abonnement bol.com Coolblue
pi_204744370
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:27 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik kan me de ergernis wel indenken inderdaad maar tegelijkertijd kan ik in Amsterdam nog wel 1000 dingen bedenken waar ik me meer aan stoor :+
Vertel. :P
pi_204744458
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:18 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Ik fiets dagelijks langs de 1ste Constantijn Huygen richting Zuid en iedere keer doet de volgende situatie zich voor:

[ afbeelding ]

Ik sta keurig op de plek zoals in het blauw weergegeven en iedere keer komt een of andere yuppie met zijn/haar speed pedelec, e-bike, hybride fiets, vouwfiets, en noem maar op, voorbij razen en gaat dan op de roze kruis staan wachten tot er geen een auto voorbijzoeft, waarna ze verder fietsen.
Het stoplicht heeft geen functie meer of zo. |:(
Het rode stoplicht geeft aan dat je even extra goed moet kijken of je door kan rijden. Als een debiel staan wachten, terwijl er geen verkeer aankomt. :') Slaaf zijn van een lamp. :')
pi_204744471
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:38 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Het rode stoplicht geeft aan dat je even extra goed moet kijken of je door kan rijden. Als een debiel staan wachten, terwijl er geen verkeer aankomt. :') Slaaf zijn van een lamp. :')
Rood is rood. Ik houd me aan de regels.
Dat jij dat niet doet, zegt wat over jouw IQ.
pi_204744488
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:38 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Je ma is slaaf onder een lamp. Als haar rode lamp aanstaat, kijk ik ook altijd even heel goed.
pi_204744506
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:00 schreef Nine. het volgende:

[..]
@:viesdik heeft hier vast een pittige mening over.
Ik fiets gewoon old school.. Maandag weer 🙂
pi_204744556
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:38 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Rood is rood. Ik houd me aan de regels.
Dat jij dat niet doet, zegt wat over jouw IQ.
'Regels zijn regels' is een filosofie breedgedragen onder mensen van middelmatige geestelijke ontwikkeling. Dat niveau ben ik rond mijn 10e ontstegen inderdaad.
  Moderator / Weblogger zaterdag 14 mei 2022 @ 17:50:51 #57
80791 crew  Paul
Mod ONZ/EK
pi_204744574
Terechte klacht
Een baan bij FOK!: https://forum.fok.nl/pages/jointhecrew
Gouden Notes tussenstand: Schakeltopia + mazaru
pi_204744580
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:24 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Nee hoor, ik fiets gewoon op mijn gemak en heb geen elektrische snufjes nodig om sneller bij mijn eindbestemming te komen.
Klacht is dus dat mensen z verrekte lui zijn dat ze die snufjes nodig hebben.
Mee eens! Toen ik vroeger elke ochtend naar school fietste op mijn “normale” fiets was ik fit en snel! Nu kan ik met mijn viesdikke onfitte lichaam dit nog sneller dan voorheen op mijn e-bike.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf ben ik een e-dioot.
verfomfaaid en recalcitrant
pi_204745223
In Amsterdam wonen _O-
pi_204745339
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:51 schreef -Sigaartje het volgende:
Terechte klacht. Mensen met vouwfietsen snap ik helemaal niet. Ziet er niet uit met die kleine wieltjes en anusstang van een meter. Koop een schuur denk ik dan.
Lijkt me niet dat een schuur makkelijker in de trein mee te nemen is dan een vouwfiets, toch?
  zaterdag 14 mei 2022 @ 19:21:33 #61
494321 -Sigaartje
De Maarten van Rossem van FOK!
pi_204745436
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 19:13 schreef knoopie het volgende:

[..]
Lijkt me niet dat een schuur makkelijker in de trein mee te nemen is dan een vouwfiets, toch?
Mijn gedachte is dat die mensen geen ruimte hebben voor een fiets. Bij Seinfeld hing die ook aan de muur. Ik dacht, dat zal het probleem zijn.
En in de trein past ook een doodgewone fiets hoor! Nooit in de hallen gekeken van zo'n trein? Ruimte zat.
Wat ik hierboven heb getypt boeit niet zoveel (Capuchon_muts)
pi_204745483
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 19:21 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Mijn gedachte is dat die mensen geen ruimte hebben voor een fiets. Bij Seinfeld hing die ook aan de muur. Ik dacht, dat zal het probleem zijn.
En in de trein past ook een doodgewone fiets hoor! Nooit in de hallen gekeken van zo'n trein? Ruimte zat.
In de spits is er geen plek voor een normale fiets in de trein. Sterker nog, dan mag je niet eens een normale fiets meenemen van de conducteur, al zou er plek zijn.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 21:36:52 #63
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204748228
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:24 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe meer mensen iets 'afwijkends' hebben tov de observeerder, hoe waarschijnlijker het wordt dat de observeerder de afwijking heeft.
_O_

Helaas werkt het tegenwoordig eerder andersom ;(
CHILD IN TIME MOET IN DE TOP2000 OMHOOG! STEMT ALLEN!
  zondag 15 mei 2022 @ 01:13:17 #64
499244 2xHenk
#FreeFreshFruit
pi_204756984
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:24 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe meer mensen iets 'afwijkends' hebben tov de observeerder, hoe waarschijnlijker het wordt dat de observeerder de afwijking heeft.
Terechte opmerking.
FreshFruit is innocent! FF matters! FreshFruit4Ever!
  zondag 15 mei 2022 @ 23:26:36 #65
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_204766256
In Amsterdam (eigenlijk overal waar je geen schuur/tuin voor je fietsen hebt) is een vouwfiets in mijn ogen beter dan een stadsfiets.
Je komt thuis, vouwt hem op en zet hem onder de kapstok. Je hoeft geen hele fiets naar boven te sjouwen en hij staat niet in de weg.
Met een Brompton heb je een heel klein pakketje dat nog ontzettend snel is ook.
En in het OV is dat ook een geweldige fiets. In de trein kan je op het balkon zitten met de fiets tussen je benen of je hebt een intercity en hij past tussen de rugleuningen van de stoelen.
  zondag 15 mei 2022 @ 23:29:44 #66
494321 -Sigaartje
pi_204766265
Ik heb een postcodeloterijfiets. Mensen kijken wel...
Bizar stevige fietsen. Niet kapot te krijgen, flinke banden. Je moet er alleen geen lange afstanden mee rijden. Maar ik heb nog nooit zo'n solide stevige fiets gehad. Gewonnen, in de postcodeloterij.
pi_204767138
Denk dat TS de klacht verkeerd omschreven heeft, moet denk ik zijn: ik heb geen geld voor een moderne fiets en moet op een oubollig ding met 3 versnellingen rijden (had ik 35 jaar geleden ook trouwens)

Er gaat niks boven een fiets met derailleur, al dan niet electrisch.(afhankelijk van je conditie)
  Tettenkoning maandag 16 mei 2022 @ 08:37:11 #68
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_204767158
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:31 schreef LanaMyst het volgende:
Denk dat TS de klacht verkeerd omschreven heeft, moet denk ik zijn: ik heb geen geld voor een moderne fiets en moet op een oubollig ding met 3 versnellingen rijden (had ik 35 jaar geleden ook trouwens)

Er gaat niks boven een fiets met derailleur, al dan niet electrisch.(afhankelijk van je conditie)
Zo duur is een tweedehandsje met derailleur toch niet? Veel mensen willen er juist vanaf omdat ze overstappen op een e-bike.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  maandag 16 mei 2022 @ 08:37:18 #69
165264 puzziepie
C'est La Fucking Vie
pi_204767160
quote:

Niks mis met 3 versnellingen, al heb ik nu een fiets met 7 versnellingen die heerlijk fietst .
Electrische fietsen zijn voor kneusjes
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 16 mei 2022 @ 09:03:40 #70
494321 -Sigaartje
pi_204767294
quote:

Ik heb ooit een keer een fiets met derailleur gehad. Nooit meer. Was vreselijk. Je blijft schoonmaken, die ketting.
Ik heb zowel een stadsfiets zoals TS dus (de postcodeloterijfiets) en een lichte fiets met meerdere versnellingen met dichte kettingkast.

Het enorme voordeel van een stadsfiets met terugtraprem en maar drie versnellingen is dat hij onderhoudsvrij is.
pi_204767312
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:31 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Ik kom uit de tijd dat iedereen op een normale (stads)fiets fietste.
Een afwijkende fiets hebben tov een gewone (stads)fiets is gewoon pure luihuid.
je fietst zelf ook op een afwijkende fiets met je transportrek op de voorkant
pi_204767315
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:37 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Niks mis met 3 versnellingen, al heb ik nu een fiets met 7 versnellingen die heerlijk fietst .
Electrische fietsen zijn voor kneusjes
Tja ik fiets graag voor mijn ontspanning en ik gebruik mijn fiets puur recreatief. Maar ik heb een hybride e-bike met derailleur (10 versnellngen) >:)
Maak dan ook fietstochtjes van 40-60 km en kan ik lekker genieten van de omgeving ipv me een ongeluk te moeten trappen bij ieder heuveltje of zuchtje wind. Juist omdat ik een ebike heb fiets ik weer met enige regelmaat.
  maandag 16 mei 2022 @ 09:09:00 #73
165264 puzziepie
C'est La Fucking Vie
pi_204767320
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:07 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Tja ik fiets graag voor mijn ontspanning en ik gebruik mijn fiets puur recreatief. Maar ik heb een hybride e-bike met derailleur (10 versnellngen) >:)
Maak dan ook fietstochtjes van 40-60 km en kan ik lekker genieten van de omgeving ipv me een ongeluk te moeten trappen bij ieder heuveltje of zuchtje wind. Juist omdat ik een ebike heb fiets ik weer met enige regelmaat.
Ik loop en ik fiets heel wat km per dag , daar heb ik geen elektrische fiets voor nodig O-)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_204767337
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 09:03 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik heb ooit een keer een fiets met derailleur gehad. Nooit meer. Was vreselijk. Je blijft schoonmaken, die ketting.
Ik heb zowel een stadsfiets zoals TS dus (de postcodeloterijfiets) en een lichte fiets met meerdere versnellingen met dichte kettingkast.

Het enorme voordeel van een stadsfiets met terugtraprem en maar drie versnellingen is dat hij onderhoudsvrij is.
Onderhoud is inderdaad wel een dingetje bij derailleur fietsen, maar ik fiets nooit als het slecht weer is dus dan valt het wel mee.
Probleem met naaf versnellingen is dat er veel kracht verloren gaat , derailleur is veel lichter en efficienter.
Of je moet zo'n fiets met een aandrijfriem hebben (ipv ketting) en een high end versnellingsnaaf maar die kosten een vermogen en daarvoor fiets ik niet vaak genoeg, als mijn fiets mijn primaire vervoersmiddel was geweest had ik dat overigens wel gedaan.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')