TjjWester | woensdag 18 mei 2022 @ 13:34 |
Zwitserland heeft een jaar vignet, van december tot januari het jaar erop, 14 maanden dus. Als ik nu mijn vignet bestel is deze maar geldig tot 31 januari 2023 maar ik moet wel de volle prijs betalen. Is daar geen oplossing voor?? Andere mogelijkheden. | |
Frozen-assassin | woensdag 18 mei 2022 @ 13:41 |
Nee. | |
#ANONIEM | woensdag 18 mei 2022 @ 13:41 |
enige andere mogelijkheid is omrijden of autosnelwegen vermijden of gewoon niet zeiken om die 40 euro. toeristen die Zwitserland alleen gebruiken om naar Italië te rijden en er effectief dus zo'n 8 uur gebruik van maken moeten ook de volle mep betalen, slim systeem want zo blijven de kosten voor de Zwitsers lager dan het Franse systeem waar je per gereden kilometer betaald. [ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2022 13:45:56 ] | |
Dingest | woensdag 18 mei 2022 @ 13:58 |
Je kunt kiezen uit: - Het vignet betalen. - Tol-/vignetwegen vermijden. Er is een volledig secundair netwerk met blauwe borden/wegnummers waar je vrij op kunt rijden (snelwegen zijn groen aangegeven, en bijna alle snelwegen vallen onder de vignetplicht). Dat is op zich prima, maar het gaat lang niet zo snel. Ik red mij er altijd wel mee. - Zwitserland vermijden. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 18 mei 2022 @ 14:08 |
Scannen en uitprinten. | |
#ANONIEM | woensdag 18 mei 2022 @ 14:18 |
serieus? als je van como naar bazel wil ben je via de tol en de gotthard tunnel 3:37uur onderweg en rijd je 295km om 40 euro uit te sparen ga je naar 354km en 7:30uur | |
maily | woensdag 18 mei 2022 @ 14:40 |
Het is een mogelijkheid, en daar vroeg de TS om ![]() | |
Duiveltja | woensdag 18 mei 2022 @ 14:41 |
Omrijden en anders thuisblijven als die paar euro's teveel zijn. ![]() | |
Ixnay | woensdag 18 mei 2022 @ 14:46 |
10 euro netto per uur kun je overwegen. | |
TjjWester | woensdag 18 mei 2022 @ 17:43 |
Ik wil best die 40 euro betalen, als ik dan een vignet krijg voor 12 of 14 maanden, het vignet is geldig van 01-12-2021 tot 31-00-2023 ,iemand die zijn vignet koopt in december 21 betaald evenveel als iemand die hem koopt in juni 22. Dat is toch je reinste oplichting??? Ik koop dus een vignet waarvan de geldigheid al grotendeels is verlopen, dat zouden we bij geen enkel ander product accepteren. | |
Dingest | woensdag 18 mei 2022 @ 23:44 |
Zoals ik zei: wegen zijn prima, maar het gaat niet zo snel. Het is een keuze die je kunt maken. Maar ik ga ook meestal op vakantie in een oude en niet zo vlotte auto, dus mijn tijdwinst via tol-snelwegen is al wat minder. In Frankrijk neem ik meestal ook alleen de Peage als ik grote steden snel wil omzeilen. In Italië is het secundaire wegennetwerk wel wat minder en pak ik wel wat eerder de Autostrada. En sowieso, als ik al door Zwitserland moet dan blijf ik er ook wel een paar dagen om te lopen/klimmen in de bergen ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 18 mei 2022 @ 23:57 |
Dan koop je m niet. Keuze is aan jou. De voorwaarden zijn duidelijk, het is niet alsof ze het je achteraf komen vertellen. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 19 mei 2022 @ 06:45 |
Had je ‘m in december moeten kopen. En als ‘ie wel een jaar geldig is vanaf de koopdatum, zou je dan een jaar lang in CH gaan rijden? Maar als het tegen je principes is kun je beter via Frankrijk gaan. Daar betaal je per keer gewoon en is duurder. | |
Fer | donderdag 19 mei 2022 @ 06:48 |
NEIN | |
#ANONIEM | donderdag 19 mei 2022 @ 08:53 |
en hoe precies is dit anders dan iemand die in juli een vignet koopt hem alleen voor de heen en terug reis gebruikt op doortocht naar italie? loop niet zo te janken joh, als je zo op vakantie moet kun je beter niet gaan. De regels zijn duidelijk, dat ze niet in jou straatje passen is jou probleem en ga je never nooit niet veranderen. Betaal die 40 euro of doe het alternatief, de keuze is aan jou | |
Hyperdude | vrijdag 20 mei 2022 @ 08:23 |
NEIN NON NO NA ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 20 mei 2022 @ 08:29 |
In Oostenrijk zijn de bergen net iets minder hoog en de prijzen ook. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 20 mei 2022 @ 09:05 |
Oostenrijk is een goedkoper land dan Zwitserland inderdaad. Maar digitaal vignet voor 10 dagen kost al bijna 20 euro en de Brenner kost ruim 10 euro. En dan nog terug. Weet niet of een sticker vignet in Oostenrijk zelf kopen goedkoper is (rond de 10 euro was dat altijd). Maar dan nog zit je heen en terug aan dezelfde kosten als het vignet voor CH (als je langer dan 10 dagen gaat uiteraard). En dan komt er nog tol bij voor Italië (afhankelijk van waar TS moet zijn). Benzine was altijd wel vrij goedkoop in Oostenrijk (van de snelweg af en niet op de Brenner). Als TS misschien aangeeft wat z’n plan is kunnen we ‘m daar misschien mee helpen. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 mei 2022 @ 09:35 |
Dat is allemaal leuk en wel, maar je hebt geen andere keus. Zwitserland heeft geen dag-, week- of maandvignet, alleen een jaarvignet. En dat jaarvignet heb je nodig wil je naar/door Zwitserland rijden. En dat is dan einde verhaal. Ben je het er niet mee eens? Prima, dan sla je Zwitserland maar over. Je frustratie is op zich terecht hoor, maar besteed je energie aan zaken waar je wel invloed op hebt. ![]() | |
pvdplanet | vrijdag 20 mei 2022 @ 14:28 |
Zie het als een eer om over die mooie gladde Zwitserse wegen te mogen rijden. Adembenemende landschappen voor 40 Euro. Geen geld. Die tunnels moeten ook onderhouden worden, dat kost wat. | |
Salatrel | vrijdag 20 mei 2022 @ 15:20 |
En hou je aan de snelheid want die bekeuringen zijn niet mals in Zwitserland. Heb je ook meteen langer plezier van je vignet. | |
111210 | vrijdag 20 mei 2022 @ 15:23 |
40 euro bespaard en een mooie route. Ipv een lelijke tunnel en snelweg | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 20 mei 2022 @ 15:42 |
Zelfs de snelwegen daar zijn mooi, het is niet de NL A2 ofzo. En die 40 piek ben je zeker kwijt aan extra brandstof. Maar binnendoor in CH is zeker aan te raden. | |
Dingest | vrijdag 20 mei 2022 @ 16:24 |
Och, in principe kan je Oostenrijk ook tolvrij door naar Italië; Fernpass en oude Brennerpas. Vorig jaar doordeweeks naar het Gardameer gereden, en mijn reisgezelschap wilde dat toch in twee dagen doen. Dus ipv rond 16:00 of zo kwamen we rond 19:00 aan. Nadeel van de Fernpass zijn wel de enorme files op de populaire reisdagen. Terugweg wel in één keer gedaan, maar wel weer via de (schitterende) Timmelsjoch met alsnog 17,- tol ![]() |