abonnement bol.com Coolblue
  maandag 16 mei 2022 @ 13:04:42 #201
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204769110
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:25 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb idd geen interesse in de mening van ecologen. De wolf veroorzaakt overlast en dat is IMO nergens goed voor.
Je blijft dit maar zeggen, tezamen met allemaal flauwekul over hoe de wolf niet in de natuur past hier, maar kom eens met onderbouwing ofzo :')
  maandag 16 mei 2022 @ 13:06:24 #202
3542 Gia
User under construction
pi_204769120
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ja. :Y
Een mensen leven is volgens jou niet belangrijker dan dat van een dier ? Ook maar geen muggen meer doodmeppen dan ? :P
Als de wolf dood is voelt hij niks meer. Als een boer en mss zijn kinderen verschillende uiteengereten schapen vinden plus een deel van de kudde, dat door een heftig trauma mss afgemaakt moet worden dan voelen ze dat nog heel lang na. Dus dan gaat volgens mij het belang van de mensen voor bij dat van dieren.
Niet mee eens. Als je schapenboer bent, moet je je kinderen ook leren omgaan met dit soort dingen. Dood hoort nu eenmaal bij het leven en je wilt er toch geen watjes van maken!

Paar jaar terug was er een nieuwsbericht van een mens die een dier zodanig mishandeld had dat het overleed. Dacht een paard. Die mens dan ook maar afmaken? Oh nee, dat is een mens, dan mag het niet!

Ik ben voor de natuur, eten en gegeten worden. Wij zijn slim genoeg om te voorkomen dat we gegeten worden. En wil je je schapen beschermen, dan moet je maatregelen treffen. Andere dan wolven vermoorden.
Ik zie niet in waarom alles maar aangepast moet worden naar de wens van de mens. Zorg dat wolven niet bij je schapen kunnen komen. Is ook een oplossing. Wel wat duurder, maar om vanwege dat geld wolven zomaar dood te schieten, slaat nergens op.
pi_204769121
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:04 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je blijft dit maar zeggen, tezamen met allemaal flauwekul over hoe de wolf niet in de natuur past hier, maar kom eens met onderbouwing ofzo :')
Inderdaad bizar dat deze user al zo lang meeloopt in discussie maar nog geen enkel goed argument heeft gegeven.
pi_204769125
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ja. :Y
Een mensen leven is volgens jou niet belangrijker dan dat van een dier ? Ook maar geen muggen meer doodmeppen dan ? :P
Als de wolf dood is voelt hij niks meer.
Een dood schaap voelt ook niks meer. Beetje vreemd argument dit.

quote:
Als een boer en mss zijn kinderen verschillende uiteengereten schapen vinden plus een deel van de kudde, dat door een heftig trauma mss afgemaakt moet worden dan voelen ze dat nog heel lang na. Dus dan gaat volgens mij het belang van de mensen voor bij dat van dieren.
Waarom zijn dode schapen 'erger' om te zien dan dode wolven? :?
Verder wederom een vergezocht argument.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 16 mei 2022 @ 13:07:29 #205
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204769130
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:04 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dat heb ik al tot vervelens toe gedaan. Je kunt toch wel lezen ? Jij hebt een andere mening. Prima dat kan. Maar leg je er nu maar bij neer dat ik gewoon bij mijn mening blijf.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_204769152
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat heb ik al tot vervelens toe gedaan. Je kunt toch wel lezen ? Jij hebt een andere mening. Prima dat kan. Maar leg je er nu maar bij neer dat ik gewoon bij mijn mening blijf.
Zeggen dat deze dieren hier niet thuis horen is een mening, geen onderbouwing.
  maandag 16 mei 2022 @ 13:11:47 #207
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204769165
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Je onderbouwt niets, behalve dat 'jij vindt dat' + dat je vindt dat de onderzoeken en onderzoekers die precies het tegenovergestelde beweren van jou niet ter zake doen.

Kom gewoon eens met een onderzoek in plaats van de mening van Boer Henk en Jager Julius die graag alles willen afmaken wat vrij leeft.
Natuurlijk zijn de boeren tegen wolven, ze zijn tegen alles wat leeft. Dat maakt het nog niet zo dat daarmee de wolf maar dood moet.

De wolf heeft in Nederland louter positieve gevolgen. Behalve je mening dat het niet zo is, ben je niet echt in staat om ook maar een begin van een weerlegging op die stelling te formuleren.
  maandag 16 mei 2022 @ 13:14:40 #208
78780 deedeetee
pi_204769182
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Niet mee eens. Als je schapenboer bent, moet je je kinderen ook leren omgaan met dit soort dingen. Dood hoort nu eenmaal bij het leven en je wilt er toch geen watjes van maken!

Paar jaar terug was er een nieuwsbericht van een mens die een dier zodanig mishandeld had dat het overleed. Dacht een paard. Die mens dan ook maar afmaken? Oh nee, dat is een mens, dan mag het niet!

Ik ben voor de natuur, eten en gegeten worden. Wij zijn slim genoeg om te voorkomen dat we gegeten worden. En wil je je schapen beschermen, dan moet je maatregelen treffen. Andere dan wolven vermoorden.
Ik zie niet in waarom alles maar aangepast moet worden naar de wens van de mens. Zorg dat wolven niet bij je schapen kunnen komen. Is ook een oplossing. Wel wat duurder, maar om vanwege dat geld wolven zomaar dood te schieten, slaat nergens op.
Denk dat het plaatsen van hekken domweg niet genoeg gaat helpen. En denk je nu echt dat de overlast die er nu is niet elk jaar groter gaat worden ? Er komen ieder jaar meer wolven bij op deze manier. Ik vind het veel beter om er nu een punt achter te zetten. Mij lijkt het onvermijdelijk dat het in de toekomst heel erg fout gaat. Het is wachten tot de wolf b.v. een hond aanvalt en de baas er tussen springt. Of een andere nare situatie zich voordoet.
Veel wolven in Nederland dat kan IMO niet goed gaan.
pi_204769205
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Denk dat het plaatsen van hekken domweg niet genoeg gaat helpen. En denk je nu echt dat de overlast die er nu is niet elk jaar groter gaat worden ? Er komen ieder jaar meer wolven bij op deze manier. Ik vind het veel beter om er nu een punt achter te zetten. Mij lijkt het onvermijdelijk dat het in de toekomst heel erg fout gaat. Het is wachten tot de wolf b.v. een hond aanvalt en de baas er tussen springt. Of een andere nare situatie zich voordoet.
Er is enkele pagina’s terug al lang genoeg stilgestaan bij betere alternatieven voor hekken. Het lijkt erop dat jij gewoon niet zoveel hebt met wilde dieren en er zelfs een beetje bang voor bent. Dat kan en daar is an sich niets mis mee.
  maandag 16 mei 2022 @ 13:19:56 #210
78780 deedeetee
pi_204769211
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Een dood schaap voelt ook niks meer. Beetje vreemd argument dit.
[..]
Waarom zijn dode schapen 'erger' om te zien dan dode wolven? :?
Verder wederom een vergezocht argument.
Die vlieger gaat niet op want :
Als een dood schaap niks voelt was is dan het probleem van een dode wolf ? De wolf krijgt een kogel en is meteen dood. Het schaap ligt vaak uren te lijden voor de dierenarts er een eind aan maakt.
pi_204769250
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Als een dood schaap niks voelt was is dan het probleem van een dode wolf ? De wolf krijgt een kogel en is meteen dood. Het schaap ligt vaak uren te lijden voor de dierenarts er een eind aan maakt.
Complete bullshit. Het ene moment zeg je overigens dat een wolf het dier verscheurd en nu zeg je dat ze enkel verwond zijn.
pi_204769251
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Deze hele post slaat echt als een tang op een varken. Kan er geen chocola van maken.
  maandag 16 mei 2022 @ 13:27:32 #213
3542 Gia
User under construction
pi_204769265
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Er komen ook elk jaar meer mensen bij in Nederland. Ja, dat gaat ongetwijfeld nog een keer fout. Er zijn teveel mensen in Nederland. Ik stel voor er een aantal uit te zetten of te ruimen. Veel beter.
pi_204769274
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Er komen ook elk jaar meer mensen bij in Nederland. Ja, dat gaat ongetwijfeld nog een keer fout. Er zijn teveel mensen in Nederland. Ik stel voor er een aantal uit te zetten of te ruimen. Veel beter.
Opgepast. Hij snapt niet wat een analogie is.
  maandag 16 mei 2022 @ 13:52:08 #215
78780 deedeetee
pi_204769445
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:27 schreef Gia het volgende:

[..]
En dat is dan wl een redelijke reactie ? ^O^
Prima onderbouwing ook. Echt heel erg wetenschappelijk, ik snap blijkbaar niet wat een analogie is. Ik ben mss al dement ? Dat zal het zijn. :Y

We spreken verder als de wolven hier in de dorpen gaan doen wat de wilde zwijnen nu in Rome doen.
Ik heb daar een link van gepost.

Zal wel heel lang gaan duren want ik verwacht niet dat t ooit zover gaat komen. ;)
voor die tijd heeft men allang ingegrepen

[ Bericht 1% gewijzigd door deedeetee op 16-05-2022 14:32:34 ]
  maandag 16 mei 2022 @ 17:50:15 #216
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204771030
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:45 schreef Sjemmert het volgende:
.... voor ze eens logisch nadenken en concluderen dat NL gewoon te klein is hier voor.
De leeuw in Afrika is bijna al zijn leefruimte kwijt. Ze hebben geloof ik nog 6% over van hun oorspronkelijke leefruimte. De bevolking blijft groeien dus die laatste 6% komt uiteindelijk ook in gevaar. Wat moeten ze dan doen in Afrika? 'Logisch nadenken' en alle leeuwen afschieten want het continent is 'te klein' geworden? Of moeten we als mens gewoon eens ophouden met dat infantiele gedrag?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
"Toto, it's called a motor race, ok? We went car racing." - Michael Masi, Abu Dhabi 2021.
  maandag 16 mei 2022 @ 19:14:52 #217
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204771780
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:38 schreef Gia het volgende:
Omdat de mens steeds meer gebied inpikte, werd het leefgebied van de inheemse wolf kleiner. Dat leidde tot overlast, omdat mensen menen dat ze superieur zijn en meer rechten hebben.
De mens ging dichter bij de wolf wonen, niet andersom.
Die hebben we dan ook. De laatste wolf verdween rond 1860 uit Nederland we vonden toen met slechts zo'n 4 miljoen inwoners dat er geen plaats was voor de wolf en nu met 4.5 keer zoveel inwoners zou er wel plaats voor zijn?
pi_204771842
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die hebben we dan ook. De laatste wolf verdween rond 1860 uit Nederland we vonden toen met slechts zo'n 4 miljoen inwoners dat er geen plaats was voor de wolf en nu met 4.5 keer zoveel inwoners zou er wel plaats voor zijn?
In 1860 vonden we ook nog dat slavernij een goed idee was en moesten we nog meer dan een halve eeuw wachten op kiesrecht voor vrouwen.
  maandag 16 mei 2022 @ 19:24:54 #219
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204771865
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Omdat de mens steeds meer gebied inpikte, werd het leefgebied van de inheemse wolf kleiner. Dat leidde tot overlast, omdat mensen menen dat ze superieur zijn en meer rechten hebben.
De mens ging dichter bij de wolf wonen, niet andersom.
De europese mens ging ook dichter bij de native indian wonen in de USA

soms pakt een dier het leefgebied van een zwakkere dier in , en als dat dier het eigendom van de ander vermoord dan gaat ie op jacht en hem totaal verdrijven

Nu wil de mensch de wolf weer tolereren maar dan moet ie geen schade doen aan de bezittingen van die mensch of aan zijn kinderen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 16 mei 2022 @ 19:26:05 #220
Why is all the rum gone?
pi_204771881
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:14 schreef AchJa het volgende:

Hij 'verdween' niet, hij is afgeknald. En 'we' vonden helemaal niks. Een paar triggerhappy schapenboeren vonden dat.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
"Toto, it's called a motor race, ok? We went car racing." - Michael Masi, Abu Dhabi 2021.
  maandag 16 mei 2022 @ 19:30:09 #221
Why is all the rum gone?
pi_204771914
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De europese mens ging ook dichter bij de native indian wonen in de USA

soms pakt een dier het leefgebied van een zwakkere dier in , en als dat dier het eigendom van de ander vermoord dan gaat ie op jacht en hem totaal verdrijven

Nu wil de mensch de wolf weer tolereren maar dan moet ie geen schade doen aan de bezittingen van die mensch of aan zijn kinderen
Dus volgens jouw redenatie, met de voortdurende groei van de wereldbevolking, moeten we op den duur gewoon alle dieren waar we last van hebben afknallen?
  maandag 16 mei 2022 @ 19:31:20 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204771925
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:22 schreef Intint het volgende:
In 1860 vonden we ook nog dat slavernij een goed idee was en moesten we nog meer dan een halve eeuw wachten op kiesrecht voor vrouwen.
En in andere landen zoals Zweden en de VS worden wolven actief bejaagd...
pi_204771946
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
En in andere landen zoals Zweden en de VS worden wolven actief bejaagd...
Slaat ook nergens op nee.
  maandag 16 mei 2022 @ 19:33:35 #224
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204771948
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Hij 'verdween' niet, hij is afgeknald. En 'we' vonden helemaal niks. Een paar triggerhappy schapenboeren vonden dat.
Met als netto resultaat dat de wolf verdwenen was uit Nederland... Lekker belangrijk verder hoe dat gebeurd is.
pi_204771985
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Met als netto resultaat dat de wolf verdwenen was uit Nederland... Lekker belangrijk verder hoe dat gebeurd is.
Met 'plaats' of 'ruimte' had dat echter niks te maken. Wel met het instinct dat de mens het altijd maar lastig vind om met andere toppredatororen te moeten samenleven.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')