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:52 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ik denk dat je al een ander beeld krijgt als je rekening houdt met een dalend reproductiecijfer bij de autochtone bevolking en een hogere huwelijksvruchtbaarheid bij nieuwkomers.
Hoe liggen die verhoudingen momenteel ?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 10:58:20 #251
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204846411
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:14 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Migratie is uiteraard een deel de geschiedenis en waardoor ideen van de ene op de andere plek kwamen. Ik ben ook niet tegen migratie in alle vormen. Maar de culturele aspecten die ik wens te behouden zijn niet gevormd door (massa)migratie uit Afrika en het M-O en zullen daar ook niet door in stand gehouden worden.
Zoals daar zijn?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 10:58:24 #252
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204846412
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Hoe liggen die verhoudingen momenteel ?
De exacte getallen weet ik niet. Het is alweer een tijdje geleden dat ik me erin verdiept heb. Het geboortecijfer vertoont een dalende tendens bij allochtonen die hier al enkele generaties wonen (met name Turken, meen ik, waar het zelfs gelijk is/was aan dat van de autochtone bevolking), maar ligt over het algemeen hoger dan bij autochtonen, waar het reproductiecijfer rond de 1,5 ligt. Syrirs hebben over het algemeen grotere gezinnen, bij nieuwkomers uit de Hoorn van Afrika ligt het cijfer nog een stuk hoger. In grote lijnen kun je in elk geval zeggen dat de Europese autochtoon qua ontwikkeling in het kindertal op een achterstand staat.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:03:14 #253
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204846446
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:50 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Nee, zo werkt dat niet.
jawel.
quote:
Grootschalige immigratie is niet de enige of zelfs de belangrijkste factor in culturele diffusie. Dat we in Nederland aardappels eten, dat molens onderdeel zijn van ons cultuurlandschap en dat we Arabische cijfers gebruiken is niet het gevolg van grote immigratiestromen uit Amerika en Azi. Bij verspreiding d.m.v. handels- en andere lange-afstandscontacten is het mogelijk selectief technologie of (eventueel) cultuurelementen over te nemen om in een behoefte te voorzien. Bij immigratie ben je gedwongen het "totaalpakket" te accepteren, inclusief alle negatieve zaken.
Christendom is ook gewoon gestart door immigranten.
Sinterklaas? door immigranten
Carnaval? yep imigranten
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:04:50 #254
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204846457
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]
jawel.
[..]
Christendom is ook gewoon gestart door immigranten.
Sinterklaas? door immigranten
Carnaval? yep imigranten
En de stroman heb je zelf bedacht.

Ik bedoel maar: ga je nu allemaal discutabele tegenvoorbeelden zoeken alleen maar om het te doen voorkomen alsof ik beweerde dat immigratie nooit een vector kan zijn voor cultuurverbreiding? Ik heb geen zin om daar per geval op in te gaan, want dat was mijn stelling niet.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:08:20 #255
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204846486
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:58 schreef Iblardi het volgende:

[..]
De exacte getallen weet ik niet.
Dus je lult maar wat
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:09:30 #256
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204846499
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dus je lult maar wat
Nee, maar voor jou zou het wel handig zijn om jezelf niet in je onderschrift al als een trol te laten kennen als je serieus wilt worden genomen...
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:11:14 #257
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204846515
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:04 schreef Iblardi het volgende:

[..]
En de stroman heb je zelf bedacht.
Sorry, maar welke stroman?
quote:
Ik bedoel maar: ga je nu allemaal discutabele tegenvoorbeelden zoeken alleen maar om het te doen voorkomen alsof ik beweerde dat immigratie nooit een vector kan zijn voor cultuurverbreiding? Ik heb geen zin om daar per geval op in te gaan, want dat was mijn stelling niet.
Dan begrijp ik je stelling wellicht niet.
Het enige wat ik zeg is dat zaken die wij hier als typisch Nederlandse cultuur zien het resultaat zijn van immigratie.
Carnaval is niet discutabel
Sinterklaas ook niet, afgezien van zwarte piet maar daar had ik het niet over
Christendom is net als elke religie discutabel, maar wederom dat is niet mijn punt, het is een onderdeel van de Nederlandse cultuur nu
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:12:14 #258
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204846532
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:09 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Nee, maar voor jou zou het wel handig zijn om jezelf niet in je onderschrift al als een trol te laten kennen als je serieus wilt worden genomen...
Jij beweert dat allochtonen voor een stuk meer nakomelingen zorgen. Ik vraag jou om dat met cijfers te onderbouwen wat je niet kunt.

Conclusie, je lult maar wat

Maar ik zal jouw werk voor je doen

https://opendata.cbs.nl/s(...)taset/83307NED/table

Gemiddeld aantal kinderen

Migratieachtergrond 1.528
Nederlandse achtergrond 1.559

Vrijwel gelijk met iets meer van Nederlandse moeders
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_204846559
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:52 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ik denk dat je al een ander beeld krijgt als je rekening houdt met een dalend reproductiecijfer bij de autochtone bevolking en een hogere huwelijksvruchtbaarheid bij nieuwkomers. Bovendien ligt het voor de hand dat we in de toekomst meer vluchtelingencrisissen kunnen verwachten.
Je kan 500 jaar als peildatum houden. Tot die tijd zien we het wel weer.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:17:20 #260
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204846563
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:12 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Jij beweert dat allochtonen voor een stuk meer nakomelingen zorgen. Ik vraag jou om dat met cijfers te onderbouwen wat je niet kunt.

Conclusie, je lult maar wat
Mja, dat is gewoon een kwestie van wat artikelen opsnorkelen of de kale CBS-cijfers bekijken, maar daar heb ik geen zin in. In het verleden deed ik dat wel eens, maar eigenlijk is het me de moeite niet waard in een discussie met iemand die zichzelf trol noemt en door zijn manier van reageren (in de sfeer van uitermate selectief en met borderline-flames) ook wel gelijkenis vertoont met dat verschijnsel. Dus helaas.
pi_204846568
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:11 schreef devlinmr het volgende:
Dan begrijp ik je stelling wellicht niet.
Het enige wat ik zeg is dat zaken die wij hier als typisch Nederlandse cultuur zien het resultaat zijn van immigratie.
Carnaval is niet discutabel
Sinterklaas ook niet, afgezien van zwarte piet maar daar had ik het niet over
Christendom is net als elke religie discutabel, maar wederom dat is niet mijn punt, het is een onderdeel van de Nederlandse cultuur nu
Het is gewoon te simplistisch. De geschiedenis bestaat net zo zeer uit onderdrukking en het afhouden van migratie - dmv oorlog en het hanteren van grenzen - waardoor zaken in een cultuur konden wortelschieten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:17:59 #262
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204846570
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:17 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Mja, dat is gewoon een kwestie van wat artikelen opsnorkelen of de kale CBS-cijfers bekijken, maar daar heb ik geen zin in. In het verleden deed ik dat wel eens, maar eigenlijk is het me de moeite niet waard in een discussie met iemand die zichzelf trol noemt en door zijn manier van reageren (in de sfeer van uitermate selectief en met borderline-flames) ook wel gelijkenis vertoont met dat verschijnsel. Dus helaas.
https://opendata.cbs.nl/s(...)taset/83307NED/table

Doe ik het toch voor je

Gemiddeld aantal kinderen

Migratieachtergrond 1.528
Nederlandse achtergrond 1.559

Vrijwel gelijk met iets meer van Nederlandse moeders

Grappig dat je nu je je punt niet kunt onderbouwen verzandt in ad hominems
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:22:09 #263
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204846611
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]
https://opendata.cbs.nl/s(...)taset/83307NED/table

Doe ik het toch voor je

Gemiddeld aantal kinderen

Migratieachtergrond 1.528
Nederlandse achtergrond 1.559

Vrijwel gelijk met iets meer van Nederlandse moeders

Grappig dat je nu je je punt niet kunt onderbouwen verzandt in ad hominems
Grappig dat je je "totaal" neemt als filter voor migratieachtergrond, want je weet natuurlijk niet dat de discussie specifiek over niet-westerse immigratie gaat. Nog eens proberen?
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:28:33 #264
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204846677
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:22 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Grappig dat je je "totaal" neemt als filter voor migratieachtergrond, want je weet natuurlijk niet dat de discussie specifiek over niet-westerse immigratie gaat. Nog eens proberen?
Grappig dat je zelf niet eens de moeite neemt je eigen beweringen te onderbouwen

https://longreads.cbs.nl/integratie-2018/bevolking/

1.14
2e generatie Marokkanen en Turken, sterke daling tov 1ste generatie en scheelt nauwelijks met autochtone bevolking.

Oftewel je lult nog steeds BS
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:28:47 #265
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204846681
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:17 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Het is gewoon te simplistisch. De geschiedenis bestaat net zo zeer uit onderdrukking en het afhouden van migratie - dmv oorlog en het hanteren van grenzen - waardoor zaken in een cultuur konden wortelschieten.
Natuurlijk. Punt is dat de huidige migratiegolven weinig overeenkomst vertonen met die van het verleden omdat de globalisering (of meer specifiek, de massamobiliteit) die continue grootschalige immigratie over zulke lange afstanden mogelijk maakt een recent verschijnsel is. Daarbij zijn we niet gewend expliciet te redeneren in termen van demografische en culturele continuteit, omdat daar in de geografisch beperkte pre-industrile leefwereld nauwelijks aanleiding voor was. En in het liberaal-individualistische mensbeeld dat in de loop van de 19e en 20e eeuw is gaan overheersen is dat ook eigenlijk "not done". Al met al een prima recept voor culturele ontwrichting, lijkt me, maar we zullen het nog wel zien.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:30:42 #266
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204846702
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Grappig dat je zelf niet eens de moeite neemt je eigen beweringen te onderbouwen

https://longreads.cbs.nl/integratie-2018/bevolking/

1.14
2e generatie Marokkanen en Turken, sterke daling tov 1ste generatie en scheelt nauwelijks met autochtone bevolking.

Oftewel je lult nog steeds BS
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:58 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Het geboortecijfer vertoont een dalende tendens bij allochtonen die hier al enkele generaties wonen (met name Turken, meen ik, waar het zelfs gelijk is/was aan dat van de autochtone bevolking),
Voorspelbaar, dit. :O
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:31:40 #267
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204846707
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:44 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Selectief relativisme. Als cultuur niet relevant is, dan zijn haar waarden niet relevant en het zijn waarden waarmee jij de ongebreidelde migratie tracht goed te praten.
Ik praat helemaal geen migratie goed, dat maak jij ervan. Ik zeg alleen dat cultuur enorm relatief is. Van mijn part zetten we de grenzen dicht, maar dat heeft geen fuck te maken met wat ik zei.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:32:05 #268
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204846714
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:28 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Natuurlijk. Punt is dat de huidige migratiegolven weinig overeenkomst vertonen met die van het verleden omdat de globalisering (of meer specifiek, de massamobiliteit) die continue grootschalige immigratie over zulke lange afstanden mogelijk maakt een recent verschijnsel is.

Autochtone bevolking van Amerika is het niet met je eens.
quote:
Daarbij zijn we niet gewend expliciet te redeneren in termen van demografische en culturele continuteit, omdat daar in de geografisch beperkte pre-industrile leefwereld nauwelijks aanleiding voor was. En in het liberaal-individualistische mensbeeld dat in de loop van de 19e en 20e eeuw is gaan overheersen is dat ook eigenlijk "not done". Al met al een prima recept voor culturele ontwrichting, lijkt me, maar we zullen het nog wel zien.
Culturele ontwrichting no less... wellicht wat minder Francis Fukuyama lezen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:33:29 #269
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204846727
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Autochtone bevolking van Amerika is het niet met je eens.
In omgekeerde richting, dan. Je weet best wat ik bedoel. ;)
quote:
Culturele ontwrichting no less... wellicht wat minder Francis Fukuyama lezen
Volgens mij probeer je een verwijzing naar Huntington te maken. Geeft niet, ik geef hem je wel aan.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:34:29 #270
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204846734
Enfin, het gepraat over en weer verandert allemaal vrij weinig aan de feitelijke processen. En ik moet maar weer eens aan het werk. Tot later.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:35:24 #271
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204846746
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:30 schreef Iblardi het volgende:

[..]
[..]
Voorspelbaar, dit. :O
:O
En toch nog steeds beweren dat je rekening moet houden met de

quote:
Ik denk dat je al een ander beeld krijgt als je rekening houdt met een dalend reproductiecijfer bij de autochtone bevolking en een hogere huwelijksvruchtbaarheid bij nieuwkomers. Bovendien ligt het voor de hand dat we in de toekomst meer vluchtelingencrisissen kunnen verwachten.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:40:20 #272
34027 devlinmr
Trolivier
pi_204846778
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:33 schreef Iblardi het volgende:

[..]
In omgekeerde richting, dan. Je weet best wat ik bedoel. ;)
[..]
Volgens mij probeer je een verwijzing naar Huntington te maken. Geeft niet, ik geef hem je wel aan.
Nee Fukuyama, met name "the great disruption"

Te verkrijgen bij de betere boekhandel.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_204847416
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Grappig dat je zelf niet eens de moeite neemt je eigen beweringen te onderbouwen

https://longreads.cbs.nl/integratie-2018/bevolking/

1.14
2e generatie Marokkanen en Turken, sterke daling tov 1ste generatie en scheelt nauwelijks met autochtone bevolking.

Oftewel je lult nog steeds BS
Daar is dan weer de leeftijd waarop de kinderen komen niet meegenomen. Als Mohammed met zijn 18-jarige nichtje uit Marokko trouwt dan maken die 3 generaties in de tijd dat autochtonen er 2 bijmaken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204847653
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:39 schreef devlinmr het volgende:
Schiet niet op met die geplande "omvolking"
Ik heb in 2004/2005 diverse weddenschappen afgesloten dat NL niet binnen 5 of 10 jaar een moslimstaat zou zijn geworden. En van de wedders lachte me een paar jaar later zelfs keihard uit omdat zijn vader rechter was en er wel voor zou zorgen dat ik nooit zou kunnen innen.

Ik heb hem toen aangeraden om bij zijn vader te checken of een weddenschap aangegaan onder een alias rechtsgeldig was (antwoord: ja, zolang het maar de vorm van een normale overeenkomst heeft en het alias op slechts n rechtspersoon is terug te voeren). Een paar dagen later kreeg ik een uiterst kruiperig privbericht van zijn ouders (waaronder dus kennelijk 1 rechter) of ik alsjeblieft van de overeenkomst wilde afzien want ja, het was inderdaad rechtsgeldig, maar hun zoon had natuurlijk geen beschikking over het overeengekomen bedrag.

Ik heb van niemand trouwens ook maar n cent gezien. :P
pi_204847695
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daar is dan weer de leeftijd waarop de kinderen komen niet meegenomen. Als Mohammed met zijn 18-jarige nichtje uit Marokko trouwt dan maken die 3 generaties in de tijd dat autochtonen er 2 bijmaken.
Als... Als...
Als jij nog gewoon even 50 roomblanke Europeesche vrouwen zwanger maakt?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204848430
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 13:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als... Als...
Als jij nog gewoon even 50 roomblanke Europeesche vrouwen zwanger maakt?
Je moet dat gewoon meerekenen als je wil ramen hoe snel de omvolking gaat. Als je cijfers wil presenteren die sussende conclusies toelaten reken je dat niet mee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204848944
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:48 schreef Problemsgeld het volgende:

[..]
Stel dat er om 5 jaar 0,5% van het volk moslim wordt , dan zou het dus 50 jaar duren dat er 5% moslims erbij komen.

Dus voor de moslims, om uberhaupt meer dan 50% van het volk te zijn moet deze trend doorzetten en dan wel 500 jaar lang. Dus na 500 jaar kan het gebeuren dat 50% van NL moslim is.
Het zijn wel gegevens die jij geeft die niet zijn onderzocht door onpartijdige onderzoekers en die niet te verifiren zijn door normale mensen met te weinig geld.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 16:19:28 #278
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204849561
twitter


Het is weer ouderwetsch Hollandsch overduidelijk.

Als je voor behoud van je eigen cultuur bent is "omvolking" walgelijk, nazitaal en onwenselijk. Als je wil dat die cultuur weggaat is het prima om de term te gebruiken.

Ook weer helder dit :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204850989
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:19 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]

Als je voor behoud van je eigen cultuur bent is "omvolking" walgelijk, nazitaal en onwenselijk.
zo zielig voor jou.... ;( :|W :blauwoog:
  dinsdag 24 mei 2022 @ 18:22:59 #280
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204851055
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:19 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]

Het is weer ouderwetsch Hollandsch overduidelijk.

Als je voor behoud van je eigen cultuur bent is "omvolking" walgelijk, nazitaal en onwenselijk. Als je wil dat die cultuur weggaat is het prima om de term te gebruiken.

Ook weer helder dit :).
NSB'er Bosma, ouwe twitterkoning.
We have always been at war with Eastasia.
pi_204851108
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:19 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]

Het is weer ouderwetsch Hollandsch overduidelijk.

Als je voor behoud van je eigen cultuur bent is "omvolking" walgelijk, nazitaal en onwenselijk. Als je wil dat die cultuur weggaat is het prima om de term te gebruiken.

Ook weer helder dit :).
Abdelkader Benali is echt zo'n walgelijke hypocriet.

quote:
Westerse naties hebben eeuwenlang de negatieve gevolgen van demografische verandering doorberekend aan omringende culturen. Met succes. De kruistochten ontstonden omdat het aantal verwende ridderzonen explosief groeide, er was te weinig grond om alle jongetjes een akkertje te geven.
Hoe kwamen de moslims ook al weer in de Levant?

quote:
Paus Urbanus II riep de stampvoetende riddertjes op om Jeruzalem te bevrijden van de Saracenen, alleen zo kon het Europese bloedvergieten verminderd worden. Terstond togen de ridders naar Jeruzalem, onderweg dood en verderf achterlatend. De inname van Constantinopel, toen een van de rijkste steden in de wereld, richtte zo’n verwoesting aan dat de Byzantijnse hoofdstad er nooit meer van herstelde.
Benali haalt de volgorde van de kruistochten nogal door elkaar, me dunkt.

Maar dit stuk onbenul moet zogenaamd een culturele verrijking zijn. Het is duidelijk dat hij enkel columnist en schrijver heeft kunnen worden dankzij zijn moslimschap.
pi_204851120
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
NSB'er Bosma, ouwe twitterkoning.
Uhu, Bosma is de NSB'er, niet de Trouw die het woord geeft aan hij die intens gelukkig wordt van het feit dat de Nederlander op eigen terrein een minderheidsgroep wordt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 24 mei 2022 @ 18:30:02 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204851132
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:28 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Uhu, Bosma is de NSB'er, niet de Trouw die het woord geeft aan hij die intens gelukkig wordt van het feit dat de Nederlander op eigen terrein een minderheidsgroep wordt.
Ow, schreef ik NSB'er? Zal vast mijn autocorrect zijn geweest, overkomt Martin zelf ook wel eens.
We have always been at war with Eastasia.
pi_204851146
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ow, schreef ik NSB'er? Zal vast mijn autocorrect zijn geweest, overkomt Martin zelf ook wel eens.
Ik heb iets niet meegekregen begrijp ik.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 24 mei 2022 @ 18:34:03 #285
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204851160
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:32 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ik heb iets niet meegekregen begrijp ik.
Lees zijn tweet nog maar eens goed ;)
We have always been at war with Eastasia.
pi_204851210
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:19 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]

Het is weer ouderwetsch Hollandsch overduidelijk.

Als je voor behoud van je eigen cultuur bent is "omvolking" walgelijk, nazitaal en onwenselijk. Als je wil dat die cultuur weggaat is het prima om de term te gebruiken.

Ook weer helder dit :).
Maar het fenomeen "omvolking" bestaat toch helemaal niet, en is toch je reinste complottheorie? Hoe kan dit! :+ :o
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204851308
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Lees zijn tweet nog maar eens goed ;)
Ah :D. Is wel meer valide natuurlijk.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204851376
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Maar het fenomeen "omvolking" bestaat toch helemaal niet, en is toch je reinste complottheorie? Hoe kan dit! :+ :o
En dat voor een kwaliteitskrant als Trouw. Die zal nu ook wel in het verdomhoekje terecht komen waar Ongehoord Nederland al zit.
pi_204851459
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Maar het fenomeen "omvolking" bestaat toch helemaal niet, en is toch je reinste complottheorie? Hoe kan dit! :+ :o
Geheel Noord-Amerika, Midden-Amerika, Zuid-Amerika, Australi en Nieuw Zeeland zijn met succes omgevolkt.
pi_204851506
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Geheel Noord-Amerika, Midden-Amerika, Zuid-Amerika, Australi en Nieuw Zeeland zijn met succes omgevolkt.
En hoe was dat proces voor de lokale bevolking?
  Moderator dinsdag 24 mei 2022 @ 19:12:41 #291
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204851531
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:10 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En hoe was dat proces voor de lokale bevolking?
Dodelijk. Maar wees gerust, het zijn vooral Europeanen die dat soort fratsen uithalen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204851634
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dodelijk. Maar wees gerust, het zijn vooral Europeanen die dat soort fratsen uithalen.
Lol. Die zelfhaat ook. Alsof dit niet al millennia gebeurd door allerlei volkeren op kleine en grote schaal. :')
En ja voor het volk wat het overkomt is het zonder uitzondering altijd behoorlijk kut.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2022 19:23:47 ]
pi_204851648
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dodelijk. Maar wees gerust, het zijn vooral Europeanen die dat soort fratsen uithalen.
Arabieren, Turken, Azteken en Mongolen hebben ook nogal wat op hun kerfstok hoor.
pi_204851736
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:10 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En hoe was dat proces voor de lokale bevolking?
Die zijn vrijwel geheel uitgeroeid.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:32:14 #295
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204851752
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Die zijn vrijwel geheel uitgeroeid.
Dus nu hetzelfde doen maar dan "andersom" is gewoon een lekkere own naar de witman ofzo? :?.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204851770
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:12 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Gemiddeld aantal kinderen

Migratieachtergrond 1.528
Nederlandse achtergrond 1.559


Bij deze statistiek zijn de vele buitenlandse studenten meegerekend. Dat verstoort de uitkomst danig uiteraard.
pi_204851799
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dus nu hetzelfde doen maar dan "andersom" is gewoon een lekkere own naar de witman ofzo? :?.
Dat moet je mij niet vragen. Ik vind de omvolking van Europa onwenselijk, maar als je dat zegt ben je een racist die in complottheorien gelooft.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:39:12 #298
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204851881
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:34 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Dat moet je mij niet vragen. Ik vind de omvolking van Europa onwenselijk, maar als je dat zegt ben je een racist die in complottheorien gelooft.
Een complottheorie is tegenwoordig gewoon het nieuws van over 3 maanden :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:53:38 #299
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_204852129
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 21:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Jij bent nog steeds bezig fascisme bij links te dumpen.
Je eigen straatje schoonvegen en links demoniseren.
Ik dump helemaal niks bij links. Wetenschappelijk is dat sowieso een nutteloze term. Net als rechts, waaronder jij onterecht het fascisme probeert te dumpen. Het fascisme is het fascisme. Het heeft duidelijk invloeden uit de nationalistische n socialistische politieke ideen. Dat schijnt maar niet te willen landen..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 24 mei 2022 @ 20:00:09 #300
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204852271
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 21:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Jij bent nog steeds bezig fascisme bij links te dumpen.
Je eigen straatje schoonvegen en links demoniseren.
Links demoniseren, hmm. Aldus de user die niet anders doet dan rechts demoniseren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204852332
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Een complottheorie is tegenwoordig gewoon het nieuws van over 3 maanden :').
In dit geval eerder het nieuws van tien jaar terug...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')