Hallo iedereen.
Edit:
Ik ga een zandbed voorbereiden voor het laten plaatsen van een tuinhuis.Ik heb gekozen voor betonband fundering, wat stabieler schijnt te zijn dan het tuinhuis op fundamentbalken en tuintegels.
De rechterzijde van het tuinhuis komt tegen de schutting aan (links op de foto). De achterzijde van de betonband fundering en het tuinhuis komt precies op de erfafscheiding tussen mijn tuin en het grasveld.
![img_20220415_200119__01__01-jpg.42216]()
In het witte vlak, daar waar de tuinhuis komt (stel 5x3 meter), ben ik van plan de tegels en opsluitbanden weg te halen, en ben ik het potgrond beetje bij beetje weg te graven op jullie advies (dank daarvoor!). Het grasveld komt wat hoger uit dan mijn tuin. Ik ben dus van plan om gebruik maken van betonbanden met een hoogte van 30/40cm.
Wat is de berekening voor de afmetingen van het zandbed?
- Moet je de buitenmaten van het tuinhuis aanhouden, dus een zandbed ook van 5x3 meter? Ik heb een tekening geschetst wat ik denk te kloppen.
- Of is dat onjuist en moet ik het zandbed tot een bepaalde afstand er buiten maken? In mijn geval dus buiten de erfafscheiding het gras en aarde afgraven en zand in gooien.
Tot slot, hoe diep moet het zandbed zijn. Op het internet staat 20cm, is dat 20cm vanaf de hoogte van mijn tuintegels?
Ik heb totaal geen ervaring hiermee dus tips en advies zijn welkom!
[ Bericht 30% gewijzigd door Yeager op 19-05-2022 16:04:48 ]