abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_204787593
Mijn oude laptop heeft de geest gegeven, niet meer op te laden en niet meer aan te krijgen. Nu wil ik de data overzetten (ik heb wel een backup maar die is iets ouder).

Foto hieronder is volgens mij de harde schijf.


Is mijn veronderstelling juist dat ik deze met zo'n adapter kan aansluiten op de nieuwe laptop? https://www.allekabels.nl(...)LEAQYASABEgKX6_D_BwE
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_204787660
Jep
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_204787686
Wat jij hebt is een Samsung PM961, in dit geval eentje van het formaat '2280'.

Uit je link:
quote:
Deze aluminium behuizing van Delock maakt de installatie mogelijk van een M.2 SSD in 2280, 2260, 2242 en 2230 formaat
Dus ja, geschikt voor jouw SSD.
pi_204788014
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 11:48 schreef stavromulabeta het volgende:
Mijn oude laptop heeft de geest gegeven, niet meer op te laden en niet meer aan te krijgen. Nu wil ik de data overzetten (ik heb wel een backup maar die is iets ouder).

Foto hieronder is volgens mij de harde schijf.
[ afbeelding ]

Is mijn veronderstelling juist dat ik deze met zo'n adapter kan aansluiten op de nieuwe laptop? https://www.allekabels.nl(...)LEAQYASABEgKX6_D_BwE
Die DeLock adapter is zo te zien voor SATA M.2 en je hebt een NVMe M.2 versie in je laptop.
Deze zou dan niet moeten werken, als ik me niet vergis.

Je moet er dan één hebben die expliciet NVMe M.2 ondersteunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 18-05-2022 12:46:03 ]
pi_204788121
Aanvulling:

Die in je laptop is "Key M only" (zie eigen foto).

De connector in de gelinkte DeLock is volgens opgaaf van Allekabels Key B of Key B+M.

Dus fysiek gaat het ook niet passen.

  Forum Admin woensdag 18 mei 2022 @ 13:25:56 #6
58651 crew  murp
murp
pi_204788429
Past!

Maar wat is er loos met je laptop?
Doen de lampjes het wel? Komt ie in de Bios?
pi_204789034
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 12:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Aanvulling:

Die in je laptop is "Key M only" (zie eigen foto).

De connector in de gelinkte DeLock is volgens opgaaf van Allekabels Key B of Key B+M.

Dus fysiek gaat het ook niet passen.

[ afbeelding ]
Deze dan?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_204789059
quote:
19s.gif Op woensdag 18 mei 2022 13:25 schreef murp het volgende:
Past!
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 12:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Aanvulling:

Die in je laptop is "Key M only" (zie eigen foto).

De connector in de gelinkte DeLock is volgens opgaaf van Allekabels Key B of Key B+M.

Dus fysiek gaat het ook niet passen.

[ afbeelding ]
Mmmh, nu ben ik even lost. Het verhaal van @TheFreshPrince klingt wel plausibel. Maar ik had hem na de eerste 2 positieve reacties als besteld (nooit doen op Fok, weer een leerpunt...). Dus morgen gaan we het zien.

quote:
Maar wat is er loos met je laptop?
Doen de lampjes het wel? Komt ie in de Bios?
Niet meer op te laden, interne accu leeg en geen leven meer in te krijgen. Maar ik zat toch al te kijken naar een opvolger, dus dan ga ik ook niet heel veel tijd en geld in reparatie steken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_204789076
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 14:45 schreef stavromulabeta het volgende:

Mmmh, nu ben ik even lost. Het verhaal van @:TheFreshPrince klingt wel plausibel. Maar ik had hem na de eerste 2 positieve reacties als besteld (nooit doen op Fok, weer een leerpunt...). Dus morgen gaan we het zien.
Sorry. Er zijn nu eenmaal tig standaarden.

quote:
Niet meer op te laden, interne accu leeg en geen leven meer in te krijgen. Maar ik zat toch al te kijken naar een opvolger, dus dan ga ik ook niet heel veel tijd en geld in reparatie steken.
Als het een HP laptop is kun je eens proberen de voeding aan te sluiten en dan minstens 30 seconden de aan/uit knop in te drukken. Hierna weer loslaten en 30 seconden wachten. Daarna proberen weer normaal aan te zetten.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_204789358
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 14:45 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
[..]
Mmmh, nu ben ik even lost. Het verhaal van @:TheFreshPrince klingt wel plausibel. Maar ik had hem na de eerste 2 positieve reacties als besteld (nooit doen op Fok, weer een leerpunt...). Dus morgen gaan we het zien.
[..]
Niet meer op te laden, interne accu leeg en geen leven meer in te krijgen. Maar ik zat toch al te kijken naar een opvolger, dus dan ga ik ook niet heel veel tijd en geld in reparatie steken.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 14:45 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
[..]
Mmmh, nu ben ik even lost. Het verhaal van @:TheFreshPrince klingt wel plausibel. Maar ik had hem na de eerste 2 positieve reacties als besteld (nooit doen op Fok, weer een leerpunt...). Dus morgen gaan we het zien.
[..]
Niet meer op te laden, interne accu leeg en geen leven meer in te krijgen. Maar ik zat toch al te kijken naar een opvolger, dus dan ga ik ook niet heel veel tijd en geld in reparatie steken.
Oh, verrek. @TheFreshPrince heeft gelijk; SATA en NVMe hebben een afwijkende kop/aansluiting, waardoor je ze niet zomaar op hetzelfde apparaat kunt aansluiten.

AlleKabels.nl gaf wel alle info, ik heb dat blijkbaar gemist. Excuses. Als de bestelling nog niet is verzonden kun je het nog annuleren wellicht?
pi_204789972
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:13 schreef zarGon het volgende:

[..]
[..]
Oh, verrek. @:TheFreshPrince heeft gelijk; SATA en NVMe hebben een afwijkende kop/aansluiting, waardoor je ze niet zomaar op hetzelfde apparaat kunt aansluiten.

AlleKabels.nl gaf wel alle info, ik heb dat blijkbaar gemist. Excuses. Als de bestelling nog niet is verzonden kun je het nog annuleren wellicht?
Yes. Gedaan. Zo'n beetje de eerste webshop die ik tegenkom waarbij je kunt annuleren.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_204790145
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:06 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Yes. Gedaan. Zo'n beetje de eerste webshop die ik tegenkom waarbij je kunt annuleren.
Mooi.

Eentje dat wel geschikt is op AlleKabels.nl: https://www.allekabels.nl(...)usb-c-behuizing.html. Wel heel wat prijziger; direct aansluiten op USB-C-poort zonder kabel.

Via de Pricewatch van Tweakers.net heb ik deze gevonden (goedkoper, met kabel):
- https://tweakers.net/pric(...)s-ec-snve-zwart.html
pi_204790761
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:25 schreef zarGon het volgende:

[..]
Mooi.

Eentje dat wel geschikt is op AlleKabels.nl: https://www.allekabels.nl(...)usb-c-behuizing.html. Wel heel wat prijziger; direct aansluiten op USB-C-poort zonder kabel.

Via de Pricewatch van Tweakers.net heb ik deze gevonden (goedkoper, met kabel):
- https://tweakers.net/pric(...)s-ec-snve-zwart.html
Dank!
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')