abonnement Unibet Coolblue
pi_204845074
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, je pakt eerst de plek in eigen land waar de grootste misstanden zijn aan. En dat is (naast de seksindustrie) toch met afstand de vleesindustrie.
Jaja en dan import ook verbieden. Je wilt gewoon om ideologische redenen dat er geen vlees meer wordt gegeten want arme diertjes in de bio industrie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 24 mei 2022 @ 07:26:03 #52
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_204845077
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:20 schreef ludovico het volgende:

[..]
Elektrische batterijen vervaardigen en energieproductie ook. En de kleding dat je aan je lijf hangt.

De wereld heeft vast wat te verbeteren maar de selectiviteit tegen vlees is ideologisch gedreven.
De mens kan goed leven zonder vlees, leven zonder energie is een stuk ingewikkelder.
pi_204845090
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:26 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
De mens kan goed leven zonder vlees, leven zonder energie is een stuk ingewikkelder.
Zullen we bij jou thuis eerst alles afnemen waar je wel zonder kunt leven?

Het aantal ongezond ogende veganisten is overigens behoorlijk, zo makkelijk is het blijkbaar niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204845095
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Denk dat we bij de top van de wereld horen. Maar er zal vast wel eens wat fout gaan.

Maar als je met een extreem softe blik naar het werk kijkt is het ook echt helemaal nooit goed.

Die nuchtere kijk missen de extremisten aan de linkerzijde van het politieke spectrum behoorlijk.
Er zijn gewoon biologisch gecertificeerde slachthuizen, in principe zou elk slachthuis minstens aan die eisen moeten voldoen. Als de ene het kan, kunnen ze dat allemaal.

Dus nee, aan linker zijde is er geen extremistische blik, maar een nuchtere blik die ziet hoe het ook kan. Ik ben zelf vegetarisch vanwege alle misstanden, maar van mij hoeven echt niet alle slachthuizen dicht of alle veeboeren weg. Ik vind wel dat ze allemaal aan de biologische standaarden moeten voldoen. Dat blijkt gewoon te kunnen. Wat mij betreft nemen ze die standaarden zo snel mogelijk op in de wet, omdat biologische slachthuizen momenteel moeite hebben het hoofd boven water te houden omdat ze tegen onmenselijke slachtfabrieken die zich niks aantrekken van dierenleed concurreren.

Sterker: als al die misstanden worden opgelost kan ik misschien ook weer van vlees genieten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204845101
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jaja en dan import ook verbieden. Je wilt gewoon om ideologische redenen dat er geen vlees meer wordt gegeten want arme diertjes in de bio industrie.
Ik wil niet alle vleesimport verbieden, maar wel alle vleesimport die niet voldoet aan de standaarden die in Nederland gelden. Met name ter bescherming van de mensen die hier werken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 24 mei 2022 @ 07:34:00 #56
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_204845120
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zullen we bij jou thuis eerst alles afnemen waar je wel zonder kunt leven?

Het aantal ongezond ogende veganisten is overigens behoorlijk, zo makkelijk is het blijkbaar niet.
Ik voel mij anders kiplekker.
pi_204845138
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn gewoon biologisch gecertificeerde slachthuizen, in principe zou elk slachthuis minstens aan die eisen moeten voldoen. Als de ene het kan, kunnen ze dat allemaal.

Dus nee, aan linker zijde is er geen extremistische blik, maar een nuchtere blik die ziet hoe het ook kan. Ik ben zelf vegetarisch vanwege alle misstanden, maar van mij hoeven echt niet alle slachthuizen dicht of alle veeboeren weg. Ik vind wel dat ze allemaal aan de biologische standaarden moeten voldoen. Dat blijkt gewoon te kunnen. Wat mij betreft nemen ze die standaarden zo snel mogelijk op in de wet, omdat biologische slachthuizen momenteel moeite hebben het hoofd boven water te houden omdat ze tegen onmenselijke slachtfabrieken die zich niks aantrekken van dierenleed concurreren.

Sterker: als al die misstanden worden opgelost kan ik misschien ook weer van vlees genieten.
Je bent biased door desinfo. De misstanden worden sterk overdreven.

Mijn zegening heb je om het vol te hangen met camera's.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204845149
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik wil niet alle vleesimport verbieden, maar wel alle vleesimport die niet voldoet aan de standaarden die in Nederland gelden. Met name ter bescherming van de mensen die hier werken.
Valt best wat voor te zeggen allemaal hoor, maar ondertussen wordt de wereld alleen maar globalistischer en worden handelsverdragen getekend met de VS die eigen jurisdictie omzeilt etc..

Maar ik heb ook een goede hekel aan sterk rukken aan het stuur.

Je investeert niet in een bedrijf voor 5 jaar maar eerder voor 20-25. Als de staat dan rigoureuze maatregelen wilt iedere 5 jaar.. Dat werkt niet. Je prijst je eigen boeren de vernieling in terwijl zij de beste zijn van de wereld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204845161
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je bent biased door desinfo. De misstanden worden sterk overdreven.

Mijn zegening heb je om het vol te hangen met camera's.
Nee, de huidige slachtsnelheid is met een normale omgang met de dieren helemaal niet te halen, dus het stikt er nog van de misstanden. Misstanden die misschien niet wettelijk verboden zijn, maar die wel dierenleed veroorzaken.

Daar is gewoon wat aan te doen. Wordt het dan wat duurder? Ja, natuurlijk. Maar dan moet je gaan afwegen of dat erg is en wat mij betreft is dat het gewoon waard.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204845173
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, de huidige slachtsnelheid is met een normale omgang met de dieren helemaal niet te halen, dus het stikt er nog van de misstanden. Misstanden die misschien niet wettelijk verboden zijn, maar die wel dierenleed veroorzaken.

Daar is gewoon wat aan te doen. Wordt het dan wat duurder? Ja, natuurlijk. Maar dan moet je gaan afwegen of dat erg is en wat mij betreft is dat het gewoon waard.
Er zitten dierenactivisten een jaar met een verborgen camera mee te draaien en ze laten dan 2 voorvallen zien van 10 seconden waar wat ruig omgegaan wordt met de dieren.

Als dat alles is is er echt geen enkele reden tot gehuil.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204845179
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
Valt best wat voor te zeggen allemaal hoor, maar ondertussen wordt de wereld alleen maar globalistischer en worden handelsverdragen getekend met de VS die eigen jurisdictie omzeilt etc..

Maar ik heb ook een goede hekel aan sterk rukken aan het stuur.

Je investeert niet in een bedrijf voor 5 jaar maar eerder voor 20-25. Als de staat dan rigoureuze maatregelen wilt iedere 5 jaar.. Dat werkt niet. Je prijst je eigen boeren de vernieling in terwijl zij de beste zijn van de wereld.
Met name vanwege de vleesindustrie in Oekraïne (en dan met name de plofkippen) stemde ik ook tegen het Oekraïneverdrag. Je zag trouwens later ook dat het terecht was: op het gebied van de vlees- en dierenexport is het verdrag met Oekraïne ook al weer aangepast, de plofkippen overspoelden Europa.

Elk verdrag waarin geen hoge standaarden zijn opgenomen wat betreft leed voor mens of dier is wat mij betreft een slecht verdrag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204845191
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met name vanwege de vleesindustrie in Oekraïne (en dan met name de plofkippen) stemde ik ook tegen het Oekraïneverdrag. Je zag trouwens later ook dat het terecht was: op het gebied van de vlees- en dierenexport is het verdrag met Oekraïne ook al weer aangepast, de plofkippen overspoelden Europa.

Elk verdrag waarin geen hoge standaarden zijn opgenomen wat betreft leed voor mens of dier is wat mij betreft een slecht verdrag.
Mag, maar je snapt dat 3x controleren nogal intensief is.

Daarom houdt de EU ook dezelfde standaarden aan zoveel mogelijk. Nu de Usa nog dichterbij krijgen. Maar daar is de food industrie helemaal gigantisch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204845199
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mag, maar je snapt dat 3x controleren nogal intensief is.

Daarom houdt de EU ook dezelfde standaarden aan zoveel mogelijk. Nu de Usa nog dichterbij krijgen. Maar daar is de food industrie helemaal gigantisch.
Dan is het maar intensief, dat vind ik eigenlijk geen argument. Goed omgaan met dieren mag best wat tijd kosten. En het beschermen van boeren en slachterijen die wel over gaan op zulke standaarden ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204845267
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan is het maar intensief, dat vind ik eigenlijk geen argument. Goed omgaan met dieren mag best wat tijd kosten. En het beschermen van boeren en slachterijen die wel over gaan op zulke standaarden ook.
Tis niet zo zwart wit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204845325
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 08:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tis niet zo zwart wit.
Het is wel vrij zwart-wit, de enige reden waarom we al die misstanden en die slachtsnelheid laten bestaan is zo goedkoop mogelijk vlees (en winstmaximalisatie voor de mensen in de vleesindustrie). Als we nou eens gaan accepteren dat geld veel minder belangrijk is dan dierenleed, krijg je een heel ander systeem.

Biologische (kringloop) boeren met slachterijen die slachten volgens de beste standaarden. En inderdaad, veel meer geld en mogelijkheden voor de NVWA zijn ook nodig om het te controleren. En als een buitenlander dan vlees wil produceren voor de Nederlandse markt (of het nu een boer of een slachterij is), zal die gewoon aan de Nederlandse of het liefst nog dan Europese standaard moeten voldoen.

Ja, dan wordt je vlees een paar procent duurder. En dat is prima. Zeker ook omdat de vegetarische producten dan concurrerender worden. En uiteindelijk zullen we links- of rechtsom toch minder vlees moeten eten. Elke kilo vlees kost namelijk minstens 5 kilo plantaardige producten (en duizenden liters water) en is dus eigenlijk een zeer inefficiënte manier van het produceren van voedsel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204845454
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 08:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is wel vrij zwart-wit, de enige reden waarom we al die misstanden en die slachtsnelheid laten bestaan is zo goedkoop mogelijk vlees (en winstmaximalisatie voor de mensen in de vleesindustrie). Als we nou eens gaan accepteren dat geld veel minder belangrijk is dan dierenleed, krijg je een heel ander systeem.

Biologische (kringloop) boeren met slachterijen die slachten volgens de beste standaarden. En inderdaad, veel meer geld en mogelijkheden voor de NVWA zijn ook nodig om het te controleren. En als een buitenlander dan vlees wil produceren voor de Nederlandse markt (of het nu een boer of een slachterij is), zal die gewoon aan de Nederlandse of het liefst nog dan Europese standaard moeten voldoen.

Ja, dan wordt je vlees een paar procent duurder. En dat is prima. Zeker ook omdat de vegetarische producten dan concurrerender worden. En uiteindelijk zullen we links- of rechtsom toch minder vlees moeten eten. Elke kilo vlees kost namelijk minstens 5 kilo plantaardige producten (en duizenden liters water) en is dus eigenlijk een zeer inefficiënte manier van het produceren van voedsel.
Mensen willen ervoor betalen en eten geen gras. En dat water argument is helemaal kolder het komt met bakken uit de lucht en heeft ook gewoon prijs X.

Het is echt pure propaganda waar je bent ingestonken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204845474
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 08:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mensen willen ervoor betalen en eten geen gras. En dat water argument is helemaal kolder het komt met bakken uit de lucht en heeft ook gewoon prijs X.

Het is echt pure propaganda waar je bent ingestonken.
Dieren eten ook niet zo veel gras, ze leven met name op soja. En dat kunnen mensen ook eten, maar je kunt op de plek van soja ook heel goed ander voedsel verbouwen.

En als mensen er voor willen betalen om vlees te eten is dat prima. Alleen moet dat vlees als je alle misstanden uit wil sluiten dus wel gewoon een stukje duurder worden. Ik denk dat je dan vanzelf gaat zien dat men vaker naar een alternatief gaat zoeken, maar dat is inderdaad een bijeffect en niet het hoofddoel.

En het lijkt meer op dat jij in de propaganda van de met grote afstand machtigste lobbyisten die we hebben in Europa (boeren en de mensen daar omheen) bent gestonken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204845601
Zoals ik al vaker geopperd heb op elke vlees verpakking een foto van de propvolle schuur waaruit het dier afkomstig is, vervolgens nog een foto van de slachterij erbij en de tekst eronder vee industrie veroorzaakt dierenleed.

Zo worden consumenten bewuster van deze feiten.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 09:30:32 #69
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_204845731
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:13 schreef Basp1 het volgende:
Zoals ik al vaker geopperd heb op elke vlees verpakking een foto van de propvolle schuur waaruit het dier afkomstig is, vervolgens nog een foto van de slachterij erbij en de tekst eronder vee industrie veroorzaakt dierenleed.

Zo worden consumenten bewuster van deze feiten.
Ook graag nog foto's erbij die de consument bewust maken van dat vleesproductie gepaard gaat met opwarming, biodiversiteitverlies en mensenrechtenschendingen.
pi_204845762
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:10 schreef Tijger_m het volgende:
Hah, indirecte vleestaks van de VVD? ;)
Dit.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204845973
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 08:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dieren eten ook niet zo veel gras, ze leven met name op soja. En dat kunnen mensen ook eten, maar je kunt op de plek van soja ook heel goed ander voedsel verbouwen.

En als mensen er voor willen betalen om vlees te eten is dat prima. Alleen moet dat vlees als je alle misstanden uit wil sluiten dus wel gewoon een stukje duurder worden. Ik denk dat je dan vanzelf gaat zien dat men vaker naar een alternatief gaat zoeken, maar dat is inderdaad een bijeffect en niet het hoofddoel.

En het lijkt meer op dat jij in de propaganda van de met grote afstand machtigste lobbyisten die we hebben in Europa (boeren en de mensen daar omheen) bent gestonken.
Bullcrap NL koeien eten voornamelijk gras. Misschien wat restjes Soja dat zal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204845978
En wat dan nog dat er Soja verbouwd wordt. Waarom is productie slecht in jullie koppies?

Leef je al in armoede? Beetje hypocriet anders.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204845983
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Bullcrap NL koeien eten voornamelijk gras. Misschien wat restjes Soja dat zal.
Nee, dan zouden koeien max 10 liter melk geven, ze geven 40 liter. Koeien leven op soja.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204845994
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:06 schreef ludovico het volgende:
En wat dan nog dat er Soja verbouwd wordt. Waarom is productie slecht in jullie koppies?

Leef je al in armoede? Beetje hypocriet anders.
Productie is prima, ik zei alleen dat 5 kilo soja verbouwen voor 1 kilo vlees gewoon een zeer inefficiënte manier van de prodructie van voedsel is. Op de plek van 5 kilo soja kun je ook voor 5 kilo aan eten ipv voor 1 kilo aan eten verbouwen.


Maar goed, jij lijkt het niet te willen snappen. Ook met je opmerking dat water met bakken uit de hemel komt, alsof water geen schaars product is waar we heel zuinig mee om moeten gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204846021
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dan zouden koeiem max 10 liter melk geven, ze geven 40 liter. Koeien leven op soja.
Nou niet echt het dieet van onze melkkoe bestaat dagelijks blijkbaar uit 55 kg ruwvoer waar gras en maïs onder vallen en 5 Kg krachtvoer waar ook soja onder valt en in die krachtvoer mix zit dan 15% soja. Als het niet klopt laat dan maar een andere bron zien die je bewering dat ze alleen op soja leven ergens op gebaseerd is.
https://zuivelonline.nl/k(...)%20melk%20te%20maken.
pi_204846086
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nou niet echt het dieet van onze melkkoe bestaat dagelijks blijkbaar uit 55 kg ruwvoer waar gras en maïs onder vallen en 5 Kg krachtvoer waar ook soja onder valt en in die krachtvoer mix zit dan 15% soja. Als het niet klopt laat dan maar een andere bron zien die je bewering dat ze alleen op soja leven ergens op gebaseerd is.
https://zuivelonline.nl/k(...)%20melk%20te%20maken.
Ik zie nu dat bronnen elkaar tegenspreken, volgens boeren (die jij citeert) valt het inderdaad mee, volgens milieuorganisaties niet. Maar uiteindelijk maakt dat niet veel uit: op de plek van gras kun je ook ander voedsel verbouwen. Het blijft zeer inefficiënt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204846172
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie nu dat bronnen elkaar tegenspreken, volgens boeren (die jij citeert) valt het inderdaad mee, volgens milieuorganisaties niet. Maar uiteindelijk maakt dat niet veel uit: op de plek van gras kun je ook ander voedsel verbouwen. Het blijft zeer inefficiënt.
Er is heel veel heel inefficiënt in ons leven om dit nu alleen op onze vleesproductie als argument te gebruiken is een nogal opmerkelijk standpunt.

Is je huis al energie neutraal want dat is ook heel inefficiënt om maar te stoken en de atmosfeer te verwarmen.
pi_204846388
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Er is heel veel heel inefficiënt in ons leven om dit nu alleen op onze vleesproductie als argument te gebruiken is een nogal opmerkelijk standpunt.

Is je huis al energie neutraal want dat is ook heel inefficiënt om maar te stoken en de atmosfeer te verwarmen.
Nee, mijn huis is wel zeer goed geïsoleerd.

En ik noemde die inefficiëntie alleen als zij-argument. Met plantaardig voedsel de wereld voeden is nou eenmaal makkelijker dan met vlees, daar is echt iedereen wel over uit. @ludovico ging er erg op door, maar wat mij betreft blijft staan dat het met name om dierenleed en daarnaast om de vervuiling van de aarde gaat. Ik noemde het alleen onvermijdelijk dat we op termijn minder vlees moeten eten om de wereld te blijven voeden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204848358
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 06:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ehh wat.

Je bedoelt de winst van het negeren van wetsovertredingen?
Kan je aannemelijk maken dat dat bestaat?

Het gros gebeurt omdat de werknemers veel uren maken en soms lomp en hardhandig kunnen uitschieten. Als je alle uren filmt vind je vast wel ergens 10 tellen die niet sjiek zijn, en dat is ivm dierenwelzijn niet goed natuurlijk, anderzijds worden zaken wel enorm uitvergroot soms.

Misstanden zijn er heus wel maar overdrijven zijn we ook goed in.
En daarom moet er een systeemverandering komen. Denken dat je 700 varkens per uur op een 'diervriendelijke' manier kan slachten, is nogal naïef. De werkdruk zorgt voor hardhandigheid.
pi_204848599
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En daarom moet er een systeemverandering komen. Denken dat je 700 varkens per uur op een 'diervriendelijke' manier kan slachten, is nogal naïef. De werkdruk zorgt voor hardhandigheid.
Lastig om in marmer te gieten zoiets.
Beter gewoon toezicht en fouten beboeten.

Mag van mij best een camera hangen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204848634
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lastig om in marmer te gieten zoiets.
Beter gewoon toezicht en fouten beboeten.

Mag van mij best een camera hangen.
Heeft geen zin. Want dan hangt de camera daar enkel om constant misstanden te observeren. Het is onmogelijk diervriendelijk te blijven, bij zulke werkdruk.
pi_204848830
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Heeft geen zin. Want dan hangt de camera daar enkel om constant misstanden te observeren. Het is onmogelijk diervriendelijk te blijven, bij zulke werkdruk.
Ja, door jouw ogen.
Manmanman.

Weetje het is nooit goed, dit topic trekt mensen aan die het wél prima vinden, maar een beetje normaal allemaal.
En mensen die het nooit okay vinden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204848850
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja, door jouw ogen.
Manmanman.

Weetje het is nooit goed, dit topic trekt mensen aan die het wél prima vinden, maar een beetje normaal allemaal.
En mensen die het nooit okay vinden.
Wat een vreemde reactie
pi_204848904
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat een vreemde reactie
Mag je vinden, rare mening.

Het is overduidelijk dat de extremen van de politieke zijden met elkaar in discussie gaan over dit soort onderwerpen.

Zegt wat over jou als je dat niet in de gaten hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204849155
quote:
80s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mag je vinden, rare mening.

Het is overduidelijk dat de extremen van de politieke zijden met elkaar in discussie gaan over dit soort onderwerpen.

Zegt wat over jou als je dat niet in de gaten hebt.
Volgens mij zie je spoken.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 15:44:09 #86
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_204849191
Ik zou blijer worden als de VVD sneller voedselbanken zou willen sluiten en zou zorgen dat iedereen gewoon eten zou kunnen betalen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_204849226
quote:
18s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zou blijer worden als de VVD sneller voedselbanken zou willen sluiten en zou zorgen dat iedereen gewoon eten zou kunnen betalen.
Dat staat ook in het regeerakkoord, natuurlijk. Ze willen het aantal kinderen in armoede halveren. Het is natuurlijk afwachten wat de uitvoering daarvan is, maar dat gaat hier ook op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 24 mei 2022 @ 15:55:04 #88
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_204849291
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat staat ook in het regeerakkoord, natuurlijk. Ze willen het aantal kinderen in armoede halveren. Het is natuurlijk afwachten wat de uitvoering daarvan is, maar dat gaat hier ook op.
Oh, nou ben ik helemaal gerustgesteld. Tenslotte staat de VVD niet bekend als een partij die liegt of zo. _O-
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_204849306
quote:
18s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Oh, nou ben ik helemaal gerustgesteld. Tenslotte staat de VVD niet bekend als een partij die liegt of zo. _O-
Tja, maar je hebt nu commentaar dat ze zeggen dat ze slachthuizen willen sluiten, maar iets anders wat ze zeggen is dan weer irrelevant.

Ik geef toe dat ik het ook nog moet zien, maar ik moet ook bij het voorstel uit dit topic nog zien hoe dit uit pakt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204849379
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De VVD probeert zo te zien in het gevlei te komen bij de partij voor de dieren. Maar ik vind dichtgooien weer zon overdreven en slecht doordacht voorstel. Dan vernietig je in een klap een werkgever en een belangrijke schakel in onze voedselwarenketen. Beter komen ze met maatregelen als het management ontslaan en/of vervolgen en boetes uit te delen aan eigenaren.
Dichtgooien is de manier om een bedrijf pijn te doen.

Ze kunnen het voorkomen door de omstandigheden voor dieren te verbeteren en hebben dat volledig in eigen hand.
pi_204859846
Niet dat veel Fok!kers er gebruik van zullen maken (het is immers woestijnlanden-gedachtengoed), maar bij gecertificeerd koosjer- en halalvlees mag het slachtdier geen onnodige pijn hebben geleden, anders mag het niet als koosjer/halal worden verkocht - en een slachter die die certificering kwijtraakt, ziet 'm in de regel never nooit niet meer terug.

Verder kun je natuurlijk zelf een slachtkoei in de tuin of in de badkamer zetten en die dan doodslachten. Ik heb gelezen dat er minstens honderden slacht- en dierenleed-experts hier op Fok! zitten, die uit principe of voor een paar tientjes vast wel zo'n slachtkoei in vriesbare stukken kunnen/willen zagen.

Tenzij het grootspraak van ze was, dat kan natuurlijk ook. :P (Of je kunt, zoals ik, stoppen met vlees eten.)
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 17:09:38 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204861259
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 15:36 schreef brokjespoes het volgende:
Niet dat veel Fok!kers er gebruik van zullen maken (het is immers woestijnlanden-gedachtengoed), maar bij gecertificeerd koosjer- en halalvlees mag het slachtdier geen onnodige pijn hebben geleden, anders mag het niet als koosjer/halal worden verkocht - en een slachter die die certificering kwijtraakt, ziet 'm in de regel never nooit niet meer terug.

Verder kun je natuurlijk zelf een slachtkoei in de tuin of in de badkamer zetten en die dan doodslachten. Ik heb gelezen dat er minstens honderden slacht- en dierenleed-experts hier op Fok! zitten, die uit principe of voor een paar tientjes vast wel zo'n slachtkoei in vriesbare stukken kunnen/willen zagen.

Tenzij het grootspraak van ze was, dat kan natuurlijk ook. :P (Of je kunt, zoals ik, stoppen met vlees eten.)
Ik weet niet of dat nu zo verstandig is, thuis slachten, de wetgever heeft daar dacht ik ook wel wat bezwaren tegen in Nederland. Buiten het hygienische aspect.

Laten we gewoon of iets betere manier omgaan met slachten en onnodig lijden tegen gaan en persoonlijk vind ik dat kader het VVD voorstel prima, bedrijven die zich van de wet niets aantrekken moeten we toch maar eens wat harder gaan aanpakken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')