abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 mei 2022 @ 06:28:43 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204886576
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:24 schreef DIJK het volgende:

[..]
Nou ja je betaalt toch richting 50% boven boekwaarde. En het dividend is wel schraal voor een vastgoedfonds. Hoog gewaardeerd omdat iedereen wel toekomst ziet in het zorgvastgoed. De payout ratio is wel in orde met 60%.

Daarnaast financieren ze nieuwe aankopen met uitgifte van nieuwe aandelen. Het aantal uitstaande aandelen groeit dus mee met de bezittingen .
dividend loopt op in tijden van neergaande rente en koers doet weinig staat op 24 euro , 6 euro te laag naar mijn mening voor zo een stabiel en betrouwbaar fonds
https://carepropertyinves(...)danddividendspolicy/

https://spaarvarkens.be/wim-lewi-deelt-zijn-favoriete-beleggingen
quote:
Net als elk aandeel maakte Care Property Invest een tuimeling dankzij de coronacrisis.
Het aandeel verloor op korte termijn ruim 25 procent van zijn waarde en zakte bijgevolg van 34,70 euro per aandeel naar 25,40 euro per aandeel.
In juni 2020 werd het nieuws bekend dat het aandeel Care Property Invest zou opgenomen worden in de gevolgde EPRA-indexen.
Hierdoor klom het aandeel opnieuw snel naar een waarde van 31,75 euro per aandeel.
Niet veel later werd EPRA (i.e. European Public Real Estate Association) teruggefloten door de Amerikaanse indexberekenaar FTSE Russel.
Zij oordeelden dat de inkomsten uit de erfpachtovereenkomsten financiële inkomsten zijn en geen vastgoedinkomsten.
Bijgevolg voldeed Care Property Invest niet aan de voorwaarden om opgenomen te worden in de index.
Het aandeel Care Property Invest zakte de dag nadat het nieuws bekend werd met 10 procent.
Sindsdien is het aandeel wat blijven schommelen tussen 25 en 28 euro per aandeel. Momenteel kunt u het aandeel Care Property Invest kopen voor 26,30 euro per aandeel.


[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 28-05-2022 06:56:42 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_204898115
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 22:20 schreef michaelmoore het volgende:
Hoe kan het dat zo een stabiel vastgoed onderneming zo weinig koersfluctuaties laat zien , niet omhoog en niet omlaag
Dit is een REIT, dus je bent eigenaar van alleen de gebouwen. De exploitatie wordt door andere organisaties gedaan, die huur betalen voor de gebouwen. Dit gaat meestal in meerjarige kontrakten, dus de inkomsten van de REIT zijn zeer stabiel en daarmee de koers ook. De huur is meestal wel (deels) afhankelijk van de exploitatie inkomsten, dus je profiteert in afgezwakte mate van het succes of tegenslag bij de exploitatie.

quote:
Meer een spaaraandeel dan een beleggingsaandeel
Mee eens. Een REIT heeft zelfs 2 voordelen t.o.v. sparen: het dividend is meestal hoger dan de spaarrente en je bent enigszins tegen inflatie beschermd. De waarde van het vastgoed en de huur zal op langere termijn ruwweg met de inflatie meestijgen, als er verder niets mis is met deze gebouwen.

Zoals hierboven al aangegeven is de P/B hoger dan 1 , volgens Morningstar is het 1,3. De boekwaarde van een REIT is louter de waarde van het vastgoed dat een onfhankelijke taxateur jaarlijks moet herwaarderen. Dus je koopt in feite een huis voor 1,3 miljoen dat op 31 december op 1,0 miljoen is gewaardeerd. Ik zou het aandeel daarom niet kopen, tenzij je denkt dat de taxatie te conservatief is, maar dan zou je specifiek kennis moeten hebben over de projecten in de REIT portefeuille.

Bedenk tenslotte dat de dividend belasting in Belgie 30% is. Je kunt waarschijnlijk 15% terug claimen via je belasting aangifte, maar de overige 15% krijg je alleen terug via tijdrovende procedures in Belgie (tenzij je broker meteen al 15% berekent).
pi_204898170
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 05:49 schreef jaco het volgende:
Bedenk tenslotte dat de dividend belasting in Belgie 30% is. Je kunt waarschijnlijk 15% terug claimen via je belasting aangifte, maar de overige 15% krijg je alleen terug via tijdrovende procedures in Belgie (tenzij je broker meteen al 15% berekent).
Weet jij hoe dat laatste werkt in relatie tot België? SaxoBank heeft - nadat ik de juiste formulieren uit Frankrijk had getekend en door de Nederlandse belastingdienst heb laten bevestigen - aangegeven niet langer het Franse belastingtarief te heffen. Dat is kosteloos. Bij Lynx (en IB?) kán het ook, maar kost dit ¤125,- per dividenduitkering. Als ik juist ben geïnformeerd is het bij De Giro onmogelijk.
  zondag 29 mei 2022 @ 06:59:27 #129
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204898172
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 05:49 schreef jaco het volgende:

[..]
Dit is een REIT, dus je bent eigenaar van alleen de gebouwen. De exploitatie wordt door andere organisaties gedaan, die huur betalen voor de gebouwen. Dit gaat meestal in meerjarige kontrakten, dus de inkomsten van de REIT zijn zeer stabiel en daarmee de koers ook. De huur is meestal wel (deels) afhankelijk van de exploitatie inkomsten, dus je profiteert in afgezwakte mate van het succes of tegenslag bij de exploitatie.
[..]
Mee eens. Een REIT heeft zelfs 2 voordelen t.o.v. sparen: het dividend is meestal hoger dan de spaarrente en je bent enigszins tegen inflatie beschermd. De waarde van het vastgoed en de huur zal op langere termijn ruwweg met de inflatie meestijgen, als er verder niets mis is met deze gebouwen.

Zoals hierboven al aangegeven is de P/B hoger dan 1 , volgens Morningstar is het 1,3. De boekwaarde van een REIT is louter de waarde van het vastgoed dat een onfhankelijke taxateur jaarlijks moet herwaarderen. Dus je koopt in feite een huis voor 1,3 miljoen dat op 31 december op 1,0 miljoen is gewaardeerd. Ik zou het aandeel daarom niet kopen, tenzij je denkt dat de taxatie te conservatief is, maar dan zou je specifiek kennis moeten hebben over de projecten in de REIT portefeuille.

Bedenk tenslotte dat de dividend belasting in Belgie 30% is. Je kunt waarschijnlijk 15% terug claimen via je belasting aangifte, maar de overige 15% krijg je alleen terug via tijdrovende procedures in Belgie (tenzij je broker meteen al 15% berekent).
wel enorm lange contracten
20 jaar in 2039 pas herzien of nieuwe huurder

https://carepropertyinvest.be/projects/villa-sijthof/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_204900472
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 06:54 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Weet jij hoe dat laatste werkt in relatie tot België? SaxoBank heeft - nadat ik de juiste formulieren uit Frankrijk had getekend en door de Nederlandse belastingdienst heb laten bevestigen - aangegeven niet langer het Franse belastingtarief te heffen. Dat is kosteloos. Bij Lynx (en IB?) kán het ook, maar kost dit ¤125,- per dividenduitkering. Als ik juist ben geïnformeerd is het bij De Giro onmogelijk.
Ik zit bij IB en die doen het meen ik niet voor Belgie -> Nederland. Ik heb al jaren geen Belgisch aandeel in portfolio gehad, dus mijn ervaring is niet up to date. Ze doen het wel automatisch voor VS -> Nederland en Canada -> Nederland. Waarschijnlijk is Belgie -> Nederland voor IB een te kleine doelgroep om dit te implementeren?

Je kunt de achteraf terugvordering laten doen via het volgende bedrijf, dat ook zo vriendelijk is om uit te leggen hoe je het zelf kan doen: https://tax-reclaim.nl/dividendbelasting/belgie/

Als SaxoBank het voor Frankrijk implementeert, dan doen ze het misschien ook voor Belgie? Het is uiteraard een stuk makkelijker dat je broker het belastingverdrag toepast en niet boven de 15% heft, dan dat je er zelf achteraan moet. Dit is een mooie service van SaxoBank.
pi_204900515
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 06:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wel enorm lange contracten
20 jaar in 2039 pas herzien of nieuwe huurder
De vraag is of de huur periodiek verhoogd mag worden met minimaal hetzelfde percentage als de inflatie. Zo niet, dan is het kontrakt in feite gelijk aan een langlopende obligatie (zonder hoofdsom) en die verliezen waarde bij hoge inflatie.
pi_204911397
quote:
Kansloos, en voelt WEF geforceerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204912519
Toch gaat ie wel goed voorwaarts w/ 3,22

pi_204913239
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:02 schreef Tjoent het volgende:
Toch gaat ie wel goed voorwaarts w/ 3,22

[ afbeelding ]
Verkoop wel weer een plukje op 4.22 o.i.d. (ff kijken naar de TA).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204913472
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kansloos, en voelt WEF geforceerd.
Neu, zullen gewoon NFT's zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204913867
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 12:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Neu, zullen gewoon NFT's zijn.
Ja, NFT's = lekker in de digitale wereld gaan leven, iedereen vastgekoppeld in de Matrix.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204913877
quote:
9s.gif Op maandag 30 mei 2022 13:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja, NFT's = lekker in de digitale wereld gaan leven, iedereen vastgekoppeld in de Matrix.
Ja tot je een loodgieter nodig hebt :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 30 mei 2022 @ 13:57:32 #139
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204913959
Beurs in de VS is dicht vandaag vanwege Memorial Day.
pi_204915393
https://www.hydrocarbonpr(...)ends-record-dividend

quote:
Russian gas giant Gazprom said on Thursday its board was recommending a dividend of 52.53 roubles per share on its 2021 results, up from 12.55 roubles for the previous year.
Ben benieuwd of dat 20 juli op mijn account staat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204915582
quote:
81s.gif Op maandag 30 mei 2022 17:10 schreef ludovico het volgende:
https://www.hydrocarbonpr(...)ends-record-dividend
[..]
Ben benieuwd of dat 20 juli op mijn account staat.
hoeveel is de roebel minder waard geworden in een jaar?

edit: lol de Roebel is zelfs in waarde gestegen _O-
pi_204915683
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 17:29 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
hoeveel is de roebel minder waard geworden in een jaar?

edit: lol de Roebel is zelfs in waarde gestegen _O-
:D
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 31 mei 2022 @ 15:11:44 #143
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_204922919
Eindelijk wat actie bij unies. Peltz make Unilever great again.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_204924181
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 15:11 schreef JimmyJames het volgende:
Eindelijk wat actie bij unies. Peltz make Unilever great again.
Keb een kooporder op net boven de 40 ergens, we zien wel of die het ooit haalt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204929967
Weet iemand toevallig of de 'totaalteller' bij DeGiro daadwerkelijk het netto resultaat is qua winst / verlies? Ofwel klopt dat bedrag feilloos, vraag ik me af.

Bij de gak van losse aandelen geven ze wel aan dat het bedrag kan afwijken en dat klopt ook, hij telt ook aandelen uit het verleden erbij op. Ik houd in een schriftje bij wat de aankoopprijs was, zodat je niet per ongeluk de gak als bedrag aanhoudt. Maar soms vraag ik me af of de totaalteller wel correct is.
  woensdag 1 juni 2022 @ 09:22:11 #146
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204929992
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 09:19 schreef Tjoent het volgende:
Weet iemand toevallig of de 'totaalteller' bij DeGiro daadwerkelijk het netto resultaat is qua winst / verlies? Ofwel klopt dat bedrag feilloos, vraag ik me af.

Bij de gak van losse aandelen geven ze wel aan dat het bedrag kan afwijken en dat klopt ook, hij telt ook aandelen uit het verleden erbij op. Ik houd in een schriftje bij wat de aankoopprijs was, zodat je niet per ongeluk de gak als bedrag aanhoudt. Maar soms vraag ik me af of de totaalteller wel correct is.
Ja eens, ik vertrouw er ook niet op.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204932251
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 09:19 schreef Tjoent het volgende:
Weet iemand toevallig of de 'totaalteller' bij DeGiro daadwerkelijk het netto resultaat is qua winst / verlies? Ofwel klopt dat bedrag feilloos, vraag ik me af.

Bij de gak van losse aandelen geven ze wel aan dat het bedrag kan afwijken en dat klopt ook, hij telt ook aandelen uit het verleden erbij op. Ik houd in een schriftje bij wat de aankoopprijs was, zodat je niet per ongeluk de gak als bedrag aanhoudt. Maar soms vraag ik me af of de totaalteller wel correct is.
Ik heb de indruk dat het wel klopt maar ik reken dat niet tot op de cent nauwkeurig na. Waarom houd je je aankopen niet in excel bij ipv in een schrift?

Wat bedoel je eigenlijk met hij telt ook aandelen uit het verleden erbij op? Dat moet toch ook om een gak of portefeuille totaal te berekenen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Lokale_Notabele op 01-06-2022 13:52:56 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_204932377
Ik heb voor de grap de "Totale W/V" bedragen van al mijn geopende en gesloten posities bij elkaar opgeteld en er zit idd een klein verschil in met de 'Totaal W/V" van de portefeuille. Ik denk dat dit bij mij komt komt door die "transactiekosten actie" van vorig jaar, waarbij je een x bedrag aan transactiekosten teruggestort kreeg. Dit zit neem ik aan wel verwerkt in je portefeuille totaal maar niet in de totale W/V van individuele posities.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_204933339
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Ik heb de indruk dat het wel klopt maar ik reken dat niet tot op de cent nauwkeurig na. Waarom houd je je aankopen niet in excel bij ipv in een schrift?

Wat bedoel je eigenlijk met hij telt ook aandelen uit het verleden erbij op? Dat moet toch ook om een gak of portefeuille totaal te berekenen?
Globaal geloof ik ook wel dat het klopt, want het komt vrij goed overeen met wat ik zelf heb opgeteld qua winst.
Ik hou het puur uit kneuterigheid in een schrift bij... dan schrijf ik tenminste nog eens met een pen :P

Nou... dit eigenlijk: GAK: Gemiddelde Aankoopkoers

Deze waarde verwijst naar de bruto gewogen gemiddelde aankoopkoers (of verkoopkoers) van uw huidige positie. Transactiekosten en transactiebelasting zijn momenteel niet inbegrepen in de GAK.

Let erop dat deze waarde wordt berekend met behulp van verschillende bronnen en wordt weergegeven voor informatiedoeleinden. Indien u de exacte boekingsprijzen van uw transacties wenst in te zien, kunt u dit via "Rekeningoverzicht" raadplegen.


Ik weet, om slechts één voorbeeld te noemen de aankoopprijs van 20 Adyen aandelen. 2 x 10 stuks gekocht op verschillende momenten, dus tegen verschillende bedragen.
En dan staat er as we speak bij 'ongerealiseerde waarde' een positief ofwel groen bedrag. Terwijl ik weet dat dat fout is, want als ik ze nu alle 20 zou verkopen tegen de huidige koers, lijd ik verlies op die 20 stuks.

Achter die regel in 'portefeuille' staat dan wel een + bedrag qua winst, maar mogelijk rekent ie dan alle aandelen die je ooit hebt gekocht. Ik snap dat niet helemaal merk ik :?
pi_204933345
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 09:19 schreef Tjoent het volgende:
Weet iemand toevallig of de 'totaalteller' bij DeGiro daadwerkelijk het netto resultaat is qua winst / verlies? Ofwel klopt dat bedrag feilloos, vraag ik me af.

Bij de gak van losse aandelen geven ze wel aan dat het bedrag kan afwijken en dat klopt ook, hij telt ook aandelen uit het verleden erbij op. Ik houd in een schriftje bij wat de aankoopprijs was, zodat je niet per ongeluk de gak als bedrag aanhoudt. Maar soms vraag ik me af of de totaalteller wel correct is.
Ik heb dat ook wel eens overwogen. Wat ik bijvoorbeeld ook mis is mijn rendement op ingelegd vermogen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')