quote:Op zaterdag 18 juni 2022 21:19 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De odds voor de stedenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waarom is dat eigenlijk, dat Glasgow al meteen de favoriet was. Beste keuze door de arena of?
quote:Op zaterdag 18 juni 2022 23:27 schreef Em31 het volgende:
[..]![]()
Waarom is dat eigenlijk, dat Glasgow al meteen de favoriet was. Beste keuze door de arena of?
De BBC wil volgens mij meer evenementen "in de lande" organiseren, dus niet direct in de grootste Engelse steden. Glasgow heeft de arena (met niets gepland in april/mei), de hotelkamers en het zou betaalbaar zijn voor de fans.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 23:27 schreef Em31 het volgende:
[..]![]()
Week van 13 mei is de meest logische keuze denk ik? Qua datum.quote:Op zondag 19 juni 2022 08:44 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
De BBC wil volgens mij meer evenementen "in de lande" organiseren, dus niet direct in de grootste Engelse steden. Glasgow heeft de arena (met niets gepland in april/mei), de hotelkamers en het zou betaalbaar zijn voor de fans.
(Hotelkamer is in ieder geval al geboekt, voor het geval dat.)
Ik twijfel. Eerder was het bijna altijd de laatste week in mei waarin niet de Champions League finale of de finale van de Duitse beker was, maar die zijn volgend jaar allebei in juni dus dat helpt niet.quote:Op zondag 19 juni 2022 11:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Week van 13 mei is de meest logische keuze denk ik? Qua datum.
Ik heb ook 3 nachtjes geboekt voor beide wekenquote:Op zondag 19 juni 2022 11:16 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Ik twijfel. Eerder was het bijna altijd de laatste week in mei waarin niet de Champions League finale of de finale van de Duitse beker was, maar die zijn volgend jaar allebei in juni dus dat helpt niet.
27 mei zal niet, want dan speelt André Rieu in GlasgowDus de week van 13 of 20 mei. We hebben nu voor beide weken wat geboekt.
Je kan gratis annuleren bij best wat hotels op booking.com, ik heb nu 4 verschillende datums geboekt voor 3 nachten.quote:Op zondag 19 juni 2022 12:10 schreef NailQueen het volgende:
Gaan jullie nu al boeken?
Ik durf dat helemaal nietMaar goed ik heb dan ook niemand die met me mee zou willen gaan.
ik snap niet wat iedereen toch ziet in die man.quote:
Dat zou wel heel respectloos zijn. Zwitserland kon in 2019 op aanvraag ook in de tweede halve finale treden. Dan zou wij dat ook kunnen.quote:Op zondag 19 juni 2022 13:07 schreef molloot200 het volgende:
Mocht de finale toch op 6 mei plaatsvinden, dan zit Nederland in halve finale 1, daar durf ik wel vergif op in te nemenDe AVROTROS wil dan waarschijnlijk niet in semi 2 vanwege Dodenherdenking.
Ja dat is toch precies wat ik zeg?quote:Op zondag 19 juni 2022 13:16 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat zou wel heel respectloos zijn. Zwitserland kon in 2019 op aanvraag ook in de tweede halve finale treden. Dan zou wij dat ook kunnen.
Dodenherdenking is om 8 uur en songfestival begint om 9 uur, kan toch wel voor een tv uitzendingquote:Op zondag 19 juni 2022 13:28 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja dat is toch precies wat ik zeg?Nederland wil dan waarschijnlijk niet in semi 2 omdat die dan op 4 mei is, dus zitten we in semi 1 op 2 mei.
Ben benieuwd hoe het dan gaat met of semi 2 wel uitgezonden wordt en zo, maar goed dat gaan we zien als dat de datum zou worden.
Het kan wel, maar het is niet heel gepast. Nederland heeft zich in het verleden ook al eens teruggetrokken, omdat de finale toen op dodenherdenking was. Qua tijdstippen weet ik niet of er toen overlap was of niet.quote:Op zondag 19 juni 2022 13:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Dodenherdenking is om 8 uur en songfestival begint om 9 uur, kan toch wel voor een tv uitzending
Er zijn halve finales van de UEFA Champions League in de weken van 13 en 20 mei die dan tegelijk zouden vallen met de eerste halve finale van het songfestival. Willen ze dat soort grote internationale voetbalwedstrijden niet altijd vermijden bij het plannen van het songfestival?quote:Op zondag 19 juni 2022 11:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Week van 13 mei is de meest logische keuze denk ik? Qua datum.
als ze toch voor weken kiezen kan dat eventueel ook invloed hebben op de keuze van de gaststadquote:Op zondag 19 juni 2022 13:43 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Er zijn halve finales van de UEFA Champions League in de weken van 13 en 20 mei die dan tegelijk zouden vallen met de eerste halve finale van het songfestival. Willen ze dat soort grote internationale voetbalwedstrijden niet altijd vermijden bij het plannen van het songfestival?
quote:Op zondag 19 juni 2022 13:43 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Er zijn halve finales van de UEFA Champions League in de weken van 13 en 20 mei die dan tegelijk zouden vallen met de eerste halve finale van het songfestival. Willen ze dat soort grote internationale voetbalwedstrijden niet altijd vermijden bij het plannen van het songfestival?
Ik denk dat ze het dan naar NPO 3 of enkel naar een livestream verplaatsen inderdaad. Op NPO 1 is dan vaak een oorlogs gerelateerde film of docu te zien na de herdenking.quote:Op zondag 19 juni 2022 13:33 schreef BlackYellow het volgende:
[..]
Het kan wel, maar het is niet heel gepast. Nederland heeft zich in het verleden ook al eens teruggetrokken, omdat de finale toen op dodenherdenking was. Qua tijdstippen weet ik niet of er toen overlap was of niet.
Het is natuurlijk wel de hele dag die in het teken van de Dodenherdenking staat, niet alleen maar die twee minuten stilte om 20.00 uur.quote:Op zondag 19 juni 2022 13:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Dodenherdenking is om 8 uur en songfestival begint om 9 uur, kan toch wel voor een tv uitzending
Ik bedoel ook dat de EBU daar vast niet moeilijk over doet. Zulke aanvragen moeten ze wel serieus nemen.quote:Op zondag 19 juni 2022 13:28 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja dat is toch precies wat ik zeg?Nederland wil dan waarschijnlijk niet in semi 2 omdat die dan op 4 mei is, dus zitten we in semi 1 op 2 mei.
Ben benieuwd hoe het dan gaat met of semi 2 wel uitgezonden wordt en zo, maar goed dat gaan we zien als dat de datum zou worden.
quote:Op de website van Italiaanse omroep RAI lezen we dat het wedstrijdreglement van het Festival van Sanremo vanaf volgend jaar verandert. Zo zal de winnaar van Sanremo ook automatisch de inzending van Italië op het Songfestival worden. Op die manier willen de Italianen hun succesformule van de afgelopen vijf jaar verderzetten. Het concept van het muziekfestival zelf blijft ongewijzigd. (asi)
RAI maakte eerder deze week bekend dat de winnaar van Sanremo nu ook automatisch de Italiaanse inzending op het Songfestival wordt. Het gaat om een nieuwe regel die vanaf 2023 in werking treedt. Het Festival van Sanremo zelf vindt plaats van 7 tot 11 februari. Tijdens de eerste drie shows laten de kandidaten hun nummer voor het eerst horen. Op de vierde avond brengen alle 25 artiesten een cover van een Italiaans of internationaal nummer dat uitgebracht werd tussen 1 januari 1960 en 31 december 1999. De vijfde en laatste avond is de grote finale. Dan weten we wie de winnaar van Sanremo 2023 is, maar nog belangrijker wie de Italiaanse kleuren vertegenwoordigt op de 67e editie van het Eurovisiesongfestival.
Nouja laten we wel wezen, Brividi was een moetjequote:Op dinsdag 21 juni 2022 18:09 schreef usagi414 het volgende:
Nieuwe regel: winnaar ‘Sanremo’ automatisch voor Italië naar Songfestival
[..]
Wat een vreemd aanpassing, het is niet dat een winnaar de afgelopen tijd geweigerd heeft. Las wel dat Elisa en Gianni Morandi gezegd hadden dat ze waarschijnlijk hun plek aan iemand jonger af hadden willen staan, maar dat lijkt me toch geen ramp.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 18:09 schreef usagi414 het volgende:
Nieuwe regel: winnaar ‘Sanremo’ automatisch voor Italië naar Songfestival
[..]
Het immer charmante Birmingham. Daar moet je met wat goede wil toch wel één mooie postcard kunnen maken.quote:
Prima statement, ik weet niet waarom ze er nog een keer op terug moesten komen, maar iedereen met een gezond verstand snapt dit!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |