abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 mei 2022 @ 19:16:48 #1
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204771795
Meesten willen dat rookverbod wordt uitgebreid: 'Val mij niet met jouw slechte gewoontes lastig'

In het lekkere weer een sigaretje opsteken op het terras? Als het aan niet-rokers ligt, wordt dat zo snel mogelijk verboden.

Ook op veel andere plekken zou het volgens de meerderheid van de Nederlanders verboden moeten worden om een peuk op te steken. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder ruim 32.000 deelnemers van het Opiniepanel.

Voorstanders van rookverbod
Bijna tweederde (65 procent) van de niet-rokers is voorstander van een rookverbod op het terras. De steun voor een rookverbod op terrassen van horecagelegenheden is het afgelopen decennium flink toegenomen.

In 2013 onderzocht EenVandaag dit voor het eerst. Toen steunde ruim een kwart (28 procent) van alle deelnemers het idee om buiten een verbod in te stellen. Nu is dat aantal verdubbeld (58 procent).

'Paria van de samenleving'
Rokers zelf willen van zo'n verbod op terrassen niks weten. Ruim acht op de tien (84 procent) van de ruim 2400 ondervraagden die dagelijks roken, zijn tegen. "Ik voel me nu al een paria in eigen land", verzucht een roker. "Tegelijkertijd kun je wel alcohol en suiker krijgen, dat is ook ongezond."

Ook een rookverbod in parken en op stranden stuit op weerstand van rokers. Mensen die niet roken, zijn over een verbod op die plekken verdeeld: de helft van hen is voor een rookverbod in het park of op het strand, 43 procent is tegen.

In de buurt van scholen
Anders is het als het gaat om plekken waar veel kinderen komen. Sinds de zomer van 2020 geldt er een rookverbod op schoolterreinen. De meeste mensen vinden het een goed idee als er ook in de buurt van scholen geen sigaret mag worden opgestoken.

Datzelfde geldt voor de omgeving van sportvelden en ziekenhuizen. Op die plekken is er ook onder rokers meer draagvlak voor een verbod. Ongeveer de helft van de rokers is voor.

lees hier verder
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  maandag 16 mei 2022 @ 19:18:25 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204771806
Oh ja, die hadden we ook nog, de anti-rooklobby...
  Leukste jonkie 2022 maandag 16 mei 2022 @ 19:25:26 #3
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_204771871
Betutteling :r
-XOXO- Je maintiendrai
  maandag 16 mei 2022 @ 19:25:52 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204771877
Lekker in het tuintje paffen met halve liters en twee hoeren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204771897
Gaan we lekker vapen, yay :W Tip: AppleShisha van Dragon Vape
  maandag 16 mei 2022 @ 19:28:50 #6
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_204771904
Dan zetten we op elk horecaplein een rookpaal neer.
pi_204771933
Ik zou er bijna van beginnen met roken
Nieuw is niet altijd beter.
pi_204771935
Ben geen roker maar gaat erg ver dit
  maandag 16 mei 2022 @ 19:32:58 #9
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204771940
Goede zaak, stinkende tokkies met hun gele tanden en bruine nagels
pi_204771943
Enkel tokkies roken toch nog? Kunnen die wel een drankje op een terras betalen?
  maandag 16 mei 2022 @ 19:35:09 #11
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204771968
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:16 schreef aloa het volgende:
"Tegelijkertijd kun je wel alcohol en suiker krijgen, dat is ook ongezond."
Dat het ongezond is boeit me niet, dat ik last heb van die stinkwalm wel.
Dat een ander bier of suiker drinkt/eet heb ik geen last van.

Ik vond het vroeger altijd ontiegelijk goor als je dan ergens heen moest waar ze hevig aan het roken waren.
En als je dan thuis kwam stonk werkelijk alles, heel je kleding kon in de was en voor het slapen kon je ook nog even douchen omdat die stank ook in je haar zat. Niet te harden maar toen werd het maatschappelijk geaccepteerd.

Mooi om te zien dat het nu helemaal niet meer geaccepteerd wordt, ik was mijn tijd weer eens ver vooruit.
pindazakje
pi_204771980
quote:
"Tegelijkertijd kun je wel alcohol en suiker krijgen, dat is ook ongezond."
Ja brengt ze nou niet op ideeen he.

Hoewel, de strijd tegen roken vormt nu al duidelijk een blauwdruk voor sommigen om allerlei andere gedragingen op een gelijkaardige manier aan (willen) te pakken.
  maandag 16 mei 2022 @ 19:37:56 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 16 mei 2022 @ 19:38:02 #14
491163 Viesdik
pi_204771999


Niemand wil dat, alleen de elite om de zorg te verminderen
pi_204772003
Nu iedereen stoppen met roken. Wat volgt? Straks iedereen stoppen met alcohol drinken? Of stoppen met frisdrank drinken? Niemand mag meer friet eten? Of vlees? Met zijn allen aan de sla en wortels?
Iedereen verplicht naar de sportschool?
Een oud gezegde luidt: een gezonde geest in een gezond lichaam.
Klinkt heel mooi, maar hoe reëel is dat? De meeste religekkies roken en drinken niet, maar om nou te zeggen dat ze geestelijk gezond zijn...?
Als ze geen dood en verderf zaaien, maken ze wel (seksueel) misbruik van jongeren en/of zwakkeren.
Zou het dan nu de tijd zijn om religie te verbieden?
  maandag 16 mei 2022 @ 19:38:41 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204772008
Wie gaat het handhaven dan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204772011
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:38 schreef Hiddendoe het volgende:
Nu iedereen stoppen met roken. Wat volgt? Straks iedereen stoppen met alcohol drinken? Of stoppen met frisdrank drinken? Niemand mag meer friet eten? Of vlees? Met zijn allen aan de sla en wortels?
Iedereen verplicht naar de sportschool?
Een oud gezegde luidt: een gezonde geest in een gezond lichaam.
Klinkt heel mooi, maar hoe reëel is dat? De meeste religekkies roken en drinken niet, maar om nou te zeggen dat ze geestelijk gezond zijn...?
Als ze geen dood en verderf zaaien, maken ze wel (seksueel) misbruik van jongeren en/of zwakkeren.
Zou het dan nu de tijd zijn om religie te verbieden?
Als iemand naast je op een terras cola zit te drinken, heb je daar minder last van dan wanneer je in de rook zit van de mensen naast je.
pi_204772016
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:38 schreef Janneke141 het volgende:
Wie gaat het handhaven dan?
Ohw ja, Handhaven, dat zien we dan wel weer.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 16 mei 2022 @ 19:40:10 #19
491163 Viesdik
pi_204772028
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:38 schreef Hiddendoe het volgende:
Nu iedereen stoppen met roken. Wat volgt? Straks iedereen stoppen met alcohol drinken? Of stoppen met frisdrank drinken? Niemand mag meer friet eten? Of vlees? Met zijn allen aan de sla en wortels?
Iedereen verplicht naar de sportschool?
Een oud gezegde luidt: een gezonde geest in een gezond lichaam.
Klinkt heel mooi, maar hoe reëel is dat? De meeste religekkies roken en drinken niet, maar om nou te zeggen dat ze geestelijk gezond zijn...?
Als ze geen dood en verderf zaaien, maken ze wel (seksueel) misbruik van jongeren en/of zwakkeren.
Zou het dan nu de tijd zijn om religie te verbieden?
klopt.. oprotten met die magniet regels.....
geef ieder zijn eigen verantwoordelijkheid terug..
pi_204772041
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als iemand naast je op een terras cola zit te drinken, heb je daar minder last van dan wanneer je in de rook zit van de mensen naast je.
Zal best. Maar heeft die gezondheidsfreak dan geen last van de uitlaatgassen van auto's?
Want neem van mij aan, als de rokers overal buitenspel zijn gesteld, zullen de gezondheidswappies wel iets nieuws verzinnen waar ze last van hebben.
pi_204772074
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:28 schreef Scuidward het volgende:
Dan zetten we op elk horecaplein schoolplein een rookpaal neer.
pi_204772077
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:38 schreef Hiddendoe het volgende:
Nu iedereen stoppen met roken. Wat volgt? Straks iedereen stoppen met alcohol drinken? Of stoppen met frisdrank drinken? Niemand mag meer friet eten? Of vlees? Met zijn allen aan de sla en wortels?
Iedereen verplicht naar de sportschool?
Een oud gezegde luidt: een gezonde geest in een gezond lichaam.
Klinkt heel mooi, maar hoe reëel is dat? De meeste religekkies roken en drinken niet, maar om nou te zeggen dat ze geestelijk gezond zijn...?
Als ze geen dood en verderf zaaien, maken ze wel (seksueel) misbruik van jongeren en/of zwakkeren.
Zou het dan nu de tijd zijn om religie te verbieden?
Zeer, zeer sterke argumenten hier. Het rookverbod is kut, want pedofilie en friet zijn ook kut.
-nee-
pi_204772102
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als iemand naast je op een terras cola zit te drinken, heb je daar minder last van dan wanneer je in de rook zit van de mensen naast je.
En nog wat: als iemand naast mij bier of sterker spul zit te drinken, heb ik daar geen last van, dat klopt.
Maar jij misschien wel, als jij of je vrouw of kind wordt aangereden door diezelfde nietroker.
pi_204772103
Dat alcohol, suiker, vlees en vet worden aangepakt, daar kun je op wachten.
Het probleem met tabak is echter dat het veel meer doden tot gevolg heeft. Omdat roken veel verslavender is. De wortel van het probleem ligt wel bij de overheid in de jaren 60 en 70, toen via reclames roken werd aangemoedigd. Daar pluk je dus nu de zure vruchten van. Ik vind trouwens ook dat alcoholreclame per direct van het scherm moet verdwijnen. Het probleem is dat beide gewoontes een integraal "niks aan de hand"-onderdeel is geworden van het leven.

Een pilletje slikken tijdens een feest is ook een voorbeeld dat niet direct wordt aangepakt. Het grote verschil met roken is dat maar een heel klein deel van de bevolking een pilletjes slikt en vaak is dat alleen in het weekend. Roken gaat de hele dag door, van opstaan tot naar bed gaan. En dat bij een groot deel van de bevolking. Dat is het grote probleem met roken.
pi_204772108
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:37 schreef AchJa het volgende:
Tsja, ben zelf al iets van 6 jaar gestopt maar zie hier verder niks in. Ik heb sowieso een enorm broertje dood aan dat verbodsfetisjisme... :{w
Ik ben meer dan een jaar gestopt en ik wil nog steeds af en toe een sigaretje uit iemand zijn handen trekken.

Om op te roken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_204772111
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:44 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Zeer, zeer sterke argumenten hier. Het rookverbod is kut, want pedofilie en friet zijn ook kut.
Nee schat, je leest niet goed.
pi_204772145
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:38 schreef Janneke141 het volgende:
Wie gaat het handhaven dan?
Hoezo handhaven?
We verzinnen wat regels, zetten ze op papier en iedereen houdt zich er automagisch aan. (aldus onze politici)
pi_204772156
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee schat, je leest niet goed.
Oh sorry
-nee-
pi_204772166
Op terrassen vind ik wel dat het verboden mag worden.
Zat vorige week nog ergens te lunchen met een vriendin. Vervolgens namen er mensen aan het tafeltje naast ons plaats, waarvan er één ging zitten roken. Met de wind onze kant uit zaten wij precies in de walm.
Vriendelijk aangegeven dat we er last van hadden - en gelukkig heb je ook vriendelijke rokers die daar rekening mee willen houden en dan hun sigaretje later doen.

In een park oid hoeft het van mij niet verboden te worden. Houd wel gewoon rekening met elkaar en ga niet ergens zitten waar een ander last heeft van jouw rookwalm.
pi_204772167
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:45 schreef -Sigaartje het volgende:
Dat alcohol, suiker, vlees en vet worden aangepakt, daar kun je op wachten.
Het probleem met tabak is echter dat het veel meer doden tot gevolg heeft. Omdat roken veel verslavender is. De wortel van het probleem ligt wel bij de overheid in de jaren 60 en 70, toen via reclames roken werd aangemoedigd. Daar pluk je dus nu de zure vruchten van. Ik vind trouwens ook dat alcoholreclame per direct van het scherm moet verdwijnen. Het probleem is dat beide gewoontes een integraal "niks aan de hand"-onderdeel is geworden van het leven.

Een pilletje slikken tijdens een feest is ook een voorbeeld dat niet direct wordt aangepakt. Het grote verschil met roken is dat maar een heel klein deel van de bevolking een pilletjes slikt en vaak is dat alleen in het weekend. Roken gaat de hele dag door, van opstaan tot naar bed gaan. En dat bij een groot deel van de bevolking. Dat is het grote probleem met roken.
Daar heb jij helemaal gelijk in. Maar waarom nu zo extreem het roken aanpakken, en andere slechte gewoontes niet?
Omdat slechte voeding niet 'besmettelijk' is? Hoeveel verkeersongevallen worden veroorzaakt door alcohol? Ja, als de zatlap het overleeft krijgt hij een bekeuring of erger. Maar dat is een vuurtje blussen met benzine.
De oorzaak wordt niet aangepakt.
pi_204772172
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:48 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Hoezo handhaven?
We verzinnen wat regels, zetten ze op papier en iedereen houdt zich er automagisch aan. (aldus onze politici)
Nou dat rookverbod in de horeca en op stations werkt anders best goed hoor.
pi_204772188
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:28 schreef christmastsunami het volgende:
Gaan we lekker vapen, yay :W Tip: AppleShisha van Dragon Vape
Mag van mij ook verboden worden.
pi_204772230
Als je wil preken moet je in de kerk gaan staan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204772241
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je wil preken moet je in de kerk gaan staan.
Wie preekt hier?
  maandag 16 mei 2022 @ 20:02:31 #35
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204772324
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:50 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Nou dat rookverbod in de horeca en op stations werkt anders best goed hoor.
Horeca is een binnenruimte die in de regel vrij goed te overzien is, en bovendien is daar binnen het draagvlak voor een verbod ook erg groot en een alternatief direct voorhanden, namelijk even naar buiten lopen.

Het rookverbod op stations werkt nauwelijks. Op de paar grote stations waar veel handhavers rondlopen gaat het misschien nog wel, ik zie hier regelmatig mensen roken op de perrons terwijl de conducteurs er gewoon langsop lopen (snap ik ook nog, ik zou ook geen zin hebben in dat gezeik) laat staan als je op de kleinere stationnetjes terecht komt.

En dan hebben we het hier over buitenruimtes waar niemand voor verantwoordelijk is, dat gaat gewoon niet werken. Is nu met het rookverbod op schoolterreinen ook al. De leerlingen staan, tot grote vreugde van de buurtbewoners, nu precies voor de poort in plaats van in een hoekje achter het fietsenhok. Oh, en de paar rokende collega's ook. Het hele universiteitsterrein is aangewezen als schoolterrein, wat betekent dat je in een vierkant gebied van 1,5 bij 1,5km, waar enkele duizenden mensen werken en een heleboel studenten en ziekenhuispatiënten/-bezoekers rondlopen, nergens mag roken. Dat kan natuurlijk nooit.

Maar goed, dat is allemaal praktisch gelul. Theoretisch is dat wel oplosbaar, stel dat je dat zou willen. De vraag is veel meer of de overheid wel zo'n grote rol zou moeten hebben in het voorkomen van 'foute' keuzes van inwoners.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 16 mei 2022 @ 20:04:23 #36
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204772354
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
Horeca is een binnenruimte die in de regel vrij goed te overzien is, en bovendien is daar binnen het draagvlak voor een verbod ook erg groot en een alternatief direct voorhanden, namelijk even naar buiten lopen.

Het rookverbod op stations werkt nauwelijks. Op de paar grote stations waar veel handhavers rondlopen gaat het misschien nog wel, ik zie hier regelmatig mensen roken op de perrons terwijl de conducteurs er gewoon langsop lopen (snap ik ook nog, ik zou ook geen zin hebben in dat gezeik) laat staan als je op de kleinere stationnetjes terecht komt.

En dan hebben we het hier over buitenruimtes waar niemand voor verantwoordelijk is, dat gaat gewoon niet werken. Is nu met het rookverbod op schoolterreinen ook al. De leerlingen staan, tot grote vreugde van de buurtbewoners, nu precies voor de poort in plaats van in een hoekje achter het fietsenhok. Oh, en de paar rokende collega's ook. Het hele universiteitsterrein is aangewezen als schoolterrein, wat betekent dat je in een vierkant gebied van 1,5 bij 1,5km, waar enkele duizenden mensen werken en een heleboel studenten en ziekenhuispatiënten/-bezoekers rondlopen, nergens mag roken. Dat kan natuurlijk nooit.

Maar goed, dat is allemaal praktisch gelul. Theoretisch is dat wel oplosbaar, stel dat je dat zou willen. De vraag is veel meer of de overheid wel zo'n grote rol zou moeten hebben in het voorkomen van 'foute' keuzes van inwoners.
Ik zie machinisten zelfs roken op stations en dan in hun cabine uit het raam hangen :') :') :')
pi_204772428
Ik zat laatst op een bankje in het park. Gaat er een of andere ouwe graftak naast mij zitten en zware shag roken :')
Ontzettend asociaal, laatst ook al op het terras in de rookwalm van een ander gezeten.
Vieze verslaving is het ook :r
Twiddel
  maandag 16 mei 2022 @ 20:14:01 #38
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204772488
Sigaretje of sigaartje buiten roken moet kunnen en mogen. :Y
Bij een ingesloten terras (met onvoldoende doorwaai) is het misschien wat anders...
En pal voor de deur misschien ook niet...
Maar voor de rest. ^O^
  maandag 16 mei 2022 @ 20:16:35 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204772532
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:

Daar heb jij helemaal gelijk in. Maar waarom nu zo extreem het roken aanpakken, en andere slechte gewoontes niet?
Hoeveel verkeersongevallen worden veroorzaakt door alcohol?
20000 doden per jaar door de gevolgen van roken, 140 door alcohol in het verkeer. En trouwens, dat is al verboden.

Om jou geven we geen kloot, jij mag jezelf lekker dood roken. Het doel is jonge mensen beschermen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204772544
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:16 schreef aloa het volgende:
Meesten willen dat rookverbod wordt uitgebreid: 'Val mij niet met jouw slechte gewoontes lastig'

In het lekkere weer een sigaretje opsteken op het terras? Als het aan niet-rokers ligt, wordt dat zo snel mogelijk verboden.

Ook op veel andere plekken zou het volgens de meerderheid van de Nederlanders verboden moeten worden om een peuk op te steken. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder ruim 32.000 deelnemers van het Opiniepanel.

Voorstanders van rookverbod
Bijna tweederde (65 procent) van de niet-rokers is voorstander van een rookverbod op het terras. De steun voor een rookverbod op terrassen van horecagelegenheden is het afgelopen decennium flink toegenomen.

In 2013 onderzocht EenVandaag dit voor het eerst. Toen steunde ruim een kwart (28 procent) van alle deelnemers het idee om buiten een verbod in te stellen. Nu is dat aantal verdubbeld (58 procent).

'Paria van de samenleving'
Rokers zelf willen van zo'n verbod op terrassen niks weten. Ruim acht op de tien (84 procent) van de ruim 2400 ondervraagden die dagelijks roken, zijn tegen. "Ik voel me nu al een paria in eigen land", verzucht een roker. "Tegelijkertijd kun je wel alcohol en suiker krijgen, dat is ook ongezond."

Ook een rookverbod in parken en op stranden stuit op weerstand van rokers. Mensen die niet roken, zijn over een verbod op die plekken verdeeld: de helft van hen is voor een rookverbod in het park of op het strand, 43 procent is tegen.

In de buurt van scholen
Anders is het als het gaat om plekken waar veel kinderen komen. Sinds de zomer van 2020 geldt er een rookverbod op schoolterreinen. De meeste mensen vinden het een goed idee als er ook in de buurt van scholen geen sigaret mag worden opgestoken.

Datzelfde geldt voor de omgeving van sportvelden en ziekenhuizen. Op die plekken is er ook onder rokers meer draagvlak voor een verbod. Ongeveer de helft van de rokers is voor.

lees hier verder
Welk referendum toonde aan dat we dat willen?
  maandag 16 mei 2022 @ 20:18:18 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_204772557
Laten ze eerst maar wat doen aan uitlaatgassen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 16 mei 2022 @ 20:18:20 #42
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204772558
quote:
81s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:09 schreef summer2bird het volgende:
Ik zat laatst op een bankje in het park. Gaat er een of andere ouwe graftak naast mij zitten en zware shag roken :')
Ontzettend asociaal, laatst ook al op het terras in de rookwalm van een ander gezeten.
Vieze verslaving is het ook :r
Ja, kan het mij wel voorstellen...
  maandag 16 mei 2022 @ 20:18:44 #43
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204772565
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:17 schreef Nober het volgende:

[..]
Welk referendum toonde aan dat we dat willen?
Het referendum over het associatieakkoord met de Oekraine. Heb je die vraag overgeslagen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 16 mei 2022 @ 20:20:17 #44
206731 Mortaxx
Doomer
pi_204772588
Gewoon 20 euro voor een pakje sigaretten vragen. Iedere keer die paar cent erbij doet niemand stoppen
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_204772592
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
20000 doden per jaar door de gevolgen van roken, 140 door alcohol in het verkeer. En trouwens, dat is al verboden.

Om jou geven we geen kloot, jij mag jezelf lekker dood roken. Het doel is jonge mensen beschermen.
Beschermen tegen wat? We sturen nu bloedfanatiek wapens naar Oekraine. Hoe hypocriet wil je zijn?
  maandag 16 mei 2022 @ 20:22:27 #46
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204772618
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Laten ze eerst maar wat doen aan uitlaatgassen.
Goed idee. Alle ICE’s verbieden.

Roken bij ziekenhuizen heb ik wel altijd wat vreemd gevonden. Van die ouwe lui in een rolstoel en infuus in de kou buiten 8)7
  maandag 16 mei 2022 @ 20:22:35 #47
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204772619
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:20 schreef Hiddendoe het volgende:

Beschermen tegen wat?
Tegen een verslaving die zorgt voor dichtgeslibte aderen, kanker, hartinfarcten, longembolien, etc.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204772626
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Daar heb jij helemaal gelijk in. Maar waarom nu zo extreem het roken aanpakken, en andere slechte gewoontes niet?
Omdat slechte voeding niet 'besmettelijk' is? Hoeveel verkeersongevallen worden veroorzaakt door alcohol? Ja, als de zatlap het overleeft krijgt hij een bekeuring of erger. Maar dat is een vuurtje blussen met benzine.
De oorzaak wordt niet aangepakt.
Het moet allemaal aangepakt worden ook de vet tax moet er komen.

Ik ben het ermee eens dat roken aangepakt wordt en hard ook. Wat mij betreft mogen rokers ook een hogere zorg premie betalen. Wat mij betreft fors meer :Y
pi_204772631
Prima joh. Waar mag ik nog wel roken?
pi_204772656
'tegelijk kun je wel suiker en alcohol krijgen'...

Ja, dan snap je het dus niet.
pi_204772660
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:22 schreef Gunner het volgende:

[..]
Goed idee. Alle ICE’s verbieden.

Treinen zijn toch juist goed voor het milieu?
pi_204772672
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:20 schreef Mortaxx het volgende:
Gewoon 20 euro voor een pakje sigaretten vragen. Iedere keer die paar cent erbij doet niemand stoppen
20 euro zo ik ook zo betalen voor m'n plezier hoor. Merk ook echt niks van de huidige prijzen.
pi_204772675
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Tegen een verslaving die zorgt voor dichtgeslibte aderen, kanker, hartinfarcten, longembolien, etc.
Nogmaals de vraag: onze overheid stuurt wel wapens naar oekraine. Hoeven die jongeren niet beschermd te worden?
pi_204772683
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:24 schreef theunderdog het volgende:
'tegelijk kun je wel suiker en alcohol krijgen'...

Ja, dan snap je het dus niet.
Jij snapt het wel?
  maandag 16 mei 2022 @ 20:28:42 #55
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204772706
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:25 schreef Hiddendoe het volgende:

Nogmaals de vraag: onze overheid stuurt wel wapens naar oekraine. Hoeven die jongeren niet beschermd te worden?
Is een onzinvraag, maar vooruit. Welke jongeren?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204772710
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nogmaals de vraag: onze overheid stuurt wel wapens naar oekraine. Hoeven die jongeren niet beschermd te worden?
Wat een onzin argument is dit zeg. We sturen wapens geen jongeren he? :D Geloof je ook in complotten toevallen. :')
pi_204772717
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Jij snapt het wel?
Zeker. De niet-rokers zullen voornamelijk dit allemaal willen, omdat ze last hebben van de rook.
pi_204772742
Bied de rokers dan ook eens een alternatief voor het roken, weet zeker als men de rokers iets fatsoenlijks biedt dat zij dan niet meer roken.
  maandag 16 mei 2022 @ 20:32:04 #59
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204772749
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zeker. De niet-rokers zullen voornamelijk dit allemaal willen, omdat ze last hebben van de rook.
Lijkt me logisch :)
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_204772777
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Is een onzinvraag, maar vooruit. Welke jongeren?
Absoluut geen onzinvraag. Onze overheid betuttelt binnenlands bij de spinnen af, maar stuurt wel wapens naar het oorlogsgebied.
Misschien denk jij dat er uit die wapens suikerspinnen of vlindertjes komen, maar ik help je even uit je zoete droom.
Er komen kogels uit die ook jongeren (tieners, kinderen, kleuters en zelfs babies) aan flarden kunnen schieten.
Hoe kan jij dat rechtpraten?
Roken is dan nog een keuze, kogels en gifgassen zijn dat nooit.
  maandag 16 mei 2022 @ 20:36:53 #61
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204772795
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:35 schreef Hiddendoe het volgende:

Absoluut geen onzinvraag. Onze overheid betuttelt binnenlands bij de spinnen af, maar stuurt wel wapens naar het oorlogsgebied.

Wie is die oorlog begonnen? Jij vindt dat we de Oekraine moeten laten stikken?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 16 mei 2022 @ 20:36:56 #62
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204772796
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:35 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Absoluut geen onzinvraag. Onze overheid betuttelt binnenlands bij de spinnen af, maar stuurt wel wapens naar het oorlogsgebied.
Misschien denk jij dat er uit die wapens suikerspinnen of vlindertjes komen, maar ik help je even uit je zoete droom.
Er komen kogels uit die ook jongeren (tieners, kinderen, kleuters en zelfs babies) aan flarden kunnen schieten.
Hoe kan jij dat rechtpraten?
Roken is dan nog een keuze, kogels en gifgassen zijn dat nooit.
Wat heeft dit met roken op een terras te maken?

Ontopic aub.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_204772814
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zeker. De niet-rokers zullen voornamelijk dit allemaal willen, omdat ze last hebben van de rook.
Een nietroker heeft geen last van mijn rook, want ik rook niet in bijzijn van nietrokers.
Ik heb regelmatig last van mijn barbeknoeiende buren. Dat ruikt ook niet lekker. En is ook hartstikke ongezond.
Barbecue ook maar verbieden?
Want een feit: vlees dat geroosterd wordt boven een open vuur is ook kankerverwekkend.
  maandag 16 mei 2022 @ 20:39:17 #64
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204772828
Ik ben al heel lang geleden gestopt met roken en zit ook niet graag in de rook van anderen. Om om dit nu ook al te te gaan verbieden in de buitenlucht ? Parfum is minstens zo hinderlijk hoor. Ruikt meestal net zo vies.
Al die verbodsregeltjes gaan mij veel te ver.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_204772835
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:51 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Mag van mij ook verboden worden.
Ik zie het probleem niet, tis ff wennen maar ook best lekker, zeker die met smaakjes. Nu nog wat extra vitamines erin en het is een goed alternatief voor tabak.

Drank daarin tegen, tja, er worden illegale hardrugs gebruikt die veel minder schadelijk zijn dan alcohol, de wereld is hypocriet en ik kan er niks aan doen.
pi_204772862
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:40 schreef Viesdik het volgende:

[..]
klopt.. oprotten met die magniet regels.....
geef ieder zijn eigen verantwoordelijkheid terug..
Precies! Eigen verantwoordelijkheid, dus nadenken voor je op een terras begint met roken. Je weet dat andere mensen er last van hebben, dus opzouten met die stinkstok.

Oh wacht, Eigen verantwoordelijkheid betekent dat mensen absolute schijt hebben aan anderen. Kut, moet de overheid toch weer betuttelen omdat rokers niet in staat zijn aan anderen te denken en gewoon lekker ergens ver weg van niet-rokende mensen te gaan zitten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_204772870
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:31 schreef torentje het volgende:
Bied de rokers dan ook eens een alternatief voor het roken, weet zeker als men de rokers iets fatsoenlijks biedt dat zij dan niet meer roken.
Er is geen alternatief voor roken, nicotine is heel erg verslavend.

( ik heb zelf ook gerookt)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_204772872
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Een nietroker heeft geen last van mijn rook, want ik rook niet in bijzijn van nietrokers.
Ik heb regelmatig last van mijn barbeknoeiende buren. Dat ruikt ook niet lekker. En is ook hartstikke ongezond.
Barbecue ook maar verbieden?
Want een feit: vlees dat geroosterd wordt boven een open vuur is ook kankerverwekkend.
Dan gaat dit toch allemaal niet op voor jou?
pi_204772890
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:40 schreef Viesdik het volgende:
Welk referendum toonde aan dat we dat willen?
Als we dan toch een referendum ergens over moeten houden, dan is dat een goeie. Dan is een rookverbod op terrassen heel rap een feit ^O^
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_204772910
quote:
Val mij niet met jouw slechte gewoontes lastig'
Waarom bij voorbaat niet gelijk alles verbieden waar een ander 'last' van heeft? Barbecues, brommers, vuurwerk. Verbieden, verbieden, verbieden _O_. Nederland anno 2022, kleingeestigheid ten top.
pi_204772921
quote:
4s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:36 schreef aloa het volgende:

[..]
Wat heeft dit met roken op een terras te maken?

Ontopic aub.
Is ontopic. Onze overheid maakt zich zogenaamd druk om onze gezondheid.
Maar als het gaat over oekraine doen ze juist het verkeerde.
Ik kan dat niet zo goed met elkaar rijmen.
Het gebrek aan consequentie, dat is wat mij het meeste stoort.
Het gaat dus over de gezondheid. Prima, maar waarom niet dezelfde soort maatregelen tegen drank, drugs, ongezonde voeding en last but not least oorlog?
Jouw kind groeit dus retegezond op; rookt niet, drinkt niet, maar moet straks wel als 18-jarige de wapens opnemen tegen een vijand.
Lijkt me zo zinloos. Rook en zuip je maar te pletter, daar heb je tenminste nog plezier aan.

https://www.flickr.com/photos/hab3045/33231024585/
pi_204772947
quote:
81s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:09 schreef summer2bird het volgende:
Ik zat laatst op een bankje in het park. Gaat er een of andere ouwe graftak naast mij zitten en zware shag roken :')
Ontzettend asociaal, laatst ook al op het terras in de rookwalm van een ander gezeten.
Vieze verslaving is het ook :r
Old skool zware Van Nelle wegpaffen op een bankje, zwerver-stijl, ik vind dat bijna een beschermd stadsgezicht _O_

Dit is niet jouw bankje vriend(in), dan ga je ergens anders zitten. ;)

Die betutteling stopt niet bij de roker: de (te) dikke kindertjes met pakjes Wicky zijn next in line natuurlijk...
pi_204772949
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Is ontopic. Onze overheid maakt zich zogenaamd druk om onze gezondheid.
Maar als het gaat over oekraine doen ze juist het verkeerde.
Ik kan dat niet zo goed met elkaar rijmen.
Het gebrek aan consequentie, dat is wat mij het meeste stoort.
Het gaat dus over de gezondheid. Prima, maar waarom niet dezelfde soort maatregelen tegen drank, drugs, ongezonde voeding en last but not least oorlog?
Jouw kind groeit dus retegezond op; rookt niet, drinkt niet, maar moet straks wel als 18-jarige de wapens opnemen tegen een vijand.
Lijkt me zo zinloos. Rook en zuip je maar te pletter, daar heb je tenminste nog plezier aan.

https://www.flickr.com/photos/hab3045/33231024585/
Als Rusland vandaag Nederland binnen zou vallen kan je dat toch niet tegen houden?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_204772966
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dan gaat dit toch allemaal niet op voor jou?
In feite niet, in principe wel.
Ik vind het prima dat het roken aan banden wordt gelegd, maar ze overdrijven wel een beetje.
Je kunt gewoon in deze geen waterdichte regeling maken. Als we elke keer naar de zeikers moeten luisteren...
Neem van mij aan dat deze zeurpieten wel weer iets anders vinden om over te zaniken als ze bereikt hebben dat er nergens meer gerookt mag worden.
pi_204772969
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:43 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Er is geen alternatief voor roken, nicotine is heel erg verslavend.

( ik heb zelf ook gerookt)
Het is ook fijn om wat te doen te hebben, zoals ermee bezig zijn, tis ook een prettige afleiding, dat roken. Maar e-sigaret vapen is best te doen hoor. En heel veel goedkoper ook nog. Wat ik wel merkte is dat ondanks de nicotine uit een e-sigaret niet genoeg was, er zit gewoon meer in tabak dan alleen nicotine. Wat weet ik niet, maar dat merkte ik opzeker. Je moet echt ff doorzetten met dat vapen, want dat is echt alleen maar nicotine.
pi_204772994
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
In feite niet, in principe wel.
Ik vind het prima dat het roken aan banden wordt gelegd, maar ze overdrijven wel een beetje.
Je kunt gewoon in deze geen waterdichte regeling maken. Als we elke keer naar de zeikers moeten luisteren...
Neem van mij aan dat deze zeurpieten wel weer iets anders vinden om over te zaniken als ze bereikt hebben dat er nergens meer gerookt mag worden.
Dat denk ik niet. Want het gaat om een overgrote meerderheid. Ze ageren echt tegen het roken.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 16 mei 2022 @ 20:54:04 #77
491163 Viesdik
pi_204773000
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:45 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Als we dan toch een referendum ergens over moeten houden, dan is dat een goeie. Dan is een rookverbod op terrassen heel rap een feit ^O^
gaat nooit gebeuren
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 16 mei 2022 @ 20:56:12 #78
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204773033
Ik ben een ex roker. Als het terras vol was stak ik er sowieso geen op en als het rustig was vroeg ik aan mijn buren of ze er last van hadden.

Maar die fatsoensnormen zijn er blijkbaar niet meer? Desondanks vind ik dit enorme betutteling. Kom op zeg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_204773055
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wie is die oorlog begonnen? Jij vindt dat we de Oekraine moeten laten stikken?
Geen idee wie er begon. Wat ik vind is dat we zowel rusland als de oekraine het zelf moeten laten uitvechten.
Vluchtelingen uit deze regio worden geen strobreed in de weg gelegd.
Natuurlijk zijn dat ook slachtoffers. Met alle respect, maar om als Westers land deze oorlog warm te houden door wapens te sturen vind ik het toppunt van stompzinnigheid.
Want niet de Nederlandse elite wordt hier straks de dupe van maar de gewone jan lul uit de poffertjesbuurt of zoiets.
Gewone mensen dus, zoals jij en ik.
Wij mogen die gasten opvangen en begeleiden en leren hoe ze moeten integreren enz.

Vertel jij mij nou eens waarom wij oekraine moeten helpen? Waarom? Welk doel is daarmee gediend?
pi_204773127
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Want het gaat om een overgrote meerderheid. Ze ageren echt tegen het roken.
Aantal is niet belangrijk. Een kleine minderheid ageert tegen zwarte piet. Zie wat daar voor ellende van kwam.
En ik weet dat roken ongezond en smerig is. Maar ik rook en ik geniet van mijn saffie.
Ik loop al tegen de 80. En geloof het of niet, ik zie er uit als 60.
Dit geldt niet voor iedereen, ook dat weet ik. Maar waarom zo bloedfanatiek tegen rokers? Geef ze een flinke bekeuring als ze ergens roken waar het niet mag, maar laat ze verder met rust.
Ga niet liggen zeiken dat je buurman in zijn eigen tuin een sigaret rookt.
Want dan ga ik liggen zeiken dat jij op klaarlichte dag stofzuigt of je gras maait.
Om maar wat te noemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')