abonnement Unibet Coolblue
pi_204743964
quote:
88s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
Krijgen ze er geen met snelvuurkanon of hadden we die zelf al niet meer?
Schijnbaar hebben we die aan Egypte verkocht, aldus de reacties onder dat twitterbericht.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 16:42:51 #102
236264 crew  capricia
pi_204743981
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:37 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Zal wel meevallen, volgens mij heeft Zelenskyy nooit Vladimir geheten, terwijl zijn ouders en hij van origine Russisch-sprekende Oekraners zijn. Oekrane is een meertalig land, net als Belgi en Zwitserland.

In Oekrane worden naast het Oekraens ook de talen Russisch, Krim-Tataars, Roemeens, Hongaars, Bulgaars, Pools, Duits, Wit-Russisch, Slowaaks, Grieks, Gagaoezisch en Romani gesproken.

In de zuidoostelijke helft van het land overheerst het Russisch, in de noordwestelijke helft het Oekraens. Volgens de volkstelling van 2001 zou 67,87% van de burgers van het land het Oekraens als moedertaal spreken en 29,74% het Russisch.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Oekraens
Ik weet het. En ik hoop het met je mee. Maar ben daar niet 100% van overtuigd. Zeker niet als groepen etnische Russen gewoon hun eigen Russische standbeelden en herdenkingen willen blijven houden etc. Dat gaat hem niet worden.

In vreedzame landen alla Estland levert dat al irritatie op. Laat staan in een net bevrijdt Oekraens gebied, met talloze Oekranse burgerslachtoffers.
Definitely not CIA
  zaterdag 14 mei 2022 @ 16:44:07 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204743989
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Supplied by the Netherlands…
Yup, zag ze gisteren al voorbij komen, ik hoop dat hun Nederlands een beetje knap is en ze de "waarschuwingen" begrijpen... :D

Itt wat in de Tweet gezegd wordt zijn dit YPR'en en geen M113's.

twitter




  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 16:44:51 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204743998
Moet toch wel ergens een kanonnetje op de kop te tikken zijn, zou haast zeggen dat je daar meer aan hebt dan die howitzers maar da's ook niet helemaal waar

Of van die Dushkas erop ~O>
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 16:49:45 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204744023
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:44 schreef sp3c het volgende:
Moet toch wel ergens een kanonnetje op de kop te tikken zijn, zou haast zeggen dat je daar meer aan hebt dan die howitzers maar da's ook niet helemaal waar

Of van die Dushkas erop ~O>
Kan zo een .50 op gezet worden want dit zijn die verbouwde Joego YPR'n... De "ter Beek" taxi's...
  zaterdag 14 mei 2022 @ 16:51:44 #106
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204744049
quote:
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:00 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Daarom verwacht ik ook dat uiteindelijk deze regio's zich toch gaan afsplitsen. Ook al zou Oekrane de oorlog winnen. Ik zie geen scenario waarin Oekrane deze regio's op een beetje stabiele wijze blijft vasthouden.
Interview: Can Ukrainian Forces Successfully Counterattack In The Donbas?
Bron: https://www.rferl.org/a/u(...)barros/31849366.html

quote:
The Ukrainians might be able to beat back Russian forces that are operating in villages and in the environs immediately outside of the big cities. [It's particularly useful for] the Ukrainians to be able to have intelligence scouting, it allows them to be able to identify where the Russian units are, [and then] use artillery and rockets against them. But as soon as you get into these densely urban populated areas, the pace of fighting and the rate of advance for either side decreases significantly, and the Ukrainians have not yet demonstrated a capability to be able to go into an enemy-controlled urban environment and repel those forces.

I don't want to say that the Ukrainians can’t do it, but that's simply just a capability that we've not yet observed on the battlefield.]
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 16:55:19 #107
236264 crew  capricia
pi_204744070
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:00 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Daarom verwacht ik ook dat uiteindelijk deze regio's zich toch gaan afsplitsen. Ook al zou Oekrane de oorlog winnen. Ik zie geen scenario waarin Oekrane deze regio's op een beetje stabiele wijze blijft vasthouden.
Ik denk dat het beter is als dat gebied bij Rusland komt. Ik zie het ook niet vreedzaam Oekraens worden/blijven.
Definitely not CIA
pi_204744165
twitter
  zaterdag 14 mei 2022 @ 17:12:03 #109
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204744191
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat het beter is als dat gebied bij Rusland komt. Ik zie het ook niet vreedzaam Oekraens worden/blijven.
Het is niet voor niets dat Rusland het wil hebben. Het gaat niet enkel om de bevolking.
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)er-oekraine-a4115099
quote:
Bij alle retoriek om Oekrane te ‘denazificeren’ en tot een neutrale staat te bombarderen, is er relatief weinig aandacht voor de puur economische beweegredenen van de Russische president Vladimir Poetin om het buurland binnen te vallen. Die zijn er in overvloed, met om te beginnen de grote hoeveelheden winbare zeldzame aardmetalen (REE), maar bijvoorbeeld ook lithium. Het Donetsk bekken, dat op dit moment wordt aangevallen door Russische troepen, is rijk aan deze grondstoffen.

Ook de Europese Unie heeft hiervoor belangstelling. De zogeheten Green Deal van Eurocommissaris Frans Timmermans beoogt in 2030 de CO2-uitstoot in de EU met 55 procent te hebben teruggebracht ten opzichte van die in 1990, en in 2050 tot nul. Terwijl de financiering hiervan onzeker is, is n ding wel zeker: in de elektrische batterijen, windturbines, zonnepanelen, magneten en wat er allemaal nodig is om CO2-vrije energie op te wekken, zijn zeldzame aardmetalen onmisbaar. Ook andere grondstoffen zoals lithium, koper, kobalt
Ik vind het oneerlijk Poetin deze grondstoffen te gunnen en ze van Oekrane te stelen.

Edit: ik heb ook liever dat de EU deze stoffen van Oekrane moet kopen, dan nogmaals de Russische schatkist te moeten spekken.

Naar verwachting zal de vraag naar deze grondstoffen de komende jaren vervijfvoudigen. De EU betrekt deze zeldzame aardmetalen nu voor ongeveer 90 procent uit China, maar ze zouden dus ook uit Oekrane kunnen komen.
pi_204744236
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Gewond is zwaargewond, mensen die ledematen missen.
De enige redding is dat het Oekranse leger met een pinchermovement doorstoot naar Mariopol en de soldaten bevrijdt.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 17:31:58 #111
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204744409
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:12 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Het is niet voor niets dat Rusland het wil hebben. Het gaat niet enkel om de bevolking.
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)er-oekraine-a4115099
[..]
Ik vind het oneerlijk Poetin deze grondstoffen te gunnen en ze van Oekrane te stelen.

Edit: ik heb ook liever dat de EU deze stoffen van Oekrane moet kopen, dan nogmaals de Russische schatkist te moeten spekken.

Naar verwachting zal de vraag naar deze grondstoffen de komende jaren vervijfvoudigen. De EU betrekt deze zeldzame aardmetalen nu voor ongeveer 90 procent uit China, maar ze zouden dus ook uit Oekrane kunnen komen.
Tel daar bij op al het gas dat er in de grond zit. Als Europa het goed aanpakt is heel Rusland niet nodig. Kunst is dan wel om Oekrane echt westers te krijgen ipv. Het Polen of Hongarije "westers".
pi_204744417
twitter
pi_204744428
twitter
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 17:37:21 #114
236264 crew  capricia
pi_204744451
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:12 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Het is niet voor niets dat Rusland het wil hebben. Het gaat niet enkel om de bevolking.
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)er-oekraine-a4115099
[..]
Ik vind het oneerlijk Poetin deze grondstoffen te gunnen en ze van Oekrane te stelen.

Edit: ik heb ook liever dat de EU deze stoffen van Oekrane moet kopen, dan nogmaals de Russische schatkist te moeten spekken.

Naar verwachting zal de vraag naar deze grondstoffen de komende jaren vervijfvoudigen. De EU betrekt deze zeldzame aardmetalen nu voor ongeveer 90 procent uit China, maar ze zouden dus ook uit Oekrane kunnen komen.
Ja. Ook dat is een aspect wat we mee moeten wegen. Eens.
Definitely not CIA
  zaterdag 14 mei 2022 @ 17:42:48 #115
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  zaterdag 14 mei 2022 @ 17:47:35 #116
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204744544
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat het beter is als dat gebied bij Rusland komt. Ik zie het ook niet vreedzaam Oekraens worden/blijven.
Dat is en blijft het kremlin-powered narratief dat die mensen liever onder rus willen vallen dan onder Oekrane (waarmee ik zelfs niet eens wil suggereren dat jij daar gevoelig voor bent.... ;) ).

Maar als je ondertussen als man door de donbas loopt, kan je zomaar opgepakt worden, in WO2 leger kleding gestoken worden, om als kanonnenvoer in gezet te worden tegen Oekrane.

Gaf al eerder het voorbeeld van een symfonie orkest wat niet ergens ging spelen, nee gedwongen ook in het leger en niet veel later dood.

We hebben filmpjes gezien van studenten die zich beklaagden dat ze ook out of the blue ineens van hun school werden weggeplukt om als kanonnenvoer te gaan dienen.

Ik denk dat de oost-Oekraners hun buik vol hebben van hun oosterbuur.

Voorts weten we allemaal dat er in NL bij de Duitse grens veel Duitsers in NL wonen. En andersom. Bij de Belgische grens genoeg Belgen in NL wonen, en ook andersom.

Dat geld voor alle landen in Europa. Alleen bij rus gaat dit nooit goed. Hoe zou dat nou toch komen.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 17:51:11 #117
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204744575
Leuke. Aub ASAP naar Oekrane verschepen.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 17:55:34 #118
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204744612
Familieleden van Azovstal-verdedigers vragen China om hulp

Familieleden van Azovstals verdedigers benadrukten dat ze een beroep hadden gedaan op de leiders van veel landen, en China was waarschijnlijk het enige land dat nog niet was benaderd.

quote:
Familieleden van Azovstal-verdedigers in Mariupol, de oblast Donetsk, waar het Oekraense leger zich al meer dan twee maanden verdedigt ondanks dat het omringd is door Russische troepen, riepen op 14 mei China op om te helpen bij de extractie van Oekraense troepen.

"Vandaag, na alle gesprekken in de wereld, is er nog iemand die het moeilijk zal vinden om Poetin te ontkennen. Wij geloven dat een sterk en nobel China in staat is om moeilijke beslissingen te nemen in naam van het goede, in naam van waarden, omdat het waakt over deze waarden. We vragen de gewaardeerde president van China Xi Jinping om grote liefde, grote zorg voor wereldwaarden en grote oosterse wijsheid te tonen - om mee te doen aan het redden van de verdedigers van Mariupol', zei de vrouw van een van de verdedigers.

Volgens haar gelooft haar familie dat China niet aan de kant zal blijven staan ​​en niet zal zwijgen.

"We vragen China om in te grijpen en een vredestichter te worden in deze oorlog, om een ​​reddingslijn te worden voor onze strijders uit Mariupol, uit Azovstal." De tijd gaat door dagen, minuten, seconden. Onze soldaten hebben de hel al bezocht, geef ze een kans om de zon te zien, "voegde de vader van een andere soldaat toe, die momenteel op Azovstal is.
Bron: https://www-radiosvoboda-(...)r_hl=nl&_x_tr_pto=sc
https://www-radiosvoboda-(...)r_hl=nl&_x_tr_pto=sc
  zaterdag 14 mei 2022 @ 17:55:52 #119
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_204744613
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:51 schreef ExTec het volgende:
Leuke. Aub ASAP naar Oekrane verschepen.

[ twitter ]
Niks daarvan. Beetje onze spullen naar UA sturen :')

Ga er lekker zelf heen.
pi_204744632
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:51 schreef ExTec het volgende:
Leuke. Aub ASAP naar Oekrane verschepen.

[ twitter ]
twitter
  zaterdag 14 mei 2022 @ 18:02:06 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204744685
Russen leren op het slagveld.

twitter
pi_204744708
twitter
pi_204744711
twitter
  zaterdag 14 mei 2022 @ 18:09:29 #125
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204744732
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat het beter is als dat gebied bij Rusland komt. Ik zie het ook niet vreedzaam Oekraens worden/blijven.
Ik vind onafhankelijk dan beter. Maar inderdaad dat dikgedrukte zie ik net zo. Of er moet iets draconisch gebeuren. Zoals zuiveren, deporteren enz.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')