Zo’n verzoek voor een feestdag is al vaker uitgevoerd, ik moet bijvoorbeeld denken aan Zwitserland 2019, die per s in de tweede halve finale ingedeeld moesten toen vanwege een of andere dag daar. Dat zal dan voor Nederland ook geen probleem zijnquote:Op zondag 15 mei 2022 21:57 schreef Jason22 het volgende:
Kijkend naar de data:
Doordat het WK in Qatar in November & December wordt gehouden, duurt het Europees voetbalseizoen ook langer. In een normaal seizoen wordt er half mei niet meer doordeweeks gespeeld, maar volgend jaar heb je op 9-10-11 & 16-17-18 dus wel de halve finales van de Champions League en Europa League. De kans is klein dat het ESF dan in die weken wordt gehouden omdat het dan minder kijkers zal trekken.
Logische data die overblijven in Mei zijn dus 2-4-6 & 23-25-27 mei. Mocht het dat eerste worden, dan zit NL wel met Dodenherdenking op de tweede halve finale dag. Er was een jaar dat we ons ooit terugtrokken om die reden. Maar goed, dat was in een tijd dat het ESF maar 1 show was. Mocht het deze week inderdaad worden dan verwacht ik dat de NPO een verzoek zal indienen bij de EBU of het op voorhand in de eerste halve finale ingedeeld kan worden. Daar doet EBU vaak niet zo moeilijk over.
Klopt! Ik kan me ook nog herinneren dat er een land was dat om zo’n verzoek vroeg omdat er een ijshockey wedstrijd was, en dat was ook geen probleem.quote:Op zondag 15 mei 2022 23:51 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Zo’n verzoek voor een feestdag is al vaker uitgevoerd, ik moet bijvoorbeeld denken aan Zwitserland 2019, die per s in de tweede halve finale ingedeeld moesten toen vanwege een of andere dag daar. Dat zal dan voor Nederland ook geen probleem zijnHet lijken me in elk geval logischere datums dan zo laat in mei pas. Dat is toch eigenlijk nooit?
Ik had daar nog helemaal niet zo aan gedacht eigenlijk. Zou in eerste instantie UK en in tweede instantie Spanje wel het meest logisch (en ook leuk voor hen) vinden. Maar ik kan me eigenlijk ook wel goed voorstellen dat ze graag terugvallen op de al liggende draaiboeken van de Nederlandse productie (die ook nog eens echt een mooi schoolvoorbeeld was). Mochten ze dat nogmaals willen doen, zou het wel echt heel vet zijn dat Sietse's productieteam dan toch nog de kans krijgt om cht alles volgens het 'covid-loze' droomscenario te laten verlopen!quote:De EBU heeft geen specifieke regels voor als een land afziet van het organiseren van het songfestival. Er zijn volgens Bakker drie opties. Bij de eerste optie komt Nederland snel in beeld als het evenement gaat naar een land dat het recent heeft georganiseerd. Het zou ook kunnen gaan naar een land dat kort geleden het Junior Songfestival gehuisvest heeft of een van de Big Five-landen zou naar voren kunnen stappen.
De laatste keer dat een land van organisatie afzag was in 1979 toen Isral in eigen land nogmaals won. Het jaar erop ging het songfestival naar Nederland omdat de draaiboeken nog bruikbaar waren nadat het evenement ook al in 1976 naar Nederland kwam vanwege de winst van Teach-In.
,,Vanavond staan we eerst stil bij de prachtige en symbolische winst van Oekrane”, zegt de NPO. ,,Mocht het verzoek van de EBU komen aan de NPO om de organisatie van het songfestival opnieuw op ons te nemen, dan zullen we daar samen met alle betrokken partijen over nadenken.”
Over welke landen gaat het en waarom?quote:Op maandag 16 mei 2022 14:10 schreef Funhouse het volgende:
Dit baart toch wel een beetje zorgen
[ twitter ]
Volgens Matt zijn er meerdere factoren, maar gaat het vooral om het juryschandaal met 6 landen uit de tweede halve finalequote:
Ik snap echt niks van het schandaal van die 6 landen, wat was er gebeurd dan?quote:Op maandag 16 mei 2022 14:22 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Volgens Matt zijn er meerdere factoren, maar gaat het vooral om het juryschandaal met 6 landen uit de tweede halve finale
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik zag elders langskomen dat het nu vooral in Azerbeidzjan en Roemeni rommelt
[ twitter ]
Alles is corrupt ouwe reus. Als we daarna moeten kijken kunnen we ESF wel opheffen.quote:Op maandag 16 mei 2022 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Erg mooi als het eeuwig corrupte Azerbeidzjan eens oprot.
Erger is nog landen die niet betrapt worden en met het morele vingertje wijzen en die zijn er 100% zeker.quote:Op maandag 16 mei 2022 14:25 schreef Em31 het volgende:
Ah vervelend is dat, betrapt worden. Doei dan maar
Nou dat is nog wel een beetje onduidelijk. Volgens het statement van de EBU zijn er 6 nationale juries verwijderd (Polen, Monrenegro, San Marino, Azerbeidzjan, Georgi en Roemeni) omdat er 'voting irregularities' waren. Wat dit betekent is niet helemaal duidelijk, maar volgens Belgische media zouden die landen onderlinge deals hebben gesloten om op elkaar te stemmen.quote:Op maandag 16 mei 2022 14:24 schreef Thrts het volgende:
[..]
Ik snap echt niks van het schandaal van die 6 landen, wat was er gebeurd dan?
Zal ze totaal niet missen inderdaad, doei.quote:Op maandag 16 mei 2022 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Erg mooi als het eeuwig corrupte Azerbeidzjan eens oprot.
Gewoon 27 landen in de finale in dat tweede geval lijkt me. Dat is immers eerder gedaan bij het debuut van Australi.quote:Op maandag 16 mei 2022 14:26 schreef molloot200 het volgende:
Wat betreft de winst van Oekrane blijft natuurlijk interessant:
- Als het bijvoorbeeld in de UK is, krijgt Oekrane dan wel een automatische finaleplaats toegewezen omdat ze in 2022 wonnen?
- Als het bijvoorbeeld in een land als Polen is, krijgt dan ook Polen een automatische finaleplaats toegewezen? Zo nee, dan zou *in theorie* het kunnen gebeuren dat we een Eurovisiefinale krijgen waarbij het gastland zelf niet aanwezig is
Er gaat daar gewoon intern iets niet helemaal lekker, en daarvoor moeten we denk ik vooral kijken naar de executive supervisor Martin Osterdahl?quote:Op maandag 16 mei 2022 15:57 schreef Nashipeer het volgende:
De oorverdovende stilte bij de EBU is echt frustrerend, ook omtrent de technische mankementen van de zon. Is er berhaupt een officieel bericht naar buiten gekomen, of horen we nu alweer alles via de delegaties/omroepen? Dit hele jaar voelt totaal niet transparant tov 2021. Als voorbeeld de plotselinge tweede kaartverkoopronde, die vrij laat werd gehouden.
Edit: vorig jaar was eigenlijk ook niet transparant wbt de punten voor Moldavi en Polen-San Marino. Maar toen kregen we tenminste nog een notificatie, nu helemaal niks.
Denk dat dat eventueel nog wel echt een dingetje gaat zijn dan, Servi erkent het als deel van Serviquote:Op maandag 16 mei 2022 20:19 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik voorzie een soort Armeni <-> Azerbeidzjan verhouding tussen Servi en Kosovo
Ja, het zou ook goed kunnen dat ze helemaal niet toe worden gelaten tot de EBU. Maar stel dat, dan vindt Servi het vast niet leuk. Aan de andere kant, bijvoorbeeld Cyprus en Turkije hebben jarenlang wel naast elkaar geleefd op het Songfestival.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat dat eventueel nog wel echt een dingetje gaat zijn dan, Servi erkent het als deel van Servi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |