abonnement bol.com Coolblue
pi_204742076
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zeker niet. Maar ik denk dat er weinig pro-rus Oekrainers over zijn op dit punt.
[..]
Uh huh. Ja, ik snap het, leven in ultra corrupt rusland, waar jij voor de deur in de modder kunt baggeren, maar de oligarchen boten hebben die meer kosten dan het GDP van een afrikaans land, wie wil dat nou niet? :')

Nee, er zijn niet zat mensen die liever onder rus bewind leven.
Ik zou zeggen ga er eens een rondreis maken.
Oost-europa en Rusland.
Praat met de mensen en kijk hoe ze leven.
Veel mensen zijn gewoon gelukkig met hun manier van leven.
Ze hebben weinig koopkracht maar ze zijn wel solidair, stabiel en zelfredzaam.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 12:04:55 #252
8369 speknek
yo momma so speknek
pi_204742082
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:38 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Jawel, maar dan heb je nog altijd een militant oosten en een vervreemde krim. Wat gaat daarmee gebeuren?
Goeie vraag, alhoewel veel pro Russen naar Rusland zullen trekken, en ik verwacht dat de Oekrainers overwegend als bevrijders in de Donetsk onthaald zullen worden. Bij Rusland horen heeft ze de laatste acht jaar niks dan dood en verderf opgeleverd.

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 14-05-2022 12:36:33 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 12:05:43 #253
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204742088
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik zou zeggen ga er eens een rondreis maken.
Oost-europa en Rusland.
Praat met de mensen en kijk hoe ze leven.
Veel mensen zijn gewoon gelukkig met hun manier van leven.
Ze hebben weinig koopkracht maar ze zijn wel solidair, stabiel en zelfredzaam.
Mensen stemmen met hun voeten.

Zoek jij maar eens op hoeveel mensen er wereldwijd op de poorten van het westen kloppen, en hoeveel mensen er op de poorten van die baggerput kloppen.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 12:05:57 #254
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204742091
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:02 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Makkelijk gezegd maar totaal onrealistisch. "Als het niet bevalt dan verhuis je maar naar je eigen land." Waar ken ik dat soort uitspraken van
Een hele populaire uitspraak in Nederland maar wel een interessant punt. Wij verwachten namelijk ook, in Nederland, dat als je Nederlander bent je ook onze taal spreekt en onze waardes deelt en wij worden vaak ook heel boos als mensen dat niet doen.

Waarom mag Oekraine die verwachting niet hebben, eigenlijk?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204742103
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mensen stemmen met hun voeten.

Zoek jij maar eens op hoeveel mensen er wereldwijd op de poorten van het westen kloppen, en hoeveel mensen er op de poorten van die baggerput kloppen.
Omdat onze manier van leven beter is of omdat we geld hebben?
  zaterdag 14 mei 2022 @ 12:08:32 #256
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204742116
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat is het verschil? :)
&lt;signature here&gt;.
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 12:09:09 #257
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204742120
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niemand hoor je roepen dat Russen niet mogen leven zoals ze willen, wel dat Rusland niet het recht heeft om dat op te leggen aan andere landen.
Want jouw argument is ook geldend voor Oekraine die een andere kant op willen, die van onze manier van leven. Ik weet overigens niet hoe blij Russen zijn met hun leven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 12:17:01 #258
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204742165
Afgeluisterd gesprek, over hoe "pro-rus" ze daar wel niet zijn:

&lt;signature here&gt;.
pi_204742174
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niemand hoor je roepen dat Russen niet mogen leven zoals ze willen, wel dat Rusland niet het recht heeft om dat op te leggen aan andere landen.
Want jouw argument is ook geldend voor Oekraine die een andere kant op willen, die van onze manier van leven. Ik weet overigens niet hoe blij Russen zijn met hun leven.
Maar "wij" leggen nou toch ook onze manier van leven op aan Oekra´ne?
Kijk wat een westerse revolutie er ineens plaats vind.
Die wordt gewoon georganiseerd door het westen.
Zelfs ministers worden ingevlogen en genationaliseerd op de dag dat ze minister worden.
Zowel de USA als Rusland spelen smerige spelletjes in Oekra´ne omdat ze zeggenschap willen over het land en controle over de zwarte zee.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 12:18:56 #260
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204742175
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:20 schreef Za het volgende:

[..]
Nee dat was Oliver Stone.
Nee Oliver Stone heeft Putin in Rusland geplaatst.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204742177
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 08:52 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Ach, hij was niet de enige, vooral vanaf een minuut of 15 slaat Van Wolferen alle mogelijke planken mis. Toch geloven nog veel mensen deze onzin. https://hetanderenieuws.n(...)-oorlog-in-oekraine/
Handig als je af en toe wilt zien waar sommige mensen hun belachelijke en gevaarlijke ideeŰn vandaan halen.
pi_204742179
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat is het verschil? :)
Vinden ze onze manier van leven en cultuur beter dan die van hun moederland of vinden ze onze koopkracht beter?
  zaterdag 14 mei 2022 @ 12:23:40 #263
38496 Perrin
europeaan
pi_204742195
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Grappig, volgens mij is niemand van plan om nucleaire wapens in Finland op te stellen en sowieso heeft Finland daar ten alle tijde zelf de zeggenschap over.
Bovendien wat maakt het uit of wapens met een bereik van duizenden kilometers ietsje dichterbij staan. Moskou bereiken kan ook vanuit Frankrijk.
If you dance with the devil, then you haven’t got a clue. For you think you’ll change the devil, but the devil changes you.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 12:24:42 #264
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204742201
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Vinden ze onze manier van leven en cultuur beter dan die van hun moederland of vinden ze onze koopkracht beter?
Wat is die cultuur dan?

Gezeten in de armoede opkijken naar de Sterke Man, die ze familie natuurlijk wel in het o zo decadente westen parkeert?

Lekker in het verleden leven, waar men "glorieus" won van nazi duitsland?

Daarbij is materiele welvaart ook cultuur.

Achterlijke schaapjes die ver van moskou of st.petersburg wonen, alleen staatsTV nummer 1,2 en 3 hebben, die weten inderdaad niet beter.

Maar ik zou er niet vanuit gaan dat in die dictatoriale armoede put wonen dus een weloverwogen keuze is.

Dat is het niet, op het moment dat die mensen wel een keuze kunnen maken, kiezen ze niet voor de Sterke Man modderput.
&lt;signature here&gt;.
pi_204742228
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat is die cultuur dan?

Gezeten in de armoede opkijken naar de Sterke Man, die ze familie natuurlijk wel in het o zo decadente westen parkeert?

Lekker in het verleden leven, waar men "glorieus" won van nazi duitsland?

Daarbij is materiele welvaart ook cultuur.

Achterlijke schaapjes die ver van moskou of st.petersburg wonen, alleen staatsTV nummer 1,2 en 3 hebben, die weten inderdaad niet beter.

Maar ik zou er niet vanuit gaan dat in die dictatoriale armoede put wonen dus een weloverwogen keuze is.

Dat is het niet, op het moment dat die mensen wel een keuze kunnen maken, kiezen ze niet voor de Sterke Man modderput.
Laat ik het anders formuleren.
Als de mensen die ons land binnenkomen dezelfde koopkracht zouden hebben in hun land van herkomst.
Zouden ze dan alsnog komen?
pi_204742237
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar "wij" leggen nou toch ook onze manier van leven op aan Oekra´ne?
Kijk wat een westerse revolutie er ineens plaats vind.
Die wordt gewoon georganiseerd door het westen.
Zelfs ministers worden ingevlogen en genationaliseerd op de dag dat ze minister worden.
Zowel de USA als Rusland spelen smerige spelletjes in Oekra´ne omdat ze zeggenschap willen over het land en controle over de zwarte zee.
Oekraine kiest toch echt zelf voor het westerse leven hoor, in een vrije democratie. Daar vechten ze nu ook voor. De ministers komen voor morele steun en toezeggingen te helpen tegen het echte kwaad dat rusland heet.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 12:35:49 #267
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204742242
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Laat ik het anders formuleren.
Als de mensen die ons land binnenkomen dezelfde koopkracht zouden hebben in hun land van herkomst.
Zouden ze dan alsnog komen?
Nee.

Alleen het jammere voor mensen die dit argument bezigen, is dat het bestaan van die materiele welvaart geen toeval is, ofzo. Dat vloeit voort uit de cultuur. Het westers-liberale gedachtegoed.
&lt;signature here&gt;.
pi_204742270
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee.

Alleen het jammere voor mensen die dit argument bezigen, is dat het bestaan van die materiele welvaart geen toeval is, ofzo. Dat vloeit voort uit de cultuur. Het westers-liberale gedachtegoed.
Ja precies, geld groeit ook hier niet aan bomen.
Maar veel mensen die hier heen komen die vinden dat westers liberale gedachtegoed maar niks, die komen alleen voor het geld.

Maar nu gaat onze westers liberale gedachtegoed opgedrongen worden in landen.
En er zijn zat mensen in die landen die dat helemaal niet fijn vinden.
Snap je nou wat ik bedoel?
pi_204742285
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar veel mensen die hier heen komen die vinden dat westers liberale gedachtegoed maar niks, die komen alleen voor het geld.

Gelijke rechten voor iedereen, bah, nee dat moet je ook niet willen. :')
pi_204742305
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:34 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Oekraine kiest toch echt zelf voor het westerse leven hoor, in een vrije democratie. Daar vechten ze nu ook voor. De ministers komen voor morele steun en toezeggingen te helpen tegen het echte kwaad dat rusland heet.
Ik bedoelde een paar jaar geleden tijdens de euromaidan protesten.
En in datzelfde jaar werden er mensen uit de USA aangesteld om minister te worden in Oekra´ne.
Die werden genationaliseerd op de dag dat ze minister werden.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 12:48:25 #271
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_204742319
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Die landen zijn er allicht, maar Oekra´ne is niet zo'n land.

En voor de rest lijk je bij voortduring niet weten dat het beter kan, en bewust kiezen voor, maar op 1 hoop te gooien.

Het is niet voor niets dat de braindrain in rus nu gigantisch is. En dat zijn juist de mensen die wel ge´nformeerd zijn.

Mentaal uitgedaagde mensen die het feit dat ze kunnen opkijken naar een sterke leider het allergrootste goed vinden, en het prima vinden daarvoor materiele welvaart op te offeren, zijn fringe, en verre van representatief.
&lt;signature here&gt;.
pi_204742405
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Van meer dan 2 maanden geleden.

Mijn conclusie is dan dat of Rusland uitermate incompetente huurlingen heeft die na 2 maanden Zelensky nog niet eens hebben kunnen vinden terwijl die iedere dag op straat is ofwel dat de huurlingen al geruime tijd geleden uit de weg geruimd zijn door Oekrainse veiligheidsdiensten.
Er zijn wel pogingen geweest, die verijdeld zijn. Zelensky en zijn familie zijn in de nacht van 24 februari 3 x ernstig in gevaar geweest en daarna apart van elkaar in veiligheid gebracht. Daarna zijn er nog een aantal pogingen geweest, die o.a. Verijdeld zijn omdat er naar de Oekra´ners toe gelekt was over het waar, wanneer en hoe.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 13:02:08 #273
38496 Perrin
europeaan
pi_204742426
twitter
If you dance with the devil, then you haven’t got a clue. For you think you’ll change the devil, but the devil changes you.
pi_204742456
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:49 schreef Za het volgende:

[..]
Of Zelensky heeft het zelf verzonnen, dat is het meest aannemelijk.
Het verhaal komt nl uit zijn hoek en het beloofde bewijs heeft hij nooit geleverd.
Dan heeft Zelenskyy het niet verzonnen, maar zijn veiligheidsdienst en de Oekra´ense inlichtingendiensten. Zelenskyy noemde een poging in de nacht van 24 -2 , Igor Novikov zei bij Rachel Maddow dat het er 3 waren. https://www.ad.nl/buitenl(...)ven-online~ab4036a1/
Jij focust steeds op Zelenskyy, waar je een hekel aan hebt, maar de regering in Oekra´ne is veel meer dan alleen Zelenskyy.
En wannneer heeft de Oekra´ense regering jou precies bewijs beloofd?
  zaterdag 14 mei 2022 @ 13:09:04 #275
38496 Perrin
europeaan
pi_204742459
Centraal-aziatische landen krijgen zo hun twijfels..
twitter
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')