abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_204773199
quote:
Delft en Roosendaal gaan voor het eerst in tien jaar ook asielzoekers opvangen



In Delft en Roosendaal worden binnenkort ook tijdelijke opvanglocaties voor asielzoekers geopend. Het is voor het eerst in tien jaar dat in beide gemeenten asielzoekers worden opgevangen.

Volgens het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) waren Delft, Roosendaal en Westland "tot voor kort" de drie gemeenten die de afgelopen tien jaar geen asielopvang hebben gehad. Dat is binnenkort dus alleen nog de gemeente Westland.

In Roosendaal gaat het om vijftig asielzoekers die maximaal drie maanden opgevangen kunnen worden. De opvanglocatie moet nog ingericht worden.

"We doen dit om Ter Apel te ontlasten", zegt een woordvoerder van de gemeente. "Daarnaast zijn we ook al langere tijd met het COA in gesprek over langdurige opvang."

Aanmeldcentrum Ter Apel geregeld overvol
Het gebrek aan opvangplaatsen leidde de laatste tijd geregeld tot problemen in Ter Apel, waar vluchtelingen zich moeten aanmelden voor de asielprocedure.

In Ter Apel is plek voor tweeduizend mensen, maar er zijn daar geregeld te weinig slaapplekken. Oorzaak is de slechte doorstroming in het asielproces. Statushouders krijgen door het woningtekort lang niet altijd een huis toegewezen en blijven daardoor in een asielzoekerscentrum wonen. Daarnaast willen andere gemeenten Ter Apel ook niet altijd te hulp schieten als de opvang daar vol is.

Vorige week dreigden tientallen asielzoekers op een grasveld voor het aanmeldcentrum van het COA te moeten slapen. Op het laatste moment kregen de vluchtelingen toch een plek in een van de kantoren op het terrein en konden ze de nacht op stoelen doorbrengen.

Het COA voert met meerdere gemeenten gesprekken om een extra aanmeldcentrum te vestigen, maar het wil niet zeggen met welke plaatsen.
- Delft is de 6e dichtstbevolkte stad van ons land

- kan al nauwelijks de studenten van de TU Delft huisvesten en moet daarvoor al een beroep doen op aangrenzende gemeenten

- heeft met Delft Zuid een probleem wijk die de volle aandacht heeft van de AIVD. Niet in de laatste plaats vanwege de moskeeën die er staan.

................ dus of dit nou zo handig is?!?!?!?!!?

|:( }:| 8)7 :')
pi_204773210
(lol)
U MAD?
pi_204773231
Oeps :|W

Maar euh, er zijn al plekken waar vluchtelingen opgevangen worden in Delft, wie zijn dat dan?
  maandag 16 mei 2022 @ 21:15:13 #4
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204773303
AZC Delfts Bruin
pindazakje
  Spellchecker maandag 16 mei 2022 @ 21:15:24 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204773307
quote:
11s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:08 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
- Delft is de 6e dichtstbevolkte stad van ons land

- kan al nauwelijks de studenten van de TU Delft huisvesten en moet daarvoor al een beroep doen op aangrenzende gemeenten

- heeft met Delft Zuid een probleem wijk die de volle aandacht heeft van de AIVD. Niet in de laatste plaats vanwege de moskeeën die er staan.

................ dus of dit nou zo handig is?!?!?!?!!?

|:( }:| 8)7 :')
Dat boeit niet of het handig is.
pi_204773313
*O*
Moeten zij weten
pi_204773379
Ohw Delft vangt al wel 'Statushouders' op in Delft https://www.delftopzondag(...)an-bleyswijckstraat-

Maar asielzoekers zijn dus kennelijk een tweede groep.
pi_204773457
Gelet op de dringende noodsituatie in de huisvesting van onderdanen grenst dit soort 'goede bedoelingen' eigenlijk aan landverraad. Het is een zero sum game. Wat asielzoekers krijgen, wordt van een andere legitieme burger ontnomen.
  maandag 16 mei 2022 @ 21:36:14 #9
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204773623
Ik was net voor snackballetjes en 6 kordaat blikjes naar de LIDL gegaan hier in R'Dam, en het eerste wat ik zag was een gesluierde vrouw met alleen de ogen onbedekt, 5 kinderen die erachteraan liepen, en een man met baard.

Tja, op dat soort momenten denk ik, het is al te laat. Ik probeer er minder mee bezig te houden, uiteindelijk kunnen wij als individu deze evolutie die gaande is in de EU toch niet tegenhouden, er zijn te veel mensenrechten organisaties die het liefste iedereen binnenhalen, Frontex mag de grens wel 'bewaken' maar niemand tegenhouden, want iedereen heeft recht op een asielaanvraag.. Tja :')
  maandag 16 mei 2022 @ 21:55:56 #10
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_204774179
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:55 schreef Flow3r het volgende:
Tjonge, 50 asielzoekers en max 3 maanden :')
Dat is Roosendaal.
pi_204774349
Aaah mooi kunnen ze daar ook meegenieten van de multiculturele samenleving wat zullen ze dat gemist hebben in die 10jaar _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 16 mei 2022 @ 22:16:42 #13
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204774448
Mooie d66 stad
pi_204774615
Mooi, graag in ieder dorp of stad een AZC. Graag in iedere straat statushouders huisvesten. Hoe meer mensen er overlast van krijgen hoe beter, verstoppen moet niet meer mogelijk zijn. Heb de hoop al lang opgegeven dat dit vanzelf stopt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204775139
Prachtig. Meer, meer, meer!!! *O*
  Moderator maandag 16 mei 2022 @ 23:52:00 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204775236
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:16 schreef damsco het volgende:
Mooie d66 stad
Huh? D66 is pas de derde partij in Delft, Groen Links is de grootste gevolgd door STIP, de studentenpartij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204775740
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:36 schreef BMW1993 het volgende:
Ik was net voor snackballetjes en 6 kordaat blikjes naar de LIDL gegaan hier in R'Dam, en het eerste wat ik zag was een gesluierde vrouw met alleen de ogen onbedekt, 5 kinderen die erachteraan liepen, en een man met baard.

Tja, op dat soort momenten denk ik, het is al te laat. Ik probeer er minder mee bezig te houden, uiteindelijk kunnen wij als individu deze evolutie die gaande is in de EU toch niet tegenhouden, er zijn te veel mensenrechten organisaties die het liefste iedereen binnenhalen, Frontex mag de grens wel 'bewaken' maar niemand tegenhouden, want iedereen heeft recht op een asielaanvraag.. Tja :')
Zo denk ik ook vaak. Sta je in de stad voor een stoplicht en kijk je wat naar buiten en zie je vaak alleen maar gesluierde, kopdoek dragende vrouwen met idd een meute kinderen er achteraan.

Tja, noem mij maar racist, xenofoob whatever. Maar veel van deze generatie gaat ook niks toevoegen aan onze maatschappij, zoals de voorgaande al niet deden...
pi_204775834
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 07:40 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Zo denk ik ook vaak. Sta je in de stad voor een stoplicht en kijk je wat naar buiten en zie je vaak alleen maar gesluierde, kopdoek dragende vrouwen met idd een meute kinderen er achteraan.

Tja, noem mij maar racist, xenofoob whatever. Maar veel van deze generatie gaat ook niks toevoegen aan onze maatschappij, zoals de voorgaande al niet deden...
Ik zou me door een ander nooit voor xenofoob of racist laten uitmaken. In de discussie gaat het sowieso niet over jou of mij maar over dit land. En dat gaat bergafwaarts ;(
pi_204775911
De omvolking is nu al decennia gaande, maar moet om onduidelijke reden de laatste jaren in hoog tempo worden versneld.

Laten we toch stoppen met de term "opvangen" - dat is het toch niet? Het gaat om permanente huisvesting van vreemdelingen.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 12:12:03 #20
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204777949
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 23:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Huh? D66 is pas de derde partij in Delft, Groen Links is de grootste gevolgd door STIP, de studentenpartij.
Even nagekeken en bij de landelijke verkiezingen is D66 gewoon de grootste. Mooi dat ze nu eens daad bij het woord voeren en niet allerlei plattelandsgemeenten met de overlast opzadelen.

2021:
Partij Aantal stemmen Percentage stemmen
D66 12.752 21,69%

2017:
Partij Aantal stemmen Percentage stemmen
D66 12.300 20,3%

Bij gemeenteraadsverkiezingen is D66 ook 2e geworden en qua zetels gewoon gelijk met groenlinks en stip dus ook daar zijn ze gewoon (gedeeld) de grootste?
pi_204777988
Zolang wassenaar, bloemendaal en aerdenhout maar niet hoeven boeit het niet dat delft dichtbevolkt is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204778001
Je zou verwachten in een huizencrisis en een daadwerkelijke legitieme vluchtelingenstroom uit onze eigen achtertuin, dat je dan heel kritisch gaat kijken wie recht heeft om hier te mogen zijn en verblijven en daarbij veel actiever mensen uit gaat zetten want vol is vol.

Maar nee, je ziet het omgekeerde gebeuren.
De deuren gaan nog verder open en gemeenten zullen gedwongen gaan worden middels wetgeving.

Daarom doen ze dit, zodat ze kunnen zeggen straks “kijk, wij doen al iets”, want dan geldt de nieuwe wetgeving ongetwijfeld niet als er verder geen opvang norm aan vast zit.
pi_204778007
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:36 schreef BMW1993 het volgende:
Ik was net voor snackballetjes en 6 kordaat blikjes naar de LIDL gegaan hier in R'Dam, en het eerste wat ik zag was een gesluierde vrouw met alleen de ogen onbedekt, 5 kinderen die erachteraan liepen, en een man met baard.

Tja, op dat soort momenten denk ik, het is al te laat. Ik probeer er minder mee bezig te houden, uiteindelijk kunnen wij als individu deze evolutie die gaande is in de EU toch niet tegenhouden, er zijn te veel mensenrechten organisaties die het liefste iedereen binnenhalen, Frontex mag de grens wel 'bewaken' maar niemand tegenhouden, want iedereen heeft recht op een asielaanvraag.. Tja :')
Een asielaanvrag mag pas als je in het land bent. Mensen tegenhouden om je land binnen te komen mag en heeft altijd gemogen. Als ze niet binnenkomen kunnen ze geen asielaanvraag doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 12:20:07 #24
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204778031
Uiteindelijke stemmen mensen op linkse afbraakpartijen, kan er geen medelijden mee hebben.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 12:36:29 #25
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204778144
Is daar al eens een peiling voor geweest hoe het zit met de landelijke 'acceptatie' hieromtrent.

Maw, hoeveel mensen vinden dit leuk.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 12:39:38 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204778167
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je zou verwachten in een huizencrisis en een daadwerkelijke legitieme vluchtelingenstroom uit onze eigen achtertuin, dat je dan heel kritisch gaat kijken wie recht heeft om hier te mogen zijn en verblijven en daarbij veel actiever mensen uit gaat zetten want vol is vol.

Maar nee, je ziet het omgekeerde gebeuren.
De deuren gaan nog verder open en gemeenten zullen gedwongen gaan worden middels wetgeving.

Daarom doen ze dit, zodat ze kunnen zeggen straks “kijk, wij doen al iets”, want dan geldt de nieuwe wetgeving ongetwijfeld niet als er verder geen opvang norm aan vast zit.
Huizencrisis, stikstofcrisis, energiecrisis en wat doen we? Meer meer meer importeren en dan ook nog van alles dat straks helemaal geen geld heeft om met al die mooie plannetjes van het kabinet mee te doen.
pi_204783414
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:55 schreef Flow3r het volgende:
Tjonge, 50 asielzoekers en max 3 maanden :')
Als Delftenaar vind ik dat hartstikke goed nieuws!

3 maanden is wel te doen. 50 stuks ook nog wel.
pi_204783527
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 21:09 schreef Inbox het volgende:

[..]
Als Delftenaar vind ik dat hartstikke goed nieuws!

3 maanden is wel te doen. 50 stuks ook nog wel.
Heerlijk die naïviteit O+ denken dat het bij 50 asielzoekers en 3 maanden blijft O+ O+
pi_204783710
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 21:15 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]
Heerlijk die naïviteit O+ denken dat het bij 50 asielzoekers en 3 maanden blijft O+ O+
Nee, daar ga ik niet vanuit. Ik had er meer en langer verwacht dus dit stelt me wel enigzins tevreden.
pi_204804849
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 21:15 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]
Heerlijk die naïviteit O+ denken dat het bij 50 asielzoekers en 3 maanden blijft O+ O+
Een dag later heb je al gelijk. Il lees op Omroep West dat Delft overstag is. De 50 wordeb er 200 en de 3 maanden worden er minimaal 5.

Gezellig hoor. En de middelvinger gaat uiteraard naar Delftse studenten, voor wie jarenlang niks extra gedaan kon worden qua woonruimte, maar nu komen er dus flexibele woonunits voor asielzoekers..
pi_204806508
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 21:34 schreef Inbox het volgende:

[..]
Een dag later heb je al gelijk. Il lees op Omroep West dat Delft overstag is. De 50 wordeb er 200 en de 3 maanden worden er minimaal 5.

Gezellig hoor. En de middelvinger gaat uiteraard naar Delftse studenten, voor wie jarenlang niks extra gedaan kon worden qua woonruimte, maar nu komen er dus flexibele woonunits voor asielzoekers..
Treurig hoor ;( we gaan zien wat de bijbehorende overlast met zich mee gaat brengen en welke incidenten onder het kleed geveegd gaan worden
  vrijdag 20 mei 2022 @ 00:47:14 #32
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204806515
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 00:43 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]
Treurig hoor ;( we gaan zien wat de bijbehorende overlast met zich mee gaat brengen en welke incidenten onder het kleed geveegd gaan worden
Mooi man, D’66 bolwerk Delft gaat meemaken waar de rest van Nederland al tien jaar over klaagt.

Oot neemt een abonnement op de lokale krant van Delft, en gaat hiervan genieten.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 00:53:43 #33
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204806532
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 21:34 schreef Inbox het volgende:

[..]
Een dag later heb je al gelijk. Il lees op Omroep West dat Delft overstag is. De 50 wordeb er 200 en de 3 maanden worden er minimaal 5.

Gezellig hoor. En de middelvinger gaat uiteraard naar Delftse studenten, voor wie jarenlang niks extra gedaan kon worden qua woonruimte, maar nu komen er dus flexibele woonunits voor asielzoekers..
Studenten die in Delft studeren en woonruimte zoeken moet hun mond dicht houden want asielzoekers en buitenlandse studenten gaan voor. Welkom in de realiteit van de rest van Nederland.

We stemmen al jaren tegen, jullie partijen willen dit dus niet zeuren nu. En als je wilt zeuren, vooral zeuren tegen Kaag en Klaver, niet op partijen die hier al twintig jaar tegen vechten.

Zoek het maar uit in Delft, denk de volgende ronde in het stemhokje maar eens na. Hoe hebben jullie überhaupt gekeken naar wijken en steden die hier al jaren overlast van hebben?

[ Bericht 6% gewijzigd door ootjekatootje op 20-05-2022 09:14:04 ]
pi_204806569
Ben blij dat ze niet bij mij om de hoek komen te wonen in ieder geval.

Benieuwd naar wat het Delft gaat brengen :/
pi_204806718
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:20 schreef damsco het volgende:
Uiteindelijke stemmen mensen op linkse afbraakpartijen, kan er geen medelijden mee hebben.
Hier mag je vvd, d66, cda en cu de schuld van geven maar he lekker vvd blijven stemmen met zijn allen want ze doen het zo goed.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_204807272
Asielzoekers...of gelukszoekers. Dat laatste zit juist in Ter Apel.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 09:28:16 #37
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204807480
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 01:21 schreef Inbox het volgende:

Benieuwd naar wat het Delft gaat brengen :/
Niets positiefs natuurlijk. Delft heeft op zich al genoeg multicultuur door alle buitenlandse studenten, dus enige positieve impact op dat gebied is er ook al niet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204810029
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:28 schreef nixxx het volgende:

[..]
Niets positiefs natuurlijk. Delft heeft op zich al genoeg multicultuur door alle buitenlandse studenten, dus enige positieve impact op dat gebied is er ook al niet.
Weet je wat ik eigenlijk nog het ergste vind? Dat de studenten massaal geld lenen en zich diep in de schulden steken om dr studie en maandelijkse huur te betalen, terwijl die klaplopers alles gratis krijgen en maar hoeven te kicken en het geregeld wordt.

En, dat het de TU Delft is die de grond beschikbaar stelt. Waarom wel voor woonruimte voor asielzoekers, maar waarom kon dat niet voor studenten? Dr is hier een gigantisch kamertekort..
  vrijdag 20 mei 2022 @ 14:02:45 #39
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204810096
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 13:55 schreef Inbox het volgende:

[..]
Weet je wat ik eigenlijk nog het ergste vind? Dat de studenten massaal geld lenen en zich diep in de schulden steken om dr studie en maandelijkse huur te betalen, terwijl die klaplopers alles gratis krijgen en maar hoeven te kicken en het geregeld wordt.

En, dat het de TU Delft is die de grond beschikbaar stelt. Waarom wel voor woonruimte voor asielzoekers, maar waarom kon dat niet voor studenten? Dr is hier een gigantisch kamertekort..
Dat tekort was er al toen ik eind jaren negentig ging studeren in Delft.

Wat mij betreft trekken we als Europese unie de stekker uit het VN vluchtelingen verdrag en passen we overige eu wetgeving op gebied van asiel ook flink aan. Dan kan Frontex eindelijk eens echt de grens bewaken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204844678
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 14:02 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat tekort was er al toen ik eind jaren negentig ging studeren in Delft.

Wat mij betreft trekken we als Europese unie de stekker uit het VN vluchtelingen verdrag en passen we overige eu wetgeving op gebied van asiel ook flink aan. Dan kan Frontex eindelijk eens echt de grens bewaken.
Goed idee. Maar helaas, zal bij een idee blijven. Nederland moet en zal omgevolkt worden tot een multiculti samenleving waarbij de geboren en getogen Nederlander in de minderheid zal raken.

Zelfde geldt voor Europa.

Wat dat betreft hulde aan landen als Hongarije, die dr grenzen gesloten houden voor zekere volken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')