abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 mei 2022 @ 15:23:17 #51
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_204779616
Denk dat je dan idd naar het buitenland moet en het ook moet 'kopen/regelen" zoals de anderen het doen.

Dat je hier niet zomaar in de fik gestoken mag wordne kan ik wel begrijpen. Kans op ellende en weet ik wat is nogal aanwezig. Daarbij, je wilt niet dat mensen jouw overschot gaan vinden ergens op een strand of iets. (tenminste, jij misschien wel, maar 'de bevolking' niet)
pi_204779682
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dat lijkt mij te gevaarlijk ivm brandgevaar.

Bij open zee kiept het vlot zo om door golven en wordt het weer teruggestuurt richting strand
Naast de risico's, is het proces té ongecontroleerd én wil je derden niet confronteren met brandende lijken of de aangespoelde resten. Terecht dat dit in Nederland (en wat mij betreft heel Europa) niet kan.
pi_204779703
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:52 schreef Sorella het volgende:
Ik heb altijd gezegd dat ik mijn as uitgestrooid wil hebben op zee maar dit lijkt me ook wel wat.
Ben benieuwd of iemand weet of dit mag in Nederland
Ja hoor, er zijn verschillende maatschappijen die dat doen.
https://uitvaartperboot.n(...)SEAAYASAAEgJDw_D_BwE
http://www.endlis.be/nl/Asneerlating
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_204779750
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:14 schreef Brybry het volgende:

[..]
Het zijn de basis elementen van het leven op aarde. Voor mijn geloof is het belangrijk om daarmee in verbinding te staan.
Je kan jezelf dan toch laten verbranden en in een rivier laten uitstrooien?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 17 mei 2022 @ 15:37:02 #55
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_204779759
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:57 schreef Brybry het volgende:

[..]
Ah zo. Mag ook een rivier zijn, daar zijn weinig golven. De Rijn bijvoorbeeld, daar hheb ik een band mee. Er kan dan toch weinig gebeuren?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_204779961
Buiten de territoriale wateren: is het niet mogelijk om je SO op een boot mee te nemen en je buiten de territoriale wateren aan de elementen over te leveren? Soort van zeemanszeilgraf.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204780526
Je kan het wel willen maar als nabestaande zou ik niet mee gaan met deze fratsen. Ik doe gewoon wat ik wil met je lijk.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 17:30:15 #58
51385 baskick
Juist ja!
pi_204780885
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het enige wat ik kan bedenken is dit in een ander land te laten uitvoeren, as weer terug naar Nederland.
Zou dan bij het afbranden niet in het water terechtkomen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_204780908
Volgens mij kan dit in het Sportfondsenbad in Amsterdam. Ik meen op woensdagavond, uitsluitend in de even maanden.
Je nabestaanden moeten dan wel het hele zwembad afhuren en na afloop helpen om het roet weg te schrobben.
pi_204780961
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 17:30 schreef baskick het volgende:

[..]
Zou dan bij het afbranden niet in het water terechtkomen?
Ja dat zou kunnen, vandaar dat het best ingewikkeld kan liggen.
Maar ik weet in Engeland valt er meer te regelen als dit op het landgoed van iemand gebeurt met goedkeuren.

Hoewel dit zo heel specifiek is, dat ik verder niks zo snel kan bedenken.
pi_204781173
Wat denk je, open verbranding van lijken is heel vervuilend en onhygiënisch. Dus dat mag niet. Dan wil je het ook nog op een vlot doen wat vrij ronddrijft op zee. Als het vuur uit gaat om wat voor reden dan drijft er dus ergens een deels verbrand lijk rond wat mogelijk weer aanspoelt of in een visnet terecht komt. Daarmee haal je in ieder geval opsporing verzocht met het item met het deels verbrande onbekende moordslachtoffer.

Wat wel kan en misschien ook wel mag is je laten cremeren en dan de resten met een vlotje laten wegdrijven. De meeste kans dat het ook echt naar zee drijft maak je bij de zeegaten tussen de eilanden of zo. Daar stroomt het en met een beetje geluk komt het niet met het volgende tij weer terug aan land.

Oeps: Ik zie dat ik niet origineel ben met deze reactie.
pi_204781333
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 17:32 schreef paardendokter het volgende:
Volgens mij kan dit in het Sportfondsenbad in Amsterdam. Ik meen op woensdagavond, uitsluitend in de even maanden.
Je nabestaanden moeten dan wel het hele zwembad afhuren en na afloop helpen om het roet weg te schrobben.
_O-
pi_204782034
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:14 schreef Brybry het volgende:

[..]
Begrijp inderdaad dat het problemen kan opleveren en besef dat het geen alledaags verzoek is.

En ja, het wordt overgeromantiseerd want enig idee hoe een verbrand lijk ruikt? Wordt je niet vrolijk van.
En zo zijn er meer bezwaren.

Zoals ik het nu zie heb ik 2 opties;
- Resomeren en mijn resten de zee opsturen.
- Naar het buitenland.
Ik weet nog een derde optie.
pi_204782676
quote:
Soms begroeven de Vikingen hun overledenen samen met een boot in een scheepsgraf.[4] Een van de meest bekende ooggetuigenverslagen komt van Ahmed ibn Fadlan (10de eeuw), die beweerde de begrafenis van een stamhoofd te hebben bijgewoond: de boot van het overleden stamhoofd werd aan land gesleept en op een brandstapel geplaatst, waarna het stamhoofd er tezamen met ettelijke grafgiften in werd opgebaard. Het schip werd in brand gestoken en nadien bedekt met zand, zodat er een grafheuvel ontstond.[5] In tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt, begroeven de Vikingen hun doden bijna altijd[4] en werden hun lichamen dus niet in een boot te water gelaten om nadien in brand gestoken te worden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Begrafenisboot
pi_204783346
quote:
Zoals ik eerder al zei; Ik haalde de Vikingen aan omdat iedereen er dan een goed beeld bij heeft. (Netflix(
pi_204784730
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:49 schreef Brybry het volgende:
Helaas ben ik deze geconfronteerd met het overlijden van een dierbare....
Hierdoor ben ik gaan nadenken over mijn eigen wensen, die ook nog nergens heb vastgelegd en door dit overlijden besef ik mij dat ik dit moet doen.

Ik ben een spiritueel mens en zie de dood als een overgang naar een nieuwe, betere wereld. Mijn dood hoeft dus niet getreurd te worden, mijn uitvaart moet een feest worden.
Maar er is wel 1 wens die ik, in het kader van mijn geloof, graag zou willen verwezenlijken.

En dat is is; Een Viking-begrafenis, ik noem het zo zodat men begrijpt wat ik bedoel; De overledene wordt op een houten vlot omgeven door wierook en belangrijke items de open zee op gestuurd en vervolgens in brand gestoken.

De wet lijkt weinig mogelijkheden te bieden; Je lijkt vast te zitten aan zo'n crematorium maar daar wil ik absoluut niet naartoe.

Heeft een iemand idee of er een maas is of een ander Europees land waar dit wel mogelijk is?
Ik ben.bang dat er in NL niet veel mogelijkheden bieden om in je wensen te voorzien.

Je bent zelf geconfronteerd met het verlies van een dierbare. Je zou je dan kunnen aanvragen hoe je de uitvaart hebt ondervonden van deze persoon en vanuit dat oogpunt aan je eigen uitvaart denken.

Een uitvaart gaat vooral om het idee om “afscheid” te nemen van een dierbare. Hoe wil je dat mensen afscheid nemen van jou? Het zijn namelijk de achterblijvers die het mee zullen maken.

Als je dan op het punt komt dat je op een vloot in de brand gestoken wil worden is dat jou keus. Dan zou je altijd kunnen googelen naar: “waar is een Viking uitvaart mogelijk”

Persoonlijk maakt het mij niet veel uit wat ze doen bij mijn uitvaart, ze mogen afscheid van me nemen zoals ze dat willen. Ik denk dat mijn partner daar het meeste over te zeggen heeft.
pi_204785224
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:03 schreef Brybry het volgende:
Dit zou ik vervolgens op een vlot kunnen zetten en in de fik zetten.
Heeft iemand je al verteld dat je weinig meer kunt als je dood bent :o
pi_204785619
Niet helemaal waar je om vraagt, maar Ask a Mortician heeft hier een aflevering over :)

Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 18 mei 2022 @ 07:00:26 #69
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204785631
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zo zijn wensballonnen ook gevaarlijk en verboden. Laatste brandde hierdoor een oude molen helemaal tot de grond toe af.
Die molen kreeg zijn Viking begrafenis.
pi_204785641
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 16:05 schreef blomke het volgende:
Buiten de territoriale wateren: is het niet mogelijk om je SO op een boot mee te nemen en je buiten de territoriale wateren aan de elementen over te leveren? Soort van zeemanszeilgraf.
Dit ja, is maar 15 mijl uit de kust, ben je daar voordat je sterft dan des te beter en kan je gelijk na je dood in de hens en je nabestaanden daarna nog aanspraak maken op een certificaat dat je officieel dood bent voor de erfafhandeling vanwege dood op volle zee. Succes & Walhalla!
  woensdag 18 mei 2022 @ 07:14:22 #71
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204785651
Dat verhaal van de elementen komt bij Christelijke begrafenissen ook terug. Christendom is niet zelden een verkoping met de heidense religies.

Het dichtstbij met de huidige tijd kom je natuurlijk met crematie.

Ik denk dat, als je niet in landen als India achtergelaten wil worden, de stap heel wat kleiner wordt door met het crematorium te regelen dat dierbare spullen met jou mee het vuur in gaan. Daar heb je vuur en lucht. En de elementen water en aarde eveneens op 1 of andere manier een plek kunnen krijgen in de ceremonie, de kist of later. Bijvoorbeeld je as op zee uitstrooien. Beetje vergelijkbaar met wat een andere user ook oppert.
  woensdag 18 mei 2022 @ 10:49:54 #72
3542 Gia
User under construction
pi_204787154
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vind het heel moeilijk om je serieus te nemen.
Ik vermoed iets van Wicca. Kan daar wel sympathie voor hebben.

TS wat denk je van een natuurbegrafenis. Dat is waar ik voor wil gaan. En ik wil dat ook zonder kist. Op een baar in een stuk bos begraven worden. Geen steen, misschien een gedenkboompje en opgaan in de natuur.
  woensdag 18 mei 2022 @ 11:07:55 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204787303
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 10:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik vermoed iets van Wicca. Kan daar wel sympathie voor hebben.

TS wat denk je van een natuurbegrafenis. Dat is waar ik voor wil gaan. En ik wil dat ook zonder kist. Op een baar in een stuk bos begraven worden. Geen steen, misschien een gedenkboompje en opgaan in de natuur.
Bij wicca organiseert men zich wel. En dat branden op een vlot past er ook niet bij.
The love you take is equal to the love you make.
pi_204790332
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 06:52 schreef Messina het volgende:
Niet helemaal waar je om vraagt, maar Ask a Mortician heeft hier een aflevering over :)

Zelf wil zij op een bergtop als vogelvoer voor aasgieren worden neergelegd. Klinkt ook wel goed maar waarschijnlijk ook geheel verboden.

BTW, een zeemansgraf in de vorm van het lijkt overboord laten gaan wordt niet meer toegepast sinds er koelkasten bestaan.
pi_204792724
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 10:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik vermoed iets van Wicca. Kan daar wel sympathie voor hebben.

TS wat denk je van een natuurbegrafenis. Dat is waar ik voor wil gaan. En ik wil dat ook zonder kist. Op een baar in een stuk bos begraven worden. Geen steen, misschien een gedenkboompje en opgaan in de natuur.
Wicca elementen komen er ook in terug. :)
Een mix tussen religie,wicca/natuur en het occulte. Daar laat ik het graag bij :)

En een natuurbegrafenis is inderdaad erg mooi! Mijn buurman is op die manier begraven. Zonder kist, gewikkeld in mooie kleurrijke doeken. O+
Voor mij is het essentieel dat de elementen vuur en water aanwezig zijn...terug naar de basis....het water.
pi_204797723
En zo praten mensen zichzelf dus problemen aan. Wat kan jou het nou schelen wat er gebeurt met je lijk? Je bent dan dood, begrijp je. Je merkt er niets van. Een beetje moeilijk lopen doen om niets dus. De enige echte oplossing is om dit te laten varen (en dan bedoel ik niet letterlijk dat vlot, maar het hele idee).

Algemene opmerking: als geloof een beperking wordt i.p.v. een steun, moet je (onderdelen van) je geloof heroverwegen.
  donderdag 19 mei 2022 @ 11:04:08 #77
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_204797983
Laat je een doosje lucifers, een flesje water, een scheetkussen en een handje aarde in je kist gooien.
Heb je ook alle elementen bij je.
pi_204798030
Je begrafenis is voor je nabestaanden, om afscheid te nemen van jou. Hoe vrolijk worden zij als je jou brandend op een vlot in de open zee zien liggen? :s)
Protège moi de mes désirs.
pi_204798090
Je kunt vlak voordat je dood gaat ook in een brandende strijdwagen een klif afrijden, dat is pas echt viking style :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204798115
Door je topic ben ik even gaan googlen en kwam dit tegen. Je kan de elementen ook op een andere manier (laten) eren in plaats van hoe je het nu in gedachte hebt.

quote:
Met deze fakkel in de hand loopt de oudste zoon vijf rondes om de brandstapel. De vijf rondes symboliseren de vijf elementen: water, vuur, aarde, hemel en ether. Vervolgens steekt hij de brandstapel aan. Sommige delen van het menselijk lichaam verbranden moeilijk. Bij een man is dat de borstkas, bij een vrouw zijn het de heupen. Deze delen worden met bamboestokken uit het vuur gehaald en in de Ganges gegooid.
Protège moi de mes désirs.
pi_204799785
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:22 schreef arvensis het volgende:
Door je topic ben ik even gaan googlen en kwam dit tegen. Je kan de elementen ook op een andere manier (laten) eren in plaats van hoe je het nu in gedachte hebt.
[..]

Google dan ook even op wat er mag in NL. Open verbranding mag niet dus mag je hooguit vijf keer met een fakkel om het crematorium rennen. Onverbrande delen (herkenbaar als menselijke resten) mag ook al niet en die dan naar de Ganges brengen moetje een stuk met een vliegtuig of heel ver lopen. Ook in de Overijsselse Vecht willen ze geen onverbrande resten van mensen. De as daar uitstrooien zal minder een probleem zijn.
pi_204800817
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 13:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Google dan ook even op wat er mag in NL. Open verbranding mag niet dus mag je hooguit vijf keer met een fakkel om het crematorium rennen. Onverbrande delen (herkenbaar als menselijke resten) mag ook al niet en die dan naar de Ganges brengen moetje een stuk met een vliegtuig of heel ver lopen. Ook in de Overijsselse Vecht willen ze geen onverbrande resten van mensen. De as daar uitstrooien zal minder een probleem zijn.
8)7

Je ziet toch het dikgedrukte deel? Daar ging mijn comment om.
Protège moi de mes désirs.
  Redactie Frontpage donderdag 19 mei 2022 @ 15:14:57 #83
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_204800847
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:12 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat staat in het topic beschreven. Dat is zoals de vikingen het deden en blijkbaar gaat het om de symboliek van de elementen.
95% van de Vikingen werden gewoon begraven en niet op zee op een vlot in brand gestoken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_204800889
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:11 schreef arvensis het volgende:

[..]
8)7

Je ziet toch het dikgedrukte deel? Daar ging mijn comment om.
Zeg dat dan. Je geeft nu als alternatief een totaal ander ritueel met inderdaad dezelfde elementen. Die vier elementen zijn wat mij betreft algemene ontwikkeling. Daar hoef je dan toch niet een totaal andere cultuur bij te halen.
  donderdag 19 mei 2022 @ 15:22:29 #85
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204800911
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:14 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
95% van de Vikingen werden gewoon begraven en niet op zee op een vlot in brand gestoken.
Teveel vikings gekeken denk ik :@
pi_204800965
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Zeg dat dan. Je geeft nu als alternatief een totaal ander ritueel met inderdaad dezelfde elementen. Die vier elementen zijn wat mij betreft algemene ontwikkeling. Daar hoef je dan toch niet een totaal andere cultuur bij te halen.
Of je leert begrijpend lezen. Dat staat er gewoon, daar boven de quote.
Protège moi de mes désirs.
pi_204800996
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:28 schreef arvensis het volgende:

[..]
Of je leert begrijpend lezen. Dat staat er gewoon, daar boven de quote.
Of je denkt er even over na waarom je fout begrepen bent. Meestal kom je dan prettiger over.
pi_204803953
Het zou eenieder hier sieren als ze anderen in hun waarde laten en wat meer openminded zijn. Niet elk out of the box topic is een troll.

Laat ik vooropstellen dat uitvaarten imho meer voor de nabestaanden zijn dan voor de overledene. Dat werkt twee kanten op: de nabestaanden hebben een afscheidmoment maar ook de zorg voor de organisatie. Als jouw nabestaanden niks met jouw levensovertuigingen hebben moet je snel zelf iets regelen,en ik denk alvast vooruit betalen.

Het lijkt me meer dan aannemelijk dat de uitvaart die jij wilt in Nederland niet gaat lukken. Dus dan moet je de uitvaart in een ander land laten gebeuren. Daarmee ontneem je je nabestaanden een afscheidsmoment.

Ik zou googlen in welk land zo'n uitvaart wel kan en alvast een lokale en een Nederlandse uitvaartondernemer inschakelen om de uitvaart, inclusief verschepen van je stoffelijk overschot, nu al te regelen en betalen. Informeer je familie en huisarts alvast dat je uitvaart al betaald en geregeld is, en geef ze het nummer van je Nederlandse uitvaartondernemer.

Laat even weten hoeveel dit gaat kosten, ik ben wel benieuwd.
pi_204808880
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:16 schreef Gustaf86 het volgende:
Het zou eenieder hier sieren als ze anderen in hun waarde laten en wat meer openminded zijn. Niet elk out of the box topic is een troll.

Volgens mij worden er toch goede adviezen gegeven... en dat het duidelijk is dat zoiets niet mag in NL.

Mij zou het geen reet interesseren wat ze met me doen als ik toch al dood ben.
Facts don't care about your feelings
pi_204810950
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:26 schreef Brybry het volgende:

[..]
Op die manier wordt de overledene, omringd door de elementen, begeleid naar de nieuwe wereld.
[..]
De weinige mensen die dit belijden wonen verspreid over de hele wereld, een groot deel bevind zich in de hogere kringen van samenlevingen en kunnen dit dus prima regelen/"kopen"

Er is geen gemeenschap. Wanneer het nodig is , vinden we elkaar.
heb je al iemand van deze 'niet gemeenschap' gevonden om je vraag te beantwoorden? Het lijkt erop alsof je nu toch iemand nodig hebt?
pi_204951431
@Brybry ik open messchien weer een oud topic maar zie deze net pas, heb je ooit al eens nagedacht over een bio-urn?

Je wordt in deze wel nog gecremeerd, maar daarna wordt je as in een bio-urn geplaatst waar zaad van een boom in zit, deze zal van jou as (levens energie) voeden om te groeien

Hierbij heb je vuur, aarde en water als elementen, en lucht is iets dat de boom zuivert, en aarde en water zal het zijn hele leven nodig hebben

Daarbij gok ik dat je geloofsovertuiging pagan/wicca in nature is waarbij het symbolisch ook terug geven aan de natuur is.
pi_204952080
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:00 schreef Sharuun01 het volgende:
@:BryBry ik open messchien weer een oud topic maar zie deze net pas, heb je ooit al eens nagedacht over een bio-urn?

Je wordt in deze wel nog gecremeerd, maar daarna wordt je as in een bio-urn geplaatst waar zaad van een boom in zit, deze zal van jou as (levens energie) voeden om te groeien

Hierbij heb je vuur, aarde en water als elementen, en lucht is iets dat de boom zuivert, en aarde en water zal het zijn hele leven nodig hebben

Daarbij gok ik dat je geloofsovertuiging pagan/wicca in nature is waarbij het symbolisch ook terug geven aan de natuur is.
Tip, laat jezelf niet wildplanten. Een grasmaaier en je boom is weg
pi_204969036
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 17:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja dat zou kunnen, vandaar dat het best ingewikkeld kan liggen.
Maar ik weet in Engeland valt er meer te regelen als dit op het landgoed van iemand gebeurt met goedkeuren.

Hoewel dit zo heel specifiek is, dat ik verder niks zo snel kan bedenken.
Ook in de UK is er een wet die bepaald dat een lichaam niet zomaar in de buitenlucht verbrand mag worden, ben oprecht benieuwd waar het dan wel zou mogen (ik werk bij een uitvaart verzorger in Schotland) heb er namelijk echt nog nooit van gehoord.
pi_204969276
Info over cremation ashes:

https://www.gardeningknow(...)ay-to-bury-ashes.htm

'It seems logical that ashes from cremated remains would be beneficial to plants, but in truth, cremains have a high alkaline and sodium content that is anything but beneficial. Both the high pH levels and excess sodium discourage plant growth by prohibiting absorption of the essential nutrients they require. This occurs whether the ashes are buried or scattered on top of the ground. The safe way to bury ashes or scatter cremains and ensure the viability of the memorial garden is to neutralize cremation ashes. Regular garden soil doesn’t have the capacity to buffer the high pH levels of cremains. Additionally, amending the soil won’t address the high sodium content. Luckily, there are several companies that can help gardeners overcome these issues.'

Cremation ashes kill plants.

Read more at Gardening Know How: Planting With Cremains – Is There A Safe Way To Bury Ashes https://www.gardeningknow(...)ay-to-bury-ashes.htm
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_204969348
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:01 schreef Miss-X het volgende:

[..]
Ook in de UK is er een wet die bepaald dat een lichaam niet zomaar in de buitenlucht verbrand mag worden, ben oprecht benieuwd waar het dan wel zou mogen (ik werk bij een uitvaart verzorger in Schotland) heb er namelijk echt nog nooit van gehoord.
Dat is waar, openlucht verbranding van een lijk zal waarschijnlijk nergens in de westerse wereld mogen.
pi_204969751
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat is waar, openlucht verbranding van een lijk zal waarschijnlijk nergens in de westerse wereld mogen.
Ik kon het me ook al niet voorstellen, zeker niet als je ziet aan wat voor regels we ons als bedrijf moeten houden (en terecht natuurlijk)
pi_204970217
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:11 schreef golfer het volgende:
Ik denk dat er in Nederland nog te veel (wettelijke) beperkingen zijn om dit mogelijk te maken.
Dit zijn momenteel de mogelijkheden:
https://www.bgnu.nl/achte(...)n-van-lijkbezorging/
Dan stelt TS zijn lichaam ter beschikking van de wetenschap.
Zoek een historisch antropoloog gespecialiseerd in de vikingen en laat hem een onderzoek opzetten waarin er een boot met lijk de zee wordt opgeduwd en in brand gestoken.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 5 juni 2022 @ 17:59:16 #98
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_204970386
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 16:40 schreef Miss-X het volgende:

[..]
Ik kon het me ook al niet voorstellen, zeker niet als je ziet aan wat voor regels we ons als bedrijf moeten houden (en terecht natuurlijk)
Waarom zou het zo erg zijn als je een lijk gewoon ergens buiten verbrand? Dingen verbranden is natuurlijk niet heel goed voor het milieu. Maar is een lijk zoveel erger als een kampvuur of wat afval?
pi_204970881
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2022 17:59 schreef borbit het volgende:

[..]
Waarom zou het zo erg zijn als je een lijk gewoon ergens buiten verbrand? Dingen verbranden is natuurlijk niet heel goed voor het milieu. Maar is een lijk zoveel erger als een kampvuur of wat afval?
Tja, het is de wet, crematoria moeten zich ook aan veel regels houden om hun vergunning te houden. Het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat een lichaam niet “zomaar” verbrand, het vuur moet echt heel erg heet zijn, dat klinkt natuurlijk gek, aangezien vuur sowieso heet is. Daarbij is het waarschijnlijk ook omdat een lichaam niet compleet verbrand, na de crematie gaan de overblijfselen nog in een machine, waarna er een poederachtige substantie (de as) overblijft.
  woensdag 8 juni 2022 @ 08:06:38 #100
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_204990862
Geen idee of het ergens op die manier (legaal) kan. Indien ja dan zal er wel een flink prijskaartje aan hangen dacht ik zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')