abonnement Unibet Coolblue
pi_204740803
Nu zijn er veel kleinere vragen in het leven, maar de echt grote vragen blijken vaak onbeantwoord, neem nu liftknoppen, er is een pijltje omhoog, en een pijltje naar beneden, maar dit is nogal voor interpretatie vatbaar, want wat bedoelen ze? Pijltje omlaag:

-Ik wil graag naar beneden
-Ik wil dat de lift naar beneden komt.

Hoe interpreteer jij het?



POLL
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204740814
Ik wil naar beneden.
Hoezo moet die lift komen die is er toch al, die deur moet gewoon open.
pindazakje
pi_204740825
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 09:21 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik wil naar beneden.
Hoezo moet die lift komen die is er toch gewoon.
Want een lift is altijd al op de etage waar je staat?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204740837
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 09:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Want een lift is altijd al op de etage waar je staat?
Geen idee ik weet toch niet hoe een lift werkt.
Ik wil gewoon naar beneden en niet omhoog.
Zelfs een mongool snapt dit.
pindazakje
pi_204740838
Pijltje omhoog betekent dat je naar boven wil.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_204740855
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 09:24 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Geen idee ik weet toch niet hoe een lift werkt.
Ik wil gewoon naar beneden en niet omhoog.
Zelfs een mongool snapt dit.
Oja, en als je op begane grond staat, en er ook een kelder is? Dan zie je dat de lift zich op dat moment op de 5e etage bevind, en je wilt naar 12, waar druk je dan op?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204740877
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 09:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Oja, en als je op begane grond staat, en er ook een kelder is? Dan zie je dat de lift zich op dat moment op de 5e etage bevind, en je wilt naar 12, waar druk je dan op?
Begane grond naar 12, dus ik wil omhoog --> pijl omhoog.
Hoezo 'bevindt' die lift zich op de 5de etage? Hij bevindt zich toch op de begane grond als die knoppen daar zitten?
pindazakje
pi_204740883
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 09:29 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Begane grond naar 12, dus ik wil omhoog --> pijl omhoog.
Hoezo 'bevindt' die lift zich op de 5de etage? Hij bevindt zich toch op de begane grond als die knoppen daar zitten?
Je dacht dat een lift automatisch naar de begane grond gaat als deze niet gebruikt word?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204740892
Overigens zijn de meeste liftpanelen een scam, omdat lang niet alle knoppen geimplementeerd zijn, ik test dit regelmatig uit :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204740980
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 09:32 schreef raptorix het volgende:
Overigens zijn de meeste liftpanelen een scam, omdat lang niet alle knoppen geimplementeerd zijn, ik test dit regelmatig uit :)
Precies. Ik druk waar mijn vinger toevallig belandt. De dichtstbijzijnde lift komt er wel aan.
pi_204741020
"Ik wil naar beneden". Bij veel liften weet je immers niet waar de liftkooi is wanneer jij op het knopje drukt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_204741028
Alsmede ook tevens zou voor ons FOK!vetkleppen de trap van en naar zolder beter zijn.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_204741041
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
"Ik wil naar beneden". Bij veel liften weet je immers niet waar de liftkooi is wanneer jij op het knopje drukt.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 14 mei 2022 @ 10:32:02 #14
319979 Fok-it
All is well
pi_204741326
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
"Ik wil naar beneden". Bij veel liften weet je immers niet waar de liftkooi is wanneer jij op het knopje drukt.
Enige logische antwoord ja
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204741666
Het is zo simpel;
Aan de buitenkant maakt het niet uit welke knop je indrukt.
Of je nou aangeeft naar boven of naar beneden te willen, de liftbak komt toch wel.

Pas in de liftbak wordt het belangrijk welke knop je kiest; als je naar beneden wil, moet je natuurlijk niet op het pijltje voor omhoog drukken.

Derhalve; lift, ik wil omlaag.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_204746281
Heb van Huub Stapel begrepen dat je beter gewoon met de trap kan gaan.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 20:38:03 #17
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_204746380
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:10 schreef marc0871 het volgende:
Het is zo simpel;
Aan de buitenkant maakt het niet uit welke knop je indrukt.
Of je nou aangeeft naar boven of naar beneden te willen, de liftbak komt toch wel.

Pas in de liftbak wordt het belangrijk welke knop je kiest; als je naar beneden wil, moet je natuurlijk niet op het pijltje voor omhoog drukken.

Derhalve; lift, ik wil omlaag.
Als de lift vanaf de bg onderweg is naar de 6e verdieping (bv om mensen daar te brengen) en jij drukt dan op de 3e verdieping dat je omlaag wilt, dan gaat de lift eerst naar de 6e en komt dan naar de 3e.
Als je op omhoog drukt, dan stopt de lift gelijk bij de 3e.
pi_204746414
Als jij van drie naar twaalf wilt en er gaat een kooi van vijf naar BG dan zal die niet voor je stoppen als je het knopje naar boven in drukt. Druk je ook het knopje naar beneden in dan stopt ie wel en kan je instappen maar dan gaat ie toch echt eerst naar BG voordat jij richting twaalf kan.
pi_204750040
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 20:38 schreef Sheffield het volgende:

[..]
Als de lift vanaf de bg onderweg is naar de 6e verdieping (bv om mensen daar te brengen) en jij drukt dan op de 3e verdieping dat je omlaag wilt, dan gaat de lift eerst naar de 6e en komt dan naar de 3e.
Als je op omhoog drukt, dan stopt de lift gelijk bij de 3e.
Kijk. Informatie ^O^
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_204750987
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:13 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Kijk. Informatie ^O^
Dit snapt iedereen toch wel hoop ik?
pi_204756847
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:36 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dit snapt iedereen toch wel hoop ik?
Nou, ja, ik kom soms maanden geen lift tegen.
Sterker; de laatste keer dat ik in een lift stond, was toen ik 2 jaar geleden aan mijn blinde darm ben geopereerd.
Volgens mij heb ik het weleens gehoord.
Maar wat je niet gebruikt, gaat van je af.
Niet iedereen woont in een flat of werkt 3 hoog op kantoor.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_204758588
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 01:07 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Nou, ja, ik kom soms maanden geen lift tegen.
Sterker; de laatste keer dat ik in een lift stond, was toen ik 2 jaar geleden aan mijn blinde darm ben geopereerd.
Volgens mij heb ik het weleens gehoord.
Maar wat je niet gebruikt, gaat van je af.
Niet iedereen woont in een flat of werkt 3 hoog op kantoor.
Ik bedoel meer dat als je er 10 seconden over nadenkt dat je dit zelf ook wel kan bedenken, zelfs als je nog nooit een lift hebt gebruikt.
pi_204758800
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 09:19 schreef raptorix het volgende:
Nu zijn er veel kleinere vragen in het leven, maar de echt grote vragen blijken vaak onbeantwoord, neem nu liftknoppen, er is een pijltje omhoog, en een pijltje naar beneden, maar dit is nogal voor interpretatie vatbaar, want wat bedoelen ze? Pijltje omlaag:

-Ik wil graag naar beneden
-Ik wil dat de lift naar beneden komt.

Hoe interpreteer jij het?

[ afbeelding ]

[poll=4065]
Is denk ik meer voor mensen die slechtziend/blind zijn. Dat die aan de hand van het voelen hoe de symbolen staan weten welke knop voor omhoog en omlaag is.
pi_204758820
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:10 schreef marc0871 het volgende:
Het is zo simpel;
Aan de buitenkant maakt het niet uit welke knop je indrukt.
Of je nou aangeeft naar boven of naar beneden te willen, de liftbak komt toch wel.

Pas in de liftbak wordt het belangrijk welke knop je kiest; als je naar beneden wil, moet je natuurlijk niet op het pijltje voor omhoog drukken.

Derhalve; lift, ik wil omlaag.
Jij bent duidelijk nog nooit in mijn kantoorpand geweest. We hebben hier een intelligente lift, en een lift roepen met knopje ‘naar beneden’ en dan naar boven willen, dat staat onze lift niet toe. De lift-intelligentie stuurt 6 liften aan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204758994
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 09:47 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik bedoel meer dat als je er 10 seconden over nadenkt dat je dit zelf ook wel kan bedenken, zelfs als je nog nooit een lift hebt gebruikt.
Nou, ja. Ik zou 'naar boven' en 'naar beneden' begrijpen. Dat is waar.
Maar ik zou het op mijn eerste ritje toch raar vinden, als ik op omlaag drukte en eerst naar boven zou gaan.
Of dat de lift me eerst laat staan, voordat die mij op komt halen.

Met een dichte deur zie je dat niet zo, maar in een wat oudere flat met een kijkglas in de deur, heb ik me weleens afgevraagd waarom hij niet stopte.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_204759116
quote:
7s.gif Op zondag 15 mei 2022 10:28 schreef sigme het volgende:

[..]
Jij bent duidelijk nog nooit in mijn kantoorpand geweest. We hebben hier een intelligente lift, en een lift roepen met knopje ‘naar beneden’ en dan naar boven willen, dat staat onze lift niet toe. De lift-intelligentie stuurt 6 liften aan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de keus er is, zou ik ook gewoon op de richting drukken die ik op wil.

Maar hoe doet zo'n lift het dan, als er op naar boven is gedrukt om hem aan te roepen en iemand anders drukt eerst op naar beneden?
Gaat hij dan gewoon niet, moet hij dan eerst naar boven, of gaat hij het rijtje 'eerst komt eerst maalt' af?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 15 mei 2022 @ 13:07:47 #27
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_204760066
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:10 schreef marc0871 het volgende:
Het is zo simpel;
Aan de buitenkant maakt het niet uit welke knop je indrukt.
Of je nou aangeeft naar boven of naar beneden te willen, de liftbak komt toch wel.

Pas in de liftbak wordt het belangrijk welke knop je kiest; als je naar beneden wil, moet je natuurlijk niet op het pijltje voor omhoog drukken.

dat is niet helemaal waar. Als de lift op de 5e verdieping is, jij op de 2e en je wilt naar boven, maar op de 1e verdieping is ook op het knopje voor naar boven gedrukt, dan gaat de lift eerst naar de 1e verdieping en dan pas naar de 2e. Als jij op het knopje voor naar beneden gedrukt had, was hij wel op de 2e opengegaan om je mee te nemen naar de 1e.
Mits ze het juist geprogrammeerd hebben, maar na tientallen jaren van liften mag ik hopen dat ze dat inmiddels wel overal onder de knie hebben.
pi_204760142
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 13:07 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
dat is niet helemaal waar. Als de lift op de 5e verdieping is, jij op de 2e en je wilt naar boven, maar op de 1e verdieping is ook op het knopje voor naar boven gedrukt, dan gaat de lift eerst naar de 1e verdieping en dan pas naar de 2e. Als jij op het knopje voor naar beneden gedrukt had, was hij wel op de 2e opengegaan om je mee te nemen naar de 1e.
Mits ze het juist geprogrammeerd hebben, maar na tientallen jaren van liften mag ik hopen dat ze dat inmiddels wel overal onder de knie hebben.
Kan je nagaan hoe het met mijn kennis van liften gesteld is.
Kennis komt met ervaring.
Ik heb er nog maar weinig ervaring mee.
Alhoewel ik de laatste 5 jaar meer liften heb gezien, dan de 20 ervoor.
Voornamelijk in zieken- en verzorgingshuizen, voor mijn vader.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_204760251
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 20:38 schreef Sheffield het volgende:

[..]
Als de lift vanaf de bg onderweg is naar de 6e verdieping (bv om mensen daar te brengen) en jij drukt dan op de 3e verdieping dat je omlaag wilt, dan gaat de lift eerst naar de 6e en komt dan naar de 3e.
Als je op omhoog drukt, dan stopt de lift gelijk bij de 3e.
Maar hoe weet je dan dat de lift onderweg is naar de 6e?
pi_204760681
quote:
99s.gif Op zondag 15 mei 2022 13:28 schreef praadje het volgende:

[..]
Maar hoe weet je dan dat de lift onderweg is naar de 6e?
Als de lift het maar weet.
pi_204765843
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 11:06 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Als de keus er is, zou ik ook gewoon op de richting drukken die ik op wil.

Maar hoe doet zo'n lift het dan, als er op naar boven is gedrukt om hem aan te roepen en iemand anders drukt eerst op naar beneden?
Gaat hij dan gewoon niet, moet hij dan eerst naar boven, of gaat hij het rijtje 'eerst komt eerst maalt' af?
Nee, hij stuurt dan 1 lift voor 'naar boven' en een lift voor 'naar beneden' naar de verdieping waar mensen 'm hebben opgeroepen. Als de lift bijna bij je verdieping is kan je ook zien welke van de zes liften er aan komt om naar boven te gaan, en welke voor naar beneden. Er zijn dus 6 liftschachten vlak bij elkaar die alle 6 bediend worden vanuit de lift-intelligentie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204848237
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:10 schreef marc0871 het volgende:
Het is zo simpel;
Aan de buitenkant maakt het niet uit welke knop je indrukt.
Of je nou aangeeft naar boven of naar beneden te willen, de liftbak komt toch wel.

Pas in de liftbak wordt het belangrijk welke knop je kiest; als je naar beneden wil, moet je natuurlijk niet op het pijltje voor omhoog drukken.

Derhalve; lift, ik wil omlaag.
Als je in de liftbak staat druk je niet meer op een omhoog of omlaag knopje, dan druk je op het nummer van de verdieping. >:)
pi_204849766
Ik heb wel eens per ongeluk op het knopje voor invaliden/rolstoelers gedrukt. Dat zit namelijk iets lager, zodat ze erbij kunnen.

En toen peentjes zweten, want ik had helemaal geen rolstoel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')