abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 mei 2022 @ 17:41:06 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204762976
quote:
4s.gif Op zondag 15 mei 2022 17:39 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Ik vind dat je erg veel focust op mij als user en weinig op het onderwerp waar het in dit topic om gaat. Zo ontspoor je dus een topic. Daar werk ik dus niet aan mee en derhalve stop ik nu dus ook met deze interactie. Let gewoon op het racisme en dan kunnen we allemaal leuk met elkaar om blijven gaan.
Oh, nu ligt het aan mij. _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204762985
quote:
4s.gif Op zondag 15 mei 2022 17:14 schreef Draak31 het volgende:
Schandalig hoe fok!kers hier over deze vluchtelingen praten. Zelf heerlijk genieten van hun warme kippenboutjes terwijl ze mensen die rennen voor hun leven achter in hun huig tuffen. Hier willen ze hen niet. Gatverdamme zeg.
Dat is voornamelijk omdat er ook mensen bestaan, die al eerder voor de vluchtelingen van tegenwoordig op de vlucht zijn geslagen.
  zondag 15 mei 2022 @ 17:43:42 #53
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204763004
125 asielzoekers,

125 studenten, waarvan: waarschijnlijk 60 vrouw
een stuk of 20 homo (m/v)
nog een handje joods

En dan denk dat je een mooi gerecht krijgt als je dat door elkaar roert.
Tot nooit .......
  zondag 15 mei 2022 @ 17:46:25 #54
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204763046
quote:
4s.gif Op zondag 15 mei 2022 17:14 schreef Draak31 het volgende:
Schandalig hoe fok!kers hier over deze vluchtelingen praten. Zelf heerlijk genieten van hun warme kippenboutjes terwijl ze mensen die rennen voor hun leven achter in hun huig tuffen. Hier willen ze hen niet. Gatverdamme zeg.
De kern van de hele kwestie. Een kant is een en al emotie. Hier valt geen inhoudelijke discussie meer mee te voeren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204763134
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 17:43 schreef Speekselklier het volgende:
125 asielzoekers,

125 studenten, waarvan: waarschijnlijk 60 vrouw
een stuk of 20 homo (m/v)
nog een handje joods

En dan denk dat je een mooi gerecht krijgt als je dat door elkaar roert.
Met deze verhouding blijven de asielzoekers in hun eigen wereldje hangen. Kan pas werken als de asiel zoekers een zware minderheid zijn omdat ze dan wel moeten meedraaien met de dominante groep.
pi_204763138
Wie vooraf wijst op dergelijke problemen. Je kunt de problemen namelijk al van verre zien aankomen wordt steevast verketterd als fascist of xenofoob. Mensen leren er ook niet van.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 15 mei 2022 @ 17:58:42 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204763189
Je verwacht het allemaal niet.
pi_204763222
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2022 17:31 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Ik vind je erg vijandig. Dat nodigt natuurlijk niet uit tot een leuke discussie hè? Beetje kalmeren knul, je hebt het niet tegen een van die frikandellen vretende brommervriendjes van je.
Ik ben het wel met kanovinnie eens in deze, je hebt gelijk dat er veel racistische drek in dit topic staat (met name ook de user die het over een 'omvolkingsstrategie' had — nog eens extra dubieus omdat ook de Buffalo shooter dit uitgebreid in zijn pamflet had beschreven), maar het is denk ik niet de juiste strategie om er hard tegen in te gaan.

Een vriend van mij houdt zich bezig met het deradicaliseren van extreem-rechtse luitjes (en dan met name de bewapende types), en voor hem is het echt een kwestie van praten. Het is niet zozeer dat ze gedreven zijn door haat, maar veel van dit soort mensen zijn mega onzeker over hun positie in de maatschappij. Wat in zijn geval ook helpt is dat hij met dit soort lui is opgegroeid en dat ze dezelfde taal spreken en interesses hebben.
  zondag 15 mei 2022 @ 18:22:01 #59
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204763408
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 17:46 schreef thedeedster het volgende:

[..]
De kern van de hele kwestie. Een kant is een en al emotie. Hier valt geen inhoudelijke discussie meer mee te voeren.
Want de reactie van Draak is niet doordrenkt van emotie maar juist een hele inhoudelijke sterke post _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 15 mei 2022 @ 18:29:44 #60
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204763449
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 18:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Want de reactie van Draak is niet doordrenkt van emotie maar juist een hele inhoudelijke sterke post _O-
Uh…

Dat bedoel ik dus.

Was toch duidelijk?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 15 mei 2022 @ 18:30:45 #61
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204763452
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 18:29 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Uh…

Dat bedoel ik dus.

Was toch duidelijk?
Ik begreep je verkeerd ;(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204763465
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 17:53 schreef descon het volgende:

[..]
Met deze verhouding blijven de asielzoekers in hun eigen wereldje hangen. Kan pas werken als de asiel zoekers een zware minderheid zijn omdat ze dan wel moeten meedraaien met de dominante groep.
Die willen waarschijnlijk ook allemaal wonen in een blijf van mijn lijf huis, ondanks dat zij te snel gewelddadig worden.
  zondag 15 mei 2022 @ 18:33:06 #63
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204763468
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 18:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik begreep je verkeerd ;(
No problem. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204763696
Nou ben ik er sowieso niet zo'n fan van om studenten uit te melken voor de integratie van vluchtelingen, bovengemiddeld vaak kampend met trauma-problematiek, voor wat huurkorting. Niet hun werk. In dat opzicht alleen al, dus al lekker gebruik makend van de woningnood onder studenten.

Maar áls je het dan doet ... Doe het dan verdomme goed. Een actieplan, veiligheidsbijeenkomsten, spreekuren en communitybuilders. Als je het leest weet je al precies hoe die dingen gaan ... een paar a4-tjes met goede bedoelingen, bijeenkomsten waar potentiele slachtoffers wordt verteld hoe ze minder slachtoffer kunnen zijn, spreekuren voor wie? denken ze dat de daders daar langskomen en na afloop denken, 'goh, toch maar niet meer doen'? En een handjevol onderbetaalde niet-daarvoor-opgeleide mbo4-ers die niets meer kunnen doen dan lief vragen. Hoe gaan die dingen ook maar iets voorkomen? Allemaal van die 'hoe lijkt het dat we iets doen zonder dat het ons echt inzet en geld kost' halfzachte onzin.

Probeer een zero-tolerance beleid, 24/7 beveiliging, direct contact met politie en ambulante psychische zorg, en 1op1 professionele ggz begeleiding voor de probleemgevallen zo niet iedereen met ook maar enige indicatie van geestelijke problematiek. Maarja, he, dat kost flink geld.

Dit lijkt meer op een mooi-weer plan van een ordinaire huisjesmelker die dacht goedkoop te kunnen scoren.

"We kennen de klachten", zegt een woordvoerder van Stadgenoot. "Voor ons staat veiligheid van mensen winstoogmerk voorop."

En dat de gemeente zo'n plan dan toelaat. Ugh.

[ Bericht 12% gewijzigd door probeer op 15-05-2022 19:09:21 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_204763890
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:00 schreef probeer het volgende:
Nou ben ik er sowieso niet zo'n fan van om studenten uit te melken voor de integratie van vluchtelingen, bovengemiddeld vaak kampend met trauma-problematiek, voor wat huurkorting. Niet hun werk. In dat opzicht alleen al, dus al lekker gebruik makend van de woningnood onder studenten.

Maar áls je het dan doet ... Doe het dan verdomme goed. Een actieplan, veiligheidsbijeenkomsten, spreekuren en communitybuilders. Als je het leest weet je al precies hoe die dingen gaan ... een paar a4-tjes met goede bedoelingen, bijeenkomsten waar potentiele slachtoffers wordt verteld hoe ze minder slachtoffer kunnen zijn, spreekuren voor wie? denken ze dat de daders daar langskomen en na afloop denken, 'goh, toch maar niet meer doen'? En een handjevol onderbetaalde niet-daarvoor-opgeleide mbo4-ers die niets meer kunnen doen dan lief vragen. Hoe gaan die dingen ook maar iets voorkomen? Allemaal van die 'hoe lijkt het dat we iets doen zonder dat het ons echt inzet en geld kost' halfzachte onzin.

Probeer een zero-tolerance beleid, 24/7 beveiliging, direct contact met politie en ambulante psychische zorg, en 1op1 professionele ggz begeleiding voor de probleemgevallen zo niet iedereen met ook maar enige indicatie van geestelijke problematiek. Maarja, he, dat kost flink geld.

Dit lijkt meer op een mooi-weer plan van een ordinaire huisjesmelker die dacht goedkoop te kunnen scoren.

"We kennen de klachten", zegt een woordvoerder van Stadgenoot. "Voor ons staat veiligheid van mensen winstoogmerk voorop."

En dat de gemeente zo'n plan dan toelaat. Ugh.
Het zijn krampachtige pogingen om het eigen wensdenken van bevestiging te voorzien, en aangezien het wensdenken is komt die dus niet. Als je zoiets wil proberen dan doe je dat natuurlijk met heel andere getalsverhoudingen, maar ja, er moeten zoveel Eritreers, Somaliers en Syrische jonge mannen een huis krijgen.

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 17:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Vrijwel alle Syriërs, Afghanen en Eritreeërs mogen hier verblijven. Dit omdat hun eigen landen niet bepaald prettig zijn om in te leven.
Dat is geen reden natuurlijk. De meeste landen zijn niet bepaald prettig om in te leven. dat is altijd al zo geweest. Dat ga je niet veranderen door de meest opportunistischen onder hen hier een huis en een uitkering te geven. Integendeel, dat maakt het alleen maar erger.

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 18:02 schreef GregSamsa het volgende:

[..]
Ik ben het wel met kanovinnie eens in deze, je hebt gelijk dat er veel racistische drek in dit topic staat (met name ook de user die het over een 'omvolkingsstrategie' had — nog eens extra dubieus omdat ook de Buffalo shooter dit uitgebreid in zijn pamflet had beschreven), maar het is denk ik niet de juiste strategie om er hard tegen in te gaan.
Omvolking beschrijft het niet zo heel democratische beleid van de laatste 4 decennia best aardig. Zeker sinds de ambitie is opgegeven dat ze allemaal gewoon onderdeel van het Nederlandse volk worden.

Je kunt wel doen alsof het een heel beladen term is die de situatie niet past, maar dat zou impliceren dat het geen gevoerde politiek is maar ons maar overkomt, en dat is een valse, propagandistische, voorstelling van zaken die echt niet meer geloofwaardig is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204763901
"
"Stadgenoot laat weten nu al zo veel mogelijk aan begeleiding te doen. "Er zijn momenteel zeven communitybuilders die worden begeleid door de Academie van de Stad die in Stek Oost wonen. Zij organiseren verschillende activiteiten voor de bewoners, zoals taallessen en samen koken. Ook hebben ze een signaalfunctie naar de servicebeheerder en is er regelmatig overleg met bewonerscommissie en de gemeente. Daarnaast vragen we aan de jongere niet-migranten om een buddy te zijn voor een statushouder en activiteiten te organiseren."

Nou nou, zoveel geld en moeite steken in kansloze figuren die de boel weer verstieren hier.

Echt, als zulke statushouders!! zich nu al niet kunnen gedragen hier, terwijl ze ook al jaren hier zijn, wat dragen deze mensen dan nog in godsnaam bij aan onze samenleving?
pi_204763933
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is geen reden natuurlijk. De meeste landen zijn niet bepaald prettig om in te leven. dat is altijd al zo geweest. Dat ga je niet veranderen door de meest opportunistischen onder hen hier een huis en een uitkering te geven. Integendeel, dat maakt het alleen maar erger.
Tja, het is niet dat ik dit bedacht heb. Het is de werkwijze van de IND, zij hebben landen opgedeeld. Syrië, Eritrea en Afghanistan zijn qua veiligheid zo slecht om in te leven, dat de meeste inwoners eenmaal in Nederland het recht krijgen om hier te blijven. En dat betekent dan ook dat ze het recht hebben op een woning, gezondheidszorg etc.
pi_204764009
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het zijn krampachtige pogingen om het eigen wensdenken van bevestiging te voorzien, en aangezien het wensdenken is komt die dus niet. Als je zoiets wil proberen dan doe je dat natuurlijk met heel andere getalsverhoudingen, maar ja, er moeten zoveel Eritreers, Somaliers en Syrische jonge mannen een huis krijgen.
Vanuit het perspectief van de gemeente zie ik dat wel ja. Reden waarom zo'n plan groen licht krijgt.

Vanuit die wooncooperatie zie ik toch echt eerder 'makkelijk geld verdienen' als voornaamste reden. Misbruik maken van de woningnood om net-volwassenen verantwoordelijk te maken voor een groep mensen met vaak complexe problematiek. Komt vast aardig wat subsidie bij kijken voor het huisvesten van die statushouders, en de verantwoordelijkheid voor woongenot wordt doodleuk bij de studenten gelegd. Lekker makkelijk en goedkoop.

En dan blijkt dat succesvolle integratie niet echt plaatsvindt door er een blik studenten tegenaan te gooien. Goh, wie had dat nou gedacht. Alsof ze werkelijk nog nooit van integratieproblematiek gehoord hebben.

quote:
Omvolking beschrijft het niet zo heel democratische beleid van de laatste 4 decennia best aardig. Zeker sinds de ambitie is opgegeven dat ze allemaal gewoon onderdeel van het Nederlandse volk worden.

Je kunt wel doen alsof het een heel beladen term is die de situatie niet past, maar dat zou impliceren dat het geen gevoerde politiek is maar ons maar overkomt, en dat is een valse, propagandistische, voorstelling van zaken die echt niet meer geloofwaardig is.
Omvolkingstheorie behelst het idee dat die gevoerde 'omvolkings'-politiek plaatsvindt met het specifieke doel om de blank-Europese etniciteit te vervangen. Al dan niet uitgevoerd door een Joodse elite (want he, er moet toch altijd een vleugje antisemitisme bij).

Als die omvolkings-politiek plaatsvindt, is dat simpelweg om het geld. Goedkope import van arbeid en het verslechteren van de concurrentiepositie van de bestaande werknemers. En is vervanging van een etniciteit geen doel, hooguit een bijkomstigheid.

TLDR; CREAM.
"Pools are perfect for holding water"
pi_204764051
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:27 schreef Toine51 het volgende:
Daarnaast vragen we aan de jongere niet-migranten om een buddy te zijn voor een statushouder en activiteiten te organiseren
"Hej, willen jullie alsjeblieft zelf de kat op het spek binden?"

Fuck me zeg. Als het probleem toch is dat sommige van die statushouders zich niet kunnen gedragen en grensoverschrijdend gedrag (tot aan seksuele aanranding toe) vertonen, dan is de fucking oplossing toch niet om ze in meer contact te brengen met hun potentiele slachtoffers.

Ja, voor de meerderheid die zich wel gedraagt is een buddy en een kookmiddag hartstikke leuk. Helemaal top en zo. Niets mis mee.

Maar voor juist de (potentiele) daders is dit toch alsof je een rode lap voor een stier houdt? Wie bedenkt dit soort belachelijke onzin.

Dit is alsof D66/Talpa zegt dat ze meer jonge vrouwelijke stagiaires / nieuwe medewerkers, aan oude mannetjes gaan koppelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 15-05-2022 20:03:36 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_204765150
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Vanuit het perspectief van de gemeente zie ik dat wel ja. Reden waarom zo'n plan groen licht krijgt.

Vanuit die wooncooperatie zie ik toch echt eerder 'makkelijk geld verdienen' als voornaamste reden. Misbruik maken van de woningnood om net-volwassenen verantwoordelijk te maken voor een groep mensen met vaak complexe problematiek. Komt vast aardig wat subsidie bij kijken voor het huisvesten van die statushouders, en de verantwoordelijkheid voor woongenot wordt doodleuk bij de studenten gelegd. Lekker makkelijk en goedkoop.

En dan blijkt dat succesvolle integratie niet echt plaatsvindt door er een blik studenten tegenaan te gooien. Goh, wie had dat nou gedacht. Alsof ze werkelijk nog nooit van integratieproblematiek gehoord hebben.
WBV's doen doorgaans wat de gemeenten willen en andersom inzake vergunningen enzo. Welke verhouding daar aan ten grondslag ligt zou ik niet weten, maar ik heb niet de indruk dat WBV's daarbij nog naar hun statutaire doelstellingen of zo kijken. Die offeren gewoon de belangen van huurders op als de gemeente maar hard genoeg zeurt, terwijl ze zelf sowieso meer personeel hebben dat 'verbinding' enzo gaat bewerkstelligen dan mensen om schimmelproblematiek op te lossen en de huurovereenkomsten fatsoenlijk na te komen. .

Maar als je daartoe dan besluit vanwege de mogelijke voordelen, dan zoek je een heel andere getalsverhouding. Maar de nood om asielzoekers te huisvesten heeft het plan vormgegeven en dan kan het dus niet werken. Als je 3 asielzoekers op geschiktheid selecteert op 15 studenten hebt zou het best kunnen werken. .

quote:
Omvolkingstheorie behelst het idee dat die gevoerde 'omvolkings'-politiek plaatsvindt met het specifieke doel om de blank-Europese etniciteit te vervangen. Al dan niet uitgevoerd door een Joodse elite (want he, er moet toch altijd een vleugje antisemitisme bij).
Wie zegt dat? Het zou niet de eerste keer zijn dat een verhelderende term door de massa-immigratielobby aan antisemitisme wordt gelinkt om de ontwikkeling onbespreekbaar te maken. Volgens mij is Umvolking een term om een specifiek Nazi praktijk te omschrijven.

quote:
Als die omvolkings-politiek plaatsvindt, is dat simpelweg om het geld. Goedkope import van arbeid en het verslechteren van de concurrentiepositie van de bestaande werknemers. En is vervanging van een etniciteit geen doel, hooguit een bijkomstigheid.

TLDR; CREAM.
Dat lijkt me wat ouderwets. Ik vind de theorie dat het de vastgoedprijzen opdrijft terwijl dat nodig is om het financiele systeem niet te doen omvallen nog waarschijnlijker. Ja, het gaat uiteraard om geld, maar verwatering van nationale identiteiten en teloorgang van sociale cohesie gaan ook om geld. Of macht, maar die zijn zo goed als onderling uitwisselbaar bij gebrek aan eer en geweten. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204766014
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Omvolking beschrijft het niet zo heel democratische beleid van de laatste 4 decennia best aardig. Zeker sinds de ambitie is opgegeven dat ze allemaal gewoon onderdeel van het Nederlandse volk worden.

Je kunt wel doen alsof het een heel beladen term is die de situatie niet past, maar dat zou impliceren dat het geen gevoerde politiek is maar ons maar overkomt, en dat is een valse, propagandistische, voorstelling van zaken die echt niet meer geloofwaardig is.
Het probleem van hoe jij de term 'omvolking' gebruikt, is zoals Tucker Carlson hem gebruikt. Er is blijkbaar ergens een hele homogene vijand ('de elite', 'de linksen', etc.) die het plan heeft om 'ons' kapot te maken. In essentie de basis van iedere samenzweringstheorie.

Migratie kent natuurlijk tig redenen (politiek, economisch, technologisch, etc). Ik snap ook niet waarom het beleid niet democratisch is geweest? Anti-migratiepartijen hebben in Nederland nog nooit een electorale meerderheid gehad.
pi_204766884
quote:
Voor ons staat veiligheid van mensen voorop. Er wordt al ontzettend veel gedaan om ervoor te zorgen dat het veilig is. Het beeld dat geschetst wordt dat er niets gebeurt, daar herkennen wij ons niet in.
Nee ze weten het zelf beter als de mensen die er wonen.
En dan gaan ze nog meer begeleiden. Zonde van de tijd en moeite bij lui die onze cultuur en westerse waarden in het gezicht uitlachen.
Zet het vuilnis eens het land uit dat maakt het fijner voor iedereen die hier woont inclusief asielzoekers die wel wat van hun leven willen maken.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_204766913
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 16:44 schreef GregSamsa het volgende:
Het is makkelijk om hier een migranten bashtopic van te maken, of alles op cultuur af te schuiven, maar we kunnen ook wat introspectiever zijn.

Een problematisch aspect van het Nederlandse systeem is dat het vaak enkel ondersteuning geeft wanneer je compleet aan de grond zit. Ik ken een aantal van dit soort gasten (in een ander complex) redelijk goed, en ja ze hebben vrijwel allemaal een uitkering, zijn niet echt zelfredzaam, blowen veel, spreken na x jaar nog nauwelijks Nederlands.

Maar een groot probleem is dat het huidige systeem zelfredzaamheid ook niet echt bevordert. Zodra ze gaan werken worden de inkomsten gelijk afgetrokken van hun uitkering – waardoor ze er misschien ¤100 p/m op vooruit gaan. Daarnaast worden allerlei andere dingen voor hen geregeld, waardoor ze ook nooit écht autonoom worden. Vervolgens zitten dit soort gasten dus de hele dag in een hok van 10m2, zonder enig perspectief of doel, in een cultuur die compleet vreemd voor ze is, en dan krijg je dus dit soort shit.
Het probleem is dus dat we niet met echte vluchtelingen te maken hebben, als ik als vluchteling vanuit Syrie zou komen zou ik Nederland op mijn blote knieeen bedanken, zelfs als ik in een tent moest slapen, en me dunkt dat ik zou werken ipv een uitkering te moeten ontvangen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 16 mei 2022 @ 07:42:55 #74
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204766931
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 22:51 schreef GregSamsa het volgende:

[..]
Het probleem van hoe jij de term 'omvolking' gebruikt, is zoals Tucker Carlson hem gebruikt. Er is blijkbaar ergens een hele homogene vijand ('de elite', 'de linksen', etc.) die het plan heeft om 'ons' kapot te maken. In essentie de basis van iedere samenzweringstheorie.

Migratie kent natuurlijk tig redenen (politiek, economisch, technologisch, etc). Ik snap ook niet waarom het beleid niet democratisch is geweest? Anti-migratiepartijen hebben in Nederland nog nooit een electorale meerderheid gehad.
Tja, het hangt er ook van af waar je de VVD positioneert. Om de een of andere reden is er nog een deel van de kiezers, dat denkt dat VVD anti-immigratie is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 16 mei 2022 @ 07:47:30 #75
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204766956
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:25 schreef Bloemkool het volgende:

[..]
Nee ze weten het zelf beter als de mensen die er wonen.
En dan gaan ze nog meer begeleiden. Zonde van de tijd en moeite bij lui die onze cultuur en westerse waarden in het gezicht uitlachen.
Zet het vuilnis eens het land uit dat maakt het fijner voor iedereen die hier woont inclusief asielzoekers die wel wat van hun leven willen maken.
Ik denk dat je deze mensen moet begeleiden met een kleerkast met een knuppel, die ze een paar tikken geeft als ze wat fout doen. Probleem is alleen dat die kleerkast er dan mogelijk de rest van zijn leven bij moet lopen omdat dit soort tuig niet leert.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204767550
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 22:51 schreef GregSamsa het volgende:

[..]
Het probleem van hoe jij de term 'omvolking' gebruikt, is zoals Tucker Carlson hem gebruikt. Er is blijkbaar ergens een hele homogene vijand ('de elite', 'de linksen', etc.) die het plan heeft om 'ons' kapot te maken. In essentie de basis van iedere samenzweringstheorie.
Weer zo'n complottheorie die goed op schema ligt.

quote:
Migratie kent natuurlijk tig redenen (politiek, economisch, technologisch, etc). Ik snap ook niet waarom het beleid niet democratisch is geweest? Anti-migratiepartijen hebben in Nederland nog nooit een electorale meerderheid gehad.
Er is niemand de verkiezingen ingegaan met het plan dat in 2022 een kwart van de bevolking een migratie-achtergrond heeft, dat de helft van de kinderen in de grote steden niet Westers is. VVD en CDA beloven voor elke verkiezing weer de massa-immigratie te zullen beperken, waarna ons dan weer van alles overkomt wat we niet hadden kunnen voorzien en zijn we gebonden aan EU-regels en bizarre interpretaties van verdragen waar ook niemand ooit stemmen is gaan ophalen.

Het hele probleem met die elites is dat ze 'een nieuw samenleving aan het bouwen zijn'. De beschuldiging dat de Democraten in de VS hun eigen electoraat aan het importeren zijn is geen kwestie van verkiezingsproblematiek, maar een probleem dat komt met het feit dat overheden hun eigen bevolking aan het veranderen zijn ipv die te dienen. De Nederlandse regeriing was er voor die 15 miljoen mensen, die 2.5 miljoen die in 3 decennia naar binnen gerommeld zijn zouden er moeten zijn omdat dat beter is voor die 15 miljoen en omdat zij dat wilden. Dat is het wezen van de staat, dat speelt al sinds minstens 1581 en het verlichtingsideaal van het sociaal contract wordt hier gewoon opzij gezet voor een wingewestlogica. De staat gaat niet over de samenstelling van de bevolking, die moet die als gegeven accepteren om die te kunnen dienen en als die dat niet doet dan kan en wil die die niet dienen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 16 mei 2022 @ 10:17:26 #77
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204767811
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is dus dat we niet met echte vluchtelingen te maken hebben, als ik als vluchteling vanuit Syrie zou komen zou ik Nederland op mijn blote knieeen bedanken, zelfs als ik in een tent moest slapen, en me dunkt dat ik zou werken ipv een uitkering te moeten ontvangen.
Het probleem is dat we al die nep-vluchtelingen maar blijven faciliteren en het maar blijven aanmoedigen om hierheen te komen.
pi_204768145
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 16:44 schreef GregSamsa het volgende:
Het is makkelijk om hier een migranten bashtopic van te maken, of alles op cultuur af te schuiven, maar we kunnen ook wat introspectiever zijn.

Een problematisch aspect van het Nederlandse systeem is dat het vaak enkel ondersteuning geeft wanneer je compleet aan de grond zit. Ik ken een aantal van dit soort gasten (in een ander complex) redelijk goed, en ja ze hebben vrijwel allemaal een uitkering, zijn niet echt zelfredzaam, blowen veel, spreken na x jaar nog nauwelijks Nederlands.

Maar een groot probleem is dat het huidige systeem zelfredzaamheid ook niet echt bevordert. Zodra ze gaan werken worden de inkomsten gelijk afgetrokken van hun uitkering – waardoor ze er misschien ¤100 p/m op vooruit gaan. Daarnaast worden allerlei andere dingen voor hen geregeld, waardoor ze ook nooit écht autonoom worden. Vervolgens zitten dit soort gasten dus de hele dag in een hok van 10m2, zonder enig perspectief of doel, in een cultuur die compleet vreemd voor ze is, en dan krijg je dus dit soort shit.
Zal wel, 'het systeem', maar die migranten zijn toch echt helemaal zelf verantwoordelijk voor hun gedrag. Het is vervolgens aan politie/rechters om die migranten verantwoordelijk te houden, met daadwerkelijke gevolgen.
pi_204769155
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:47 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik denk dat je deze mensen moet begeleiden met een kleerkast met een knuppel, die ze een paar tikken geeft als ze wat fout doen. Probleem is alleen dat die kleerkast er dan mogelijk de rest van zijn leven bij moet lopen omdat dit soort tuig niet leert.
Voor een fatsoenlijk en normaal beleid in een land moeten als eerste de krachtige personen(kleerkasten) aan het produceren gezet worden.
  maandag 16 mei 2022 @ 13:20:00 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204769213
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 07:42 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tja, het hangt er ook van af waar je de VVD positioneert. Om de een of andere reden is er nog een deel van de kiezers, dat denkt dat VVD anti-immigratie is.
VVD schurkt niet voor niets in verkiezingstijd altijd richting PVV met wat spierballentaal over immigranten en asielzoekers.

En na de verkiezingen gaan ze gewoon verder met de volgende onderlaag importeren.
  maandag 16 mei 2022 @ 13:22:31 #81
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204769231
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
VVD schurkt niet voor niets in verkiezingstijd altijd richting PVV met wat spierballentaal over immigranten en asielzoekers.

En na de verkiezingen gaan ze gewoon verder met de volgende onderlaag importeren.
Misschien stemmen mensen met een slecht geheugen graag op mensen die op hen lijken...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204771624
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
VVD schurkt niet voor niets in verkiezingstijd altijd richting PVV met wat spierballentaal over immigranten en asielzoekers.

En na de verkiezingen gaan ze gewoon verder met de volgende onderlaag importeren.
Het probleem is dat de bestuurders juist geen onderlaag importeren, want dan zou het hier allang veilig en prettig vertoeven zijn voor de minimuminkomens.
  maandag 16 mei 2022 @ 19:21:50 #83
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_204771835
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 16:44 schreef GregSamsa het volgende:

. Ik ken een aantal van dit soort gasten (in een ander complex) redelijk goed, en ja ze hebben vrijwel allemaal een uitkering, zijn niet echt zelfredzaam, blowen veel, spreken na x jaar nog nauwelijks Nederlands.

De link met verkrachting, vernieling en andersoortig geweld ontgaat me eerlijk gezegd.
  maandag 16 mei 2022 @ 23:08:20 #84
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_204775020
Dit verhaal staat verder niet echt stijf van de verrassingen...
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_204775471
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Weer zo'n complottheorie die goed op schema ligt.
[..]
Er is niemand de verkiezingen ingegaan met het plan dat in 2022 een kwart van de bevolking een migratie-achtergrond heeft, dat de helft van de kinderen in de grote steden niet Westers is. VVD en CDA beloven voor elke verkiezing weer de massa-immigratie te zullen beperken, waarna ons dan weer van alles overkomt wat we niet hadden kunnen voorzien en zijn we gebonden aan EU-regels en bizarre interpretaties van verdragen waar ook niemand ooit stemmen is gaan ophalen.

Het hele probleem met die elites is dat ze 'een nieuw samenleving aan het bouwen zijn'. De beschuldiging dat de Democraten in de VS hun eigen electoraat aan het importeren zijn is geen kwestie van verkiezingsproblematiek, maar een probleem dat komt met het feit dat overheden hun eigen bevolking aan het veranderen zijn ipv die te dienen. De Nederlandse regeriing was er voor die 15 miljoen mensen, die 2.5 miljoen die in 3 decennia naar binnen gerommeld zijn zouden er moeten zijn omdat dat beter is voor die 15 miljoen en omdat zij dat wilden. Dat is het wezen van de staat, dat speelt al sinds minstens 1581 en het verlichtingsideaal van het sociaal contract wordt hier gewoon opzij gezet voor een wingewestlogica. De staat gaat niet over de samenstelling van de bevolking, die moet die als gegeven accepteren om die te kunnen dienen en als die dat niet doet dan kan en wil die die niet dienen.
Kijk, ik geloof gewoon niet dat dit bewust beleid is. Om op je Amerikaanse voorbeeld te reageren: Het Amerikaanse immigratiebeleid is ontzettend streng, dus wat legale immigratiemiddelen betreft (H1B's en O-1's e.d.) zie ik niet in hoe de democraten hun eigen electoraat importeren. Daar komt nog eens bij dat veel LATAM-migranten zo rechts als de neten zijn.

Als je specifiek naar ongedocumenteerden kijkt en plannen om die te naturaliseren. Ten eerste is dat plan ook in democratische kringen controversieel, maar misschien nog wel belangrijker: Er is geen alternatief. Je hebt ongedocumenteerden die al twintig jaar in de VS zitten en in feite gewoon onzichtbaar zijn voor de autoriteiten. Ze hebben een neppe SSN/BSN, hun werkgevers denken veelal dat ze legaal zijn en betalen gewoon belasting. Dit nog even afgezien van al het menselijk leed wat er bij komt kijken, want het zijn gewoon moderne slaven die compleet gevangen zitten.

Dus hoe ga je dit soort mensen überhaupt vinden? Razzia's? Komt nog eens bij kijken dat inmiddels zo'n groot deel van de arbeid door dit soort lui wordt gedaan dat vrijwel ieder restaurant en hotel in de VS zijn deuren kan sluiten zodra deze mensen eruit worden gezet.

Dit om maar even wat nuances aan te brengen. En dat staat ook haaks op je verhaal dat bevolkingssamenstelling een statisch gegeven is. Migratie is door de eeuwen heen vooral gedreven door push mechanismes (armoede, inquisities, genocide). Het is leuk om het sociaal contract te noemen, maar dat men zich echt druk maakt om 'bevolkingssamenstelling' is pas een heel recent verschijnsel. Heck, zelfs de notie dat we in Nederland wonen of 'Nederlanders' zijn is niet eens zo heel oud. Volgens mij heeft Abraham Kuyper nog een citaat waarin hij de term Nederlander maar een vaag en zwevend begrip vond.
  Redactie Sport dinsdag 17 mei 2022 @ 08:34:53 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204775997
125/125 is recept voor problemen. Dat is voor niemand een gezonde omgeving. Voor de statushouders niet, die daardoor te veel in hun eigen bubbel zitten. Voor de studenten ook niet, 1 op 1 is veel te risicovol bij statushouders die ofwel oorlogsproblematiek mee hebben gemaakt, ofwel economische vluchtelingen zijn en dat is dan weer vaak niet het meest integere volk, gezien de motieven om hierheen te komen. Tel daarbij op dat er ook nog een hoop Islamisten zijn en die kunnen al moeilijk omgaan met westerse vrouwen.

Ook lelijk dat er nul framework ligt. Maar wel typisch dat dit soort berichten dan gekaapt worden om meteen te propageren voor 250/0. Dan is het onmogelijk om een debat te krijgen waarbij de problematiek aangekaart wordt zonder tot vrij onrealistische einduitslagen te komen. Feit blijft wel dat de aanwezigheid van economische vluchtelingen beperkt mag blijven, dat aanvragen sneller behandeld moeten worden én dat het heel vreemd is om dit probleem op het bordje van de jongeren neer te leggen.

Oja, en de term "omvolking" als begrip om de toenemende globalisatie en vermindering van natuionale identiteit weer te geven is natuurlijk ronduit schandalig. En als je er dat niet mee bedoelt ben je natuurlijk al helemaal af.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 17 mei 2022 @ 08:37:29 #87
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_204776012
quote:
15s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:03 schreef Enchanter het volgende:

Waarom is zo iemand nog in Nederland ?
omdat we in Nederland gelukkig het principe hanteren van "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" (behalve door de belastingdienst).
pi_204776387
Students lives matter..
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:36:33 #89
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204776447
quote:
Tja Jull en Nafysa lijken me wel typetjes die met borden/spandoeken "refugees welcome" staan te demonstreren.
Oh nou, omdat jou dat lijkt mogen ze dan nooit meer in hun hele leven klagen over hun woonsituatie.
pi_204779881
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:33 schreef RedFever007 het volgende:
Mensen die WEL willen integreren, werken, sociaal deelnemen wees vooral wel welkom!
Nee dank je. Nederland was 100 jaar geleden al te vol.
2.
pi_204788023
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 02:06 schreef GregSamsa het volgende:

[..]
Kijk, ik geloof gewoon niet dat dit bewust beleid is. Om op je Amerikaanse voorbeeld te reageren: Het Amerikaanse immigratiebeleid is ontzettend streng, dus wat legale immigratiemiddelen betreft (H1B's en O-1's e.d.) zie ik niet in hoe de democraten hun eigen electoraat importeren. Daar komt nog eens bij dat veel LATAM-migranten zo rechts als de neten zijn.

Als je specifiek naar ongedocumenteerden kijkt en plannen om die te naturaliseren. Ten eerste is dat plan ook in democratische kringen controversieel, maar misschien nog wel belangrijker: Er is geen alternatief. Je hebt ongedocumenteerden die al twintig jaar in de VS zitten en in feite gewoon onzichtbaar zijn voor de autoriteiten. Ze hebben een neppe SSN/BSN, hun werkgevers denken veelal dat ze legaal zijn en betalen gewoon belasting. Dit nog even afgezien van al het menselijk leed wat er bij komt kijken, want het zijn gewoon moderne slaven die compleet gevangen zitten.
Ik zeg niet dat het electoraat het motief is, juist niet. Ik zeg dat het probleem komt omdat je aan de bevolkingssamenstelling aan het sleutelen bent alsof het niets is, en dat is geen overheidsbevoegdheid want die heeft het land niet in bezit maar dient het volk wat dat land in bezit heeft. Dat is het verschil tussen een wingewest en een democratisch rechtsstaat.

quote:
Dus hoe ga je dit soort mensen überhaupt vinden? Razzia's? Komt nog eens bij kijken dat inmiddels zo'n groot deel van de arbeid door dit soort lui wordt gedaan dat vrijwel ieder restaurant en hotel in de VS zijn deuren kan sluiten zodra deze mensen eruit worden gezet.
Gedogen tijdsverloop geeft niet alleen problemen bij het terugdraaien maar ook rechten. In Nederland is daar geen sprake meer van. Het is echt niet zo ingewikkeld hoor, je stelt illegaliteit strafbaar en je geeft boetes voor het huisvesten of laten werken van illegalen. Dan geef je ze tijd om zich te melden en zet je ze gewoon netjes uit.

quote:
Dit om maar even wat nuances aan te brengen. En dat staat ook haaks op je verhaal dat bevolkingssamenstelling een statisch gegeven is. Migratie is door de eeuwen heen vooral gedreven door push mechanismes (armoede, inquisities, genocide).
Nee, vooral door aantrekkingskracht hier. Armoede is het gegeven, rijkdom niet. Rijkdom was en is de grote aantrekkingskracht en ligt voor de meeste migranten ver voorbij de plekken waar armoede ontbreekt. De Vlaamse immigratie en de joodse vluchtelingen in de 16e, 17e en 20e eeuw waren de uitzondering en waren getalsmatig een klein deel van de migratie, terwijl de Vlamingen hetzelfde volk waren. Dat was nog nét voor het begin van de natiestaat, de Republiek der zeven verenigde Nederlanden was een van de eerste, dus dan is in die overgangsfase 'volk' het relevante begrip.

quote:
Het is leuk om het sociaal contract te noemen, maar dat men zich echt druk maakt om 'bevolkingssamenstelling' is pas een heel recent verschijnsel. Heck, zelfs de notie dat we in Nederland wonen of 'Nederlanders' zijn is niet eens zo heel oud. Volgens mij heeft Abraham Kuyper nog een citaat waarin hij de term Nederlander maar een vaag en zwevend begrip vond.
Zweven is beter dan naar beneden getrokken worden. Het is nieuw dat de natiestaat, zich vaak verschuilend achter een supranationale organisatie en rechters die met internationale verdragen aan de haal zijn gegaan, de bevolkingssamenstelling wezenlijk en structureel aan het veranderen is. Niet als openlijk beleid, maar doend alsof het ons overkomt.

Wat daarin of daardoor ook nieuw is, is dat een groot gedeelte daarvan niet gewoon onderdeel is gaan uitmaken van het Nederlandse volk. Dus dan zit je niet alleen met het getalsmatige probleem, maar ook met culturele en daaruit voortvloeiende economische problemen.

Het is ook het structurele assymetrische karakter van de immigratie die nieuw is. Nee, dat de regering van een natiestaat de bevolking in een paar decennia met 15% uitbreidt is nieuw, en ook dat dit mensen zijn zonder enige historische of culturele verwantschap is nieuw. Vergelijkingen met de 17e en 16e eeuw zijn ook vals. Niet alleen wordt er bewust een vals beeld van die migratie gecreeerd, ook was dat lang niet zo vrijblijvend aangezien migrantengroepen toestemming tot vestiging van de steden moesten krijgen en als groep werden afgerekend en er dus druk vanuit de groep was om je netjes te gedragen.

Ik ben niet voor discriminatie op basis van groepskenmerken. Maar we moeten ons wel realiseren dat een discriminatoir werkingsmechanisme nog steeds een werkingsmechanisme is, en dat dat is weggevallen en er geen ander werkingsmechanisme voor in de plaats is gekomen. Zo is er in de VS een hele immigratiegolf van joden geweest die voornamelijk uit laagopgeleid pummels bestond, maar de aanwezige joodse gemeenschap heeft hen bij de hand genomen en beschaafd om te voorkomen dat ze slecht zouden afstralen op hun gemeenschap. Dat soort dingen mis ik weleens een beetje bij bijvoorbeeld de Marokkaanse gemeenschap.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205325764
quote:
Gemengde huisvesting Amsterdamse jongeren en jonge statushouders opnieuw tegen het licht na incidenten
In anderhalf jaar tijd zijn 20 aangiftes gedaan door bewoners van Stek Oost, een gedeeld wooncomplex in de Watergraafsmeer waar jongeren en jonge statushouders samenwonen. Onder de aangiftes zitten een aantal zeer ernstige delicten, ze gaan over meerdere personen.

In het wooncomplex wonen 125 Nederlandse jongeren met 125 jonge, voornamelijk mannelijke, statushouders. AT5 interviewde in mei dit jaar twee jonge vrouwen die verhuisd zijn uit Stek Oost omdat ze zich onveilig voelden. Meerdere statushouders zorgden volgens hen voor overlast. Zo spraken de vrouwen van stalking, seksueel grensoverschrijdend gedrag en geweld op de locatie. Een groep bewoners stuurde een noodkreet naar corporatie Stadgenoot en de gemeente.

De politie doet nog onderzoek naar de omvang van de incidenten. Uit een bewonersbijeenkomst eerder dit jaar bleek dat om uiteenlopende redenen niet altijd aangifte wordt gedaan van overlast of incidenten.

Naar aanleiding van de incidenten zijn er dit voorjaar spreekuren gekomen en is samen met de gemeente een actieplan opgesteld met maatschappelijk partners. Ook hebben de ‘community builders’, bewoners die zich voor een kleine vergoeding inzetten als de oren en ogen van het complex, extra begeleiding gekregen. Met de maatregelen is volgens Groot Wassink en Pels de situatie ‘gestabiliseerd’.

Naar aanleiding van de onrust bij Stek Oost gaat het college van b. en w. de komende tijd in gesprek met de corporaties om de opzet van de gemengde huisvestingslocaties tegen het licht te houden. Groot Wassink en Pels schrijven dat ‘elk incident er één te veel is’, maar schrijven ook dat de gemeente en corporaties over het algemeen positief zijn over de projecten: er zijn ‘voornamelijk positieve effecten op het samenleven van groepen’.
https://www.parool.nl/ams(...)incidenten~bcc59b60/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205326036
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 11:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Groot Wassink en Pels schrijven dat ‘elk incident er één te veel is’, maar schrijven ook dat de gemeente en corporaties over het algemeen positief zijn over de projecten: er zijn ‘voornamelijk positieve effecten op het samenleven van groepen’.

Het probleem met Wassink is dat de negatieve effecten ergens weggestopt worden en meneer op 'vakantie' is als er vragen over gesteld worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')