abonnement Unibet Coolblue
pi_204776208
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 08:23 schreef roos94 het volgende:
Ik weiger om iemand hen/hun te noemen.
en dan willen ze normaal gevonden worden. kan toch niet met dat soort titels.
pi_204776224
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 08:49 schreef Kettlebell het volgende:

[..]
Google voor de grap eens wat voor mensen er op de redacties van dat soort talkshows werken. Dat zijn allemaal linkse meisjes met leeftijden tussen de ca. 23 - 40 jaar. Je vindt ze makkelijk op linkedin en als je dan even doorkijkt op hun social media dan zijn het allemaal types : vegan, groenlinks, etc.

Er is enorm weinig diversiteit binnen de publieke omroep. Dat de publieke omroep een klein beetje vooruitstrevend is, is in zekere zin normaal maar ze hebben inmiddels zodanig veel afstand genomen van de gemiddelde kijker, dat de kloof enorm is geworden.

Het vreemde is, dat het ze niet echt interesseert. De kijkcijfers voor veel NPO shows zijn al een paar jaar erg laag. Wat ook logisch is, want het interesseert ze alleen wat ze zelf willen brengen. Niet wat de kijker wil zien. En de NPO shows die wél goed worden bekeken zijn duidend genoeg juist de shows die (ver) weg blijven bij woke gedoe zoals bakprogramma's en boeren die vrouwen zoeken en mensen die bij elkanders bed and breakfast blijven slapen.

Mensen zitten niet te wachten op Khalid en Sofie of M etc.
Klopt hoor. Nou praat ik meestal niet zo in termen van linkse meisjes maar over de hele linie gesproken heb je zeker gelijk. Zelfs bij Goedemorgen Nederland van WNL (rechts) zie je dat ze wat twintigers en dertigers bij elkaar hebben geplukt en dat als het iets teveel over het rechtse randje gaat het ongemak van de gezichten afstraalt.



De nieuwe voorkeur bij de NPO is vrouw, liefst nog met een kleurtje. Hierdoor worden veel talkshows inderdaad bijna activistisch. Bij Sophie mogen vrouwen eindeloos praten over Metoo, Een paar dagen geleden een kritiekloos item van Roxane van Iperen over wellness-rechts, gisteren weer een uitzending vol over homo-acceptatie in het voetbal en het gaat maar door.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204776225
lekker interessantdoenerij dus. als men normaal gesproken over hen/hun in 1 persoon spreekt gaat het over iemand met een geestesstoornis.
pi_204776234
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Klopt hoor. Nou praat ik meestal niet zo in termen van linkse meisjes maar over de hele linie gesproken heb je zeker gelijk. Zelfs bij Goedemorgen Nederland van WNL (rechts) zie je dat ze wat twintigers en dertigers bij elkaar hebben geplukt en dat als het iets teveel over het rechtse randje gaat het ongemak van de gezichten afstraalt.

[ afbeelding ]

De nieuwe voorkeur bij de NPO is vrouw, liefst nog met een kleurtje. Hierdoor worden veel talkshows inderdaad bijna activistisch. Bij Sophie mogen vrouwen eindeloos praten over Metoo, Een paar dagen geleden een kritiekloos item van Roxane van Iperen over wellness-rechts, gisteren weer een uitzending vol over homo-acceptatie in het voetbal en het gaat maar door.
Bij die WNL-vrouwtjes heb ik juist altijd het idee dat het van die 'Zoete witte wijn met ijs'-typjes zijn met weinig tot geen eigen mening of inhoud.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204776251
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bij die WNL-vrouwtjes heb ik juist altijd het idee dat het van die 'Zoete witte wijn met ijs'-typjes zijn met weinig tot geen eigen mening of inhoud.
Ook daar heb ik het idee dat het perspectief vaak links georiënteerd is. Pas een item over Pim Fortuyn waarbij het dan vooral ging over hoe vrouwonvriendelijk hij was. Dat is niet wat mensen willen horen als het over dit onderwerp gaat.

Welmoed is overigens te dom om te poepen ja.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204776259
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 08:47 schreef suzi1 het volgende:

[..]
dat is niet om aan te horen zo vroeg op de morgen.
is het verder wel t kijken waard?
Het legt heel duidelijk uit dat we niet in hokjes te plaatsen zijn.
pi_204776268
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 08:59 schreef Kettlebell het volgende:

[..]
Ik vraag me ook af in hoeverre je zoiets echt representatief boven tafel krijgt.

Als ik naar mijn vrienden, familie en mijzelf kijk : in het openbaar profileren de meesten zich progressief en tolerant of onthouden zich van dit soort dicsussies. Want ze hebben gewoon geen zin in gezeik, met werk, noem maar op.

Maar binnenshuis vinden de meesten woke, LHBGT ook maar ''zo zo'' of op zijn minst iets om niet te veel tijd van je leven aan te verkwanselen. En kunnen ze best lachen om de zoveelste vrouw onvriendelijke grap in Veronica Inside ofzo. Om dan weer op werk te roepen dat zoiets ''absoluut niet kan''. :P

Ik denk dat er tegenwoordig zo hard gedramd wordt om bepaalde gedachtegoeden te ondersteunen, dat mensen zich in het openbaar niet meer op een bepaalde manier durven / willen uitlaten. Maar dat betekent niet dat mensen er diep van binnen écht zo over denken. In onze samenleving spelen veel mensen immers ook voor een groot deel maar een sociaal gewenst toneelstukje.
Dat het grotendeels toneel is weet ik wel zeker. De meeste mensen zijn nog opgegroeid in een tijd dat foute grappen konden en dat is er echt niet uit na 2 cursusjes diversiteit. Elkaar een beetje afzeiken op een niet serieuze manier hoort er bij veel mannelijke vriendengroepen ook gewoon bij. Vanuit dat licht bezien is de totale humorloosheid rond bepaalde groepen eerder een achteruitgang van acceptatie dan een stap vooruit.
pi_204776281
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 08:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik ook. Wat een gezeik daarover en ze gedragen zich alsof ze tot het bot beledigd zijn wanneer je iemand "meneer" of "mevrouw" noemt.

Laatst zag ik ook een filmpje van iemand zelfs drie keer per dag van voornaamwoord veranderde. 'S ochtends was het hem/haar en 's middags was het "het/'hem" of zo.
Ben nog nooit een hen/hun tegengekomen. Werk in een organisatie met veel klanten die we mailen. We worden allemaal aangemoedigd om hem/haar/hen in ons profiel te zetten, maar al onze externe communicatie is nog gewoon meneer/mevrouw en moet de eerste ook nog tegenkomen met hen in het profiel.
pi_204776285
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:09 schreef babylon het volgende:

[..]
Het legt heel duidelijk uit dat we niet in hokjes te plaatsen zijn.
dan zal ik het evt later nog eens bekijken.
maar blijkbaar willen die lgbth-ers wel heel graag in een hokje geplaatst worden, anders blijf je er niet zo mee aan de haal gaan. (mss is dat wat hij ook zegt? ik heb het tenslotte vooralsnog niet aan kunnen horen)
wel is mijn mening dat je of man of vrouw bent en niet in een verkeerd lichaam geboren zal zijn. waarom? omdat ik niet weet hoe een man of een vrouw zich hoort te voelen volgens de regels.
maar dat kan ook bekrompenheid zijn?
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:18:55 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204776319
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat het grotendeels toneel is weet ik wel zeker. De meeste mensen zijn nog opgegroeid in een tijd dat foute grappen konden en dat is er echt niet uit na 2 cursusjes diversiteit. Elkaar een beetje afzeiken op een niet serieuze manier hoort er bij veel mannelijke vriendengroepen ook gewoon bij. Vanuit dat licht bezien is de totale humorloosheid rond bepaalde groepen eerder een achteruitgang van acceptatie dan een stap vooruit.
Ik ken ook gewoon homo's die net zo hard meelachen om 'foute grappen', sterker nog ze zijn er zelf niet vies van om zulke grappen te maken.
pi_204776320
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 08:59 schreef Kettlebell het volgende:

[..]
Ik vraag me ook af in hoeverre je zoiets echt representatief boven tafel krijgt.

Als ik naar mijn vrienden, familie en mijzelf kijk : in het openbaar profileren de meesten zich progressief en tolerant of onthouden zich van dit soort dicsussies. Want ze hebben gewoon geen zin in gezeik, met werk, noem maar op.

Maar binnenshuis vinden de meesten woke, LHBGT ook maar ''zo zo'' of op zijn minst iets om niet te veel tijd van je leven aan te verkwanselen. En kunnen ze best lachen om de zoveelste vrouw onvriendelijke grap in Veronica Inside ofzo. Om dan weer op werk te roepen dat zoiets ''absoluut niet kan''. :P

Ik denk dat er tegenwoordig zo hard gedramd wordt om bepaalde gedachtegoeden te ondersteunen, dat mensen zich in het openbaar niet meer op een bepaalde manier durven / willen uitlaten. Maar dat betekent niet dat mensen er diep van binnen écht zo over denken. In onze samenleving spelen veel mensen immers ook voor een groot deel maar een sociaal gewenst toneelstukje.
Precies hetzelfde in mijn eigen omgeving ja. Meeste vrouwen staan er een beetje zo in als Roxane, kunnen er best wel om lachen maar hebben ook wel een paar extremen in hun omgeving die flink overwicht hebben. Bijna iedere hoogopgeleide vrouw heeft wel een (uiterst) linkse vriendin die invloed heeft op hun denken. Dat is wel echt een verandering ten opzichte van 20 jaar geleden.

Ik denk trouwens dat het aantal mensen dat in zijn diepste een homo-hater of racist (echt met pure haat als onderlaag) bijzonder klein is. De liedjes met “alle Duitsers zijn homo” zing ik ook gewoon mee. Maar heeft weinig met homofobie te maken vind ik.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204776336
'Belangenverenigingen zijn bezorgd'..

Natuurlijk zijn die dat. Zonder zorgen geen bestaansrecht.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:21:19 #63
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204776340
4% is negatief. Wat moet je verder met dat soort mensen :')
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:21:44 #64
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204776346
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Bijna iedere hoogopgeleide vrouw heeft wel een (uiterst) linkse vriendin die invloed heeft op hun denken.
8)7
Protège moi de mes désirs.
pi_204776358
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:21 schreef aloa het volgende:
4% is negatief. Wat moet je verder met dat soort mensen :')
Wat is 'negatief' in deze?
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:24:20 #66
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204776363
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat is 'negatief' in deze?
Dat ze niet positief zijn over het homo zijn.


quote:
Na jarenlange groei stagneert de acceptatie van homo’s, lesbiennes en biseksuelen in Nederland. 'Slechts' 76 procent denkt positief over deze groep, 20 procent is neutraal en 4 procent negatief.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_204776372
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:24 schreef aloa het volgende:

[..]
Dat ze niet positief zijn.
[..]

Ja, maar ook: 'wat is positief'?

Homo's, biseksuelen zijn er toch gewoon? hoezo zou je daar negatief of positief over denken?
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:26:08 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204776378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, maar ook: 'wat is positief'?

Homo's, biseksuelen zijn er toch gewoon? hoezo zou je daar negatief of positief over denken?
(Streng) Religieuzen hebben er vaak wel een pittige mening over.
pi_204776386
dus wat doen we met die 4% :D
pi_204776392
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
(Streng) Religieuzen hebben er vaak wel een pittige mening over.
Precies. En dan heb je blijkbaar ook nog een kant die alle homo's en bi's ziet als een meerwaarde ofzo (positief).
pi_204776396
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:26 schreef suzi1 het volgende:
dus wat doen we met die 4% :D
Naar de darkroom ermee.
pi_204776401
ik zie de meerwaarde niet. meerwaarde is diversiteit?
pi_204776403
Zijn er ook mensen zoals ik die het geen drol interesseert hoe anderen leven en er daarom niet positief tegen over staan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:28:38 #74
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204776406
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, maar ook: 'wat is positief'?

Homo's, biseksuelen zijn er toch gewoon? hoezo zou je daar negatief of positief over denken?
Dat vind ik dus ook. Waarom moet men daar een mening over hebben.
Laat iedereen in zijn waarde. Het kan me echt niet boeien.

Vanmorgen op tv, die voetballer uit Engeland die uit de kast komt...dat dat überhaupt moet.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_204776408
precies aloa, er moet blijkbaar steeds weer op de eoa manier reclame voor gemaakt worden
pi_204776411
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:28 schreef aloa het volgende:

[..]
Dat vind ik dus ook. Waarom moet men daar een mening over hebben.
Laat iedereen in zijn waarde. Het kan me echt niet boeien.

Vanmorgen op tv, die voetballer uit Engeland die uit de kast komt...dat dat überhaupt moet.
Precies.
pi_204776422
Hoeveel procent van de nlers staan positief tegenover hetero's? Ik voel me achtergesteld dat ik dat nergens kan vinden...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204776423
Goh hoe zou dat nou komen :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_204776436
Ik vraag mij oprecht af of stereotype zaken als Gaypride Amsterdam en bekende homo's op tv nou echt bijdragen aan de acceptatie van homo's/bi's. Laatst keek ik eens dat programma waar bekende mensen als drags verkleden en dat anderen moeten raden wie het is. Op zich een leuk idee, alleen veel te overdreven. Die Fred van Leer die alles bij elkaar schreeuwt is tamelijk irritant. Ik kan mij voorstellen dat dit soort dingen te ver doorslaan en mensen juist een hekel krijgen aan homo's.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:34:36 #80
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_204776439
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:26 schreef suzi1 het volgende:
dus wat doen we met die 4% :D
Lekker in hun eigen bubbel in oa. de bible belt laten zitten.
pi_204776445
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik ken ook gewoon homo's die net zo hard meelachen om 'foute grappen', sterker nog ze zijn er zelf niet vies van om zulke grappen te maken.
Tsja het zijn net mensen in plaats van een homogene groep wiens hele identiteit homo of trans zijn is.
pi_204776452
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:33 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vraag mij oprecht af of stereotype zaken als Gaypride Amsterdam en bekende homo's op tv nou echt bijdragen aan de acceptatie van homo's/bi's. Laatst keek ik eens dat programma waar bekende mensen als drags verkleden en dat anderen moeten raden wie het is. Op zich een leuk idee, alleen veel te overdreven. Die Fred van Leer die alles bij elkaar schreeuwt is tamelijk irritant. Ik kan mij voorstellen dat dit soort dingen te ver doorslaan en mensen juist een hekel krijgen aan homo's.
Waaroom kijk je vrijwillig naar fred als je het zo irritant vindt?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:42:46 #83
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204776499
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:33 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vraag mij oprecht af of stereotype zaken als Gaypride Amsterdam en bekende homo's op tv nou echt bijdragen aan de acceptatie van homo's/bi's. Laatst keek ik eens dat programma waar bekende mensen als drags verkleden en dat anderen moeten raden wie het is. Op zich een leuk idee, alleen veel te overdreven. Die Fred van Leer die alles bij elkaar schreeuwt is tamelijk irritant. Ik kan mij voorstellen dat dit soort dingen te ver doorslaan en mensen juist een hekel krijgen aan homo's.
Wat mij altijd opvalt is dat ik nog nooit iemand ontmoet heb die net zo hysterisch laat weten dat hij of zij hetero is zoals die 'vrije happy' homo's dat doen.

Daarnaast heb ik sowieso een schijthekel aan mensen die overdreven en hysterisch doen en dat staat wat mij betreft los van iemand's geaardheid. Maar het gen hysterie komt bij de LGHB+ groep wel erg vaak voor valt mij op, en dat staat mij wel een beetje tegen. Voor mij geen (types als) Fred van Leer of Paul de Leeuw dus :{w

Eigenlijk zou je best nog wel een stapje verder kunnen gaan en dit gedrag aan kunnen merken als grensoverschrijdend. Omdat ze doelbewust met hun sexuele geaardheid bij jou binnen willen komen en hun sexuele geaardheid nadrukkelijk willen overbrengen en daarbij acceptatie willen afdwingen. Voor mij voelt dat niet vrij en het komt ook niet vrij over.
pi_204776518
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:33 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vraag mij oprecht af of stereotype zaken als Gaypride Amsterdam en bekende homo's op tv nou echt bijdragen aan de acceptatie van homo's/bi's. Laatst keek ik eens dat programma waar bekende mensen als drags verkleden en dat anderen moeten raden wie het is. Op zich een leuk idee, alleen veel te overdreven. Die Fred van Leer die alles bij elkaar schreeuwt is tamelijk irritant. Ik kan mij voorstellen dat dit soort dingen te ver doorslaan en mensen juist een hekel krijgen aan homo's.
Ach joh die Fred doet niemand kwaad. Ik zal ook niet snel naar zijn show gaan, maar dat soort paradijsvogels maken de maatschappij toch alleen maar een leukere plek.

Daar tegenover staan ook homo's zoals André van Duin.

Waar ik vooral naar uit kijk, is dat mensen weer wat meer hun eigen leven gaan leven i.p.v. hun levensenergie en focus vol op de media en de samenleving te leggen. Sinds de covid tijd zijn veel mensen zo achterlijk gefocust op de media en de samenleving.

Mijn opa las vroeger de ochtendkrant en daarna was hij de hele dag druk met zijn werk, zijn gezin, zijn (kaart) vrienden en zijn groentetuin en het onderhoud aan zijn huis en tuin. Ik weet niet hoeveel tijd mensen tegenwoordig over hebben, maar ik denk steeds vaker : mens, zet een lekker espresso'tje. Ga even voor je huis op de stoep in het zonnetje zitten en kijk even om je heen.

Mensen maken zich zo godsgruwelijk druk overal om :') Wat maakt het jou nou uit wat Fred van Leer doet en of hij hysterisch is?
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:45:32 #85
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204776528
Dat is behoorlijk hoog, vraag me af of dat onderzoek wel representatief is voor de Nederlandse bevolking.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204776538
waar ik ook wel moeite mee heb is als ze stemmetjes gaan doen die niet hun eigen stem zijn. alsof ze ineens steminsprekers zijn van bepaalde tekenfilms.
slik een stuk zeep in als je zo graag als een vrouw praat.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:48:45 #87
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204776561
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:45 schreef MichaelScott het volgende:
Dat is behoorlijk hoog, vraag me af of dat onderzoek wel representatief is voor de Nederlandse bevolking.
Ik wilde zelf een poll hier starten om te zien hoe Fok!ers naar dit fenomeen kijken en wat hun acceptatieniveau is, maar ik sla even over. Misschien is er iemand anders die een goeie poll in elkaar kan zetten want het gaat om verschillende zaken die er gepolled zijn.

Het moeten trouwens meerdere polls zijn als je dit onderzoek vergelijkbaar wilt maken.
pi_204776578
dan zal dat moeilijk antwoorden zijn voor mij, want veel vind ik okay, maar er zijn wat uitzonderingen en die worden toch in heel het rijtje meegenomen.
pi_204776612
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, maar ook: 'wat is positief'?

Homo's, biseksuelen zijn er toch gewoon? hoezo zou je daar negatief of positief over denken?
Ja, ik vind dat ook wat vaag. Homo's zijn er, dat mag en verder haal ik er m'n schouders over op. Positief is imo meer dat je het actief toejuicht en aanmoedigt, en ik zou niet weten waarom dat zou moeten.

Overigens zijn er inmiddels zoveel letters aan dat lhbqt alfabet toegevoegd, en worden er in dat artikel zulke nieszeggende vragen naar voren gehaald en op een hoop gegooid dat je er als geheel maar weinig mee kunt. Acceptatie voor trouwende homo's vind ik van een heel andere orde dan positief zijn over zo'n genderfluid typ als vreer waarvan je je toch begint af te vragen of zo iemand niet eigenlijk vooral een psychiatrisch patient is, of dat zou moeten zijn iig.

En vragen zoals " vindt u seks tussen mannen walgelijk om te zien"? Ja dat vind ik ook, niet bepaald opwindend om twee harige mannen elkaar in hun anjer te zien nemen, net als ik sommige fetisjes bepaald afstotelijk vind. Dat lijken me echter persoonlijke voorkeuren en zeggen imo an sich weinig over het tolereren van homo's.
pi_204776683
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waaroom kijk je vrijwillig naar fred als je het zo irritant vindt?
Omdat het leven niet zwartwit is. Uiteindelijk wel uitgezet omdat ik hem niet trok.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:42 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wat mij altijd opvalt is dat ik nog nooit iemand ontmoet heb die net zo hysterisch laat weten dat hij of zij hetero is zoals die 'vrije happy' homo's dat doen.

Daarnaast heb ik sowieso een schijthekel aan mensen die overdreven en hysterisch doen en dat staat wat mij betreft los van iemand's geaardheid. Maar het gen hysterie komt bij de LGHB+ groep wel erg vaak voor valt mij op, en dat staat mij wel een beetje tegen. Voor mij geen (types als) Fred van Leer of Paul de Leeuw dus :{w

Eigenlijk zou je best nog wel een stapje verder kunnen gaan en dit gedrag aan kunnen merken als grensoverschrijdend. Omdat ze doelbewust met hun sexuele geaardheid bij jou binnen willen komen en hun sexuele geaardheid nadrukkelijk willen overbrengen en daarbij acceptatie willen afdwingen. Voor mij voelt dat niet vrij en het komt ook niet vrij over.
Het wordt behoorlijk door je strot geduwd ja. Nu vind ik dat op zich wel prima, maar ik kan mij voorstellen dat dit bij een slag volk averechts werkt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:44 schreef Kettlebell het volgende:

[..]
Ach joh die Fred doet niemand kwaad. Ik zal ook niet snel naar zijn show gaan, maar dat soort paradijsvogels maken de maatschappij toch alleen maar een leukere plek.

Daar tegenover staan ook homo's zoals André van Duin.

Waar ik vooral naar uit kijk, is dat mensen weer wat meer hun eigen leven gaan leven i.p.v. hun levensenergie en focus vol op de media en de samenleving te leggen. Sinds de covid tijd zijn veel mensen zo achterlijk gefocust op de media en de samenleving.

Mijn opa las vroeger de ochtendkrant en daarna was hij de hele dag druk met zijn werk, zijn gezin, zijn (kaart) vrienden en zijn groentetuin en het onderhoud aan zijn huis en tuin. Ik weet niet hoeveel tijd mensen tegenwoordig over hebben, maar ik denk steeds vaker : mens, zet een lekker espresso'tje. Ga even voor je huis op de stoep in het zonnetje zitten en kijk even om je heen.

Mensen maken zich zo godsgruwelijk druk overal om :') Wat maakt het jou nou uit wat Fred van Leer doet en of hij hysterisch is?
Nogmaals, ik maak mij er niet per se druk over, maar ik kan mij voorstellen dat dit bij bepaalde mensen enorm averechts werkt. Je moet niet vergeten dat er gewoon veel mensen in Nederland zijn die niet in aanraking komen met homoseksualiteit en niemand in hun omgeving hebben die het zijn, vooral in de provincie. Zij kennen het alleen via de tv. Als er dan vervolgens alleen een eenzijdig stereotype wordt getoond, is het niet gek dat er mensen zijn die er negatieve associaties bij hebben.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 10:17:00 #91
117098 Hathor
Effe niet
pi_204776839
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 07:56 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Mensen in een verkeerd lichaam (transgender) snap ik ook nog wel maar bij non-binair begin ik het ook moeilijk te vinden...
Dat zijn gewoon mensen waarbij er een steekje los zit en moet je dan ook zo min mogelijk een podium geven.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 10:35:09 #92
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204776993
Dit was voorspelbaar, jammer.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 08:04 schreef Kettlebell het volgende:
Ik denk dat de overdaad aan aandacht / gezanik over de LHBG nog nog wattes community op dit moment ook alleen maar averechts werkt. Als het een overdaad is, gaat het mensen eerder ergeren dan in positieve zin de opinie beïnvloeden.

Vooral omdat er momenteel ook op zoveel andere vlakken gejank is in de samenleving. Zetten mensen hun hakken in het zand. Om nog maar niet te spreken over de olifant in de kamer van een zekere cultuur waaraan überhaupt een zero-tolerance inherent is.
Dit. Als je dingen mensen gaat opdringen, gaat dat averechts werken. Alleen dat hebben een flinke groep woke progressieven nog niet door. Die denken dat als je overal maar regenboogvlaggetjes neerzet, seksuele oriëntatie bombardeert tot een bepalend aspect van identiteit, mensen wijsmaakt dat biologisch geslacht niet leidend is maar een subjectief gevoel genaamd 'gender', kinderen op de basisschool al met deze onderwerpen confronteert, zoveel mogelijke niet-hetero stelletjes in reclames, films en series propt, en iedereen die het niet met die identiteitspolitiek eens is wegzet als een homofoob of een transfoob, dat dit dan de acceptatie gaat bevorderen.

Helaas, maar zo werkt het niet. De woke medemens snijdt zichzelf weer eens in de vingers.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204777032
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:35 schreef HowardRoark het volgende:
Dit was voorspelbaar, jammer.
[..]
Dit. Als je dingen mensen gaat opdringen, gaat dat averechts werken. Alleen dat hebben een flinke groep woke progressieven nog niet door. Die denken dat als je overal maar regenboogvlaggetjes neerzet, seksuele oriëntatie bombardeert tot een bepalend aspect van identiteit, mensen wijsmaakt dat biologisch geslacht niet leidend is maar een subjectief gevoel genaamd 'gender', kinderen op de basisschool al met deze onderwerpen confronteert, zoveel mogelijke niet-hetero stelletjes in reclames, films en series propt, en iedereen die het niet met die identiteitspolitiek eens is wegzet als een homofoob of een transfoob, dat dit dan de acceptatie gaat bevorderen.

Helaas, zo werkt het niet. En de woke medemens snijdt zichzelf weer eens in de vingers.
Daar sluit ik me vanzelfsprekend helemaal bij aan.

Maar wat dat betreft heb ik ook zoiets van : laat deze vlam in de pan nog maar even woekeren. Hoe langer de woke-gemeenschap dit blijft doordrammen, hoe groter de ergernis.

Want dat is nog altijd de groep in NL die het meest wordt onderschat : de grote zwijgende meerderheid. En ergens heb ik het idee dat die nu steeds harder wegloopt bij D66 en soortgelijke woke-partijen en steeds meer toe trekt naar de partijen van de oude, goede betamelijkheid. Alleen dat is vooralsnog een onzichtbaar en sluimerend proces.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 10:51:18 #94
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_204777169
Waarom zou je in hemelsnaam positieve opvattingen over homo's en transgenders hebben ipv neutraal? Hoe moet ik dat voor me zien 'ja echt fucking cool dat je homo bent, die zijn zo tof!', 'weet je wat ik nou hoop, dat mijn kind transgender is, dat lijkt me wel gezellig!' :?
  dinsdag 17 mei 2022 @ 10:56:59 #95
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204777234
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:51 schreef PiyeReloaded het volgende:
Waarom zou je in hemelsnaam positieve opvattingen over homo's en transgenders hebben ipv neutraal? Hoe moet ik dat voor me zien 'ja echt fucking cool dat je homo bent, die zijn zo tof!', 'weet je wat ik nou hoop, dat mijn kind transgender is, dat lijkt me wel gezellig!' :?
Meer dat het je verder niet kan boeien.
Is mijn dochter lesbisch, prima...is ze hetero, dan is dat ook goed. :P
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:08:25 #96
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_204777365
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:56 schreef aloa het volgende:

[..]
Meer dat het je verder niet kan boeien.
Is mijn dochter lesbisch, prima...is ze hetero, dan is dat ook goed. :P
Dat klinkt toch vrij neutraal. :P
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:09:47 #97
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_204777380
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:09 schreef babylon het volgende:

[..]
Het legt heel duidelijk uit dat we niet in hokjes te plaatsen zijn.
En dat wil een klein groepje namelijk wel , die willen aparte 'pronouns'

Dan krijg je dit soort onzin.



Als je een pik heb ben je een man , heb je een kut ben je een vrouw.
Verder boeit het (haast) niemand , of je pot , poot of bi bent.
Ik ben inmiddels overleden
pi_204777517
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:09 schreef Enchanter het volgende:

[..]
En dat wil een klein groepje namelijk wel , die willen aparte 'pronouns'

Dan krijg je dit soort onzin.

[ afbeelding ]

Als je een pik heb ben je een man , heb je een kut ben je een vrouw.
Verder boeit het (haast) niemand , of je pot , poot of bi bent.
Ik kom in het dagelijks leven nooit mensen tegen die dit boeit. En dan woon /werk ik nog wel in de (regio) Amsterdam. Dus ergens vraag ik me wel af waarom hier zo onevenredig veel aandacht voor is :P
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:28:13 #99
500155 Zwartwasser
Follow the white rabbit...
pi_204777577
Zeg maar gerust dat een kwart positief over deze groep denkt en dat de helft doet alsof.
pi_204777587
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:21 schreef Kettlebell het volgende:

[..]
Ik kom in het dagelijks leven nooit mensen tegen die dit boeit. En dan woon /werk ik nog wel in de (regio) Amsterdam. Dus ergens vraag ik me wel af waarom hier zo onevenredig veel aandacht voor is :P
Ik heb hier toevallig vorige week wel flinke discussie over gehad met een collega. Ik vond het allemaal overdreven, maar werd al snel weggezet als extreem rechts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')